Örebro: Produktspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktspecialist i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-02 // Varaktighet: Heltid

Vad erbjuder vi?

Nu erbjuder vi en utvecklande roll som Produktspecialist för våra produkter inom området Automotive.

Du kommer tillsammans med andra på avdelningen Commercial Automotive ansvara för kravställning av produkter och tjänster till våra kunder inom verkstads- och försäkringsbranschen.

Ditt uppdrag blir att samla in och dokumentera krav för de produkter du ansvarar för. Detta innebär bland annat att du, i nära samarbete med våra kunder, kartlägger utvecklingsbehov hos befintliga produkter samt tar fram förslag på nya tjänster och funktionaliteter. I arbetet ingår även att ta fram business case och prismodeller enligt CABs strategier.

Kunderna som du har kontakt med kommer från fordonsverkstäder och försäkringsbolag i hela Norden. Du har kontinuerlig dialog med både interna och externa intressenter. Dettas blandas med besök på plats hos våra kunder. I samband med dessa besök förekommer resor i tjänsten.

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

???? Klicka här och läs mer om vårt förmånspaket och hur vi strävar efter att alltid vara en riktigt bra arbetsplats! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Vem är du?
Förutom att du är en nyfiken person som motiveras av samarbete och att nå mål tillsammans, så tror vi att du är kundorienterad och har erfarenhet av teknisk produktledning, gärna från mjukvaruindustrin.

Några av dina drivkrafter är att du är öppen och tydlig i din kommunikation samt att du besitter en styrka när det kommer till att samordna komplexa tekniska frågor med många olika intressenter inblandade. Du har förmåga att bygga goda affärsrelationer och kan driva framgångsrika produktprocesser på lång sikt.

Eftersom vi delvis kommunicerar på engelska är det viktigt att du behärskar det i både tal och skrift.

Vilka är vi?
Vi är ett IT-produktbolag med en lång historia av entreprenörsanda och kreativ idérikedom. Utveckling och innovation har alltid varit starka drivkrafter hos oss, vilket speglar sig i vårt sätt att ta oss an nya utmaningar.

Våra produkter och tjänster används vid skade- och reparationshantering inom fordons, fastighets- och försäkringsbranschen samt inom sjuk- och hälsovård. Vårt mål är att skapa tjänster som effektiviserar och förenklar våra kunders vardag så att de i sin tur kan fokusera på att skapa mervärde i sina verksamheter.

Du kommer att jobba på ett företag vars produkter och tjänster har ungefär 40.000 användare i systemen och över 2.6 miljoner kalkyler och bokningar utförs varje år. Det gör oss mycket stolta!

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2022-05-15

På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Maria Tedsjö, tfn 0709-764895 eller maria.tedsjo@tng.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Systemansvarig

Nedan visas andra jobb i Örebro som Systemansvarig.

Systemtekniker - Windows klientspecialist

Läs mer Apr 15
Är du driven, engagerad, vill vara med och skapa förbättring med modern teknologi och samtidigt utvecklas i en spännande miljö? Bra! Då kan detta vara din nästa utmaning!

Bakgrund
Avdelningen för digitalisering och IT är universitetets stöd i IT-frågor och arbetar för att vi ska ha en modern och kostnadseffektiv IT-miljö. Med IT-miljö avses dels arbetsplats för personal och studenter, teknisk infrastruktur, dels effektivt IT-stöd till utbildning och forskning. Avdelningen för digitalisering och IT ansvarar för både operativ och administrativ IT och ger support till samtliga anställda vid universitetet samt i viss mån till studenter. Avdelningen består av ca 45 medarbetare fördelade inom enheterna IT-service, Drift Infrastruktur och Systemutveckling samt Digital styrning och utveckling. Denna tjänst är placerad inom enheten Drift Infrastruktur och Systemutveckling.

Örebro universitet skapar framtiden genom internationell konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö! IT är ett viktigt stöd och förutsättning för att universitetet ska kunna nå sina mål som ett ledande universitet.

Just nu pågår inom IT-avdelningen ett antal projekt inom bland annat IAM, enhetshantering, datacenter och vår nätverksarkitektur.

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren klientspecialist som kommer ansvara för drift och underhåll av Windows-baserade system och applikationer.

I rollen kommer du vara en nyckelperson för att bidra till ökad kvalité för våra slutanvändare, genom att optimera vår infrastruktur för klienthantering.

Arbetet är i hög grad serviceinriktat, merparten av arbetet sker i nära samverkan med kollegor och användare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap och erfarenhet av:


• att arbeta med Windows-operativsystem, inklusive installation, konfiguration och felsökning
• Windows OS deployment och paketering samt distribution av applikationer med hjälp av SCCM och Intune samt policy-hantering
• att konfigurera och hantera Windows Autopilot för att effektivisera och automatisera distributionen av Windows-enheter
• virtualisering med Vmware Horizon eller Hyper-V på en avancerad nivå
• hantering av Group Policies och AD
• säkerhetsfunktioner i Windows
• Powershell

Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Meriterande om du har erfarenhet av:


• administration i MS365
• administration av licensservrar
• App Volumes och DEM (Dynamic Environment Manager) i Vmware
• administration i Vmware vCenter

Som person motiveras du av att arbeta i grupp och kommer särskilt till din rätt när du får utmana med nya tankar och idéer. Du har en förmåga att förstå och omsätta krav/behov som du utvecklar till genomförbara lösningar. Du motiveras av att jobba i tekniska implementationsprojekt samt gillar att arbeta strukturerat och god förmåga att självständigt planera din arbetsdag.

Vi söker dig som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Du är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och en öppen samt lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare med tillträdesdag enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Jonas Ljudén 019-30 30 60, e-post: jonas.ljuden@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som Systemtekniker Windows Klientspecialist
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Sista ansökningsdag är 2024-05-06. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

IT-specialist inom Linux och Open Source

Läs mer Okt 19
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
I den här rollen kommer du arbeta inom den enhet som ansvarar för Örebro kommuns IT-infrastruktur. Vi är ett tjugotal medarbetare och bland våra tjänster finns applikationsdrift, server- och nätverksdrift och integrationer. Du kommer ingå i datacenterteamet och vara en ledande person när det gäller att leverera och realisera kommunens behov inom IT-infrastrukturområdet med fokus på Linux och Open Source.

Tack vare din erfarenhet och kompetens kommer du även jobba med design och implementation av miljöer som bygger på container-teknik (främst Docker och Kubernetes) och hybrid cloud. Du kommer även ge stöd som teknisk expert åt projekt, uppdrag och andra förändringsinitiativ. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för drift och utveckling av den tekniska plattformen (Linux- och containerplattform)
• design och implementation av nya tekniska miljöer
• incident-, problem- och förändringshantering
• medverka i projekt eller uppdrag

Om arbetsplatsen
Vår tillvaro blir mer och mer digital, smart teknik och innovationer förändrar människors behov och beteenden i grunden. Det ska vara enkelt att leva, bo och verka i Örebro. Därför digitaliseras också mer och mer av den kommunala servicen – till nytta för medborgare, företagare och besökare. Digitalisering innebär en effektivare, smartare och öppnare förvaltning. Vår avdelning har det övergripande ansvaret att leda och samordna kommunens digitaliseringsutveckling och vi ansvarar för informationsförsörjning, informationssäkerhet, IT-arkitektur, utveckling, IT-drift, IT-support, digital arbetsplats och telefoni.

Avdelningen är uppdelad i fem enheter: enheten för uppdragsledning, service och support, utvecklingsenheten, IT-drift samt enheten för strategi, arkitektur och transformation. I rollen som systemingenjör kommer du tillhöra IT-drift, vi har vår arbetsplats beläget i Stadsbyggnadshus 2. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi även möjligheten till att jobba på distans.??

Läs mer om hur det är att jobba på vår avdelning här: orebro.se/informationsförsörjnings-ochdigitaliseringsavdelningen

Kvalifikationer
I din roll som IT-specialist är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med dina kollegor. Du har en teknisk förståelse och arbetar bra med komplexa frågor, bryter ner och löser problem. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt har en god dokumentationsförmåga. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som är nyfiken, vill lära dig nya saker och bidra till ett gott arbetsklimat. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 3 års erfarenhet av infrastruktur i större driftsmiljöer med fokus på Linux och Open Source
• kompetens inom containerteknik (Docker och Kubernetes)

Meriterande:

• erfarenhet av VMware och Windows Server
• erfarenhet av Openshift och Ansible
• erfarenhet av att jobba agilt
• erfarenhet av molntjänster (Azure)
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av PM3

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll och säkerhetssamtal kommer ske innan anställning. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 november

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

IT-specialist inom Linux och Open Source

Läs mer Sep 29
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
I den här rollen kommer du arbeta inom den enhet som ansvarar för Örebro kommuns IT-infrastruktur. Vi är ett tjugotal medarbetare och bland våra tjänster finns applikationsdrift, server- och nätverksdrift och integrationer. Du kommer ingå i datacenterteamet och vara en ledande person när det gäller att leverera och realisera kommunens behov inom IT-infrastrukturområdet med fokus på Linux och Open Source.

Tack vare din erfarenhet och kompetens kommer du även jobba med design och implementation av miljöer som bygger på container-teknik (främst Docker och Kubernetes) och hybrid cloud. Du kommer även ge stöd som teknisk expert åt projekt, uppdrag och andra förändringsinitiativ. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för drift och utveckling av den tekniska plattformen (Linux- och containerplattform)
• design och implementation av nya tekniska miljöer
• incident-, problem- och förändringshantering
• medverka i projekt eller uppdrag

Om arbetsplatsen
Vår tillvaro blir mer och mer digital, smart teknik och innovationer förändrar människors behov och beteenden i grunden. Det ska vara enkelt att leva, bo och verka i Örebro. Därför digitaliseras också mer och mer av den kommunala servicen – till nytta för medborgare, företagare och besökare. Digitalisering innebär en effektivare, smartare och öppnare förvaltning. Vår avdelning har det övergripande ansvaret att leda och samordna kommunens digitaliseringsutveckling och vi ansvarar för informationsförsörjning, informationssäkerhet, IT-arkitektur, utveckling, IT-drift, IT-support, digital arbetsplats och telefoni.

Avdelningen är uppdelad i fem enheter: enheten för uppdragsledning, service och support, utvecklingsenheten, IT-drift samt enheten för strategi, arkitektur och transformation. I rollen som systemingenjör kommer du tillhöra IT-drift, vi har vår arbetsplats beläget i Stadsbyggnadshus 2. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi även möjligheten till att jobba på distans.??

Läs mer om hur det är att jobba på vår avdelning här: orebro.se/informationsförsörjnings-ochdigitaliseringsavdelningen

Kvalifikationer
I din roll som IT-specialist är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med dina kollegor. Du har en teknisk förståelse och arbetar bra med komplexa frågor, bryter ner och löser problem. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt har en god dokumentationsförmåga. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som är nyfiken, vill lära dig nya saker och bidra till ett gott arbetsklimat. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 3 års erfarenhet av infrastruktur i större driftsmiljöer med fokus på Linux och Open Source
• kompetens inom containerteknik (Docker och Kubernetes)

Meriterande:

• erfarenhet av VMware och Windows Server
• erfarenhet av Openshift och Ansible
• erfarenhet av att jobba agilt
• erfarenhet av molntjänster (Azure)
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av PM3

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll och säkerhetssamtal kommer ske innan anställning. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs svenskt medborgarskap.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 oktober.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

SCADA engineers to Nexer Mälardalen

Läs mer Sep 6
Nexer Mälardalen is growing and would like to take you on our journey!

We are an entrepreneurial unit within the Nexer Group (pre. SIGMA IT) that is focusing on the development towards a greener future, where we have a mission to lead change (not follow) and ensure that our customers are at the forefront of change. We are a strategic partner for our customers and work with strategy, technology, and communication. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact on our society. Bring your passion, bring your execution, and be part of an international team and our fast growing unit at Nexer.  

 

WHO ARE YOU?

As a future colleague, we believe that you like challenges and to keep up to date with new technologies. You see the value of sharing your knowledge and learning from others. Furthermore, you have a customer-oriented attitude and an ability to quickly absorb new information and transform it into creative solutions!

 

We further believe that you have: 

?? A university degree within a relevant technical area, preferably Computer Science

?? Strong verbal and written communication skills in English or Swedish

?? Experience with communication protocols (IEC 61850, DNP3, IEC-101/104)

?? Experience with databases and high-availability solutions

?? Experience with scripting languages and automation technologies

?? Previous experience from critical infrastructure is also a major plus

?? You live in Sweden or Europe, and want to relocate to Sweden.

?? Experience in networking/switching and routers. 

 

Responsibilities:


• Your main responsibility will be Station Control and Monitoring (SCM) scope of the projects which includes computer networking, HMI, SCADA, database management.
• You will be an important pilar of global projects throughout all phases of our extensive projects. The different phases are tendering, conceptual design, detailed design, testing, installation, and commissioning
• Building complete infrastructure of networks and systems to support our clients operations.
• Complete assignments on multiple projects of moderate size or portions of major projects, cost-effectively and in accordance with contract specifications, quality standards, and safety requirements. 

 

ABOUT OUR BUSINESS UNIT

Mälardalen

We are focusing on leading change within power, industry and energy, regardeles of the challenges that the client is facing right now. As a consultant in our team, you will get great opportunities to be involved and influence everyday life and future for yourself and all Swedish citizens. In our fantastic team, our consultants are always getting the development and challenges they need. Through Nexer Academy and our challenging project, your developement will never stand still - that is a guarantee we give you!

ABOUT NEXER

Nexer was created from Sigma IT with the ambition to become the tech company of the future. We have around 3000 consultants and are present in sixteen countries and in more than 20 locations in Sweden. We work closely with a number of market-leading companies in the retail, fintech and insurance industry, to name a few. We are leading the change and constantly striving to find new technical solutions. If there's a smarter way to do something, we'll find it. We challenge ourselves every day to think outside the box and help our customers to always stay one step ahead. Services in digitalization, IT and R&D provide increased customer value and growth for organizations both in the Swedish and global markets.

What makes us unique is that we have been awarded with the "Career company of 2023" meaning that we have great developemtn prossibilities. We have also been named Microsoft Country Partner of the Year in Sweden and Brazil – twice. Our great social work involvement in Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming and Kodcentrum also gives you as an employee the opportunity to make a real difference.

APPLICATION

You are warmly welcome to submit your application below. Unfortunately, we are not able to receive applications by e-mail, but if you have questions about the position or Nexer, please contact Ronny Axelsson at Ronny.Axelsson@nexergroup.com. We receive applications on an ongoing basis, so don't wait to apply!

The position is a full-time, permanent position starting immediately or by agreement.

Ansök nu

Vi söker senior Cloud Engineer till Örebro!

Läs mer Maj 4
Vi söker senior Cloud Engineer till Örebro!

Om jobbet
Arbetar du inom IT och är nyfiken på att anta en ny utmaning?
Går du kanske i tankarna om att söka efter en arbetsplats där just du får utvecklas både på ett professionellt och personligt plan?
Då ska du läsa vidare!


Startdatum
Omgående.
 
Anställningsform
Projektanställning. On-site.

Ort
Örebro.

Erfarenhetsnivå 
Senior kunskap och erfarenhet med goda meriter.
 
Kvalifikationer och krav
Vi söker efter en talangfull kandidat till rollen.
Som person ser vi att du är proaktiv och engagerad i ditt arbete. För att lyckas i rollen ser vi även att du är fokuserad samt har relevant erfarenhet för rollen.
Du ska ha förmåga att kommunicera flytande på svenska i tal och skrift.
 
Om oss
Viva Bemanning startade år 2019 med visionen att hjälpa människor att hjälpa andra människor. Idag har vi över 240 konsulter på uppdrag i Sverige och Norge som vi hjälpt hitta rätt arbetsplats och uppdrag. Vi kommer alltid sträva efter att bibehålla den familjära småföretagskänslan där du kommer känna att vi ser, värnar och bryr oss.
På IT-avdelningen på Viva Bemanning är vi ett passionerat team som älskar brädspel, trolleri, musikproduktion, retro-gaming, sport och allt där emellan. 

Vad erbjuder vi? Förhöjd ersättning
Maximalt friskvårdsbidrag
Service i världsklass
Arbetsmiljö med hög kvalitet
Arbeta med de mest intressanta, roligaste och populäraste uppdragen i branschen just nu
Vill du lära dig snabbräkning, minnestekniker eller få mentalträning? Eller kanske vill du starta eget företag? Vi finns här för dig! 

Ansökan
För att ansöka tjänsten klickar du på länken "Ansök här" och sedan "Sök denna tjänst". Var noga med att bifoga ditt CV. 
Du är välkommen att skicka epost eller ringa oss vid frågor.
Ansökningar genom epost undanbedes!
Tele: 08-509 080 00
Epost: rekrytering@vivabemanning.se
Hemsida: www.vivabemanning.se 
Viva Bemanning IT – din framtid börjar hos oss!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Cab Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Cab Group AB .

Vehicle Analysis Manager

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Nov 28
Vi växer och tillsätter nu en ny tjänst hos oss - Vehicle Analysis Manager. Här får du leda utvecklingen på vår enhet som arbetar med inhämtning av konstruktionsdata för nya fordonsmodeller på den nordiska marknaden. Denna data är en avgörande del av vår produkt CABAS som möjliggör tillförlitliga reparationskalkyler för våra kunder vid skadehantering.

Om tjänsten
Ditt huvudsakliga uppdrag blir att leda arbetet på enheten Vehicle Analysis. Det innebär att du kommer ha personalansvar för de 14 fordonstekniker som arbetar på våra analysverkstäder i Örebro.

Arbetet med fordonsanalys innebär att våra tekniker demonterar och analyserar nya fordonsmodeller för att sedan registrera dess konstruktionsdata i våra system. Analysfordonen tillhandahålls av generalagenter, återförsäljare eller fordonstillverkare och transporteras oftast till någon av våra analysverkstäder. I rollen ingår även processdokumentation samt att utveckla befintliga arbetssätt- och metoder för att kontinuerligt garantera kvalitet och effektivitet i vår leverans.

Du ansvarar för verksamhetsplan och budget för din enhet och planerar för medarbetarnas kompetensutveckling. Du genomför även utvecklingssamtal, ansvarar för lönesättning samt säkrar en god arbetsmiljö inom ramen för vår hybrida arbetsmodell.

Vill du se hur en dag i vår analysverkstad ser ut? Klicka här!

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Vad får du som anställd på CAB?

- Vi arbetar enligt en flexibel hybrid arbetsmodell

- Fokus på din kompetensutveckling

- 6 veckors semester samt andra lediga dagar per år.

- Maxat friskvårdsbidrag

- Förmånligt pensionsavtal

Klicka här för att läsa mer om vårt guldkantade förmånspaket. (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Är du den vi söker?

Som Vehicle Analysis Manager behöver du både vara trygg med att utveckla och motivera andra samtidigt som du leder och samordnar leveransen. För att lyckas med detta tänker vi att du har erfarenhet av liknande uppdrag från skadeverkstad eller biltillverkare samt kännedom om fordonskonstruktion. Det är även viktigt att du förstår grundläggande teknisk engelska då mycket av den dokumentation vi arbetar utifrån är på engelska.

Du har goda insikter om hur det är att bedriva ett hållbart ledarskap, där några av dina styrkor är att kunna pendla mellan dagligt operativt arbete där du har viktig insyn i dina medarbetares vardag och att driva mer långsiktiga strategier och uppdrag. Andra framgångsfaktorer i ett hållbart ledarskap tror vi är att vara lyhörd och nyfiken inför sitt uppdrag samt att hela tiden vilja utvecklas och utmanas i sin roll.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!

På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror vi på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2023-12-13

I alla våra rekryteringar genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Teknisk projektledare

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Okt 12
Nu erbjuder vi en mångfacetterad tjänst som teknisk projektledare. I den här rollen kommer du framför allt att leda tidsstudier och framtagningen av nya tidsstandarder genom att planera, organisera och vidareutveckla det tekniska arbetet. De verksamhetskritiska processer som du och ditt team utvecklar har direkt påverkan på våra produkter och tjänster.

Om tjänsten
Du kommer tillhöra enheten Time Standards som bland annat ansvarar för att planera och genomföra tidsstudier på fordonsskadereparationer ute hos våra verkstadskunder. Studierna ligger till grund för våra unika tidsstandarder som är hjärtat i våra produkter, vars kvalitet säkerställs genom statistiska metoder och analyser. Gruppen består förutom dig själv, av tidsstudietekniker, statistiker och systemutvecklare.

Du kommer ha en central roll i teamet i och med att ditt uppdrag är att planera, organisera och leda det tekniska arbetet, vilket innebär att

- Fördela och prioritera arbetet i projektet

- Ha kontroll på progress för studierna

- Följa upp framdrift och kvalitet

- Rapportera och utvärdera

Detta innebär exempelvis att du och våra tidsstudietekniker utformar och utvecklar metod- och tidsstudier och tillsammans med våra statistiker analyserar du det insamlade materialet. I rollen ingår det även att kommunicera dokumentation och utfall till studiens intressenter, teammedlemmar, kunder och andra berörda parter.

En förutsättning för att kunna utveckla och förvalta våra tidsstandarder är att du kontinuerligt bevakar förändringar kring reparationsprocesser genom egna observationer, arbetsmetodstudier samt inhämtning av extern kunskap i branschen.

Nyfiken på hur en tidsstudie går till? Här kan du följa en av våra medarbetare ute på fältet --> Klicka här! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/folj-med-pa-en-tidsstudie)

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Vad får du som anställd på CAB?

- Vi arbetar enligt en flexibel arbetsmodell och strävar efter att ge de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat- och arbetsliv.

- Fokus på din kompetensutveckling

- 6 veckors semester samt andra extra lediga dagar per år

- Maxat friskvårdsbidrag

- Förmånligt pensionsavtal

???? Klicka här och läs mer om vårt förmånspaket och hur vi strävar efter att alltid vara en riktigt bra arbetsplats! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Är du den vi söker?

Nu söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet av teknisk projektledning eller liknande, gärna inom mekanisk industri, fordons- eller verkstadsbranschen. Som grund har du troligtvis en civilingenjörsutbildning inom elektro eller maskin- eller liknande.

Ett av projektledarens viktigaste ansvar är att se till att projektet fungerar så bra det går i form av samarbete mellan olika parter. Det innebär att projektgruppen, tillsammans med underleverantörer och kunder, ska fungera och prestera för att möta sina mål. För att lyckas i den här rollen är det därför viktigt att du har insikter, förmågor och erfarenheter av ledarskapets olika aspekter.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Andra språk är meriterande.



På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror vi på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2023-11-01

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Ida Nordin, tfn 079-079 24 73 eller ida.nordin@tng.se.

I alla våra rekryteringar genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Teamorienterad Fordonstekniker

Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist
Läs mer Okt 12
Är du en teamorienterad person med erfarenhet av att arbeta med reservdelshantering och kanske inom skadereparationsprocess? Nu söker vi fler tekniker till vår verksamhet för fordonsanalys. Bli en del av ett växande produktbolag där du får vara med och skapa värde i våra produkter och tjänster?.

Om tjänsten
Nu erbjuder vi en spännande tjänst som fordonstekniker där du får arbeta med inhämtning av konstruktionsdata för nya fordonsmodeller på den nordiska marknaden. Den data som samlas in är en avgörande del av CABs produkter och tjänster och ligger till grund för våra tillförlitliga reparationskalkyler vid skadehantering.

Ditt uppdrag blir att koppla OEM-data från de olika tillverkarnas respektive system till vår unika reservdelsstruktur. Detta arbete är grunden till den praktiska fordonsanalys som sker i efterföljande steg av dina teamkollegor. Efter fordonsanalysen så kommer du också att arbeta med att paketera och skapa de 3D-modeller som återfinns i vår produkt CABAS.

Klicka här för att följa hur arbetet som tekniker ser ut! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/fordonstekniker-cab)

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Vad får du som anställd på CAB?

- Vi arbetar enligt en flexibel arbetsmodell och strävar efter att ge de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat- och arbetsliv.

- Fokus på din kompetensutveckling

- 6 veckors semester samt andra lediga dagar per år.

- Maxat friskvårdsbidrag

- Förmånligt pensionsavtal

Klicka här för att läsa mer om vårt guldkantade förmånspaket. (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i tillverkarnas reservdelskataloger och gärna inom skadereparationsbranschen. Du ska tilltalas av att arbeta i team och samarbeta med andra.

Eftersom du kommer tillbringa din arbetstid vid datorn så behöver du ha mycket god vana av det. Vi ser dessutom gärna att du har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt samt att du är självgående och noggrann i ditt arbete.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!

På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2023-10-29

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Lindmark, tfn 070-615 84 06 eller julia.lindmark@cab.se .

I alla våra rekryteringar genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

HR Partner

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 27
Har du tidigare erfarenhet av att jobba i en bred generalistroll inom HR? Nu söker vi dig som drivs av att vara i en organisation där du är med och skapar en attraktiv arbetsplats, där våra medarbetare trivs och utvecklas. Vårt arbete spelar en avgörande roll i förverkligandet av CABs strategier och mål, så därför söker vi dig som kan dela vår ambition i detta. ?????

Om tjänsten
Som HR Partner på CAB kommer du att arbeta nära våra chefer och vara involverad i samtliga HR-processer i organisationen. Det innebär allt från rekrytering, utveckling och implementering av policys och processer, personalfrågor, arbetsrättsliga frågor samt administration, förvaltning och utveckling av våra system och dokument.

Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat HR-team på 6 personer som arbetar tätt tillsammans för att stödja organisationen på olika sätt. Vi har en tydlig strategi att stötta och ge service till våra chefer som möjliggör ett gott ledarskap och där våra medarbetare får utrymme att göra det de är riktigt bra på.

Vårt HR-team präglas av en kultur av samarbete, initiativtagande och ett driv att ständigt utvecklas och förbättra oss. Vårt arbete spelar en avgörande roll i förverkligandet av CABs strategier och mål, så därför söker vi dig som kan dela vår ambition i detta.

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag som ständigt utvecklas. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Vad får du som anställd på CAB?

- Vi arbetar enligt en flexibel arbetsmodell och strävar efter att ge de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat- och arbetsliv.

- Fokus på din kompetensutveckling

- 6 veckors semester samt andra lediga dagar per år

- Maxat friskvårdsbidrag

- Förmånligt pensionsavtal

Klicka här för att läsa mer om vårt guldkantade förmånspaket. (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Är du den vi söker?

Nu söker vi dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en bred generalistroll inom HR, gärna i ett mellanstort företag.

För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad i ditt sätt att arbeta och kan hantera arbetsuppgifter både på bredden och på djupet. Du har en prestigelös attityd samt en förmåga att samarbeta brett i en organisation.

Eftersom ett stort fokus för oss inom HR är att digitalisera och utveckla våra systemstöd och processer så ser vi gärna att du har en vana och ett intresse för detta samt en initiativförmåga som bidrar till att driva vårt arbete framåt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med HR inom IT-branschen.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!



På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 2023-10-15

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Ida Nordin, tfn 079-079 24 73 eller ida.nordin@tng.se.

I alla våra rekryteringar genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat.

Ansök nu

Business Controller

Business controller
Läs mer Aug 6
Vill du jobba med ekonomiska analyser och processutveckling på ett nordiskt IT-produktbolag? Här får du möjlighet att vara med driva utvecklingen av våra analys- och arbetsprocesser inom ekonomi och affärsutveckling. På CAB arbetar vi efter en hybrid arbetsmodell där det finns stort utrymme för flexibilitet. Välkommen till oss!

Om tjänsten
I rollen som Business Controller kommer du att analysera och övervaka ekonomiska och affärsmässiga aspekter inom hela vår nordiska koncern. Ditt uppdrag innebär även att skapa och implementera strategier och kontrollprocesser.

Ditt huvudsakliga fokus:

- Delta i den månatliga, kvartalsvisa och årliga ekonomiska rapporteringen.
- Driva vidareutveckling av rapportering och arbetssätt genom att bland annat digitalisera våra analys- och arbetsprocesser.
- Förmedla resultatet av analyser vidare i organisationen.


Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen, samt med andra avdelningar inom vår koncern. Då vi har kontor i hela Norden förekommer en del resor i tjänsten.

När du utvecklas, utvecklas vi!
Här blir du en del av ett företag med stark tillväxt. Vi förespråkar en lärandekultur som bygger på att vi ständigt lär av varandra och där kompetensutveckling ses som en framgångsfaktor. Detta gör att vi gärna tar till oss ny teknik och framgångsrika arbetsmetoder.

Vad får du som anställd på CAB?
- Flexibelt arbetsliv och en hybrid arbetsmodell
- Fokus på din kompetensutveckling
- 6 veckors semester samt andra lediga dagar per år
- Maxat friskvårdsbidrag
- Förmånligt pensionsavtal


???? Klicka här och läs mer om vårt förmånspaket och hur vi strävar efter att alltid vara en riktigt bra arbetsplats!

Distansarbete
Vi arbetar enligt en flexibel hybrid arbetsmodell där arbete från hemmet är lika självklart som att vara på kontoret, något vi tror ger de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat och arbetsliv.

Är du den vi söker?

Som Business Controller kommer du jobba mot hela vår koncern och vi söker dig som ser utifrån hela verksamhetsperspektivet. Du har goda kunskaper i ekonomisystem och konsolideringsverktyg, samt meriterande om du tidigare använt dig av Power BI.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en initiativtagande person, som har lätt att etablera relationer, både inom företaget och externt.

Vi ser gärna att du har en kombination av ekonomisk analytiska färdigheter och teknisk kompetens för att utveckla och förbättra våra ekonomisystem och verktyg. Du motiveras av att driva och ta egna initiativ till olika projekt som du sedan får följa genom hela processen.

Eftersom vi delvis kommunicerar på engelska är det viktigt att du behärskar det i både tal och skrift.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!



På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande men annonsen ligger ute till 27/8.

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Ida Nordin, tfn 079-079 24 73 eller Ida.nordin@tng.se.

Ansök nu

Senior Software Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 11
Här får du arbeta med långsiktig produktutveckling, kompetenta kollegor samt det senaste inom .NET och Microsofts teknikstack. Vi lägger stort fokus på din utveckling och du får en skräddarsydd utvecklingsplan som passar dig och dina personliga mål. Vi arbetar dessutom utifrån en hybrid arbetsmodell där det finns stort utrymme för flexibilitet. Välkommen till oss på CAB!

Att vara utvecklare på CAB

På CAB arbetar vi enligt DevOps och CI/CD eftersom vi tycker att det är viktigt att våra utvecklingsteam får följa resultatet av de produkter de arbetar med, över tid. Som utvecklare är du alltså delaktig i hela utvecklingskedjan, från kravställning och design till färdig produkt. Du och ditt team ansvarar för produkten under hela dess livscykel.

Dessutom är vi väldigt förtjusta i att arbeta med teknik i framkant och har en Microsoftbaserad utvecklingsmiljö där vi främst använder:

- .NET, C#, Javascript och Typescript.
- Webbramverken Blazor och Angular.
- Azure är vår primära driftmiljö där vi strävar mot mikrotjänstarkitektur, containers, eventbaserade lösningar och infrastruktur som kod.


I dagsläget är vi mer än 100 medarbetare; utvecklare, arkitekter, testare och UX-designers - som arbetar inhouse i våra utvecklingsteam. ?????

När du utvecklas, utvecklas vi!
Självklart är det även viktigt att du får tid att utvecklas och ta dig an ny kunskap, därför lägger vi stort fokus på din kompetensutveckling. Vi tror det mesta kommer ske i det dagliga arbetet där du omges av kompetenta och ambitiösa kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och som vill lära sig av dig. Dessutom tror vi på en sund balans mellan jobb och fritid där det finns stort utrymme för flexibilitet.

Utöver din dagliga kompetensutveckling kommer du, tillsammans med din chef, att ta fram en skräddarsydd utvecklingsplan som passar dig och dina personliga mål. Här ingår bland annat:

- Regelbundna Lab Days där du helt fritt kan välja tekniker, plattformar eller metoder att fördjupa dig inom.
- Kompetensutveckling via utvecklarkonferenser eller liknande forum.
- CAB Tech Talk - en seminarieserie där du som utvecklare har möjlighet att dela kunskap, den senaste tekniken eller utvecklingslösningar med dina kollegor.



Detta i kombination med en bred produktportfölj skapar förutsättningar för många personliga utvecklingsmöjligheter.

???? Klicka här och läs mer om vårt förmånspaket och hur vi strävar efter att alltid vara en riktigt bra arbetsplats! (https://cabgroup.teamtailor.com/pages/vart-erbjudande-med-guldkant)

Distansarbete - hybrid arbetsmodell

Vi arbetar enligt en flexibel och hybrid arbetsmodell där arbete från hemmet är lika självklart som att vara på kontoret, något vi tror ger de bästa förutsättningarna för en bra balans mellan privat- och arbetsliv.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har jobbat flera år som utvecklare och har goda kunskaper i .NET, Azure och C# samt erfarenhet av arkitektur inom såväl mikrotjänster, som moln- och lösningsarkitektur.

För att trivas i rollen tror vi att du tycker om att ta dig an ny teknik men även dela med dig och bidra till utvecklingen i teamet. Eftersom du arbetar genom hela livscykeln av de produkter du är med och utvecklar så är helhetsperspektiv och ansvarstagande något som känns självklart för dig.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka redan idag!



På CAB vill vi ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten och välkomnar därför en bredd av sökande till tjänsten. I vår kompetensbaserade rekryteringsprocess tror på devisen ”hire for attitude”. Det är viktigt för oss att veta att du är motiverad och engagerad i ditt arbete samt vad du kan åstadkomma här och nu- och även i framtiden. Kanske knockar du oss med ett ess i rockärmen!

Urval sker löpande!

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att i första hand kontakta Ida Nordin, tfn 079-079 24 73 eller ida.nordin@tng.se.

Ansök nu