Örebro: IT-Projektledare | Örebro | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-Projektledare | Örebro | Experis i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-22 // Varaktighet: Heltid

Har du gedigen erfarenhet av att projektleda komplexa IT-projekt och tillämpa agila metoder? Vi letar för närvarande efter en engagerad projektledare för kommande uppdrag i Örebro. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Vi letar efter dig som är intresserad av att bli anställd som konsult hos oss på Experis. Som en erfaren IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att leda och driva IT-projekt från start till mål.

Din profil
Vi letar efter dig som är en social person med ett genuint intresse av människor och vet hur man skapar bästa förutsättningar för team och organisationer att möta sina utmaningar. I arbetet kan du få arbeta med att planera och strukturera upp arbetet vid implementation av system, bryta ner övergripande mål samt strukturera och planera olika projekt samt se till att det levereras utifrån uppsatta förväntningar.

Vi tror att du har goda ledaregenskaper med erfarenhet av att ha budgetansvar, leda projekt som omfattar både verksamhet och tekniska lösningar. Vi tror därför att du är nyfiken och snabbt vill och kan fortsätta utvecklas genom att ta till dig ny teknologi och kunskap. Vi ser att du har erfarenhet och känner dig bekväm med att leda workshops, ha kontakt med leverantörer eller motsvarande, skriva rapporter och hålla muntliga presentationer.

I övrigt är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete, kommunicerar tydligt till olika målgrupper och har en naturlig förmåga att samarbeta.

För att lyckas i rollen förväntar vi att du har:

* Minst 4 års projektledarerfarenhet inom IT-området
* Har goda tekniska kunskaper och inom IT-arkitektur
* Kunskap och erfarenhet av agila metoder, tex Scrum eller Kanban
* Erfarenhet av budgetansvar i projekt
* Har akademisk utbildning inom IT eller motsvarande som anses relevant
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

* Certifiering som projektledare enligt IPMA, PMI, PMP, PRINCE2, UGL, Scrum eller annan certifiering/erfarenhet som bedöms relavant

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Örebro som Projektledare, IT.

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Läs mer Maj 2
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

IT-Projektledare till SCB

Läs mer Apr 26
Är du handlingskraftig, samhällsintresserad och nyfiken på att lära dig nya saker kommer du förmodligen att trivas på SCB. Vi är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik och följaktligen en mycket lärorik arbetsplats. Vårt arbete är viktigt på riktigt. Välkommen till en öppen och prestigelös arbetsplats med hjälpsamma kollegor!

Kika in på scb.se/jobb och få reda på mer om oss!

Om jobbet
Är du projektledare med goda IT-kunskaper och ett stort samhällsintresse? Gillar du projekt som är komplexa i sin karaktär? Hos oss kommer du tillhöra ett team av flera engagerade projektledare som i vardagen driver sina egna projekt, men som också samarbetar för att nå våra gemensamma mål på SCB och på SCB:s IT-avdelning genom samhällsnyttan och värdet vi dagligen tillför.

Är du dessutom en positiv och energiskapande kraft som är intresserad av att bidra med dina goda kunskaper inom såväl processer och arbetssätt som tekniker ur ett projektledarperspektiv på vår IT-avdelning? Då kommer du att trivas hos oss!

Vill du ...


• Leda och driva tekniskt komplexa IT-projekt som ibland löper under längre tidsperiod
• Ansvara för att ta fram projektplaner, projektmål samt tids-, aktivitets- och resurs/bemanningsplaner
• Ha ett tätt samarbete med beställare, IT-team och andra projekt där det finns beroenden
• Delta i avdelningens verksamhetsutveckling

... då tror vi att den här tjänsten kan vara riktigt intressant för dig!

Om dig
Vi vill att du har:


• Relevant akademisk examen inom IT-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt inom IT-området med ansvar för projektens planering, styrning och uppföljning
• God kompetens inom projektstyrningsmodeller
• God kunskap i svenska i både tal och skrift

Meriterande är om du även har:


• Certifiering inom projektledning
• Erfarenhet av att leda IT-utveckling
• Erfarenhet av förändringsledning 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.    

För att det här ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du vara självgående genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och själv strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du gillar struktur och planerar, organiserar samt prioriterar arbetet på ett effektivt sätt vilket leder till att på når satta tidsramar. Du bedömer din samarbetsförmåga som din bästa egenskap då du är bra på och dessutom helst jobbar tillsammans med andra människor, vilket visar sig genom att du är lyhörd, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett smidigt sätt. Du talar klart och är välformulerad och engagerad i enskilda möten men även i stora och små grupper och har lätt för att anpassa dig till situationen.

Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten. 

Mer information
Den här tjänsten finns på sektionen för Vägledning och systemutveckling i Örebro, Åkullegatan 14.

Utifrån verksamhetens förutsättning finns det möjlighet att arbeta viss tid hemifrån.

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum kommer vi överens om.  

Vi ser gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten, eftersom avdelningen idag har övervägande andel manliga medarbetare.

Vill du veta mer om jobbet, kontakta sektionschef Mikael Alvmyr, tel 010-479 60 84.

Fackliga kontaktpersoner
Krister Näsén, ST inom SCB, tel 010-479 49 08.
Barbro Olsson, Saco-S föreningen vid SCB, tel 010-479 63 11.

Sista ansökningsdag: 2024-05-12.
Diarienummer: A2024/1773.

Du ansöker genom att registrera personligt brev och CV på svenska i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på ”Ansök” nedan. Du kommer också att få besvara några urvalsfrågor. Varmt välkommen med din ansökan! 

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Ansök nu

Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Läs mer Mar 6
Har du arbetat som beredare inom lokalnät och är sugen på en ny utmaning? Låter det lockande att vara med och starta upp en ny verksamhet med stor möjlighet att kliva in som delägare? Varmt välkommen att söka tjänsten som Beredare inom lokalnät till Vinnergi!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Vinnergis räkning en Beredare inom lokalnät. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Vinnergi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vinnergis önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En möjlighet att bli delägare
• En möjlighet att vara med och starta upp och utveckla en ny verksamhet
• Att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder
• Att bli en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Arbetsuppgifter
I din roll som Beredare inom lokalnät på Vinnergi ansvarar du för att bereda projekt inom lokalnät. Du kommer dels utgå från kontoret i Örebro, dels ute på plats hos dina kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Ta fram materialsammanställningar, arbetsinstruktioner, konstruktioner och tillståndsansökningar
• Ansvara över kontakten med markägare och myndigheter
• Hantera markvärderingar
• Utföra nätberäkningar
• Ta fram kostnadskalkyler, materiallistor och bygghandlingar

Vi söker dig som:
har några års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter eller i rollen som beredare. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

Vi tror även att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Beredare hos Vinnergi. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Arbetet innebär mycket kundkontakt och därför uppskattar vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Som person är du driven och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Jobbar du i elbranschen och vill ta klivet över till att bli projektledare? Eller har du erfarenhet av att arbeta som projektledare inom en närliggande bransch så som infrastruktur, bygg eller fibernät och vill arbeta i en av framtidens hetaste branscher? Då bör du läsa vidare! Elfordonsbranschen växer och det kan knappast ha undgått någon att det finns både utmaningar och framtidsplaner för att stärka och säkra infrastrukturen.
Hos Svensk Fordonsladdning blir du bidragande till att stärka den framtida infrastrukturen genom att arbeta med utbyggnaden av ladd-infrastruktur. Som projektledare hos Svensk Fordonsladdning har du stor frihet under ansvar, i en bransch med goda framtidsutsikter!
Information om uppdraget
Hos Svensk Fordonsladdning finns en entreprenöriell anda som genomsyrar hela företaget. Här har alla i bolaget, från ledning till fälttekniker, tidigare erfarenhet av arbete som ingår i kärnverksamheten, som bland annat distributionselektriker, markberedning, el-projektör, med mera. Hos Svensk Fordonsladdning är det korta beslutsvägar vilket gör det lätt att hänga med i svängarna och anpassar sig snabbt och enkelt till den föränderliga bransch som bolaget är verksamt inom.
Svensk Fordonsladdning har sitt ursprung och huvudkontor i Rättvik och till följd av sin starka tillväxt söker de nu ytterligare en projektledare till något av våra nya kontor i landet. Du erbjuds en spännande, växande och högst aktuell bransch där du är med och bidrar till framtiden.
På Svensk Fordonsladdning AB ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Förmånsbil
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
Försäkringar
Marknadsmässig lön
Karriär och utveckling

I denna rekrytering samarbetar Fordonsladdning med Randstad. För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters jeanette.walters@randstad.se eller Hanna Wide hanna.wide@randstad.se.

Ansvarsområden
Här arbetar du som Projektledare med helhetsansvar för de projekt du driver. Projekten är inom ladd-infrastrukturområdet och du blir ansvarig för att projektet levereras i tid och håller den kvalitet som efterfrågas.
Du kommer i rollen att:
Ansvara för budget genom att säkerställa att projektet håller sig inom ramarna för budgeten.
Sätta upp och säkerställa att tidsplaner följs. Det gör du genom möten med entreprenörer, byggledare och andra parter som ingår i projektet för att säkerställa att projektet blir klart inom de uppsatta tidsramarna.
Säkerställa att kvalitetsstandarder efterföljs av entreprenörer, byggledare och andra parter som arbetar med projektet, för att projektet ska håller den kvalitet som förväntas.


Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med el och vill ta klivet in i en projektledarroll alternativt har du erfarenhet av att projektleda inom ett relevant område så som väg, bygg, infrastruktur, fibernät eller liknande.
Har goda datorvanor.
Talar och skriver obehindrat på svenska då det är språket du arbetar med i tjänsten.
Har körkort för personbil.

Det är meriterande om du har en utbildning inom el eller elkraft då det är inom det området som Svensk Fordonsladdning är verksamma inom och det området som du kommer att arbeta i som projektledare.
Som person är du:
Uthållig
Strukturerad
Flexibel
Serviceinriktad
Ansvarstagande


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Experis AB .

Teknikchef till internationellt tillverkande bolag

Gruppchef, teknik
Läs mer Maj 7
Välkommen till en spännande möjlighet inom ett etablerat tillverkande industribolag som är en del av en internationell koncern! Vi letar efter en driven och framåtlutad Teknikchef som kommer vara en viktig del av vår ledningsgrupp.

Denna headhunting är konfidentiell och vi kommer inledningsvis inte gå ut med företagets namn, men du blir direkt tillsvidareanställd hos företaget.

Om företaget:
Vi är en svensk tillverkande industri med 200-400 medarbetare som tillhör inom en internationell koncern. Vår verksamhet är en drivande kraft inom industrisektorn och vi strävar ständigt efter att förbättra och utveckla vår verksamhet för att möta framtidens utmaningar. Vi jobbar tätt med flera stora internationella kunder och är ett av de ledande bolagen inom vår sektor.

Dina ansvarsområden:
Som Teknikchef kommer du att ha personalansvar för en grupp på runt 12-15 personer som innehåller dessa roller; chef, projektledare och ingenjörer. Du kommer vara en central person i ledningsgruppen som vågar utmana befintliga arbetssätt.

Vi förväntar oss att du är van att jobba i ett högt tempo och driva förändringar, utveckla teknikavdelning med fokus på att driva LEAN och automatiseringsprojekt. Avdelningarna som du kommer jobba nära är produktion, underhåll och R&D.
Du har budgetansvar för ditt område.

Din profil:
Vi söker en proaktiv och engagerad ledare som är bekväm med att utmana och driva förändring. Du bör ha god förståelse för hela fabrikens verksamhet och kunna bygga förtroende på alla nivåer i organisationen.

Du bör ha dessa delar:

* Erfarenhet av att leda chefer inom tillverkande industri
* Teknisk utbildning på högskolenivå eller liknande
* Viljan att vara med på en stor förändringsresa
* Tillför energi och positivet
* Vana av att rapportera till utländska ägare

Din bostadsort bör vara runt västra Mälardalen i någon av dessa regioner: Västmanland, Värmland eller Örebro län.



Vad vi erbjuder:
Du kommer att vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där din röst och ditt arbete kommer att göra verklig skillnad. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli vår nästa Teknikchef, skicka in din ansökan till oss. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och forma framtidens teknikavdelning på vår fabrik.

Kontaktperson
Ansök via www.jeffersonwells.se. För mer information kontakta Jefferson Wells headhunter Thomas Andersson på 070-276 99 53. Denna headhunting är konfidentiell och vi kommer inledningsvis inte gå ut med företagets namn.

Ansök nu

Konsultuppdrag som Customer Contact Order Fulfillment

Inköpsassistent
Läs mer Maj 10
Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, letar nu efter dig som är intresserad av att arbeta med Order Fulfillment på Epiroc i Örebro. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill skaffa dig erfarenhet inom supply chain och logistik. Konsultuppdraget är initialt mellan juni och oktober.

Du kommer att få arbeta i ett spännande och växande företag som är en global ledare inom produktivitet för gruvindustrin. För detta uppdrag kommer du att vara anställd som konsult hos oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund Epiroc.

Det här är ett konsultuppdrag som sträcker sig över perioden juni till oktober. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, så skicka in din ansökan redan idag!



Om rollen:

Som konsult inom Customer Contact Order Fulfillment kommer du främst att arbeta med orderhantering, exporthantering, fakturering och leverans av reservdelar. Varje anställd ansvarar för ett antal säljbolag/kunder där du säkerställer ett snabbt och effektivt flöde av reservdelar från Epirocs Distributionscenter till säljbolag/kunder. Du kommer att samarbeta med olika funktioner inom Epiroc för att säkerställa detta och skapa kontakter både internt och externt med speditörer och globalt med Epirocs säljföretag.



Dina ansvarsområden inkluderar:

Planering av transporter

Bokning av sändningar på lämpliga avgångar

Fungera som länken mellan kund och produktion



Passar du för tjänsten?

Denna position passar dig som finner det spännande att arbeta med orderhantering, logistik och leverans. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad, lösningsfokuserad och har förmågan att prioritera och planera med stort kundfokus. Du kommunicerar enkelt både skriftligt och muntligt, på både svenska och engelska. Som konsult är det viktigt att du kan samarbeta med kollegor och stödja teamet och verksamheten för att uppnå bästa resultat.



Kvalifikationer:

Examinerad inom logistik/supply chain eller industriell ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet.

Goda kunskaper i Office och Excel

Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Erfarenhet av arbete inom logistik eller orderplanering är meriterande

Erfarenhet av affärssystemet M3 är en fördel



Ansök idag!

Denna tjänst innebär anställning hos Jefferson Wells med arbetsplats hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Löf på telefonnummer via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se.



Vi ser fram emot din ansökan!



Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, är specialister inom rekrytering och konsulttjänster. Med ett starkt globalt nätverk och expertis inom olika branscher kan vi erbjuda spännande uppdrag och möjligheter till karriärtillväxt. Hos oss kan du utforska nya utmaningar och utveckla din kompetens inom olika områden.

Ansök nu

Enhetschef för Bygg & Drift - Ansök snarast

Platschef, anläggning
Läs mer Maj 10
Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, har nöjet att presentera ett spännande konsultuppdrag som Enhetschef för Bygg och Drift inom Park och Gata. Vi söker en erfaren och engagerad ledare för detta uppdrag, som sträcker sig från den 1 juni till och med årsskiftet 2024/2025, med möjlighet till förlängning.

Om Uppdraget:

I rollen som Enhetschef för Bygg och Drift kommer du att ha personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för enheten. Tillsammans med ditt team ansvarar du för drift och underhåll av allmän plats inklusive gator, torg och parker. Du kommer också att hantera vinterväghållning och ansvara för viss fastighetsskötsel samt en del av vår kunds investeringsprojekt. Arbetet är förlagt hos kund i Örebro. Distansarbete är möjligt till viss grad.

Exempel på arbetsuppgifter:

Ledning, utveckling och uppföljning av verksamheten mot uppsatta mål.

Personalansvar och kompetensutveckling för medarbetare.

Dialog med entreprenörer och säkerställa efterlevnad av lagar och riktlinjer.

Kommunikation internt och externt med olika aktörer inklusive politiker och medborgare.



Kvalifikationskrav:

* Akademisk examen inom relevant område
* Erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
* Flerårig erfarenhet av förvaltning av offentliga miljöer
* Kunskap om BasP och BasU samt entreprenadjuridik
* B-körkort



Personliga Egenskaper:

Vi söker dig som är initiativtagande, transparent och har god kommunikationsförmåga. Du är en ledare som driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt och har förmåga att skapa och bevara goda relationer.



Meriterande:

* Erfarenhet av ledarskap genom andra och anbudshantering
* Erfarenhet från kundservice och anläggningsbranschen
* Erfarenhet av vinterväghållning



Kontakt:

Vid frågor, kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se

Ansök idag för att bli en del av vårt dynamiska och innovativa team! Löpande urval tillämpas. Klicka på "Ansök nu" för att söka tjänsten.

Ansök nu

Fullstack-utvecklare | Örebro | Experis

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 26
Vill du arbeta som konsult och få möjligheten att utforska olika branscher och projekt samtidigt som du bidrar med din expertis och erfarenhet inom Fullstack-utveckling? Då väntar spännande möjligheter för dig hos oss, ansök idag och bli en del av vårt konsultteam!

Vi söker dig som är en erfaren fullstack-utvecklare med minst 5 års erfarenhet inom området. Som fullstack-utvecklare kommer du att arbeta med att utveckla högkvalitativa mjukvarulösningar. Med en gedigen erfarenhet som fullstack-utvecklare förväntas du ha en djup förståelse för både frontend- och backend-teknologier samt kunna arbeta med olika ramverk och verktyg. Din expertis kommer att vara avgörande för att bygga skalbara, säkra och robusta system som möter våra kunders behov och förväntningar.

Din profil

Utöver att du är tekniskt kunnig ser vi också att du besitter viktiga personliga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Som konsult hos oss är det viktigt att du ständigt strävar efter att utveckla din kompetens och är öppen för att lära dig nya verktyg samt tekniker.
Vi ser att du är en problemlösare som gillar utmaningar och har förmågan att hitta innovativa lösningar på komplexa problem. Du är en teamspelare som kan samarbeta för att nå gemensamma mål och tar ansvar för att driva projekt framåt.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av fullstackutveckling (Java, C# eller Python)
* Frontend-ramverk (Angular, React eller .Net)
* Databashantering (No eller )
* Cloud (Azure, AWS eller Google)
* Containerhantering (Docker eller Kubernetes)
* Utveckling av API:er
* Agila utvecklingsmetoder
* Kunskap om bästa praxis inom Objektorienterad programmering, designmönster och Clean Code-principer
* Versionshantering (Git eller SVN)
* Akademisk utbildning inom IT-området

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Lovisa Åsgården på Lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

Systemekonom - Spännande möjlighet med omedelbar start

Systemadministratör
Läs mer Apr 17
Vi söker nu en engagerad Systemekonom för ett spännande och kort konsultuppdrag inom offentlig sektor med start omgående. Konsultuppdraget är med omedelbar start fram till 20 juni 2024. Som Systemekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att stödja och driva framgången av det nya ekonomisystemet Raindance hos kunden.

Uppdragsdetaljer:

Tidsram: Omgående - 20/6 2024

Sysselsättningsgrad: 50-100%, men önskvärt är 100%

Arbetstid: Kontorstid, vardagar. Flexibel enligt överenskommelse.

Som Systemekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att skapa ekonomiska rapporter i samarbete med systemleverantören. Fungera som en länk mellan systemleverantören och kundens ekonomiavdelningen. Hantera och lösa utmaningar som uppstår med driftsättningen av ekonomisystemet Raindance.

Krav:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller IT (t.ex. systemvetenskap)
* Gedigen erfarenhet och fördjupad kunskap om ett ekonomiskt IT-system, med erfarenhet utöver att ha använt det som ett verktyg.
* Erfarenhet av arbete i en större organisation, gärna inom offentlig sektor
* Erfarenhet av att skapa ekonomiska utdata i ett ekonomiskt system, tex Raindance
* Goda kunskaper i Excel och i att skapa makron



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells erbjuder en trygg anställning med förmåner, inklusive månadslön, kollektivavtal och försäkringar. Som konsult hos oss får du möjlighet att vara en del av spännande uppdrag och utvecklas i din karriär.

Intresserad? Ansök nu!

Om du är intresserad av att ta steget mot ett spännade konsultuppdrag till offentlig sektor, vänligen ansök nu, bifoga ditt CV samt ett personligt brev. För frågor eller ytterligare information, kontakta Malin Löf via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se.

Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Välkommen in med din ansökan och ta steget mot en spännande karriär som Systemekonom inom offentlig sektor hos Jefferson Wells!

Ansök nu