Örebro: Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-22 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en startklar Controller till ett uppdrag i Nora Kommun!

Rollen innebär att vara verksamhet- och centralekonom. I rollen ges kvalificerat stöd till budgetansvariga och förtroendevalda. Vidare ingår det att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra redovisningen, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt användningen av nyckeltal och jämförelser.

Vi ser gärna att du har:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomiområdet

- Goda redovisningskunskaper samt en förståelse för ekonomiprocessen

- Mycket goda kunskaper i Excel

- Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet (allra helst kommunal verksamhet)

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit4

För att passa för rollen så tror vi att du är en strukturerad person som arbetar enligt process samt organiserar och planerar sitt arbete väl. Viktigt att slutföra det som påbörjats samt hålla deadlines.

Vidare ser vi gärna att du är en analytisk person som löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna samt ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Sist men inte minst tror vi att du är en serviceinriktad person som har ett professionellt bemötande.



Notera att detta är ett konsultuppdrag.

Period: uppdraget är på sex månader med start 1 februari

Omfattning: 100%

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Controller

Nedan visas andra jobb i Örebro som Controller.

Ekonomicontroller

Läs mer Maj 13
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
It har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet. Avdelningen består av ca 380 medarbetare och arbetar med IT-styrning, strategisk planering, arkitektur, kravanalys, systemutveckling, förvaltning och drift av IT-system samt infrastruktur. Bland prioriterade uppdrag inom Transportstyrelsen de kommande åren ansvarar avdelningen för införandet av intern It-drift och är även djupt involverad i arbetet med utvecklande av ett nytt svenskt Vägtrafikregister. 

Vi söker nu en ekonomicontroller till enhet It-stab, sektion Ledningsstöd som består av åtta medarbetare. Sektionen stödjer avdelningsledningen och har ansvar för avdelningens styr- och ledningsprocesser med bl.a. planering och uppföljning av ekonomi och verksamhet.

Du kommer att ingå i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med våra fyra controllers (ekonomi och verksamhet). Som ekonomicontroller är du en viktig och stödjande resurs till avdelningens chefer och verksamhet.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/

Du kommer att
-  arbeta både strategiskt och operativt inom avdelningen med bland annat budgetprocess, ekonomiska analyser, bokslut, uppföljning och ekonomistyrning
- samordna avdelningens ekonomiarbete tillsammans med vår andra ekonomicontroller
- arbeta i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med controllers på övriga avdelningar inom myndigheten
- stödja avdelningens chefer och ledare i deras ekonomiska ansvar
- medverka i arbetet med att skapa och vidareutveckla rutiner för avdelningens ekonomiarbete
- medverka i arbetet med uppföljning och rapportering till avdelningsdirektören
- delta i avdelnings- och myndighetsövergripande projekt och utredningar. 

Du måste ha
-  universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom ekonomiområdet eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt
- flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat controllerarbete inom ekonomiområdet
- mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
- erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso/UBW/ eller liknande
- god förmåga uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 

Det är meriterande om du också har
-  erfarenhet av statlig ekonomistyrning
- arbetat med controllerarbete i en it-organisation. 

Vi vill att du
-  är analytisk och har en god helhetssyn, du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö 
- är strukturerad och noggrann där du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines
- är samarbetsorienterad och kommunikativ där du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet
- är kommunikativ i tal och skrift och uttrycker dig klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Lars Degeryd, 010 – 495 77 01 lars.degeryd@transportstyrelsen.se. ST, Siv Nederman och Saco, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-2360. Vi behöver din ansökan senast den 31 maj 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!



Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:

Ca 2000.

Verksamhetsområden:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping.



http://www.transportstyrelsen.se/



Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Ansök nu

Controller Epiroc IT

Läs mer Apr 8
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join our team at Epiroc IT in an exciting position, driving change and innovation in our Technology & Innovation organization. In this role you'll be focusing on the financial aspects of Epiroc IT, playing an integral part of our global IT management team, driving proactive business control and efficiency within the organization.

Your mission
As Controller, you will oversee financial data analysis and interpretation for Epiroc IT, guiding managers and employees towards cost efficiency, and executing projects to enhance departmental efficiency. Collaborating with internal stakeholders, you'll establish pricing models for IT services.

You will ensure timely and accurate reporting, forecasting, and consolidation, providing proactive finance support to stakeholders. Overseeing cost distribution processes, you'll drive continuous improvement through standardization, digitalization, and process enhancements. Your responsibilities will also include implementing and maintaining internal controls, participating in audits, and monitoring operational KPIs to measure efficiency and benefits.

In this role, you'll prioritize Safety, Health, Environment, and Quality (SHEQ) in all we do, supporting the development and implementation of the Epiroc IT strategy. Serving as a role model and ambassador for company values, you'll foster professional growth through coaching and support, actively contributing to the Epiroc IT organization's success.

Your profile
We seek a dynamic individual with a university degree in finance, accounting, or a related field, and 5-7 years of experience in multinational organizations. Solid leadership and change management skills are essential, along with effective communication abilities for complex topics with a strong command of English. Proficiency in financial analysis and working with integrated ERP-system, Excel, Outlook, and PowerPoint is necessary. Experience with internal controls, audits, and process improvements is highly desirable.

You should possess a controller's mindset, taking ownership of responsibilities and demonstrating strong leadership abilities, including coaching and feedback skills. Building relationships, delivering clear guidance, and challenging the organization when necessary are vital traits. Our company culture emphasizes driving innovation and continuous improvement, which will also be valued in this role.

Location
This position is located in Örebro, Sweden. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.


Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!

In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.


A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contact information
Apply for this position by creating an account in our recruitment system.

For questions about the position or recruitment process please contact:
Maria Stedfeldt, VP Controlling and Finance, maria.stedfeldt@epiroc.com
Ellinor Ekelöf, Recruitment specialist, ellinor.ekelof@epiroc.com

Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Controller till Ekonomi och Administration vid ÖBO

Läs mer Apr 10
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. 

Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Nu söker vi en proaktiv, driven och lösningsorienterad controller till vår ekonomifunktion! 
 
Din roll 
Som controller på ÖBO kommer du att stödja chefer med planering och uppföljning av verksamhet. Du stöttar chefer med att omsätta strategier till verksamhet och bidrar med stöd i hela årsprocessen kring ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du förväntas sätta dig in i verksamhetens utmaningar och omsätta det i proaktivt controllerstöd genom att identifiera förbättringsområden. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter: 


• Budget och prognosarbete 
• Stöd till chefer genom analys och underlag för styrning av verksamhet.  
• Du arbetar tvärfunktionellt med andra roller och enheter inom företaget. 
• Arbete i controllerteamet med hela bolagets ekonomi- och verksamhetsstyrning,  
bland annat analys, målstyrning, nyckeltal, effektivitet. 
• Delta i utvecklingen av interna processer 
• Viss redovisning ingår i rollen. 

Du ingår i bolagets controllerteam som består av fem controllers och en teamledare.  Controllerteamet svarar för stöd i och utveckling av bolagets ekonomi-, verksamhetsstyrning och kvalitetsledning. Du rapporterar till koncernens ekonomichef men leds i det dagliga arbetet av teamledare för controllerteamet. Controllerteamet jobbar i nära samarbete med redovisningsteamet som består av en teamledare och 4 redovisningshandläggare.  
 
Du som person 
Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, är en problemlösare och trivs med att arbeta i team. Du är analytiskt med god förmåga att se arbetsmomenten i sitt större sammanhang och prioriterar ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du är trygg, prestigelös och känner dig bekväm med att be om stöd. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa.  
 
Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak. Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet. 
 
ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma. 

Dina kvalifikationer 


• Du har en högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi. 
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. 
• God digital kompetens i främst Office, med fokus på Excel och gärna PowerBI. 

Meriterande 


• Erfarenhet av att ha jobbat med både ekonomi- och verksamhetsstyrning. 
• Erfarenhet av kvalitetsledningsarbete. 
• Erfarenhet av fastighetsekonomi. 
• Erfarenhet av att ha jobbat med något av följande, framtagande av nyckeltal, effektkartläggning, portföljstyrning, avtalscontrolling. 

Anställningsform 
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. 
 
Intresserad? Hör av dig! 

Oliver Hagvall, Chef för Ekonomi & Administration, 019-19 42 10 
Peter Gustavsson, facklig representant för Visio, 019-19 43 73  
 
Vi behöver din ansökan senast 2024-04-24. Varmt välkommen! 

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Senior Controller inom offentlig sektor

Läs mer Apr 9
Vi söker nu en erfaren och driven Senior Controller för ett spännande uppdrag inom offentlig sektor som konsult. Som Senior Controller kommer du att inneha en nyckelroll i den ekonomiska funktionen genom att leda och delta i viktiga ekonomiska processer och beslutsfattande. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Detta är en unik chans för dig som vill utvecklas i din karriär och vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar för samhällets bästa.




Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Genomförande av budget- och prognosarbete
Rapportering och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektörer, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och beredning av underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på tre (3) personer i arbetet mot förvaltning





Exempel på arbetsuppgifter:
Att agera föredragande gentemot nämnd
Ansvar för ekonomistyrning och resursfördelning
Genomföra ekonomiska utredningar och analyser
Delta i viss redovisning

Krav för rollen som Senior Controller:
Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef
Personlig lämplighet med noggrannhet och ansvarskänsla
Förmåga att fatta självständiga beslut inom verksamhetsområdet
Snabb inlärningsförmåga och stark analytisk förmåga
God kännedom om gällande regelverk och lagstiftning inom ekonomiområdet
Utvecklad samarbetsförmåga och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer
Strukturerad med god social kompetens
Erfarenhet av att påverka och leda för att främja god ekonomi, effektivitet och hållbar utveckling
Färdighet att kommunicera och presentera klara budskap inför större grupper
Trygghet i att arbeta i digitala system, särskilt Excel

Meriterande för rollen:
Erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
Tidigare arbete inom offentlig sektor
Erfarenhet av arbete i en processorienterad verksamhet
Kunskap om ekonomisystemen Raindance och Microsoft 365

Ansökan:

Om du är intresserad av att ta steget mot en spännande karriär som Senior Controller inom Offentlig Sektor så ser vi fram emot ditt CV snarast möjligt. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Urval sker löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan med CV samt där du svarar på varfö

Ansök nu

Senior controller

Läs mer Apr 5
Nu söker vi för ett uppdrag i Örebro en senior controller.
Om uppdraget
Till ekonomiavdelning på Örebro kommun söker vi nu en interim senior controller. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj. Arbetet utföres till största del på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.

Uppdraget består av:
Budget och prognosarbete
Rapporter och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och bereda underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på 3 personer i arbetet mot förvaltning

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Föredragande mot nämnd
Ekonomistyrning och resursfördelning
Budget och prognosarbete
Ekonomiska utredningar och analyser
Viss redovisning


Dina kvalifikationer

Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som UM bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef


Meriterande

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet
erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Raindance och Microsoft 365


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240415
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 50000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Arena Personal Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Arena Personal Sverige AB .

Terminalarbetare till en postterminal i Örebro.

Lagerarbetare
Läs mer Sep 20
Vem är du? Du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du fungerar bra i grupp och har samtidigt förmågan att jobba självständig. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, initiativtagande och effektiv i ditt arbete. Du skall vara flexibel då du kan arbeta på olika avdelningar under ett och samma arbetspass!

Arbetsuppgifterna sortera brev och paket på en terminal.

Arbetstiderna är varierande men infaller måndag till söndag. Arbetstiderna är kvällar och nätter men även morgnar.

Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Eller du kanske är en pigg pensionär som vill dryga ut kassan?

Du behöver även kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Meriterande är om du har erfarenhet av terminalarbete. Vi lägger stor vikt vid din inställning till de arbetsuppgifter du tar dig an!

Ansök nu

Kommande uppdrag till postterminal

Brevbärare
Läs mer Sep 7
Vi söker terminalarbetare till kommande uppdrag på postterminal !

Plats: Örebro området med omnejd.

Vem är du? Du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du fungerar bra i grupp och har samtidigt förmågan att jobba självständig. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, initiativtagande och effektiv i ditt arbete. Du skall vara flexibel då du kan arbeta på olika avdelningar under ett och samma arbetspass!

Arbetsuppgifterna sortera brev och paket på en terminal.

Arbetstiderna är varierande men infaller måndag till söndag. Arbetstiderna är främst kvällar och nätter men även morgnar.

Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Eller du kanske är en pigg pensionär som vill dryga ut kassan?

Du behöver även kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Meriterande är om du har erfarenhet av terminalarbete. Vi lägger stor vikt vid din inställning till de arbetsuppgifter du tar dig an!

Ansök nu

Jobbcoach/Konsult

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 5
Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!



Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach/Konsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete samt att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Karlskoga i tjänsten Rusta och Matcha, en arbetsmarknadspolitisk tjänst .



För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden. Du kommer att ingå i ett tajt team med god gemenskap men arbetet utförs till stor del individuellt, med frihet under ansvar. Utöver individuella samtal förväntas du även arbeta med deltagare i grupp, samt arbeta utåtriktat mot arbetsgivarkontakter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.

- Kontinuerlig kontakt med arbetsgivare för att skapa goda matchningar.

- Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.

- Skapa jobbsökarplaner till deltagare.



För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha krävs att du har:



Alternativ 1:

- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.



Alternativ 2:

- Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.



Det är meriterande om du tidigare arbetat som jobbcoach/utbildningscoach under 1-2 år. Språkkunskaper i arabiska och somaliska är också meriterande för tjänsten.



Anställningsvillkor:

Tillträde omgående. Heltid. Vi arbetar med löpande urval.

Sista dag att ansöka är 2023-02-05.

Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.



Bifoga följande dokument till din ansökan:

CV

Personligt brev med motivering varför just du passar vårt Team

Tjänstgöringsintyg

Examensbevis eller betyg



Kontakta:

Abdul Farah

Gruppchef

010-240 02 08

Abdul.farah@arbetslivsresurs.se



Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

Ansök nu

Studie- och yrkesvägledare

Studie- och yrkesvägledare
Läs mer Nov 17
Studie- och yrkesvägledare

Arbetslivsresurs växer och vi söker därför en studie- och yrkesvägledare till tjänsten Karriärvägledning (KVL). Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i, passar arbetet för just dig. Rollen som studie- och yrkesvägledare kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta tänkbara utbildningar. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.

Arbetsuppgifter:

Med stöd av Arbetsförmedlingens nationella karriärvägledningsstrategi är målet att sökande ökar sin karriärkompetens. Karriärkompetens innebär att öka sina kunskaper och förståelse om sig själv, möjligheterna på arbetsmarknaden och olika alternativ inom utbildningar och yrken. Syftet med Karriärvägledning är att ge deltagaren stöd och möjlighet till att göra väl genomtänkta val för att hitta hållbara vägar till utbildning och arbete. Som studie- och yrkesvägledare kommer du att arbeta självständigt med att vägleda, coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med deltagare i huvudsak genom individuella samtal men ibland kan även gruppaktiviteter och företags-och studiebesök vara en del av ditt arbete.

Vi söker dig som har:

Studie- och yrkesvägledarexamen

1 års arbetslivserfarenhet från arbete inom studie-och yrkesvägledning

Goda kunskaper i svenska

Goda datorkunskaper samt goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande med ett stort företags- och utbildningsnätverk

Meriterande om du är flerspråkig

Meriterande om du har erfarenhet från vuxenutbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Erfarenhet från matchningstjänster eller motsvarande är starkt meriterande.

Meriterande om du har körkort B.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen bör du vara självgående, initiativrik och gilla en omväxlande arbetsvardag. Viktigt för att lyckas i rollen är du strukturerad och kvalitetsmedveten, ser möjligheter samt har god pedagogisk förmåga. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du som söker tjänsten bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare.

Läs gärna mer om oss och tjänsten Karriärvägledning på vår hemsida.

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Hos oss finns även möjligheter att arbeta inom flertalet olika tjänster och affärsområden om så önskas, vilket möjliggör goda interna karriärvägar och möjlighet att utvecklas i arbetet.

Om du är nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ghaith Alobaidi på 076-393 16 00.

Ansök nu