Örebro: Platschef på Bonway AB i Örebro sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Platschef på Bonway AB i Örebro sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Platschef Bonway AB – Örebro
Är du en driven ledare med en passion för logistik? Letar du efter en roll där du kan göra skillnad och ta en verksamhet till nästa nivå? Har du en analytisk förmåga och ser möjligheter där andra ser hinder?

Då kan vi erbjuda en spännande möjlighet där du både får utveckla dig själv och vår verksamhet i en dynamisk och expansiv organisation!

Vi söker nu en Platschef till Bonway i Örebro – en nyckelroll för att framtidssäkra distributionen och utveckla vårt team. Vi söker en ledare som kan leva våra värdeord; Engagemang, Integritet, Affärsmässighet och Transparens!

Om rollen
Som Platschef har du ett övergripande ansvar för vår distribution inom Örebro och kringliggande orter. Du säkerställer att kvalitet, effektivitet och arbetsmiljö håller hög standard genom att inspirera och engagera dina medarbetare. Din organisation är hjärtat i vår verksamhet, och du ser till att både den dagliga driften och långsiktiga utvecklingen fungerar smidigt.

Ditt huvudansvar innehåller:

- Att hålla sig informerad om all relevant utveckling i omvärlden av intresse för Bonways verksamhet.
- Övergripande ansvar för distributionsområdets kort- och långsiktiga planering.
- Planerar, leder och kontrollerar distributionsområdets verksamhet.
- Personal-, budget- och kvalitetsansvar inom distributionsområdets verksamhet.
- Arbetsmiljö- och miljöuppgifter enligt delegering.
- Kontinuerlig effektivitetsoptimering (kostnader i förhållande till intäkter) för att säkerställa konkurrenskraft över tid.
- Delegerat fordonsansvar utifrån regionens / områdets förutsättningar
Arbetsuppgifter i huvudsak är:

- Sätter mål för underställda enheter, följer upp, kontrollerar och utvärderar deras verksamhet. Identifierar avvikelser från planer och budget och säkerställer att åtgärder utvecklas och implementeras så att planerade mål och utfall nås inom överenskomna kostnadsramar och andra specifikationer.
- Ansvarig för att distributionsområdet har rätt kompetensförsörjning och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdets verksamhet uppfyller alla interna och externa krav i lagar och avtal relaterade till personalprocesserna, som arbetsmiljö, löner, hälsa, kompetens och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdet följer Bonways miljö- och kvalitetskrav.
- Tar emot arbetsmiljö- och miljödelegering från överordnad chef.
- Ansvar för att distributionsområdets hjälpmedel används ansvarsfullt och enligt interna processer.
- Ansvarig för att kostnader och intäkter inom distributionsområdet följs upp samt att inköp görs enligt gällande ekonomisk styrning.
- Ansvaring för rekrytering och introduktion av distributörer inom distributionsområdet.
- Säkerställer en kort- och långsiktig bemanningsplanering.
- Samverkar och utvecklar relationerna med personalorganisationerna.
- Informerar och kommunicerar samt har en kontinuerlig dialog med medarbetare och chefer.
- Aktivt hantera och rapportera incidenter och händelser i interna och externa system enligt fastställda processer.
- Delta i projekt och arbetsgrupper, samarbeta med övriga distributionsområden inom hela Bonway.
- Uppföljning av aktuella KPI:er.
Är det här du?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har/är:

- Relevant examen från universitet/ högskola eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet av liknande befattningar.
- Gedigen ledarskapserfarenhet, gärna även av andra ledare.
- Gedigen kunskap om distribution.
- Förmåga att se samband, orsak och konsekvens.
- Resultatfokuserad.
- Processorienterad.
- Strukturerad.
- Kommunikativ.
- Handlingskraftig.
- God svenska och engelska i tal och skrift så att medarbetare med svenska och engelska som arbetsspråk har lika förutsättningar för en säker arbetsmiljö.
- B-körkort
- God datakunskap, framför allt i G-suite.
Du är en närvarande ledare som motiverar genom att leda med goda exempel. Du är också analytisk, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Förutom dessa egenskaper kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Hos oss på Bonway får du:

- En nyckelroll i en expansiv och agil organisation.
- Möjlighet att påverka och driva förändring.
- Stöd från ett kompetent team och en stark företagskultur.
- Friskvårdsbidrag och andra förmåner.
- Vi har kollektivavtal med Unionen - det blå avtalet. Kontaktperson Beatrice Öhrling: beatrice.ohrling@bonway.se
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Då arbetet kräver nära ledarskap gäller arbete på plats dock finns möjlighet att arbeta hemma vid behov.

Arbetet är förlagt till dagtid men då dina medarbetare utför sitt arbete mestadels natt/tidig morgon kan detta komma att ske även för dig.

Har du frågor om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta HRBP Gustav Eklund: gustav.eklund@bonway.se. Om du är nyfiken på något angående tjänsten och dess innehåll är du välkommen att kontakta Regionchef Arne Nyman på arne.nyman@bonway.se

Vill du vara med och skapa framtidens logistik tillsammans med oss?

Välkommen med din ansökan senast den 2025-05-25! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Distributionschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Distributionschef.

Platschef på Bonway AB i Örebro sökes!

Läs mer Maj 9
Platschef Bonway AB – Örebro
Är du en driven ledare med en passion för logistik? Letar du efter en roll där du kan göra skillnad och ta en verksamhet till nästa nivå? Har du en analytisk förmåga och ser möjligheter där andra ser hinder?

Då kan vi erbjuda en spännande möjlighet där du både får utveckla dig själv och vår verksamhet i en dynamisk och expansiv organisation!

Vi söker nu en Platschef till Bonway i Örebro – en nyckelroll för att framtidssäkra distributionen och utveckla vårt team. Vi söker en ledare som kan leva våra värdeord; Engagemang, Integritet, Affärsmässighet och Transparens!

Om rollen
Som Platschef har du ett övergripande ansvar för vår distribution inom Örebro och kringliggande orter. Du säkerställer att kvalitet, effektivitet och arbetsmiljö håller hög standard genom att inspirera och engagera dina medarbetare. Din organisation är hjärtat i vår verksamhet, och du ser till att både den dagliga driften och långsiktiga utvecklingen fungerar smidigt.

Ditt huvudansvar innehåller:

- Att hålla sig informerad om all relevant utveckling i omvärlden av intresse för Bonways verksamhet.
- Övergripande ansvar för distributionsområdets kort- och långsiktiga planering.
- Planerar, leder och kontrollerar distributionsområdets verksamhet.
- Personal-, budget- och kvalitetsansvar inom distributionsområdets verksamhet.
- Arbetsmiljö- och miljöuppgifter enligt delegering.
- Kontinuerlig effektivitetsoptimering (kostnader i förhållande till intäkter) för att säkerställa konkurrenskraft över tid.
- Delegerat fordonsansvar utifrån regionens / områdets förutsättningar
Arbetsuppgifter i huvudsak är:

- Sätter mål för underställda enheter, följer upp, kontrollerar och utvärderar deras verksamhet. Identifierar avvikelser från planer och budget och säkerställer att åtgärder utvecklas och implementeras så att planerade mål och utfall nås inom överenskomna kostnadsramar och andra specifikationer.
- Ansvarig för att distributionsområdet har rätt kompetensförsörjning och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdets verksamhet uppfyller alla interna och externa krav i lagar och avtal relaterade till personalprocesserna, som arbetsmiljö, löner, hälsa, kompetens och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdet följer Bonways miljö- och kvalitetskrav.
- Tar emot arbetsmiljö- och miljödelegering från överordnad chef.
- Ansvar för att distributionsområdets hjälpmedel används ansvarsfullt och enligt interna processer.
- Ansvarig för att kostnader och intäkter inom distributionsområdet följs upp samt att inköp görs enligt gällande ekonomisk styrning.
- Ansvaring för rekrytering och introduktion av distributörer inom distributionsområdet.
- Säkerställer en kort- och långsiktig bemanningsplanering.
- Samverkar och utvecklar relationerna med personalorganisationerna.
- Informerar och kommunicerar samt har en kontinuerlig dialog med medarbetare och chefer.
- Aktivt hantera och rapportera incidenter och händelser i interna och externa system enligt fastställda processer.
- Delta i projekt och arbetsgrupper, samarbeta med övriga distributionsområden inom hela Bonway.
- Uppföljning av aktuella KPI:er.
Är det här du?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har/är:

- Relevant examen från universitet/ högskola eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet av liknande befattningar.
- Gedigen ledarskapserfarenhet, gärna även av andra ledare.
- Gedigen kunskap om distribution.
- Förmåga att se samband, orsak och konsekvens.
- Resultatfokuserad.
- Processorienterad.
- Strukturerad.
- Kommunikativ.
- Handlingskraftig.
- God svenska och engelska i tal och skrift så att medarbetare med svenska och engelska som arbetsspråk har lika förutsättningar för en säker arbetsmiljö.
- B-körkort
- God datakunskap, framför allt i G-suite.
Du är en närvarande ledare som motiverar genom att leda med goda exempel. Du är också analytisk, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Förutom dessa egenskaper kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Hos oss på Bonway får du:

- En nyckelroll i en expansiv och agil organisation.
- Möjlighet att påverka och driva förändring.
- Stöd från ett kompetent team och en stark företagskultur.
- Friskvårdsbidrag och andra förmåner.
- Vi har kollektivavtal med Unionen - det blå avtalet. Kontaktperson Beatrice Öhrling: beatrice.ohrling@bonway.se
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Då arbetet kräver nära ledarskap gäller arbete på plats dock finns möjlighet att arbeta hemma vid behov.

Arbetet är förlagt till dagtid men då dina medarbetare utför sitt arbete mestadels natt/tidig morgon kan detta komma att ske även för dig.

Har du frågor om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta HRBP Gustav Eklund: gustav.eklund@bonway.se. Om du är nyfiken på något angående tjänsten och dess innehåll är du välkommen att kontakta Regionchef Arne Nyman på arne.nyman@bonway.se

Vill du vara med och skapa framtidens logistik tillsammans med oss?

Välkommen med din ansökan senast den 2025-05-25! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

DHL Freight söker: : Platschef till Terminalen i Örebro

Läs mer Okt 31
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

På terminalen i Örebro arbetar ca engagerade 45 egna medarbetare, varav 9 inom ledning, avisering, trafikstyrning och administration samt ca 36 terminalarbetare. Örebro är en del av DHLs stora rikstäckande nätverk där vårt arbets och upptagningsområde motsvarar Örebro län.

Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för:
* Övergripande ansvar för att planera, leda, styra och följa upp den operativa och strategiska verksamheten i Örebro och säkerställa kvalitet och produktivitet
* Bygga upp och vårda goda relationer med beslutsfattare och andra nyckelpersoner hos kund och transportörer
* Stärka vår marknadsnärvaro i Örebro regionen.
* Ansvar för att verksamhetens lönsamhet och att kostnader följer budgeterade mål
* Sätta tydliga mål samt följa upp och coacha ditt team att nå målen
* Säkerställa lokal implementering och efterlevnad av affärer, processer och policys
* Ta fram och verkställa lokala aktiviteter för att stödja bolagets övergripande mål
* Driva förbättrings – och utvecklingsarbete i den lokala ledningsgruppen

Profil & Bakgrund

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en god kommunikatör, lagspelare och ledare samtidigt som du har ett högt driv. Du trivs med eget ansvar samt har en förmåga att leda och engagera andra. Du trivs i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik och har en positiv samt flexibel inställning till förändringar.
 
* Vi söker dig med relevant utbildning, gärna högskoleutbildning med inriktning mot logistik, eller motsvarande kompetens
* Du har flerårig och dokumenterad ledarerfarenhet samt vana att arbeta processorienterat
* Vårt koncernspråk är engelska, vilket du förväntas behärska i både tal och skrift
* Du har goda kunskaper och vana att arbeta i Excel
* Du är en tydlig och aktiv ledare som respektfullt driver din organisation mot goda resultat
* Du är bra på att skapa förtroende och bygga relationer med såväl andra funktioner inom bolaget som fackliga parter och kunder

Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Örebro. Som platschef rapporterar du till Head of Area (regionchef) Staffan Östman och ingår i ledningsgruppen för Area 1 som består av 9 st. platschefskollegor som är spridda över landet.

För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden (eller manliga om så är fallet)

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast den 30 November 2022.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Staffan Östman, Head of Area; 070-6774800

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram https://instagram.com/dhl_sverige?utm_medium=copy_link

Eller kika närmare på DHL https://www.youtube.com/watch?v=YffYBfWaqkY, vårt varumärke https://www.youtube.com/watch?v=SSsYZjP5CX8 globalt eller DHL Sverige https://www.youtube.com/channel/UCk_9cOpEEBr5B2vFKTyX7Eg/featured

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
 

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Ansök nu

Nattchef till Örebro

Läs mer Jul 23
Vi är först på plats när dagen börjar!
En bra dag börjar för de flesta människor med en dagsfärsk tidning till frukost. För att tidningsläsning ska kunna vara en god vana krävs att tidningen når prenumeranter på ett tillförlitligt sätt och inom utlovad tid.
Detta kräver en väl fungerande distribution som är i gång varje natt. I Prologs områden arbetar ca 600 distributörer med att dela ut drygt 200 000 morgontidningar, reklam och paket. Vi delar ut en mängd olika produkter varje natt, så det är mycket att hålla reda på och vårt område sträcker sig från Kopparberg i Norr till Askersund i söder.
Vi söker nu en ny nattchef till Örebro.
Som nattchef kommer du att ansvara för distributionen av morgontidningar och andra produkter i Örebro län. I arbetet ingår att leda, planera och följa upp verksamheten inom området. Du kommer att ha ansvar för arbetsledning av ca 60 bud och ingår i regionens ledningsgrupp där du rapporterar till Platschefen. Som nattchef arbetar du på ett rullande tre veckors schema med två veckor natt och en vecka dag. Vår verksamhet är igång 7 dagar i veckan, vilket innebär att du även kommer arbeta natt var tredje helg.
I ditt ansvar ingår att utveckla kvalitet och produktivitet inom regionen genom att föreslå och löpande genomföra förbättringar av verksamheten. Under din arbetstid på natten arbetar du tillsammans med ytterligare en nattchef samt regionens gruppledare. I slutet av passet, under morgonen, har du b.la ansvar för att skicka rapporter med information om hur distributionen gått. Under dagtid arbetar du främst med rekrytering av nya distributörer och bemanningen inför natten samt följer upp eventuella frågor som kommit in under natten. I din roll kan viss körning i tjänsten förekomma b.la för att lösa problem och komma i kontakt med distributörerna.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Daglig ledning och uppföljning av distributionsorganisationen
- Uppföljning och rapportering av kvalitet samt produktivitet
- Rapportering av verksamhet och ständiga förbättringar inom området
- Arbetsmiljöfrågor
- Uppföljning av ekonomi
Vem är du?
För att fungera väl i tjänsten tror vi att du är ansvarsfull, tycker om att lösa problem och självklart är bekväm med att arbeta nattetid. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens. Erfarenhet från arbetsledning inom transport-, industri eller servicesektorn är meriterande. Vi förutsätter att du är social samt har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor. Som ledare är du handlingskraftig, lösningsorienterad och van att ta beslut samt starta aktiviteter.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, har god IT-kunskap och att du har ledarerfarenhet eller utbildning inom området. B-körkort är ett krav.
Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med din ansökan, vi ser fram emot att få ta del av den! Företaget tillämpar provanställning och tillträde sker efter överenskommelse.

Ansök nu

Global Supply Hub Europe Manager

Läs mer Jul 18
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com

Join Us
Epiroc is currently looking for an experienced leader with a strong background in the supply chain to join us as a Manager of Global Supply Hub Europe. The Global Supply Hubs manage the inbound flow and planning of Global Parts from external suppliers within the region into the Global Distribution Centers and Regional Distribution Centres located globally. The objective of the Global Supply Hub is to reduce the transport costs between different regions, optimize the supply/distribution flows and ensure supply from external suppliers. 
The role will be reporting to a Global Supply Hub & Transportation Manager.

Mission
The mission in this role is to manage all information flows related to the global supply and distribution setup of global parts from suppliers in Europe into the Supply Chain network. Focus areas of the role will be:
* People Management: Managing Global Supply Hub Europe team (7 members)
* Coordinate inbound volumes with suppliers: Organizing supplier co-planning meetings, managing and supporting forecast, monitoring supplier performance KPIs and driving improvement activities, reporting full supplier picture to S&OP; for the ability to supply and others.
* Allocation of supply: Allocating constrained parts and executing supplier demand allocation within the network 
* Set up of supply flow for global parts from supplier to Distribution Centres: Deciding inbound  replenishment path within the region and optimizing physical inbound and outbound flows 
* Supplier performance development: Leading supplier performance development activities, overseeing packaging optimization activities, educating suppliers on how delivery performance is measured and how orders are handled, working on total lead team optimization and other


Your Profile
To be successful in this role, you should have a University Degree in the supply chain, logistics, operations, or related area and min. of 5 years of experience in global end-to-end supply chain management (including distribution, inventory management and project management). You have a strong understanding of all modes of transportation for international transport and an ability to develop supplier relationships. You are an experienced leader with a track record of managing people in a global context with a good mix of strategic, tactical and operational management. 
To enjoy the work as Global Supply Hub Manager Europe, it is important that you have a genuine interest in technology, people, teamwork and achieving results. You are driven to get things done, like to explore new frontiers and enjoy managing multiple priorities. You have a motivating and encouraging leadership profile, you are customer focused and have an ability to act and deliver in a dynamic environment.
This role requires a lot of global contacts (internal and external), therefore strong English communication skills, both verbal and written, are necessary. Additional languages and an MBA education are considered a plus.

Life at Epiroc
By joining our company, you can expect an atmosphere of creativity, innovation and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled, committed and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities! There are also some things that make us a little extra proud to work at Epiroc:  
•    Global career opportunities
•    Epiroc University, for your own competence development
•    Community involvement
•    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.

Location and travel
This position is located in Örebro or Fagersta and can be performed in a hybrid way. The exact split between on-site and remote work is up to further agreement. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply. 

Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. We welcome your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is 15.8.2022. For questions about the position contact Hiring Manager Nargiz Karimova, Global Supply HUB Manager, nargiz.karimova@epiroc.com or Recruitment Specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Vikariernade Nattchef

Läs mer Jun 15
Vi är först på plats när dagen börjar.
En bra dag börjar för de flesta människor med en dagsfärsk tidning till frukost. För att tidningsläsning ska kunna vara en god vana krävs att tidningen når prenumeranter på ett tillförlitligt sätt och inom utlovad tid.
Detta kräver en väl fungerande distribution som är i gång varje natt. I Prologs områden arbetar ca 1000 distributörer med att dela ut drygt 200 000 morgontidningar, reklam och paket. Vi delar ut en mängd olika produkter varje natt, så det är mycket att hålla reda på.
Vi söker nu två nya nattchefer för vikariat.
Som nattchef arbetar du på ett rullande tre veckors schema med två veckor natt och en vecka dag. Under natten har du ansvar för distributörerna som delar ut våra tidningar och paket. Under dagtid arbetar du främst med rekrytering av nya distributörer och bemanning inför natten samt följa upp frågor som kommit in under natten. Vår verksamhet är igång 7 dagar i veckan, vilket innebär att du även kommer arbeta natt var tredje helg.
För att fungera väl i tjänsten tror vi att du är ansvarsfull, tycker om att lösa problem och självklar är bekväm med att arbeta nattid. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativ och att du har ledarerfarenhet eller utbildning. Du behöver ha B-körkort.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida: www.prologkb.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Bonway AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Bonway AB .

Nattdistributör på söndagar hos Bonway (Örebro, Fellingsbro, Fjugesta, Hall

Tidningsdistributör
Läs mer Apr 10
Nu söker vi dig som vill arbeta som nattdistributör på söndagar i någon av våra orter i Örebro län.

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Schema: Söndagar, arbetstid cirka 01:00 - 05:00.

Start: Enligt överenskommelse

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med våra företagsfordon: Paxster (mopedbil) eller företagsbil. EU/SV B-körkort är ett krav.

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 08.30 på helger

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Kvalifikationer

Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)


-
Ha ett giltigt EU-körkort med B-behörighet.


Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Nattdistributör på söndagar hos Bonway (Örebro, Fellingsbro, Fjugesta, Hall

Tidningsdistributör
Läs mer Mar 18
Nu söker vi dig som vill arbeta som nattdistributör på söndagar i någon av våra orter i Örebro län.

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Schema: Söndagar, arbetstid cirka 01:00 - 05:00.

Start: Enligt överenskommelse

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med våra företagsfordon: Paxster (mopedbil) eller företagsbil. EU/SV B-körkort är ett krav.

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 08.30 på helger

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Kvalifikationer

Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)


-
Ha ett giltigt EU-körkort med B-behörighet.


Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Platschef på Bonway AB i Örebro sökes!

Distributionschef, logistik och transporter
Läs mer Maj 9
Platschef Bonway AB – Örebro
Är du en driven ledare med en passion för logistik? Letar du efter en roll där du kan göra skillnad och ta en verksamhet till nästa nivå? Har du en analytisk förmåga och ser möjligheter där andra ser hinder?

Då kan vi erbjuda en spännande möjlighet där du både får utveckla dig själv och vår verksamhet i en dynamisk och expansiv organisation!

Vi söker nu en Platschef till Bonway i Örebro – en nyckelroll för att framtidssäkra distributionen och utveckla vårt team. Vi söker en ledare som kan leva våra värdeord; Engagemang, Integritet, Affärsmässighet och Transparens!

Om rollen
Som Platschef har du ett övergripande ansvar för vår distribution inom Örebro och kringliggande orter. Du säkerställer att kvalitet, effektivitet och arbetsmiljö håller hög standard genom att inspirera och engagera dina medarbetare. Din organisation är hjärtat i vår verksamhet, och du ser till att både den dagliga driften och långsiktiga utvecklingen fungerar smidigt.

Ditt huvudansvar innehåller:

- Att hålla sig informerad om all relevant utveckling i omvärlden av intresse för Bonways verksamhet.
- Övergripande ansvar för distributionsområdets kort- och långsiktiga planering.
- Planerar, leder och kontrollerar distributionsområdets verksamhet.
- Personal-, budget- och kvalitetsansvar inom distributionsområdets verksamhet.
- Arbetsmiljö- och miljöuppgifter enligt delegering.
- Kontinuerlig effektivitetsoptimering (kostnader i förhållande till intäkter) för att säkerställa konkurrenskraft över tid.
- Delegerat fordonsansvar utifrån regionens / områdets förutsättningar
Arbetsuppgifter i huvudsak är:

- Sätter mål för underställda enheter, följer upp, kontrollerar och utvärderar deras verksamhet. Identifierar avvikelser från planer och budget och säkerställer att åtgärder utvecklas och implementeras så att planerade mål och utfall nås inom överenskomna kostnadsramar och andra specifikationer.
- Ansvarig för att distributionsområdet har rätt kompetensförsörjning och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdets verksamhet uppfyller alla interna och externa krav i lagar och avtal relaterade till personalprocesserna, som arbetsmiljö, löner, hälsa, kompetens och bemanning.
- Säkerställer att distributionsområdet följer Bonways miljö- och kvalitetskrav.
- Tar emot arbetsmiljö- och miljödelegering från överordnad chef.
- Ansvar för att distributionsområdets hjälpmedel används ansvarsfullt och enligt interna processer.
- Ansvarig för att kostnader och intäkter inom distributionsområdet följs upp samt att inköp görs enligt gällande ekonomisk styrning.
- Ansvaring för rekrytering och introduktion av distributörer inom distributionsområdet.
- Säkerställer en kort- och långsiktig bemanningsplanering.
- Samverkar och utvecklar relationerna med personalorganisationerna.
- Informerar och kommunicerar samt har en kontinuerlig dialog med medarbetare och chefer.
- Aktivt hantera och rapportera incidenter och händelser i interna och externa system enligt fastställda processer.
- Delta i projekt och arbetsgrupper, samarbeta med övriga distributionsområden inom hela Bonway.
- Uppföljning av aktuella KPI:er.
Är det här du?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har/är:

- Relevant examen från universitet/ högskola eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet av liknande befattningar.
- Gedigen ledarskapserfarenhet, gärna även av andra ledare.
- Gedigen kunskap om distribution.
- Förmåga att se samband, orsak och konsekvens.
- Resultatfokuserad.
- Processorienterad.
- Strukturerad.
- Kommunikativ.
- Handlingskraftig.
- God svenska och engelska i tal och skrift så att medarbetare med svenska och engelska som arbetsspråk har lika förutsättningar för en säker arbetsmiljö.
- B-körkort
- God datakunskap, framför allt i G-suite.
Du är en närvarande ledare som motiverar genom att leda med goda exempel. Du är också analytisk, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Förutom dessa egenskaper kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Hos oss på Bonway får du:

- En nyckelroll i en expansiv och agil organisation.
- Möjlighet att påverka och driva förändring.
- Stöd från ett kompetent team och en stark företagskultur.
- Friskvårdsbidrag och andra förmåner.
- Vi har kollektivavtal med Unionen - det blå avtalet. Kontaktperson Beatrice Öhrling: beatrice.ohrling@bonway.se
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Då arbetet kräver nära ledarskap gäller arbete på plats dock finns möjlighet att arbeta hemma vid behov.

Arbetet är förlagt till dagtid men då dina medarbetare utför sitt arbete mestadels natt/tidig morgon kan detta komma att ske även för dig.

Har du frågor om vår rekryteringsprocess är du välkommen att kontakta HRBP Gustav Eklund: gustav.eklund@bonway.se. Om du är nyfiken på något angående tjänsten och dess innehåll är du välkommen att kontakta Regionchef Arne Nyman på arne.nyman@bonway.se

Vill du vara med och skapa framtidens logistik tillsammans med oss?

Välkommen med din ansökan senast den 2025-05-25! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Sommarjobb nattdistributör - Örebro Län

Tidningsdistributör
Läs mer Mar 28
Vill du jobba och träna samtidigt i sommar? Jobba hos oss som nattdistributör!

Vill du vara ute och jobba på natten när trafiken är lugn? Trivs du med ett fysiskt aktivt arbete och att vara utomhus i olika typer av väder?

Arbetet som nattdistributör är ett självständigt arbete med utdelning av morgontidningar, magasin och paket. Vi söker distributörer som är ansvarsfulla, noggranna och föredrar att arbeta på natten!

Distributionen sker med våra hjälpmedel och företagsfordon Paxster (mopedbil) och företagsbil, svenskt eller EU-körkort med B-behörighet krävs.

Om tjänsterna
Arbetstid: måndag - lördag eller söndag mellan ca 00:30 - 04.30
Sysselsättningsgrad: 10-75%
Anställningsform: Sommarvikariat upp till 3 månader, juni - juli - augusti
Start: enligt överenskommelse
Lön: Timlön enligt kollektivavtal på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h

Du behöver ha möjlighet att stanna kvar och jobba vid oförutsedda händelser, som senast till 07.30 på vardagar och 08.30 på helger.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten. Vår verksamhet pågår 6 nätter i veckan och du behöver kunna arbeta helg för att komma att bli aktuell för en tjänst hos oss.

Stor möjlighet finns till förlängd anställning efter sommaren!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


- Vara minst 18 år

- Inneha ett personnummer eller samordningsnummer

- Ha ett giltigt arbetstillstånd

- Ha goda kunskaper i svenska eller engelska

- Förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone

- Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar samt vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför

- Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)

- Ha svenskt eller EU-körkort med B-behörighet


Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!



Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Sommarjobb nattdistributör - Örebro Län

Tidningsdistributör
Läs mer Mar 28
Vill du jobba och träna samtidigt i sommar? Jobba hos oss som nattdistributör!

Vill du vara ute och jobba på natten när trafiken är lugn? Trivs du med ett fysiskt aktivt arbete och att vara utomhus i olika typer av väder?

Arbetet som nattdistributör är ett självständigt arbete med utdelning av morgontidningar, magasin och paket. Vi söker distributörer som är ansvarsfulla, noggranna och föredrar att arbeta på natten!

Distributionen sker med våra hjälpmedel och företagsfordon Paxster (mopedbil) och företagsbil, svenskt eller EU-körkort med B-behörighet krävs.

Om tjänsterna
Arbetstid: måndag - lördag eller söndag mellan ca 00:30 - 04.30
Sysselsättningsgrad: 10-75%
Anställningsform: Sommarvikariat upp till 3 månader, juni - juli - augusti
Start: enligt överenskommelse
Lön: Timlön enligt kollektivavtal på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h

Du behöver ha möjlighet att stanna kvar och jobba vid oförutsedda händelser, som senast till 07.30 på vardagar och 08.30 på helger.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten. Vår verksamhet pågår 6 nätter i veckan och du behöver kunna arbeta helg för att komma att bli aktuell för en tjänst hos oss.

Stor möjlighet finns till förlängd anställning efter sommaren!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


- Vara minst 18 år

- Inneha ett personnummer eller samordningsnummer

- Ha ett giltigt arbetstillstånd

- Ha goda kunskaper i svenska eller engelska

- Förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone

- Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar samt vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför

- Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)

- Ha svenskt eller EU-körkort med B-behörighet


Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!



Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Nattdistributör sökes till Örebro stad

Tidningsdistributör
Läs mer Jan 21
Nu söker vi dig som vill jobba som nattdistributör i Örebro Stad.

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Anställningsform: Provanställning eller vikariat.

Schema: Mån - lör eller sön. Arbetstiden startar från ca. 00:00 till 04:00

Start: Omgående med upplärningsnätter samt möjlighet att arbeta extra utöver schema vid behov

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med våra företagsfordon: Paxster (mopedbil) eller företagsbil. EU/SV B-körkort är ett krav.

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 07.30 på vardagar och 08.30 på helger

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)


-
Ha ett giltigt EU-körkort med B-behörighet.

Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu