Örebro: Teknisk Support - Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Support - Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2020-07-07 // Varaktighet:

#jobbjustnu


TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är en del av affärsmodellen ”sharing economy”. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Digital inn, Media Markt, Tele2 med många fler.


Med oss kan du vara med och hjälpa förändra elektronikbranschen. Konsumenterna är redo att ta nästa steg, men behöver hjälp att komma över de hinder som idag finns, vi är den hjälpen. Var med oss och hjälp kunden med dess nuvarande teknik och även ge råd så kunden aldrig blir missnöjd.


Vi engagerar oss i att säkerställa att produkter produceras på ett ansvarsfullt sätt och på så sätt kravmärka elektronikprodukter så konsumenter kan känna sig trygg i deras digitala vardag.


Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och att de är utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!
Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Är du social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer.
Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker, vågar slänga dig in i nya problem och utmaningar.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community
- Självständigt styra ditt schema och samtidigt påverka hur mycket du vill tjäna
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen
- Vara intresserad av att arbeta minst ett par timmar per vecka
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift
- B-körkort är ett krav


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.


I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt, du har även möjligheten att påverka din ersättning genom ett effektivt arbete. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.


Tack vare digitaliseringen använder människor sig alltmer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!


Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Du bestämmer helt själv när och vart du vill arbeta genom att anmäla dig på uppdrag i vår TechBuddy-app. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation av routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation av tv/box
- Många fler spännande och roliga uppdrag!


Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!


Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story


#jobbjustnu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Onsitetekniker till statlig myndighet

Läs mer Apr 2
Nu söker vi en onsitetekniker till ett uppdrag på en statlig myndighet i Örebro. Du kommer att arbeta på plats med ett team där ni tillsammans supporterar personal med sina IT-ärenden.
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som onsitetekniker på ett utbildningscenter där du i första hand kommer att stötta personalutbildare med hårdvaruutrustning och AV-utrustning i utbildningssalarna.

Din profil och kvalifikationen
Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt på plats. Du trivs med att kombinera både tekniken och kontakt med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare.

Som person är du social, utåtriktad och känner dig bekväm i din roll som onsitetekniker. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som onsite-tekniker
- Körkort
Meriterande:
- Arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Peter Larsen
+46734159362
Peter.Larsen@centric.eu

Ansök nu

Sommarjobba som servicedesk medarbetare i Örebro

Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som drivs av att hjälpa andra? Då kan rollen som Servicedesk medarbetare i Örebro vara något som passar dig!

Om rollen:
Vi söker nu en passionerad servicedesk medarbetare som brinner för att lösa tekniska problem och ge förstklassig support. I rollen som 1st Line Support kommer du vara vårt ansikte utåt och hjälpa våra användare med deras tekniska frågor via telefon, e-post och IRL. Du kommer att ta emot inkomna ärenden och hjälpa till att lösa dem. Du blir en viktig del av vårt team och får möjlighet att utvecklas i en positiv arbetsmiljö i moderna nybyggda lokaler.

Vem söker vi?
Som person trivs du i sociala sammanhang och har lätt för att kommunicera med andra, vi ser att du är pedagogisk och prestigelös. Du har förmågan att hålla ordning på många uppgifter samtidigt och prioritera dem effektivt. Utöver det ser vi gärna att du är en nyfiken individ med en ständig strävan efter att lära dig nya saker och förstå behov och önskemål. Eftersom tjänsten löper under sommaren är det viktigt att du finns tillgänglig under perioden 17/6–30/8 2024.

Kvalifikationer:
• Erfarenhet av Officepaketet
• Datavana
• Svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande roll
• Relevant utbildning

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Villkor:
Omfattning: Heltid under perioden 17/6–30/8 – 2024
Startdatum: 17/6 – 24
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 07:45-16:00

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker sökes till Humana

Läs mer Maj 15
Är du på jakt efter ett spännande jobb där du får kombinera din tekniska IT-kompetens med kundkontakt och härliga kollegor? Just nu söker vi en ny medarbetare till vår IT-avdelning i Örebro!
Om tjänsten
Som IT-supporttekniker kommer du att representera Humanas IT-avdelning gentemot verksamheten och externa beställare. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att via telefon, e-post och inkommande ärenden hantera problem och frågeställningar gällande Humanakoncernens IT-plattform, system och telefoni. Det innebär att med ett högt servicetänk hantera ärenden på ett effektivt och strukturerat sätt. Arbete på plats ute hos våra enheter inom Humana förekommer också.
Humanas IT-support i Örebro består av fem drivna och trevliga kollegor som alla gör sitt yttersta för att supporta organisationen på bästa sätt. På avdelningen finns en stor vilja och ambition att utvecklas och tänka nytt.
Placeringsort är Örebro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har IT-teknisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande, alternativt minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har jobbat med användaradministration i Active Directory och Azure-Active Directory sedan tidigare samt har grundläggande kunskaper inom nätverk och är van vid att felsöka datorer och kringutrustning såsom skrivare, mobiltelefoner, plattor och annan teknisk utrustning. Vi tror även du har goda kunskaper inom Windows 10 samt har erfarenhet av IOS och Andorid. Kunskaper inom Office 365 och Google Workspace är meriterande. Humana bedriver verksamhet även i Norge och Finland samt Danmark och därför är det meriterande om du kan något av dessa språk. 
Vi ser det som en självklarhet att du arbetar utifrån Humanas värdeord; engagemang, glädje och ansvar. Service är något du är och står för, både gentemot användare och kollegor. För att lyckas i rollen krävs att du har ett högt servicetänk, en god kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt.
B-körkort erfordras.
Vi erbjuder
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv” och drivs varje dag av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. På Humana är vi ansvarstagande och vi arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Vad händer nu?
Känner du dig inspirerad av vårt företag och jobbet som IT-supporttekniker? Då ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 juni. Vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
För frågor gällande tjänsten kontakta Reza Zarrin, chef för IT-support, via reza.zarrin@humana.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

SAP - kunnig medarbetare till expansiv kund!!

Läs mer Maj 8
Q i Mälardalen AB söker till intressant och expansiv kund en medarbetare som är kunnig i affärssystemet SAP.

Personen ska ha goda kunskaper i SAP och kunna gå in och stötta vår kund då man nyligen implementerat SAP.

Erfarenhet av lagerverksamhet, dvs ankommande och avgående gods samt alla processer kopplade till det är önskvärt.

Start så fort som möjligt.

Har du frågor så ring gärna Henrik Nitz 070-160 20 91
Vi kan komma att anställa före sista ansökningsdatum

 





 




 




Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från TechBuddy AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från TechBuddy AB .

Teknisk support - Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 9
TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är sedan 2021 en del av The Buddy Company. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler.
Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!
Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!


Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community.
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen.
- Vara intresserad att arbeta 50%.
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor.
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift.
- B-körkort är ett krav.


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.
I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.
Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation av routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation av tv/box
- Många fler spännande och roliga uppdrag!


Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!


Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

Ansök nu

Teknisk support - Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 29
TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är sedan 2021 en del av The Buddy Company. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler.
Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!
Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!


Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community.
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen.
- Vara intresserad att arbeta 50%.
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor.
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift.
- B-körkort är ett krav.


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.
I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.
Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation av routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation av tv/box
- Många fler spännande och roliga uppdrag!


Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!


Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

Ansök nu