Örebro: Objektledare IT

Hitta ansökningsinfo om jobbet Objektledare IT i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-10 // Varaktighet: Heltid

Varje dag påverkar vårt jobb örebroarna, vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Vi har nämligen en spännande resa framför oss och vi hoppas att du vill vara med!

Örebro kommun växer och vi söker nu en ny kollega för rollen som objektledare IT på informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen.

Om tjänsten

Som objektledare IT kommer du ingå i vår uppdragledningssenhet, där vi valt att samla våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I din roll ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets IT-leveranser. Du arbetar nära verksamhetens representant, objektledaren, som ska ta in verksamhetens behov och tillsammans med dig omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Tillsammans ansvarar ni för förvaltning av verksamhetssystemen inom ert område.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för och leda den IT-nära förvaltningen inom objektet
• arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledaren
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån objektsplanen
• arbetsleda IT-specialister inom objektet
• ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektets ekonomi och avtal
• omvärldsbevaka ur ett tekniskt perspektiv
• delta i utveckling av vår styr-och samverkansmodellen tillsammans med andra objektledare

Om arbetsplatsen
Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.  

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som objektledare IT leder och motiverar du andra för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet. Du har förmågan att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Vi ser även att du arbetar bra med andra människor. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning om minst 180 hp, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 3 års erfarenhet av planering, styrning och ledning inom stora IT-organisationer

Meriterande:

• erfarenhet av M365 plattformen
• erfarenhet av pm3
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av operativt IT arbete
• erfarenhet av förändringsarbete och verksamhetsutveckling
• erfarenhet av upphandling, avtalsuppföljning och leverantörsstyrning
• erfarenhet av budgetarbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Organisationsutvecklare.

Utvecklingsledare Social hållbarhet

Läs mer Jan 12
På Samhällsavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett socialt som ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Det gör vi inom områdena samhällsplanering, bostadsförsörjning, kulturmiljövård, social hållbarhet samt klimat och energi. Vi arbetar också för ett tryggt samhälle, med god beredskap och motståndskraft vid olycka, kris och krig.



Inom social hållbarhet har Länsstyrelsen flera uppdrag från regeringen som handlar om att stödja kommuner och andra aktörer att arbeta främjande och förebyggande.

Detta inkluderar våra uppdrag om regional samordning av bland annat brottsförebyggande arbete, ANDTS-förebyggande arbete, mänskliga rättigheter, barnrätt, jämställdhet, mäns våld mot kvinnor. I dessa uppdrag ska Länsstyrelsen vara ett stöd i att utveckla ett kunskapsbaserat och systematiskt arbete. I vårt uppdrag ingår bland annat att stärka samverkan mellan myndigheter, kommuner, regioner, civilsamhällets organisationer och andra aktörer.

Vi söker nu en utvecklingsledare till Social hållbarhet.

Arbetsbeskrivning
Som utvecklingsledare kommer du att driva, samordna och utveckla arbetet inom ett eller fler uppdrag inom social hållbarhet i länet. I den här tjänsten kommer du inledningsvis att arbeta med mänskliga rättigheter och barnrätt. Du kommer att var en del av ett kunnigt och engagerat team som tillsammans utvecklar och driver arbetet.

Arbetsuppgifterna inkluderar att ta fram analyser och lägesbilder, svara på remisser och skriva rapporter. Det innebär även att leda eller understödja samverkan och erfarenhetsutbyte i länet och att stödja kompetensutveckling och utvecklingen av kunskapsbaserat arbete. Genom kommundialoger och annat stöd till kommuner stimulerar vi utvecklingen på lokal nivå. Du kommer särskilt vara en del av att utveckla hur vi ger ett relevant och behovsbaserat stöd till kommuner att utveckla samverkan och arbetssätt i det främjande och förebyggande arbetet.

Länsstyrelsen har även ett internt arbete där du bidrar till att utveckla, stödja och följa upp myndighetens interna arbete med mänskliga rättigheter och ett rättighetsbaserat arbetssätt. Vissa delar av uppdraget genomförs i nära kontakt med länsledningen och dess stab. Samverkan sker även med andra länsstyrelser och de gemensamma nationella nätverken för mänskliga rättigheter.

Arbetet innebär en del resor inom Sverige som emellanåt kräver övernattningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är också om du har utbildning inom mänskliga rättigheter och barnrätt.

Du har erfarenhet av:

- att arbeta strategiskt med processledning i utvecklingsfrågor.
- utvecklingsarbete i offentlig sektor, av att stödja samverkan mellan olika aktörer och erfarenhet av att leda och driva processer.
- av att utreda, analysera och skriftligt sammanställa olika uppgifter.
- att praktiskt tillämpat arbetssätt och metoder för integrering av olika perspektivfrågor.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barnets rättigheter, demokrati och nationella minoriteter. Likaså ser vi gärna att du har en intersektionell förståelse för hur olika sociala faktorer samverkar med varandra. Erfarenhet av eller dokumenterade kunskaper om arbete med statistik, analys och uppföljning i digitala verktyg är meriterande, liksom en bred kunskap om sociala hållbarhetsfrågor och Agenda 2030.

Du har ett genuint engagemang för sociala hållbarhetsfrågor och vår komplexa verksamhet ställer krav på att du kan se frågor ur olika perspektiv för att kunna fatta rätt beslut. Du behöver även som person ha en förmåga att pedagogiskt förklara komplexa frågor och skapa engagemang.

Du har personlig mognad vilket innebär att du är trygg, stabil och har självinsikt. Du kan se relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella. Det innebär även att du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Du har förmåga till helhetssyn, är självgående och har en drivkraft att utveckla det gemensamma arbetet på enheten. Vidare är du initiativtagande, strukturerad och har en analytisk förmåga, vilket innebär att du är duktig på att organisera och följa upp eget arbete liksom resultat.

Du har har också erfarenhet av att jobba med förändringsprocesser och har kompetens i tillvägagångssätt och bemötande för sådana processer. Tillsammans med dina kollegor arbetar du mot gemensamma mål och det är därför en förutsättning att du är bra på att både samarbeta och kommunicera med andra, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden och bidrar på ett prestigelöst sätt till en god arbetsmiljö.

Anställning
Anställningen är tillsvidare och provanställning tillämpas. Med anställning kan följa skyldighet att krigsplaceras. Möjlighet att få jobba delvis på distans finns.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 4 februari 2024.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Dec 21
Avdelning Verksamhetsstöd har som huvudmål att utveckla organisationen och skapa effektiva och lättillgängliga stödsystem. Vi stödjer organisationens arbete vad gäller säkerhet, kommunikation, HR, ekonomi, juridik och i andra strategiskt övergripande frågor.



Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsutvecklare arbetar du på övergripande nivå med uppföljning, utredning, analys, omvärldsbevakning och framtagande av underlag till beslut i syfte att stödja verksamhetens utveckling.

Ditt uppdrag kommer vara att driva utvecklingsarbetet på myndigheten på strategisk nivå, men även operativt utifrån verksamhetens behov. Att utveckla och driva övergripande processer och rutiner ingår som en självklar del i ditt arbete

Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling i olika former samt process- och projektledning. I uppdraget ingår också att stödja arbetet med myndighetens vision, mål och strategiarbete.

Du samordnar och driver arbetet med, i huvudsak, verksamhetsplanering, uppföljning, årsredovisning och helårsrapport i nära samarbete med avdelningschefen för Verksamhetsstöd, lednings- och chefsgrupp och Ekonomienheten.

I tjänsten ingår också arbete med omvärldsbevakning, utredningsarbete, analyser och kartläggningar i syfte att bidra till verksamhetsförbättringar på olika sätt.

En del av din tid innefattar uppsättning av mallar i vårt beslutsstödsystem och andra system. Du ansvarar för utveckling och underhåll av verktyg samt rapporter för verksamhetsuppföljning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen med relevant inriktning till exempel mot samhällsvetenskap eller ekonomi, eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har:

- flerårig erfarenhet av organisations- och verksamhetsutveckling
- god förmåga att initiera och leda utvecklings- och förbättringsarbete, följa upp och analysera resultat
- erfarenhet av arbete på ledningsnivå
- erfarenhet av processledning.


Det är meriterande om du har: 

- erfarenhet av kvalitets-och förändringsarbete
- erfarenhet av chefsskap.

Som person är du positiv och drivande med förmåga att arbeta självständigt. Du är analytisk, resultat- och utvecklingsorienterad och strukturerad. Du är lyhörd, bra på att samarbeta och har god pedagogisk förmåga. Du är initiativrik med förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Som person är du flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en god förmåga att sätta dig in och förstå de olika delarna av våra verksamheter. Du är serviceinriktad, nätverkande och stödjande med ett framåtsyftande perspektiv.

Du stimuleras också av att arbeta med utvecklingsfrågor, utredningar och systematiskt kvalitetsarbete. Ditt engagemang och din nyfikenhet innebär att du identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar utifrån uppkomna behov och krav.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda kunskaper i Officepaketet och vana av att göra muntliga föredragningar och presentationer samt sammanställa rapporter.

Vi ställer höga krav på personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är tillsvidare och provanställning tillämpas. Anställningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Med anställning kan följa skyldighet att krigsplaceras.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 15 januari 2024.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Produktägare till sektion Informationshantering

Läs mer Okt 26
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Miljontals medborgare, företag och organisationer är beroende av oss dygnet runt, året runt. Vi har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd såväl strategiskt som operativt för all verksamhet. Uppdragen är samhällsviktiga, tidskritiska, spännande och utmanande. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi jobbar för att möjliggöra framtiden. Du kommer arbeta på sektionen Informationshantering som ansvarar för strategisk styrning, stöd, utveckling och utvärdering inom området informationsförvaltning. På sektionen finns idag 20 medarbetare i rollerna arkivarie, verksamhetsutvecklare och produktägare. Informationshantering är en av tre sektioner på avdelningen Strategisk utveckling och förvaltning. Du kommer att komma in i en mycket spännande tid då myndigheten initierat flera större program och uppdrag som syftar till att bland annat modernisera myndigheten. För att nå i mål med denna resa är vi i behov av att förstärka vår avdelning med engagerade produktägare.

I din roll som produktägare kommer du arbeta inom avdelningens produktområde kopplat till ärendehantering. På myndigheten finns flertal olika systemstöd för ärendehantering. Det stödsystem som du främst kommer att arbeta med är för närvarande W3D3. I rollen som produktägare kommer du verka i gränslandet mellan vår kärn- och it- verksamhet med såväl utveckling av verksamhet som långsiktig förvaltning utifrån ett agilt och kunddrivet arbets- och förhållningsätt. Du kommer att leda och styra ditt ansvarsområde tillsammans med kunniga engagerade kollegor i våra leveransteam. Som produktägare ansvarar du för produktens leveranser och att rätt prioriteringar görs utifrån ett helhetsperspektiv för att säkerställa att uppsatta mål nås. Du kommer vara ett stöd för samtliga verksamheter inom myndigheten utifrån deras behov, se lösningar och realisera utvecklingsbehoven tillsammans med medarbetare på it-avdelningen.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• leda leveransteam, prioritera backlog och följa upp förvaltnings- och utvecklingsarbetet
• verka i ett nära samarbete med våra verksamheter, fånga in deras behov och omsätta dem till värde
• samarbeta agilt mellan myndighetens verksamheter och vara länken mellan verksamhet och it
• tillsammans med produktledning och de övriga produktägarana ansvara för produktens vidmakthållande, inklusive livscykelarbete, incidentarbete och säkerhetsarbete.

Du måste ha

• relevant akademisk utbildning eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig
• aktuell erfarenhet av ledarskap exempelvis leda team, uppdrag eller förändringsarbete
• erfarenhet av agilt arbete
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av att utveckla ärendehanteringsprocesser
• kunskap och erfarenhet av W3D3
• kunskap och erfarenhet av förändringsledning
• kunskap och erfarenhet av att arbeta med kunddriven utveckling.

Vi vill att du

• har goda ledaregenskaper, så att du kan leda, motivera och skapa delaktighet, du förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål, samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra
• har en god samarbetsförmåga där du anpassar dig efter omgivningen och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet
• är självgående och tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare
• har en god kommunikationsförmåga, är lyhörd, ödmjuk och anpassar dig efter såväl mottagare som situation för att skapa bra relationer samt arbetsklimat
• är säkerhetsmedveten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping eller Örebro. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras.

Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta tf sektionschef Maja Söderlund 010-49 54 656 maja.soderlund@transportstyrelsen.se alternativ produktägaren Sara Luthman, 010-495 62 94 Saco, Maria Inghamn och ST, Siv Nederman nås via vår växel på 0771-503 503. 

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-7421. Vi behöver din ansökan senast den [datum månad 20xx]. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområde:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Okt 19
Vi söker en verksamhetsutvecklare till Västerporten


Tänk dig att jobba i det lilla familjära fastighetsbolaget där du även bidrar till sociala förbättringar. Samtidigt kan du dra nytta av nätverk, kompetens och utveckling i ett av Sveriges största allmännyttiga fastighetsbolag. Västerporten är dotterbolag till ÖrebroBostäder AB.

Din roll
Vi söker dig som är intresserad av att driva Västerporten framåt genom uppdrag från verksamheten. Uppdragen kan bestå av projektledning, utredningar, rapporter, kundkontakter och utveckling på eget initiativ men med stort fokus på våra många sociala satsningar.


Du ansvarar för:


• Att utveckla befintlig verksamhet för ökad måluppfyllelse och leverans av resultat på så hög nivå som möjligt.
• Att se möjligheter och utveckla ny verksamhet utifrån behov.
• Att genomföra olika former av dialoger med Västerportens intressenter.
• Att ansvara för projekt, från ansökan till genomförande och slutrapportering.
• Att representera Västerporten i externa sammanhang.

Du som person
Vi behöver dig som inte räds komplexa projekt, som kan hantera workshops, utbildning, användarintervjuer och digitala verktyg. Du förstår poängen med att sätta våra kunder i första rummet. Du kan också hantera projektledning i innovationsprocessen med de utmaningar som finns där.
Vidare har du god ledarskapsförmåga, är strukturerad, har god samarbetsförmåga, helhetssyn och är mål- och resultatorienterad i ditt arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kvalifikationer

• Utbildning (högskola, universitet) eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
• Projektledarutbildning är meriterande.
• Erfarenhet av förändrings-och projektledning.
• Erfarenheter av kund/medborgardialoger.
• Kunskaper inom tjänstedesign är meriterande.
• Körkort B är ett krav.

Anställningsform
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Intresserad? Hör av dig!
Annsofie Erlingmark, gruppchef, 019-19 43 46.
Peter Hovlund, verksamhetschef, 019-19 43 34
Sten-Inge Dellevåg, facklig representant för Vision, 019-19 42 00.

Vi behöver din ansökan senast 2023-11-05.

Västerporten Fastigheter är ett kommunalt bolag med sitt bestånd i Örebros västra delar. Bolaget utvecklar och förvaltar ca 60 000 kvm lokalyta på Boglundsängen/Vivalla Företagsby och i Vivalla centrum samt Vivallaskolan. Västerportens uppdrag är att skapa nya arbetsplatser, arbetstillfällen och mötesplatser på väster i Örebro. Bolaget ska bidra till detta bland annat genom att samverka med olika aktörer. Genom att utveckla befintliga fastigheter och skapa nya ska Västerporten göra det möjligt för människor, organisationer och föreningar att mötas och utvecklas, vilket i sin tur skapar möjligheter för nya jobb.

Västerporten är ett dotterbolag till ÖrebroBostäder AB.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Tim- och sommarvikarier till Örebro kommuns SoL- och LSS verksamheter

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Dec 22
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra servicemottagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. 

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Varmt välkommen till ett lärorikt tim- och sommarvikariat inom funktionsstöd!  
Som timvikarie hos oss får du arbeta med att ge stöd till personer med olika typer av fysiska och psykiska funktionsvariationer. Här blir det din roll att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Personerna som vi stöttar kallar vi servicemottagare eller deltagare.   

Vi ser gärna att du har påbörjat eller slutfört utbildning från Barn- & fritidsprogrammet inriktning pedagogik eller vård- och omsorgsprogrammet.

De verksamheter vi erbjuder timanställning inom är:

• Boende med särskild service (BMSS) vuxna LSS 
• Korttidsvistelse för barn/unga och vuxna, korttidstillsyn (ungdomsfritids) för ungdomar samt bostad med särskild service för barn och ungdomar
• Daglig verksamhet för LSS
• Boende med särskild service och boendestöd enligt SoL samt arbetsverksamhet inom Socialpsykiatrin
• Personlig assistans 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje servicemottagare/deltagare behöver stöttning med. Arbetet är strukturerat och kan skilja sig åt beroende på vart du får din placering som vikarie. 

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i samtliga verksamheter:

• Delta, närvara och stödja servicemottagarna i hemmets alla göromål samt inom- och utomhusaktiviteter 
• Utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien samt utifrån delegering hantera viss medicinhantering
• Dokumentera i vårt dokumentationssystem Treserva

Eftersom vi arbetar med att stötta människor i deras vardag behöver du som vill arbeta som timvikarie hos oss vara lyhörd, serviceinriktad och flexibel. Det är också viktigt att du är trygg och stabil som person med förmåga att möta servicemottagarna/deltagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetenskrav

• Gymnasieutbildning 
• Fyllt 18 år 
• Grundläggande datorkunskaper 
• Ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med servicemottagare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt dela ut medicin

Övrigt meriterande

• Gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig 
• Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning 
• Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik (ex. VISA och AKK)
• Erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande beteende
• Erfarenhet av arbete med omvårdnadsinsatser
• Erfarenhet av arbete med social dokumentation i Treserva
• B-körkort
• Kunna cykla
• Kunskaper i teckenspråk/stödtecken

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov, och/eller sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2024

Tillträde: enligt överenskommelse 

Arbetstid
Dag/kväll/vaken natt/sovande jour/helg

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Stödet ges genom olika insatser. I alla verksamheter jobbar vi med tydliggörande pedagogik enligt VISA (visuellt individuellt strukturerat arbetssätt) som innebär att våra servicemottagare har individuella mål som personalen jobbar gemensamt mot för att nå. 

Läs mer om hur det är att jobba inom område funktionsstöd Vikariat inom funktionsstöd - Jobba i Örebro kommun (orebro.se)

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller med personer med funktionsvariationer behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Mer information kommer vid eventuell intervjuinbjudan. 

Intervjuer sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. 

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida. Vi vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg exempelvis undersköterskeintyg i din ansökan. Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat cv där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer. 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska till Jeremiasgården

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 29
Nytt
Är du en sjuksköterska som vill sätta guldkant på vardagen för våra äldre? Tror du på teamwork och att ha roligt tillsammans på jobbet? Sök då tjänsten som sjuksköterska till oss på Jeremiasgården!

Om tjänsten
Vi söker nu två sjuksköterskor för att göra vår sjuksköterskegrupp om fem komplett. Vår ambition är att erbjuda de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster, vilket kräver ett teamarbete där varje unik kompetens bidrar. Därför kommer du ha ett nära samarbete med både undersköterskor och arbetsterapeut. Tack vare att vi delar byggnad med Tybble vårdcentral har vi också ett effektivt samarbete med läkare och sjukgymnast. I den ena tjänsten blir du omvårdnadsansvarig för somatisk avdelning och i den andra för kognitiv svikt. På kvällar och helger samarbetar vi med fem andra vård- och omsorgsboenden vilket möjliggör mindre tjänstgöring på obekväma arbetstider. Samarbetet skapar också ett kollegialt nätverk och öppnar dörrar för kompetensutvecklingen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• besluta, genomföra och följa upp omvårdnadsåtgärder
• ansvara för handledning och utbildning i omvårdnad
• instruera och delegera hälso- och sjukvårdsuppgifter till omvårdnadspersonalen
• ha kontakt med och ge stöd till anhöriga och närstående
• delta och driva en ständig förbättring och utveckling av vår verksamhet

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära vård- och omsorgsboende som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar med inriktning somatik och kognitiv svikt. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter. Vårt boende är populärt bland de äldre, och det tycker vi så klart är kul! Mycket beror det nog på att vi anordnar aktiviteter för våra hyresgäster, allt från bingokvällar till spa.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Som sjuksköterska på Jeremiasgården kommer du ingå i Hälso- och sjukvårdsorganisationen där vi samlar alla sjuksköterskor och arbetsterapeuter inom kommunens vård- och omsorgsboenden under en och samma organisation. På så vis kan vi skapa bättre förutsättningar, jämlik vård och värna om Örebro kommuns hälso- och sjukvårdsresurser. För dig som sjuksköterska innebär det även att du får en chef som i grunden är legitimerad och därmed bättre förstår de frågor du står inför i arbetet.

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är det viktigt att du är en trygg person med god självkännedom. Du tar ansvar för dina uppgifter och är flexibel när situationen förändras. Du är lyhörd och tillmötesgående mot både kollegor och hyresgäster. Eftersom du samarbetar med många professioner är tydlig kommunikation avgörande för att informationen ska nå fram. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som sjuksköterska
• erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom kommunal verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 maj. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Lastbilschaufför avfallshämtningen

Renhållningsförare
Läs mer Apr 26
Söker du nya utmaningar? Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare varje dag.

Om tjänsten

I denna roll kommer du att tillhöra enheten Transport och bli en del av ett team på drygt 20 medarbetare vars främsta ansvar är att sköta avfallshanteringen i hela Örebro kommun. Som avfallshämtare kommer du få bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna. Du är med och tillhandahåller en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Exempel på arbetsuppgifter:

• hämta avfall med baklastad sopbil, transportera farligt avfall och sköta tömning av containrarna
• utföra kärlservice och eventuellt utföra andra maskintjänster
• sköta verksamhetens fordon och arbeta kvalitets- och miljömedvetet
• löpande rapportering i verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
Inom Avfallsverksamheten arbetar cirka 60 engagerade medarbetare i tre enheter, Transport, Kundservice och Atleverket. Vi erbjuder örebroarna en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering. Vårt avfall är en resurs som tas till vara genom återvinning. Det som återvinns används till produktion av nya saker och på så sätt sparar vi på våra naturtillgångar. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är social och serviceinriktad och som gör ditt bästa för att leverera lösningar i mötet med både kollegor och medborgare. Din samarbetsförmåga är god men du trivs även med att arbeta självständigt. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som i skrift då arbetet innebär mycket kontakter med Örebro kommuns medborgare. För att lyckas i rollen som avfallshämtare krävs det att du tar ansvar över att du fysiskt klarar av arbetsuppgifterna då tjänsten kan innebära en del ansträngande uppgifter

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav: 

• avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• C-körkort
• yrkeskompetensbevis för tung lastbil

Meriterande:

• ADR utbildning
• viss datavana

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Rörnätstekniker till Ledningsnät VA

Underhållsarbetare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 29
Nytt
Från underhåll till nybyggnation! Som vår nya rörnätstekniker tillhörande Teknik- och serviceförvaltningen blir du en del i vår omväxlande vardag och få ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare. Varje dag! 

Om tjänsten
Välkommen till enheten Ledningsnät, som ligger under verksamheten Vatten och avlopp. Här blir det ditt jobb att tillsammans med 16 andra kollegor i gruppen Service genomföra undersökningar och underhåll på det kommunala VA ledningsnätet. Till din hjälp har du VA-banken, ett arbetsverktyg för planering av tillsyn och underhåll. 

Hos oss blir din vardag omväxlande, och du handskas bland annat med oplanerade och planerade vattenavstängningar eller avloppsstoppar, och blir då fastighetsägarnas första kontakt med kommunen. Förutom ett gott samarbete med dem ingår också att ha kontakt och samarbeta med övriga medarbetare inom Vatten och Avlopp, för att på bästa sätt handskas med situationer som uppstår. I din roll förekommer även samarbete med externa entreprenörer. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• undersökningar av VA ledningsnätet och delaktighet i efterföljande åtgärder
• förebyggande och akuta reparationer och underhållsarbete på VA ledningsnätet
• delta i planering, förberedelser och tidplaner för uppdragen
• dokumentation och återrapportering i Ledningsnäts verksamhetssystem, bland annat VA-banken 
• arbeta efter enhetens mål och visioner
• eventuellt arbete med reglering av svartån
• eventuellt vattenprovtagning

Om arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra gruppen Service, som alla utgår från de nyproducerade lokalerna på Berglunda. Gruppen består idag av 16 medarbetare. 

Ledningsnäts huvuduppdrag är förebyggande underhåll av VA-ledningsnätet, förnyelse av ledningsnätet samt nybyggnation av VA-ledningar i exploateringsområden. Vi sköter även byten av vattenmätare samt vattenmätaravläsningar. Ledningsnät samarbetar med flera olika enheter inom Teknik-och serviceförvaltningen. 

Ledningsnät VA, som har ca 50 medarbetare i många olika roller, med en mängd olika arbetsuppgifter, är en del av Vatten och avlopp inom Teknik-och serviceförvaltningen. De kommande åren står Örebro kommuns ledningsnät inför stora utmaningar, i takt med att staden växer. För att säkra vatten-och avloppsledningar har VA-verksamheten som mål att öka förnyelsetakten och underhåll av befintliga ledningar. I det jobbet blir du en nyckelroll, och ger flexibilitet och kundfokus, för att säkra örebroarnas vattentillgång! 
Läs mer här:
Jobba på VA i Örebro - Jobba i Örebro kommun (orebro.se)

Kvalifikationer
Du är en person som har lätt för att följa förutbestämda planer och direktiv, men uppskattar möjligheten att själv planera och strukturera din arbetsvardag för att få jobbet gjort! Vidare förstår du vikten av att följa upp och noggrant återrapportera i de etablerade verksamhetssystemen. Din förmåga att samarbeta effektivt, är av yttersta vikt och du behärskar svenska språket på ett sådant sätt att du kan kommunicera och följa verksamhetens dokumentationskrav. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad 3-årig gymnasieutbildning, Bygg- och anläggning och/eller betydande arbetslivserfarenhet
• erfarenhet av rörläggningsarbete alternativt liknande tjänst 
• erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem/ärendehanteringssystem
• kunskap i Office365
• B-körkort

Meriterande:

• BE körkort
• utbildningen Säkerhet på väg, del 1-3
• heta arbeten
• hygienutbildning
• svetskurs – EWF – för stum- och elektrosvetsning inom VA

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-3

Schema: dagtid 7-16 med flextidsavtal, beredskapstjänstgöring kan förekomma

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll och säkerhetssamtal kommer ske innan anställning. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 maj.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Specialpedagog till Adolfsbergsskolan

Specialpedagog
Läs mer Apr 25
Vill du vara med och utveckla vår elevhälsa? Vi söker dig som vill arbeta strukturerat för att utveckla vår verksamhet ytterligare. Nu söker vi en specialpedagog som kommer att arbeta i vårt specialpedagogiska team tillsammans med ytterligare två specialpedagoger och en speciallärare. På hela skolan finns fler specialpedagoger, och tillsammans arbetar vi i ett F-9 perspektiv för att utveckla skolans elevhälsa.

Om tjänsten
Tjänsten är förlagd till Adolfsbergsskolan 7-9. Du får en nyckelposition på skolan och i nära samarbete med rektorer, skolsköterska, specialpedagog och speciallärare ansvarar du för att utveckla skolan ytterligare. Du bistår med dina kunskaper om elevers utveckling och lärande på organisations-, grupp- och individnivå. Du handleder pedagoger i specialpedagogiska frågor, bygger förtroendefulla relationer med personal, elever och vårdnadshavare samt samordnar insatser som behövs för att våra elever ska få optimala förutsättningar för att utvecklas. Du samordnar dokumentation såsom åtgärdsprogram, utredningar och bedömning. Du undervisar elever som enligt åtgärdsprogram behöver ditt stöd. Åtgärdsprogram, extra anpassningar och organisatoriska frågor står ständigt i fokus för ditt arbete.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• tillsammans med skolledning, elevhälsoteam och skolans övriga personal arbetar du för en god lärandemiljö samt bästa möjliga måluppfyllelse för eleverna
• du arbetar utifrån gällande styrdokument
• du ansvarar för att handleda lärare och övrig skolpersonal och initiera rätt insatser utifrån elevers behov
• du arbetar förebyggande och genomför pedagogiska utredningar om behov av särskilt stöd
• du planerar, genomför samt följer upp och utvärderar insatta åtgärder med berörda
• du är delaktig i arbetet inför stadieövergångar och klassammansättningar och klassplaceringar
• du är en viktig del i skolans övergripande elevhälsoarbete med förebyggande och främjande insatser i ett F-9 perspektiv
• vid behov samordnar du insatser för elever med externa aktörer 

Om arbetsplatsen
Mer information om Adolfsbergsskolan hittar du på vår hemsida http://www.orebro.se/adolfsbergsskolana

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och strukturerat. Du skapar och upprätthåller goda relationer. Du är kommunikativ och har god förmåga att se varje individ och dess utvecklingspotential. Du är ett stöd i den mångfald av uppgifter som dyker upp och är inte rädd för att ta dig an nya saker. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i grundskola
• specialpedagogexamen 

Meriterande:

• erfarenhet av specialpedagogiskt arbete inom grundskolan
• erfarenhet av pedagogiska utredningar.
• erfarenhet av att arbeta i anpassad grundskola
• erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar med medicinska diagnoser och funktionsnedsättningar
• erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar med NPF 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 maj. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Specialistundersköterskor till Hagagården

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 29
Nytt
Är du utbildad specialistundersköterska inom demens eller psykiatri och vill vara med och driva kvalitetsarbetet framåt och göra skillnad för våra hyresgäster? Ta då chansen och sök till oss på Hagagården, ett mysigt vård- och omsorgsboende på landet. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vi förstärker nu vårt team med två specialistundersköterskor med inriktning demens och psykiatri. I ditt arbete ingår ordinarie undersköterskeuppgifter samt uppgifter inom ditt specialistområde. Du kommer att vara delaktig i uppstarten av arbetet kring specialistuppdraget och vara en del i att driva kvalitetsarbetet framåt. Du kommer ha ett tätt samarbete med våra kvalitetsstödjande undersköterskor samt sjuksköterskor och arbetsterapeut. Du har tillhörighet till en av avdelningarna men förväntas arbeta på alla avdelningar med ditt uppdrag som specialistundersköterska.

Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt där hyresgästernas behov, resurser och vilja styr målen för rehabiliteringen. Vårt uppdrag är att stimulera och motivera till egen och självständig aktivitet. Vi arbetar i team med omvårdnadspersonal, sjuksköterskor och arbetsterapeuter kring varje hyresgäst. All personal tar ett gemensamt ansvar för att arbetet håller god kvalitet och att vi följer de riktlinjer och beslut som följer med uppdraget.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge personlig omvårdnad och service utifrån hyresgästens individuella behov
• arbeta utifrån rehabiliterande arbetssätt
• handleda och instruera kollegor och vikarier i omvårdnad och bemötande för att bidra till en meningsfull vardag 
• på uppdrag samordna insatser med legitimerad personal och chef
• bistå med handledning och internutbildningar på din egen och andra avdelningar utefter behov
• bidra med specialistkompetens så att yrkesrollen stärks och yrkeskunnande fördjupas hos kollegorna
• ingå i ett förvaltningsövergripande nätverk för erfarenhetsutbyte och kunskapspåfyllnad
• dokumentera i våra verksamhetssystem för att säkra trygg och kvalitativ omvårdnad

Om arbetsplatsen
Hagagården är ett vård- och omsorgsboende beläget i idylliska Glanshammar, cirka 1,5 mil från Örebro. I närheten ligger Hjälmaren med det vackra Ässundet. Vi har 32 platser varav 19 platser med inriktning kognitiv svikt, där fyra platser är växelvård och korttidsvård, och 13 platser med inriktning somatik. Vi arbetar utifrån Örebro kommuns värdegrund med individens behov i centrum (IBIC). Vår ambition är att ge våra boende en trygg och meningsfull tillvaro med utgångspunkt från den boendes individuella behov, där vården och omsorgen anpassas utifrån det.  Bussförbindelser finns men är begränsade på helger. 

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: orebro.se/hagagarden 

Kvalifikationer
Som undersköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du förväntas arbeta både självständigt men även ha ett nära teamsamarbete med kollegor. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster ser du som en självklarhet. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster, anhöriga och kollegor, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• utbildning till specialistundersköterska 200 YH poäng med inriktning demens alternativt psykiatri

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom vård-och omsorg
• god kunskap i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: schemalagd dag/kväll och varannan helg

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu