Örebro: Miljöutredare till Vattenbyggnad i Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljöutredare till Vattenbyggnad i Sverige i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-09-11 // Varaktighet: Heltid

Är du i början av din karriär och vill arbeta brett med frågor som rör vattenkraft, miljöprövning och teknik? Då kan det här vara en roll för dig! Just nu söker vi en miljöutredare till vår kund Vattenbyggnad i Sverige.

Om rollen: Hos Vattenbyggnad får du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett erfaret team och arbeta i projekt som gör verklig skillnad för både miljö och samhälle. Du får tidigt ta eget ansvar och vara delaktig i hela arbetsprocessen, från fältarbete och analyser till framtagande av utredningar och beskrivningar. Rollen är varierad och ger dig en bred grund att stå på. Med tiden finns också möjlighet att fördjupa dig inom de områden som intresserar dig mest.

Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill växa i din roll, bygga bred kompetens och bidra till en mer hållbar framtid för svensk vattenkraft.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Arbeta nära projektledare, tekniker samt miljöutredare i olika typer av projekt
•Utföra arbete ute i fält, vilket kan innebära resor och möten med kunder
•Ta fram miljöanpassningsåtgärder och författa rapporter såsom miljökonsekvensbeskrivningar, tekniska beskrivningar och andra miljöutredningar

Skallkrav:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, till exempel yrkeshögskola, högskola eller civilingenjörsutbildning inom miljö och vatten, limnolog eller biologi
•Kunskap inom GIS och kartproduktion
•God vana att författa rapporter och tekniska utredningar
•Svenska i tal och skrift
•Körkort B
•Goda kunskaper inom Officepaketet (Excel, Word, Power Point)

Meriterande:
•Intresse eller erfarenhet av miljöjuridik
•Kunskaper inom CAD
•Intresse för vattenkraft (Lagstiftning, omprövning och hydraulik)
•Engelska i tal och skrift

Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du som person motiveras av utveckling och lärande. Med en naturlig nyfikenhet och stark framåtanda tar du dig an nya utmaningar. Du har lätt för att samarbeta, bygger goda relationer och trivs i en social och kommunikativ roll. Samtidigt är du trygg i att arbeta självständigt och tar ansvar för att nå resultat. Du ser vad som behöver göras och tar initiativ för att driva arbetet framåt, både på egen hand och tillsammans med andra.

Om kunden
Vattenbyggnad startades 2020 med målsättningen att vara en helhetspartner i omställningen och utvecklingen av den svenska vattenkraften. En långsiktigt hållbar vattenkraft behöver kompromissa flera aspekter inom ekonomi, juridik och miljöhänsyn. Vår kunskap och övertygelse bidrar i arbetet med effektivisering, miljöanpassning och säkerhetsanpassning av vattenkraften i Sverige.

Vi är en liten organisation med specialister inom projekt- och byggledning, prövningsprocesser, projektering och naturvård i och omkring vattenmiljöer. Vi kan lösa komplexa frågor genom en helhetssyn stöttad av specialistkompetens. Vi gillar att ta oss an nya utmaningar och är orädda för att testa nya tekniker.
Vårt driv och vår kreativitet gör att vi hela tiden utvecklas och växer tillsammans med våra kunder, projekt och uppdrag.
Vattenbyggnads huvudkontor ligger i Örebro, men de har även kontor i Karlstad och Lindesberg.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.

För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos vår samarbetskund. Framtiden hjälper till med rekryteringsprocessen.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning

Villkor
Start: Omgående
Resor: Resor förekommer i tjänsten, oftast resor över dagen men det kan variera beroende på uppdrag
Placering: Örebro (huvudkontoret), på sikt kan möjlighet finnas att jobba delvis på distans
Anställningstyp: Direktrekrytering till företaget
Omfattning: 100% heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Miljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Miljöingenjör.

Miljöingenjör till avfallsverksamheten

Läs mer Sep 15
Utmanande och spännande vikariat som miljöingenjör inom avfallsverksamheten.

Om tjänsten
Din huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen 1 i Örebro men ditt arbete kommer även att omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter, omlastning och deponi. Stor del av arbetet är att hantera ärenden runt den dagliga driften och en annan viktig del är att deltaga i olika projekt och att samarbeta med avfallsplanerarna och kundservice. Du sitter med viktiga beslut och underlag för verksamheten, så som deponiplaner, miljörapporter och annan verksamhetsutveckling, samt är med och ser till så att författningar och miljökrav efterlevs.

Arbetstiderna är dagtid vardagar.  

Inom enheten Atlverket arbetar vi med följande målbilder:

- Cirkulär ekonomi

- Minska klimat och miljöpåverkan

- Ökade intäkter och minskade utgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

• inmatning analyser (kontrollprogram samt annan provtagning)
• kemikaliehantering (inventering/registrering/SDB-uppdateringar)
• miljörapport och kontrollprogram
• kontakter med tillsynsmyndighet och konsulter
• verksamhetsutveckling (nya avfallsfraktioner, behandlings- och reningsteknik)
• projektering och utredning med fokus på miljö/hållbarhet (utifrån kontrollprogram och övrig omgivningspåverkan)
• delta i verksamhetsplanering, kort- och långsiktigt
• bidra till budget och ekonomiprognoser
• remisshantering för enheten Atleverket
• hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och innovationerna inom miljöteknik

Om arbetsplatsen
Du utgår från Atleverket, Tippvägen 1. Tjänsten är placerad inom avfallsverksamheten som är en del av Teknik- och serviceförvaltningen.  Teknik- och serviceförvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp.

Avfallsverksamheten har ca 80 medarbetare. Vi erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun för att utföra vårt uppdrag, vilket betyder att du träffar många kollegor och invånare i din arbetsvardag.

Som medarbetare inom Avfall på Teknik- och serviceförvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen? 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg, stabil, självgående och har självinsikt. Du arbetar bra med andra människor, strukturerar och ansvarar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du ser till verksamhetens mål. Du uttrycker en positiv attityd och har ett stort engagemang i anslutning till ditt arbete samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. När du kommunicerar med andra säkerhetsställer du att budskapet når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.?Du har fokus på andra och andras behov och är intresserad av att hjälpa till. Du är en analytiskt stark person som använder färdigheter och förmåga till att lösa komplexa miljöproblem

Då arbetet omfattar såväl interna som externa kontakter kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, såsom att du är strukturerad, självständig, kommunikativ och har ett målinriktat, flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Yrket innebär en hel del kontakter och dokumentation/arbete i system vilket kräver att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• kandidat eller masterexamen inom miljöteknik, miljövetenskap eller liknande område
• minst 2 år av relevant arbetslivserfarenhet inom miljöingenjörsområdet
• kunskaper om miljölagstiftning
• goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift
• B-körkort (manuell växel)

Meriterande:

• erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt
• dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall/farligt avfall

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 december 2026

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Förlängd annonsering.

Sista ansökningsdag är 28 september.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Miljöingenjör till avfallsverksamheten

Läs mer Sep 1
Utmanande och spännande vikariat som miljöingenjör inom avfallsverksamheten.

Om tjänsten
Din huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen 1 i Örebro men ditt arbete kommer även att omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter, omlastning och deponi. Stor del av arbetet är att hantera ärenden runt den dagliga driften och en annan viktig del är att deltaga i olika projekt och att samarbeta med avfallsplanerarna och kundservice. Du sitter med viktiga beslut och underlag för verksamheten, så som deponiplaner, miljörapporter och annan verksamhetsutveckling, samt är med och ser till så att författningar och miljökrav efterlevs.

Arbetstiderna är dagtid vardagar.  

Inom enheten Atlverket arbetar vi med följande målbilder:

- Cirkulär ekonomi

- Minska klimat och miljöpåverkan

- Ökade intäkter och minskade utgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

• inmatning analyser (kontrollprogram samt annan provtagning)
• kemikaliehantering (inventering/registrering/SDB-uppdateringar)
• miljörapport och kontrollprogram
• kontakter med tillsynsmyndighet och konsulter
• verksamhetsutveckling (nya avfallsfraktioner, behandlings- och reningsteknik)
• projektering och utredning med fokus på miljö/hållbarhet (utifrån kontrollprogram och övrig omgivningspåverkan)
• delta i verksamhetsplanering, kort- och långsiktigt
• bidra till budget och ekonomiprognoser
• remisshantering för enheten Atleverket
• hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och innovationerna inom miljöteknik

Om arbetsplatsen
Du utgår från Atleverket, Tippvägen 1. Tjänsten är placerad inom avfallsverksamheten som är en del av Teknik- och serviceförvaltningen.  Teknik- och serviceförvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp.

Avfallsverksamheten har ca 80 medarbetare. Vi erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun för att utföra vårt uppdrag, vilket betyder att du träffar många kollegor och invånare i din arbetsvardag.

Som medarbetare inom Avfall på Teknik- och serviceförvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen? 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg, stabil, självgående och har självinsikt. Du arbetar bra med andra människor, strukturerar och ansvarar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du ser till verksamhetens mål. Du uttrycker en positiv attityd och har ett stort engagemang i anslutning till ditt arbete samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. När du kommunicerar med andra säkerhetsställer du att budskapet når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.?Du har fokus på andra och andras behov och är intresserad av att hjälpa till. Du är en analytiskt stark person som använder färdigheter och förmåga till att lösa komplexa miljöproblem

Då arbetet omfattar såväl interna som externa kontakter kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, såsom att du är strukturerad, självständig, kommunikativ och har ett målinriktat, flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Yrket innebär en hel del kontakter och dokumentation/arbete i system vilket kräver att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• kandidat eller masterexamen inom miljöteknik, miljövetenskap eller liknande område
• minst 2 år av relevant arbetslivserfarenhet inom miljöingenjörsområdet
• kunskaper om miljölagstiftning
• goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift
• B-körkort (manuell växel)

Meriterande:

• erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt
• dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall/farligt avfall

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse - tom 31 december 2026

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 september.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Miljöutredare inom förorenade områden till Tyréns

Läs mer Maj 8
Vill du bidra till en hållbar framtid och göra skillnad – på riktigt? Hos Tyréns får du kombinera miljöengagemang med teknisk kompetens i ett konsultbolag som driver utveckling inom samhällsbyggnad.
Om rollen som MiljöingenjörSom Miljöutredare inom förorenade områden hos Tyréns i Örebro får du arbeta i en viktig och varierad roll där du både planerar och genomför miljötekniska markundersökningar. Du är med hela vägen – från provtagning i fält till riskbedömning, analys och färdig rapport till kund och myndighet.
Du blir en del av en grupp om 3 personer som även jobbar tätt ihop med övriga avdelningar. Placering är på kontoret i Örebro, resor till projekt i närområdet förekommer.Exempel på arbetsuppgifter:
•Provtagning av jord, grundvatten, ytvatten och sediment
•Sammanställa, tolka och analysera resultat från laboratorier
•Bedöma behov av åtgärder samt bistå vid saneringsanmälan
•Skriva rapporter och ge rekommendationer för vidare åtgärder
•Arbeta i fält med GPS, Fieldmap, ArcGIS och andra digitala verktyg
•Samarbeta med kollegor, myndigheter, grävmaskinister och entreprenörer
Du jobbar både praktiskt och teoretiskt i stor variation med administrativt arbete och fältarbete.
I rollen som Miljöingenjör söker vi dig som har:•Eftergymnasial utbildning inom miljö, geovetenskap, kemi, biologi eller liknande
•Intresse för förorenade områden – och viljan att arbeta praktiskt med provtagning
•Goda kunskaper i Officepaketet
•B-körkort
•Svenska och engelska
Meriterande:•Erfarenhet av konsultrollen
•Erfarenhet av tekniskt miljöarbete
•Kunskaper inom CAD
Personliga egenskaper vi värdesätter:Vi söker dig som är:
•Driven – du tar ansvar och löser problem kreativt
•Affärsmässig – du förstår vikten av att leverera värde för kunden
•Social och flexibel – du trivs med att bygga relationer och anpassa dig när planeringen ändras
Om TyrénsTyréns är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom samhällsbyggnad. Med 2 000 medarbetare skapar vi innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, stadsutveckling och miljö. Här får du tillgång till stöttande kollegor, spännande projekt och utvecklingsmöjligheter genom bland annat vårt egna innovationsprogram.
Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos Tyréns.
VillkorStart: Augusti
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: Mån-fre, dagtid

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Global Sustainability & SHEQ Manager, Epiroc

Läs mer Jan 30
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you passionate about creating a sustainable and safe future? Do you thrive in a global, fast-paced environment where you can drive change and lead impactful initiatives? If so, Epiroc’s Surface Division is looking for you to join us as our next Global Sustainability & SHEQ Manager!
It all starts with people. People like you.

Join our team
At Epiroc, we believe that everything starts with people. We are a passionate, collaborative team that values innovation and strives to create a meaningful impact. As we continue to push forward on our mission to transform industries with sustainable solutions, we are looking for someone like you to lead the way.

Your mission
As Global Sustainability & SHEQ Manager, you will lead the way in driving sustainability within the Surface Division. Your role will focus on implementing strategies to reduce environmental impact, ensure compliance with global regulations, and promote a safety-first culture. You will influence change, align initiatives with Epiroc’s 2030 sustainability goals, and lead efforts to embed sustainability into our operations, making a meaningful impact for Epiroc and our customers worldwide.
Key Responsibilities
* Strategic Leadership: Develop and implement sustainability strategies, representing the Surface Division in Epiroc’s Group SHEQ Council.
* Compliance: Ensure adherence to global sustainability regulations and maintain robust management systems.
* Collaboration: Partner with cross-functional teams and influence leadership to drive sustainability initiatives across global operations.
* Data Impact: Analyze sustainability metrics and provide actionable insights to guide strategic decisions.
* Culture & Safety: Foster a strong culture of sustainability, safety, and quality within the division.


Your profile
We are looking for a visionary leader who is driven by sustainability and has the ability to inspire and lead others. You excel in a global organization and are resilient in navigating challenges. You don’t just follow regulations—you want to lead innovation, push boundaries, and create lasting change.
Your Background
* Degree in environmental science, sustainability, engineering, or business administration with a focus on sustainability management.
* At least 5 years of experience in sustainability, with expertise in safety, health, environment, and quality (SHEQ).
* Strong understanding of ESG, ISO standards, and global sustainability regulations.
* Proven experience leading cross-functional teams, collaborating with diverse stakeholders, and influencing decision-making at all levels.
* Excellent communication, presentation, and leadership skills.
* Experience in industrial or manufacturing environments, with exposure to global operations.
* Fluent in English (additional languages are a plus).


Location and other
This position can be located in Örebro, Sweden, or Garland, Texas, US. Extensive international travel required, estimated 30%.

Why Epiroc?
By joining our team, you’ll make a big difference in the energy transition. At Epiroc, we take pride in being passionate innovators, driving the change toward a brighter future for both people and the planet. Guided by our values of Collaboration, Commitment, and Innovation, we foster a culture of trust, growth, and lasting impact.
To support your journey, we offer a competitive Total Rewards Package, including:
* Global career opportunities
* Learning & Development programs
* Benefits package, including variable compensation (bonus)
* Flexible work culture promoting balance and well-being
* Global Parental Leave Policy
* Community involvement


Application and contact information
We encourage you to submit your application through our online career site as soon as possible, but no later than 2025-02-23. Applications will be reviewed on a rolling basis, and the position may be filled before last application date.
We are committed to a thorough recruitment process, including interviews, reference checks and assessments. To ensure a safe working environment, we conduct identity checks and drug and alcohol screening. Our process is designed to be fair and inclusive; you can expect transparent communication and a balanced evaluation of your skills and experience.
For questions about the position, please contact:
Hiring Manager, Amy Castillo, Vice President Human Resources, amy.castillo@epiroc.com
Or nesrin.kaddoura@epiroc.com
Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email.
We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Kvalitetssupport till BAE Systems Bofors

Kvalitetssamordnare
Läs mer Nov 3
Vill du arbeta med kvalitet och administration i en innovativ och samhällsviktig verksamhet? BAE Systems Bofors i Karlskoga söker en noggrann och strukturerad person som kommer att jobba i rollen som kvalitetssupport. I rollen ges du möjlighet att säkerställa korrekt hantering av leveransdokumentation och effektiva arbetsprocesser.

Framtidens Talangprogram
I denna roll kommer du att ingå i Framtidens talangprogram. Programmet tillsammans med BAE Systems Bofors kommer att innehålla både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och gemenskap med talangprogramskollegor inom olika områden. Talangprogrammet är designat för dig som är junior och du kommer att ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos vår kund BAE systems.

Exempel på arbetsuppgifter

•Registrera leveransdokumentation i affärssystemet enligt process
•Säkerställa att rätt leveransdokumentation kopplas till rätt order och med rätt artikelnummer
•Stödja mottagningskontrollen i administrativa uppgifter likt utskrift av avvikelselappar, kopiering och utskrift mm.
•Delaktig i processförbättringar gällande dokumentation
•Ansvarar för kvaliteten på den inskannade leveransdokumentationen.
•Säkerställa att uppsatta hanteringstider hålls
•Säkerställa att all leveransdokumentation från leverantör hanteras enligt givna direktiv och knyts in under rätt inköpsorder i affärssystemet.
•Vara behjälplig med andra administrativa uppgifter

Kravprofil
•Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP
•God erfarenhet av Officepaketet
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Svenskt medborgarskap

Om dig
För att trivas i rollen som kvalitetssupport ser vi att du trivs i en miljö där struktur och ordning är en naturlig del av arbetet. Du har ett sinne för detaljer och säkerställer att uppgifter blir korrekt utförda och levererade i tid. Att arbeta självständigt passar dig väl, du tar ansvar för dina uppgifter, planerar ditt arbete på ett effektivt sätt och ser till att driva processer framåt.

Om BAE Systems Bofors
BAE Systems Bofors arbetar med att stärka försvarsförmågan i Sverige och i våra partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. BAE Systems Bofors verksamhet finns längs med hela Sveriges försvarspolitiska säkerhetsbälte och företaget har cirka 650 medarbetare placerade i Karlstad, Karlskoga och Örebro. Företaget ingår i en av världens största försvarsindustrikoncern, BAE Systems, med över 100 000 anställda. Detta ger oss unika möjligheter att kombinera vår långa tradition av lokal expertis med världsledande internationell erfarenhet.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.
Under talangprogrammet kommer du vara anställd genom oss på Framtiden med målet att därefter övergå i anställning hos kunden. Talangprogrammet kommer att pågå i 9 månader.

Rekryteringsprocess
•Telefonintervju med Framtiden
•Intervju med Framtiden
•Referenstagning
•Första intervju med kunden
•Andra intervju med kunden
•Beslut om anställning
•Säkerhetsprövning

Villkor
Befattningen innebär arbete i säkerhetskänslig verksamhet och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt §1 kap. 3 Säkerhetsskyddslagen (2018:585). I förekommande fall kan även krav om visst medborgarskap förekomma.
Start: Omgående
Placering: Karlskoga
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Kablagekonstruktör till Saab Dynamics Karlskoga

Elektronikkonstruktör
Läs mer Okt 24
Har du ett stort tekniskt intresse och vill arbeta i en högteknologisk och dynamisk miljö? Saab Dynamics söker nu en engagerad och driven Kablagekonstruktör till sitt team i Karlskoga. Om du har ett starkt intresse för både mekanik och elektronik och vill vara med och utveckla avancerade lösningar inom försvarsindustrin, kan detta vara den perfekta rollen för dig!

Om rollen:
Som Kablagekonstruktör på Saab Dynamics kommer du att vara en del av ett mindre team som arbetar med att rita och utveckla kablageritningar för komplexa försvarssystem. Du kommer att arbeta i projektform och ha ett nära samarbete med kollegor inom sektionen. Rollen innefattar både 2D- och 3D-konstruktion, komponent- och materialval samt arbete med el-schemakonstruktion.

Arbetsuppgifter:
•Utveckla och rita detaljerade kablageritningar
•Konstruera el-scheman och utföra komponentval
•Arbeta med 3D-konstruktion i mekaniksystem
•Delta i kravställning och arbeta i PDM-system

Din profil:
Vi söker en strukturerad, kommunikativ och resultatorienterad person med god förmåga att samarbeta. Nyfikenhet och viljan att lära sig nya saker är också viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Krav:
•Teknisk eftergymnasial utbildning inom elektronik, el eller mekanik alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
•God förståelse och intresse för elektronik samt mekanik
•Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
•Erfarenhet av att arbeta med CAD-verktyget Simens Capital
•Erfarenhet av 3D-CAD
•Praktisk erfarenhet av att rita el-scheman

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort teknikniskt intresse och eget driv.
Du trivs med att samarbeta med andra roller och ser värdet i att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Du vågar ställa frågor och tar gärna hjälp när det behövs.

Om Saab Dynamics
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 26,100 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning


Villkor
Startdatum: Efter årsskiftet eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlskoga
Arbetstider: 8–17
Omfattning: Heltid
Observera att tjänsten är en säkerhetsklassad tjänst och man ska därför bli godkänd i en säkerhetsintervju.
Urval sker löpande, så ansök redan idag!

Ansök nu

Elektronikkonstruktör till Saab Dynamics Karlskoga

Elektronikkonstruktör
Läs mer Okt 24
Är du en nyfiken och engagerad elektronikkonstruktör som vill vara med och utveckla teknik i framkant?

Hos Saab Dynamics i Karlskoga får du möjlighet att arbeta med avancerad elektronik till system som bidrar till försvar och säkerhet. Här blir du en del av ett kunnigt team där samarbete, teknikintresse och innovationslust står i fokus. Rollen erbjuder både bredd och djup, från tidiga projektfaser till färdig verifierad produkt, i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad.

Om rollen
Rollen innebär att delta i hela utvecklingskedjan för elektronik till avancerade system inom försvar och säkerhet, från tidiga projektfaser till verifierad produkt. Arbetet sker i projektform i nära samarbete med kollegor inom system-, mekanik- och testområden.

•Medverka från projektstart, inklusive kalkylarbete och projektplanering.
•Kravtolkning och kravnedbrytning till konstruktionsnivå.
•Elektronikkonstruktion – framtagning av elscheman, val av komponenter och designlösningar.
•Mönsterkortslayout och förbindning av komponenter (PCB-design).
•Eventuell FPGA-relaterad design (t.ex. VHDL) och deltagande i designgranskningar.
•Verifiering och test av kretskort, samt stöd vid systemprov tillsammans med test- eller systemgrupp (t.ex. skjutprov).
•Analys, felsökning och förbättringar av befintliga konstruktioner.
•Dokumentation av konstruktioner, specifikationer och rapporter.

Skallkrav
•Eftergymnasial utbildning inom elektronik/Kretskortsdesign
•Tydligt eget intresse av elektronik
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Svenskt medborgarskap pga säkerhetsklassnig

Meriterande
•Relevant arbetslivserfarenhet inom elektronik
•Erf av Siemens Xcelerator/ Siemens EDA eller andra liknande verktyg

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort teknikniskt intresse och eget driv.
Du trivs med att samarbeta med andra roller och ser värdet i att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Du vågar ställa frågor och tar gärna hjälp när det behövs.

Om Saab Dynamics
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 26,100 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.


Om Framtiden AB
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning

Villkor
Startdatum: Efter årsskiftet eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlskoga
Arbetstider: 8–17
Omfattning: Heltid
Observera att tjänsten är en säkerhetsklassad tjänst och man ska därför bli godkänd i en säkerhetsintervju.
Urval sker löpande, så ansök redan idag!

Ansök nu

Reklamationshanterare till BAE Systems Bofors

Administrativ assistent
Läs mer Okt 3
Vill du kickstarta din karriär inom kvalitet i en världsledande högteknologisk organisation? Då är Framtidens Talangprogram tillsammans med BAE Systems Bofors en unik möjlighet för dig!

Talangprogrammet innebär bland annat
Framtidens Talangprogram tillsammans med BAE Systems Bofors kommer att innehålla både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och gemenskap med talangprogramskollegor inom olika områden. Talangprogrammet är designat för dig som är junior och du kommer att ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos vår kund BAE systems.

Om rollen:
Rollen som reklamationshanterare innebär att vara administrativt stöd i reklamationsärenden och mindre utredningar, med många kontaktytor både internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter
•Skapa returorder och avsändningsanmälan i affärssystemet
•Skapa avsändningsanmälan för returer både inrikes och utrikes
•Hantera ordererkännande från leverantör och hålla affärssystemet uppdaterat med leveransdatum på reklamerat material
•Ansvarig för att rapportera reklamationsrelaterad information internt
•Ansvarig för uppföljning av leveransdatum för reklamationer med våra leverantörer
•Stötta SQA i mindre utredningar
•Ansvara för ärenden kopplat till standardkomponenter

Skallkrav
•Erfarenhet och förståelse för affärssystem
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Svenskt medborgarskap (Då tjänsten är säkerhetsklassad)

Meriterande
•Erfarenhet av SAP

Om dig:
För att trivas i rollen behöver du ha god problemlösningsförmåga, vara serviceinriktad och kombinera kreativitet med uthållighet. Du är trygg i dig själv, vågar ta diskussioner och ställa krav internt, och trivs i en utåtriktad roll.

Om BAE Systems Bofors
BAE Systems Bofors arbetar med att stärka försvarsförmågan i Sverige och i våra partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. BAE Systems Bofors verksamhet finns längs med hela Sveriges försvarspolitiska säkerhetsbälte och företaget har cirka 650 medarbetare placerade i Karlstad, Karlskoga och Örebro. Företaget ingår i en av världens största försvarsindustrikoncern, BAE Systems, med över 100 000 anställda. Detta ger oss unika möjligheter att kombinera vår långa tradition av lokal expertis med världsledande internationell erfarenhet.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.
Under talangprogrammet kommer du vara anställd genom oss på Framtiden med målet att därefter övergå i anställning hos kunden. Talangprogrammet kommer att pågå i 9 månader.

Rekryteringsprocess
• Telefonintervju med Framtiden
• Intervju med Framtiden
• Referenstagning
• Första intervju med kunden
• Andra intervju med kunden
• Beslut om anställning
• Säkerhetsprövning

Villkor
Befattningen innebär arbete i säkerhetskänslig verksamhet och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt §1 kap. 3 Säkerhetsskyddslagen (2018:585). I förekommande fall kan även krav om visst medborgarskap förekomma.
Start: Omgående
Placering: Karlskoga
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Masttekniker till Axians Örebro

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Okt 2
Just nu söker vi en masttekniker till vår kund Axians i Örebro! I den här rollen får du kombinera teknik och praktiskt arbete på hög höjd och på olika platser runt om i Sverige. Denna roll är perfekt för dig som gillar variation, resor och att jobba i team.

Om rollen
I rollen som masttekniker hos Axians Örebro arbetar du med installation och service av telekomutrustning som sitter i mobilmaster runt om i Sverige. Du jobbar med både fysisk utrustning och mjukvara som du monterar, byter ut och uppdaterar. I tjänsten som masttekniker får du möjligheten att växa in i rollen och rollen är väldigt varierad.
Tjänsten är till stor del resande, ofta med längre uppdrag på olika platser i landet. Därför ingår traktamente och företaget står för bra boenden under resorna. Ibland förekommer uppdrag i närområdet, men utgångspunkten är att arbetet innebär mycket tid på resande fot.
Du arbetar alltid tillsammans med andra tekniker, särskilt i början, vilket skapar en trygg och lärorik introduktion i rollen.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill ta första steget in i telekombranschen och bygga upp värdefulla tekniska kunskaper i en framtidssäker sektor.

Skallkrav:
• Teknisk bakgrund
• Praktiskt lagd
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B körkort
• Öppen för resor i tjänst

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av arbete med master
• Erfarenhet av el

Om dig
För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och känna dig trygg i att samarbeta med olika typer av människor. Du är öppen, flexibel och har en nyfiken inställning till att lära dig nya saker. Du trivs i en mindre grupp och bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Noggrannhet är också en viktig egenskap, eftersom vi värdesätter kvalitet och pålitlighet i denna roll.

Om Axians
Axians Örebro har över 15 års erfarenhet av ICT-infrastruktur och erbjuder både mindre projekt och kompletta helhetslösningar. Axians arbetar med lokala företag och levererar långsiktiga, flexibla lösningar som gör det enklare för kunder att fokusera på sin kärnverksamhet. På kontoret i Örebro finns seniora masttekniker, projektörer och nätverkstekniker med hög servicenivå. Axians erbjuder expertis inom hela ICT-området och arbetar med allt från telekomföretag till nationella operatörer.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning

Villkor:
För att vara aktuell för tjänsten måste du:
• Genomgå en mastutbildning/höghöjdsutbildning
• Godkänd hälsokontroll
• Utdrag ur polisens belastningsregister
Arbetstid: Flexibel, men oftast mån-tor 07–19
Ort: I rollen kommer man att utgå ifrån Örebrokontoret men tjänsten innefattar resor
Start: Under våren 2026

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till BAE Systems Bofors

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 1
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av
ett världsledande företag inom försvars- och säkerhetsindustrin? Vi söker flera
drivna och engagerade ingenjörer som vill vara med och utveckla framtidens
teknik. Ta chansen att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där dina idéer
och kunskaper verkligen gör skillnad!

Om rollen
Som mekanikkonstruktör på BAE Systems Bofors kommer du att arbeta med att
utveckla och förbättra befintliga vapensystem. Tjänsten innefattar mekanisk konstruktion
och ställer krav på kunskap inom CAD och att du har materialförståelse.

Du kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till att säkerställa
att våra lösningar håller högsta kvalitet och prestanda. Dina arbetsuppgifter
kommer att inkludera:

Konstruktion och uppdatering av befintliga vapensystem.
Arbeta med komponent och materialval samt tillverkningsmetoder.
Genomföra tekniska analyser, provningar och beräkningar kan förekomma.
Optimering av utvecklingsprocesser i samarbete med andra ingenjörer och
avdelningar.

Vem är du?
Vi ser att du som söker denna tjänst är en positiv, ödmjuk
och driven ingenjör som söker dig vidare i karriären. Vi ser att du är
lösningsorienterad och drivs av att vidareutvecklas i och med företaget.

För att lyckas i rollen som mekanikkonstruktör ser vi att du
har följande kvalifikationer:
•Ingenjörsutbildning inom relevant område
•Arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion

Vi ser det starkt meriterande om du uppfyller ett eller
flera av nedanstående:
•Kunskaper i Solid Edge
•Tidigare arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri, gärna skärande
bearbetning, svetsning eller plåtarbete
•Tidigare arbetslivserfarenhet inom tung fordonsindustri
•Tidigare erfarenhet av att konstruera eller arbeta med kugghjul
•Tidigare erfarenhet av hydraulikkonstruktion
•Någon form av ansvars eller ledarskapsroll som innefattat arbetsledning

Vårt erbjudande
I denna roll kommer du tillhöra ett team som värnar om att främja en
familjärkänsla där alla hjälps åt och stöttar varandra.
På BAE Systems Bofors får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och
utvecklande miljö med goda möjligheter till personlig och professionell
utveckling. Vi erbjuder:
Friskvårdsbidrag
Flexibel arbetstid
Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt

Om vår kund
BAE Systems Bofors arbetar med att stärka försvarsförmågan i Sverige och i våra
partnerstater världen över. Detta gör vi genom att utveckla, producera och
sälja världens mest avancerade försvarsmateriel. BAE Systems Bofors verksamhet
finns längs med hela Sveriges försvarspolitiska säkerhetsbälte och företaget
har cirka 650 medarbetare placerade i Karlstad, Karlskoga och Örebro. Företaget
ingår i en av världens största försvarsindustrikoncern, BAE Systems, med över
100 000 anställda. Detta ger oss unika möjligheter att kombinera vår långa
tradition av lokal expertis med världsledande internationell erfarenhet.

Våra värderingar lägger grunden
Våra värderingar utgör grunden för allt vi gör. Hög
kvalitet, professionalism, innovation och pålitlighet genomsyrar hela vår
organisation. Vi, tillsammans med våra underleverantörer, strävar alltid efter
teknisk excellens och att ifrågasätta gamla sanningar. I en orolig omvärld är
försvarsindustrin viktigare än någonsin, och vi på BAE Systems Bofors tar
därför vårt ansvar på största allvar. Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att
fortsätta säkra försvarsförmågan i Sverige och i våra partnerstater världen över.
Att arbeta hos BAE Systems
BAE Systems Bofors är en del av en stor global koncern, vilket skapar goda
möjligheter till arbete i en internationell miljö. Dina kollegor finns inte
bara i Sverige utan också i länder som USA och Storbritannien. Tillsammans är
vi BAE Systems.På BAE Systems Bofors får du chansen att växa och utvecklas
i en stimulerande arbetsmiljö där vi satsar på både din personliga och
professionella utveckling. Vi ser till att du får en bra start hos oss genom en
grundlig introduktion och kontinuerligt stöd från en dedikerad handledare. Vi
värdesätter både ditt välmående och din utveckling, vilket innebär att du inte
bara får möjlighet att växa i din roll utan även kan påverka din hälsa och
trivsel. Vi har generösa flextider för att du ska kunna hitta en bra balans i
livet och erbjuder förebyggande insatser som hälsokartläggningar och
företagshälsovård. Vårt mål är att du ska må bra både på kort och lång sikt.
Som tillsvidareanställd på BAE Systems Bofors får du ta del
av flera förmåner, som vårt aktieprogram, friskvårdsbidrag och föräldralön.
Dessutom arrangerar vi uppskattade sociala aktiviteter och ger dig tillgång
till ett modernt och välutrustat gym. Utöver det har vi ett tryggt och
närvarande ledarskap där medarbetarskapet står i centrum.
Vi är stolta över vår familjära atmosfär där professionalism
och gemenskap går hand i hand. Vi ser och stöttar varandra vilket skapar en
arbetsplats där expertis och relationer samspelar. På BAE Systems Bofors blir
du en del av ett innovativt och professionellt företag som gör skillnad på
riktigt.
Befattningen innebär arbete i säkerhetskänslig verksamhet
och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt §1 kap. 3 Säkerhetsskyddslagen
(2018:585). I förekommande fall kan även krav om visst medborgarskap förekomma.
Fackliga kontaktpersoner:
Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586-733 655Ulf Johansson, Unionen, 0586-733357


RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg:
•Telefonintervjuer
•Intervjuer
•Referenstagning
•Slutintervju med kunden

Vid anställning kommer du genomgå en säkerhetsintervju
Mer information om detta kommer på intervjutillfället.

Villkor
För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos vår
samarbetskund. Framtiden hjälper till med rekryteringsprocessen.
Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Lön och övriga
villkor diskuteras vid intervjutillfället.

Ansök nu