Örebro: HR Manager Sweden till Snap-on Equipment

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Manager Sweden till Snap-on Equipment i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Heltid

Till Snap-on Equipment söker vi en HR Manager Sweden där du får möjlighet att leda och utveckla HR arbetet brett över alla HR områden. Du välkomnas till ett bolag som befinner sig i tillväxtfas och som verkar i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Snap-on Equipment en HR Manager Sweden. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

I denna tjänst är du placerad antingen i Kungsör eller Örebro och har personalansvar över företagets HR Business Partner och Lönespecialist. Du rapporterar till Director HR Snap-on Equipment EMEA, placerad i Göteborg. Ditt ansvarsområde innefattar hela Sverige med verksamheter i Kungsör, Örebro, Katrineholm, Göteborg och Arlandastad där följande varumärken ingår: Car-O-Liner, Blackhawk, JOSAM och Truckcam. I tjänsten tillhör du även det europeiska HR teamet där du får möjlighet att samverka och utvecklas tillsammans med kollegor inom Europa. 

Du erbjuds

• Att bli en del av ett expansivt internationellt företag med goda framtidsutsikter 
• Att i din roll som HR Manager Sweden få vara med i att utveckla och göra skillnad i verksamheten

Arbetsuppgifter
I rollen som HR Manager Sweden ansvarar du för utveckling inom följande områden; kultur och ledarskap, organisationsstruktur och arbetssätt, prestation och utveckling, kompetensförsörjning, employer branding, arbetsmiljö, lön och belöning samt rapportering. Inom dessa områden är det också ditt ansvar att kontinuerligt säkerställa efterlevnad av lagar och regler. Då företaget ingår i en global koncern och de arbetar över företags- och landsgränser i form av en matrisorganisation får du också en viktig roll inom HR kommunikation.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området, är duktig på att navigera i en matrisorganisation och är van vid att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Det är meriterande om du arbetat i en internationell organisation eller har bakgrund inom industri. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då detta är koncernspråket. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som HR Manager Sweden. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk oavsett vem i organisationen du talar med. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt. 

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kungsör eller Örebro, resor mellan siterna ingår i tjänsten
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund, tel: 0738002131

#Snap-on Equipment, #HR manager, #HR

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

HR-chef till Bengts Åkeri!

Läs mer Maj 15
Nytt
Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! 

Information om tjänsten
Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås. 

Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

#Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till verksamhetsnära HR Örebro

Läs mer Maj 6
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Med någon av myndighetens sex regioner eller vårt huvudkontor som uppdragsgivare kommer du som rekryteringsspecialist både självständigt och i team driva rekryteringsprocesser från start till mål. En viktig del av rollen innebär därför att arbeta konsultativt och serviceinriktat mot våra uppdragsgivare - Kriminalvårdens kärnverksamhet. Du kommer att publicera annonser, göra urval, planera och hålla intervjuer, hantera administration och allt som hör en rekryteringsprocess till. Beroende på din kompetens och ditt intresseområde kommer du att ha ett eller flera fokusområden, till exempel volymrekrytering eller chefsrekrytering. Utöver rekrytering kommer du också hantera andra fokusområden som syftar till att kvalitetssäkra och utveckla rekryteringsenhetens arbete.

Kriminalvården arbetar med kompetensbaserad rekrytering och som statlig myndighet utgår vi från förtjänst och skicklighet när vi rekryterar medarbetare. Inom rekryteringsteamet genomför vi också säkerhetsintervjuer och säkerhetsprövningar, flera av våra befattningar är även placerade i säkerhetsklasser. Kriminalvården strävar efter att vara en attraktiv och synlig arbetsgivare. Som rekryterare är du därför en viktig ambassadör i vårt arbete med employer branding genom att delta på rekryteringsaktiviteter och i de digitala kanalerna där vi kommunicerar med våra kandidater.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I din roll som rekryteringsspecialist är du noggrann och väl medveten om mål och att bibehålla en hög kvalitet.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning/högskoleexamen inom HR/PA om minst 120 hp motsvarande 2 år på högskola/universitet alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av rekryteringsprocessens samtliga delar
• Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem
• Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete på kriminalvården
• Erfarenhet av rekryteringsarbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet av att rekrytera säkerhetsklassade tjänster
• Erfarenhet av volymrekrytering alternativt chefs- och specialistrekrytering
• Erfarenhet av samordning/planering av administrativa rutiner
• Erfarenhet av Visma Recruit

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Framtidens rekryterare i Örebro

Läs mer Apr 15
Vi ska bli fler och söker nu dig som vill bli en del av ett team där teamwork, engagemang och gemenskap står i fokus! Teamet på kontoret i Örebro är ett duktigt, positivt, hjälpsamt och härligt gäng, som du vill vara en del av.

Vill du arbeta i en varierad miljö där du får möjligheten att bredda din portfölj och bidra till kvalitativa rekryteringar? Då ser vi fram emot din ansökan!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare hos oss på Framtiden får du vara med och hjälpa andra personer att hitta sitt drömjobb eller sin nästa kollega. Vi vill att alla ska få känna "Äntligen måndag!" när de går till jobbet. Du kommer att ha en varierad vardag där du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsmöte, annonsering och search till intervjuer och avtalsskrivning.

I rollen ingår rådgivning till våra kunder, kandidater och konsulter för att säkerhetsställa en professionell rekryteringsprocess och en bra arbetsplats. Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som älskar att jobba mot uppsatta mål och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du gillar att få strukturera upp och driva egna processer samt att arbeta med frihet under ansvar. Det är samtidigt viktigt för dig att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet! Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

För att du ska lyckas och trivas i rollen som rekryterare ser vi att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Det är ett extra plus om du även har:
• Erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning
• Tekniska grundkunskaper

OM FRAMTIDEN
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt alltid vill utvecklas tillsammans. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess kommer bestå av följande steg:
1. CV-granskning
2. Kortare telefonintervju
3. Personlighets- och logiktest
4. Kompetensbaserad intervju
5. Intervju med rekryterande chef
6. Referenstagning

VILLKOR
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Ort: Örebro

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-chef till Bengts Åkeri!

Läs mer Apr 30
Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! 

Information om tjänsten
Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås. 

Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

#Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Vi söker rekryterare till HR-avdelningen

Läs mer Apr 30
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. HR-avdelningen och HR är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt.

Om oss
Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna samt en stadig utveckling. 

HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, rekryterare, HR-administratör, systemadministratör samt löneadministratörer. Som rekryterare arbetar du operativt och verksamhetsnära.

Vår avdelning skapar ett modernt och strategiskt HR-klimat genom digitalisering och olika utvecklingsprojekt – allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet.

Uppdraget
Vi erbjuder dig en varierande arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga kollegor med hög kompetens och fokus på utveckling. Som rekryterare arbetar du riktat mot en eller två av våra tre fakulteter där ditt uppdrag är att ge ett övergripande stöd i universitetets rekryteringsprocesser. Som statlig myndighet inom universitet- och högskolesektorn har vi både lagar, riktlinjer, processer och rutiner att förhålla oss till när vi rekryterar och anställer personal. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att vi följer dessa som en del i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du kommer att arbeta nära våra HR-konsulter och HR-administratör liksom våra chefer i verksamheten.  Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot beställningar på nya rekryteringar, upprätta och publicera annonser, kandidatkontakt, sköta diarieföring och dokumenthantering. Vidare förekommer även handläggningsärenden och administrativa uppgifter kopplat till andra processer vid myndigheten. Du kommer att föredra rekryteringsärenden inför nämnder där beslut fattas samt skriva tjänsteutlåtanden. I rollen ingår även att genomföra intervjuer och vid behov stötta upp vår HR-administratör i dennes arbetsuppgifter. Då vi löpande ser över och utvecklar våra arbetssätt och rutiner har du en viktig roll i att bidra till digitalt utvecklingsarbete.

Erfarenhet
Vi söker dig som har en akademiskt utbildning från högskola eller universitet som bedöms vara relevant utifrån anställningens beskrivning. Du har god erfarenhet av rekryteringsadministration från högskola eller universitet där du arbetat med ovan beskrivna arbetuppgifter. Då du kommer att arbeta administrativt i alla våra system krävs det att du har god system-/IT vana. Då Örebro universitet är en arbetsplats med många internationella medarbetare behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Personlighet
Din personlighet präglas av att du är trygg, stabil och har ett gott självledarskap. Du arbetar strukturerat, effektivt och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter även vid arbetstoppar. Du skapar och bibehåller goda relationer och vill bidra med engagemang och omtanke. I vårt team arbetar vi både med utveckling, gemenskap, effektivitet och arbetsglädje. 

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
Anställningen är 100 % tillsvidare med tillträde snarast dock enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Louise Graham 019-30 34 24, e-post: louise.graham@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

I samband med att du skickar in dina ansökningshandlingar kommer du att få svara på kompletterande frågor kopplade till din ansökan. 
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-05-14. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

#LI-DNI

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB .

Mekanikkonstruktör till AFRY!

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 15
Nytt
Har du en utbildning inom mekanik och vill bredda din kunskaper? Vi söker dig som är utbildad maskiningenjör eller har jobbat med mekanik och vill ta nästa steg i karriären i rollen som mekanikkonstruktör hos AFRY. Välkommen in med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker nu för AFRYs räkning dig som har någon form av mekanikutbildning och är nyfiken att ta nästa steg i karriären hos AFRY. I rollen som mekanikkonstruktör hos AFRY kommer du vara verksam inom olika produktgrupper där allt arbete sker i projektform. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:

• I ett störningsfritt utförande, bygga in elektronik i de olika produkterna
• Arbeta i CAD med att rita elboxar, komponenterna i dem samt förbindelserna mellan dem

Du arbetar även med dokumentation och prototypframtagning som sker i 3d-printer i deras egen labbmiljö. Rollen innebär en tät kontakt och samarbete med övriga kompetensområden såsom mekanik, elektronik och elsystem.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot mekanikkonstruktion. Du har erfarenhet i något av de olika CAD-verktygen, vilket av dem är inte det viktigaste. Vidare har du god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som mekanikkonstruktör hos AFRY långsiktigt. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation för att briljera i din nya tjänst. Du har ett stort tekniskt intresse och ett personligt engagemang i ditt arbete. Vidare är du lösningsorienterad, metodisk och noggrann. Du har viljan att utmana dig själv, tar eget ansvar för din kompetensutveckling och du finner det tillfredställelse att aktivt bidra till företagets utveckling.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
ANSVARIG: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#CAD #konstruktion #mekanik #elmek #AFRY #el #maskinteknik #maskiningenjör #mekanikkonstruktion #mekanikkontruktör #mechanicalengineering #fordonsel #solidedge

Ansök nu

Innesäljare till JMS Vattenrening!

Innesäljare
Läs mer Maj 14
Nytt
Brinner du för service och att arbeta mot uppsatta mål? I rollen som innesäljare hos JMS Vattenrening har du ett tydligt säljfokus där du dagligen arbetar för att ge företagets kunder bästa tänkbara service. Du arbetar nära verksamheten tillsammans med kollegor mot deras gemensamma vision – att leverera driftsäkra vattenfilter med hög kvalité till rätt pris. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för JMS Vattenrenings räkning en innesäljare. JMS Vattenrening marknadsför och säljer vattenreningssystem till främst enskilda hushåll, fritidshus och lantbruk med egen vattentäkt. Företaget startade 1994 i Örebro och finns idag på mer än 20 orter över hela landet. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med tekniker, säljare och övrig personal.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos JMS Vattenrening under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och JMS Vattenrenings önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
JMS Vattenrening erbjuder produkter inom vattenrening och du kommer i rollen som innesäljare ansvara för arbetet kopplat till eftermarknad och befintliga kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och genomföra försäljning av service till befintliga kunder och boka ut servicetekniker på inkommande ärenden. I rollen som innesäljare ansvarar du även för att löpande följa upp service, felsökningar samt att säkerställa att företagets kunder är nöjda. Du arbetar aktivt mot uppsatta säljmål och är drivande i din egen och företagets utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:

• Ta emot samtal via företagets telefonväxel och kontakta befintliga kunder för att säkerställa bästa möjliga service i kundärendena
• Ta emot och välkomna besökare hos JMS Vattenrening
• Hantera ordrar i företagets affärssystem och skicka orderbekräftelse till kund

Vi söker dig som
Har en avslutad gymnasieutbildning. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet. Det är meriterande om du har tidigare telefonvana inom försäljning samt erfarenhet från teknikbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos JMS Vattenrening. Du är en förtroendeingivande person som trivs i mötet med nya människor där du får bygga nya goda relationer. Du arbetar självständigt, är drivande i ditt arbete och är väl insatt i företagets mål och visioner. Du är kommunikativ och uttrycker dig professionellt i samtal med kunder. Det krävs att du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till varje enskild kund och situation för att leverera service i världsklass.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Tele2!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 8
Är du redo för en ny utmaning och brinner för service? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Tele2 kanske vara något för dig. Vi söker en engagerad medarbetare som vill arbeta i en snabb miljö och som är en fena på kundservice. Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Tele2 är en av Sveriges största leverantörer inom fast telefoni, mobiltelefoni, bredband, TV och streaming samt internet och datatjänster. De har kontor i ett flertal städer runt om i landet och nu ska kontoret i Karlskoga utöka med flertalet medarbetare. Därför söker Professionals Nord en kundtjänstmedarbetare för Tele2s räkning.

Du kommer att tillhöra ett team på ca 15 personer och för dig med rätt driv finns goda utvecklingsmöjligheter. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Tele2 under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tele2 önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare hos Tele2 kommer du att ge service till kunder med telefon och datorn som främsta arbetsredskap. Du kommer att ta emot inkommande samtal men även ringa ut till både varma och kalla kunder. Du kommer att arbeta mot stora kunder och produkterna är inom mobiltelefoni, mobilt bredband samt fiber. Rollen innebär att arbeta mot uppsatta KPIer och mål.

Du har en timlön enligt kollektivavtal och en fast inkomst varje månad. Utöver det finns en rörlig del i form av provision. För att komma in i rollen får du en dedikerad mentor och anpassad introduktion.

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har tidigare arbetat med kundservice eller kundtjänst av något slag.

Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare med goda resultat alternativt att du är van vid att arbeta mot uppsatta mål i någon form. B-körkort och tillgång till bil är meriterande.

I denna tjänst tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och prestera i rollen som kundservicemedarbetare hos Tele2. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm vid att tala i telefon. Vidare håller du en hög kvalité i ditt arbete och utför arbetsuppgifterna noggrant och strukturerat. Det är en fördel om du är orädd och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, arbetstider 07:50-17:04
STAD: Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Receptionist med inriktning ekonomi till vår kund sökes!

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 7
Är du en ansvarsfull och engagerad person med intresse för kundvård och ekonomi? Vill du vara ansiktet utåt mot vår uppdragsgivares kunder, leverantörer och anställda? Sök tjänsten som receptionist med inriktning ekonomi hos vår kund redan idag, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en receptionist med inriktning ekonomi. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som receptionist hos vår kund är du ansiktet utåt och den personen som välkomnar såväl anställda som kunder och leverantörer till verksamheten i Örebro. Du spelar en central roll i företagets dagliga verksamhet genom att hantera både receptionistuppgifter och grundläggande ekonomisk administration. Din roll är av stor betydelse för att ge ett positivt intryck av företaget och säkerställa smidig kommunikation både internt och externt. Du blir en del av ekonomiteamet, men då du är själv i receptionen uppskattar du att arbeta självständigt och att kunna arbeta efter eget beslutsfattande och ägarskap. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta:
• Svara i företagets växel
• Förekommande receptionsarbete såsom ta emot besökare, intern och extern service, hantera inkommande och utgående post
• Digital hantering av leverantörsfakturor. Hantera inkommande fil med leverantörsfakturor och slutkontera ankommande leverantörsfakturor
• Vidareutveckla rutiner och driva förbättringar inom området

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen med inriktning ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har ett genuint intresse för ekonomi och att ge god service, samt är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare talar och skriver du flytande på både svenska och engelska.

Det är även meriterande om du har kunskaper i affärssystemet IFS. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som receptionist hos vår kund. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Du är en utåtriktad person som brinner för kundvård. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#ekonomi, #kundvård, #reception, #kommunikation, #administration

Ansök nu

Säljkoordinator till vår kund sökes!

Anbudsansvarig/Bid Manager
Läs mer Maj 6
Har du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och är redo för en ny utmaning? Låter det dessutom lockande att arbeta i en varierande roll där du får chansen att arbeta självständigt? Sök tjänsten som säljkoordinator hos vår kund redan idag, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en säljkoordinator. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som säljkoordinator har du daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt. Du hanterar skeppning av leveranser över hela världen där du ansvarar över att se till att samtliga utgående kollin har rätt dokumentation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer även innefatta:
• Offerera reservdelar och handlägga/registrera kundorder
• Fakturering och utfärdande av exportdokument
• Kundreskontrabevakning och betalningsuppföljning

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen och har arbetat med offert/orderhantering sedan tidigare. Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med tullfrågor och frakt.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som säljkoordinator hos vår kund. Du är självgående och arbetar lösningsorienterat inför de arbetsuppgifter du ställs inför. Vidare är du kommunikativ och hjälpsam i dialogen med såväl kunder som interna kollegor.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Projektledare, IT
Läs mer Maj 2
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu