Örebro: Redovisningsansvarig Humana Omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsansvarig Humana Omsorg i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-29 // Varaktighet: Heltid

Vill du få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Vill du dessutom ha ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då har du möjligheten att söka jobb som Redovisnings ansvarig till Humana Omsorg AB.



Om tjänsten

Som Redovisningsansvarig ingår du i ekonomiavdelningen bestående av lön, redovisning och controlling. Tillsammans är vi en avdelning på 6 personer som bidrar till att Humanas  affärsområde Äldreomsorg får ett suveränt stöd i de ekonomiska processerna.



Huvudsakliga arbetsuppgifter;

- löpande redovisning, hantering av anläggningstillgångar och avstämning av balanskonton 

- ansvara för att alla delar i bokslutet kopplat till redovisningen är klara vid deadline

- arbetsledaransvar för kund- och leverantörsreskontra

- superanvändare i ekonomisystemet Navision inom vårt affärssområde samt delta i projekt kopplat till Ekonomi

- säkerställa att processer och rutiner följs samt arbeta med ständiga förbättringar av dessa

- kontakt med bank, revisorer och försäkringsbolag

- upprättande av kassaflödesprognoser, årsredovisning och inkomstdeklaration




Vem är du?

Vi ser att du som söker har: 

- Civilekonomexamen eller annan motsvarande högskole-/universitetsutbildning

- erfarenhet som Redovisningsansvarig eller motsvarande

- mycket goda kunskaper inom excel och gärna annan systemerfarenhet



Det är även meriterande om du:

- erfarenhet av Navision, Visma Bokslut, Visma Skatt samt Aaro



För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en målinriktad lagspelare med starkt driv att se resultat. Du tar ansvar för helhetens resultat och agerar ut ett helhetsperspektiv. Du har en hög analytisk förmåga, noggrann, god struktur och ett starkt förbättringsintresse. Vidare är du socialt kompetent, ansvarstagande samt duktig på att samarbeta och kommunicera med verksamheten på ett tydligt och pedagogiskt sätt.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Ekonomiansvarig till Hans Eriksson AB

Läs mer Apr 29
Nytt
Vår kund:
Hans Eriksson AB är inte bara ett företag – det är en passion som började i ett garage 1979 och har vuxit till en etablerad familjeägd verksamhet. Specialiserade på försäljning av allt från skotrar till släpvagnar, från fyrhjulingar till vattenskotrar, har de en stolt historia av att leverera kvalitet och service till deras kunder. Arbetsmiljön är lika mångfasetterad som alla derasprodukter, och nu, med en öppen position på grund av pensionsavgång, letar de efter en ny ekonomiansvarig som inte bara kan ta hand om siffrorna, utan som också kan dyka in där det behövs i hela verksamheten.

Om tjänsten:
Som ekonomiansvarig hos Hans Eriksson AB kommer du inte bara att utgöra kärnan i företagets ekonomi, utan du kommer också att vara en flexibel resurs som stöttar olika delar av verksamheten. Mångfald och flexibilitet är grundpelare i deras företagskultur, vilket innebär att du kan hoppa in i lagret eller butiken när behovet uppstår. Vid starten kommer du att få en genomgång av företagets rutiner och system, och med din positiva inställning och starka vilja att lära kommer du snabbt att komma in i arbetet. HosHans Eriksson AB är varje dag en möjlighet för dig att utvecklas och utmana dig själv.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Löpande redovisning och avstämningar
Hantering av löner för ca 15 anställda
Årsredovisning och deklarationer
Uppföljning, analys och rapportering
Flexibel support i lager och butik
Hantering av moms och skatt
Kundkontakt via telefon och e-post


Är Du Den Vi Söker?För att passa för rollen behöver du inte bara ha erfarenhet och kunskap inom ekonomi och bokföring, utan också en genuin vilja för att arbeta i en varierande miljö. Erfarenhet från liknande branscher är en fördel, men vi letar framför allt efter någon som är ödmjuk, flexibel och har en stark problemlösningsförmåga. Du har jobbat i affärsystem som Pyramid, Fortnox Visma Lön eller liknande. Körkort är ett plus, precis som flytande svenska och goda datakunskaper.
Kom och bli en del av teamet där ingen dag är den andra lik och där vi ser fram emot att se din potential blomstra!
Övrigt:
Plats: Frövi
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Omfattning: 100%
Start: Enligt överenskommelse


Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Adven

Läs mer Apr 10
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av redovisning? Då kan den här rollen vara rätt för dig. Vi söker nu dig som är tillgänglig omgående och intresserad av att ta dig an en ny utmaning! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en redovisningsekonom till Adven i Örebro för ett föräldravikariat som varar i 1,5 år framåt. Här blir du en del av ett team på fyra personer som ansvarar för all redovisning inom Advens svenska verksamhet. Hos Adven välkomnas du till en verksamhet med varierande arbetsuppgifter och en kultur med fokus på utveckling. För teamet är det viktigt med samarbete, god gemenskap och att ha roligt på jobbet!

Rollen som redovisningsekonom är bred och innefattar hantering av leverantörsreskontra, fakturaflöden och vid behov kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning. Du kommer även ansvara för att bokföring sker i enlighet med gällande lagar och regler och genomföra betalningar och avstämningar i balanskonton. Utöver detta kommer du att sköta moms - och skatteredovisning. Vid sidan av den löpande redovisningen förekommer även arbete med anläggningsregister, investeringsprojekt och avskrivningar som du gör tillsammans med projektansvariga.

Allt arbete sker på plats i Advens lokaler på Aspholmen i Örebro. Viss flexibilitet finns och arbete hemifrån ca. 1 dag/vecka är möjligt.

Du erbjuds
- En utvecklande roll i ett hjälpsamt team
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

Se gärna denna film om Adven och deras verksamhet:



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med leverantörsreskontra och fakturaflöden
* Sköta löpande bokföring och redovisning
* Genomföra betalningar och avstämning av balanskonton
* Göra moms - och skatteredovisning
* Arbete med avskrivningar och investeringsprojekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har god kunskap om bokföringsregler och skatteregler
- Har god kunskap i Officepaketet och fördjupad kunskap i Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av systemet EDC och ekonomisystemet Microsoft Dyncamic 365
- Erfarenhet av arbete med investeringar och avskrivningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Adven och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Ekonom sökes till kund i Örebro!

Läs mer Apr 20
Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut mot bostadsrättsföreningar inom fastighet. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en totalentreprenör inom fastigheter & du välkomnas här till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Servicecenter ekonom/redovisningsexpert

Läs mer Apr 24
Är du sugen på att arbeta som expert gentemot våra kunder för våra system Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys? Jobbet innebär daglig kundkontakt och du blir del av ett team med positiv energi och framåtanda.
Vitec Fastighet, en del av Vitec Software Group är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats, med möjligheter till utveckling. Att jobba hos oss är populärt, vi har ett ENPS-index på 50, ett av de högsta i branschen och flera av de som tidigare lämnat oss har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare. Något vi är väldigt stolta över.
Om tjänsten
Ditt ansvar blir att ge expertråd och stöd främst åt kunder inom våra produkter Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys och vi ser därför att du behöver ha goda ekonomi- och redovisningskunskaper. Du behöver även vara en nyfiken problemlösare med ett analytiskt angreppssätt. Det är ett stort plus om du även har erfarenhet från fastighetsbranschen. Arbetet utförs främst via telefon och vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer tillhöra ett team som består av 22 mycket erfarna medarbetare och som finns på flera orter. Vi brinner för våra kunder och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra. Vi jobbar hårt för att hålla en hög servicenivå med personlig touch gentemot våra kunder. Ett arbete som du kommer att bli delaktig i.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad person med en positiv inställning och som alltid är mån om att leverera utmärkt service. Vi värdesätter samarbete och ödmjukhet, där du aktivt stödjer dina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du bör tycka om att lösa komplexa problem och kunna sätta dig in i kundens behov. Vidare behöver du vara nyfiken, kommunikativ och redo att ta ansvar.
Vilken erfarenhet ska du ha?
· minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
· erfarenhet av att jobba med systemstöd av programvaror
· erfarenhet av service och kundkontakt
Du är civilekonom eller har motsvarande högskoleexamen och vi tror att du idag arbetar med redovisning alltifrån löpande bokföring till controlling.
Om du har erfarenhet av någon av våra produkter eller om du tidigare arbetat med redovisning på ett fastighetsbolag så är det meriterande. Då alla våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och möjlighet till distansarbete. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser, senast besökte vi Gotland som bjöd på både härliga aktiviteter och sol! Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund. Vill du läsa mer om vår verksamhet och få en närmare beskrivning om hur det är att arbeta på Vitec så följ denna länk: www.vitec-fastighet.com/kontakt-om-oss/om-oss/
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm, Jönköping, Örebro, Kalmar, Västerås
Sista ansökningsdag: Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-15. Rekrytering sker löpande.
I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Therese Ericson, Gruppchef Vitec ServiceCenter, therese.ericson@vitecsoftware.com


Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är ca 150 medarbetare fördelade på 9 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på www.vitec-fastighet.com.
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 500 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2023 en nettoomsättning på 2 778 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com.

Ansök nu

Är du vår nästa redovisnings-stjärna??

Läs mer Apr 18
Om rollen
I rollen som redovisningskonsult kommer du få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom fastighetsområdet.

Vi söker dig med
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi, med kunskaper inom bokslut och redovisning.
- Behärska svenska i tal och skrift

Vi ser gärna att du har en positiv inställning, är noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du har även god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och kundfokus.

Du erbjuds
-Utvecklande och stimulerande tjänst i ett modernt bolag inom fastighetsbranschen
-En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor som sätter gemenskap i fokus
-Möjlighet att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
-Goda anställningsvillkor med fast lön, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Om vår kund
Vår samarbetspartner är ett familjärt bolag som arbetar aktivt för att riva hierarkier och alla är lika inför varandra oavsett position i företaget. Vår samarbetspartner är en totalentreprenör när det kommer till fastigheter, dem har hand om ekonomi, fastighetsskötsel och hjälper sina kunder med de dem vill ha hjälp med.
Företaget har sitt huvudkontor i Örebro och finns även representerade i Karlstad, Eskilstuna och Lindesberg. Den här tjänsten är för att stärka upp teamet i Örebro eller Karlstad på ekonomiavdelningen. Totalt är dem dryga tio personer på kontoret i Karlstad varav en av dessa arbetar på ekonomiavdelningen.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under vara anställd via oss på Framtiden, uthyrd till kundföretaget på en visstid om cirka fem månader.


Rekryteringsprocess
-Rekryteringsprocessen består av följande steg:
-Intervjuer med oss på Framtiden
-Referenstagning
-Intervju med vår kund

Villkor
Start: Omgående t.om September
Omfattning: 100% Visstidsanställning.
Plats: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Är du intresserad av denna tjänst? Skicka då in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss på Framtiden AB.
Vi ser fram emot din ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Humana AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Humana AB .

Personlig Assistent sökes till en kvinna boende i Åsbro

Personlig assistent
Läs mer Mar 20
Är DU min nya motor?


Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Då kanske detta är tjänsten för dig! I rollen kommer du göra skillnad i en annan människas liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Kundpresentation

Jag är en kvinna på 34 år, bosatt i Åsbro som ligger mellan Hallsberg och Askersund. Här bor jag tillsammans med min svinbusiga hund i ett radhus.


Jag tycker om att hitta på saker och åker gärna in till stan för att fika, shoppa och gå på bio. Jag ääälskar inredning och mode och tycker även det är mysigt att pyssla och dona hemma med att laga mat och sköta om min lilla trädgård och mina växter. Jag tränar även på gym några dagar i veckan.


På grund av en medfödd ryggmärgsskada sitter jag i rullstol och behöver hjälp och stöttning av mina assistenter för att klara min vardag. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att hjälpa till och stötta vid moment som att laga mat, följa med på ärenden och aktiviteter och se efter hemmet. Avgörande för att DU skall passa hos mig är att du är en driven och engagerad person som kan fungera som min motor där du hjälper mig att planera och strukturera min vardag, och driver den framåt.



För att jobba som personlig assistent hos mig önskar jag att du:



• Är en kvinna i ålder 25+
• Är flexibel, lyhörd/inkännande, ordningsam och initiativrik
• Har B-körkort för manuell växellåda och tillgång till bil 
• Ej är hundrädd eller pälsdjursallergiker


Som person är det jätteviktigt att du är ansvarstagande, strukturerad, driven och att du kan ta egna initiativ när du ser att något behöver göras.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Mer information ges vid en eventuell intervju.




Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten avser en sommarvikarietjänst under veckorna 28-35 + 39-41.


Det är ett rullande scehma på två veckor och man arbetar 08:00-17:00 vardagar och 10:00-18:00 helger. Schemat ser ut enligt nedan;


V.1 mån,tis, lör, sön 


v.2 ons,tors, fre




Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Start enligt överenskommelse




Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 


Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikarier sökes till våra kunder runt om i Örebro län

Personlig assistent
Läs mer Feb 1
Vi söker nu sommarvikarie samt timvikarier till våra kunder runt om i Örebro län.


Söker du ett roligt sommarjobb eller extrajobb? Sök då jobbet som personlig assistent hos oss och kom och förgyll våra kunders dagar och de får förgylla dina! 


Humana är fullt av hjältar! Med glädje, engagemang och ansvar arbetar de med oss eller är värdefulla kunder. Så gillar du att jobba med människor och vill ha ett meningsfullt arbete så kan detta vara jobbet för dig! 


Att jobba som personlig assistent innebär att vara någons förlängda arm och hjälpa till där funktionsnedsättningen sätter gränser, så att kunden kan få leva det liv den vill! 


Personlig assistent är en av Sveriges största yrkesgrupper som gör ett otroligt viktigt arbete. Som personlig assistent får du hjälpa till med allt från vardagssysslor och stöd till fritidsintressen och nöjen. 


Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut, skriv med i ditt personliga brev om du inte kan arbeta alla tider på dygnet samt om du kan arbeta hela eller delar av sommaren. 

 


I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: 


- Sätta guldkant på någons vardag 


- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 


- Hjälpa till med personlig hygien 


- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader 


- Stötta och träna kunden kring kommunikation 


 


Vem är du? 


Vi söker dig som vill göra skillnad och arbeta efter vår vision Alla har rätt till ett bra liv. 


Vi söker dig som är omtänksam, handlingskraftig och empatisk. Du är social och trygg i dig själv samt har en god arbetsmoral och arbetsglädje! Att arbeta som personlig assistent innebär att man behöver vara lyhörd inför hur kunden vill ha det. 


Du får gärna ha erfarenhet av arbete inom vård och eller personlig assistans men det är viktigaste är att du och kunden trivs ihop.  Det krävs även att du som söker har god svenska i både tal och skrift. 


 


Meriterande: 


- Om du har erfarenhet av arbete inom vård och eller personlig assistans. 


- Tillgång till körkort och bil.


 


Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! 

 


Arbetstid/varaktighet: Arbetstiderna varierar beroende på vilken kund du skulle jobba hos, men det kan innebär allt ifrån dagtid, kvällar, nätter (både sovande och vaken) samt helger.


Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.


Tillträde: Maj-Juni 2024 eller enligt överenskommelse. De flesta tjänsterna gäller sommarmånaderna juni-augusti men vissa börjar innan och vissa avslutas efter.


 


Att jobba på Humana 


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor. 


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

 


Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

 


Vad händer nu? 


Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 


Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

 

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/ Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9). 


Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! 

 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kund i Lindesberg

Personlig assistent
Läs mer Mar 4
Personlig assistent sökes till kund i Lindesberg


Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en 30-årig kille med mycket humor som är boende i Lindesberg. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om tjänsten

Vi söker nu timvikarier som kan arbeta extra vid ordinarie personals frånvaro.


Kunden är en kille i 30års åldern som bor själv i en lägenhet i Lindesberg. Han har assistans dygnet runt och i tjänsten ingår därför arbete både dagtid och nattid. På vardagar är han på sitt arbete och dit följer du som personlig assistent med.


Hans stora intressen är fotboll och hockey, och han brinner extra mycket för ÖSK. Kunden gillar att hitta på saker och är gärna spontan, givetvis går han gärna på både fotboll- och hockeymatcher när möjlighet ges. 



Som personlig assistent åt denna kund kommer du få hjälpa till med allt som han kan behöva stöd med i sin vardag såsom:



- hjälpa till med hushållssysslor 

- vara behjälplig vid aktiviteter 

- stretchning och träning

- förflyttningar till och från rullstol

- personlig omvårdnad

- matlagning


Vem är du?

Vi söker dig som är strukturerad och van med att ta ansvar. För att passen i rollen tror vi att du är en person som gillar rutiner. Har du ett sinne för humor och delar kundens intresse för fotboll och hockey tror vi du kommer trivas extra bra!



För denna tjänst krävs det att du har:

- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift

- erfarenhet av en liknande roll




Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarier som kan arbeta extra vid behov.


Arbetspassen är förlagda som dygnspass mellan 07.00-07.00. 




Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde:  Enligt överenskommelse.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 


Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till schemarad på 60% sökes till en man i Örebro!

Personlig assistent
Läs mer Mar 28
Tjänsten fungerar utmärkt att kombinera med exempelvis studier eller ett annat deltidsarbete.

Vi söker nu en assistent på ca. 60% till en manlig kund i Örebro! Är du en lyhörd, social och hjälpsam person? Har du dessutom erfarenhet av personlig assistans eller en liknande roll? Då kan det vara dig vi söker! 


Om kunden:


Kunden är en man i 74-års åldern som bor i Örebro.  

Han harr MS och siter  ullstol. Som personlig assistent behöver du vara kundens förängda arm. Du behöver hjälpa honom med det mesta som kan uppkomma i vardagen som bland annat föflyttningar till och från rullstolen, lag mat, handräckning, duschning, av/påklädnad, handla, städa och tvätta..


Vem vi söker: För kundens räkning ser vi gärna att du som söker är en kvinna. 

Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Därför söker vi dig som har ett genuint intresse av att jobba med människor och att hjälpa andra. Som person tror vi att du är lyhörd, social, flexibel och hjälpsam. Om du har erfarenhet av en liknande roll sedan innan så är det meriterande!


Arbetstid/Varaktighet: Vi söker en person till en fast schemarad på ca. 60% tjänsten är perfekt att kombinera exempelvis med studier.


Arbetsidera är förlagda dag (09:00-17:00), kväll (17:00-22:00) samt helg.


 Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.



Tillträde: Enligt överskommelse.



Att jobba på Humana

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarvikariat på LSS boende

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Jan 2
Undersköterska/Boendestödjare till LSS boende i Örebro 


Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som undersköterska/boendestödjare hos oss på Humana i Örebro. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. 

 

Om tjänsten 

 

Nu söker vi nya vikarier till våra verksamheter på Landbotorpsallen och Sandtäppevägen. 


Som undersköterska/boendestödjare hos oss på Humana kommer du att arbeta på ett boende med 6 klienter som bor i egenlägenhet. Som vikarie är du delaktig i att planera aktiviteter, upprättande och uppdatering av rutiner och genomförandeplan. 


På boendena kommer du att arbeta med klienter som har varierande omvårdnadsbehov med autism, utvecklingsstörning och Cerebral pares, därav är det meriterande att du har erfarenhet av arbete inom dessa områden tidigare. 


Det dagliga arbetet innefattar att stötta klienterna i att klara sitt vardagliga liv med blandannat personlig hygien, på- och avklädning, måltider, städ och tvätt och att också till viss del följa med klienter på olika aktiviteter och läkarbesök. Du kommer att delta i verksamhetens kvalitetsarbete genom att arbeta aktivt och bidra till lokala rutiner utifrån centralt kvalitetsledningssystem. Du kommer att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter och har tillsammans med dina kollegor helhetsansvaret att planera, fördela och genomföra de dagliga arbetsuppgifterna. 

 

 

Vi söker dig som; 


- är ansvarstagande, lyhörd och som tar egna initiativ 


- är serviceinriktad och som är van att kunna bemöta olika typer av personligheter på bästa sätt 

 

Vem är du? 


Du har ett positivt synsätt och vill arbeta för utveckling och förbättring. Vi ser gärna att du har lätt för att skapa relationer och har mycket god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. 


För denna tjänst krävs; 


- att du är utbildad inom omvårdnadsarbete 


- att du har möjlighet att kunna arbeta dag, kväll, helg och eventuellt natt  


- att du behärskar det svenska språket väl både i tal och skrift 


- hantera dokumentation och avvikelser 


  


Det är även meriterande om du; 


- har erfarenhet av IBIC, rehabiliterandearbetsätt och tydliggörande pedagogik  


- har erfarenhet av verksamhet som drivs i entreprenad  


  


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Du kommer under sommaren arbeta är schemalagt dag, kväll och varannan helg. Men du kan erbjudas anställning omgående på timanställning och planeras in vid olika ledigheter som behöver ersättas.   

Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal 

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Intervjuer sker löpande så vänta ej med att skicka in din ansökan! 


Att jobba på Humana 

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. 

 

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. 


Välkommen till ett glatt gäng på Humana i Örebro så lämna in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Socialpedagog Tim- och sommarvikariat på Källtorp HVB

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Mar 26
Vill du jobba för att ge barn ett bra liv och göra skillnad?



Då har du möjlighet att söka tim-/sommarvikariat som socialpedagog hos oss på Källtorp HVB och jobba tillsammans med vårat professionella team.



Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. 



Om oss  

Källtorp är en liten och familjär verksamhet som är hälso- och hållbarhetsorienterad med ett lantligt läge i Gullspång kommun. Verksamheten har 6 st platser och riktar sig till flickor 14-19 år med psykosocial problematik och olika självdestruktiva beteenden samt känsloregleringsproblematik. Verksamheten tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot flickor från hela Sverige. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på den unges behov, förutsättningar och styrkor. Avgörande är att bygga ärliga relationer och visa varje ungdom att vi alltid finns där för var och en. Att arbeta med ungdomarnas motivation och aktiva delaktighet genom hela behandlingsprocessen säkerställer att vi utgår från deras behov och resurser, och att kraven är rimliga och begripliga.



Vi arbetar utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med grund i KBT som bas i vårt arbete. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är MI och ett salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt arbetssätt. Vi använder oss också av hästunderstödda insatser som ett komplement i vår KBT-behandling, där insatserna genomförs i form av målstyrda och strukturerade lektioner enligt beprövad och säker metodik.



All personal erbjuds kontinuerligt utbildningar i aktuella metoder och förhållningssätt utifrån behandlingsarbetet.



Om tjänsten

Källtorp HVB ligger i Gullspångs kommun och om du bor långväga så finns det övernattningsmöjligheter. Som behandlingspedagog kommer du huvudsakligen att arbeta med:  


- behandlingsinterventioner  

- dokumentation  

- att genomföra insatser enligt HSL efter genomförd medicindelegeringsutbildning.  

- att genomföra vardagliga sysslor  



Vem är du?  

Som behandlingspersonal är du trygg och balanserad med flickornas välmående i focus. Dina värderingar är viktiga eftersom du är en rollmodell för ungdomarna.



Vi söker dig som är lösningsfokuserad, organiserad och ansvarsfull. ?Du har ett positivt synsätt, är stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.



Du har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom socialpedagog/behandlingspedagog.  



Det är även meriterande om du:


- har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar 

- har erfarenhet av KBT, MI, LAB, RePulse och/eller ERGT   

- har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering 



Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Övrigt: 

Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.  



Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.  



Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Karin Erixon på karin.erixon@humana.se   



Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Tim- /sommarvikariat med möjlighet till förlängning. Tjänsten innebär arbete dag/kväll/natt/helg vid behov.



Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.  



Tillträde:  Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse.  



Sista ansökningsdag är den 21 april 2024. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.  



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR

Ansök nu