Örebro: Servicechef Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicechef Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2019-12-06 // Varaktighet: Heltid

Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med omkring 750 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till verklighet. Hos oss får du chansen att arbeta inom en väletablerad organisation som satsar på att utveckla och utbilda sina medarbetare

Som Servicechef inom Transtema Network Services är du ansvarig för den dagliga driften inom ditt geografiska ansvarsområde. I samarbete med dispatchfunktionen säkerställer du att leverans och service sker i enlighet med de affärsavtal vi har med våra kunder i regionen. Som chef för ett serviceområde rapporterar du till Produktionschef Öst och ingår i ledningsgruppen för produktion.

 

Arbetsuppgifter

Servicechefens uppgift är att följa upp sin regions verksamhet och ekonomi regelbundet då du har verksamhet-, kvalitets- och resultatansvar. Att implementera och följa upp kundavtal samt verka för goda relationer med kunder och underleverantörer är en viktig del i ditt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår det också att utveckla arbetsmetoder för att säkerställa att verksamheten drivs på bästa sätt.

Vidare har du personalansvar för mellan 30-40 tekniker som arbetar i regionen, du kommer kontinuerligt kommunicera, stötta och utveckla arbetsstyrkan. Ditt operativa ansvar för gruppen innebär identifiering av problem samt att initiera förändringsarbete och uppmuntra initiativ gällande förbättringar, produktivitet och effektiviseringar av verksamheten. Det ingår också att säkerställa kapacitet samt identifiera resurs- och kompetensbehov. Ditt ansvar är att leda och utveckla medarbetare samt att skapa en gruppkänsla, trivsel och arbetsmiljö som bildar en god gruppdynamik. Du måste se till så att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs.

I tjänsten ingår det en del resor vilket främst innebär längre dagsturer och någon övernattning i månaden. Ca var 15:e vecka är du även Nationell Servicechef vilket innebär att du har det övergripande ansvaret för flera regioner och ska finnas tillgänglig dygnet runt.

 

Kvalifikationer

För denna tjänst ska du minst ha en gymnasial utbildning och vi ser gärna att du har minst 4 års arbetslivserfarenhet från telekombranschen alternativt liknande bransch. Vidare har du erfarenhet av att leda en grupp och är van att planera och strukturera för att hålla tidsplaner. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, dels genom att bygga kontaktnät, internt och externt samt kunna förstå och svara upp mot intressenters krav och önskemål.

Som person har du god analytisk förmåga, är nytänkande, lyhörd och gillar att utmana dig själv och andra. Du är lösningsorienterad och tar ett tydligt ägarskap för dina uppgifter. Du är en person med pondus, mycket driv och känner dig bekväm med att fatta snabba beslut. Som ledare är du en god lyssnare och kan på ett tydligt och pedagogiskt sätt kommunicera förändringar och fattade beslut. Du har en utmärkt förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har ett helhetstänk och kan driva idéer framåt, samt har en naturlig fallenhet för att engagera och motivera medarbetare.

Vi kommer lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

 

Kontaktuppgifter

Du söker tjänsten via nedanstående länk. Du är välkommen att kontakta Marie Hessling, Produktionschef Öst på tel: 0767-203 743 om du vill veta mer om tjänsten.

Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Gruppchef, teknik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Gruppchef, teknik.

Teknikchef till internationellt tillverkande bolag

Läs mer Maj 7
Välkommen till en spännande möjlighet inom ett etablerat tillverkande industribolag som är en del av en internationell koncern! Vi letar efter en driven och framåtlutad Teknikchef som kommer vara en viktig del av vår ledningsgrupp.

Denna headhunting är konfidentiell och vi kommer inledningsvis inte gå ut med företagets namn, men du blir direkt tillsvidareanställd hos företaget.

Om företaget:
Vi är en svensk tillverkande industri med 200-400 medarbetare som tillhör inom en internationell koncern. Vår verksamhet är en drivande kraft inom industrisektorn och vi strävar ständigt efter att förbättra och utveckla vår verksamhet för att möta framtidens utmaningar. Vi jobbar tätt med flera stora internationella kunder och är ett av de ledande bolagen inom vår sektor.

Dina ansvarsområden:
Som Teknikchef kommer du att ha personalansvar för en grupp på runt 12-15 personer som innehåller dessa roller; chef, projektledare och ingenjörer. Du kommer vara en central person i ledningsgruppen som vågar utmana befintliga arbetssätt.

Vi förväntar oss att du är van att jobba i ett högt tempo och driva förändringar, utveckla teknikavdelning med fokus på att driva LEAN och automatiseringsprojekt. Avdelningarna som du kommer jobba nära är produktion, underhåll och R&D.
Du har budgetansvar för ditt område.

Din profil:
Vi söker en proaktiv och engagerad ledare som är bekväm med att utmana och driva förändring. Du bör ha god förståelse för hela fabrikens verksamhet och kunna bygga förtroende på alla nivåer i organisationen.

Du bör ha dessa delar:

* Erfarenhet av att leda chefer inom tillverkande industri
* Teknisk utbildning på högskolenivå eller liknande
* Viljan att vara med på en stor förändringsresa
* Tillför energi och positivet
* Vana av att rapportera till utländska ägare

Din bostadsort bör vara runt västra Mälardalen i någon av dessa regioner: Västmanland, Värmland eller Örebro län.



Vad vi erbjuder:
Du kommer att vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där din röst och ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli vår nästa Teknikchef, skicka in din ansökan till oss. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och forma framtidens teknikavdelning på vår fabrik.

Kontaktperson
Ansök via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta Jefferson Wells headhunter Thomas Andersson på 070-276 99 53. Denna headhunting är konfidentiell och vi kommer inledningsvis inte gå ut med företagets namn.

Ansök nu

Servicechef Region Mitt

Läs mer Dec 21
Trivs du i en ledande roll där du driver affärsresultat och säkerställer högkvalitativ service? Då kan tjänsten som Servicechef på Hörmann vara rätt för dig!
 
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi 140 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. Inom Sverige är vi fördelade på tre divisioner; Konsument, Industri och Service. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik, ståldörrar och infartskontroll, drivenheter samt tillbehör. Försäljning av industriprodukter sker mot B2B både direkt och via återförsäljare. Inom konsumentprodukter som garageportar sker försäljning via återförsäljare.
 
Som Servicechef på Hörmann kommer du leda och driva avdelningen i det dagliga samt ansvara för att utveckla verksamheten vidare på lång sikt. Du säkerställer att det goda samarbetet med våra befintliga kunder bibehålls samtidigt som du knyter och utvecklar nya kundkontakter. Vidare ansvarar du för det ekonomiska resultatet och effektiviteten inom din servicegrupp. Du kommer vara ansvarig för att skapa en resultatdriven kultur där du tydligt definierar mål, mandat och förväntningar för ditt team. Du uppmuntrar till samarbete och kommunikation inom teamet och över avdelningsgränser, och du identifierar och organiserar de resurser som krävs för att utföra uppgifter effektivt och i tid. Vi är mycket måna om att säkerställa en bra arbetsmiljö och säkerhet för både vår personal och våra kunder. 
 
Viktigt för rollen:
Ansvara för att leda, utveckla och inspirera serviceteknikerna, både lokalt och på distans
Säkerställa att övergripande affärsmål och lönsamhetsmål uppnås genom skapande och implementering av aktivitetsplaner
Garantera att servicen uppfyller höga kvalitetsstandarder och levereras enligt överenskomna serviceavtal

 
Vem är du?
Som person är du en naturlig ledare med erfarenhet av att vara chef och att leda på distans. Du har någon form av teknisk utbildning/erfarenhet inom relevant område för tjänsten. Du har en stark samarbetsförmåga och är en god kommunikatör med vana att hantera interna och externa stakeholders där du har förmågan att motivera dina beslut och vägval. Sannolikt har du också ett inre driv och ett målfokus på att slutföra det du tar dig för, samtidigt som du har en förmåga att strukturera och organisera ditt och andras arbete. Du har stor förståelse för affärsprinciper och förmåga att utveckla affärsinsikter hos teamet. Du har förmågan att ständigt utmana och förbättra arbetsmetoder samtidigt som du säkerställer hög kvalitet inom eftermarknaden.
 
Övrigt
Placeringen är på kontoret i Örebro men rollen innebär att du kommer att resa i ett distrikt som omfattar Örebro, Västerås och Dalarna. Körkort B, god samt goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är krav för tjänsten.
 
Hur går vi vidare?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Genom att söka denna tjänst ger du ditt samtycke till oss att begära in utdrag ur belastningsregister. I denna rekrytering samarbetar Hörmann med OnePartnerGroup, vid frågor kontakta Susanne Johansson, 076-134 49 00. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Logistikutvecklare

Läs mer Dec 12
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you a seasoned leader with a passion for steering technical teams towards innovation? We are seeking a dynamic individual to spearhead our System Management Team. As the Group Manager Systems Engineering, you'll play a pivotal role in shaping the future of our organization. Your strategic prowess will not only drive the development of cutting-edge systems but also contribute to Epiroc's position as an industry leader. If you're ready to lead with vision, foster innovation, and contribute to the transformation of our industry you should keep reading.

Your team
With our Surface Division Drilling and Exploration Products, we have a market-leading position globally and are investing heavily in technology and product development to stay competitive and provide our customers with world-leading, sustainable, and safe products.
The Surface division R&D organization is growing fast and the technology is shifting. We need to make sure that we have a healthy and sustainable organization that supports Epiroc’s exciting journey to accelerate the transformation of our industry.
This role is a part of a new team added to ensure our transition towards digitalization, automation and CO2 reduction within the areas of power systems, control systems and application.

Your mission
As Group Manager Systems Engineering, you will be responsible for forming a clear mid- and long-term strategic plan for system development to safeguard growth within new areas, maintain high focus on current areas and strive towards reaching Epiroc’s ambitious sustainability goals with a healthy workplace intact. You will manage the Systems Management Team, consisting of Team Managers and System Architects, fostering a diverse and innovative team focused on delivering on-time results with quality and cost-efficiency in mind, while contributing to accelerating the transformation.
Some of your responsibilities will include to:
* In close collaboration with other group managers, lead the Local system management team and ensure efficient teams.
* Be part of and actively contribute to the local R&D management team.
* Assist the creation of strategic plans in collaboration with the Global Control System Development Center, managers, architects, specialist and other key individuals.
* Establishing an effective cross-functional collaboration within technical, resources and process matters.
* Establish and maintain collaboration with both internal partners and divisions as well as external partners.
* Resource planning from strategic perspective.


Your profile
You have several years’ experience from leading technical teams in combination with a suitable background in software development, electric, hydraulics, electrical drivelines or similar. It is important that you have technical understanding of control system development and platforms.  Basic knowledge or experience from mining, construction and/or drilling applications is advantageous. 
Your experience should include good knowledge of formal managerial responsibilities (such as salary settings, P&D talks, salary reviews, recruitment etc.) as well as strategic planning of resources, budgeting, developing organizations, and establishing external partnerships.
To excel in this position, you should showcase outstanding leadership skills and a strategic aptitude for guiding the system management team effectively. This involves not only crafting a well-organized, long-term development plan but also implementing it with precision. It requires the insight to place individuals in roles that suit them best, fostering cross-divisional and cross-functional collaboration to optimize product development. Your ability to identify opportunities and embrace change will be crucial for success in this dynamic role.

Location
This position is located in Örebro, Sweden.


Application and contact information
Apply for this position by creating an account in our recruitment system. Last day to apply is 2024-01-31, however we review applications continuously and application may close sooner – send your application today!
Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email.

For questions about the position please contact hiring manager:
Sofia Bratt, R&D Manager Surface Division, sofia.bratt@epiroc.com
For questions about the recruitment process or application please contact:
Zuzana Kalivodova, Recruitment specialist, zuzana.kalivodova@epiroc.com

We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Gruppchef Processystem-Underhåll till Billerud Frövi

Läs mer Dec 19
Vårt uppdrag
Förpackningsindustrin är inne i en transformation från plast till alternativa förpackningsmaterial såsom högkvalitativa pappersprodukter. För att kunna leverera morgondagens hållbara förpackningar och fortsätta utvecklas inom strategiska områden behöver nu Billerud rekrytera en Gruppchef Processystem-Underhåll.

Vill du vara med och bygga ett underhåll i världsklass och drivs av att få utveckla, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara rollen för dig!



Om tjänsten
I rollen som gruppchef kommer du att leda och koordinera den dagliga driften av process och styrsystem, planera bemanning och resursbehov. Du kommer också att samordna olika underhållsinsatser internt som externt i form av förebyggande och avhjälpande systemunderhåll.

Som gruppchef är du en viktig del i att driva och utveckla underhållet och en central del av rollen innebär att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen har du personalansvar för ett tiotal medarbetare verksamma inom process och styrsystem. Tillsammans arbetar ni i en stimulerande och utvecklande miljö, där säkerhet alltid är högsta prioritet och där er insats är central för verksamhetens gemensamma resultat.

Du kommer ha ett nära samarbete med sektionschef processystem samt övriga gruppchefer inom underhåll samt andra viktiga stabsfunktioner inom underhållsorganisationen.



Din profil
Vi söker dig med kompetens inom process och styrsystem som har minst gymnasial utbildning inom området, gärna inom industriellt underhåll. Vi ser gärna vidare att du har tidigare erfarenhet från arbetsledande befattning och erfarenhet av systemunderhåll inom processindustri.

Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Så även god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är driven, engagerad och organiserad. Du trivs i en roll där du får möjlighet att driva kontinuerliga förbättringar samt utveckla verksamhet och medarbetare. Du skapar engagemang och samarbete som resulterar i en gemensam strävan mot uppsatta mål.

Av stor vikt är också att du delar Billeruds värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

• Sätt kunden i fokus
• Våga prova nytt
• Driv förändring
• Värna om varandra



Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vid behov av tillfälligt boende på grund av flytt för tjänsten kan Billerud ombesörja boende för en första tid.
Bor du inte redan i Örebroregionen så vill vi gärna berätta varför det är ett smart drag att flytta hit.
www.thesmartmove.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, emma.landelius@nercia.se, 076-8050058.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om kundföretaget
Billerud Frövi är en del av Billerud AB, ett svenskt pappers- och förpackningsföretag som är specialiserat på högkvalitativa förpackningslösningar för olika branscher och industrier.

Dess produktionsanläggning i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar.

I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Gruppchef Processystem-Underhåll till Billerud Frövi

Läs mer Nov 22
Vårt uppdrag
Förpackningsindustrin är inne i en transformation från plast till alternativa förpackningsmaterial såsom högkvalitativa pappersprodukter. För att kunna leverera morgondagens hållbara förpackningar och fortsätta utvecklas inom strategiska områden behöver nu Billerud rekrytera en Gruppchef Processystem-Underhåll.

Vill du vara med och bygga ett underhåll i världsklass och drivs av att få utveckla, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara rollen för dig!



Om tjänsten
I rollen som gruppchef kommer du att leda och koordinera den dagliga driften av process och styrsystem, planera bemanning och resursbehov. Du kommer också att samordna olika underhållsinsatser internt som externt i form av förebyggande och avhjälpande systemunderhåll.

Som gruppchef är du en viktig del i att driva och utveckla underhållet och en central del av rollen innebär att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen har du personalansvar för ett tiotal medarbetare verksamma inom process och styrsystem. Tillsammans arbetar ni i en stimulerande och utvecklande miljö, där säkerhet alltid är högsta prioritet och där er insats är central för verksamhetens gemensamma resultat.

Du kommer ha ett nära samarbete med sektionschef processystem samt övriga gruppchefer inom underhåll samt andra viktiga stabsfunktioner inom underhållsorganisationen.



Din profil
Vi söker dig med kompetens inom process och styrsystem som har minst gymnasial utbildning inom området, gärna inom industriellt underhåll. Vi ser gärna vidare att du har tidigare erfarenhet från arbetsledande befattning och erfarenhet av systemunderhåll inom processindustri.

Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Så även god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är driven, engagerad och organiserad. Du trivs i en roll där du får möjlighet att driva kontinuerliga förbättringar samt utveckla verksamhet och medarbetare. Du skapar engagemang och samarbete som resulterar i en gemensam strävan mot uppsatta mål.

Av stor vikt är också att du delar Billeruds värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

• Sätt kunden i fokus
• Våga prova nytt
• Driv förändring
• Värna om varandra



Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vid behov av tillfälligt boende på grund av flytt för tjänsten kan Billerud ombesörja boende för en första tid.
Bor du inte redan i Örebroregionen så vill vi gärna berätta varför det är ett smart drag att flytta hit.
www.thesmartmove.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, emma.landelius@nercia.se, 076-8050058.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om kundföretaget
Billerud Frövi är en del av Billerud AB, ett svenskt pappers- och förpackningsföretag som är specialiserat på högkvalitativa förpackningslösningar för olika branscher och industrier.

Dess produktionsanläggning i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar.

I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Transtema Network Services AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Transtema Network Services AB .

Projektör/projektledare till Transtema

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Maj 10
Nu söker vi en projektör/projektledare som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten at arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Vill du vara med och utveckla och bibehålla nöjda och lönsamma kunder? Är du en fena på att planera, optimera och ta fram tekniska lösningar? Då kan tjänsten som projektör/projektledare hos oss på Transtema vara som gjord för dig!



Om tjänsten 

Som projektör/projektledare hos oss på Transtema kommer ditt huvudsakliga mål vara att utveckla och bibehålla lönsamma kunder. En stor del av arbetet sköts från kontoret i Örebro men du kommer även att befinna dig ute på fältet i dina olika projekt.

Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:

Upprätta projekteringsunderlag för fiberinfrastruktur
Skapa ansökningar för grävtillstånd till div. myndigheter
Hantera budget, tidsplaner, resursplaner, avrapportering, slutdokumentation
Leda utbyggnadsprojekt/migreringsprojekt i AB04/ABT06 mot entreprenör
Arbeta med driftsäkerhet inom passiv infrastruktur
Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. 

Vi söker dig som

Har fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande inom teknik/ekonomi
Besitter minst 5 års branscherfarenhet inom fiberinfrastruktur/nät.
Har flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Har kunskaper i Autocad
Har arbetat med slutdokumentation av fiberinfrastruktur
Har goda kunskaper i Officepaketet
 

Vem är du?

Som person är du erfaren inom projektering/projektledning av fiberinfrastruktur. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver det på egen hand, i dialog med beställare och chefer. Med din analytiska förmåga kan du bryta ner problem, se sammanhang, analysera och prioritera rätt frågor. Du är också angelägen om att dela med dig till dina kollegor och värdesätter ett starkt lag framför personliga fördelar. Vi önskar även att du uppfyller ovan önskemål.

Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.


Om oss 

Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.

Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.

 Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.,

 

Övrig information

Placeringsort: Örebro

Start:  Enligt överenskommelse.

Omfattning:  Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

I denna rekrytering kan vi komma att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll.

 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, kontakta Gustaf Johansson, Affärsområdeschef, via gustaf.johansson@transtema.com

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Transtema

Teletekniker
Läs mer Maj 10
Nätverksspecialist till Transtema

Nu söker vi en nätverksspecialist som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Vill du arbeta i projekt mot några av Sveriges största operatörer och nätägare? Vill du bli en del av ett proffsigt och sammansvetsat team som tillsammans levererar specialistkompetens? Då kan tjänsten som nätverksspecialist hos oss på Transtema vara som gjord för dig!



Om tjänsten 

Vi söker dig som vill ansluta till vårt redan mycket engagerade och kompetenta konsultteam. Hos oss på Transtema blir du en del av ett team specialister inom nätverk och datacenter, med mångårig erfarenhet av design, implementering, migrering och drift av komplexa IT-miljöer.

Som konsult kommer du arbeta i projekt och resursåtaganden mot några av Sveriges största operatörer och nätägare, där du tillsammans med kollegorna i teamet levererar specialistkompetens inom nätverk. Tjänsteverksamheten hos Transtema består av flera delar där konsulterna arbetar nära våra drift- och supportavdelningar. I det dagliga arbetet som konsult ingår att regelbundet stötta driftverksamheten i komplexa ärenden där våra kunder behöver specialistkunskap.

Våra kunder finns inom både privat och offentlig och sektor och vi tar uppdrag i hela Norden. Som nätverksspecialist utgår du och arbetar i huvudsak från lokaler i centrala Örebro. Resor förekommer i tjänsten.

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. 

Vi söker dig som har



Arbetat med Huawei, Cisco, Nokia eller motsvarande i stadsnät, företagsnät eller offentlig IT.
Erfarenhet av BGP, MPLS, SR, OSPF, IS-IS, IPv6.
CCNA-certifiering eller motsvarande.
Kunskap om olika system som NETadmin, Flow, BECS samt BBE.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
B-körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet av brandväggar och säkerhet.

Vem är du?

Vi söker dig som är erfaren inom nätverksområdet och har arbetat med ett eller flera av de större fabrikaten på marknaden. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver det framåt på egen hand i dialog med beställare och chefer. Med din analytiska förmåga kan du bryta ner problem, se sammanhang, analysera och prioritera rätt frågor. Du är också angelägen om att dela med dig till dina kollegor och värdesätter ett starkt lag framför personliga fördelar.

Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.


Om oss 

Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.

Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.

Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.

 

Övrig information

Placeringsort: Örebro.

Start:  Enligt överenskommelse.

Omfattning:   Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

I denna rekrytering kan vi komma att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll.

 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, Gustaf Johansson, Affärsområdeschef, via gustaf.johansson@transtema.com

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Transtema

Teletekniker
Läs mer Maj 10
Nätverksspecialist till Transtema

Nu söker vi en nätverksspecialist som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Vill du arbeta i projekt mot några av Sveriges största operatörer och nätägare? Vill du bli en del av ett proffsigt och sammansvetsat team som tillsammans levererar specialistkompetens? Då kan tjänsten som nätverksspecialist hos oss på Transtema vara som gjord för dig!



Om tjänsten 

Vi söker dig som vill ansluta till vårt redan mycket engagerade och kompetenta konsultteam. Hos oss på Transtema blir du en del av ett team specialister inom nätverk och datacenter, med mångårig erfarenhet av design, implementering, migrering och drift av komplexa IT-miljöer.

Som konsult kommer du arbeta i projekt och resursåtaganden mot några av Sveriges största operatörer och nätägare, där du tillsammans med kollegorna i teamet levererar specialistkompetens inom nätverk. Tjänsteverksamheten hos Transtema består av flera delar där konsulterna arbetar nära våra drift- och supportavdelningar. I det dagliga arbetet som konsult ingår att regelbundet stötta driftverksamheten i komplexa ärenden där våra kunder behöver specialistkunskap.

Våra kunder finns inom både privat och offentlig och sektor och vi tar uppdrag i hela Norden. Som nätverksspecialist utgår du och arbetar i huvudsak från lokaler i centrala Örebro. Resor förekommer i tjänsten.

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. 

Vi söker dig som har



Arbetat med Huawei, Cisco, Nokia eller motsvarande i stadsnät, företagsnät eller offentlig IT.
Erfarenhet av BGP, MPLS, SR, OSPF, IS-IS, IPv6.
CCNA-certifiering eller motsvarande.
Kunskap om olika system som NETadmin, Flow, BECS samt BBE.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
B-körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet av brandväggar och säkerhet.

Vem är du?

Vi söker dig som är erfaren inom nätverksområdet och har arbetat med ett eller flera av de större fabrikaten på marknaden. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver det framåt på egen hand i dialog med beställare och chefer. Med din analytiska förmåga kan du bryta ner problem, se sammanhang, analysera och prioritera rätt frågor. Du är också angelägen om att dela med dig till dina kollegor och värdesätter ett starkt lag framför personliga fördelar.

Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.


Om oss 

Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.

Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.

Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.

 

Övrig information

Placeringsort: Örebro.

Start:  Enligt överenskommelse.

Omfattning:   Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

I denna rekrytering kan vi komma att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll.

 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, Gustaf Johansson, Affärsområdeschef, via gustaf.johansson@transtema.com

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arbetsledare inom fiber till Transtema Datel

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Okt 5
Datel AB ingår i Transtema koncernen som är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Våra fokusområden inom verksamheten är el, tele, data och fiberinstallationer samt service och underhåll inom respektive område. Våra anställda har en bred kompetens och erfarenhet inom service och underhåll och ett mycket gott rykte på den lokala marknaden.

Är du en driven arbetsledare som vill ha en varierad vardag med stort eget ansvar, gillar kontakten med kunder och entreprenörer? Vill du samtidigt tillhöra ett härligt gäng på arbetsplatsen? Då är detta ett jobb för dig!

Vem är du?

Som person är du en prestigelös lagspelare med ett självständigt driv att utveckla verksamheten. Du är duktig på administration, är flexibel och resultatinriktad med ett tydligt fokus på målstyrning och uppföljning. Du är en god ledare som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du förmåga att driva och följa upp kundutveckling på ett tydligt och affärsmässigt sätt. Du har god grundläggande förståelse för ekonomi och en mycket god känsla för kundrelationer och försäljning.  

Om tjänsten

I rollen som arbetsledare hos Transtema Datel är ditt huvudsakliga ansvarsområde att driva vår fiberavdelning, både administrativt och ute i fält. Du ansvarar över att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten. Vidare håller du i avtal och utvärderar leverantörer och ser till att projekten blir slutförda på ett lyckat sätt. 

Vanliga arbetsuppgifter:

• Planering av det dagliga arbetet
• Materialbeställningar
• Räkna på jobb/lämna offerter
• Teknikerarbete
• Ha kontakt med leverantörer och kunder
• Projektledning
• Fakturering

  Vi söker dig som har:

• Flerårig erfarenhet som fibertekniker och har jobbat med arbetsledning
• B-körkort
• Goda datakunskaper
• Stor drivkraft och engagemang och vill påverka din vardag

Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Ordinarie arbetstider är mån-fre 07-16, obekväma arbetstider kan förekomma vid behov.

Kontakta Per Olsson på +46(0)70 5189551 om du har frågor om tjänsten

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare inom el till Transtema Datel

Ledande montör, el
Läs mer Okt 5
Datel AB ingår i Transtema koncernen som är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Våra fokusområden inom verksamheten är el, tele, data och fiberinstallationer samt service och underhåll inom respektive område. Våra anställda har en bred kompetens och erfarenhet inom service och underhåll och ett mycket gott rykte på den lokala marknaden.

Är du en driven arbetsledare som vill ha en varierad vardag med stort eget ansvar, gillar kontakten med kunder och entreprenörer? Vill du samtidigt tillhöra ett härligt gäng på arbetsplatsen? Då är detta ett jobb för dig!

Vem är du?
Som person är du en prestigelös lagspelare med ett självständigt driv att utveckla verksamheten. Du är duktig på administration, är flexibel och resultatinriktad med ett tydligt fokus på målstyrning och uppföljning. Du är en god ledare som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du förmåga att driva och följa upp kundutveckling på ett tydligt och affärsmässigt sätt. Du har god grundläggande förståelse för ekonomi och en mycket god känsla för kundrelationer och försäljning.

Om tjänsten
I rollen som arbetsledare hos Transtema Datel är ditt huvudsakliga ansvarsområde att driva vår El-/ teleavdelning, både administrativt och ute i fält. Du ansvarar över att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten. Vidare håller du i avtal och utvärderar leverantörer och ser till att projekten blir slutförda på ett lyckat sätt.

Goda möjligheter till avancemang inom Transtemakoncernen finns.

Vanliga arbetsuppgifter:

• Planering av det dagliga arbetet
• Materialbeställningar
• Räkna på jobb/lämna offerter
• Teknikerarbete
• Ha kontakt med leverantörer och kunder
• Projektledning
• Fakturering

Vi söker dig som har:

• Elektrikerubildning med certifikat
• Flerårig erfarenhet inom el-/ telebranschen och har jobbat med arbetsledning
• B-körkort
• Goda datakunskaper
• Har en stor drivkraft och engagemang och vill påverka din vardag

Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Ordinarie arbetstider är mån-fre 07-16, obekväma arbetstider kan förekomma vid behov.

Kontakta Per Olsson på +46(0)70 5189551 om du har frågor om tjänsten

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare inom fiber till Transtema Datel

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Aug 22
Datel AB ingår i Transtema koncernen som är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Våra fokusområden inom verksamheten är el, tele, data och fiberinstallationer samt service och underhåll inom respektive område. Våra anställda har en bred kompetens och erfarenhet inom service och underhåll och ett mycket gott rykte på den lokala marknaden.

Är du en driven arbetsledare som vill ha en varierad vardag med stort eget ansvar, gillar kontakten med kunder och entreprenörer? Vill du samtidigt tillhöra ett härligt gäng på arbetsplatsen? Då är detta ett jobb för dig!

Vem är du?

Som person är du en prestigelös lagspelare med ett självständigt driv att utveckla verksamheten. Du är duktig på administration, är flexibel och resultatinriktad med ett tydligt fokus på målstyrning och uppföljning. Du är en god ledare som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du förmåga att driva och följa upp kundutveckling på ett tydligt och affärsmässigt sätt. Du har god grundläggande förståelse för ekonomi och en mycket god känsla för kundrelationer och försäljning.  

Om tjänsten

I rollen som arbetsledare hos Transtema Datel är ditt huvudsakliga ansvarsområde att driva vår fiberavdelning, både administrativt och ute i fält. Du ansvarar över att leda, planera och strukturera den dagliga verksamheten. Vidare håller du i avtal och utvärderar leverantörer och ser till att projekten blir slutförda på ett lyckat sätt. 

Vanliga arbetsuppgifter:

• Planering av det dagliga arbetet
• Materialbeställningar
• Räkna på jobb/lämna offerter
• Teknikerarbete
• Ha kontakt med leverantörer och kunder
• Projektledning
• Fakturering

  Vi söker dig som har:

• Flerårig erfarenhet som fibertekniker och har jobbat med arbetsledning
• B-körkort
• Goda datakunskaper
• Stor drivkraft och engagemang och vill påverka din vardag

Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Ordinarie arbetstider är mån-fre 07-16, obekväma arbetstider kan förekomma vid behov.

Kontakta Per Olsson på +46(0)70 5189551 om du har frågor om tjänsten

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu