Örebro: Ekonom sökes till kund i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom sökes till kund i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-20 // Varaktighet: Heltid

Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut mot bostadsrättsföreningar inom fastighet. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en totalentreprenör inom fastigheter & du välkomnas här till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Ekonomiansvarig till Hans Eriksson AB

Läs mer Apr 29
Vår kund:
Hans Eriksson AB är inte bara ett företag – det är en passion som började i ett garage 1979 och har vuxit till en etablerad familjeägd verksamhet. Specialiserade på försäljning av allt från skotrar till släpvagnar, från fyrhjulingar till vattenskotrar, har de en stolt historia av att leverera kvalitet och service till deras kunder. Arbetsmiljön är lika mångfasetterad som alla derasprodukter, och nu, med en öppen position på grund av pensionsavgång, letar de efter en ny ekonomiansvarig som inte bara kan ta hand om siffrorna, utan som också kan dyka in där det behövs i hela verksamheten.

Om tjänsten:
Som ekonomiansvarig hos Hans Eriksson AB kommer du inte bara att utgöra kärnan i företagets ekonomi, utan du kommer också att vara en flexibel resurs som stöttar olika delar av verksamheten. Mångfald och flexibilitet är grundpelare i deras företagskultur, vilket innebär att du kan hoppa in i lagret eller butiken när behovet uppstår. Vid starten kommer du att få en genomgång av företagets rutiner och system, och med din positiva inställning och starka vilja att lära kommer du snabbt att komma in i arbetet. HosHans Eriksson AB är varje dag en möjlighet för dig att utvecklas och utmana dig själv.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Löpande redovisning och avstämningar
Hantering av löner för ca 15 anställda
Årsredovisning och deklarationer
Uppföljning, analys och rapportering
Flexibel support i lager och butik
Hantering av moms och skatt
Kundkontakt via telefon och e-post


Är Du Den Vi Söker?För att passa för rollen behöver du inte bara ha erfarenhet och kunskap inom ekonomi och bokföring, utan också en genuin vilja för att arbeta i en varierande miljö. Erfarenhet från liknande branscher är en fördel, men vi letar framför allt efter någon som är ödmjuk, flexibel och har en stark problemlösningsförmåga. Du har jobbat i affärsystem som Pyramid, Fortnox Visma Lön eller liknande. Körkort är ett plus, precis som flytande svenska och goda datakunskaper.
Kom och bli en del av teamet där ingen dag är den andra lik och där vi ser fram emot att se din potential blomstra!
Övrigt:
Plats: Frövi
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Omfattning: 100%
Start: Enligt överenskommelse


Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Tidsbegränsat uppdrag inom redovisning till spännande bolag!

Läs mer Maj 13
Om rollen
I rollen som redovisningskonsult kommer du få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom fastighetsområdet.

Vi söker dig med
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet inom ekonomi, med kunskaper inom bokslut och redovisning.
- Behärska svenska i tal och skrift

Vi ser gärna att du har en positiv inställning, är noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du har även god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och kundfokus.

Du erbjuds
-Utvecklande och stimulerande tjänst i ett modernt bolag inom fastighetsbranschen
-En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor som sätter gemenskap i fokus
-Möjlighet att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.
-Goda anställningsvillkor med fast lön, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Om vår kund
Vår samarbetspartner är ett familjärt bolag som arbetar aktivt för att riva hierarkier och alla är lika inför varandra oavsett position i företaget. Vår samarbetspartner är en totalentreprenör när det kommer till fastigheter, dem har hand om ekonomi, fastighetsskötsel och hjälper sina kunder med de dem vill ha hjälp med.
Företaget har sitt huvudkontor i Örebro och finns även representerade i Karlstad, Eskilstuna och Lindesberg. Den här tjänsten är för att stärka upp teamet i Örebro eller Karlstad på ekonomiavdelningen. Totalt är dem dryga tio personer på kontoret i Karlstad varav en av dessa arbetar på ekonomiavdelningen.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under vara anställd via oss på Framtiden, uthyrd till kundföretaget på en visstid om cirka fem månader.


Rekryteringsprocess
-Rekryteringsprocessen består av följande steg:
-Intervjuer med oss på Framtiden
-Referenstagning
-Intervju med vår kund

Villkor
Start: Omgående t.om September
Omfattning: 100% Visstidsanställning.
Plats: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Är du intresserad av denna tjänst? Skicka då in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss på Framtiden AB.
Vi ser fram emot din ansökan

Ansök nu

Redovisningsekonom till Adven

Läs mer Apr 10
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av redovisning? Då kan den här rollen vara rätt för dig. Vi söker nu dig som är tillgänglig omgående och intresserad av att ta dig an en ny utmaning! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en redovisningsekonom till Adven i Örebro för ett föräldravikariat som varar i 1,5 år framåt. Här blir du en del av ett team på fyra personer som ansvarar för all redovisning inom Advens svenska verksamhet. Hos Adven välkomnas du till en verksamhet med varierande arbetsuppgifter och en kultur med fokus på utveckling. För teamet är det viktigt med samarbete, god gemenskap och att ha roligt på jobbet!

Rollen som redovisningsekonom är bred och innefattar hantering av leverantörsreskontra, fakturaflöden och vid behov kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning. Du kommer även ansvara för att bokföring sker i enlighet med gällande lagar och regler och genomföra betalningar och avstämningar i balanskonton. Utöver detta kommer du att sköta moms - och skatteredovisning. Vid sidan av den löpande redovisningen förekommer även arbete med anläggningsregister, investeringsprojekt och avskrivningar som du gör tillsammans med projektansvariga.

Allt arbete sker på plats i Advens lokaler på Aspholmen i Örebro. Viss flexibilitet finns och arbete hemifrån ca. 1 dag/vecka är möjligt.

Du erbjuds
- En utvecklande roll i ett hjälpsamt team
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

Se gärna denna film om Adven och deras verksamhet:



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med leverantörsreskontra och fakturaflöden
* Sköta löpande bokföring och redovisning
* Genomföra betalningar och avstämning av balanskonton
* Göra moms - och skatteredovisning
* Arbete med avskrivningar och investeringsprojekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har god kunskap om bokföringsregler och skatteregler
- Har god kunskap i Officepaketet och fördjupad kunskap i Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av systemet EDC och ekonomisystemet Microsoft Dyncamic 365
- Erfarenhet av arbete med investeringar och avskrivningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Adven och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Ekonom sökes till kund i Örebro!

Läs mer Apr 20
Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut mot bostadsrättsföreningar inom fastighet. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en totalentreprenör inom fastigheter & du välkomnas här till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Servicecenter ekonom/redovisningsexpert

Läs mer Apr 24
Är du sugen på att arbeta som expert gentemot våra kunder för våra system Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys? Jobbet innebär daglig kundkontakt och du blir del av ett team med positiv energi och framåtanda.
Vitec Fastighet, en del av Vitec Software Group är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats, med möjligheter till utveckling. Att jobba hos oss är populärt, vi har ett ENPS-index på 50, ett av de högsta i branschen och flera av de som tidigare lämnat oss har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare. Något vi är väldigt stolta över.
Om tjänsten
Ditt ansvar blir att ge expertråd och stöd främst åt kunder inom våra produkter Vitec Ekonomi och Vitec Verksamhetsanalys och vi ser därför att du behöver ha goda ekonomi- och redovisningskunskaper. Du behöver även vara en nyfiken problemlösare med ett analytiskt angreppssätt. Det är ett stort plus om du även har erfarenhet från fastighetsbranschen. Arbetet utförs främst via telefon och vårt ärendehanteringssystem.
Du kommer tillhöra ett team som består av 22 mycket erfarna medarbetare och som finns på flera orter. Vi brinner för våra kunder och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra. Vi jobbar hårt för att hålla en hög servicenivå med personlig touch gentemot våra kunder. Ett arbete som du kommer att bli delaktig i.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad person med en positiv inställning och som alltid är mån om att leverera utmärkt service. Vi värdesätter samarbete och ödmjukhet, där du aktivt stödjer dina kollegor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du bör tycka om att lösa komplexa problem och kunna sätta dig in i kundens behov. Vidare behöver du vara nyfiken, kommunikativ och redo att ta ansvar.
Vilken erfarenhet ska du ha?
· minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
· erfarenhet av att jobba med systemstöd av programvaror
· erfarenhet av service och kundkontakt
Du är civilekonom eller har motsvarande högskoleexamen och vi tror att du idag arbetar med redovisning alltifrån löpande bokföring till controlling.
Om du har erfarenhet av någon av våra produkter eller om du tidigare arbetat med redovisning på ett fastighetsbolag så är det meriterande. Då alla våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och möjlighet till distansarbete. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser, senast besökte vi Gotland som bjöd på både härliga aktiviteter och sol! Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund. Vill du läsa mer om vår verksamhet och få en närmare beskrivning om hur det är att arbeta på Vitec så följ denna länk: www.vitec-fastighet.com/kontakt-om-oss/om-oss/
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm, Jönköping, Örebro, Kalmar, Västerås
Sista ansökningsdag: Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-15. Rekrytering sker löpande.
I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Therese Ericson, Gruppchef Vitec ServiceCenter, therese.ericson@vitecsoftware.com


Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är ca 150 medarbetare fördelade på 9 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på www.vitec-fastighet.com.
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 500 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2023 en nettoomsättning på 2 778 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Ekonomiassistent till sommar -och extrajobb på Elektroskandia

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Nytt
Nu finns möjligheten för dig som vill få meriterande erfarenhet jämte studierna att göra Elektroskandia sällskap i rollen som ekonomiassistent på ett sommaruppdrag på heltid. Vi tror att du är en nyfiken arbetsmyra som vill vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi, samtidigt som du får stöd från ett glatt gäng kollegor. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen och här i Örebro finns deras centrallager och huvudkontor. Nu söker vi en assistent att stötta upp på heltid under sommaren på reseräkningsfunktionen som är en del av avdelningen för Leverantörsreskontra. Det finns även chans att få fortsätta på enstaka timmar under hösten vid sidan om studierna.

Teamet i stort består av 12 personer och du kommer framförallt att arbeta nära kollegor på reseräkning. Avdelningen hanterar reseräkningar från medarbetare runtom i landet och dina främsta arbetsuppgifter blir att stötta i månadens intensivaste period, inför sista attest den 15:e varje månad.

Du erbjuds


* Att bli del av ett varmt och glatt gäng kollegor som gärna hjälper och kompetensdelar mellan varandra
* Ett sommarjobb på heltid samt möjligheten till ett flexibelt extrajobb jämte studierna som ger dig meriterande arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontroll och granskning av inkommande resekvitton och representationsanmälan via deras Reseräkningssystem
* Viss mailkontakt inom organisationen
* Samt eventuellt andra uppgifter som ingår i Lev.reskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eftergymnasialt på minst 50%, gärna med inriktning ekonomi, personal eller löneadministration
- Har datavana
- Talar och skriver svenska flytande

Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av reseräkningshantering, skatteregler, momsregler
* Har tidigare erfarenhet av Kund- eller Lev.reskontra.
* Auktoriserade reseräkningssystem


Som person är du:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Serviceinriktad

Övrig information


* Start: På enstaka timmar enligt överenskommelse i juni, därefter heltid dagtid med start i mitten av juni till mitten av aug
* Omfattning under hösten: Deltid, ca 3-16 h/vecka. Schema bestäms löpande i dialog med ansvarig chef och utefter hur ditt studieschema ser ut. Förväntingarna är att du ska finnas tillgänglig och vara extra flexibel kring de två första veckorna varje månad då behovet är som störst


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elektroskandia marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. I koncernen ingår idag mer än 145 företag i 48 länder, spridda över fem kontinenter. Såhär beskriver Elektroskandia sig själva: "Vi är många individer med olika styrkor och kvaliteter. Oavsett våra olikheter så är vi alla lika viktiga. Därför behandlar vi varandra med respekt och ser till att alla känner sig som en del av teamet. För det är tillsammans som vi blir bättre på det vi gör.
Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och med vårt företag. För att trivas här behöver du vara en inkluderande och nyfiken lagspelare."

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med finska språkkunskaper sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 12
Vi söker dig som talar och skriver flytande på finska, svenska och engelska och vill leverera service i världsklass. Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Örebro söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med finska, svenska och engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera i tal och skrift på finska och/eller svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: omgående
- Omfattning: heltid. Uppdraget planeras att pågå till slutet av december.
- Arbetstider: kontorstider, mån - fre
- Placering: på distans eller på kontoret i Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lagermedarbetare till sommaren sökes!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 8
Är du student och söker ett arbete under sommaren? Om du dessutom är uthållig, resultatinriktad och inte rädd för att hugga i när det behövs så kan det vara dig vi söker! Om du har erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare är det ett plus, men inte ett krav – så här kan du få chansen att kanske prova på något nytt.

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu en lagermedarbetare på deltid till ett företag och tradinglager i Örebro. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. På företaget arbetar idag 7 personer, så här får du möjligheten att bli en del av ett litet och härligt gäng med god sammanhållning.

Du erbjuds
- Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work
- Möjlighet att arbeta heltid under sommarlovet

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst 1 år kvar av dina studier
- Är tillgänglig för att arbeta under sommarperioden
- Har god fysik eftersom det är ett fysiskt tungt arbete stundtals
- Kan kommunicera på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Har truckkort B (skjutstativtruck)
- Har arbetat i en liknande arbetsroll
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Uthållig
* Resultatinriktad
* Samarbetsvillig

Övrig information:
* Start: Slutet av juni, enligt överenskommelse
* Omfattning: V. 26-32
* Placering: Örebro


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student? Sommarjobba på lager!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 6
ITS Logistikpartner i Åsbro söker nu nya lagermedarbetare som är redo att bli en del av ett härligt gäng med stark team anda. Detta är möjligheten för dig som vill tjäna lite extra pengar mellan allt tentaplugg under terminerna & som vill ha ett stabilt sommarjobb! Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
På lagret hos ITS i Åsbro jobbar omkring 50 framtida kollegor till dig. De alla jobbar för att vara en mångsidig logistikpartner för sina kunder, samtidigt som de har himla kul tillsammans! Detta är en möjlighet för dig som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av plugget samt ett stabilt jobb under sommaren 2024.

Du kommer att bli en del av en redan befintlig studentpool med flera kollegor från Academic Work. Du och dina kollegor i studentpoolen förväntas tillsammans stötta upp vid arbetstoppar och frånvaro av ordinarie personal. Dina kollegor i studentpoolen är studenter precis som dig och arbetar deltid hos ITS!

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier.
- Möjlighet att arbeta heltid under sommarlov och andra lov.
- Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I din roll kommer du att köra plocktruck och ansvara för att plocka- samt packa dina egna ordrar. Detta är ett arbete som till största del genomförs individuellt men tillsammans med teamet ansvarar ni gemensamt för att lagrets ordrar ska plockas, packas och skickas i tid! Därav är du alltid en del av ett team och ordinarie personal kommer alltid att finnas på plats som du kan vända dig mot, och på den här arbetsplatsen är frågor mer än välkomna! Under dina första arbetspass kommer du att få gå bredvid en handledare som introducerar dig till rollen innan du är redo för att köra igång på egen hand!


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på gymnasiet, högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har truckkort med behörighet A1-4 + B1-4
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Är beredd på att arbeta fysiskt med kroppen då det kan förekomma en del tunga lyft i arbetet.
- Är tillgänglig för att jobba minst 2 pass i veckan under terminerna och mer under ledigheter och klämdagar såsom jul- och sommarperioder.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Med åren har de utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. De är idag cirka 100 anställda, varav cirka 50 anställda i Åsbro som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.

Ansök nu

Systemkonsult inom IT-operation och övervakning till Compose IT!

Drifttekniker, data
Läs mer Maj 4
Vill du utvecklas inom IT Operations Management? KUL! Då har du kommit helt rätt. Hos Compose IT är visionen att kunderna ska ha en problemfri digital infrastruktur med hjälp av marknadens bästa verktyg inom Fault- & Performance Management samt automation. Hos Compose IT arbetar du nära tillsammans med din kollegor, med en gemensam ambition att alltid bli bättre. Är du intresserad av komplexa system, problemlösning och förstklassig service, då kan Compose IT erbjuda dig möjligheten att arbeta med just det! Här blir du en del av ett specialistbolag och får arbeta tillsammans med erfarna, hjälpsamma och kunniga kollegor. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Compose IT hjälper sina kunder genom att bidra med spetskompetens inom Fault-, Performance- & Automation Management samt IT Service Management. Det gör de genom att bygga kundanpassade systemlösningar för att förbättra kontrollen över kundens system, applikationer och IT-drift. Kunderna är stora organisationer såsom telekomoperatörer, myndigheter och regioner, tillverkande industrier och bank/finans. Den gemensamma nämnaren för kunderna är att de har stora IT-miljöer, centraliserad IT-övervakning, stora trafikvolymer och där tillgänglighet och informationshantering är verksamhetskritiskt.

Med ökad efterfrågan från sina kunder söker Compose IT nu efter nästa kollega till kontoret i Örebro. Här kommer du att arbeta med olika kunders behov där du på 50% arbetar mot uppdrag hos Försvarsmakten i Arboga . Hos Compose IT välkomnas du till ett litet och familjärt team om fem kollegor på kontoret i Örebro. Du kommer även samarbeta med kollegor från kontoren i Sollentuna, Östersund och Gävle.

Så här beskriver Markus, som arbetar på Compose IT, vad han tycker är det bästa med sitt jobb:

"Sammanhållningen och den glada stämningen i företaget är definitivt en av våra framgångsfaktorer. Det är ett engagerat och glatt gäng som alltid stöttar varandra där så behövs. Att varje dag få arbeta med Europas bästa konsulter inom vårt område gör inte heller saken sämre."

Du erbjuds
- Möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom IT-Operation Management, systemförvaltning och utveckling genom stöd från kunniga och hjälpsamma kollegor i roller som mjukvaruingenjörer, telekomexperter och övervakningsspecialister
- Att arbeta på ett värderingsstyrt bolag: Compose IT brinner för vad de gör och arbetar tillsammans utifrån värdeorden engagemang, kompetens och glädje!
- Att arbeta med kreativ problemlösning för stora och häftiga bolag, genom att använda dig av marknadens bästa verktyg från ledande leverantörer

I rollen som konsult kommer du att arbeta tillsammans med ett leveransteam mot större kunder inom privat och offentlig sektor. Ni jobbar med produkter från bland annat IBM, Elastic och Ivanti och här får du möjligheten att bli specialist inom system som Watson AIOps eller Netcool.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Installationer, konfiguration och uppdateringar av system
* Integrationer för system gällande övervakning och larmdata
* Att utveckla nya eller anpassa befintliga funktioner och systemlösningar
* Att utveckla visualiseringslösningar i form av rapporter och dashboards
* Att hjälpa kunder med förbättring av teknik, arbetssätt och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom IT-drift, övervakning eller annat område som bedöms relevant
- Har erfarenhet av att arbeta självständigt med databas och Linux som operativsystem
- Har erfarenhet av övervakning, av både servrar, nätverk och applikationer
- Kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
- Är svensk medborgare (på grund av arbete i säkerhetsklassade uppdrag)

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av applikationsdrift eller från NOC samt någon form av programmeringserfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro, nya fräscha lokaler centralt (Krämarterassen). Halva tiden kommer du att arbeta ute hos Försvarsmakten i Arboga



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Compose IT startades för 25 år sedan och har idag kontor i Gävle, Östersund, Stockholm och Örebro. Idag är bolaget totalt 28 anställda i Sverige. Läs mer om Compose IT här!

Ansök nu

Sommarjobba som kundtjänstmedarbetare hos Schenker!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 30
Trivs du i en roll med många kontaktytor och söker efter ett givande sommarjobb? Är du dessutom kommunikativ och brinner för service? Sök då tjänsten som kundtjänstmedarbetare redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en engagerad kundtjänstmedarbetare till vår kund Schenker i Örebro. Som kundtjänstmedarbetare kommer du ansvara för att upprätthålla ett effektivt och professionellt arbete gentemot såväl nya som gamla kunder. Du kommer att ingå i en grupp som tar hand om kundförfrågningar på både en nationell och internationell marknad. Majoriteten av ditt arbete kommer att ske via telefon där du både tar emot och ringer ut samtal för att säkra leveranser.

Tjänsten passar dig som har en positiv inställning till lagarbete och som vill utvecklas tillsammans med dina kollegor. Som person tycker du om att arbeta i ett högt tempo samt har en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet.

Starten för tjänsten är tänkt att vara omgående. Behovet är på heltid och sträcker sig från maj - 31 augusti. För dig som är student finns möjlighet att börja ditt uppdrag med att arbeta 2-3 dagar/vecka under maj innan du kliver upp på heltid fr.o.m. juni. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, vardagar mellan 8-17.

Du erbjuds
- En roll i ett team med mycket glädje och skratt
- Ett meriterande sommarjobb
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att besvara kundernas frågor via telefon
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma leveranstider
* Arbeta i ett team, där ni stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutade studier på minst gymnasial nivå
- Uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska, samt behärskar koncernspråket engelska i tal och skrift
- Har erfarenhet av service och är serviceinriktad
- Är bekväm med att använda telefon som främsta arbetsverktyg

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete i kundtjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Schenker och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu