Örebro: Projektledare till Vossloh Rail Services Scandinavia sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare till Vossloh Rail Services Scandinavia sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-10 // Varaktighet: Heltid

Vossloh växer och behöver en ny kollega! Vi letar efter dig som har ett stort tekniskt intresse och som vill axla rollen som projektledare. Visst låter detta som en lockande karriärmöjlighet? Skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vossloh Rail Services Scandinavia AB tillhör den börsnoterade koncernen Vossloh AG som är världsledande inom infrastruktur och järnvägsteknik. Vossloh Rail Services Scandinavia AB är ett dotterbolag som är i expanderingsfasen och bolaget har vuxit stadigt de senaste åren. De tjänster som Vossloh Rail Services Scandinavia AB tillhandahåller på den svenska, norska och danska marknaden är fräsning av spår, slipning av växlar, höghastighetsslipning, svetsning, logistik samt försäljning av specialmaskiner.

Vossloh anser att starka team är en avgörande faktor för bolagets framgång, dem arbetar därför aktivt med teambuilding. Vossloh värnar om deras medarbetare och deras individuella utveckling och kompetens, detta för att Vossloh tillsammans ska kunna nå verksamhetens önskade läge. Vossloh är en värderingsstyrd organisation som arbetar efter värderingarna: Respekt, Förtroende och Entreprenörskap.

#

Som projektledare kommer du att arbeta med mindre och större projekt med stort fokus på ramavtalsprojekt och du kommer inrikta dig mot underhåll. På kontoret i Örebro arbetar det 9 medarbetare och din närmsta chef utgår från södra Sverige. Vossloh erbjuder distansarbete vilket resulterar i att mycket utav kommunikationen med kollegor sker digitalt. För att skapa en teamkänsla bjuds det exempelvis in till digital fika och fredagsmöten och varje kvartal anordnar Vossloh en kvartalsträff som är uppskattad av medarbetarna.

#

Du kommer att arbeta som konsult via oss på Academic Work i minst 12 månader och sedan finns det goda chanser att bli överrekryterad till Vossloh. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter:


* Ha dialog med kund, arbetsledare och affärschef
* Vara delaktig i anbudsprocessen, följa kontrakt, ansvara för projekt samt kontrollera utförandet och ha en löpande dialog med kund
* Hålla i uppföljningsmöten med berörda parter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- Innehar ett B-körkort
- Har ett tekniskt intresse
- Har drivit egna projekt och arbetat med ett systematiskt arbetssätt, antingen i arbetslivet eller privatlivet

Meriterande om du har:


* En avslutad universitetsutbildning som ingenjör eller ekonom
* Kunskap i Excel
* Kunskap i Microsoft project


Som person önskar vi att du är strukturerad i ditt arbetssätt och att du är van att arbeta systematiskt. Du ska också vara kommunikativ då du kommer ha mycket kontakt med kunder, leverantörer och interna personal på Vossloh. Eftersom du är länken mellan olika aktörer så önskar vi att du är initiativtagande och en lagspelare. Som projektledare kan dina arbetsdagar se olika ut så vi önskar att du är prestigelös i ditt arbete och att du delar samma värderingar som Vossloh genomsyras av.

Övrig information


* Start: enligt ö.k.
* Omfattning: heltid
* Placering: Örebro, CV-området
* Vi ser gärna att du arbetar på kontoret men det finns möjlighet till distansarbete


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Projekteringsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Örebro som Projekteringsingenjör, maskin.

Projektledare till Meritor

Läs mer Aug 30
Om företaget:

Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri.

I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela världen. I Örebroregionen är Cummins-Meritor en stor arbetsgivare med drygt 1000 arbetare.

Din roll:

I din roll som Projektledare kommer du att vara med och starta upp och driva projekt vilket innebär att du kommer ansvara för att göra undersökningar och rättfärdiga processerna. Du kommer att se över eventuella förbättringar och arbeta mycket självständigt. I rollen kommer du leda projekt för investeringar i automatisering och maskinutrustningar och även vara delaktig i att bygga upp case för framtida investeringar. Det kan även bli aktuellt att agera delprojektledare för införande av nya produkter. Dessa projekt styrs centralt från EU kontoret av en program manager, där du deltar som representant för Lindesbergsfabriken.

Du leder projekten tillsammans med din arbetsgrupp och du kommer ansvara för arbetsgruppsmöten varje vecka och styrgruppsmöten varje månad för att presentera status i ditt projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara med i början och starta upp ditt projekt och vara delaktig i undersökningar för att rättfärdiga processerna

- Försäkra kapacitet och se över eventuella förbättringar på olika delar

- Investera i automatisering och maskinutrustningar

- Bygga upp case och vara med och leta efter nya leverantörer

- Leda projektet tillsammans med din arbetsgrupp

- Ansvara för arbetsgruppsmöten varje vecka och uppdateringar för styrgrupp

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

Placering: Lindesberg

Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00) med möjlighet till flextid

Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig i 12 månader då du kommer att vara uthyrd till vår kund Meritor och vara anställd hos oss på Clevry.

Din profil:

Vi söker dig som innehar en universitetsutbildning inom det tekniska området. Vidare ser vi gärna att du innehar någon form av arbetslivserfarenhet efter dina studier där du varit delaktig i ett projekt alternativt varit ägare för hela projektet. Vi ser att du besitter grundläggande kunskaper inom Office 365 och det är meriterande om du har arbetat i Windchill eller Pro / Engineer. Som person ser vi gärna att du är tålmodig, driven, kreativ och strukturerad. Det är viktigt att du kan vara beslutsam med i ditt tänkande. Ett krav för rollen är att du är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Varför arbeta på Cummins-Meritor:

Cummins-Meritor är ledande av komponenter till tung fordonsindustri. Många på Cummins-Meritor har varit där länge och de speglar deras kultur i att det är en trygg arbetsplats du välkomnas till. Du kommer få ta mycket eget ansvar i rollen och få utveckla dig själv och vara med i en spännande resa framåt!

Rekryteringsprocessen:

I denna rekryteringsprocess samarbetar Cummins-Meritor med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry:

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Projektledare till Meritor

Läs mer Sep 6
Om företaget:

Lindesbergsfabriken - känd som Meritor är sedan augusti 2022 en del av den globala koncernen Cummins, som i sin tur är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri.

I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Dessutom produceras komponenter såsom växlar, drevsatser, diffhjul och planetväxeldetaljer. Cummins-Meritor har idag ca 70 000 anställda över hela världen. I Örebroregionen är Cummins-Meritor en stor arbetsgivare med drygt 1000 arbetare.

Din roll:

I din roll som Projektledare kommer du att vara med och starta upp och driva projekt vilket innebär att du kommer ansvara för att göra undersökningar och rättfärdiga processerna. Du kommer att se över eventuella förbättringar och arbeta mycket självständigt. I rollen kommer du leda projekt för investeringar i automatisering och maskinutrustningar och även vara delaktig i att bygga upp case för framtida investeringar. Det kan även bli aktuellt att agera delprojektledare för införande av nya produkter. Dessa projekt styrs centralt från EU kontoret av en program manager, där du deltar som representant för Lindesbergsfabriken.

Du leder projekten tillsammans med din arbetsgrupp och du kommer ansvara för arbetsgruppsmöten varje vecka och styrgruppsmöten varje månad för att presentera status i ditt projekt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara med i början och starta upp ditt projekt och vara delaktig i undersökningar för att rättfärdiga processerna

- Försäkra kapacitet och se över eventuella förbättringar på olika delar

- Investera i automatisering och maskinutrustningar

- Bygga upp case och vara med och leta efter nya leverantörer

- Leda projektet tillsammans med din arbetsgrupp

- Ansvara för arbetsgruppsmöten varje vecka och uppdateringar för styrgrupp

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

Placering: Lindesberg

Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00) med möjlighet till flextid

Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig i 12 månader då du kommer att vara uthyrd till vår kund Meritor och vara anställd hos oss på Clevry.

Din profil:

Vi söker dig som innehar en universitetsutbildning inom det tekniska området. Vidare ser vi gärna att du innehar någon form av arbetslivserfarenhet efter dina studier där du varit delaktig i ett projekt alternativt varit ägare för hela projektet. Vi ser att du besitter grundläggande kunskaper inom Office 365 och det är meriterande om du har arbetat i Windchill eller Pro / Engineer. Som person ser vi gärna att du är tålmodig, driven, kreativ och strukturerad. Det är viktigt att du kan vara beslutsam med i ditt tänkande. Ett krav för rollen är att du är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Varför arbeta på Cummins-Meritor:

Cummins-Meritor är ledande av komponenter till tung fordonsindustri. Många på Cummins-Meritor har varit där länge och de speglar deras kultur i att det är en trygg arbetsplats du välkomnas till. Du kommer få ta mycket eget ansvar i rollen och få utveckla dig själv och vara med i en spännande resa framåt!

Rekryteringsprocessen:

I denna rekryteringsprocess samarbetar Cummins-Meritor med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry:

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Projektingenjör inom underhåll till försvarsindustrin sökes!

Läs mer Sep 22
Har du alltid haft en dröm om att arbeta inom försvarsindustrin? Nu är din chans här. Vi söker dig som är driven och nyfiken samt sitter på en ingenjörsexamen inom produktion/maskin. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Arboga söker vi nu efter en projektingenjör inom underhåll. Vår kund är verksam inom försvarsindustrin och erbjuder en utmanande och spännande vardag där du får vara med från start till mål i olika projekt. Du erbjuds en arbetsplats där det finns mycket möjligheter för dig som anställd. Kunden verkar inom flera olika teknikområden vilket möjliggör din utveckling i din karriär.

Rollen som projektingenjör ska ingå i en ny sektion så det kommer att finnas stora möjligheter att påverka rollen beroende på erfarenhet, intresse och kompetens. Idag består sektionen av sju medarbetare men för att täcka framtidens behov kommer sektionen att växa inom alla våra ansvarsområden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta och delta i utvecklingsprocessen av kunds underhållsverksamhet där du både kommer att vara en del av projektet samt att du kommer att ansvara för och driva egna uppdrag
* Inköp, driftsättning av nya testutrustningar och processförbättringar inom reservdelsberedning


VI SÖKER DIG SOM
- Är nyexaminerad ingenjör inom produktion/maskin
- Har ett stort tekniskt intresse
- Har utmärkt kunskap i svenska och engelska, både verbalt och skriftligt
- Innehar svenskt medborgarskap, ej dubbla medborgarskap

Meriterande om du:
- Har några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Problemlösande

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Arboga
- Övrigt: Möjlighet till en tillsvidareanställning via oss på Academic Work och en fast månadslön
- Tjänsten kräver en bakgrundskontroll och är säkerhetsklassad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknisk projektledare till Meritor!

Läs mer Aug 30
Vill du arbeta i en internationell koncern, har ett intresse för projektledning och är redo för nästa steg i karriären? Ta då chansen att söka tjänsten som teknisk projektledare hos Meritor i Lindesberg! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Till Meritor söker vi nu efter en teknisk projektledare med intresse för fordonsindustrin och tekniska lösningar. Meritor tillhör sedan 2022 den globala koncernen Cummins som är ledande tillverkare inom fordonsindustrin med över 70 000 anställda. I Lindesberg arbetar drygt 1000 personer och tillsammans är de med och tillverkar bland annat fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Hos Meritor välkomnas du till en arbetsplats med drygt 1000 anställda och stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen som teknisk projektledare ingår du i ett mindre team där du driver olika produktionsprojekt samt investeringsprojekt. Du kommer leda projekten tillsammans med en arbetsgrupp där du ansvarar för veckomöten och avstämningar. I detta ingår även att utföra effektiviseringsarbete, förankra investeringar vidare i organisationen samt representera fabriken i projekt som drivs från EU-kontoret. Rollen kan till viss del formas efter din kompetens och intressen.

För att trivas ser vi att du är en driven problemlösare som trivs med att jobba i såväl grupp som enskilt. Du kommer att vara anställd via Academic Work och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns chans till anställning direkt hos Meritor.

Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
- Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter och stor variation på arbetsuppgifter
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academc Work

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad teknisk ingenjörsutbildning, inom industriell ekonomi, maskinteknik eller annan likvärdig utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som Meritor bedömer relevant
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken används i arbetet
- Har stort intresse för teknik och industriverksamhet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som tekniker inom industribranchen
- Arbetslivserfarenhet som projektledare
- Erfarenhet av CAD
- Kunskap i affärssystemet Oracle

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Arbetstider: Kontorstider, 8-17 med möjlighet till flex. På sikt finns möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan.
- Placering: Lindesberg
- Övrigt: Fast månadslön och möjlighet till tillsvidareanställning via oss på Academic Work.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknisk projektledare till Meritor!

Läs mer Jun 28
Vill du arbeta i en internationell koncern, har ett intresse för projektledning och är redo för nästa steg i karriären? Ta då chansen att söka tjänsten som teknisk projektledare hos Meritor i Lindesberg! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Till Meritor söker vi nu efter en teknisk projektledare med intresse för fordonsindustrin och tekniska lösningar. Meritor tillhör sedan 2022 den globala koncernen Cummins som är ledande tillverkare inom fordonsindustrin med över 70 000 anställda. I Lindesberg arbetar drygt 1000 personer och tillsammans är de med och tillverkar bland annat fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar. Hos Meritor välkomnas du till en arbetsplats med drygt 1000 anställda och stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen som teknisk projektledare ingår du i ett mindre team där du driver olika produktionsprojekt samt investeringsprojekt. Du kommer leda projekten tillsammans med en arbetsgrupp där du ansvarar för veckomöten och avstämningar. I detta ingår även att utföra effektiviseringsarbete, förankra investeringar vidare i organisationen samt representera fabriken i projekt som drivs från EU-kontoret. Rollen kan till viss del formas efter din kompetens och intressen.

För att trivas ser vi att du är en driven problemlösare som trivs med att jobba i såväl grupp som enskilt. Du kommer att vara anställd via Academic Work och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns chans till anställning direkt hos Meritor.

Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor
- Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter och stor variation på arbetsuppgifter
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academc Work

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad teknisk ingenjörsutbildning, inom industriell ekonomi, maskinteknik eller annan likvärdig utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som Meritor bedömer relevant
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken används i arbetet
- Har stort intresse för teknik och industriverksamhet

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som tekniker inom industribranchen
- Arbetslivserfarenhet som projektledare
- Erfarenhet av CAD
- Kunskap i affärssystemet Oracle

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Arbetstider: Kontorstider, 8-17 med möjlighet till flex. På sikt finns möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan.
- Placering: Lindesberg
- Övrigt: Fast månadslön och möjlighet till tillsvidareanställning via oss på Academic Work.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Redovisningsekonom till Adven

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 10
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av redovisning? Då kan den här rollen vara rätt för dig. Vi söker nu dig som är tillgänglig omgående och intresserad av att ta dig an en ny utmaning! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en redovisningsekonom till Adven i Örebro för ett föräldravikariat som varar i 1,5 år framåt. Här blir du en del av ett team på fyra personer som ansvarar för all redovisning inom Advens svenska verksamhet. Hos Adven välkomnas du till en verksamhet med varierande arbetsuppgifter och en kultur med fokus på utveckling. För teamet är det viktigt med samarbete, god gemenskap och att ha roligt på jobbet!

Rollen som redovisningsekonom är bred och innefattar hantering av leverantörsreskontra, fakturaflöden och vid behov kontakt med leverantörer och kunder för uppföljning. Du kommer även ansvara för att bokföring sker i enlighet med gällande lagar och regler och genomföra betalningar och avstämningar i balanskonton. Utöver detta kommer du att sköta moms - och skatteredovisning. Vid sidan av den löpande redovisningen förekommer även arbete med anläggningsregister, investeringsprojekt och avskrivningar som du gör tillsammans med projektansvariga.

Allt arbete sker på plats i Advens lokaler på Aspholmen i Örebro. Viss flexibilitet finns och arbete hemifrån ca. 1 dag/vecka är möjligt.

Du erbjuds
- En utvecklande roll i ett hjälpsamt team
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

Se gärna denna film om Adven och deras verksamhet:



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med leverantörsreskontra och fakturaflöden
* Sköta löpande bokföring och redovisning
* Genomföra betalningar och avstämning av balanskonton
* Göra moms - och skatteredovisning
* Arbete med avskrivningar och investeringsprojekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- Har god kunskap om bokföringsregler och skatteregler
- Har god kunskap i Officepaketet och fördjupad kunskap i Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av systemet EDC och ekonomisystemet Microsoft Dyncamic 365
- Erfarenhet av arbete med investeringar och avskrivningar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Adven och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Ekonom sökes till kund i Örebro!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 20
Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut mot bostadsrättsföreningar inom fastighet. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en totalentreprenör inom fastigheter & du välkomnas här till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknikintresserad och vill utvecklas inom CNC? Wenmec i Laxå söker dig!

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Apr 8
Kommer du direkt från ett teknikinriktat program på gymnasiet eller besitter praktisk erfarenhet inom teknik? Wenmec i Laxå söker en junior talang som är redo att kickstarta karriären som CNC-operatör. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Wenmec i Laxå tillverkar detaljer (dvs komponenter) åt sina världsledande kunder inom industrin. Som CNC-operatör ser du till att tillverkningen sker med mycket hög noggrannhet och kvalitet. Du ansvarar för att starta tillverkningsprocessen av detaljerna med de rätta verktygen och noggrant kontrollera att tillverkningen följer instruktioner och ritningar. Du kommer att arbeta med svarvning, fräsning och slipning av detaljer i olika material som t.ex. stål, koppar och aluminium. För att du ska känna dig trygg i rollen kommer du få en gedigen introduktion i arbetsuppgifter och maskiner där det kan ta upp till mellan 6-12 månader att bli fullärd inom en maskin innan du går vidare och lär dig nästa.

Du erbjuds
- Fokus på lärande och utveckling genom en gedigen introduktion med tilldelad handledare.
- Utbildningar som ger goda utvecklingsmöjligheter att växa inom befintlig roll eller inom företaget.
- Bli en del av ett team som har fokus på samarbete och som stöttar varandra i det dagliga arbetet i produktionen.
- Ett stort fokus på välmående och friskvård med t.ex. gemensamma promenader varje onsdag.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ställa in och förbereda CNC-maskiner för tillverkning genom att montera och justera verktyg och kontrollera maskinens inställningar.
* Utföra svarvning eller fräsning för att forma och bearbeta råmaterial till färdiga detaljer.
* Läsa av ritningar och instruktioner för att säkerställa att komponenter levereras enligt specifikationerna.


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort intresse för teknik, mekanik eller industri, samt har en ambition och vilja att bli CNC-operatör.
- Har minst en gymnasieutbildning med teknikinriktning, som t.ex. industriteknik, fordonsutbildning eller liknande som kan anses likvärdigt, alternativt att du har arbetserfarenhet/praktiskt erfarenhet av att arbeta inom teknik.
- Talar och skriver svenska obehindrat
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med CNC-maskiner, inom fräs och svarv. Det är också positivt om du har en eftergymnasial utbildning med CNC-inriktning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att bli överrekryterad, förutsatt att samarbetet fungerat bra.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Wenmec tillverkar detaljer till avancerade produktioner till en rad spännande kunder inom industrin. Hos Wenmec får du möjlighet att arbeta med komplexa uppgifter, samtidigt som du kan lita på stöttning och handledning från dina kollegor. Wenmec investerar i sina medarbetare genom utbildningar och många av företagets nuvarande chefer började sin karriär på produktionen vilket visar på de goda utvecklingsmöjligheter som finns för den som är intresserad och driven. Läs mer om Wenmec här

Ansök nu

Elkraftsingenjör till One Nordic i Örebro!

Civilingenjör, kvalitet, elkraft
Läs mer Apr 19
Vill du bidra med din kraft för att bygga Sveriges hållbara energisamhälle? Har du dessutom ett tekniskt intresse och förståelse av elnätets funktion? One Nordic söker nu deras nästa elkraftsingenjör som vill ha ett utmanande arbete i ett professionellt och hjälpsamt team där du får nyttja dina teknikkunskaper till max. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Tillsammans med deras kunder planerar och utformar de framtidens hållbara energisamhälle. Kort och gott kan man säga att de ser till att elen når både hushållen och industrin. Nu och i framtiden.

Som One Nordics nästa elkraftingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kommer ingå i ett hjälpsamt team av sju personer och tillsammans hitta lösningar för kunder i både stora och små investeringsprojekt. Din vetgirighet och initiativförmåga kommer vara till stor hjälp i arbetet där du bland annat kommer delta i anbudsarbete och kalkylering av hög- och lågspänningsanläggningar, konstruktionsarbete och hjälpa projekten med kravställning, integration och idriftsättning.

Kika in klippet nedan där One Nordic berättar lite om deras uppdrag i den spännande elbranschen



Du erbjuds
- Stor frihet under ansvar i en stimulerande arbetsmiljö
- Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med branschkunniga kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Nätberäkningar, projektering samt korslutningsberäkningar på kundanläggningar.
* Reläskyddsinställningar inför idrifttagning av nätstationer.
* Förfrågningsunderlag offerter till tillverkare av nätstationer, transformatorer och ställverk.
* Delta i felsökning och åtgärda fel.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en ingenjörsexamen inom elkraft, automation och/eller reglerteknik. Du kan även ha samlat på dig likvärdig kunskap från tidigare erfarenheter
- Har tidigare yrkeserfarenhet inom elbranschen
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket förekommer i det dagliga arbetet
- Innehar B-körtkort

Det anses meriterande om du har erfarenhet av provning och idrifttagning av nätstationer, felsökningar av styr- och reglersystem, IT system, projektering/idrifttagning av transformatorstationer samt fullständig elbehörighet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsinriktad
- Innovativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Övrigt: Inför anställning kommer du att genomgå en bakgrundskontroll samt hälso- och drogkontroll.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om One Nordic och hur de bygger framtidens hållbara energisamhälle HÄR!

Ansök nu

Technical Trainer till JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 11
Hos JOSAM väntar en utvecklande och social roll för dig som har erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon. Här blir du en del av både ett litet lokalt kontor med hög sammanhållning och en global koncern med över 40.000 anställda!

OM TJÄNSTEN

JOSAM är ett världsledande varumärke som numera ingår i den amerikanska Snap-on-koncernen. På plats i Örebro finns ca 25 kollegor i olika roller inom produktutveckling, sälj, order, utbildning, verkstad, service & support. Här kommer du till en familjär arbetsplats med hög teknisk kunskap och låg personalomsättning.

I rollen som Technical Trainer kommer du, tillsammans med din kollega Henrik, driva och utveckla produktutbildningar för koncernens produkter inom tung fordonsindustri. Det innefattar allt ifrån planering och skapande av kursmaterial till praktisk genomförande av utbildningar. Du arbetar mot en global marknad och kommer hålla utbildningar för distributörer och slutanvändare som använder produkterna ute i verkstadsmiljöer. De produkter du kommer att instruera och utbilda inom är främst produkter och lösningar för ramrikt, hjulinställning, induktionsvärmare samt skadehantering, för att säkerställa att fordonen är korrekt justerade och i gott skick. Du kommer att arbeta mot flera kunder, där dem största är Scania, Mercedes och Volvo. Läs gärna mer om utbildningarna i denna länk.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Tjänsteresor globalt
- En anställning i en internationell koncern med många utvecklingsmöjligheter
- Möjligheten att bli en del av ett härligt team med god stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planering och genomförande av utbildning för produktanvändning
* Delta i utvecklings- och lanseringsprojekt
* Vara behjälplig vid monteringen av produkterna ute hos kund
* Interna samarbeten med kollegor, så som säljare och tekniker


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon
- Har goda kunskaper i engelska, detta då utbildningarna globalt sker på detta språk
- Är social och trivs i en roll med mycket kontakt med människor
- Har goda kunskaper i Office paketet
- Har körkort B

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av användning av koncernens produkter
- Tidigare erfarenhet av undervisning
- Goda kunskaper i svenska, eller andra globala språk
- Körkort C samt D

Tjänsten innefattar resor globalt vilket kräver en personlig situation som tillåter resor, resorna inkluderar ofta övernattningar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Omfattning: Heltid, kontorstid
- Placering: Maskingatan 5 i Örebro, resor i tjänsten kommer att uppgå till ungefär 50%

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®
JOSAM, en del av Snap-on Incorporated, är baserade i Örebro och har framgångsrikt utvecklat riktsystem sedan 1972 och hjulinställningssystem sedan 1974, med fokus på hastighet, precision och användarvänlighet. Deras hjulinställningssystem används globalt och bidrar till minskad bränsleförbrukning och däckslitage, vilket förbättrar fordonets säkerhet och komfort. Med inriktning på OEM-verkstäder, oberoende verkstäder, fordonsflottägare och däckverkstäder strävar JOSAM® efter att förbättra verkstädernas lönsamhet och kundnöjdhet.

JOSAM®riktningsutrustning möjliggör effektiv och högkvalitativ reparation av fordonets ram och chassi, vilket ger en betydande ekonomisk fördel jämfört med komponentutbyte. Utbildning är en central fokus, där användare erbjuds de senaste metoderna inom hjulinställning och riktning. Utbildningen erbjuds även till servicepersonal och skadevärderingsmän. Strävande efter att vara den globala ledaren inom verkstadslösningar för tunga fordon, hjulinställning, reparation och underhåll, använder JOSAM® sin omfattande kunskap inom koncept, teknik och informationsteknologi.

Ansök nu

Technical Trainer for JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 15
Do you have experience in repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles? Then this role could be your next career step. In this role, you'll be part of a familiar local office while also joining a global corporation with over 40,000 employees!

OM TJÄNSTEN
JOSAM is a world-leading brand and a part of the American Snap-on group. Located in Örebro, approximately 25 colleagues work in various roles within product development, sales, orders, training, workshops, service, and support. Here, you'll find yourself in a familiar workplace with high technical expertise and low staff turnover.

As a Technical Trainer, you will, together with your colleague Henrik, lead and develop product training for the group's products within the heavy vehicle industry. This includes everything from planning and creating course materials to practical training implementation. You will work towards a global market and conduct training for distributors and end-users who are using the products in workshop environments. The products you will instruct and educate on primarily include products and solutions for frame alignment, wheel alignment, induction heaters, and damage management, to ensure that vehicles are correctly adjusted and in good condition. You will work with several clients, with the largest being Scania, Mercedes, and Volvo. Please read more about the training in this link.

You are offered:
- A role with significant freedom within responsibility
- Global business trips
- Employment in an international group with many development opportunities
- The opportunity to be part of a great team with a good atmosphere

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Planning and conducting product usage training
* Participation in development and launch projects
* Assisting in the installation of products at customer sites
* Internal collaborations with colleagues, such as sales representatives and technicians


VI SÖKER DIG SOM
- Has previous experience in the repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles
- Has good English skills, as training globally is conducted in this language
- Is social and enjoys a role with a lot of contact with people
- Has good knowledge of the Office package
- Has a driver's license B

It is meritorious if you have
- Previous experience in using the group's products
- Previous experience in teaching
- Good knowledge of Swedish and other global languages
- Driver's license C and D

The position involves global travel, which requires a personal situation that allows for travel, with trips often including overnight stays.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Cooperative
- Self-sufficient
- Problem solver
- Adaptable

Additional information:
- Start: According to agreement
- Employment type: Permanent employment
- Scope: Full time, office hours
- Location: Maskingatan 5 in Örebro, with approximately 50% of work involving travel

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®, a part of Snap-on Incorporated, is based in Örebro and has successfully developed alignment systems since 1972 and wheel alignment systems since 1974, with a focus on speed, precision, and user-friendliness. Their wheel alignment systems are used globally, contributing to reduced fuel consumption and tire wear, thus improving vehicle safety and comfort. Focusing on OEM workshops, independent workshops, vehicle fleet owners, and tire workshops, JOSAM® strives to improve workshop profitability and customer satisfaction.

JOSAM® alignment equipment enables efficient and high-quality repair of vehicle frames and chassis, providing a significant economic advantage compared to component replacement. Training is a central focus, offering users the latest methods in wheel alignment and alignment. Training is also offered to service personnel and damage assessors. Striving to be the global leader in workshop solutions for heavy vehicles, wheel alignment, repair, and maintenance, JOSAM® utilizes its extensive knowledge in concepts, technology, and information technology.

Ansök nu