Örebro: FinFast söker ny Fastighetsskötare

Hitta ansökningsinfo om jobbet FinFast söker ny Fastighetsskötare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-05 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven och serviceinriktad person som gillar att ha många bollar i luften? Är du praktiskt lagd och vill ha ett varierande arbete med stort fokus på att leverera bästa möjliga service åt andra människor? Då kan tjänsten som Fastighetsskötare på FinFast vara rätt tjänst för dig!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

FinFast söker en ny serviceinriktad Fastighetsskötare till sitt redan sammansvetsade team. Tjänsten innebär att du förvaltar fastigheter i vårt bestånd vilket bland annat innefattar uppgifter som:

• Sköta daglig tillsyn, rondering, drift och skötsel av fastigheter - invändigt som utvändigt
• Arbeta med underhåll och reparationer; både förebyggande och felavhjälpande
• Bidra i arbetet med underhållsplanering

Arbetsdagarna kan vara väldigt varierande med olika typer av uppdrag på agendan. Det finns ramar att utgå från men mycket spelutrymme lämnas åt dig där du på egen hand planerar upp dina dagar. Du har daglig kontakt med både hyresgäster och entreprenörer.

Personprofil
Då du blir FinFast’s ansikte utåt gentemot hyresgästerna så ser vi att du är mycket serviceinriktad, lyhörd och driven att hjälpa till där det behövs. Du är både en självständig problemlösare och en god lagspelare. Vi ser att du är flexibel och har lätt att lära dig nya saker. Att ha många bollar i luften och arbeta i ständig förändring är något som lockar dig.

Vidare är du är nyfiken, kreativ och prestigelös samt har ett bra ordningssinne då du kommer hantera olika uppdrag samtidigt. Du är initiativtagande och har ett öga för vad som behöver göras.

Vi söker dig med följande kompetenser och erfarenheter:
• Bakgrund inom bygg
• Erfarenhet av fastighetsskötsel på ett fastighetsförvaltande bolag ses som meriterande
• Kunskaper inom el/kyla/värme/ventilation är meriterande
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07:00 – 16:00, måndag - fredag
Plats: Örebro

Företagspresentation
FinFast bildades genom Örebro Läns Fastighetsägareförening inför bomässan 1992. Det nybildade bolaget lät uppföra nästan 200 lägenheter i den nya stadsdelen Ladugårdsängen. Ägare är idag Melins Fastighetsförvaltning AB tillsammans med Byggnadsfirman Lund AB med Melins som huvudägare.
Bolaget har under åren successivt utvecklats och blivit större. Finfast har idag 700 bostadslägenheter och 14 lokaler med en totalyta om 50 100 kvm. Vi är 9 anställda. Vårt gemensamma kontor finns i Ladugårdsängen. Läs gärna mer på vår hemsida: www.finfast.se.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Sommarjobb som fastighetsskötare

Läs mer Feb 1
Vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO tar ett stort samhällsansvar, med ambitionen att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 


Vi söker semestervikarier under sommaren 2024.

Varje sommar behöver vi ett flertal ersättare inom fastighetsskötsel till våra bostadsområden under ordinarie personals semesterperiod.

Du som person
För att passa i jobbet bör du ha en positiv och utåtriktat inställning. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare bör trivas med att ta eget ansvar samt att kunna arbeta självständigt och tycka om att ta egna initiativ om situationen kräver det eftersom du kommer att ersätta ordinarie personal.
Du har god förmåga att själv kunna planera ditt arbete och även dela med dig av dina kunskaper. Du behöver trivas med ett periodvis fysiskt krävande arbete. Vi ser gärna att du har vana av att hantera en maskinpark som tex gräsklippare och andra handredskap. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet.

Du tycker om att vara en del av en familjär kultur där olikheter får ta plats.   

Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.  

ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma. 


Din roll
Arbetsuppgifterna består bland annat av gräsklippning, ogräsrensning och lokalvård.
Du kommer som fastighetsskötare att jobba i team tillsammans med fastighetsvärdar.

Dina kvalifikationer
För att få anställning måste du ha fyllt 18 år.
Merparten av de vi anställer behöver ha B-körkort eller AM-kort. Meriterande är om du går eller har slutfört en trädgårdsutbildning eller har erfarenhet av liknande arbeten.



Intresserad? Hör av dig!
Mattias Lindblom, områdeschef, 019-19 43 84.
Peter Sundström Wennlöf , vice områdeschef, 019-19 44 51.
Facklig representant för Fastighetsanställdas Förbund är Peder Holmström, 019-194200.

Du är välkommen med din ansökan senast den 30 april 2024. Urval sker löpande.



ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Facility Manager

Läs mer Apr 12
Vi söker en ambitiös och självgående Facility Manager med goda kunskaper inom fastighets- och arbetsplatsanknutna tjänster.

Vad innebär det att jobba som Facility Manager på Würth?
Att jobba som Facility Manager innebär att du har det övergripande ansvaret för Würth’s fastighet i Örebro och tillhörande utomhusmiljö. Du arbetar för att säkerställa en god fysisk arbetsmiljö för Würth’s anställda och kunder. Arbetsuppgifterna innefattar såväl praktiska uppgifter som leverantörs- och avtalsansvar, vilket innefattar att anlita tekniker och hantverkare, planera och samordna arbete för reparation och underhåll av fastigheterna samt utomhusmiljön. Du arbetar med fokus på ständiga förbättringar, effektivitet och kostnadskontroll. Rollen tillhör Logistikorganisationen och rapporterar till Logistikchef.

Huvudsakliga arbetsområden

• Säkerställa ett förebyggande underhållsarbete, löpande tillsyn och underhåll av Würth’s fastighet och tillhörande utomhusmiljö
• Säkerställa en god arbetsmiljö genom fungerande värme- och ventilationssystemen
• Systematiskt brandskyddsarbete samt hantering av inbrotts- och brandlarm
• Ansvara för en fungerande nödlägesberedskap
• På uppdrag ta fram larmtaggar samt ge rätt behörighet till fastigheten
• Leverantörs- och avtalsansvar; ta in offerter, jämföra, förhandla priser och regelbunden uppföljning
• Säkerställa att arbetet och leverantörer följer företagets gällande policys
• Upphandling av inventarier och förbrukningsvaror utifrån gällande budget
• Praktiska uppgifter, såsom att göra enklare reparationer, ta fram material och sätta upp lampor, tavlor m.m.

 

Kvalifikationer och personliga egenskaper 
Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och under eget initiativ men även har god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och förstår vikten av kunskapsspridning och tillgänglighet av information. Du har kunskap och erfarenhet kring fastighetsförvaltning och är intresserad av teknik och funktion, hur fastigheternas alla delar är uppbyggda och hänger ihop och du har ett intresse för att lära dig mer. Vidare ser vi att du är händig och att du trivs med att arbeta praktiskt. Du är strukturerad och har lätt för att skapa en helhetsbild, du vill gärna planera ditt arbete med god framförhållning. Rollen är bred och varierande, du behöver därför vara duktig på att lösa akut uppkomna situationer direkt, prioritera och tänka långsiktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Bakgrund och erfarenhet:

• För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha dokumenterad yrkeserfarenhet
• Ha en teknisk kompetens och vana att arbeta i olika datasystem
• Kunskaper gällande dokumentation och uppföljning
• Erfarenhet av leverantörs- och avtalsansvar; ta in offerter, jämföra och förhandla priser
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete
• Du är praktiskt lagd och är inte rädd ”för att hugga i”
• Svenska och engelska talar och skriver du utan problem

 

Vi erbjuder

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Vi erbjuder dig möjlighet till utveckling och som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Du erbjuds ett flexibelt jobb med stort eget ansvar i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare en god arbetsmiljö, attraktiva förmåner, utbildningar och de verktyg som du behöver.

Tjänstgöringsgrad:                     Heltid
Placeringsort:                              Örebro

Om din ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 26 april 2024.   Kontaktperson för tjänsten är Lars Modig, 070 374 30 02.


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• De kandidater som går vidare i processen kommer ges möjligheten att genomföra personlighetstest. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost

 


• Om du går vidare därefter kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Ansök nu

Fastighetsskötare med inriktning mot maskinförare och anläggningsarbete

Läs mer Mar 19
Vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO tar ett stort samhällsansvar, med ambitionen att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Du som person 
Du trivs med att ta eget ansvar, kan arbeta självständigt och brett med många typer av arbetsuppgifter. Du tycker om att ta egna initiativ om situationen kräver det. Du samarbetar gärna med andra och är noggrann och flexibel. Eftersom det är ett fysiskt arbete så är det viktigt att du har en god fysik. Du är en person som har vilja att utvecklas tillsammans med gruppen och som vill vara med att förbättra och driva vår verksamhet framåt. 

Vi tror att du är en positiv och utåtriktad person. Du uppskattar ett omväxlande arbete där du får möjlighet att utvecklas och där du också är med och skapar positiva upplevelser för andra människor. Du är proaktiv, tycker om att kunna planera ditt arbete på egen hand och du gillar ordning och reda. Du trivs med att arbeta nära våra kunder, i och runt våra fastigheter.

Du tycker om att vara en del av en familjär kultur där olikheter får ta plats.   

Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.  

ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma.

Din roll 
Som fastighetsskötare med inriktning mot maskinförare och anläggningsarbete utför du många arbeten med hjullastare, traktorer och andra maskiner inom anläggningsområdet. Du arbetar även med enklare anläggningarbeten och avfallsarbeten i våra avfallsrum och miljöstationer och genomför lekplatsreparationer. Arbeten inom trädvård från skylift förekommer.

Du är med och förbättrar och förändrar vardagen för våra hyresgäster. Du gör skillnad, i stort och smått, för människor i många år framöver. Du är också med och tar ett samhällsansvar. 

Dina kvalifikationer

• Avslutad gymnasieutbildning är ett krav.
• Erfarenhet av arbetsuppgifterna inom yrkesområdet är ett krav.
• Digital kompetens, då vi arbetar i flera system är ett krav.
• B-körkort för manuell växellåda är ett krav.
• Utökat B-körkort /BE-körkort är meriterande.
• Arbete på väg APV steg 1.1 1.2.1.3 är meriterande.
• Hjullastarutbildning är meriterande.
• Heta arbeten är meriterande.
• Skyliftutbildning och motorsåg E skylift är meriterande.
• Motorsåg nivå B är meriterande.
• Utbildning trädvård är meriterande.

Anställningsform
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Intresserad? Hör av dig!
Anneli Haag, gruppchef Maskingruppen & Fordonsverkstad, 019-19 42 00.
Facklig representant för Fastighetsanställdas Förbund är Peder Holmström, 019-19 42 00.

Vi behöver din ansökan senast 2024-04-07. Varmt välkommen!

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Mar 18
Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
Daglig service och underhåll primärt till kontorsytor, terminal och lager. Du arbetar med felavhjälpande underhåll samt förebyggande arbete i och runt fastigheten genom ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt med återkoppling till anmälaren och fastighetsansvarig. Du medverkar i den dagliga driften samt inre och yttre skötsel såsom gräsklippning, ogräsbekämpning, snöröjning och halkbekämpning. Du kommer vara ansvarig för kontakten med underleverantörer.
 
Vem är du?
Som fastighetsskötare är du byggnadens problemlösare! Du besitter teknisk kompetens och har dokumenterad utbildning inom ett eller flera hantverksyrken såsom el, VVS, ventilation samt styr- och reglerteknik. Du är van att arbeta självständigt och har erfarenhet av service och kundbemötande. Som person är du pålitlig och har förmågan att prioritera din arbetstid, samt lösa uppgifter på egen hand och ”lyfta blicken” för att på så vis kunna arbeta proaktivt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
 
Vi ser gärna att du har följande:
har ett giltigt truckkort 
certifierat liftkort mobilaplattformar
b-körkort (manuellt)
heta arbeten
meriterande med hjullastarutbildning

 
Övrigt
Arbetstider: måndag-fredag kl. 07.00-16.00
 
När du blir en av oss 
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Susanne Johansson på susanne.johansson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Performiq AB .

Receptionist på deltid till Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 22
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en engagerad och erfaren receptionist med kunskap inom olika system? Vill du jobba deltid varannan helg utöver studier eller annat jobb så passa på att söka till denna tjänst. Som receptionist kommer du att spela en central roll i att tillhandahålla enastående kundservice och skapa en positiv upplevelse för våra besökare.

Dina ansvarsområden som receptionist inkluderar att:

- Välkomna och vägleda besökare på ett professionellt och vänligt sätt.
- Hantera inkommande samtal och vidarekopplingar via telefonväxel.
- Bokning och hantering av mötesrum och andra faciliteter.
- Hantera post och paket samt distribuera dem till rätt mottagare.
- Allmän administration och dokumenthantering.

Personprofil
Vi letar efter en lagspelare som kan erbjuda kundservice i världsklass och trivs med att arbeta i ett team. Du kommer att vara en viktig ambassadör för företaget och det är därför viktigt att du är en prestigelös person som kan samarbeta väl med andra.

För att passa i denna tjänst är det meriterande att du har:

Erfarenhet av att jobba inom olika system, inklusive hantering av bokningssystem och telefonväxlar.
Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, exempelvis studier, idrott eller annat jobb.
Flexibilitet att arbeta enligt överenskommelse, inklusive varannan helg mellan tider 06-00.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Varannan helg, heltid några veckor i sommar.
Arbetstid: Varierande tider mellan kl. 06-00
Plats: Stora Mellösa Örebro Län

Företagspresentation
På Katrinelunds Gästgiveri & Sjökrog erbjuds 28 vackert inredda rum, fördelade på två hotellbyggnader, tillsammans med en relaxavdelning med utomhuspool, bubbelpool, bastu och gym. På Gästgiveriet ryms bar och restaurang, samt en festsal och fyra konferensrum, vilket gör Katrinelund till en fantastisk mötesplats för både vardag och fest, arbete och njutning - såväl sommar som vinter.

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som receptionist. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Mötesbokare i Örebro

Besöksbokare/Kundbokare
Läs mer Apr 16
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Trivs du med att ha kontakt med människor och jobbar alltid med en hög servicemedvetenhet? Är du trygg med att ta kontakt med potentiella kunder över telefon? Kan du flytande svenska? Då kan det här vara tjänsten för dig!

PerformIQ söker nu för kunds räkning säljkoordinator/mötesbokare till kundens kontor i centrala Örebro. Här får du med en annan huvudsaklig sysselsättning i form av studier, idrottskarriär eller annat deltidsjobb, möjlighet att arbeta extra vid behov och samla värdefull arbetslivserfarenhet.

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att boka in säljmöten och deltagare till webinar, samt seminarier. I uppdragen hjälper du kunder inom IT-branschen att bland annat hitta nya affärsmöjligheter och komma ut på fler säljmöten. Ett krav är att du kan svenska flytande i tal och skrift. Meriterande om du kan norska.

Tjänsten innebär:

- Bokning av säljmöten och webinar
- Telefon och dator som arbetsverktyg
- God servicekänsla

Personprofil
Du är en ambitiös person med hög social kompetens, du ska trivas med att skapa kontakter via telefon. Du är en god lyssnare och kan ta in andras argument. Har du vana att arbeta med mötesbokning eller försäljning, och därmed har förmåga att skapa affärsmässiga relationer så är det meriterande. Krav på att du kan svenska i tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare.


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid
Lön: Fast
Arbetstid: Vardagar
Plats: Örebro

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som mötesbokare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Helena Bergström via helena.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb hos Elon Group som Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 4
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Elon Group kommer att anställa en sommarjobbare via PerformIQ på deras operativa inköpsavdelning. Är du studerande inom inköp, eller har arbetslivserfarenhet som är likvärdig? Sök gärna tjänsten som Inköpare redan idag!

I rollen som Inköpare kommer du arbeta med att kontrollera redan lagda inköpsordrar. Du kommer att leveransbevaka, kontrollera leveranstider, förse systemet med rätt information/siffror osv.

Du kommer ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget. Vecka 27 och 28 är inplanerade veckor för introduktion och upplärning. 29, 30 och 31 kommer du att förväntas arbeta självständigt, men med stöttning av kollegor på plats. Du som söker behöver alltså finnas tillgänglig för heltidsarbete under dessa veckor.

Personprofil
För att passa i rollen som Inköpare tror vi att du antingen studerar inköp idag eller har likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi tror att du som söker denna tjänst är ordningsam, strukturerad och ansvarsfull.

Du har god datavana och administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Övrigt
Anställningsform: Heltid under 5 veckor. Konsultuppdrag via PerformIQ hos Elon Group.
Tidsperiod: vecka 27-31
Arbetstid: 7-15:30 (30 minuters lunchrast)
Plats: Örebro

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på camilla.aurell@performiq.se

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Strategisk inköpare till Elon Group för EMV

Inköpare
Läs mer Mar 7
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du ta nästa steg i din karriär som Strategisk inköpare inom egna märkesvaror? Har du erfarenhet från den internationella marknaden och trivs med det? Nu söker Elon Group en engagerad och resultatorienterad strategisk inköpare. Här blir du en nyckelspelare i teamet. Läs mer och skicka in din ansökan redan idag!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

Som Strategisk Inköpare för EMV hos Elon Group kommer du ansvara för det strategiska inköpsarbetet. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och arbeta nära affären. Du kommer att upprätta avtal med leverantörer för att säkerställa att produkterna uppfyller kundernas förväntningar. Här får du möjlighet att komma till en bred roll där du jobbar med hela företagets inköpsprocess och blir ansvarig för flertal kategorier inom EMV hos Elon Group. Där kommer du i samråd med olika avdelningar ta fram det som är mest aktuellt på marknaden och leverera produkter som kunder eftersöker. Du har kontinuerlig leverantörsuppföljning och arbetar regelbundet med kvalitetskontroll.

I denna tjänst har du kontinuerlig dialog med eftermarknadsavdelning, försäljning, operativt inköp och marknadsavdelning samt butikerna. Det är därför viktigt att du är flexibel, prestigelös och en lagspelare som trivs med ett tätt samarbete för att nå framgång. Du kommer även att samverka med internationella leverantörer och inköpskontoret i Kina.

Som Strategisk inköpare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Driva förhandling av avtal och priser
• Utvärdera och optimera leverantörer och produkter
• Ansvara för kategorier samt breddning av dess sortiment i samråd med kategorichefer och handlarråd
• Du kommer i din roll att samverka med internationella leverantörer och vårt inköpskontor i Kina
• Driva utvecklingen av nytt sortiment samt uppdatera befintliga produkter
• Bidra med kunskap kring våra produkter mot Elon-butiker samt vid mässor och utbildningar
• Samverka med eftermarknad, marknad, försäljning, inköp samt handlare för att uppnå de högt ställda kraven samt målen för Egna varumärken
• Du behöver kontinuerligt vara uppdaterad på marknadens trender och utbud

PERSONPROFIL

För att uppnå framgång i rollen behöver du vara kommunikativ, analytisk och självgående. Du är en driven lagspelare som engagerar och inspirerar andra. Din förmåga att snabbt sätta dig in i produkttekniska frågeställningar och din starka drivkraft att utvecklas i rollen är avgörande.

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. För att passa i rollen som Strategisk inköpare har du arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo i en internationell miljö. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären.

ÖVRIGT

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område samt/eller arbetslivserfarenhet av inköp. Du har god datavana, samt Power Point och goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

PerformIQ är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

OM ELON GROUP

Vill du vara en del av Elon Groups spännande tillväxtresa och ta våra egna varumärken till nya höjder? Vi söker nu en erfaren och strategiskt inriktad inköpare.

Välkommen till Elon Group – där din passion för inköp och utveckling av varumärken kommer att göra verklig skillnad!

Läs mer hemsidan: https://www.elongroup.se/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljande distributör till Polfärskt

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Feb 14
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du driven och trivs med att arbeta med frihet under ansvar? Är du en beslutsfattare, har vana att jobba i butik och vill arbeta målinriktat med ett säljuppdrag där hög kvalité är av yttersta vikt? Då kan det vara dig vi söker för tjänsten som säljande distributör till Polfärskt i sommar!

Tjänsten innebär att besöka butiker och distribuera ut produkterna i hyllorna. Du har dagligen en rutt på vilka butiker som ska besökas i Örebro län. Du kan jobba proaktivt och har god kontakt med butikerna vid besök. Tjänsten passar därför dig som kan ta stort eget ansvar, har ett strukturerat arbetssätt och god servicekänsla.

Personprofil
Vi söker dig som är en noggrann och strukturerad person som kan arbeta på ett effektivt sätt under stressiga förhållanden. Du har en god sociala förmåga och är duktig på att skapa relationer. Vidare är du initiativtagande och effektiv i ditt arbete och din samarbetsförmåga genomsyrar allt du gör.
För att lyckas i rollen som säljare krävs vidare:

• Svenska i tal och skrift
• Gymnasial utbildning
• Körkort B
• Meriterande om du har C-körkort

Vi ser att du som söker är en person som gillar högt tempo, arbeta i team samt fysiskt och har erfarenhet av att jobba i butik eller andra serviceyrken. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som säljare åt Polfärskt under sommaren.

Övrigt
Start: Omgående - v.33
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 05:00-14:00
Plats: Örebro län

Företagspresentation
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd, Polarbröd. Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Om PerformIQ
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så sök tjänsten så snart som möjligt genom att trycka på "ansök".

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu