Örebro: Hovsta pastorat söker en Enhetschef för stöd och service 100%

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hovsta pastorat söker en Enhetschef för stöd och service 100% i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-15 // Varaktighet: Heltid

Tjänsten är en nyinrättad tjänst då pastoratet går in i en ny organisation.
Hovsta pastorat består av Axbergs och Glanshammars församlingar. I båda församlingarna finns ett vaktmästarteam som vardera består av fyra vaktmästare, där det dagliga arbetet leds av två lagbasar.
I pastoratet finns en administrativ grupp som bla arbetar med begravningsverksamhet, ekonomi, kommunikation och fastigheter.
Tjänsten innebär att:
Ha övergripande ansvar för administration, fastigheter och begravningsverksamhet
Ha budget och personalansvar för de båda enheterna där ca 15 medarbetare ingår
Arbeta upp strukturer så att resurser och personal på bästa sätt kan stötta arbetet med församlingarnas grundläggande uppgifter: Gudstjänst, Undervisning, Diakoni och Mission
Du arbetar nära kyrkoherden som är din chef

Vi söker dig:
Som har erfarenhet av arbetsledning och verksamhetsledning
Är strukturerad och har lätt att förstå processer
Erfarenhet av att leda organisationer med liknande uppgifter
Erfarenhet av att leda förvaltningsarbete i Svenska kyrkan eller offentlig förvaltning
Kunskap och kännedom om Svenska kyrkan är meriterande
Leder utifrån Strängnäs stifts ledarskapssyn

Du arbetar och vistas i hela pastoratet men du kommer att ha ditt arbetsrum i vårt nybyggda församlingshem som ligger i Lilliån i Axbergs församling.
Läs nedan om Strängnäs stifts ledarskapssyn och Hovsta pastorats församlingsinstruktion
Hovsta Pastorat
Hovsta pastorat bildades 1 januari 2018 av Axbergs och Glanshammars församlingar. På pastoratsnivå finns ansvaret för resurshållning, service och begravningsverksamhet. Arbetet med ekonomi och lön köper vi av Göteborgs stift. Pastoratet har ca 15000 invånare varav drygt 9000 medlemmar. I varje församling finns det fyra kyrkor, flera församlingshem och en kyrkby med lägenheter som vi hyr ut. Hovsta pastorat ligger strax utanför Örebro och utgörs av stadsnära bebyggelse och landsbygd. Pastoratet gränsar till både Karlstads och Västerås stift. Idag arbetar vi med att implementera vår vision och att skapa en känsla av samhörighet mellan våra församlingar och att skapa gemensamma synsätt och arbetsmetoder.
Vision för Hovsta pastorat
Jesus sa:
”Jag är mitt ibland er som en tjänare”
Lukasevangeliet kapitel 22
Hovsta pastorat finns till för våra medlemmar och för alla som bor och vistas i våra församlingar. Förtroendevalda och anställda finns mitt i pastoratet för människors skull och vår vision är att bygga kyrka mitt i livet och mitt i samhället. Detta genom att fira gudstjänst, föra dialog och stå upp för människans värde. Så förs evangelium ut till alla som vistas i våra församlingar. En huvudsak i detta är att bemöta människor på ett respektfullt, intresserat och engagerat, öppet och jämlikt sätt så att alla kan bidra till församlingsbygget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%
Tillträde efter överenskommelse
Närmare upplysning om tjänsten lämnas av: Vikarierande kyrkoherde Josephine Cummings 019-20 93 31
Senast den 5 januari 2024 vill vi ha din ansökan, meritförteckning och referenser med post
Skicka din ansökan till: Hovsta pastorat, Kyrkvägen 4a, 703 75 Örebro eller e-post till: hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se. Märk kuvertet/e-posten med ” Enhetschef för stöd och service”

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef inom naturskyddsområdet, vikariat

Läs mer Maj 14
På Miljöavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett miljömässigt som ett ekonomiskt och socialt perspektiv. Vi hanterar till exempel frågor som rör miljöfarliga verksamheter och skydd och skötsel av värdefull natur. Vi arbetar också med förvaltning av vatten och nationalparker. Vår personal arbetar både i fält och på kontor.



Arbetsbeskrivning
Vi söker en vikarierande enhetschef till enheten Naturskydd som har 17 medarbetare.

Enheten arbetar med skydd av värdefull natur genom bildande av naturreservat, nationalparker, naturvårdsavtal, Natura 2000 och Ramsarområden. Enheten förvaltar skyddade områden med utgångspunkt från skötselplaner, regionala strategier och vägledning från Naturvårdsverket. Enheten arbetar i nära samverkan med andra delar av Länsstyrelsen kring t.ex. invasiva främmande arter (IAS), och våtmarksrestaurering. Enheten är delaktig i LIFE projektet Life2Taiga med naturvårdsbränningar i tallskogar. 

Som enhetschef ansvarar du för att samordna, planera och strategiskt leda arbetet på enheten. Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för enhetens medarbetare och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du förväntas ta beslut, driva och utveckla verksamheten samt skapa förutsättningar för medarbetarnas resultat och utveckling. Du ska leda på ett tydligt och kommunikativt sätt, föregå med gott exempel och skapa ett gott arbetsklimat. Det är viktigt att du trivs i rollen som arbetsgivarföreträdare samt arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden. 

I tjänsten ingår mycket samverkan och samordning och att företräda Länsstyrelsen i olika sammanhang. Arbetet är varierande med många kontakter med andra länsstyrelser, nationella myndigheter, universitet, ideella organisationer, allmänheten, media m.fl.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

•    Akademisk naturvetenskaplig utbildning.
•    Arbetat med miljöfrågor och har flerårig arbetslivserfarenhet, gärna inom offentlig verksamhet och gärna inom en statlig myndighet. 

Det är meriterande om du har:

•    Utbildning med inriktning mot ekologi eller liknande.
•    Ledarerfarenhet - tidigare chefs-, projektledningsansvar eller motsvarande - där det har ingått att leda/styra andra i arbetet.
•    Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar.
•    Arbetat med frågor som rör biotoper eller arter. Särskilt meriterande är arbete med skydd eller skötsel av skyddad natur.
•    Erfarenhet av myndighetsutövning, eller deltagande i ärendeprocesser inför beslut av en myndighet, samt har erfarenhet av - och förmåga - att göra avvägda bedömningar och hantera målkonflikter. 

Som person är du driven med ett utvecklings- och målinriktat fokus. Du tänker strategiskt, har god förmåga att se helheten och gör avvägda bedömningar utifrån ett långsiktigt, vidare perspektiv. Du har god analytisk förmåga och tar dig gärna an komplexa problem på ett lösningsorienterat sätt. Engagemang och delaktighet ser du som självklarheter. Du är van att tala inför andra och kan på ett pedagogiskt vis anpassa budskap efter mottagare. Du är trygg som person med god självinsikt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och vi ser gärna att du har erfarenhet av att möta media. 

Körkort för bil krävs. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden.

Anställning
Tjänsten avser ett vikariat som tillförordnad enhetschef t.o.m. februari 2025 under nuvarande befattningsinnehavares tjänstledighet för annat arbete. Intentionen är att tjänsten kommer annonseras ut som en tillsvidareanställning efter vikariatstidens utgång.

Välkommen med din ansökan senast 2 juni 2024.

Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande.



Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”.



Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

Ansök nu

Enhetschef till Bostad med särskild service

Läs mer Maj 15
Socialförvaltningen Område funktionsstöd söker dig som vill arbeta med ett nära ledarskap och som vill bidra till att servicemottagare och deras anhöriga i Örebro kommun ska uppleva att de får det stöd de behöver och ett gott bemötande.

Om tjänsten

Som enhetschef inom område funktionsstöd, bostad med särskild service, leder och utvecklar du ditt ansvarsområde mot uppsatta mål genom att vara tydlig och inspirerande. Du främjar medarbetarnas utveckling och skapar de bästa möjligheterna för dem att ta eget ansvar samtidigt som du företräder kommunen som arbetsgivare, samverkar samt följer lagar och riktlinjer. 

Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. Som enhetschef ansvarar du för att verksamheten ser till servicemottagarens fokus med brukarinflytande och god kvalitet. Du ansvarar även för att driva verksamheten på ett sätt som bidrar till delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. I rollen ingår också att samverka mellan olika grupper både inom och utom enheten, området och förvaltningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• leda verksamheten mot uppsatta mål
• främja utveckling hos medarbetarna och skapa de bästa möjligheterna för dem att ta ett eget ansvar
• företräda kommunen som arbetsgivare
• samverka samt följa lagar och riktlinjer

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen område funktionsstöd i Örebro Kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Organisationen styrs av politiska beslut och givna ekonomiska ramar. Bostad med särskild service är en del av område funktionsstöd och är uppdelad i tre olika områden. Varje område består av flera enhetschefer som leds av en verksamhetschef. Som nyanställd chef inom förvaltningen blir du tilldelad en mentor.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas som enhetschef hos oss är det viktigt att du är flexibel och lösningsfokuserad, du förhåller dig positiv och entusiastisk även i tuffa situationer. Du söker nya perspektiv och idéer, sätter mål och arbetar uthålligt för att nå resultat. Du har god samarbetsförmåga och tar aktivt kontakt med andra för att bygga upp nya relationer och stärka befintliga. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du har ett nära ledarskap och bjuder in till dialog för att skapa delaktighet. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• examen från universitet/högskola om minst 180 hp inom området samhällsvetenskap, hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller social inriktning (bifoga examensbevis i din ansökan)
• chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• kunskap och erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar
• erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och verksamhetssystem

Meriterande:

• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrika resultat
• erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation
• B-körkort
• kunskap och intresse av att arbeta med bemanningsekonomi

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Enhetschef Fastighetsteknik USÖ

Läs mer Maj 7
Vi söker nu en teknisk och erfaren enhetschef till Fastighetsteknik, USÖ, Område fastigheter inom Regionservice, Region Örebro län. Placeringen är på Universitetssjukhuset i Örebro. Här får du goda möjligheter att själv forma tjänsten och arbeta med ditt ledarskap!

Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, ca 520 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden.
Tillsammans är vi ca 140 medarbetare inom fastigheter, både yngre och mer erfarna. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och har en god sammanhållning.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, transport, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra ca 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Enhetschef Fastighetsteknik USÖ

Arbetsuppgifter

Som enhetschef för Fastighetsteknik kommer du, i samråd med avdelningschef att följa upp och utveckla verksamhet, ekonomi och medarbetare inom fastighetsdriftgruppen på USÖ. Du har arbetsmiljöansvar för de medarbetare som rapporterar till dig och du ingår i en driftledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer.
Driftgruppen består av 18 medarbetare som tillsammans arbetar med tillsyn och skötsel av fastigheternas försörjningssystem så som värmesystem, ventilation, kylsystem, vattenreningsanläggningar, styrsystem och driftövervakningssystem. Vi har dygnet-runt verksamhet med beredskap och jour kopplat till USÖ s helikopterflygplats. Vi ansvarar även för medicinska gassystem och sköter om driften på Universitetssjukhuset.
I samarbete med övriga enhetschefer och driftingenjör blir din uppgift att säkerställa att våra kunder får en god service och bra underlag för att fortsätta utveckla våra fastigheter.

Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som vill vara en ledare och har en förmåga att driva arbetet framåt samt bygga goda relationer med ledning, medarbetare och kunder. Du har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller har motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.
Du är lösningsorienterad och drivs av utmaningar, en lagspelare som kan ta egna initiativ när situationen så kräver. Som enhetschef behöver du vara kommunikativ och ha förmågan att skapa delaktighet och engagemang. Du är resultatorienterad och förstår vikten av att arbeta både operativt och strategiskt nära dina medarbetare.
Du ansvarar för att de dagliga arbetsuppgifterna flyter på och att teamet är effektivt och utvecklas. Du är även delaktig i den långsiktiga ekonomiska och verksamhetsmässiga planeringen för ditt driftområde.
För rollen krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift, allmänt goda IT-kunskaper och en god struktur i det administrativa arbetet.
Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du till stor del lägger upp din dag själv, vilket ställer krav på personlig förmåga till planering och prioritering.
Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning.
Körkort lägst B, är önskvärt.
Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten:
. Göra uppföljningar hos kund
. Bidra till att utveckla driftledningsgruppens arbete
. Tillse att kontinuerlig planering och uppföljning av produktionen sker
. Verka för att medarbetarna får förutsättningar för att utföra sitt arbete
. Följa upp ekonomi och bidra till ekonomisk planering samt budgetering.
. Upprätta rutiner och leda arbetsmiljöarbete på avdelningen
. Delta i daglig resursplanering och löpande uppföljning av produktionen
. Administrera gruppgemensamma driftaktiviteter och -utbildningar
. Övervaka hanteringen av skötslar och arbetsordrar och se till att de utförs utifrån prioritering.
. Bidra till utveckling av metoder för statistik och produktionsuppföljning
. Vidareutveckla registreringsrutiner i driftsystem i samråd med systemansvarig
. Följa upp beläggning på individnivå, samt utveckla kvalitén på skötslar för ansvarsområdet.
. Bevaka bemanning av uppdraget dag, kväll, natt
. Hantera reklamationer och ha kundkontakter kring ärenden
. Följa upp materialinköp och löpande kostnader

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Arto Åkerman, Områdeschef Fastigheter, 070-618 4840.


Fackliga företrädare
Vision Isabell Karlsson 019-602 2755.

Ansök nu

Enhetschef till Personlig assistans

Läs mer Apr 30
Vill du bli en av oss och ha ett meningsfullt och utmanande arbete där du får leda och vara med och utveckla ett viktigt ansvarsområde, som bidrar till att skapa en enklare vardag för Örebroarna? Sök då denna tjänst som enhetschef inom Personlig assistans!

Om tjänsten

Som enhetschef inom förvaltningen leder och utvecklar du ditt ansvarsområde inom Personlig assistans mot uppsatta mål genom att vara tydlig och ett inspirerande föredöme. Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. I uppdraget ingår att verkställa politiska beslut och följa upp och utvärdera verksamhetens resultat utifrån olika perspektiv, exempelvis kvalitets- och ekonomiperspektiv. Du företräder kommunen som arbetsgivare, samverkar samt följer lagar och riktlinjer. Som enhetschef ingår det att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare med service mottagaren i fokus. Du främjar medarbetarnas utveckling och skapar de bästa möjligheterna för medarbetarna att ta ett eget ansvar. Vår målsättning är att öka servicemottagarens inflytande och att med god kvalitet ge individuellt stöd till personer med funktionsnedsättning. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• arbeta utifrån en helhetssyn och fatta egna beslut inom verksamhetsområdet
• ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus

Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer 
För att trivas som enhetschef hos oss är det viktigt att du är flexibel och lösningsfokuserad, du förhåller dig positiv och entusiastisk även i tuffa situationer. Du söker nya perspektiv och idéer, sätter mål och arbetar uthålligt för att nå resultat. Du har god samarbetsförmåga och tar aktivt kontakt med andra för att bygga upp nya relationer och stärka befintliga. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera, du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• examen från universitet/högskola om minst 180 hp, så som socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig (bifoga examensbevis i din ansökan)
• erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning
• erfarenhet av arbete i ledande befattning 

Meriterande:

• kunskap och arbetslivserfarenhet av LSS insatsen Personlig assistans
• dokumenterad chefserfarenhet innehållande personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar 
• erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation
• erfarenhet av bemanningsekonomi 
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem Treserva, Medvind, Personec och Raindance
• körkort B

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 2

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrig information
Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Enhetschef till Verksamhet Arbetsmarknad

Läs mer Apr 29
Är du en ledare idag och söker ett spännande chefsuppdrag där du får medverka till att göra skillnad? Är du redo att ta dig an en av våra största och högst prioriterade utmaningar? Vi söker nu en enhetschef med ett stort intresse för arbetsmarknadsfrågor som vill vara med på en spännande utvecklingsresa.

Om tjänsten 
Verksamhet arbetsmarknad är - och behöver alltid vara - i ständig förändring, för att anpassas till arbetsgivares behov, deltagares förutsättningar och politiska beslut. Det innebär att man både som chef och medarbetare måste trivas i en verksamhet i ständig utveckling. 

I detta uppdrag som enhetschef kommer du att leda en kompetent arbetsgrupp om ca 20 medarbetare vars uppdrag är att coacha och vägleda individer till egen försörjning. Verksamheten arbetar främst på uppdrag av Verksamhet försörjning och till viss del Arbetsförmedlingen. Målgruppen är individer som uppbär ekonomiskt bistånd och som står en bit från arbetsmarknaden. 

Du ges möjligheten att utveckla innovativa arbetssätt, metoder och strategier. Vidare förväntas du bidra till att utveckla och kvalitetssäkra redan befintliga arbetssätt och rutiner för att på bästa sätt nå uppsatta mål. Med fokus på individens resa mot egen försörjning kommer arbetssättet vara flexibilitet och präglas av individuella lösningar. 

Vidare kommer du behöva hitta samverkansformer med exempelvis kommunens övriga förvaltningar, näringsliv, arbetsförmedling och civilsamhälle i syfte att skapa hållbara lösningar för individen och bidra till kompetensförsörjningen i samhället. Du ansvarar även för att utveckla enhetens löpande verksamhet med uppgifter inom ekonomi, kvalitet, personal och arbetsmiljö. I uppdraget ingår även att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Enhetschefen ingår i verksamhetens ledningsgrupp och är underställd verksamhetschef. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• styra, planera och utveckla enhetens uppdrag och arbete med fokus att fler ska bli självförsörjande 
• leda och stödja medarbetare, samt ansvara för att de får den kompetensutveckling de behöver
• följa upp och utvärdera arbetssätt och metoder och utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• ta ansvar för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs

Om arbetsplatsen
Verksamhet arbetsmarknad med organisatorisk placering inom Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsinsatser.  

Verksamheten har lokaler centralt i Örebro och i Boglundsängen. Tjänsten som enhetschef kommer ha sin placering i Boglundsängen. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
Som medarbetare hos oss tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete, sätter höga mål och jobbar uthålligt för att nå dem. Du initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser och söker nya perspektiv och idéer för att stimulera utveckling. Det är viktigt att du lägger stor vikt vid gott samarbete, har en god självkännedom och förmåga att relatera till andra på ett lyhört sätt. Vidare kan du även beskrivas som utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning/högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp (bifoga examensbevis i din ansökan) 
• flera års erfarenhet som chef eller ledare med personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar
• erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor kopplad till målgruppen

Meriterande:

• erfarenhet av nätverksarbete med inriktning mot näringslivet
• erfarenhet av att driva och bidra till utvecklingsarbete
• erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrin

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Hovsta Pastorat

Nedan visas andra jobb i Örebro från Hovsta Pastorat .

Hovsta pastorat söker 2 vaktmästare

Kyrkvaktmästare
Läs mer Apr 19
Hovsta pastorat, norr om Örebro, har två församlingar: Axberg och Glanshammar. I Axbergs församling finns fyra gamla, fint renoverade kyrkor. Många församlingsbor tillhör Svenska kyrkan och här finns gott om barnfamiljer.
Svenska kyrkan, Hovsta pastorat söker två kyrkvaktmästare på 100%
Om jobbet
I tjänsten som kyrkvaktmästare kommer du både arbeta enskilt och i team med uppgifter såväl ute på kyrkogårdarna som inne i kyrkorna. Du kommer att vara placerad i en av våra två församlingar, Axberg eller Glanshammar, men kan få arbetsuppgifter i hela pastoratet.
Arbetet innebär sedvanliga kyrkvaktmästaruppgifter såsom skötsel, drift och underhåll av kyrkogårdar, grönytor, kyrkor och andra fastigheter. Arbetet innebär också tjänstgöring vid gudstjänster och kyrkliga handlingar och du kommer därför att arbeta även kvällar och helger.
Rollen som vaktmästare är viktig för att den dagliga verksamheten ska fungera. Du har framför allt praktiska uppgifter men möten med människor är också en viktig del av arbetet.
Vi söker dig som…
· är serviceinriktad, noggrann, har god social kompetens
· har förmåga att arbeta både självständigt och i team
· har god förmåga att planera och strukturera arbetet
Du har…
· tidigare erfarenheter av enklare fastighetsuppgifter, grönyte- och trädgårdsskötsel
· gärna tidigare erfarenheter som kyrkvaktmästare
· medlemskap i Svenska kyrkan
I Hovsta pastorat finns två församlingar, Axbergs församling och Glanshammars församling, tillsammans finns här drygt 30 medarbetare. Pastoratets vision är att bygga kyrka mitt i livet och mitt i samhället.
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/hovsta
För tjänsten krävs B-körkort
Tillträde snarast eller efter överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Håkan Persson, Förman, 019-20 93 37
Josephine Cummings, Vik. Kyrkoherde i Hovsta pastorat, 073-076 54 48
Sista ansökningsdag 15 maj 2024. Ansökan skickar du till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker ansökan med "Vaktmästare 100%"

Ansök nu

FASTIGHETSTEKNIKER

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 22
Hovsta pastorat söker en fastighetstekniker med erfarenhet och intresse för byggnader, dess sammanhang och betydelse.

Pastoratets fastighetsbestånd består av kyrkor/kapell och övriga byggnader som delvis omfattas av kulturmiljölagen.

Som fastighetstekniker arbetar du i huvudsak med koordinering och genomförande av löpande fastighetsunderhåll, reparationer samt service-/kontrollaktiviteter som t ex rondering, brandskydd, filterbyte,larm, elinstallationer samt styrsystem för värme och ventilation.

Du har utbildning och/eller erfarenhet inom fastighetsområdet samt är van att använda digitala verktyg i din arbetsvardag. Du har projektledningsvana och erfarenhet av upphandlingar.
B-körkort krävs.

Det är meriterande om du även har utbildning/erfarenhet inom en eller flera av följande områden:
-El/elinstallation
-VVS
-Upphandlingsvana
-Lås
-Värmepumpar
Utöver detta ser vi gärna att du har erferenhet av enklare byggnadstekniska besiktningar och är van vid kyrkoadministrativa arbetsuppgifter te x KAE -ansökningar.

För att trivas med arbetet hos oss behöver du vara initiativrik, noggrann och lösningsorienterad. Du är van att arbeta självständigt men uppskattar samarbete och delar våra värderingar inom Svenska kyrkan.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort är Lillån

Sista ansökningsdag; 240430
Ansökan märkt fastighetstekniker skickas till: hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se
Bifoga CV och personligt brev

Ansök nu

Svenska kyrkan, Hovsta pastorat söker administratör 100 %

Kanslist
Läs mer Jan 10
Är du en organiserad och lyhörd person med erfarenhet av administrativt arbete? Då kan du vara den administratör som Svenska kyrkan i Hovsta pastorat letar efter. Vi söker efter en administratör som kan stötta församlingsverksamheten med administrativa uppgifter. Som administratör kommer du att spela en central roll i det dagliga arbetet där du bland annat tar emot bokningar av dop och vigslar. Du arbetar nära kyrkoherden och delta i arbetslagsträffar där du är sekreterare och följer upp beslut. Stödjer församlingsråden med kallelser och protokoll. Registrerar verksamhet, diarieför handlingar och arbetar med statistik.
Rollen som administratör är viktig för att säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar smidigt, samt för att stötta upp arbetet för övriga anställda. Det är därför av vikt att du som person är strukturerad, självgående och arbetar på ett serviceinriktat sätt.
Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att du möter människor i alla livets skeden. Därför är det viktigt att du är lyssnande, kan förstå människors olika behov och har stor integritet.
Vi söker dig som…
har god datorvana och har lätt att lära dig nya IT-system
god kunskap i Microsoft 365 och SharePoint
är serviceinriktad och kommunikativ
är insatt i Svenska kyrkans arbete

Du är…
Utbildad inom administration
Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
Medlem i Svenska kyrkan

I Hovsta pastorat finns två församlingar, Axbergs församling och Glanshammars församling, tillsammans finns här drygt 30 medarbetare. Pastoratets vision är att bygga kyrka mitt i livet och mitt i samhället. Vi satsar stor på frivillighet och delaktighet och har därför många ideella som engagerar sig i församlingarna. Hovsta pastorat har en ung befolkning därför finns här ett stort barn- och ungdomsarbete. Musiklivet är viktigt, det finns flera körer i församlingarna och det anordnas regelbundet konserter och musikarrangemang. I församlingen finns åtta medeltida kyrkor där det firas gudstjänster regelbundet.
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/axberg och www.svenskakyrkan.se/glanshammar
För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.
Tillträde 1 april eller efter överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Josephine Cummings, Tf. Kyrkoherde i Hovsta pastorat, 073-076 54 48
Sista ansökningsdag 16 februari. Ansökan skickar du till: hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker med "Administratör"

Ansök nu

Svenska kyrkan, Hovsta pastorat söker en församlingsassistent på 100 %

Assistent i församlingsarbete
Läs mer Jan 10
Är du en kreativ och öppen person som tycker om att möta människor i alla åldrar och har erfarenhet av pedagogiskt arbete. Då kan du vara den församlingsassistent som Svenska kyrkan i Hovsta pastorat letar efter. Du kommer främst arbeta i Glanshammars församling och där vara en viktig person i verksamheten. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter som pedagogisk verksamhet med barn, kontakt med ideella medarbetare och ansvar för ett öppet och välkomnande församlingshem.
Rollen som församlingsassistent är viktig för att den dagliga verksamheten ska fungera. Du kommer vara kontaktperson för ideella medarbetare och stödja dem i deras uppdrag, ansvara för en välkomnade miljö i församlingshemmet samt ansvara för matinköp till olika verksamheter.
I tjänsten som församlingsassistent kommer du både arbeta självständigt och i team med olika medarbetare. Du kommer vara med i församlingens arbetslag, i planering och genomförande av olika verksamheter.
Vi söker dig som…
delar Svenska kyrkans tro och värderingar och kan representera kyrkan och församlingen i mötet med människor.
är serviceinriktad, noggrann, har god social kompetens och kan möta människor i olika livssituationer.
är kreativ och kan bidra till att utveckla församlingens olika verksamheter i samarbete med övriga medarbetare.
har förmåga att arbeta både självständigt och i team
har god förmåga att planera och strukturera ditt eget arbete.

Du är…
utbildad fritidsledare, gärna med kyrklig profil, eller socialpedagog eller har annan pedagogisk utbildning
engagerad i Svenska kyrkan eller har tidigare erfarenheter av församlingsarbete
medlem i Svenska kyrkan

I Hovsta pastorat finns två församlingar, Axbergs församling och Glanshammars församling, tillsammans finns här drygt 30 medarbetare. Pastoratets vision är att bygga kyrka mitt i livet och mitt i samhället.
I Glanshammars församling finns ett stort ideellt engagemang, nära samarbete med skola och förskola och ett rikt musikutbud. I församlingen finns ett litet arbetslag som arbetar nära varandra i planering och genomförande av verksamheten.
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/glanshammar
För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Simon Åberg, präst i Glanshammars församling 070-297 80 48
Josephine Cummings, Vik. Kyrkoherde i Hovsta pastorat, 073-076 54 48
Sista ansökningsdag 16 februari. Ansökan skickar du till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker ansökan med "Församlingsassistent"

Ansök nu

Kyrkogårdsarbetare Säsong

Kyrkogårdsarbetare/Griftegårdsarbetare
Läs mer Jan 23
Hovsta pastorat söker kyrkogårdsarbetare för säsongen 2024 med placering i Axbergs församling
I Axbergs församling finns fyra kyrkogårdar som alla kräver god skötsel för att vara en vacker plats som besökare kommer till för att finna stillhet, ro och tid för reflektion. Inför sommarsäsongen 2024 söker vi nu två säsongsanställda kyrkogårdsarbetare.
Arbetsuppgifter
Att arbeta som kyrkogårdsarbetare är ett stimulerande utomhusarbete, i alla väder, där arbetet består av ogräsrensning, gräsklippning, skötsel och plantering av växter och häckklippning. Även tunga lyft kan förekomma. I arbetet möter du många människor i såväl glädje som sorg.
Kvalifikationer
Du ska gilla att vara utomhus och jobba fysiskt
Du ska ha hög servicekänsla och lätt för att samarbeta
Du ska dela Svenska kyrkans värdegrund där alla människor har lika värde.
Du ska visa respekt och förståelse i ditt bemötande i arbetslaget samt vid möten med besökare på kyrkogården
Som person är du ansvarstagande, har initiativförmåga och kan arbeta både självständigt och i ett arbetslag
Du ser till helheten i pastoratet och hjälper andra när det behövs
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har någon form av dokumenterad erfarenhet av grönyteskötsel/utbildning

Villkor
B-körkort krävs
Anställningen omfattar heltid under perioden 2024-04-17 till och med 2024-08-31
Sista ansökningsdag 2024-02-22
Frågor besvaras av Stefan Havsénius, lagbas 019-20 93 15 och Josephine Cummings, vik kyrkoherde 019-20 93 31
Ansökan skickas till: hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se märk ansökan med ”Säsong”

Ansök nu