Örebro: Samordnare/planerare för hemtjänst vid Cleverex omsorg i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare/planerare för hemtjänst vid Cleverex omsorg i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-30 // Varaktighet: Deltid

Cleverex omsorg är en framstående aktör inom äldreomsorgen som verkar för att skapa en bättre vardag för äldre. Med placering i Örebro utstrålar vår organisation engagemang och omtanke. Vi söker nu en samordnare/planerare till vårt team, en person som brinner för att göra skillnad och som vill bidra till vår vision om en kvalitativ äldreomsorg.

Här har du möjligheten att arbeta på 50% deltid, vilket ger en god balans mellan arbete och fritid.

Din nya roll: Som samordnare/planerare hos oss blir du en central del av vårt team. Du ansvarar för att planera och samordna arbetspass effektivt, säkerställa att bemanning möter de behov som finns och hantera både kort- och långsiktiga schemafrågor. Det innebär daglig kontakt med såväl våra kunder som personal, vilket kräver att du är både kommunikativ och lösningsorienterad.

Viktiga arbetsuppgifter inkluderar:

Effektiv planering och samordning av personalens arbetspass med hjälp av planeringsprogrammet Carefox.

Uppföljning och justering av tjänster baserat på kundbehov och personalens tillgänglighet.

Genomförande av hembesök för att bedöma nya och förändrade behov hos våra kunder.

Vara en stödjande och ledande kraft för personalen genom regelbundna möten och individuell handledning.

Bidra till utvecklingen av verksamheten genom att vara med i arbetet med statistik, uppföljningar och rapportering.

Vi söker dig som har:

Relevant utbildningsbakgrund, minst på gymnasienivå, med fördel inom vårdsektorn.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom hemtjänst eller liknande vårdverksamhet.

God förmåga att använda IT-verktyg och specifikt erfarenhet av att använda planeringsprogrammet Carefox.

Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Utmärkt förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift.

Som person är du handlingskraftig, strukturerad och har en naturlig förmåga att arbeta serviceinriktat. Du är positiv, lyhörd och har ett ledarskap som präglas av tillit och förtroende. Flexibilitet, snabbhet i beslutsfattande och en god förmåga att underhålla relationer värderas högt.

Cleverex omsorg erbjuder dig:

En chans att göra en verklig skillnad i äldres liv.

En del av ett engagerat och utvecklingsorienterat team.

Möjlighet att påverka ditt arbete och verksamheten i stort.

En trivsam och stöttande arbetsmiljö.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team i Örebro! Vi ser fram emot att läsa om din erfarenhet, dina kompetenser och hur du kan bidra till vår verksamhet. Din ansökan kommer att granskas baserat på relevanta meriter och erfarenheter.

Hos Cleverex omsorg värdesätter vi mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsplats där varje individ känner sig värderad.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Heltid- eller deltidsvikariat kansli- och projektmedarbetare

Läs mer Apr 24
Vill du arbeta med att bidra till en bättre vardag för barn som är döva, har en hörselnedsättning eller en språkstörning? Vill du jobba med ett projekt som handlar om att belysa målgruppen unga med hörselnedsättning? Är du lösningsorienterad och kan driva samt strukturera upp ditt eget arbete? Är du bekant med området intressepolitik? Då är detta jobb för dig.
Kort om vår organisation
Riksförbundet DHB är en partipolitiskt och religiöst obunden förening. DHB är en förening för familjer som har barn som är döva, hörselskadade eller har en språkstörning. Vi arbetar också för familjer vars barn är döva, hörselskadade eller har språkstörning tillsammans med ytterligare funktionsnedsättningar.
Vi vill förbättra livssituationen för våra medlemmar. Detta gör vi genom att jobba intressepolitiskt med att påtala brister i samhället och ställa krav på förbättringar för våra målgrupper.
Kort om projektet Mellan två världar
Riksförbundet DHB driver Arvfondsprojektet Mellan två världar under åren 2022–2025. Mellan två världar berättar om unga hörselskadade som upplever att de befinner sig i gränslandet mellan den hörande och den teckenspråkiga världen.
Med hjälp av fokusgrupper bestående av personer från målgruppen och professionella samlas upplevelser och erfarenheter in. Dessa används i framtagandet av en bok, filmer, broschyrer och föreläsningar.

Gå gärna in på vår hemsida dhb.se för att veta mer om förbundet, projektet, våra distrikt, vår historia med mera.

Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på 1 år då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet. Tjänsten är uppdelad i 2 roller med 50% som kanslimedarbetare och 50 % som projektmedarbetare.
Vi söker antingen en person på 100% eller två personer på 50% vardera.
Arbetsmoment som kanslimedarbetare är följande:
Administrativt arbete som hantering av mejl, medlemsregister, bokningar, osv.
Förbereda möten
Samordna det intressepolitiska arbetet som görs av ideell kraft som att boka resor, besvara mejl, strukturering av arbetsgrupper osv.
Resor till konferenser eller sammanträden på annan ort
Övriga arbetsuppgifter som dyker upp på kansliet


Arbetsmoment som projektmedarbetare är följande:
Administrativt arbete som hantering av mejl, dokumentation, mötesbokningar, resebokningar, kontakt med ungdomar och samarbetspartners, osv.
Planera och förbereda möten
Gemensamt projektarbete tillsammans med kollegorna
Resor till konferenser eller sammanträden på annan ort
Stötta ungdomarna i vårt projekt i samband med filminspelning, föreläsningar, kommande event, möten osv.


Kvalifikationer
Godkänd gymnasieexamen
God datorvana
Goda kunskaper i Microsoft Office
God svenska och flexibel i språket som gör att du kan anpassa ditt tal utifrån personer du möter som kan ha en eller flera funktionsnedsättningar


Meriterande
Du har egen erfarenhet av att leva med hörselnedsättning eller erfarenhet av att leva nära någon med hörselnedsättning
Du kan teckenspråk
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med intressepolitiska frågor
Du har tidigare erfarenheter av arbete inom föreningsliv


Datum för tillträde av tjänsten är 1 september 2024. Dock önskar vi att kunna diskutera en inlärningsperiod på ca 2 veckor i juni alternativt augusti.



Ansökan med CV och personligt brev skickas till karin.afli@dhb.se

Ansök nu

Sommarjobb som säljkoordinator till vår kund sökes!

Läs mer Apr 19
Studerar du idag och är på jakt efter ett roligt och utvecklande jobb över sommaren? Har du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och är redo för en ny utmaning? Sök tjänsten som säljkoordinator hos vår kund redan idag, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning dig som studerar och som under sommaren kan gå in i rollen som säljkoordinator på heltid. För rätt person som har ett långsiktigt tänk kan det på sikt ges goda möjligheter att vid sidan av sina studier hoppa in vid behov deltid.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som säljkoordinator har du daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt. Du hanterar skeppning av leveranser över hela världen där du ansvarar över att se till att samtliga utgående kollin har rätt dokumentation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta:
• Offerera reservdelar och handlägga/registrera kundorder
• Fakturering och utfärdande av exportdokument
• Kundreskontrabevakning och betalningsuppföljning

Vi söker dig som
studerar en eftergymnasial utbildning och vill utveckla dina kunskaper inom administration. Du har ett genuint intresse för kundservice och administration, samt är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska.

Det är även meriterande om du tidigare arbetat med offert/orderhantering sedan tidigare.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som säljkoordinator hos vår kund. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Omgående
OMFATTNING: Timanställning student
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Business Coordinator till Ursapharm

Läs mer Apr 12
Ursapharm är ett internationellt företag och är ett av de marknadsledande bolagen i Europa inom oftamologi och torra ögon.

Företaget har funnits i 40 år och drivs i tredje generationen av familjen Holzer. Huvudkontoret är i Saarbrücken, Tyskland.

Framgången på Ursapharm beror först och främst på medarbetarnas kreativa kraft. Engagemanget och motivationen gör att vi kan ha en marknadsledande position och det gör också att vi driver en innovativ produktutveckling. Hållbarhet står högt på agendan, vi har miljömässigt ansvarsfulla och miljövänliga produktionsmetoder och anläggningar.

Nu startar vi igång vårt Nordenkontor i Örebro och söker dig som vill vara med på uppstarten!

 

Business Coordinator till Ursapharm
Gillar du att vara lite av ”spindeln i nätet”, stötta kollegor och kunder samt är administrativt lagd? Trivs du med att dina arbetsdagar varieras mellan olika arbetsuppgifter och där det ibland är ”snabba ryck” som gäller? Då ska du definitivt läsa vidare!

Vad kan Ursapharm erbjuda dig?
Du kommer få vara med på en spännande uppstart av ett kontor men där det finns en befintlig affär och med ett stort bolag i ryggen. Du får vara en del i kombinationen det lilla bolaget men med ett nordiskt sammanhang då Ursapharm har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland samt Island förutom huvudkontoret i Tyskland. Kontoret kommer att vara i centrala Örebro och du erbjuds också konkurrenskraftiga förmåner. Du kommer ha en onboardingfas och du kommer också att coachas i nya områden för dig.

 

Om rollen
Rollen är bred och omväxlande. Support, service och administration är det som förgyller dina dagar. Du jobbar nära General Manager för det nordiska bolaget som också är placerad på Örebrokontoret.

I ditt ansvarsområde ligger att se till att kontoret är snyggt och fräscht, att det finns material, kaffe och andra förnödenheter hemma som gör att vi har en trevlig arbetsmiljö. Du kommer ha en del kontakter med vårt huvudkontor i Tyskland och våra nordiska grannländer i olika ärenden och sammanhang, liksom en hel del kontakter med våra samarbetspartners gällande exempelvis lönehantering och kommunikation.

Att säkerställa att vi har en bra struktur för dokumentation tillhör också din roll. Några gånger per år har vi konferens och vi vill att du ansvarar för att organisera, planer och boka den.

Vi ser också att du ibland driver egna projekt, ibland är du stöttande till andra som driver projekt.

Exempel på andra arbetsuppgifter;

· Administrativ support till General Manager exempelvis göra mötesanteckningar

· Supporta säljare, orderläggning samt kundsupport

· Kund- och patientkontakt i olika ärenden

· Framtagande av presentationer

· Logistikplanering

 

Vem är vår kandidat?
För att trivas och leverera i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter, gärna från ett mindre bolag. Du trivs och känner dig stimulerad av att samarbeta med såväl kollegor som kunder, leverantörer och andra samarbetspartner. Du har erfarenhet av att arbeta i MS-Office eller andra administrativa programvaror. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett måste i rollen såväl i tal som i skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. För att passa in i vår kultur ser vi att du är en glad självständig lagspelare som också förstår att vi är på en uppstartsresa med allt vad det innebär. Du är en person som har ett mind-set ”det här löser vi” och du gillar verkligen att ge god service både internt och externt. Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, strukturerad och prestigelös? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss!

 

Visst låter det spännande? Vi ser fram emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 maj.

Ring oss så berättar vi mer! Kontakta någon av Oaks HR-konsulter Helena Fiedler, tel 070-5919033 eller Jennifer Jonsson, tel 073-0593191.

Ansök nu

Administrativ samordnare med IT-fokus till Mellringeskolan

Läs mer Apr 22
Vi söker dig om är en envis och kreativ schemaläggare (Skola24), insatt i IST och är duktig på att hantera olika digitala verktyg. Du löser tekniska problem både på egen hand och tillsammans och göra en del inhopp i den digitala delen av musikproduktion. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in en ansökan redan idag! 

Om tjänsten

Vi söker nu en administrativ samordnare med IT-fokus till Mellringeskolan. Du kommer ingå i ett administrativt arbetslag som leds av en enhetsledare. Du kommer att lägga schema i Skola24 för tre skolor: Mellringe 7-9, Mellringe F-6 och Närkes-Kils skola. För att kunna göra detta måste du vara insatt och hantera elevsystemet IST och jobba nära vår administration för att få det att fungera.

Du kommer förse våra elever och personal med datorer och inloggningar och stöttar dem sedan vid olika problem som uppstår, du ser också till att vi har fungerande digitala enheter i klassrummen. Vid behov utbildar du lärare i de system som skolan använder. Du deltar aktivt i kommunens utbildning i IST och stöttar vid behov vår musiklärare vid digital musikproduktion. I anslutning till digitalt genomförande av Nationella prov samarbetar du med skolans förstelärare i frågor som uppstår kring det.

Exempel på arbetsuppgifter:

• schemaläggning i Skola24
• hantering av och sakkunnig i IST
• utlämning av datorer och inloggningar till elever och personal
• säkerställa att klassrummen har fungerande digitala enheter
• utbildning av olika system
• stötta i digitala delar av musikproduktion
• stötta rektor i arbetet kring de digitala enheterna

Om arbetsplatsen
Mellringeskolan är en 7-9 skola med ca 300 elever och 50 personal. Vår granne är Mellringe F-6 som vi januari 2025 kommer slås ihop med och bilda en f-9 skola. 

Läs mer om oss på vår hemsida Mellringeskolan

Läs mer om oss på instagram: mellringeskolanorebro

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten måste du vara en problemlösare med stort konsekvenstänk, en god kommunikatör och samarbetspartner, ha ett stort tålamod och gilla att stundtals arbeta med elever. Du behöver ha en god pedagogisk förståelse både för att förstå konsekvenser av schemaläggningen men också för att kunna utbilda pedagoger inom de områden som behövs. För att trivas hos oss behöver du ha en positiv inställning och tycka att samarbete är en framgångsfaktor. Du har inga problem att jobba självständigt och leda ditt egna arbete. Du behöver också trivsas med förändring. Du är konstruktiv och respektfull i ditt bemötande, både mot elever, vårdnadshavare och kollegor. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Om du sedan stundtals bidrar med lite skratt och gillar att dagarna inte innehåller samma sak jämt är du rätt person för oss! 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat högskoleexamen på minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer relevant
• mycket goda kunskaper om Skola24 och erfarenhet av att jobba i systemet
• dokumenterad erfarenhet av digital musikproduktion
• dokumenterad god förståelse för olika systemuppbyggnader
• vana av att arbeta i IST, eller medverkar i kommunens insats som genomförs just nu

Meriterande:

• erfarenhet av att arbeta i skolan 
• erfarenhet av att jobba med elever 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 9 juni 2024-20 juni 2025

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Cleverex Jobbförmedling & Utbildning AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Cleverex Jobbförmedling & Utbildning AB .

Planerare till hemtjänsverksamhet

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 8
Cleverex omsorg AB arbetar med omvårdnad och serviceinsatser till äldre personer .

Vår utgångspunkt är alltid ett gott bemötande. Med vårt samhällsengagemang och vilja att utveckla kvalitén på hemtjänsten strävar vi efter att bli Sveriges bästa leverantör av hemtjänst.

Som planerare hos oss kommer du att ha ett helhetsperspektiv och ansvara för att skapa planering som tillgodoser både omsorgstagarens behov och verksamhetens effektivitet och kvalitet.

Vi erbjuder dig ett varierat och meningsfullt arbete där du har möjlighet att göra skillnad för våra omsorgstagare.

För att utföra de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du är bekväm med att föra samtal via telefon, eftersom du kommer att ha kontakt med omsorgstagare, anhöriga och personal löpande. Du kommer att vara en central länk i vår verksamhet. Du ska kunna arbeta kvällar och helger (jourtid) vid behov.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med ett datoriserad planeringssystem, Carefox, där du planerar ut beviljade insatser som hemtjänstpersonal utför hos brukare. Du kommer att ha ansvar i det brukarnära och dagliga arbetet genom daglig planering i Carefox -systemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med verksamhetschef, hemtjänstpersonal samt kontakt med brukare och anhöriga.

Du ansvarar för att planera utifrån uppsatta mål, exempelvis kontinuitet, kontaktmanskap, ekonomi och arbetsmiljö etc. Du ska också ta emot och planera in nya ärenden samt ansvara för att följa brukarärende och aktualisera förändringar av behov och insatser.

I dina arbetsuppgifter ingår också en viss dokumentation inom social dokumentation

Kvalifikationer

Du är van att använda dator då det kommer vara ditt huvudsakliga arbetsredskap. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap från verksamhetstödjande datasystem inom hemtjänstverksamhet som tex. Treserva, Tes.

Du har arbetat i Carefox planeringssystem tidigare.

Du har dokumenterad utbildning från en gymnasial utbildning, alternativ annan utbildning som är relevant.

Du kan arbeta från v.25-33 , sommaren 2024.

Som person är du noggrann, initiativrik, och ansvarstagande. Du har även god samarbetsförmåga och kan strukturera ditt arbetssätt. Du är flexibel och kan skapa förtroendefulla relationer och vill bidra med din positiva anda och entusiasm i arbetet. Du har en ekonomisk medvetenhet.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Om du dessutom har erfarenhet av omsorgsarbete eller en utbildning inom omvårdnad, ser vi det som en fördel.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.

Det är starkt meriterande om du kan tala arabiska .

Har du arbetat som samordnare/planerare eller likvärdig tjänst inom liknande verksamhet ser vi det som positivt.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

Handledare till Rusta och Matcha i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 21
Vi är ett utbildnings och matchningsföretag med stort hjärta som arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning – alltid med hög kvalitet och resultat i fokus. På Cleverex jobbförmedling brinner vi för att hjälpa människor ut i arbetslivet, vi sätter alltid den unika individen i fokus för att hitta rätt väg till arbete. Vårt team av engagerande jobbcoacher har stor erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, via våra tjänster Stöd och matchning och Rusta och matcha hjälper vi människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och företag att hitta rätt medarbetare.

Vill du vara en del av något smartare?

På Cleverex är vi övertygade om att smarta karriärbeslut leder till en bättre framtid. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att hjälpa andra att göra dessa smarta val och forma sin egen framtid.

Vi letar efter någon som kan göra skillnad!

Vi söker nu en engagerad och kompetent handledare som delar vår passion för att hjälpa människor att uppnå sina karriärmål. Hos oss handlar det främst om att ha hjärtat på rätt plats och en vilja att inspirera och vägleda.

Formell kompetens

För att vara kvalificerad för tjänsten som handledare måste du uppfylla följande formella behörighetskrav enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan:

Alternativ 1

- Utbildning: Minst 180 högskolepoäng.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid de senaste 5 åren. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade tiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

- Utbildning: Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 3 års arbetslivserfarenhet på heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning

- Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits inom de senaste 5 åren, räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.

Övriga krav

- Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda datavana är ett krav.
- Tidigare erfarenhet av arbete med Stöd och Matchning, Rusta och matcha eller inom bemanning och rekryteringsbranschen betraktas som meriterande.

Din profil

Vi söker dig som besitter en stark servicekänsla och lyhördhet. Du trivs med att ha regelbunden kontakt med människor och har förmågan att skapa långvariga affärsrelationer. Du brinner för att hjälpa våra deltagare att nå sina mål inom arbete och studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig och du ser dig själv som en lagspelare. Vi värdesätter ansvarstagande och förmågan att organisera och planera din tid effektivt.

Information

Bifoga följande dokument till din ansökan

- CV
- Tjänstgöringsintyg
- Examensbevis eller betyg

Tjänsten kan innebära resor mellan olika närliggande orter. Intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Anställningsform

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning

100%

Kontaktperson

Verksamhetschef: Maria Agirman

maria@cleverex.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Cleverex Jobbförmedling är en arbetsgivare som strävar efter mångfald och jämställdhet i arbetsplatsen. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika bakgrunder och erfarenheter.

Ansök nu

Handledare till Rusta och Matcha i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 27
Vi är ett utbildnings och matchningsföretag med stort hjärta som arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning – alltid med hög kvalitet och resultat i fokus. På Cleverex jobbförmedling brinner vi för att hjälpa människor ut i arbetslivet, vi sätter alltid den unika individen i fokus för att hitta rätt väg till arbete. Vårt team av engagerande jobbcoacher har stor erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, via våra tjänster Stöd och matchning och Rusta och matcha hjälper vi människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och företag att hitta rätt medarbetare.

Vill du vara en del av något smartare?

På Cleverex är vi övertygade om att smarta karriärbeslut leder till en bättre framtid. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att hjälpa andra att göra dessa smarta val och forma sin egen framtid.

Vi letar efter någon som kan göra skillnad!

Vi söker nu en engagerad och kompetent handledare som delar vår passion för att hjälpa människor att uppnå sina karriärmål. Hos oss handlar det främst om att ha hjärtat på rätt plats och en vilja att inspirera och vägleda.

Formell kompetens

För att vara kvalificerad för tjänsten som handledare måste du uppfylla följande formella behörighetskrav enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan:

Alternativ 1

- Utbildning: Minst 180 högskolepoäng.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid de senaste 5 åren. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade tiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

- Utbildning: Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 3 års arbetslivserfarenhet på heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning

- Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits inom de senaste 5 åren, räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.

Övriga krav

- Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda datavana är ett krav.
- Tidigare erfarenhet av arbete med Stöd och Matchning, Rusta och matcha eller inom bemanning och rekryteringsbranschen betraktas som meriterande.

Din profil

Vi söker dig som besitter en stark servicekänsla och lyhördhet. Du trivs med att ha regelbunden kontakt med människor och har förmågan att skapa långvariga affärsrelationer. Du brinner för att hjälpa våra deltagare att nå sina mål inom arbete och studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig och du ser dig själv som en lagspelare. Vi värdesätter ansvarstagande och förmågan att organisera och planera din tid effektivt.

Information

Bifoga följande dokument till din ansökan

- CV
- Tjänstgöringsintyg
- Examensbevis eller betyg

Tjänsten kan innebära resor mellan olika närliggande orter. Intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Anställningsform

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning

100%

Kontaktperson

Verksamhetschef: Maria Agirman

maria@cleverex.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Cleverex Jobbförmedling är en arbetsgivare som strävar efter mångfald och jämställdhet i arbetsplatsen. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika bakgrunder och erfarenheter.

Ansök nu

Handledare till Rusta och Matcha i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 14
Vi är ett utbildnings och matchningsföretag med stort hjärta som arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning – alltid med hög kvalitet och resultat i fokus. På Cleverex jobbförmedling brinner vi för att hjälpa människor ut i arbetslivet, vi sätter alltid den unika individen i fokus för att hitta rätt väg till arbete. Vårt team av engagerande jobbcoacher har stor erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, via våra tjänster Stöd och matchning och Rusta och matcha hjälper vi människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och företag att hitta rätt medarbetare.

Vill du vara en del av något smartare?

På Cleverex är vi övertygade om att smarta karriärbeslut leder till en bättre framtid. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att hjälpa andra att göra dessa smarta val och forma sin egen framtid.

Vi letar efter någon som kan göra skillnad!

Vi söker nu en engagerad och kompetent handledare som delar vår passion för att hjälpa människor att uppnå sina karriärmål. Hos oss handlar det främst om att ha hjärtat på rätt plats och en vilja att inspirera och vägleda.

Formell kompetens

För att vara kvalificerad för tjänsten som handledare måste du uppfylla följande formella behörighetskrav enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan:

Alternativ 1

- Utbildning: Minst 180 högskolepoäng.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid de senaste 5 åren. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade tiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

- Utbildning: Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

- Arbetslivserfarenhet: Minst 3 års arbetslivserfarenhet på heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning

- Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits inom de senaste 5 åren, räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.

Övriga krav

- Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda datavana är ett krav.
- Tidigare erfarenhet av arbete med Stöd och Matchning, Rusta och matcha eller inom bemanning och rekryteringsbranschen betraktas som meriterande.

Din profil

Vi söker dig som besitter en stark servicekänsla och lyhördhet. Du trivs med att ha regelbunden kontakt med människor och har förmågan att skapa långvariga affärsrelationer. Du brinner för att hjälpa våra deltagare att nå sina mål inom arbete och studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig och du ser dig själv som en lagspelare. Vi värdesätter ansvarstagande och förmågan att organisera och planera din tid effektivt.

Information

Bifoga följande dokument till din ansökan

- CV
- Tjänstgöringsintyg
- Examensbevis eller betyg

Tjänsten kan innebära resor mellan olika närliggande orter. Intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Anställningsform

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning

100%

Kontaktperson

Affärsområdeschef: Maria Agirman

maria@cleverex.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Cleverex Jobbförmedling är en arbetsgivare som strävar efter mångfald och jämställdhet i arbetsplatsen. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika bakgrunder och erfarenheter.

Ansök nu

UNDERSKÖTERSKOR SÖKES TILL CLEVEREX OMSORG - ÖREBRO

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Aug 1
Vi är en samling individer dedikerade till att stödja de som vill fortsätta bo hemma men behöver lite extra hjälp. Vår vision är att ge varje individ en upplevelse som är anpassad efter deras behov och önskemål, så att de kan fortsätta att leva självständigt så länge som möjligt.

Vi tror på en helhetssyn och öppenhet i vårt arbete och ställer alltid upp för våra kunder. Med vårt engagemang och drivkraft strävar vi efter att vara Sveriges bästa hemtjänstleverantör. Vår styrka ligger i vårt multikulturella team på 80 medlemmar, varav 85% är utbildade undersköterskor, som talar en mängd olika språk.

Är du redo att bidra till vårt snabbt växande team? Cleverex Omsorg är godkänt av Örebro kommun för att utföra privat hemtjänst och vi söker nu efter nya stjärnor till vårt team!

KVALIFIKATIONER:

• Utbildning inom vård och omsorg, t.ex. undersköterska eller vårdbiträde
• B-körkort
• Flerspråkighet är ett plus, men svenska är ett krav

Vi erbjuder både deltids- och heltidstjänster, med stora möjligheter till fasta tjänster för rätt person. Din ansökan ska inkludera information om din bakgrund, vilka språk du talar, var du bor och om du har körkort, samt en översikt över din tidigare arbetserfarenhet.

Observera att vi letar efter dedikerade teammedlemmar som är villiga att engagera sig på lång sikt (minst 6 månader) och som strävar efter att få en heltidstjänst.

Är du redo att starta din resa med oss på Cleverex Omsorg? Skicka in din ansökan nu! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Lycka till!

Ansök nu