Örebro: Ovako IT söker en coachande Gruppchef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ovako IT söker en coachande Gruppchef i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2018-02-13 // Varaktighet: Heltid

Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin.

Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Är du en IT-intresserad och coachande ledare som söker nya utmaningar på ett modernt och miljöorienterat företag med en välkomnande organisationskultur?  På uppdrag av Ovako IT söker AxÖ Consulting dig som vill axla rollen som Gruppchef för Systems.

Om du vill arbeta på ett företag som är långt fram i den digitala utvecklingen kan Ovako vara rätt val för dig!

Ovako tillvaratar de kvalitéer som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i denna rekrytering.

Ovako erbjuder dig:

- En stimulerande arbetsplats med goda möjligheter till karriär- och yrkesmässig utveckling.
- Marknadsmässig kompensation och eget ansvar under frihet.
- Ett omväxlande arbete där du får möjligt att växa i din profession.
- Engagerade kollegor och ett sammansvetsat arbetsteam.
- En tillåtande, stöttande och kreativ ledningsgrupp

Arbetsbeskrivning

Ovako är ett framåtsyftande företag med högt i tak och effektiva beslutsvägar. Som medarbetare kan du förvänta dig en stöttande ledningsgrupp och en fartfylld arbetsplats med stor organisatorisk drivkraft.

I Ovakos effektiviseringsarbete är IT och ny teknik viktigt. Ovako IT arbetar med infrastruktur, teknik, Helpdesk, förvaltning och utveckling av IT-system, projektledning samt telefoni. Som Gruppchef kommer du att ansvara för leverans av utvecklings- och förvaltningstjänster till företagets kunder inom ett flertal områden såsom produktionsnära system, diverse Net-applikationer med mera.

I rollen som Gruppchef Systems har du ett direkt personalansvar för medarbetare på fem orter: Hofors, Hällefors, Boxholm, Smedjebacken. I framtiden kan tjänsten även innefatta ett ansvar för medarbetare i Finland. Som Gruppchef för Systems ingår du i ledningsgruppen för Ovako IT och rapporterar till IT-direktören. I rollen ingår även deltagande i styrgrupper för projekt och förvaltning.

Tjänsten innefattar regelbundet resor till Ovakos olika siter. Valfri placeringsort med fördel med närhet till någon av siterna.

Profilbeskrivning

Vi söker en modern och stabil ledare med intresse för människor och teknik. Du är dessutom en handlingskraftig person som har nära till beslut och som ser varje medarbetare för dennes kompetens och potential. För att passa på Ovako IT behöver du tycka om att jobba både strategiskt och operativt. Det händer mycket på Ovako därför är det bra om du är flexibel och gillar förändringar. Många aktiviteter och projekt kommer att landa hos dig.

För att vara framgångsrik i tjänsten har du erfarenhet inom IT, systemutveckling i Microsoft miljö, systemförvaltning eller projektledning. Om du har arbetat med att utveckla processer och arbetssätt är detta meriterande.

Vi ser att du har erfarenhet från tjänster med personalansvar och då gärna över personalgrupper på distans. Du har även en högskole- eller universitetsexamen samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Ansökan och information

Urval sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, Gruppchef, ledare, chef, IT-system, leader, groupleader.

Om Ovako

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs - vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Ovako har 10 säljenheter som finns i Europa, Asien och Amerika. Affärsområde Cromax har produktion och försäljning i Sverige, Italien, Holland och Frankrike. Stabsfunktionerna består av Group Sales, Marketing & Technology, IT, Finance and Purchasing, HR & Communication och finns placerade i Sverige.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Omsättningen 2017 uppgick till 783 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året drygt 3 000. För mer information besök oss på: ovako.com

AxÖ Consulting AB har mer än 20 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Gruppchef, teknik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Gruppchef, teknik.

Servicechef Region Mitt

Läs mer Dec 21
Trivs du i en ledande roll där du driver affärsresultat och säkerställer högkvalitativ service? Då kan tjänsten som Servicechef på Hörmann vara rätt för dig!
 
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi 140 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. Inom Sverige är vi fördelade på tre divisioner; Konsument, Industri och Service. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik, ståldörrar och infartskontroll, drivenheter samt tillbehör. Försäljning av industriprodukter sker mot B2B både direkt och via återförsäljare. Inom konsumentprodukter som garageportar sker försäljning via återförsäljare.
 
Som Servicechef på Hörmann kommer du leda och driva avdelningen i det dagliga samt ansvara för att utveckla verksamheten vidare på lång sikt. Du säkerställer att det goda samarbetet med våra befintliga kunder bibehålls samtidigt som du knyter och utvecklar nya kundkontakter. Vidare ansvarar du för det ekonomiska resultatet och effektiviteten inom din servicegrupp. Du kommer vara ansvarig för att skapa en resultatdriven kultur där du tydligt definierar mål, mandat och förväntningar för ditt team. Du uppmuntrar till samarbete och kommunikation inom teamet och över avdelningsgränser, och du identifierar och organiserar de resurser som krävs för att utföra uppgifter effektivt och i tid. Vi är mycket måna om att säkerställa en bra arbetsmiljö och säkerhet för både vår personal och våra kunder. 
 
Viktigt för rollen:
Ansvara för att leda, utveckla och inspirera serviceteknikerna, både lokalt och på distans
Säkerställa att övergripande affärsmål och lönsamhetsmål uppnås genom skapande och implementering av aktivitetsplaner
Garantera att servicen uppfyller höga kvalitetsstandarder och levereras enligt överenskomna serviceavtal

 
Vem är du?
Som person är du en naturlig ledare med erfarenhet av att vara chef och att leda på distans. Du har någon form av teknisk utbildning/erfarenhet inom relevant område för tjänsten. Du har en stark samarbetsförmåga och är en god kommunikatör med vana att hantera interna och externa stakeholders där du har förmågan att motivera dina beslut och vägval. Sannolikt har du också ett inre driv och ett målfokus på att slutföra det du tar dig för, samtidigt som du har en förmåga att strukturera och organisera ditt och andras arbete. Du har stor förståelse för affärsprinciper och förmåga att utveckla affärsinsikter hos teamet. Du har förmågan att ständigt utmana och förbättra arbetsmetoder samtidigt som du säkerställer hög kvalitet inom eftermarknaden.
 
Övrigt
Placeringen är på kontoret i Örebro men rollen innebär att du kommer att resa i ett distrikt som omfattar Örebro, Västerås och Dalarna. Körkort B, god samt goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är krav för tjänsten.
 
Hur går vi vidare?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Genom att söka denna tjänst ger du ditt samtycke till oss att begära in utdrag ur belastningsregister. I denna rekrytering samarbetar Hörmann med OnePartnerGroup, vid frågor kontakta Susanne Johansson, 076-134 49 00. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Logistikutvecklare

Läs mer Dec 12
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you a seasoned leader with a passion for steering technical teams towards innovation? We are seeking a dynamic individual to spearhead our System Management Team. As the Group Manager Systems Engineering, you'll play a pivotal role in shaping the future of our organization. Your strategic prowess will not only drive the development of cutting-edge systems but also contribute to Epiroc's position as an industry leader. If you're ready to lead with vision, foster innovation, and contribute to the transformation of our industry you should keep reading.

Your team
With our Surface Division Drilling and Exploration Products, we have a market-leading position globally and are investing heavily in technology and product development to stay competitive and provide our customers with world-leading, sustainable, and safe products.
The Surface division R&D organization is growing fast and the technology is shifting. We need to make sure that we have a healthy and sustainable organization that supports Epiroc’s exciting journey to accelerate the transformation of our industry.
This role is a part of a new team added to ensure our transition towards digitalization, automation and CO2 reduction within the areas of power systems, control systems and application.

Your mission
As Group Manager Systems Engineering, you will be responsible for forming a clear mid- and long-term strategic plan for system development to safeguard growth within new areas, maintain high focus on current areas and strive towards reaching Epiroc’s ambitious sustainability goals with a healthy workplace intact. You will manage the Systems Management Team, consisting of Team Managers and System Architects, fostering a diverse and innovative team focused on delivering on-time results with quality and cost-efficiency in mind, while contributing to accelerating the transformation.
Some of your responsibilities will include to:
* In close collaboration with other group managers, lead the Local system management team and ensure efficient teams.
* Be part of and actively contribute to the local R&D management team.
* Assist the creation of strategic plans in collaboration with the Global Control System Development Center, managers, architects, specialist and other key individuals.
* Establishing an effective cross-functional collaboration within technical, resources and process matters.
* Establish and maintain collaboration with both internal partners and divisions as well as external partners.
* Resource planning from strategic perspective.


Your profile
You have several years’ experience from leading technical teams in combination with a suitable background in software development, electric, hydraulics, electrical drivelines or similar. It is important that you have technical understanding of control system development and platforms.  Basic knowledge or experience from mining, construction and/or drilling applications is advantageous. 
Your experience should include good knowledge of formal managerial responsibilities (such as salary settings, P&D talks, salary reviews, recruitment etc.) as well as strategic planning of resources, budgeting, developing organizations, and establishing external partnerships.
To excel in this position, you should showcase outstanding leadership skills and a strategic aptitude for guiding the system management team effectively. This involves not only crafting a well-organized, long-term development plan but also implementing it with precision. It requires the insight to place individuals in roles that suit them best, fostering cross-divisional and cross-functional collaboration to optimize product development. Your ability to identify opportunities and embrace change will be crucial for success in this dynamic role.

Location
This position is located in Örebro, Sweden.


Application and contact information
Apply for this position by creating an account in our recruitment system. Last day to apply is 2024-01-31, however we review applications continuously and application may close sooner – send your application today!
Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email.

For questions about the position please contact hiring manager:
Sofia Bratt, R&D Manager Surface Division, sofia.bratt@epiroc.com
For questions about the recruitment process or application please contact:
Zuzana Kalivodova, Recruitment specialist, zuzana.kalivodova@epiroc.com

We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Gruppchef Processystem-Underhåll till Billerud Frövi

Läs mer Dec 19
Vårt uppdrag
Förpackningsindustrin är inne i en transformation från plast till alternativa förpackningsmaterial såsom högkvalitativa pappersprodukter. För att kunna leverera morgondagens hållbara förpackningar och fortsätta utvecklas inom strategiska områden behöver nu Billerud rekrytera en Gruppchef Processystem-Underhåll.

Vill du vara med och bygga ett underhåll i världsklass och drivs av att få utveckla, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara rollen för dig!



Om tjänsten
I rollen som gruppchef kommer du att leda och koordinera den dagliga driften av process och styrsystem, planera bemanning och resursbehov. Du kommer också att samordna olika underhållsinsatser internt som externt i form av förebyggande och avhjälpande systemunderhåll.

Som gruppchef är du en viktig del i att driva och utveckla underhållet och en central del av rollen innebär att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen har du personalansvar för ett tiotal medarbetare verksamma inom process och styrsystem. Tillsammans arbetar ni i en stimulerande och utvecklande miljö, där säkerhet alltid är högsta prioritet och där er insats är central för verksamhetens gemensamma resultat.

Du kommer ha ett nära samarbete med sektionschef processystem samt övriga gruppchefer inom underhåll samt andra viktiga stabsfunktioner inom underhållsorganisationen.



Din profil
Vi söker dig med kompetens inom process och styrsystem som har minst gymnasial utbildning inom området, gärna inom industriellt underhåll. Vi ser gärna vidare att du har tidigare erfarenhet från arbetsledande befattning och erfarenhet av systemunderhåll inom processindustri.

Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Så även god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är driven, engagerad och organiserad. Du trivs i en roll där du får möjlighet att driva kontinuerliga förbättringar samt utveckla verksamhet och medarbetare. Du skapar engagemang och samarbete som resulterar i en gemensam strävan mot uppsatta mål.

Av stor vikt är också att du delar Billeruds värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

• Sätt kunden i fokus
• Våga prova nytt
• Driv förändring
• Värna om varandra



Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vid behov av tillfälligt boende på grund av flytt för tjänsten kan Billerud ombesörja boende för en första tid.
Bor du inte redan i Örebroregionen så vill vi gärna berätta varför det är ett smart drag att flytta hit.
www.thesmartmove.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, emma.landelius@nercia.se, 076-8050058.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om kundföretaget
Billerud Frövi är en del av Billerud AB, ett svenskt pappers- och förpackningsföretag som är specialiserat på högkvalitativa förpackningslösningar för olika branscher och industrier.

Dess produktionsanläggning i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar.

I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Gruppchef Processystem-Underhåll till Billerud Frövi

Läs mer Nov 22
Vårt uppdrag
Förpackningsindustrin är inne i en transformation från plast till alternativa förpackningsmaterial såsom högkvalitativa pappersprodukter. För att kunna leverera morgondagens hållbara förpackningar och fortsätta utvecklas inom strategiska områden behöver nu Billerud rekrytera en Gruppchef Processystem-Underhåll.

Vill du vara med och bygga ett underhåll i världsklass och drivs av att få utveckla, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara rollen för dig!



Om tjänsten
I rollen som gruppchef kommer du att leda och koordinera den dagliga driften av process och styrsystem, planera bemanning och resursbehov. Du kommer också att samordna olika underhållsinsatser internt som externt i form av förebyggande och avhjälpande systemunderhåll.

Som gruppchef är du en viktig del i att driva och utveckla underhållet och en central del av rollen innebär att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen har du personalansvar för ett tiotal medarbetare verksamma inom process och styrsystem. Tillsammans arbetar ni i en stimulerande och utvecklande miljö, där säkerhet alltid är högsta prioritet och där er insats är central för verksamhetens gemensamma resultat.

Du kommer ha ett nära samarbete med sektionschef processystem samt övriga gruppchefer inom underhåll samt andra viktiga stabsfunktioner inom underhållsorganisationen.



Din profil
Vi söker dig med kompetens inom process och styrsystem som har minst gymnasial utbildning inom området, gärna inom industriellt underhåll. Vi ser gärna vidare att du har tidigare erfarenhet från arbetsledande befattning och erfarenhet av systemunderhåll inom processindustri.

Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Så även god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är driven, engagerad och organiserad. Du trivs i en roll där du får möjlighet att driva kontinuerliga förbättringar samt utveckla verksamhet och medarbetare. Du skapar engagemang och samarbete som resulterar i en gemensam strävan mot uppsatta mål.

Av stor vikt är också att du delar Billeruds värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

• Sätt kunden i fokus
• Våga prova nytt
• Driv förändring
• Värna om varandra



Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vid behov av tillfälligt boende på grund av flytt för tjänsten kan Billerud ombesörja boende för en första tid.
Bor du inte redan i Örebroregionen så vill vi gärna berätta varför det är ett smart drag att flytta hit.
www.thesmartmove.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, emma.landelius@nercia.se, 076-8050058.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om kundföretaget
Billerud Frövi är en del av Billerud AB, ett svenskt pappers- och förpackningsföretag som är specialiserat på högkvalitativa förpackningslösningar för olika branscher och industrier.

Dess produktionsanläggning i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar.

I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Gruppchef Återvinningscentraler och Återvinningsstationer

Läs mer Nov 24
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare. Varje dag.

Om tjänsten
Örebro kommuns återvinningscentraler och återvinningsstationer erbjuder kommunens invånare och företag en god service och möjlighet att sortera och återvinna sitt avfall genom generösa öppettider och god tillgänglighet. 

Till våra fem återvinningscentraler (ÅVC); Atleverket, Mellringe, Glanshammar, Odensbacken och Hovsta samt 35 återvinningsstationer (ÅVS) söker vi nu en gruppchef som vill vara med och driva den fortsatta utvecklingen av avfallsverksamheten.

Som gruppchef har du en operativ och administrativ roll. I nära samarbete med två arbetsledare leder och organiserar du arbetet för att verksamheten på bästa sätt ska uppnå de mål och förväntningar som finns, utifrån en helhetssyn fattar du självständiga beslut inom verksamhetsområdet. I samarbete med enhetschefen lyfter du verksamhetens utvecklingsbehov och ansvarar för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området för att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus. Vidare förväntas du samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter. Som ledare förväntas du skapa delaktighet och förtroende samt vara en ambassadör för både avfallsverksamheten och Örebro kommun som helhet. 

Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. 

Som chef hos oss i Örebro kommun erbjuds du introduktionsutbildning, mentorskap, kontinuerlig kompetensutveckling samt möjligheten att få ett koncernövergripande chefs- och ledarutvecklingsprogram. Du får även tillgång till kvalificerat och nära chefsstöd via kommunens interna ekonomi- HR- kommunikations- och IT-funktioner.

Tjänsten är placerad på Atleverket, Tippvägen 1 i Örebro och arbetstiderna är förlagda under dagtid med skiftberedskap var fjärde vecka eller femte vecka.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ekonomi-, verksamhet- och personal/arbetsmiljöansvar
• utöva ett engagerat och närvarande ledarskap
• planera och leda arbetsgruppen för måluppfyllelse inom tilldelade resurser
• skapa goda förutsättningar och delaktighet för medarbetare att utföra ett gott arbete
• skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats
• ansvara för att gällande lagar, policys, riktlinjer och rutiner följs
• upprätta och följa upp enhetens budget och inköp

Om arbetsplatsen
Teknik- och serviceförvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp.

Återvinningscentralerna med cirka 30 anställda inklusive timanställda ligger inom Avfallsverksamheten i Örebro kommun med ca 70 medarbetare. Vi erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun för att utföra vårt uppdrag, vilket betyder att du träffar många kollegor och invånare i din arbetsvardag.

Kvalifikationer
Som gruppchef har du en god förmåga att bygga relationer och skapar bra samarbeten genom ett närvarande ledarskap och känsla för helheten. Via ditt lösningsorienterade och flexibla förhållningssätt samordnar du arbetet och leder medarbetare mot verksamhetens mål och visioner. Som person är du trygg, har god självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Du har goda kunskaper i svenska och kommunicerar på ett tydligt sätt både skriftligt och muntligt. Du är en positiv person med en god kommunikativ förmåga som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder, myndigheter som kollegor. För att lyckas med uppdraget behöver du ha ett tydligt, kommunikativt och nära ledarskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• relevant akademisk examen och/eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• chefserfarenhet från första linjens chef med personal och arbetsmiljöansvar
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete i arbetsgrupper
• B-körkort
• kunskaper inom Officepaketet

Meriterande:

• erfarenhet av avfallshantering och återvinningsarbete
• erfarenhet av Raindance, Personec och Medvind

Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan tester komma att tillämpas.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 december

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Ovako AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Ovako AB .

Systemutvecklare till Ovako

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 2
Ovako är ett företag som har stort fokus på hållbarhet, säkerhet och innovation.

Du kanske inte har tänkt på det, men vårt högkvalitativa och slitstarka stål finns överallt i samhället – i personbilar och lastbilar världen över, i plogbilen som röjer vägen om vintern, i vindkraftverket som ger förnybar energi, och i skivstången som bär vikterna på gymmet. Stålet finns där kraven på kvalitet och hållbarhet är som högst.

Vill du jobba med IT på ett internationellt och Europaledande bolag? Nu söker Ovako en systemutvecklare inom produktionsnära system (MES). Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora internationella organisationens trygghet.

I denna roll har du möjlighet att fördela din arbetsvecka mellan distansarbete och arbete på plats på Ovako – Allt för att det ska passa dig! Du kan till exempel ha din bas på Ovakos satellitkontor som ligger i fräscha lokaler i centrala Örebro.

Om tjänsten
I rollen som systemutvecklare kommer du att tillhöra Ovakos team som arbetar med produktionsnära system (MES Application Team). I dina arbetsuppgifter ingår:

- Support, förvaltning och vidareutveckling av befintliga system (.NET C#, MS ) i Hällefors, vilket inkluderar incident-, problem- och ändringshantering med ITIL-baserade processer som stöd.
- Deltagande i projekt.
- Utöver interna kontakter kommer rollen inom vissa områden även innebära tätt samarbete med externa leverantörer.
- Baserat på intresse, kompetens och tidigare erfarenheter, finns möjlighet att kombinera utvecklarrollen med en domänspecifik (MES) arkitektroll.

Vem söker vi?
För att bli framgångsrik i rollen har du arbetat med systemutveckling och förvaltning i dina tidigare roller. Du har ett tekniskt intresse och nyfikenhet samt en vilja och engagemang att lära dig mer; både inom teknik, men framför allt inom Ovakos verksamhet och dess processer. Du har en god kommunikativ förmåga och du trivs med att driva frågor framåt samt att vara en god lagspelare. Du är också en person som tycker om struktur, problemlösning och du trivs med att ge support.

Varför Ovako?
På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsträvande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Du erbjuds:

- Möjlighet att bedriva merparten av arbetet på distans, eller från vårt kontor i Örebro.
- Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter.
- Frihet att utmana Ovakos strategier och komma med idéer som effektiviserar.
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor.
- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande.

Ansökan och information
Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR-konsult, Linda Axäng på telefonnummer + 46 (0)79 340 54 42 eller via mejl linda.axang@ovako.com.

Resor till siten i Hällefors förekommer regelbundet.

Varmt välkommen med din ansökan, eller känner du någon som skulle passa ännu bättre, tipsa dem gärna om tjänsten!

Om Ovako


Ovako tillverkar rent, högkvalitativt specialstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Vårt stål möjliggör produkter som är lätta, tåliga och klimatsmarta. Vår hållbarhetsambition är hög. Vår produktion är koldioxidneutral sedan januari 2022 och baseras på återvunnet stål och fossilfri el. Ovako har cirka 2 900 anställda i mer än 30 länder med en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Vi är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en medlem av Nippon Steel Corporation, en av världens största stålproducenter.

För mer information besök oss på http://www.ovako.com/, http://www.sanyo-steel.co.jp/ och http://www.nipponsteel.com/.
Se gärna vår företagsfilm – https://www.youtube.com/watch?v=YnuPRPCUgLQ

Ansök nu

Utvecklare till ERP team, Ovako IT

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 22
Letar du efter ett företag som är i förändring, med effektiva beslutsvägar och där det ges möjlighet att utmana och effektivisera? Har du bred IT-bakgrund och talang för att lösa problem, gärna tillsammans med andra? Då är det här jobbet för dig!

Ovako erbjuder

Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet.

På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du:

- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter
- Frihet att utmana Ovakos strategier och komma med idéer som effektiviserar
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor


Arbetsbeskrivning

Du kommer att ingå i ett förvaltningsteam som supporterar ERP systemet Movex i Hofors & Hällefors. Ett team som består av applikationsspecialister och application manager. I dina arbetsuppgifter ingår support, förvaltning och utveckling vilket inkluderar incident-, problem- och ändringshantering med ITIL-baserade processer som stöd. Det ingår även att delta i aktuella projekt.

I rollen möter du kontinuerligt interna beställare vilket innebär kollegor i alla delar och nivåer i företagets verksamhet. Detta ställer krav på att du är en social och kommunikativ person som är trygg med att ha kontakt med människor inom olika avdelningar inom organisationen. Utöver interna kontakter kommer rollen inom vissa områden även innebära tätt samarbete med externa leverantörer.

Din bakgrund

- Mångårig erfarenhet som senior utvecklare av RPG och CLP-program.
- Flytande i RPG2 (primärt språk) och RPGLE.
- Har arbetat och utvecklat mot/inom tillverkande industri och processer som t.ex. orderhantering, tillverkning och planering, leverans etc.
- Grundläggande kunskaper i AS400-kommandon.

Meriterande

- Erfarenhet av stålversion av Movex eller andra versioner av Movex (vår version är 9.0)
- Erfarenhet av att arbetat med integrationer och transaktioner.
- Kunskaper om EDI och EDIFACT/ODETTE.

Framgångsfaktorer

För att bli framgångsrik i rollen är du en person som tycker om problemlösning och trivs med att ge support då det ger dig möjlighet att hitta nya vägar och lösningar på problem.

Du har ett tekniskt intresse och nyfikenhet, en vilja och engagemang att lära dig mer; både inom teknik men framförallt inom vår verksamhet och dess processer. Du är en van systemutvecklare och har även erfarenhet av att arbeta i förvaltning. Att dela med sig av kunskap är en självklarhet för dig då du ser viktigheten i att bygga kompetens i teamet men även för att minimera personberoenden. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att driva frågor framåt samt att vara en god lagspelare.

Du gillar att arbeta på ett strukturerat sätt, både självständigt och tillsammans med andra. Då du förstår de krav som verksamheten har, känner du både driv och engagemang att utifrån ett IT-tekniskt perspektiv hitta kvalitativa och effektiva lösningsförslag.

Ansökan och information

Ansökan och information

Placeringsort är Hällefors eller Hofors. Även Örebro är en möjlig placeringsort då vi har kontor där.

Har du några frågor kring tjänsten, kontakta oss gärna!
Rekryterande chef, Anders Gustafson, anders.gustafson@ovako.com. Har du frågor kopplat till processen kontakta HR-konsult, Linda Axäng, linda.axang@ovako.com

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Om Ovako


Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager, transport och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.


Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 2 800 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 900 miljoner euro. Ovako är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en del av stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 50 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.





För mer information besök oss på www.ovako.com och kolla gärna in vår film – https://www.youtube.com/channel/UCfITw5YKYA-0WOFMhVOeeIg

Ansök nu

Application Manager till Ovako

Systemförvaltare
Läs mer Maj 4
Organisationen kring MS Dynamics AX på Ovako växer.

Vi söker därför en prestigelös och kunnig person som kan bistå med såväl strategi som praktiska lösningar.
Låter detta som en utmaning för dig? Då är du varmt välkommen att söka rollen Application Manager, MS Dynamics AX.

Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Ovako är sedan juni 2018 en del av Nippon Steel Corporation som är världens tredje största stålproducent med 100 000 anställda globalt. I rollen som Application Manager, Microsoft Dynamics AX erbjuds du en spännande roll i en internationell koncern.

Vi erbjuder:

Ovako är det perfekta företaget för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härlig kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du:

· En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande

· Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter och formar din roll

· Frihet att utmana Ovakos strategier och komma med idéer som effektiviserar

· En dynamisk miljö med engagerade och erfarna kollegor

Arbetsbeskrivning

Rollen som Application Manager för Microsoft Dynamics AX är både ansvarsfylld och varierande. En roll som innebär att leda och bygga men även att samverka och inspirera!

Ditt primära uppdrag är att skapa en väl fungerande förvaltningsorganisation. Uppbyggnaden av förvaltningsorganisationen är påbörjad och ditt fokus kommer inledningsvis vara att färdigställa det arbetet. En annan prioriterad uppgift är att bygga relationer mellan verksamhet och förvaltning vilket är en viktig del i vår uppbyggnad av förvaltningsorganisation och införande av förvaltningsmodell.
Teamet du leder är en mix av interna och externa resurser, där du har det operativa ansvaret och säkrar att förvaltningen levererar enligt överenskommet. Du och förvaltningsteamet du leder ingår i vår kompetensgruppering, Application Management. En kompetensgruppering där du tillsammans med övriga Application Managers fortsätter utveckla vårt arbete med förvaltningsledning på Ovako.

Vem söker vi?

Som person står du stadigt på jorden i din profession. Du är tydlig, lyhörd och prestigelös. Du har förmågan att ta in nya sammanhang och se var dina tidigare erfarenheter bäst kan appliceras och nyttjas. Du har tålamodet att sätta en stabil grund för att sedan kunna arbeta proaktivt och driva förändringsarbete, i den takt som Ovako och teamet behöver. Du drivs av att arbeta både strategiskt och operativt, du har både kunskap och viljan att själv ta fram underlag och stöttande dokumentation såsom processer och instruktioner. Arbetet innebär många kontaktytor, såväl nationellt som internationellt. Därför är din förmåga att bygga relationer, samarbeta samt prioritera och strukturera viktig.

Framgångsfaktorer

För att vara framgångsrik i rollen har du tidigare erfarenhet av förvaltningsledning, du har säkerligen arbetat som förvaltningsledare i några år och har därmed vana av att bygga och leda team samt av förändringsledning. Du är strukturerad och har en vana av att arbeta processorienterat. Kommunikation och samverkan är viktiga grundstenar för dig då du är väl medveten om hur viktigt detta är i team och förändringsarbete.

Tjänsten kräver att du är bra på att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Ansökan och information

Valfri placeringsort kring någon av Ovakos siter; Hällefors, Smedjebacken, Hofors eller Boxholm med fördel i Smedjebacken eller Boxholm. Ovako har även ett kontor i Örebro vilket också är en alternativ placeringsort. Tjänsten innefattar resor.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Har du några frågor kring tjänsten, kontakta oss gärna!
Rekryterande chef, Peter Ranki, Competence Area Manager Application Management,

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Om Ovako


Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager­, transport­ och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.


Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 2 800 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 900 miljoner euro. Ovako är ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en del av stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 50 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.





För mer information besök oss på www.ovako.com och kolla gärna in vår film – HÄR

Ansök nu

Erfaren HR - chef till Ovako

Personalchef/HR-chef
Läs mer Jan 10
Ovako i Hällefors är ett av de största industriföretagen i Örebroregionen med ca 500 medarbetare.

Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vill du vara med och skapa och leda ett nytt HR team? Hos oss får du chansen att jobba med strategiska beslut och operativt i den dagliga verksamheten nära våra chefer och medarbetare. Vi är ett företag med stort fokus på säkerhet, innovation, hållbarhet och kvalité. Sedan 1600-talet är vi en stolt del av svensk basindustri. Med vår långa erfarenhet och tillsammans med våra nya ägare Nippon Steel and Sumitomo Metal Corporation, tar vi nu sikte på att bli världsledande inom specialstål. 

På uppdrag av Ovako söker AxÖ Consulting en HR-chef till siten i Hällefors. Som HR-chef ingår du i ledningsgruppen och får tydligt mandat med stora möjligheter att utveckla arbetet tillsammans med ditt team. Du kommer även ingå i Ovako’s HR nätverk och tillhöra företagets HR ledningsgrupp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR-chef arbetar du operativt och strategiskt inom alla HR-processer i organisationen. Ditt arbete blir att driva och utveckla verksamhetsstödjande processer såsom kompetensförsörjning, ledar- och grupputveckling, förändringsledning, prestationsprocesser, ersättningsfrågor, kompetensutveckling, hälsoarbete och samverkansfrågor. Du kommer att fungera som coach och bollplank till chefer och vara deras stöd i arbetsrättsliga frågor samt ansvara för förhandlingar med fackliga organisationer.

Som HR-chef kommer du även att vara företagets kontaktperson mot olika myndigheter, kommunen, skolor och föreningar. I rollen ansvarar du dessutom för organisationens lokala kommunikation, både internt och externt. Du rapporterar till affärsområdeschefen för Business unit Hellefors.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Vidare ser vi att du har en gedigen erfarenhet av HR-arbete såväl strategiskt som operativt gärna inom industrin. Du har även erfarenhet av att arbeta med organisationsutveckling, både i en ledande och deltagande roll och du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska.

Tjänsten är placerad i Hällefors.

Profil

Som HR-chef bidrar du med driv, energi och mod för att utveckla verksamheten. Ditt förhållningssätt är proaktivt och driftigt och du skapar trygga och välgrundade resultat. Du har förmågan att fånga upp verksamhetens behov och hittar kreativa lösningar för att effektivt bemöta dessa. Genom att vara lyhörd och prestigelös samt besitta gedigen erfarenhet av HR-frågor, vinner du snabbt förtroende i organisationen. Du är van att arbeta självständigt i en decentraliserad organisation samtidigt som du gillar att arbeta tillsammans på koncernivå som bidrar med  spetskompetens inom HR och kommunikationsområdet.  

Om Ovako

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter. Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har fler än 3 000 anställda i mer än 30 länder.

Omsättningen 2017 uppgick till 921miljoner euro. Ovako är sedan juni 2018 en del av den japanska stålkoncernen Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation som är världens tredje största stålproducent med 93 500 anställda globalt och en årlig omsättning på 43 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com och www.nssmc.com.

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.



AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.

Ansök nu

Utvecklare inom produktionsnära system (MES) sökes till OVAKO IT

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 15
Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin.

Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Ovako står i startgroparna för att ytterligare utveckla bolagets IT-verksamhet. Nu söker man en kunnig, strukturerad och resultatorienterad utvecklare inom produktionsnära system. Som utvecklare hos Ovako blir du en del av ett bolag i förändring där du får möjlighet att påverka arbetet framåt tillsammans med erfarna och engagerade kollegor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Ovako.

Ovako erbjuder

Ovako är en arbetsgivare för dig som trivs med den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. Hos Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsyftande arbetsplats med högt i tak, god kamratanda och stor organisatorisk drivkraft. Som anställd erbjuds du:

- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Stort eget ansvar och frihet i hur du löser dina arbetsuppgifter
- Möjlighet att utmana Ovakos arbetssätt och komma med idéer som effektiviserar
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna medarbetare

Arbetsbeskrivning

I rollen som utvecklare kommer du att tillhöra Ovakos team som arbetar med produktionsnära system (MES). I dina arbetsuppgifter ingår att delta i aktuella projekt samt att arbeta med nyutveckling och förvaltning av befintliga applikationer. I rollen möter du kontinuerligt internabeställare vilket innebär kollegor i alla delar och nivåer i företagets verksamhet. Detta ställer krav på att du är en social och kommunikativ person som är trygg med att ha kontakt med människor inom olika avdelningar inom organisationen.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du goda tekniska och teoretiska kunskaper. Vi tror även att du har erfarenhet av att arbeta som systemutvecklare, som gett dig praktisk erfarenhet inom området med fokus på .NET-utveckling inom flerskiktade lösningar med tjänstebaserad arkitektur, samt god kunskap inom MS server. Vi ser även att du har goda kunskaper inom:

- C#
- ASP.NET/MVC
- WinForms
- Visual Basic 6

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskap inom:

- Javascript, HTML, CSS
- ClickOnce
- Windows Server
- Utveckling av MES-system, OPC
- OpenVMS
- Oracle RDB (Databas)
- C och/eller Fortran
- DecForms och/eller TDMS (Bildhantering)

Profil

I rollen som utvecklare för produktionsnära system har du möjlighet att få ett stort eget ansvar och som person tror vi därför att du är ordningsam, strukturerad och lösningsorienterad. Vidare är du social, kommunikativ och du trivs med att ha kontakt med människor.

Ansökan och information

Valfri placeringsort med närhet till: Hofors, Örebro, Hallstahammar, Smedjebacken, Boxholm eller Hällefors.

Tjänsten innefattar resor.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tobias Björk, AxÖ Consulting, på telefonnummer 070-977 51 00. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om OVAKO

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har fler än 3 000 anställda i mer än 30 länder. Omsättningen 2017 uppgick till 921miljoner euro. Ovako är sedan juni 2018 en del av den japanska stålkoncernen Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation som är världens tredje största stålproducent med 93 500 anställda globalt och en årlig omsättning på 43 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com och www.nssmc.com.

 



AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.

Ansök nu

Teamlead Business Intelligence och Integration till Ovakos IT - avdelning

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 15
Ovako finns representerat i mer än 30 länder och är en ledande europeisk tillverkare av komponentstål till kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin.

Med Ovakos stål blir kundens slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Ovakos IT-avdelning arbetar i en komplex utvecklingsmiljö och i rollen som teamleader kommer du att ha ett spännande arbete framför dig. Tjänsten passar dig som vill ha ett jobb där du kommer att ansvara för att leda och, tillsammans med din grupp, arbeta med att nyutveckla och förvalta befintliga applikationer och lösningar. På Ovako lyssnar man på medarbetarna och uppmuntrar dem att hitta nya innovativa lösningar på morgondagens utmaningar. Om du drivs av att leda i förändring och kan skapa ett klimat av tvärfunktionellt lagarbete där alla känner sig delaktiga och stolta kan rollen som teamleader vara rätt för dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Ovako.

Ovako erbjuder

Ovako är en arbetsgivare för dig som trivs med den mindre organisationens effektiva beslutsvägar och den större organisationens trygghet. Hos Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsyftande arbetsplats med högt i tak, god kamratanda och stor organisatorisk drivkraft. Som anställd erbjuds du:

- En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
- Stort eget ansvar och frihet i hur du löser dina arbetsuppgifter
- Möjlighet att utmana Ovakos arbetssätt och komma med idéer som effektiviserar
- Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna medarbetare

Arbetsbeskrivning

Som teamleader kommer du att ha personalansvar på grupp- och individnivå vad gäller såväl utvecklingssamtal som lönesamtal. Vidare säkerställer du att gemensamma arbetssätt och rutiner skapas och efterlevs. Du ansvarar för att planera och prioritera det dagliga arbetet i teamet, som består av både interna medarbetare och externa leverantörer. Du kommer även att arbeta strategiskt inom de olika områdena, ta fram roadmap per område och arbeta med lifecycle management.

Du kommer vidare att agera Application Manager för systemen i de olika områden, främst QlikView och BizTalk. Ett arbete som bland annat innefattar att etablera forum i verksamheten, förvalta och vidareutveckla processer för Application Management inom både BI och integration. Rollen innefattar även att ha leverantörs kontakt, säkerställa överenskomna SLA-avtal samt ansvara för framtagande av affärsplan och budget inom de båda områdena.

Idag finns flertalet tekniska integrationslösningar med ett strategiskt val mot Microsoft Biztalk.Ovakos datalager är uppbyggt på produkter från Microsoft (MS ). Inom BI är QlikView Ovakos strategiska val.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker tjänsten har en relevant högskoleutbildning inom IT eller ekonomi, alternativt att du har en motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror även att du har erfarenhet av att leda och utveckla team. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

För denna tjänst är det meriterande om du har verksamhetskompetens inom processindustri samt erfarenhet av ETL, SSIS, molnlösningar, relationsdatabaser, datamodellering samt erfarenhet av att arbete med ärendehantering baserat på ITIL eller liknande.

Profil

Att vara teamleader hos Ovako innebär att ta ett stort ansvar för tilldelat arbetsområde. Du behöver därför vara väl rustad för att ta ett sådant ansvar och även vara intresserad av att leda i en kultur som bygger på öppenhet och transparens, där ledarskapet styrs av värderingar, uppsatta mål och där du är delaktig i arbetsplatsens utveckling. En förutsättning för att lyckas i rollen är att ha ett strategiskt arbetssätt, ett brett perspektiv på IT-frågor och förmåga att samarbeta med kollegor som har andra kompetenser. Vidare har du en naturlig fallenhet för ledarskap och bidrar med energi och inspiration för att skapa motivation, trivsel och en god arbetsmiljö.

Ansökan och information

Valfri placeringsort, gärna med närhet till: Hofors, Örebro, Hallstahammar, Smedjebacken, Boxholm eller Hällefors.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tobias Björk, AxÖ Consulting, på telefonnummer 070-977 51 00. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Ovako Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager­, transport­ och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har fler än 3 000 anställda i mer än 30 länder. Omsättningen 2017 uppgick till 921 miljoner euro. Ovako är sedan juni 2018 en del av den japanska stålkoncernen Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation som är världens tredje största stålproducent med 93 500 anställda globalt och en årlig omsättning på 43 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com och www.nssmc.com.

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information besök gärna www.axoconsulting.se Varmt välkommen med din ansökan, vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.

Ansök nu