Örebro: Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-12 // Varaktighet: Deltid

Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Örebro. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

We reward ambition.

Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt
* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg
* Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder
* Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Kan arbeta två dagar per vecka

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder

Placering: Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!
Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

HR-chef till Bengts Åkeri!

Läs mer Maj 15
Nytt
Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! 

Information om tjänsten
Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås. 

Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

#Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till verksamhetsnära HR Örebro

Läs mer Maj 6
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Med någon av myndighetens sex regioner eller vårt huvudkontor som uppdragsgivare kommer du som rekryteringsspecialist både självständigt och i team driva rekryteringsprocesser från start till mål. En viktig del av rollen innebär därför att arbeta konsultativt och serviceinriktat mot våra uppdragsgivare - Kriminalvårdens kärnverksamhet. Du kommer att publicera annonser, göra urval, planera och hålla intervjuer, hantera administration och allt som hör en rekryteringsprocess till. Beroende på din kompetens och ditt intresseområde kommer du att ha ett eller flera fokusområden, till exempel volymrekrytering eller chefsrekrytering. Utöver rekrytering kommer du också hantera andra fokusområden som syftar till att kvalitetssäkra och utveckla rekryteringsenhetens arbete.

Kriminalvården arbetar med kompetensbaserad rekrytering och som statlig myndighet utgår vi från förtjänst och skicklighet när vi rekryterar medarbetare. Inom rekryteringsteamet genomför vi också säkerhetsintervjuer och säkerhetsprövningar, flera av våra befattningar är även placerade i säkerhetsklasser. Kriminalvården strävar efter att vara en attraktiv och synlig arbetsgivare. Som rekryterare är du därför en viktig ambassadör i vårt arbete med employer branding genom att delta på rekryteringsaktiviteter och i de digitala kanalerna där vi kommunicerar med våra kandidater.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I din roll som rekryteringsspecialist är du noggrann och väl medveten om mål och att bibehålla en hög kvalitet.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning/högskoleexamen inom HR/PA om minst 120 hp motsvarande 2 år på högskola/universitet alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av rekryteringsprocessens samtliga delar
• Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem
• Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete på kriminalvården
• Erfarenhet av rekryteringsarbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet av att rekrytera säkerhetsklassade tjänster
• Erfarenhet av volymrekrytering alternativt chefs- och specialistrekrytering
• Erfarenhet av samordning/planering av administrativa rutiner
• Erfarenhet av Visma Recruit

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Framtidens rekryterare i Örebro

Läs mer Apr 15
Vi ska bli fler och söker nu dig som vill bli en del av ett team där teamwork, engagemang och gemenskap står i fokus! Teamet på kontoret i Örebro är ett duktigt, positivt, hjälpsamt och härligt gäng, som du vill vara en del av.

Vill du arbeta i en varierad miljö där du får möjligheten att bredda din portfölj och bidra till kvalitativa rekryteringar? Då ser vi fram emot din ansökan!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare hos oss på Framtiden får du vara med och hjälpa andra personer att hitta sitt drömjobb eller sin nästa kollega. Vi vill att alla ska få känna "Äntligen måndag!" när de går till jobbet. Du kommer att ha en varierad vardag där du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsmöte, annonsering och search till intervjuer och avtalsskrivning.

I rollen ingår rådgivning till våra kunder, kandidater och konsulter för att säkerhetsställa en professionell rekryteringsprocess och en bra arbetsplats. Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som älskar att jobba mot uppsatta mål och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du gillar att få strukturera upp och driva egna processer samt att arbeta med frihet under ansvar. Det är samtidigt viktigt för dig att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet! Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

För att du ska lyckas och trivas i rollen som rekryterare ser vi att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Det är ett extra plus om du även har:
• Erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning
• Tekniska grundkunskaper

OM FRAMTIDEN
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt alltid vill utvecklas tillsammans. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess kommer bestå av följande steg:
1. CV-granskning
2. Kortare telefonintervju
3. Personlighets- och logiktest
4. Kompetensbaserad intervju
5. Intervju med rekryterande chef
6. Referenstagning

VILLKOR
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Ort: Örebro

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-chef till Bengts Åkeri!

Läs mer Apr 30
Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! 

Information om tjänsten
Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås. 

Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

#Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Vi söker rekryterare till HR-avdelningen

Läs mer Apr 30
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. HR-avdelningen och HR är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt.

Om oss
Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna samt en stadig utveckling. 

HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, rekryterare, HR-administratör, systemadministratör samt löneadministratörer. Som rekryterare arbetar du operativt och verksamhetsnära.

Vår avdelning skapar ett modernt och strategiskt HR-klimat genom digitalisering och olika utvecklingsprojekt – allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet.

Uppdraget
Vi erbjuder dig en varierande arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga kollegor med hög kompetens och fokus på utveckling. Som rekryterare arbetar du riktat mot en eller två av våra tre fakulteter där ditt uppdrag är att ge ett övergripande stöd i universitetets rekryteringsprocesser. Som statlig myndighet inom universitet- och högskolesektorn har vi både lagar, riktlinjer, processer och rutiner att förhålla oss till när vi rekryterar och anställer personal. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att vi följer dessa som en del i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du kommer att arbeta nära våra HR-konsulter och HR-administratör liksom våra chefer i verksamheten.  Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot beställningar på nya rekryteringar, upprätta och publicera annonser, kandidatkontakt, sköta diarieföring och dokumenthantering. Vidare förekommer även handläggningsärenden och administrativa uppgifter kopplat till andra processer vid myndigheten. Du kommer att föredra rekryteringsärenden inför nämnder där beslut fattas samt skriva tjänsteutlåtanden. I rollen ingår även att genomföra intervjuer och vid behov stötta upp vår HR-administratör i dennes arbetsuppgifter. Då vi löpande ser över och utvecklar våra arbetssätt och rutiner har du en viktig roll i att bidra till digitalt utvecklingsarbete.

Erfarenhet
Vi söker dig som har en akademiskt utbildning från högskola eller universitet som bedöms vara relevant utifrån anställningens beskrivning. Du har god erfarenhet av rekryteringsadministration från högskola eller universitet där du arbetat med ovan beskrivna arbetuppgifter. Då du kommer att arbeta administrativt i alla våra system krävs det att du har god system-/IT vana. Då Örebro universitet är en arbetsplats med många internationella medarbetare behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Personlighet
Din personlighet präglas av att du är trygg, stabil och har ett gott självledarskap. Du arbetar strukturerat, effektivt och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter även vid arbetstoppar. Du skapar och bibehåller goda relationer och vill bidra med engagemang och omtanke. I vårt team arbetar vi både med utveckling, gemenskap, effektivitet och arbetsglädje. 

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
Anställningen är 100 % tillsvidare med tillträde snarast dock enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Louise Graham 019-30 34 24, e-post: louise.graham@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

I samband med att du skickar in dina ansökningshandlingar kommer du att få svara på kompletterande frågor kopplade till din ansökan. 
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-05-14. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

#LI-DNI

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Ekonomiassistent till sommar -och extrajobb på Elektroskandia

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Nytt
Nu finns möjligheten för dig som vill få meriterande erfarenhet jämte studierna att göra Elektroskandia sällskap i rollen som ekonomiassistent på ett sommaruppdrag på heltid. Vi tror att du är en nyfiken arbetsmyra som vill vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi, samtidigt som du får stöd från ett glatt gäng kollegor. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen och här i Örebro finns deras centrallager och huvudkontor. Nu söker vi en assistent att stötta upp på heltid under sommaren på reseräkningsfunktionen som är en del av avdelningen för Leverantörsreskontra. Det finns även chans att få fortsätta på enstaka timmar under hösten vid sidan om studierna.

Teamet i stort består av 12 personer och du kommer framförallt att arbeta nära kollegor på reseräkning. Avdelningen hanterar reseräkningar från medarbetare runtom i landet och dina främsta arbetsuppgifter blir att stötta i månadens intensivaste period, inför sista attest den 15:e varje månad.

Du erbjuds


* Att bli del av ett varmt och glatt gäng kollegor som gärna hjälper och kompetensdelar mellan varandra
* Ett sommarjobb på heltid samt möjligheten till ett flexibelt extrajobb jämte studierna som ger dig meriterande arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontroll och granskning av inkommande resekvitton och representationsanmälan via deras Reseräkningssystem
* Viss mailkontakt inom organisationen
* Samt eventuellt andra uppgifter som ingår i Lev.reskontra


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eftergymnasialt på minst 50%, gärna med inriktning ekonomi, personal eller löneadministration
- Har datavana
- Talar och skriver svenska flytande

Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av reseräkningshantering, skatteregler, momsregler
* Har tidigare erfarenhet av Kund- eller Lev.reskontra.
* Auktoriserade reseräkningssystem


Som person är du:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Serviceinriktad

Övrig information


* Start: På enstaka timmar enligt överenskommelse i juni, därefter heltid dagtid med start i mitten av juni till mitten av aug
* Omfattning under hösten: Deltid, ca 3-16 h/vecka. Schema bestäms löpande i dialog med ansvarig chef och utefter hur ditt studieschema ser ut. Förväntingarna är att du ska finnas tillgänglig och vara extra flexibel kring de två första veckorna varje månad då behovet är som störst


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elektroskandia marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. I koncernen ingår idag mer än 145 företag i 48 länder, spridda över fem kontinenter. Såhär beskriver Elektroskandia sig själva: "Vi är många individer med olika styrkor och kvaliteter. Oavsett våra olikheter så är vi alla lika viktiga. Därför behandlar vi varandra med respekt och ser till att alla känner sig som en del av teamet. För det är tillsammans som vi blir bättre på det vi gör.
Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och med vårt företag. För att trivas här behöver du vara en inkluderande och nyfiken lagspelare."

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med finska språkkunskaper sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 12
Vi söker dig som talar och skriver flytande på finska, svenska och engelska och vill leverera service i världsklass. Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Örebro söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med finska, svenska och engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera i tal och skrift på finska och/eller svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: omgående
- Omfattning: heltid. Uppdraget planeras att pågå till slutet av december.
- Arbetstider: kontorstider, mån - fre
- Placering: på distans eller på kontoret i Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lagermedarbetare till sommaren sökes!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 8
Är du student och söker ett arbete under sommaren? Om du dessutom är uthållig, resultatinriktad och inte rädd för att hugga i när det behövs så kan det vara dig vi söker! Om du har erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare är det ett plus, men inte ett krav – så här kan du få chansen att kanske prova på något nytt.

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu en lagermedarbetare på deltid till ett företag och tradinglager i Örebro. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. På företaget arbetar idag 7 personer, så här får du möjligheten att bli en del av ett litet och härligt gäng med god sammanhållning.

Du erbjuds
- Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work
- Möjlighet att arbeta heltid under sommarlovet

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst 1 år kvar av dina studier
- Är tillgänglig för att arbeta under sommarperioden
- Har god fysik eftersom det är ett fysiskt tungt arbete stundtals
- Kan kommunicera på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Har truckkort B (skjutstativtruck)
- Har arbetat i en liknande arbetsroll
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Uthållig
* Resultatinriktad
* Samarbetsvillig

Övrig information:
* Start: Slutet av juni, enligt överenskommelse
* Omfattning: V. 26-32
* Placering: Örebro


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Student? Sommarjobba på lager!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 6
ITS Logistikpartner i Åsbro söker nu nya lagermedarbetare som är redo att bli en del av ett härligt gäng med stark team anda. Detta är möjligheten för dig som vill tjäna lite extra pengar mellan allt tentaplugg under terminerna & som vill ha ett stabilt sommarjobb! Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
På lagret hos ITS i Åsbro jobbar omkring 50 framtida kollegor till dig. De alla jobbar för att vara en mångsidig logistikpartner för sina kunder, samtidigt som de har himla kul tillsammans! Detta är en möjlighet för dig som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av plugget samt ett stabilt jobb under sommaren 2024.

Du kommer att bli en del av en redan befintlig studentpool med flera kollegor från Academic Work. Du och dina kollegor i studentpoolen förväntas tillsammans stötta upp vid arbetstoppar och frånvaro av ordinarie personal. Dina kollegor i studentpoolen är studenter precis som dig och arbetar deltid hos ITS!

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier.
- Möjlighet att arbeta heltid under sommarlov och andra lov.
- Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I din roll kommer du att köra plocktruck och ansvara för att plocka- samt packa dina egna ordrar. Detta är ett arbete som till största del genomförs individuellt men tillsammans med teamet ansvarar ni gemensamt för att lagrets ordrar ska plockas, packas och skickas i tid! Därav är du alltid en del av ett team och ordinarie personal kommer alltid att finnas på plats som du kan vända dig mot, och på den här arbetsplatsen är frågor mer än välkomna! Under dina första arbetspass kommer du att få gå bredvid en handledare som introducerar dig till rollen innan du är redo för att köra igång på egen hand!


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på gymnasiet, högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har truckkort med behörighet A1-4 + B1-4
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Är beredd på att arbeta fysiskt med kroppen då det kan förekomma en del tunga lyft i arbetet.
- Är tillgänglig för att jobba minst 2 pass i veckan under terminerna och mer under ledigheter och klämdagar såsom jul- och sommarperioder.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Med åren har de utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. De är idag cirka 100 anställda, varav cirka 50 anställda i Åsbro som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.

Ansök nu

Systemkonsult inom IT-operation och övervakning till Compose IT!

Drifttekniker, data
Läs mer Maj 4
Vill du utvecklas inom IT Operations Management? KUL! Då har du kommit helt rätt. Hos Compose IT är visionen att kunderna ska ha en problemfri digital infrastruktur med hjälp av marknadens bästa verktyg inom Fault- & Performance Management samt automation. Hos Compose IT arbetar du nära tillsammans med din kollegor, med en gemensam ambition att alltid bli bättre. Är du intresserad av komplexa system, problemlösning och förstklassig service, då kan Compose IT erbjuda dig möjligheten att arbeta med just det! Här blir du en del av ett specialistbolag och får arbeta tillsammans med erfarna, hjälpsamma och kunniga kollegor. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Compose IT hjälper sina kunder genom att bidra med spetskompetens inom Fault-, Performance- & Automation Management samt IT Service Management. Det gör de genom att bygga kundanpassade systemlösningar för att förbättra kontrollen över kundens system, applikationer och IT-drift. Kunderna är stora organisationer såsom telekomoperatörer, myndigheter och regioner, tillverkande industrier och bank/finans. Den gemensamma nämnaren för kunderna är att de har stora IT-miljöer, centraliserad IT-övervakning, stora trafikvolymer och där tillgänglighet och informationshantering är verksamhetskritiskt.

Med ökad efterfrågan från sina kunder söker Compose IT nu efter nästa kollega till kontoret i Örebro. Här kommer du att arbeta med olika kunders behov där du på 50% arbetar mot uppdrag hos Försvarsmakten i Arboga . Hos Compose IT välkomnas du till ett litet och familjärt team om fem kollegor på kontoret i Örebro. Du kommer även samarbeta med kollegor från kontoren i Sollentuna, Östersund och Gävle.

Så här beskriver Markus, som arbetar på Compose IT, vad han tycker är det bästa med sitt jobb:

"Sammanhållningen och den glada stämningen i företaget är definitivt en av våra framgångsfaktorer. Det är ett engagerat och glatt gäng som alltid stöttar varandra där så behövs. Att varje dag få arbeta med Europas bästa konsulter inom vårt område gör inte heller saken sämre."

Du erbjuds
- Möjligheten att fördjupa dina kunskaper inom IT-Operation Management, systemförvaltning och utveckling genom stöd från kunniga och hjälpsamma kollegor i roller som mjukvaruingenjörer, telekomexperter och övervakningsspecialister
- Att arbeta på ett värderingsstyrt bolag: Compose IT brinner för vad de gör och arbetar tillsammans utifrån värdeorden engagemang, kompetens och glädje!
- Att arbeta med kreativ problemlösning för stora och häftiga bolag, genom att använda dig av marknadens bästa verktyg från ledande leverantörer

I rollen som konsult kommer du att arbeta tillsammans med ett leveransteam mot större kunder inom privat och offentlig sektor. Ni jobbar med produkter från bland annat IBM, Elastic och Ivanti och här får du möjligheten att bli specialist inom system som Watson AIOps eller Netcool.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Installationer, konfiguration och uppdateringar av system
* Integrationer för system gällande övervakning och larmdata
* Att utveckla nya eller anpassa befintliga funktioner och systemlösningar
* Att utveckla visualiseringslösningar i form av rapporter och dashboards
* Att hjälpa kunder med förbättring av teknik, arbetssätt och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom IT-drift, övervakning eller annat område som bedöms relevant
- Har erfarenhet av att arbeta självständigt med databas och Linux som operativsystem
- Har erfarenhet av övervakning, av både servrar, nätverk och applikationer
- Kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
- Är svensk medborgare (på grund av arbete i säkerhetsklassade uppdrag)

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av applikationsdrift eller från NOC samt någon form av programmeringserfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro, nya fräscha lokaler centralt (Krämarterassen). Halva tiden kommer du att arbeta ute hos Försvarsmakten i Arboga



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Compose IT startades för 25 år sedan och har idag kontor i Gävle, Östersund, Stockholm och Örebro. Idag är bolaget totalt 28 anställda i Sverige. Läs mer om Compose IT här!

Ansök nu

Sommarjobba som kundtjänstmedarbetare hos Schenker!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 30
Trivs du i en roll med många kontaktytor och söker efter ett givande sommarjobb? Är du dessutom kommunikativ och brinner för service? Sök då tjänsten som kundtjänstmedarbetare redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en engagerad kundtjänstmedarbetare till vår kund Schenker i Örebro. Som kundtjänstmedarbetare kommer du ansvara för att upprätthålla ett effektivt och professionellt arbete gentemot såväl nya som gamla kunder. Du kommer att ingå i en grupp som tar hand om kundförfrågningar på både en nationell och internationell marknad. Majoriteten av ditt arbete kommer att ske via telefon där du både tar emot och ringer ut samtal för att säkra leveranser.

Tjänsten passar dig som har en positiv inställning till lagarbete och som vill utvecklas tillsammans med dina kollegor. Som person tycker du om att arbeta i ett högt tempo samt har en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet.

Starten för tjänsten är tänkt att vara omgående. Behovet är på heltid och sträcker sig från maj - 31 augusti. För dig som är student finns möjlighet att börja ditt uppdrag med att arbeta 2-3 dagar/vecka under maj innan du kliver upp på heltid fr.o.m. juni. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, vardagar mellan 8-17.

Du erbjuds
- En roll i ett team med mycket glädje och skratt
- Ett meriterande sommarjobb
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att besvara kundernas frågor via telefon
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma leveranstider
* Arbeta i ett team, där ni stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutade studier på minst gymnasial nivå
- Uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska, samt behärskar koncernspråket engelska i tal och skrift
- Har erfarenhet av service och är serviceinriktad
- Är bekväm med att använda telefon som främsta arbetsverktyg

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete i kundtjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Schenker och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu