Örebro: Jobbcoach/Konsult

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobbcoach/Konsult i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-05 // Varaktighet: Heltid

Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!



Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach/Konsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete samt att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Karlskoga i tjänsten Rusta och Matcha, en arbetsmarknadspolitisk tjänst .



För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden. Du kommer att ingå i ett tajt team med god gemenskap men arbetet utförs till stor del individuellt, med frihet under ansvar. Utöver individuella samtal förväntas du även arbeta med deltagare i grupp, samt arbeta utåtriktat mot arbetsgivarkontakter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.

- Kontinuerlig kontakt med arbetsgivare för att skapa goda matchningar.

- Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.

- Skapa jobbsökarplaner till deltagare.



För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha krävs att du har:



Alternativ 1:

- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.



Alternativ 2:

- Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.



Det är meriterande om du tidigare arbetat som jobbcoach/utbildningscoach under 1-2 år. Språkkunskaper i arabiska och somaliska är också meriterande för tjänsten.



Anställningsvillkor:

Tillträde omgående. Heltid. Vi arbetar med löpande urval.

Sista dag att ansöka är 2023-02-05.

Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.



Bifoga följande dokument till din ansökan:

CV

Personligt brev med motivering varför just du passar vårt Team

Tjänstgöringsintyg

Examensbevis eller betyg



Kontakta:

Abdul Farah

Gruppchef

010-240 02 08

Abdul.farah@arbetslivsresurs.se



Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Örebro som Jobbcoach/Utbildningscoach.

underkonsult till randstad risesmart i Örebro

Läs mer Jan 22
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Örebro län.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Samarbetspartner Rusta och Matcha 2 - Hela Sverige

Läs mer Feb 8
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vår kund Ability Coaching söker vi nu underleverantörer/samarbetspartners över hela landet för att stödja dem i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi. 

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar Ability efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. De är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!


Personliga egenskaper Målinriktad
Strukturerad
Kommunikativ
Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Du bör även ha erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Victor Karlsson på Werket Personal som hanterar denna rekrytering till Ability Coaching.

Ansök nu

Allakando läxhjälp Örebro, privatlärare 1 lektion/vecka, Matematik

Läs mer Maj 13
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/


Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!



Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Arbetskonsulenter till projekt - Steg Till Arbete

Läs mer Apr 2
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Vi behöver vi därför utöka vår personalstyrka med flertalet arbetskonsulenter!

Som arbetskonsulent hos oss arbetar du utifrån din placeringsort men vid behov i kombination med arbete på närliggande kontor. Du arbetar alltid tillsammans med ett stort nationellt nätverk av kollegor och en verksamhetsnära ledningsgrupp.

Vi söker dig som med kompetens, stort engagemang och intresse av utveckling, vill ge stöd till våra deltagare att komma närmare arbetsmarknaden. Du ska vara lyhörd och driven samt kunna ge förslag på arbetsuppgifter som behövs i en framtida sysselsättning samt samverka med våra arbetsterapeuter.

I tjänsten Steg till Arbete arbetar vi med aktivitetsbaserade utredningsplatser, stärkande och utvecklande aktiviteter samt arbetsträning.

Som arbetskonsulent i uppdraget är din främsta uppgift att stärka och utveckla deltagarens position på arbetsmarknaden genom motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö. Härmed ska deltagaren få ökad insikt om sina egna resurser i relation till yrken, utbildning och arbetsmarknad vilket ska ligga till grund för en realistisk framtidsplanering.

Som arbetskonsulent kommer du att vara delaktig i att utveckla verksamheten, kartlägga behov av insatser samt genomföra kompetenskartläggning, besluta om kommande steg för deltagaren samt arbeta aktivt med deltagarna under en utredningsperiod mellan 6 – 12 månader.

Kompetenskrav
För att arbeta som arbetskonsulent ska du ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren.

I uppdraget har vi en omfattande kontakt med och rapporterar till myndigheter främst Arbetsförmedlingen varför en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska är viktig.

Du behöver vara trygg i att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du är flexibel, strukturerad och ansvarstagande. Du har också en god förmåga att skapa och utveckla relationer med både deltagare, kollegor, företag och organisationer samt kontaktpersoner hos vår kund.

Våra organisationer karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-10.

Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan:
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Örebro

Kontaktperson
Områdeschef: Anna Axelsson
Mail: anna.axelsson@arcus.nu

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Allakando läxhjälp Örebro, privatlärare 1 lektion/vecka, Matematik

Läs mer Apr 17
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!
Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid
Mycket utvecklande och en merit som imponerar
Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/


Så fungerar jobbet som studiecoach
Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal
Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online
Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Går på exempelvis gymnasiet eller universitet
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i dina ämnen
Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift



Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:
Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online
Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa
Jobba på de dagar och tider som passar dig
Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!



Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till jobbet på 3-4 minuter
Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/
Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/
Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/
Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Personlig nanny: https://nannypoppins.se/
Privat barnvakt: https://barnvakt.se/
Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:
Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Arena Personal Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Arena Personal Sverige AB .

Terminalarbetare till en postterminal i Örebro.

Lagerarbetare
Läs mer Sep 20
Vem är du? Du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du fungerar bra i grupp och har samtidigt förmågan att jobba självständig. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, initiativtagande och effektiv i ditt arbete. Du skall vara flexibel då du kan arbeta på olika avdelningar under ett och samma arbetspass!

Arbetsuppgifterna sortera brev och paket på en terminal.

Arbetstiderna är varierande men infaller måndag till söndag. Arbetstiderna är kvällar och nätter men även morgnar.

Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Eller du kanske är en pigg pensionär som vill dryga ut kassan?

Du behöver även kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Meriterande är om du har erfarenhet av terminalarbete. Vi lägger stor vikt vid din inställning till de arbetsuppgifter du tar dig an!

Ansök nu

Kommande uppdrag till postterminal

Brevbärare
Läs mer Sep 7
Vi söker terminalarbetare till kommande uppdrag på postterminal !

Plats: Örebro området med omnejd.

Vem är du? Du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du fungerar bra i grupp och har samtidigt förmågan att jobba självständig. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, initiativtagande och effektiv i ditt arbete. Du skall vara flexibel då du kan arbeta på olika avdelningar under ett och samma arbetspass!

Arbetsuppgifterna sortera brev och paket på en terminal.

Arbetstiderna är varierande men infaller måndag till söndag. Arbetstiderna är främst kvällar och nätter men även morgnar.

Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Eller du kanske är en pigg pensionär som vill dryga ut kassan?

Du behöver även kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Meriterande är om du har erfarenhet av terminalarbete. Vi lägger stor vikt vid din inställning till de arbetsuppgifter du tar dig an!

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Jan 23
Nu söker vi en startklar Controller till ett uppdrag i Nora Kommun!

Rollen innebär att vara verksamhet- och centralekonom. I rollen ges kvalificerat stöd till budgetansvariga och förtroendevalda. Vidare ingår det att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra redovisningen, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt användningen av nyckeltal och jämförelser.

Vi ser gärna att du har:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomiområdet

- Goda redovisningskunskaper samt en förståelse för ekonomiprocessen

- Mycket goda kunskaper i Excel

- Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet (allra helst kommunal verksamhet)

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit4

För att passa för rollen så tror vi att du är en strukturerad person som arbetar enligt process samt organiserar och planerar sitt arbete väl. Viktigt att slutföra det som påbörjats samt hålla deadlines.

Vidare ser vi gärna att du är en analytisk person som löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna samt ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Sist men inte minst tror vi att du är en serviceinriktad person som har ett professionellt bemötande.



Notera att detta är ett konsultuppdrag.

Period: uppdraget är på sex månader med start 1 februari

Omfattning: 100%

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Jan 22
Nu söker vi en startklar Controller till ett uppdrag i Nora Kommun!

Rollen innebär att vara verksamhet- och centralekonom. I rollen ges kvalificerat stöd till budgetansvariga och förtroendevalda. Vidare ingår det att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra redovisningen, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt användningen av nyckeltal och jämförelser.

Vi ser gärna att du har:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomiområdet

- Goda redovisningskunskaper samt en förståelse för ekonomiprocessen

- Mycket goda kunskaper i Excel

- Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet (allra helst kommunal verksamhet)

Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Unit4

För att passa för rollen så tror vi att du är en strukturerad person som arbetar enligt process samt organiserar och planerar sitt arbete väl. Viktigt att slutföra det som påbörjats samt hålla deadlines.

Vidare ser vi gärna att du är en analytisk person som löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna samt ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Sist men inte minst tror vi att du är en serviceinriktad person som har ett professionellt bemötande.



Notera att detta är ett konsultuppdrag.

Period: uppdraget är på sex månader med start 1 februari

Omfattning: 100%

Ansök nu

Studie- och yrkesvägledare

Studie- och yrkesvägledare
Läs mer Nov 17
Studie- och yrkesvägledare

Arbetslivsresurs växer och vi söker därför en studie- och yrkesvägledare till tjänsten Karriärvägledning (KVL). Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i, passar arbetet för just dig. Rollen som studie- och yrkesvägledare kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta tänkbara utbildningar. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.

Arbetsuppgifter:

Med stöd av Arbetsförmedlingens nationella karriärvägledningsstrategi är målet att sökande ökar sin karriärkompetens. Karriärkompetens innebär att öka sina kunskaper och förståelse om sig själv, möjligheterna på arbetsmarknaden och olika alternativ inom utbildningar och yrken. Syftet med Karriärvägledning är att ge deltagaren stöd och möjlighet till att göra väl genomtänkta val för att hitta hållbara vägar till utbildning och arbete. Som studie- och yrkesvägledare kommer du att arbeta självständigt med att vägleda, coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med deltagare i huvudsak genom individuella samtal men ibland kan även gruppaktiviteter och företags-och studiebesök vara en del av ditt arbete.

Vi söker dig som har:

Studie- och yrkesvägledarexamen

1 års arbetslivserfarenhet från arbete inom studie-och yrkesvägledning

Goda kunskaper i svenska

Goda datorkunskaper samt goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande med ett stort företags- och utbildningsnätverk

Meriterande om du är flerspråkig

Meriterande om du har erfarenhet från vuxenutbildning eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Erfarenhet från matchningstjänster eller motsvarande är starkt meriterande.

Meriterande om du har körkort B.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen bör du vara självgående, initiativrik och gilla en omväxlande arbetsvardag. Viktigt för att lyckas i rollen är du strukturerad och kvalitetsmedveten, ser möjligheter samt har god pedagogisk förmåga. Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du som söker tjänsten bör ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare.

Läs gärna mer om oss och tjänsten Karriärvägledning på vår hemsida.

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Hos oss finns även möjligheter att arbeta inom flertalet olika tjänster och affärsområden om så önskas, vilket möjliggör goda interna karriärvägar och möjlighet att utvecklas i arbetet.

Om du är nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ghaith Alobaidi på 076-393 16 00.

Ansök nu