Örebro: Ekonomiassistent på heltid sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent på heltid sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-01 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som vill kliva in i rollen som ekonomiassistent till Egeryds Fastighetsförvaltning i Örebro. Vi tror att detta är en perfekt chans för dig som är i startgroparna av din karriär inom ekonomi! Här får du nämligen möjligheten att stötta redovisningsekonomer i deras dagliga arbete, från ax till limpa. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Egeryds Fastighetsförvaltning har sedan starten 1989 varit ett företag med kundnöjdhet, laganda och kvalité i fokus. Egeryds erbjuder ett komplett utbud av tjänster anpassat för bostadsrättsföreningar & kommersiella fastighetsägare. På kontoret i Örebro arbetar dina kommande kollegor på ekonomiavdelningen med att ekonomiskt förvalta bostadsrättsföreningar. Den ekonomiska förvaltningen omfattar flertalet viktiga delar, däribland den löpande bokföringen, fakturahantering, bokslut & årsredovisningar. I din roll som ekonomiassistent kommer du att avlasta de ekonomiska förvaltarna i det dagliga arbetet vilket dels innebär arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär, dels arbetsuppgifter med större ekonomisk karaktär.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera leverantörsreskontra, inklusive fakturascanning, kontering och betalningar.
* Bidra till kundservice via telefonslinga, mail och utskick samt diverse administrativt arbete.
* Arbeta med hyresadministration såsom aviseringar, registervård, hyresavtal och parkeringshantering.
* Assistera med K2/K3-noteringar och annan ekonomisk dokumentation enligt aktuella redovisningsprinciper.
* Hantering av panter, överlåtelser och mäklarbilder samt administrering av fullmakter och anläggningsregister.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt annan likvärdig arbetslivserfarenhet
- Talar & skriver på svenska samt engelska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifterna
- Har god datorvana med tillhörande goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet av hantering inom leverantörsreskontra

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent - tidsbegränsad anställning

Läs mer Okt 29
Handlingskraftig och samhällsintresserad? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss. Statistikmyndigheten SCB är landets största och främsta kunskapskälla inom statistik. Vår statistik används överallt, hemma vid köksbordet, i nyhetsrapporteringen och av beslutsfattare i riksdag och regering.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren ekonomiassistent för en tidsbegränsad anställning under bokslutsperioden, med start i november och en varaktighet på tre månader. Uppdraget omfattar stöd till vår ekonomifunktion med löpande redovisning och bokslutsrelaterade arbetsuppgifter, upp till två dagar per vecka, beroende på verksamhetens behov.

Du kommer att ingå i ett team med fyra engagerade kollegor inom redovisning. Sektionen består totalt av 15 medarbetare, där du även kommer att ha ett nära samarbete med kollegor som arbetar med systemfrågor och controllerverksamhet.

SCB använder Unit4 ERP (tidigare Agresso) som affärssystem, Visma Proceedo för inköp och fakturahantering samt egenutvecklade för- och eftersystem.

Vill du ...

• arbeta inom redovisning med leverantörsreskontran så som upplägg av leverantörer, granskning av fakturor, betalningar samt kontoavstämningar inom leverantörsreskontran
• arbeta med kundreskontran så som kundinbetalningar, påminnelser och inkassohantering, räntefakturor och fakturering samt kontoavstämningar inom kundreskontran
• arbeta med bokföring
• arbeta med bokslutsrelaterade arbetsuppgifter
• ha kontakter både externt och internt

... då tror vi att det här uppdraget kan vara riktigt intressant för dig!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• gymnasieexamen
• aktuell flerårig arbetslivserfarenhet av arbete på ekonomienhet med leverantörs- och kundreskontra på en statlig myndighet
• aktuell och flerårig erfarenhet av statlig redovisning
• mycket god kunskap och erfarenhet av att arbeta i systemen Unit4 ERP (tidigare Agresso) och Visma Proceedo
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

För att det här ska bli en bra matchning för både dig och oss behöver du kunna utföra arbetet självständigt och vara en noggrann och strukturerad person. Du är serviceinriktad och har förmåga att möta verksamhetens behov på bästa sätt.

ÖVRIGT
Den här tjänsten finns på sektionen för Verksamhetsstyrning och ekonomi i Örebro. 

Tjänsten är placerad i Örebro och arbetet utförs på SCB:s kontor.

Anställningen är en tidsbegränsad anställning i tre månader med start under november. Omfattning upp till två dagar per vecka beroende på verksamhetens behov. Tillträdesdatum i november kommer vi överens om.  

Hos oss är alla medarbetares kompetens och potential viktig. Vi tror på en inkluderande kultur där vi drar nytta av vår mångfald och våra olikheter. Du som söker delar våra förhållningssätt: mod att agera, tillit till varandras kompetens och goda vilja, handlingskraft att omsätta ord i arbete och var och ens ansvar att bidra till helheten.

Du ansöker genom att registrera ditt CV på svenska och besvara ett antal urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem som du kommer till när du klickar på Ansök nedan. Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om du har skyddade personuppgifter, vänligen kontakta HR-partner via SCB:s växel.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Okt 3
Söker du ett meningsfullt och utvecklande arbete?
Hos oss får du chansen att arbeta i ett av Sveriges största studieförbund. Vi är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. När du arbetar inom SV är du också delaktig i att bidra till ett demokratiskt och hållbart samhälle.

Nu söker vi en ekonomiassistent med systemdriv till Redovisningscentralen i Örebro.
Du kommer att ingå i ett erfaret team med god sammanhållning som jobbar för att ge bästa service. Vi sitter i fina och trivsamma lokaler, centralt i Krämaren. Gruppen du kommer jobba tillsammans med består av 11 ekonomiassistenter och ekonomer. Det finns också en redovisningschef på plats som är din närmsta chef.

Om jobbet:
I samarbete med övriga ekonomiassistenter vid redovisningscentralen ansvarar ni för kund- och leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämningar kring detta. Du kommer att ha huvudansvar för dessa arbetsuppgifter för ett visst antal avdelningar där du arbetar tätt mot ekonom med avdelningsansvar. Vi önskar också att du kan vara drivande i systemfrågor för att bidra till effektivisering och utveckling av processer kopplade till ekonomiassistenternas arbetsmoment.

Vanliga arbetsuppgifter är:

• Daglig hantering av leverantörsfakturor i systemlogg
• Daglig bokning av löpande transaktioner mot bank, reskontra och verksamhetssystem
• Kundfakturering
• Beredande av betalfiler samt återbetalningar
• Månatliga kontoavstämningar
• Visst stöd vid bokslut och andra rapporteringar

Din profil
Vi söker dig som är nyfiken och driven och som gillar kombinationen siffror, struktur och människor. Du har en relevant utbildning inom ekonomi, eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbetslivet. Dessutom har du flera års erfarenhet av redovisning och har god vana vid digitala arbetssätt. Har du dessutom arbetat aktivt med att förbättra och utveckla system och processer ser vi det som en fördel. Vi arbetar i Hogia Affärssystem och använder fakturahanteringssystemet Rillion – erfarenhet av dessa är meriterande. Grundläggande kunskaper i Excel är ett krav.

I ditt arbete kommer du att ha löpande kontakter med avdelningarna kring dina arbetsuppgifter, liksom med kollegor på redovisningscentralen och övriga förbundskansliet. Det innebär att du behöver trivas med att samarbeta och kommunicera.

Vi arbetar som ett team, där god samarbetsförmåga är en självklar del av arbetet. Samtidigt får du ett stort eget ansvar för att självständigt driva ditt arbete framåt, så det är också viktigt att du kan planera och genomföra uppgifter effektivt och strukturerat. Du är engagerad och angelägen om att nå både dina egna och teamets mål, och du håller såväl deadlines som hög kvalitet i ditt arbete.

Hos oss är lärande centralt. Vi värdesätter därför att du har en positiv inställning, är nyfiken på att utvecklas och tar ett aktivt ansvar för att lära nytt och lära om.

Hos oss får du:

• arbeta i en organisation som genom folkbildning gör skillnad för samhället och dess medborgare.
• ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för dem som arbetar i organisationen.
• jobba tillsammans med ett prestigelöst och härligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap.
• vara en del av en arbetsplats som hjälps åt och gör varandra bättre hela tiden. Precis som ett riktigt bra lag ska göra.
• ett arbete med hög grad av autonomi och med möjlighet till flexibilitet i arbetstider och arbetsplats.

Praktiskt:
Föräldravikariat 12 månader, 100%.
Målstyrd arbetstid och 6 veckors semester.
Vi erbjuder Friskvårdsbidrag och friskvårdtid samt förmånligt Rikskort.
Tillträde enligt under november-december, enligt överenskommelse
Placering i Örebro.

Så här söker du jobbet:
Du ansöker via ansökningsfunktionen. Bifoga CV och svara på frågorna som dyker upp. Sista ansökningsdag är 26 oktober.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan!

Studieförbundet Vuxenskolan är en idéburen folkbildningsorganisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi är ett av Sveriges största studieförbund och har idag verksamhet i landets alla kommuner. Varje år når vi över 210 000 unika individer i studiecirklar och flera deltar i två eller fler cirklar. Tillsammans med de öppna arrangemangen, så som föreläsningar och kulturprogram, når vi ca 3,5 miljoner människor med vår verksamhet runt om i landet. Det är våra avdelningar som ser till att studiecirklar och kulturarrangemang äger rum och att de riktar sig till rätt deltagare.

Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till ekonomiavdelningen

Läs mer Sep 11
Vi söker en ekonomiadministratör för tillsvidareanställning vid ekonomiavdelningen. Vill du fortsätta vidareutvecklas i din roll som ekonomiadministratör? Vill du få möjlighet att genom din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till Örebro universitets fortsatta resa med forskning och utbildning i fokus? Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö!

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa.

Om oss
Ekonomiavdelningen är en viktig del av universitetets centrala stödverksamhet och utgör ett kvalificerat och strategiskt stöd till universitetsledningen, institutionerna och de administrativa avdelningarna i ekonomiska frågor. Avdelningen ansvarar främst för att stödja universitetets arbete med bokslut, budget och prognoser. Vi har också en viktig roll i forskningsfinansieringsprocessen samt i frågor som rör inköp och upphandling. Vår verksamhet präglas av hög kompetens, samarbete och ett gemensamt engagemang för att säkerställa kvalitet i Örebro universitetets ekonomiarbete.

Arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad ekonomiadministratör till arbetsgruppen Redovisningsservice (RS), som är en del av ekonomiavdelningen. RS arbetar brett med bland annat universitetets hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande redovisning och in- och utbetalningar samt andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. I din roll har du kontakt med verksamheten och samarbetar också nära våra ekonomer.

Du blir en del av ett kunnigt och hjälpsamt team där vi tillsammans arbetar för att säkerställa kvalitet och god service i den dagliga ekonomihanteringen. Rollen innebär både självständigt ansvar och samarbete, vilket ger en varierad och utvecklande arbetsvardag.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs att du har erfarenhet från arbete inom ekonomiområdet. I kombination med detta har du en YH-utbildning med inriktning mot redovisningsekonom eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du formulerar dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Arbetet som ekonomiadministratör är i mycket hög grad serviceinriktat och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet ställer stora krav på samarbets-förmåga, flexibilitet, och ansvarstagande. Du är en lagspelare med hög teamkänsla men har också en god förmåga att självständigt lösa olika typer av frågeställningar.

Information
Anställningen är tillsvidare, 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Marianne Petersson 019-30 30 45.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du berättar varför du är intresserad av rollen som ekonomiadministratör
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2025-09-25. Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Financial Assistant till börsnoterat tillväxtbolag

Läs mer Aug 29
Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning om ca 200 miljoner kronor. Utöver detta ingår även ett nyförvärvat tyskt bolag, HashtagYou, i koncernen med ytterligare ca 55 medarbetare och en omsättning om ca 250 Mkr. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market.




Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete:

VI vågar och är innovativa

VI vet

VI gör det nu

VI är effektiva

VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda

VI kommunicerar & involverar
 

 

Vill du arbeta i ett börsnoterat tillväxtbolag i internationell miljö? Då kan detta vara rollen för dig!

 

Om rollen

Vi fortsätter att växa och behöver bli fler! Som Financial Assistant hos Candles Scandinavia AB kommer du att ingå i koncernens ekonomifunktion och rapportera till Finance & HR Manager. Vi söker dig som precis har avslutat en relevant utbildning inom ekonomi alternativt har något års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som vill ha en utvecklande och varierande roll där du får en god förståelse för hela ekonomiprocessen. Vi tror att du på ett engagerat och ödmjukt sätt kan bidra med nya tankar och idéer för utveckling av de ekonomiska processerna.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Delta vid månad- och årsbokslutsarbete
• Delta i framtagande av intern- och externrapportering
• Medverkan i arbetet med årsredovisningar och revision
• Delta i effektivisering av ekonomiprocesser och rapporteringsrutiner
• Delta i utveckling och förbättring av vårt affärssystem, Microsoft Dynamics Business Central
• Administrativa HR-uppgifter då funktionen även ansvarar för HR-området

 

Kvalifikationer


• Relevant ekonomisk utbildning alternativt har något/några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Officepaketet, gärna Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

 

Personliga egenskaper


• Strukturerad
• Noggrann
• Ansvarstagande
• Kommunikativ lagspelare
• Trivs i en föränderlig och dynamisk miljö
• Prestigelös, du trivs där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel

 

Vi erbjuder


• En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet.
• Möjlighet att påverka och utveckla processer
• Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens.

 

Ansökan

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 september 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation!

Har du frågor är du välkommen att maila till Martin Fredell mfr@candles.se alt 076-110 31 00

Tjänsten tillträds så snart som möjligt.

Mer information om oss hittar du på www.candles.se

Du ansöker senast 2025-09-17 genom att klicka på knappen nedan.

Ansök nu

Ekonomiassistent (50%)

Läs mer Aug 25
Ekonomiassistent (50%) till Örebro Teater – bidra till kulturen bakom kulisserna


Vill du arbeta i en kreativ och meningsfull miljö där utforskande scenkonst och smart förvaltning går hand i hand? Örebro Teater söker nu en noggrann och engagerad ekonomiassistent som vill vara med och stötta verksamheten bakom scenen.

Örebro Teater – Hela länets teater
Örebro Teaters uppdrag är att spela teater av hög konstnärlig kvalitet för både barn och vuxna. Teatern ägs av Region Örebro län och Örebro kommun. Hemort är Örebro där de två huvudscenerna ligger. Vi turnerar kontinuerligt i hela länet.
Örebro Teaters mål är att vara en självklar del av det lokala och nationella kulturlivet. Alla som bor i länet ska känna till teaterns verksamhet och uppleva teatern angelägen. Teatern är ett konstnärligt nav i länet för professionell teater, amatörteater och för teaterverksamhet i skolan. Örebro Teaters verksamhet omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, gästspel och turnerande verksamhet.?


Om tjänsten
Som ekonomiassistent är du en del av Administrations- och produktionsavdelningen. I din roll arbetar du nära administrativ chef och får möjlighet att växa i en stimulerande miljö med varierande uppgifter inom redovisning och administration. Du bidrar till att säkerställa att våra ekonomiska processer fungerar smidigt och korrekt. Administrations- och produktionsavdelningen är en stödfunktion för hela teatern och du kommer vara behjälplig medarbetare i en mångfald av roller.

Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med:??

Löpande bokföring och fakturahantering



Kund- och leverantörsreskontra



Avstämningar och kontroller



Förberedelser inför bokslut och deklarationer



Administrativa uppgifter kopplade till teaterns ekonomi och förvaltning






Vi söker dig som

är noggrann, strukturerad och har ett genuint intresse för ekonomi



har god administrativ förmåga, god överblick och tycker om problemlösning



trivs med att arbeta både självständigt och i team



har god datorvana och är van att arbeta med Excel och Officepaketet



trivs med digitala arbetssätt och webbaserad bokföring



har god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska



Vi ser gärna att du har/meriterande:?


gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande



erfarenhet av liknande arbetsuppgifter



erfarenhet av webbaserade ekonomisystem såsom Fortnox



ett intresse för kultur och scenkonst




Omfattning:
Deltid, 50 %.

Varaktighet, arbetstid:?
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
?
Tillträde:?
2025-10-01 eller enligt överenskommelse.?
?
Ersättning:?
Fast lön.
?
Kontaktpersoner vid frågor om tjänsten?
Anders Nordström, administrativ chef, anders.nordstrom@orebroteater.se
?
Facklig representant, Fackförbundet Scen och Film:?
Pontus Engström, teatertekniker, pontus.engstrom@orebroteater.se



Så här ansöker du:?
Ansökan med personligt brev, CV/meritförteckning och två referenser med kontaktuppgifter skickas via e-post med referens: ”Ekonomiassistent” senast 2025-09-15 till anders.nordstrom@orebroteater.se


Välkommen med din ansökan!?

?
Vi undanber oss förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Kundtjänstmedarbetare till ett kortare uppdrag sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 5
Vår kund Bonnier News söker en engagerad kundtjänstmedarbetare för att förstärka teamet och leverera exceptionell service fram till årsskiftet. Du kommer att vara ansiktet utåt och en nyckelspelare i att säkerställa att varje kund får den bästa möjliga upplevelsen.

OM TJÄNSTEN
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara den första kontaktpunkten för kundernas frågor. Du spelar en avgörande roll i att bygga långsiktiga relationer genom att erbjuda personlig och professionell service. Du arbetar i ett dynamiskt team där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att utvecklas.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar hos Bonnier News. Uppdraget sträcker sig initialt fram till årskiftet med start 24 november. Arbetstider: Måndag 07-16, tisdag -fredag 09-13, vilket motsvarar ca 60%.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att hantera inkommande kundkontakter, svara på frågor, lösa problem och ge information om företagets produkter och tjänster, med fokus på att skapa en positiv kundupplevelse.


* Besvara kundfrågor via telefon och e-post
* Ge support och lösa problem effektivt
* Registrera och dokumentera ärenden i system
* Informera kunder om produkter och tjänster
* Hantera reklamationer och återkoppling


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska, tal och skrift, för att kunna kommunicera med företagets kunder
- Har en grundläggande datavana
- Har en slutförd gymnasieutbildning
- Kan arbeta alla vardagar fram till årskiftet inklusive mellandagarna

Tidigare erfarenhet av arbete inom service, särskilt där telefonen varit det huvudsakliga arbetsverktyget, ses som meriterande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 31
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Örebro universitet.
- Har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem.

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Byggstudent sökes: Deltidsjobb som Projektadministratör

Administrativ assistent
Läs mer Okt 27
Studerar du Bygg, Arkitektur eller har du en annan stark koppling till bygg- och fastighetsbranschen? Söker du ett meriterande deltidsjobb som Projektadministratör där du får en fot in i projektledningen? Då kan det här vara din chans! Vi söker dig som redan har administrativ vana och som vill tillämpa dina branschkunskaper genom att stötta vår kund med viktiga projektprotokoll och dokumentationshantering. Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett företag inom projektledning för bygg- och fastighetssektorn som befinner sig i en expansiv fas. Nu söker de en strukturerad och engagerad projektadministratör på deltid som vill stötta teamet i deras dagliga arbete och bidra till smidiga projektprocesser.

Du erbjuds
- Direkt inblick i byggprojektledningens kärna. Du får snabbt lära dig branschspråket och projektprocesserna, vilket är guld värt för din framtida karriär som byggprojektledare/ingenjör

Övrigt: Deltid, till en början en gång i veckan på måndagar. Möjlighet till fler dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta projektledare med att sammanställa handlingar, uppdatera projektloggar och följa upp dokumentation
* Skriva projektprotokoll och anteckningar vid projekteringsmöten och byggmöten
* Hjälpa till att skapa struktur i dokumentation och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, detta kan till exempel vara studier eller en annan anställning. (t. ex. studier, annan anställning, eget företagande, föräldraledighet eller liknande)
- Har dokumenterad administrativ vana (t.ex. kårarbete, studier, ideell roll eller tidigare jobb
- Har grundläggande kännedom om byggbranschen och dess terminologi (genom studier/tidigare arbete)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett Cv. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

För våra deltidstjänster behöver du som sökande en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, detta kan till exempel vara studier eller en annan anställning. (t. ex. studier, annan anställning, eget företagande, föräldraledighet eller liknande).

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår klient är ett företag inom projektledning för bygg- och fastighetsbranschen.

Ansök nu

Studenter sökes till långsiktigt lageruppdrag hos Sonepar i Örebro!

Lagerarbetare
Läs mer Okt 25
Vill du ha ett flexibelt extrajobb under studietiden? Nu utökar vi vår studentpool på Sonepars centrallager i Örebro – ett perfekt uppdrag för dig som vill jobba fysiskt, utvecklas och samtidigt ha kul på jobbet! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Sonepar, tidigare Elektroskandia, är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som säljer bland annat elmateriel, belysning och kraft/automation till kunder inom elinstallation, industri, och tele/data.

Academic Works studentpool på Sonepars lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter precis som du.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Sonepar kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning och orderplock
- Lastning och lossning

Oavsett avdelning eller arbetsuppgift är din roll avgörande för att företagets leveranskedja ska fungera effektivt. För detta är samarbete med arbetskollegor en förutsättning, samtidigt som du tar ansvar för din del i kedjan. Du kommer att hantera omfattande ordrar och därför värderar vår kund alltid kvalitet och noggrannhet i arbetsutförandet.

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är antingen 10-19 eller 15-19. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 12-16 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan annars kommer den inte att behandlas.
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Kan arbeta minst 2 dagar i veckan
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du har
- Truckkort
- Körkort och tillgång till egen bil
- Tidigare erfarenhet av lagerarbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, löpande under hösten
* Omfattning: Du förväntas vara tillgänglig för arbete ca 12-16h per vecka under terminerna.
* Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan antingen 10-19 eller 15-19
* Placering: Lindvallsgatan 1, Örebro
* Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, saknar du truckkort men har driv och motivation för detta uppdrag kommer du bli erbjuden ett truckkort.
* Bakgrundskontroll: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Sonepar


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Händig och driven? Vi söker säkerhetsmontör till Örebro

Säkerhetsmontör
Läs mer Okt 25
Är du en nyfiken och händig person som trivs med praktiskt arbete och vill utvecklas inom säkerhetsbranschen? Vi söker nu en säkerhetsmontör till ett väletablerat företag i Örebro som arbetar med kompletta säkerhetslösningar för dörrar och passersystem. Här blir du en del av ett engagerat gäng som trivs tillsammans, hjälps åt och har roligt på jobbet.

OM TJÄNSTEN
Som säkerhetsmontör kommer du att arbeta med installation, montering och service av olika säkerhetsprodukter, allt från mekaniska och elektromekaniska lås till dörrstängare, dörrautomatik och passersystem. Arbetet innebär både självständiga uppdrag och samarbete inom ett dedikerat team, där ni tillsammans säkerställer högsta kvalitet och trygghet för kunderna. Arbetet är varierat – ena dagen arbetar du hos en privatkund och nästa dag är du del av ett större projekt i offentlig miljö.

Du erbjuds

En trygg anställning och en arbetsplats som investerar i din långsiktiga utveckling till att bli en expert inom låsmontage. Du får möjlighet att arbeta med varierande uppdrag och bli en del av ett stabilt team med stark sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra montering och installation av säkerhetslösningar ute hos kund
* Arbeta både självständigt och i team, beroende på projekt
* Felsökning och reparation
* Anpassa arbetsuppgifter och projektplaner utifrån dagliga förändringar
* Arbeta självständigt med komplexa installationer efter en gedigen upplärningsperiod


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar B-körkort
- Behärskar svenska språket flytande då det krävs för tjänstens arbetsuppgifter
- Har ett intresse för teknik och säkerhet
- Grundläggande förståelse för mekanik och förmåga att arbeta praktiskt, med andra ord är du händig och van vid att skruva, bygga och meka
- Långsiktigt intresse för yrket och en vilja att lära sig och utvecklas över tid
- Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar

Det är meriterande om du har
- Arbetat i liknade roll sedan tidigare
- Erfarenhet från säkerhetsbranschen, snickeri, montage, el eller bygg
- Nyfikenhet och driv att ständigt utvecklas inom säkerhetsteknik

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en ödmjuk och serviceinriktad person som alltid sätter kunden i fokus. Du tar ansvar för ditt arbete, behåller lugnet när det behövs och löser problem med ett metodiskt och nyfiket arbetssätt. Dessutom har du ett tydligt driv och en vilja att ständigt utvecklas.

Övrig information:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Arbetstid: Dagtid 07-16, vardagar
- Placering: Örebro
- Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning, inkluderat registerkontroll, kommer att genomföras i samband med anställning (i enlighet med 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen).

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
our client

Ansök nu

Konstruktör till Vattenbyggnad i Örebro

Byggnadskonstruktör
Läs mer Okt 14
Här välkomnas du till ett familjärt bolag där du får växa och bidra till utvecklingen av konstruktionsarbetet. Välkommen med ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nu utökar Vattenbyggnad teamet med en erfaren konstruktör. Vi söker nu dig vars hjärta klappar lite extra för just CAD och konstruktion. På Vattenbyggnad ges du en roll med möjlighet att planera och lägga upp ditt eget arbete. Dessutom kommer du erbjudas stora möjligheter att påverka bolagets arbetssätt kring CAD och konstruktion, då du kommer att ansvara för att upprätta mallar och strukturer inom detta område. Denna roll ger dig med det sagt möjlighet att påverka och vidareutveckla konstruktionsarbetet på bolaget, där du får sätta din prägel på arbetssätt och processer.

Hos Vattenbyggnad välkomnas du till en familjär och öppen arbetsplats. Här är arbetsklimatet prestigelöst och beslutsvägarna korta. Bolaget grundades år 2020 med huvudkontor i Örebro, de har sedan dess vuxit till ett 30-tal anställda med kontor i Örebro, Karlstad och Lindesberg. Eftersom det är en liten och sammansvetsad arbetsplats arbetar man ibland över gränserna. Detta innebär en stor möjlighet för dig att utvecklas även utanför ditt kompetensområde, utifrån vad som intresserar dig.

Du erbjuds
- En roll med mycket frihet under ansvar
- En arbetsplats med familjär anda och stora karriärmöjligheter
- En möjlighet att till viss del forma din egen roll och inflytande på bolaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga ärenden som ritningstekniker i programvaror såsom Revit, Tekla, AutoCAD eller liknande
* Genomfo?ra konstruktionsbera?kningar avseende sta?l-, betong- och tra?konstruktioner
* Upprätta konstruktionshandlingar avseende betong, armering, stål och trä i vattenbyggnadsprojekt
* Medverka till kompetensutveckling och kompetensspridning inom teamet och fo?retaget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av CAD-konstruktion inom bro, vatten eller väg
- Besitter mycket goda kunskaper i Revit, Tekla, Autocad eller någon annan angränsande programvara. Denna kunskap ska representera minst ett-tre års arbetslivserfarenhet inom området
- Besitter kompetens inom lastfallsberäkningar och dimensionering för konstruktionshandlingar
- Har goda kunskaper i Microsoft Office 365, främst inom Powerpoint, Excel och Word
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs för arbetsuppgifterna
- Innehar B-körkort. Detta då resor till kunder förekommer i tjänst

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av stål- och betongkonstruktion med inriktning mot större anläggningar


Vem är du som person?

För att lyckas och framförallt trivas i denna roll tror vi att du uppskattar att lösa problem och ser dig själv som en problemlösare. Du är någon som frodas i en miljö där du får ta mycket eget ansvar och får utrymme för egna initiativ, detta med tanke på att Vattenbyggnad är ett bolag som värdesätter sina medarbetares egna erfarenheter och utveckling. Då Vattenbyggnad till viss del samarbetar i tvärfunktionella team tror vi även att du är en lagspelare som uppskattar ett transparent och prestigelöst samarbete. Vi tror även att du uppskattar en varierande vardag där arbetsuppgifter kan ändras från en dag till en annan.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vattenbyggnad specialiserar sig på entreprenader och utredningar i vatten och arbetar i hela kedjan- från förstudie till färdigt projekt. Bolaget utför underhållsarbeten, byggentreprenader och miljöanpassningar i och omkring dammar, vattenkraftverk samt angränsande vattenmiljöer.

Ansök nu