Örebro: Sommarjobba som Innesäljare till Ramirent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobba som Innesäljare till Ramirent i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-06-11 // Varaktighet: Deltid

Gillar du att ge service och vill lära dig mer om maskiner i sommar? Ramirent i Örebro söker dig som vill ha ett lärorikt sommarjobb hos en branschledare! Ansök redan idag – urval sker löpande

OM TJÄNSTEN
Ramirent är ett ledande uthyrningsföretag inom bygg- och anläggningsbranschen. På Ramirent i Örebro möts du av ett team med högt i tak, god sammanhållning och en vilja att leverera service av högsta kvalité till alla kunder.

Som innesäljare kommer du att vara ansiktet utåt och hjälpa kunderna med deras behov. Kunderna är främst företag inom byggbranschen men även privatpersoner, som du kommer få ta emot och hjälpa i butik och via telefon.
Tjänsten är på heltid under veckorna 26-32, med eventuell möjlighet till deltidsarbete under hösten förutsatt att samarbetet fungerar bra.

Du erbjuds
- En gedigen introduktion
- En social och varierad roll med kundkontakt och administration
- Ett välkomnande team och en arbetsplats med högt i tak
- Hos oss får du inte bara ett sommarjobb – som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer att hjälpa kunder i butiken, svara i telefon och ge rådgivning om Ramirents produkter.


* Bemöta och hjälpa kunder i butiken
* Svara på inkommande samtal och e-post från kunder
* Ta emot beställningar och ge rådgivning om produkter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Kan kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
- Har datavana då du kommer att arbeta i olika system

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en serviceinriktad roll
- Erfarenhet från liknande roll
- Kunskap om maskiner

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ansvarstagande
- Tillmötesgående

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Ramirent AB här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Innesäljare.

Säljare

Läs mer Nov 15
Nytt
Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som innesäljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill jobba som innesäljare
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Jobba Som Innesäljare

Läs mer Nov 14
Nytt
Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som innesäljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill jobba som innesäljare
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Innesäljare till Bonnier News Inhouse Sales

Läs mer Nov 14
Nytt
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Örebro. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla.

Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss!

Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen.

Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt nya kontor mitt i centrala Örebro. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner runt om i Sverige via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens Industri, Dagens Nyheter samt 40 av Sveriges största lokaltidningar som Närkes Allehanda, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik.

Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde.

Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer:

- God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift.
- Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande.
- Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande.


Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision.

Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi på Nikolaigatan 3, i centrala Örebro.

Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här!




Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri.

Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

Ansök nu

säljare

Läs mer Nov 12
Arbetsbeskrivning
Är du en relationsbyggare som verkligen drivs av att göra affärer? Gillar du att bygga långsiktiga relationer och älskar du att vara ute på fältet och träffa kunderna? Då kan du vara den drivna säljare vi söker till vårt Örebro-kontor!
Du blir en nyckelperson i Örebroteamet som idag består av fyra personer. Du kliver in i en spännande och expansiv fas med stor möjlighet att påverka och bidra till teamets framgång. Rollen innebär att arbeta i ett av branschens mest engagerade team och sälja världsledande premiumprodukter inom digital infrastruktur.
Din huvuduppgift är att proaktivt bygga affärer genom personliga kundmöten och att fungera som en affärsdrivande representant för Alcadon. Du är en relationsbyggande säljprofil som trivs med att träffa kunder. Du blir Alcadons primära kontakt i mötet med både kund och marknad, med fokus på att driva tillväxt och långsiktiga samarbeten.
Vi söker dig som vill bidra till att utveckla framgångsrik försäljning av de system och tjänster som möjliggör och driver digitaliseringen av vårt samhälle! Som vår strategiska utesäljare har du det yttersta ansvaret för att maximera säljresultaten i din region.
Alcadon är ett expansivt företag som sätter värde på sina medarbetare och erbjuder en hög attraktionskraft i helheten. I denna utvecklande roll inom en spännande bransch erbjuds du en marknadsmässig lön kompletterad med individuellt bonusprogram. För att säkerställa din fortsatta säljframgång och spetskompetens satsar vi på regelbundna vidareutbildningar.
Är du vår nästa stjärnsäljare? Bli en del av ett expansivt bolag där din insats verkligen räknas. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Rekryteringen sker via Randstad. Frågor? Kontakta Hanna Wide på hanna.wide@randstad.se. För anställning hos Alcadon krävs en godkänd bakgrundskontroll.

Ansvarsområden
Identifiera, etablera och utveckla tillräcklig efterfrågan och ett utökat behov på marknaden bland både befintliga och nya kunder.
Genomföra fysiska, digitala och telefonmöten enligt uppsatta mål, med fokus på behovsanalys, presentation av sortiment och generering av merförsäljning.
Ansvara för upprättandet och underhållet av kundplaner med definierade mål och aktiviteter för dina största och viktigaste kunder.
Driva kalkylering, framtagning och noggrann uppföljning av utestående offerter och order (i de fall detta inte hanteras av innesäljsavdelningen).
Fånga upp marknadens generella behov och trender för att förse Alcadon med viktig information om konkurrenter, produkter och priser.
Hantera avtalsfrågor och delta i förhandlingar kring ramavtal och projekt i enlighet med företagets policy.
Hantera och sköta den dagliga planeringen och arbetet i CRM-systemet enligt bolagets mål och instruktioner.


Kvalifikationer
Några års erfarenhet av aktiv B2B-försäljning och väldokumenterade goda resultat.
Tekniskt intresse och en god förståelse för att hantera våra komplexa lösningar.
Flytande i svenska, i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.
Vana att arbeta systematiskt och använda CRM-system som ett verktyg för planering och uppföljning.
Gymnasial utbildning.
B-körkort.

Det är även meriterande om du har:
Försäljningsvana inom ett närliggande teknikområde.
Erfarenhet av försäljning inom bygg- och entreprenadsektorn.

Vi söker dig som är en utåtriktad och självgående relationsbyggare med en stor portion energi. Du är en utpräglad tävlingsmänniska som är proaktiv och drivs av att skapa affärer genom personliga möten. Att arbeta strukturerat och med stort eget driv är naturligt för dig.

Om företaget

Alcadon AB
Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande svensk leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och komponenter från ledande varumärken samt egna varumärken såsom ECS,
European Cabling Systems och DC - Line. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet och service. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, systemintegratörer och nätägare.
Alcadon finns idag representerade med kontor och dotterbolag i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Storbritannien. Antalet anställda inom Alcadon är idag drygt 185 personer.
Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB.

Ansök nu

Sälj

Läs mer Nov 11
Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som innesäljare. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill jobba som innesäljare
? Driven & resultatorienterad

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Kundtjänstmedarbetare till ett kortare uppdrag sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 5
Vår kund Bonnier News söker en engagerad kundtjänstmedarbetare för att förstärka teamet och leverera exceptionell service fram till årsskiftet. Du kommer att vara ansiktet utåt och en nyckelspelare i att säkerställa att varje kund får den bästa möjliga upplevelsen.

OM TJÄNSTEN
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara den första kontaktpunkten för kundernas frågor. Du spelar en avgörande roll i att bygga långsiktiga relationer genom att erbjuda personlig och professionell service. Du arbetar i ett dynamiskt team där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att utvecklas.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar hos Bonnier News. Uppdraget sträcker sig initialt fram till årskiftet med start 24 november. Arbetstider: Måndag 07-16, tisdag -fredag 09-13, vilket motsvarar ca 60%.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att hantera inkommande kundkontakter, svara på frågor, lösa problem och ge information om företagets produkter och tjänster, med fokus på att skapa en positiv kundupplevelse.


* Besvara kundfrågor via telefon och e-post
* Ge support och lösa problem effektivt
* Registrera och dokumentera ärenden i system
* Informera kunder om produkter och tjänster
* Hantera reklamationer och återkoppling


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska, tal och skrift, för att kunna kommunicera med företagets kunder
- Har en grundläggande datavana
- Har en slutförd gymnasieutbildning
- Kan arbeta alla vardagar fram till årskiftet inklusive mellandagarna

Tidigare erfarenhet av arbete inom service, särskilt där telefonen varit det huvudsakliga arbetsverktyget, ses som meriterande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 31
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Örebro universitet.
- Har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem.

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Byggstudent sökes: Deltidsjobb som Projektadministratör

Administrativ assistent
Läs mer Okt 27
Studerar du Bygg, Arkitektur eller har du en annan stark koppling till bygg- och fastighetsbranschen? Söker du ett meriterande deltidsjobb som Projektadministratör där du får en fot in i projektledningen? Då kan det här vara din chans! Vi söker dig som redan har administrativ vana och som vill tillämpa dina branschkunskaper genom att stötta vår kund med viktiga projektprotokoll och dokumentationshantering. Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett företag inom projektledning för bygg- och fastighetssektorn som befinner sig i en expansiv fas. Nu söker de en strukturerad och engagerad projektadministratör på deltid som vill stötta teamet i deras dagliga arbete och bidra till smidiga projektprocesser.

Du erbjuds
- Direkt inblick i byggprojektledningens kärna. Du får snabbt lära dig branschspråket och projektprocesserna, vilket är guld värt för din framtida karriär som byggprojektledare/ingenjör

Övrigt: Deltid, till en början en gång i veckan på måndagar. Möjlighet till fler dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta projektledare med att sammanställa handlingar, uppdatera projektloggar och följa upp dokumentation
* Skriva projektprotokoll och anteckningar vid projekteringsmöten och byggmöten
* Hjälpa till att skapa struktur i dokumentation och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, detta kan till exempel vara studier eller en annan anställning. (t. ex. studier, annan anställning, eget företagande, föräldraledighet eller liknande)
- Har dokumenterad administrativ vana (t.ex. kårarbete, studier, ideell roll eller tidigare jobb
- Har grundläggande kännedom om byggbranschen och dess terminologi (genom studier/tidigare arbete)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett Cv. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

För våra deltidstjänster behöver du som sökande en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, detta kan till exempel vara studier eller en annan anställning. (t. ex. studier, annan anställning, eget företagande, föräldraledighet eller liknande).

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår klient är ett företag inom projektledning för bygg- och fastighetsbranschen.

Ansök nu

Studenter sökes till långsiktigt lageruppdrag hos Sonepar i Örebro!

Lagerarbetare
Läs mer Okt 25
Vill du ha ett flexibelt extrajobb under studietiden? Nu utökar vi vår studentpool på Sonepars centrallager i Örebro – ett perfekt uppdrag för dig som vill jobba fysiskt, utvecklas och samtidigt ha kul på jobbet! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Sonepar, tidigare Elektroskandia, är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som säljer bland annat elmateriel, belysning och kraft/automation till kunder inom elinstallation, industri, och tele/data.

Academic Works studentpool på Sonepars lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter precis som du.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Sonepar kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning och orderplock
- Lastning och lossning

Oavsett avdelning eller arbetsuppgift är din roll avgörande för att företagets leveranskedja ska fungera effektivt. För detta är samarbete med arbetskollegor en förutsättning, samtidigt som du tar ansvar för din del i kedjan. Du kommer att hantera omfattande ordrar och därför värderar vår kund alltid kvalitet och noggrannhet i arbetsutförandet.

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är antingen 10-19 eller 15-19. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 12-16 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan annars kommer den inte att behandlas.
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Kan arbeta minst 2 dagar i veckan
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du har
- Truckkort
- Körkort och tillgång till egen bil
- Tidigare erfarenhet av lagerarbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, löpande under hösten
* Omfattning: Du förväntas vara tillgänglig för arbete ca 12-16h per vecka under terminerna.
* Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan antingen 10-19 eller 15-19
* Placering: Lindvallsgatan 1, Örebro
* Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, saknar du truckkort men har driv och motivation för detta uppdrag kommer du bli erbjuden ett truckkort.
* Bakgrundskontroll: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Sonepar


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Händig och driven? Vi söker säkerhetsmontör till Örebro

Säkerhetsmontör
Läs mer Okt 25
Är du en nyfiken och händig person som trivs med praktiskt arbete och vill utvecklas inom säkerhetsbranschen? Vi söker nu en säkerhetsmontör till ett väletablerat företag i Örebro som arbetar med kompletta säkerhetslösningar för dörrar och passersystem. Här blir du en del av ett engagerat gäng som trivs tillsammans, hjälps åt och har roligt på jobbet.

OM TJÄNSTEN
Som säkerhetsmontör kommer du att arbeta med installation, montering och service av olika säkerhetsprodukter, allt från mekaniska och elektromekaniska lås till dörrstängare, dörrautomatik och passersystem. Arbetet innebär både självständiga uppdrag och samarbete inom ett dedikerat team, där ni tillsammans säkerställer högsta kvalitet och trygghet för kunderna. Arbetet är varierat – ena dagen arbetar du hos en privatkund och nästa dag är du del av ett större projekt i offentlig miljö.

Du erbjuds

En trygg anställning och en arbetsplats som investerar i din långsiktiga utveckling till att bli en expert inom låsmontage. Du får möjlighet att arbeta med varierande uppdrag och bli en del av ett stabilt team med stark sammanhållning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra montering och installation av säkerhetslösningar ute hos kund
* Arbeta både självständigt och i team, beroende på projekt
* Felsökning och reparation
* Anpassa arbetsuppgifter och projektplaner utifrån dagliga förändringar
* Arbeta självständigt med komplexa installationer efter en gedigen upplärningsperiod


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar B-körkort
- Behärskar svenska språket flytande då det krävs för tjänstens arbetsuppgifter
- Har ett intresse för teknik och säkerhet
- Grundläggande förståelse för mekanik och förmåga att arbeta praktiskt, med andra ord är du händig och van vid att skruva, bygga och meka
- Långsiktigt intresse för yrket och en vilja att lära sig och utvecklas över tid
- Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar

Det är meriterande om du har
- Arbetat i liknade roll sedan tidigare
- Erfarenhet från säkerhetsbranschen, snickeri, montage, el eller bygg
- Nyfikenhet och driv att ständigt utvecklas inom säkerhetsteknik

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är en ödmjuk och serviceinriktad person som alltid sätter kunden i fokus. Du tar ansvar för ditt arbete, behåller lugnet när det behövs och löser problem med ett metodiskt och nyfiket arbetssätt. Dessutom har du ett tydligt driv och en vilja att ständigt utvecklas.

Övrig information:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Arbetstid: Dagtid 07-16, vardagar
- Placering: Örebro
- Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning, inkluderat registerkontroll, kommer att genomföras i samband med anställning (i enlighet med 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen).

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
our client

Ansök nu

Konstruktör till Vattenbyggnad i Örebro

Byggnadskonstruktör
Läs mer Okt 14
Här välkomnas du till ett familjärt bolag där du får växa och bidra till utvecklingen av konstruktionsarbetet. Välkommen med ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nu utökar Vattenbyggnad teamet med en erfaren konstruktör. Vi söker nu dig vars hjärta klappar lite extra för just CAD och konstruktion. På Vattenbyggnad ges du en roll med möjlighet att planera och lägga upp ditt eget arbete. Dessutom kommer du erbjudas stora möjligheter att påverka bolagets arbetssätt kring CAD och konstruktion, då du kommer att ansvara för att upprätta mallar och strukturer inom detta område. Denna roll ger dig med det sagt möjlighet att påverka och vidareutveckla konstruktionsarbetet på bolaget, där du får sätta din prägel på arbetssätt och processer.

Hos Vattenbyggnad välkomnas du till en familjär och öppen arbetsplats. Här är arbetsklimatet prestigelöst och beslutsvägarna korta. Bolaget grundades år 2020 med huvudkontor i Örebro, de har sedan dess vuxit till ett 30-tal anställda med kontor i Örebro, Karlstad och Lindesberg. Eftersom det är en liten och sammansvetsad arbetsplats arbetar man ibland över gränserna. Detta innebär en stor möjlighet för dig att utvecklas även utanför ditt kompetensområde, utifrån vad som intresserar dig.

Du erbjuds
- En roll med mycket frihet under ansvar
- En arbetsplats med familjär anda och stora karriärmöjligheter
- En möjlighet att till viss del forma din egen roll och inflytande på bolaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga ärenden som ritningstekniker i programvaror såsom Revit, Tekla, AutoCAD eller liknande
* Genomfo?ra konstruktionsbera?kningar avseende sta?l-, betong- och tra?konstruktioner
* Upprätta konstruktionshandlingar avseende betong, armering, stål och trä i vattenbyggnadsprojekt
* Medverka till kompetensutveckling och kompetensspridning inom teamet och fo?retaget


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av CAD-konstruktion inom bro, vatten eller väg
- Besitter mycket goda kunskaper i Revit, Tekla, Autocad eller någon annan angränsande programvara. Denna kunskap ska representera minst ett-tre års arbetslivserfarenhet inom området
- Besitter kompetens inom lastfallsberäkningar och dimensionering för konstruktionshandlingar
- Har goda kunskaper i Microsoft Office 365, främst inom Powerpoint, Excel och Word
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs för arbetsuppgifterna
- Innehar B-körkort. Detta då resor till kunder förekommer i tjänst

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av stål- och betongkonstruktion med inriktning mot större anläggningar


Vem är du som person?

För att lyckas och framförallt trivas i denna roll tror vi att du uppskattar att lösa problem och ser dig själv som en problemlösare. Du är någon som frodas i en miljö där du får ta mycket eget ansvar och får utrymme för egna initiativ, detta med tanke på att Vattenbyggnad är ett bolag som värdesätter sina medarbetares egna erfarenheter och utveckling. Då Vattenbyggnad till viss del samarbetar i tvärfunktionella team tror vi även att du är en lagspelare som uppskattar ett transparent och prestigelöst samarbete. Vi tror även att du uppskattar en varierande vardag där arbetsuppgifter kan ändras från en dag till en annan.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vattenbyggnad specialiserar sig på entreprenader och utredningar i vatten och arbetar i hela kedjan- från förstudie till färdigt projekt. Bolaget utför underhållsarbeten, byggentreprenader och miljöanpassningar i och omkring dammar, vattenkraftverk samt angränsande vattenmiljöer.

Ansök nu