Örebro: Ekonomiassistent, Kopparberg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent, Kopparberg i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-05 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och noggrann ekonomiassistent. Som ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i kundens ekonomiska processer med arbetsuppgifter som fakturering, bokföring, kassahantering, avstämningar mm. Detta är ett konsultuppdrag på deltid, 50-75%, med start omgående. Arbetsplatsen ligger i Kopparberg.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna innefattar ansvar för korrekt bokföring och hantering av transaktioner, redovisning av kontanter samt avstämningar. Vidare ingår hantering av fakturor, regelbundna avstämningar för ekonomisk överblick, intern fakturering för kostnadsfördelning samt utlämning och hantering av nycklar i enlighet med säkerhets- och accessregler.

Kvalifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration.
God kunskap inom bokföring.
Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
God kommunikationsförmåga.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent.

Intresseanmälan för kommande uppdrag som Ekonomiassistent!

Läs mer Mar 26
Poolia Örebro är ett ledande rekryteringsföretag som arbetar för att matcha talanger med spännande arbetsmöjligheter. Just nu söker vi efter ekonomiassistenter för uppdrag under sommaren samt för extra arbete under studietiden.

Om tjänsten
Om du är en driven och ambitiös student som söker en möjlighet att få värdefull erfarenhet inom ekonomi samtidigt som du studerar är detta en toppenmöjlighet för dig!

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med en rad olika uppgifter inom ekonomiområdet. Det kan innefatta hantering av fakturor, bokföring, rapportering och andra administrativa uppgifter inom ekonomi. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö och få värdefull erfarenhet inom ditt område.

Vem är du?
Vi söker dig som:

- Studerar ekonomi eller liknande utbildning.
- är driven och vill ta chansen att jobba extra under sommaren och studietiden inom ett område du kommer att jobba med i framtiden.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet inom administration är meriterande men inget krav.

Som person tror vi att du är självgående, noggrann och har en stark vilja att lära dig och utvecklas. Du är serviceinriktad och har förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Skicka in din ansökan redan idag genom att skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dina erfarenheter och vilken typ av tjänster som intresserar dig.

Om verksamheten
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid sökes!

Läs mer Mar 23
Här finns perfekta deltidsjobbet för dig som vill bredda din erfarenhet inom ekonomiarbete! Till JMS Vattenrening söker vi en ekonomiassistent på deltid. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent hos JMS Vattenrening kommer du att få arbeta med delar genom hela ekonomiprocessen. Du kommer i din roll att avlasta bolagets ekonomiansvariga & du kommer bygga ett kontaktnät till flera kollegor runtom i organisationen. Detta är en roll för dig som ser dig själv kombinera dina studier med ett meriterande arbete inom ekonomi. Du får här möjlighet att jobba ca 1.5 till 2.5 dagar i veckan och ditt schema bestämmer du själv tillsammans med din närmsta chef.

Du erbjuds
- En meriterande roll vid sidan av dina studier, perfekt för ditt framtida CV.
- Viss möjlighet till sommarjobb i din roll för att täcka upp för ordinarie ekonomiansvariges semester.
- En dedikerad konsultchef & karriärpartner från Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med kund- och leverantörsreskontra.
* Allmän fakturering, avstämning & arbete med påminnelserutiner.
* Löpande redovisning & bokföring.


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% med minst 1.5 år kvar av dina studier, med fördel studerar du inom ekonomi.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning & bokföring.
- Goda kunskaper i Excel.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med Pyramid som bokföringssystem, alternativt något annat bokföringssystem.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om JMS här!

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till JMS Vattenrening AB i Örebro!

Läs mer Mar 20
Vi söker en noggrann och självgående ekonomiassistent till JMS Vattenrening AB i Örebro. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i företagets ekonomihantering, med fokus på löpande redovisning och bokslutsarbete. Välkommen med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en central del av företagets ekonomiteam och arbeta nära ekonomiansvarig. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar löpande redovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra samt fakturafrågor.

Dina arbetsuppgifter:
•Utföra löpande redovisning
•Hantera kund- och leverantörsreskontra
•Besvara frågor kopplade till ekonomi
Din profil:
Vi söker dig som är noggrann, organiserad och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av ekonomiarbete och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.

Krav:
•Ekonomiutbildning alternativt pågående studier inom ekonomi
•Erfarenhet av Excel
•Erfarenhet av löpande redovisning
•Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
•Erfarenhet av affärssystemet Pyramid

Om arbetsplatsen:
JMS Vattenrening AB är ledande inom vattenreningslösningar för hushåll och samfälligheter. Företaget erbjuder en helhetslösning från införsäljning till eftermarknadsarbete och service. Med en historia som sträcker sig tillbaka till början av 90-talet, värdesätter företaget långsiktiga relationer både med sina medarbetare och kunder.

Arbetsplatsen är belägen i Örebro och du kommer att arbeta i en dynamisk och professionell miljö där kvalitet och kundfokus är i fokus.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med bemanning och rekrytering för att göra skillnad i människors liv. Genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollegor gör vi skillnad. Vi finns på flera orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos JMS Vattenrening.

Villkor:
Omfattning: Deltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Ekonomiassistent till Deform på deltid i Degerfors

Läs mer Mar 15
Om tjänsten
Nu hjälper vi Deform i Degerfors att hitta en ekonomiassistent på halvtid. Är du en student och har ett år kvar av dina studier? Eller vill du komplettera din deltidstjänst? Då kan detta vara något för dig! Vi söker dig som har viss erfarenhet med ekonomi och kontorssysslor. Anledningen till behovet är att en medarbetare ska på föräldraledighet i ett år och starten för tjänsten är enligt överenskommelse.

Deform har en starkt förankrad kärna i Degerfors och agerar på en global nivå med kunder värden över. Företaget är en tyngre verkstadsindustri som utför avancerad tredimensionell formning och tillverkar komponenter av plåt till bl.a tryckkärl, skyddsfordon och ubåtar.

För denna tjänst kommer du att vara anställd av oss på Cleverex Bemanning som konsult, och spendera dina arbetsdagar hos Deform. Uppdragslängden för tjänsten är ett år.


Du erbjuds
• Ett meriterande deltidstjänst med erfarenheter som du kan dra nytta av framåt i karriären
• Goda möjligheter till karriärutveckling på Deform
• Möjligheten att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss på Deform kommer du att ansvara för en rad olika uppgifter, bland annat att vara enklare löpande bokföring, reskontrahantering samt diverse serviceuppgifter som förekommer på ett kontor. Vidare kommer du att:
• Utfärdande och hantering av kundfakturor samt uppföljning av kundfordringar
• Dokumenthantering för export/import
• Registrering och hantering av leverantörsfakturor i enlighet med utsatta tidsramar
• Ansvar för löpande reskontrahantering och avstämningar
• Växeltelefon och receptionsservice
• Inköp av kontorsmaterial
• Diverse administrativa uppgifter som posthantering, fikaansvar och underhåll av kontorsutrustning

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som ekonomiassistent hos Deform bör du uppfylla följande kvalifikationer:
• Gymnasieutbildning och om du är student, minst ett år kvar av dina studier
• Goda kunskaper i Word, Excel och liknande program
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi och kontorsadministration är meriterande
Dina personliga egenskaper är av lika stor vikt som de hårda värdena. För denna roll ser vi att du har en förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och är noggrann. Du har även en proaktiv inställning till arbetsuppgifter och är därmed prestigelös. Vidare ser vi att du är positiv som person- vilket vi redan märker i första samtalet med dig. Då denna tjänst är på 50% ser vi att du är flexibel.

Övrigt
Start: enligt överenskommelse
Omfattning: deltid på 50%
Placering: Degerfors
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Ekonomiassistent till JMS Vattenrening!

Läs mer Mar 21
Letar du efter ett spännande och roligt extrajobb inom ekonomi? Då kan detta vara rollen för dig! Sök tjänsten som ekonomiassistent till JMS Vattenrening redan idag då urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för JMS vattenrening räkning en ekonomiassistent. JMS Vattenrening marknadsför och säljer vattenreningssystem till främst enskilda hushåll, fritidshus och lantbruk med egen vattentäkt. Företaget startade 1994 i Örebro och finns idag på mer än 20 orter över hela landet. Du kommer att tillhöra ekonomiteamet och arbeta nära övrig personal.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos JMS Vattenrening. Du förväntas kunna arbeta två dagar i veckan samt deltid under sommaren. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och JMS Vattenrenings önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos JMS Vattenrening kommer du arbeta i en bred roll, där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Du har nära kontakt med din kollega på ekonomiavdelningen samt en del kundkontakt.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Ärendehantering och fakturering
• Månads- och årsbokslut

Vi söker dig som
studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill utveckla dina kunskaper inom ekonomiområdet. Du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning, samt är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare har du god kunskap i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med löpande redovisning och bokföring sedan tidigare. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som ekonomiassistent hos JMS Vattenrening. Du är ansvarstagande och noggrann med en god förmåga att driva ditt arbete framåt. Vidare är du en flexibel och driven person som är redo att hugga in där det behövs, och du är inte rädd för att ta för dig. Du besitter god samarbetsförmåga och du kan arbeta såväl självständigt som i team.

START: 1 juni
OMFATTNING: Deltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

#JMS-Vattenrening, #ekonomiassistent

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Randstad AB .

underkonsult till randstad risesmart i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 22
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Örebro län.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

sommarjobb parkeringsvärd, Lekeberg

Limousineförare
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter ett sommarjobb? Då har vi på Randstad AB det perfekta sommarjobbet för dig! Vi söker just nu parkeringsvärdar till Lanna badgruva och Lekens badplats. Som parkeringsvärd kommer du vara ansiktet utåt för badets besökare. Du kommer arbeta i ett engagerat och kundfokuserat team där målet är att ge besökarna en fantastisk upplevelse och leverera service i världsklass. Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer innebära att ge besökarna rätt information samt att säkerställa ordning och struktur på parkeringsytorna runt om badet. För många besökare kommer du att vara det första och sista intrycket på besöket, vilket understryker vikten av att hela tiden ge god service.


Arbetstider är flexibla, du kommer att få möjlighet att arbeta både dag, kväll -och helgpass. Arbetspassen kommer att variera men vara mellan cirka kl. 10.00 - 18.00. Timanställning vid behov är under perioden 1 juni 2024 tom 31 augusti 2024

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att arbeta utomhus eller har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi söker dig som är en van lagspelare och som tar stort ansvar. Vi ser även att du kan arbeta strukturerat och är flexibel.


•Du har en annan sysselsättning om minst 50%..


•Har du tidigare erfarenhet inom serviceyrket och har ett personligt intresse av mässor och konferenser kommer du snabbt att komma in i din nya roll.


•Har du goda språkkunskaper i svenska och engelska är det meriterande då vi tror du kommer få stor nytta av dina språkkunskaper.


•Meriterande är också om du har körkort och erfarenhet av logistikplanering.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Bilmekaniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Jonsson Bil rustar för framtiden och söker nu efter en erfaren bilmekaniker för att förstärka sitt team i Örebro. Vi befinner oss mitt i en spännande omställning inom bilbranschen där digitalisering, elektrifiering och förändrade ägarmodeller skapar nya utmaningar och möjligheter för kundupplevelsen.
Vi på Jonsson Bil har expanderat med flera nya varumärken och utökat vårt sortiment, vilket gör att behovet av kompetent personal i Örebro ökar. Vi strävar efter att bli Örebros ledande bilåterförsäljare och sätter kundnöjdhet i fokus.
Du ansöker på www.randstad.se, har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult kajsa.bjorkman@randstad.se eller emma.bergvall@randstad.se
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som bilmekaniker hos oss på Jonsson Bil spelar du en avgörande roll i vårt serviceteam och bidrar till att uppfylla vårt mål om att skapa de mest nöjda kunderna i Örebro. Vi söker efter en noggrann, strukturerad lagspelare som kan arbeta självständigt och effektivt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkludera både service på nya och begagnade bilar samt olika mekaniska moment relaterade till fordonsunderhåll.

Kvalifikationer
Vi söker efter en erfaren bilmekaniker som vill växa och utvecklas i sin roll hos oss på Jonsson Bil. Det viktigaste är att du är engagerad, har en stark arbetsmoral och trivs med att arbeta i ett team. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utveckla din kompetens och växa tillsammans med oss.
I rollen som mekaniker söker vi dig som har:
Erfarenhet som bilmekaniker
ett intresse och erfarenhet för fordon och mekanik
B-körkort
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande
kunskap inom elektronik 
erfarenhet av felsökning
tekniskt kunnande

Vi erbjuder:
En tillsvidareanställning på heltid i Örebro.
Möjligheten att arbeta i ett välorganiserat och trivsamt team på en modern och välskött bilanläggning.
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom företaget.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som bilmekaniker och vill vara en del av Jonsson Bil i Örebro, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Fastighetstekniker

Elingenjör
Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren fastighetstekniker som gärna arbetar utifrån ett tydligt fokus på hyresgästen? Vill du vara en del av ett glatt team med god sammanhållning och en tydlig vi- anda? Då hoppas vi att du söker tjänsten som fastighetstekniker hos Länsgården! Länsgården Fastigheter AB äger, förvaltar, utvecklar och nyproducerar samhällsfastigheter i hela Örebro län. Som fastighetstekniker ingår du i ett drift- och förvaltarteam under ledning av driftchef. Tillsammans verkar ni för att med affärsmässig grund och hög kundnöjdhet ansvara för löpande underhåll och felanmälningar i Länsgårdens lokaler. Alla med det gemensamma målet att leverera service i världsklass! Rollen innebär stor frihet och eget ansvar, med fokus på att skapa bästa förutsättningar för Länsgårdens hyresgäster. Du kommer att arbeta nära dina kunder, oftast direkt ute i deras verksamhet. Därför värdesätter vi stor social kompetens, lyhördhet inför kundens behov och en proaktivitet i din problemlösning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete för att tryggt kunna fungera självgående i rollen och bidra med ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Det kommer också skapa förutsättningar för dig att vara framgångsrik i ditt delade ekonomiska ansvar för din driftbudget, och för ditt deltagande vid framtagande av drift- och underhållsbudget. I gengäld välkomnas du till ett sammanhang där du får möjlighet att både utveckla och utvecklas, för att förfina och förbättra det löpande arbetet. Du blir en del av ett sammansvetsat team som ställer upp för varandra och framförallt - har roligt på jobbet!
Rollen som fastighetstekniker är en tillsvidareanställning med med arbetstid 07:00-16:00, beredskap/jour ingår var åttonde vecka. Placeringsort Örebro men vid behov tjänstgöring i hela länet. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-05-10. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Björkman kajsa.bjorkman@randstad.se eller Andrea Lindh andrea.lindh@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
? Förebyggande och löpande underhåll, inklusive felanmälningar
? Felsökning och reparationer
? Support till kunden utifrån beställningar i form av t.ex. enklare montage eller
felsökningar i telesystem
? Samordning och beställning av arbeten som utförs av entreprenörer
? Bidra till utveckling av rutiner för att skapa ett mer strukturerat arbetssätt
? Ingå i beredskapsorganisationen

Kvalifikationer
? Flera års erfarenhet av fastighetstekniskt arbete och/eller hantverkararbete,
förslagsvis genom bakgrund som snickare, elektriker, fastighetstekniker eller VVS-
installatör
? Förståelse för fastigheters kostnader
? Goda IT-kunskaper, inkluderat Officepaketet
? Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
? B-körkort


Meriterande:
? Teknisk gymnasieutbildning
? Handhavande av brandlarm, sprinkler och passagesystem
? Begränsad auktorisation el (tidigare BB1)
? SBA
? Kunskap kring fastigheters konstruktion och klimatskal
? Grundläggande kännedom/handhavande av fastighetsautomation
? Engelskkunskaper

Om företaget

Länsgården Fastigheter AB
Länsgården Fastigheter AB är ett helägt dotterbolag till Region Örebro län. Vi äger, utvecklar och förvaltar vård- och omsorgsboenden, vårdcentraler, tandvårdskliniker, seniorboenden samt bostäder och lokaler i Örebro län. Vi är idag 25 anställda. Länsgården Fastigheter AB är idag en attraktiv arbetsgivare med stolta och kompetenta medarbetare. Vår målsättning är att bli ledande inom vård- och omsorgsboende genom bland annat nyproduktion men även förvaltning och förädling av befintligt fastighetsbestånd mot olika kundgrupper. Vi utvecklar kontinuerligt ledarskap, arbetsuppgifter och en företagskultur med tydliga mål och värderingar. Våra värdeord är – Värdeskapande, Engagemang, Respekt, Kompetens, Ansvarsfull. Läs mer på: https://www.lansgarden.se

Ansök nu

Elkonstruktör till Svensk Fordonsladdning

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Apr 9
Arbetsbeskrivning
För att vi ska kunna fortsätta vår roliga och spännande tillväxtresa mot en grönare framtid och samtidigt göra våra kunder lika nöjda behöver vi på Svensk Fordonsladdning rekrytera en Elkonstruktör. I den här tjänsten finns stora möjligheter att få vara med och forma den. Vi är ett team som alltid strävar efter att göra varandra bättre och nå nya målsättningar tillsammans. Låter detta intressant? Tveka inte då att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Urval och ansökningar hanteras löpande.


Din profil
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har god samarbetsförmåga samt en naturlig fallenhet för att skapa trygga och förtroendefulla relationer i mötet med människor. Tjänsten innebär en perfekt mix av både samarbete och självständigt arbete. Förutom ovan nämna styrkor ser vi framför oss att dina sociala kompetenser blir viktiga då du kommer ha kontaktytor både inom och utanför organisationen. Din samlade erfarenhet kommer också göra att du kan fungera som stöd och specialist inom bolaget. Hos oss finns möjligheten att följa projektens gång från idé till driftsatt anläggning och projekten sker både inhouse på våra kontor samt ute hos kunder.

Ansvarsområden
Som elkonstruktör hos oss kommer ditt fokus vara att:
Konstruera elanläggningar, främst för elfordonsladdning.
Arbeta med kabeldimensionering, design av inre förbindningar, skåpdesign, layout, apparater samt maskinsäkerhet.
Uppdragen drivs antingen på plats hos våra kunder eller inhouse i våra egna lokaler. Idag finns vi i Rättvik och Örebro.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Teknisk utbildning på högskolenivå alternativt från yrkeshögskola.
Minst 10 års erfarenhet av arbete som elkonstruktör.
Goda kunskaper i något/några av CAD-verktygen; Auto-CAD, Eplan, Elprocad och Elmaster samt goda kunskaper i Office-paketet.
Meriterande men kunskaper i ett av de traditionella beräkningsprogram för ledningsdimensionering El-vis, Netkoll eller Febdok.
Har du erfarenhet av maskinsäkerhet är det meriterande.
B-körkort, vi ser även att du är bekväm med att resa i tjänsten.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du:
En genuin lagspelare med förmågan att kunna ta emot och ge återkoppling samt bidra till en bra stämning på arbetsplatsen.
Driven och har hög ansvarskänsla för laget och kundleveransen.
Lyhörd och nyfiken och kan snabbt ta till dig ny kunskap och lär gärna av dina kollegor.


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Jobbar du i elbranschen och vill ta klivet över till att bli projektledare? Eller har du erfarenhet av att arbeta som projektledare inom en närliggande bransch så som infrastruktur, bygg eller fibernät och vill arbeta i en av framtidens hetaste branscher? Då bör du läsa vidare! Elfordonsbranschen växer och det kan knappast ha undgått någon att det finns både utmaningar och framtidsplaner för att stärka och säkra infrastrukturen.
Hos Svensk Fordonsladdning blir du bidragande till att stärka den framtida infrastrukturen genom att arbeta med utbyggnaden av ladd-infrastruktur. Som projektledare hos Svensk Fordonsladdning har du stor frihet under ansvar, i en bransch med goda framtidsutsikter!
Information om uppdraget
Hos Svensk Fordonsladdning finns en entreprenöriell anda som genomsyrar hela företaget. Här har alla i bolaget, från ledning till fälttekniker, tidigare erfarenhet av arbete som ingår i kärnverksamheten, som bland annat distributionselektriker, markberedning, el-projektör, med mera. Hos Svensk Fordonsladdning är det korta beslutsvägar vilket gör det lätt att hänga med i svängarna och anpassar sig snabbt och enkelt till den föränderliga bransch som bolaget är verksamt inom.
Svensk Fordonsladdning har sitt ursprung och huvudkontor i Rättvik och till följd av sin starka tillväxt söker de nu ytterligare en projektledare till något av våra nya kontor i landet. Du erbjuds en spännande, växande och högst aktuell bransch där du är med och bidrar till framtiden.
På Svensk Fordonsladdning AB ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Förmånsbil
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
Försäkringar
Marknadsmässig lön
Karriär och utveckling

I denna rekrytering samarbetar Fordonsladdning med Randstad. För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters jeanette.walters@randstad.se eller Hanna Wide hanna.wide@randstad.se.

Ansvarsområden
Här arbetar du som Projektledare med helhetsansvar för de projekt du driver. Projekten är inom ladd-infrastrukturområdet och du blir ansvarig för att projektet levereras i tid och håller den kvalitet som efterfrågas.
Du kommer i rollen att:
Ansvara för budget genom att säkerställa att projektet håller sig inom ramarna för budgeten.
Sätta upp och säkerställa att tidsplaner följs. Det gör du genom möten med entreprenörer, byggledare och andra parter som ingår i projektet för att säkerställa att projektet blir klart inom de uppsatta tidsramarna.
Säkerställa att kvalitetsstandarder efterföljs av entreprenörer, byggledare och andra parter som arbetar med projektet, för att projektet ska håller den kvalitet som förväntas.


Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med el och vill ta klivet in i en projektledarroll alternativt har du erfarenhet av att projektleda inom ett relevant område så som väg, bygg, infrastruktur, fibernät eller liknande.
Har goda datorvanor.
Talar och skriver obehindrat på svenska då det är språket du arbetar med i tjänsten.
Har körkort för personbil.

Det är meriterande om du har en utbildning inom el eller elkraft då det är inom det området som Svensk Fordonsladdning är verksamma inom och det området som du kommer att arbeta i som projektledare.
Som person är du:
Uthållig
Strukturerad
Flexibel
Serviceinriktad
Ansvarstagande


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu