Örebro: Vi söker redovisningsekonom till kunds räkning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker redovisningsekonom till kunds räkning i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vår kund Desert Business Service AB söker nu en redovisningsekonom. Du kommer tillsammans med kollegor erbjuda några av Sveriges främsta inom underhållningsbranschen professionell hjälp inom ekonomi och redovisning. 
Uppdraget är ett interimsuppdrag som till att börja med är under ett års tid med en eventuell möjlighet till förlängning. 

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Desert Business Service erbjuder vi dig en roll med kvalificerade uppgifter inom redovisning och rapportering. Arbetsuppgifterna inkluderar löpande bokföring och ekonomihantering, kund- och leverantörsreskontra, fakutering, moms, skatter och även lönehantering. 
Idag består ekonomiavdelningen av tre redovisningsekonomer som alla också arbetar med liknande arbetsuppgifter och som kommer finnas tillgänliga under introduktiuonen för frågor och stöd samt tre ekonomer som hanterar bokslut, deklarationer och royaltyavräkningar m.m.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har gärna jobbat något år med löpande ekonomiuppgifter och har du även erfarenhet av bokslut ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara konsult inom redovisningsbranschen.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturligt kommunikativ ådra, har hög integritet och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Om Desert Business Service
Desert Business Service AB erbjuder sina kunder professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration och projektledning. Bland sina kunder finns några av landets främsta inom underhållningsbranschen inom skådespeleri, musik och regissering.

Ansökan
Låter det intressant för dig?
I detta uppdrag samarbetar vi med Oak Consulting. Vid frågor, kontakta Jennifer Jonsson HR-konsult, tel: 073-059 31 91.
Välkommen med dina frågor och funderingar så snart som möjligt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Redovisningsekonom.

Kundorienterad redovisningsekonom inom skog och lantbruk

Läs mer Mar 19
LR Revision och Redovisning beskrivs av många anställda som familjärt, här är alla välkomna och företaget värnar verkligen om sina anställda. Efter en ihopslagning av flera kontor så sitter nu 38 kollegor under samma tak på Aspholmen i Örebro. Dessutom finns det 5 kollegor i Lindesberg och ytterligare 6 personer i Vingåker. Du har därmed många potentiella kaffepauser beroende på vart dina kunduppdrag tar dig!

OM LR REVISION & REDOVISNING LR Revision & Redovisning är en modern kombibyrå som erbjuder hjälp inom redovisning, revision, lön och skatt. Ambitionen är att vara ett engagerat och kraftfullt stöd till företag och företagare i vardagen. LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med fler än 70 kontor, spridda över Sverige. Då de vill utöka resurserna inom de gröna näringarna finns nu möjligheten för dig att ansluta till LR Revision & Redovisning och en tjänst där man tror och litar på dig och din kompetens.

DU ERBJUDS: LR Revision & Redovisning har förstått värdet i att deras medarbetare mår bra och hos dem är alla medarbetare viktiga. Du välkomnas in i en period där de tillsammans bygger laget och kulturen efter sammanslagningen av kontoren. Rollen erbjuder närheten till revisorer inom bolaget, trevliga kollegor samt stor flexibilitet. LR Revision & Redovisning erbjuder dig dessutom:
Förkortad arbetstid mellan 1/7-31/10 då det är 7-timmars arbetsdag
Bonussystem till alla anställda
Hälsoundersökningar och omfattande försäkring
Konferenser och utbildningar
Ett bra tjänstepensionserbjudande
Betald massage på arbetstid varje månad
Friskvårdsbidrag 5000 kr/år
Gratis parkering utanför kontoret

På LR Revision & Redovisning värderar man balans mellan privat- och arbetsliv. Konkret innebär det till exempel att man stöttar upp varandra vid sjukdom, VAB eller liknande. De lägger de stort värde i att du som medarbetare inte behöver arbeta orimligt många timmar i veckan. Målet är att lyckas snitta 40-timmars veckor även under högsäsong.
ROLLEN Som redovisningskonsult har du nära kontakt med dina kunder och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bistå i kvalificerade redovisningsfrågor samt årsbokslut.
När vi frågar en kollega i samma roll vad hon uppskattar mest med sitt arbete så är svaret dels den fina kontakten med kunderna genom generationer, men även det faktum att hela tiden lyckas med att hjälpa kundernas verksamhet framåt. Det ställer höga krav på att hela tiden hålla sig uppdaterad om vad som händer inom lagar och regelverk. Något som i sin tur gör rollen både spännande och hela tiden utvecklande.

INTRODUKTION
Mycket förväntas du kunna vid tillträde, men system och program går ni igenom och sedan får du gå bredvid en kollega en tid för att lära känna kundernas verksamhet.


VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har arbetat i motsvarande roll tidigare och således har erfarenhet av redovisning inom området jord och skog. Du känner väl till de gröna näringarna, antingen genom att du haft kunder inom området eller kanske för att du själv äger skog eller har ett lantbruk.
Du behöver ha körkort för att ta dig runt till dina kunder
Du behöver ha goda kunskaper i svenska för att kunna kommunicera med kunderna inom aktuella områden

Som person är du givetvis kundorienterad. Vi ser att du besitter god samarbetsförmåga, är nyfiken, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete.

INTRESSERAD? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Sara Belicke på tel 072-219 64 73. alternativt HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33.
Välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök nu

Vi söker redovisningsekonom till kunds räkning!

Läs mer Maj 9
Vår kund Desert Business Service AB söker nu en redovisningsekonom. Du kommer tillsammans med kollegor erbjuda några av Sveriges främsta inom underhållningsbranschen professionell hjälp inom ekonomi och redovisning. 
Uppdraget är ett interimsuppdrag som till att börja med är under ett års tid med en eventuell möjlighet till förlängning. 

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Desert Business Service erbjuder vi dig en roll med kvalificerade uppgifter inom redovisning och rapportering. Arbetsuppgifterna inkluderar löpande bokföring och ekonomihantering, kund- och leverantörsreskontra, fakutering, moms, skatter och även lönehantering. 
Idag består ekonomiavdelningen av tre redovisningsekonomer som alla också arbetar med liknande arbetsuppgifter och som kommer finnas tillgänliga under introduktiuonen för frågor och stöd samt tre ekonomer som hanterar bokslut, deklarationer och royaltyavräkningar m.m.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har gärna jobbat något år med löpande ekonomiuppgifter och har du även erfarenhet av bokslut ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara konsult inom redovisningsbranschen.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturligt kommunikativ ådra, har hög integritet och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Om Desert Business Service
Desert Business Service AB erbjuder sina kunder professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration och projektledning. Bland sina kunder finns några av landets främsta inom underhållningsbranschen inom skådespeleri, musik och regissering.

Ansökan
Låter det intressant för dig?
I detta uppdrag samarbetar vi med Oak Consulting. Vid frågor, kontakta Jennifer Jonsson HR-konsult, tel: 073-059 31 91.
Välkommen med dina frågor och funderingar så snart som möjligt!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Apr 9
Redovisningsekonom sökes till Four FM i Örebro!
Vill du vara med och driva ekonomiska processer framåt på ett företag som ständigt utvecklas? Vi söker nu dig som vill ta nästa steg i din karriär som Redovisningsekonom!
Om oss
Four FM är ett nordiskt facility management-företag som som erbjuder premiumlösningar inom Facility management. Vi är ett dynamiskt företag som är byggt på entreprenörskap, engagerade medarbetare och en stark företagskultur med fokus på hållbarhet, kvalitet och kundupplevelse.
Vårt förhållningssätt "We take C.A.R.E." genomsyrar allt vi gör – från samarbeten till hur vi skapar värde för kunder och medarbetare.
Med verksamhet i hela Norden präglas vår kultur av transparens, lyhördhet och ett starkt servicehjärta. Vill du vara med och forma framtidens arbetsplatser?
Arbetsbeskrivning
Som Redovisningsekonom hos Four FM kommer du att ha möjlighet att arbeta i en bred och varierande tjänst där samarbete och engagemang är avgörande.
Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha kontakt med några av världens mest framgångsrika företag, med fokus på löpande redovisning för våra bolag och filialer i Norden.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta:
Löpande redovisning.
Kund- och leverantörsreskontra.
Kontoavstämningar.
Moms- och skattedeklarationer.
Fakturering.
Månadsbokslut.
Analysera ekonomiska resultat.
Upprätta prognoser.
Rapportering.
Utöver detta kommer du att bistå kollegor, kunder och leverantörer med support.

Egenskaper vi söker hos dig

Vi söker en engagerad och ansvarstagande Redovisningsekonom med starkt eget driv och god analytisk förmåga. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö och kan behålla fokus och struktur även under intensiva perioder.
Som Redovisningsekonom hos oss kommer du inte bara att vara en viktig del av vårt ekonomiteam, utan du kommer också att vara en nyckelspelare i vårt samarbete med andra avdelningar inom bolaget. Vi söker dig som är social, relationsbyggande och gillar att hitta lösningar tillsammans.
Kvalifikationskrav
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande.
Ett par års arbetserfarenhet som redovisningsekonom eller motsvarande.
Mycket goda kunskaper i Excel och övriga program i Office-paketet.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Tjänstens omfattning
Tjänsten är på heltid med arbetstider måndag till fredag, kl. 08.00–17.00.
Varaktighet och Tillträde
Tillsvidare med en inledande provanställning. Förväntad start är snarast eller enligt överenskommelse.
Stationeringsort
På vårt nya kontor i Örebro.
Sista ansökningsdag
Ansökningsperioden löper ut 2025-05-11, men urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!
Four FM's vision "We take C.A.R.E."
Våra värderingar fungerar som vår moraliska kompass och genomsyrar allt vi gör – från våra kundrelationer till vårt sätt att stötta medarbetare. "We take C.A.R.E". Om du vill göra skillnad, uppskattar en stödjande arbetsmiljö och delar våra värderingar – Compassion, Attention, Respect och Excellence – då ser vi fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonom till Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten

Läs mer Apr 25
Nu söker vi en ekonom till Örebro kommuns avdelning för redovisning! Är du en driven person som älskar siffror och redovisning, då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Som ekonom på ekonomiavdelningen jobbar du i team tillsammans med andra ekonomer som jobbar med övergripande redovisningsfrågor. Tillsammans med redovisningsteamet ansvarar du för förvaltning och kvalitetssäkring av löpande redovisning. Vi arbetar också strategiskt och proaktivt inom hela redovisningsområdet. Du förväntas ha goda redovisningskunskaper för att säkerställa god kvalité i redovisningen. Du arbetar självständigt och samordnar, utvecklar och skapar möjlighet att följa upp den kommunövergripande ekonomin.

Tjänsten innebär en del praktiskt arbete med underlag i samband med bokslutsarbete men du ska även känna dig bekväm i att vara ett rådgivande och strategiskt stöd till verksamheten. Du förväntas också omvärldsspana och bidra till att utveckla interna riktlinjer och rutiner så att de följer god redovisningssed.

Exempel på arbetsuppgifter:

• tillsammans med redovisningsteamet utveckla processerna inom redovisningsområdet
• arbeta i team tillsammans med övriga ekonomer och bistå med expertkunskap inom redovisningsområdet mot verksamheten
• delta i upprättande av delårs- och årsbokslut

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad inom ekonomiavdelningen som ger stöd inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 75 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller.?Det långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi utgår från nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1 och erbjuder möjlighet att utföra viss del av arbete på distans samt utifrån flexibla arbetstider.

Vi är en del av?kommunledningsförvaltningen?vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och har en förmåga att koppla ihop helheten inom redovisningsområdet. Du har en god förståelse för komplexa samspel, bland annat verksamheternas behov av ekonomisk redovisning kopplat till kraven för god redovisningssed, hur val av redovisningsmetod påverkar handlingsutrymmet framöver och samspelet mellan olika processer. Rollen kräver att du är initiativrik och själv kan planera samt strukturera upp arbetet. Du behöver även ha förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt samarbeta väl med andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativt mot ekonomistyrning
• erfarenhet av redovisningsarbete
• erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• mycket goda kunskaper i Excel

Meriterande:

• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av att göra bokslut
• erfarenhet av ekonomisystemet Raindance  

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi även komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ekonom - föräldravikariat

Läs mer Mar 28
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen!

Riksbyggen är ett kooperativt företag, det innebär att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet.

Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder.
Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss.



Är du en engagerad och kompetent ekonom som vill arbeta med kundnära och varierande uppgifter? Vill du vara med och göra skillnad för bostadsrättsföreningar och deras styrelser? Då kan du vara den vi söker!

Hos oss gör du skillnad
Som ekonom hos oss kommer du att ha ett ansvarsfullt och kundorienterat arbete, där kunderna består av bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Du kommer att:


• Sköta den löpande bokföringen för ett antal kunder
• Arbeta fram och presentera budget och bokslut.
• Följa upp och analysera kundernas ekonomiska situation och verksamhet.
• Handlägga lånefrågor, finansiell planering och andra ekonomiska ärenden.
• Utveckla det långsiktiga samarbetet med kunderna genom att identifiera och tillgodose deras behov.
• Vara kontaktperson för kunderna och andra intressenter i ekonomiska frågor.

I rollen som ekonom kommer du ha ett nära samarbete med andra tjänsteområden inom Riksbyggen där ni tillsammans verkar för kundens bästa. 

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid mellan 1 juni 2025 till 31 december 2026 med placering i centrala Örebro. Du kommer att ingå i en grupp av erfarna och trevliga kollegor som stöttar varandra. I rollen ingår en del kvällsmöten på kontoret och ute hos kund inom marknadsområdet. Detta balanseras med en i övrigt flexibel arbetstid, med möjlighet till distansarbete en till två dagar i veckan.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang
Vi söker dig som har:


• En ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta med bokslut, redovisning och andra ekonomiska uppgifter.
• Intresse för kundkontakter och service.
• Förmåga att kommunicera professionellt och förtroendefullt med olika typer av människor.
• Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat.
• Förmåga att se helheten och arbeta strategiskt med kundens ekonomiska förvaltning.
• B-körkort och tillgång till egen bil.

Som person är du engagerad, ansvarsfull och flexibel. Du har ett genuint intresse för att bidra till Riksbyggens vision och värderingar.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Tjänsten kräver B körkort och tillgång till egen bil. 

Ansökan
Är du intresserad av att arbeta som ekonom hos oss? Skicka in din ansökan via vår hemsida www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 2025-04-22.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gruppchef Helena Karlsson Rosendahl, e-post: helena.karlssonrosendahl@riksbyggen.se



Övrigt
Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Ekonomiassistent till Närkefrakt

Redovisningsassistent
Läs mer Maj 2
Vill du arbeta med stora ekonomiska flöden – men i ett litet, tryggt team där skratten är lika viktiga som siffrorna? Hos oss på Närkefrakt får du det bästa av två världar: en miljardomsättning att ansvara för och ett arbetsklimat som känns som hemma.


OM ROLLENSom ekonomiassistent kommer du att vara nyckelperson i hanteringen av koncernens kundreskontra – det är ett komplext men roligt pussel att lägga varje dag! Dessutom får du förtroendet att hantera stora likviditetsflöden. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor i en familjär och hjälpsam miljö med hög kompetens nära till hands.  Vi arbetar i Visma Control.
Då en av våra kollegor ska vara tjänstledig pga. studier söker vi nu hans ersättare. Det är ett vikariat på inledningsvis 6 månader men med goda chanser till förlängning om vår kollega trivs i skolbänken. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: 
Dagligen: Hantera kundreskontra för Närkefrakt och dess dotterbolag Leverantörsreskontra: registrering, periodisering, kontroll av korrekt bokföring Likviditetsstyrning och factoring

Veckovis: Påminnelsefakturering

Månadsvis: Månadsbokslut i dotterbolag och delar av moderbolaget Moms-/arbetsgivardeklarationer och vissa löner Hantering av anläggningstillgångar och avskrivningar


NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG
- Att grotta ner dig i siffror – särskilt inbetalningar! - Stort ansvar; du hanterar inbetalningar på över 1 miljard kronor per år - Ett tryggt och kompetent team med högt i tak - Kollektivavtal  - Gym på anläggningen 
Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus.
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

VI SÖKER DIG SOMSkallkrav: -Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokföring  -God kunskap i Excel  -God data - och systemvana i ERP-system -Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift -Goda kunskaper i engelska, tal och skrift 


Meriterande: -Högskole - eller univeristetsutbildning inom ekonomi    -Tidigare arbete med kund- och leverantörsreskontra och likviditetshantering  -Systemvana i Visma Control Som person ser vi att du är en relationskapande och kommunikativ lagspelare. Som ekonom är du givetvis noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt kräver verksamheten att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter och störningsmoment under dagen. Slutligen är du nyfiken och tar stort ansvar för ditt arbete. Även om du i din roll hanterar många detaljfrågor har du god förståelse för hur helheten påverkas av ditt arbete.

ÖVRIGT
- Heltid, 100%  - Start: Snarast möjligt, vi tror att en överlämning på en månad bör äga rum under augusti månad.  - Anställningsform: Vikariat med chans till förlängning - Plats: Arbetet utförs på plats på Pilängsgatan i Örebro  - Teamet: Här kan du spana in oss som jobbar på Närkefrakt!  

ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på sara.belicke@oakconsulting.se eller telefon 072-219 64 73.
Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.

OM VERKSAMHETEN  Se Närkefrakt hemsida

Ansök nu

Säkerställ väg för framtidens miljölösningar - säljare inom miljö och av...

Transportadministratör
Läs mer Mar 28
Vill du vara en del av en arbetsplats där lösningar, engagemang och samarbete står i fokus? Hos Närkefrakt skapar vi framtidens transport- och logistiklösningar tillsammans. Vi söker nu dig som vill arbeta som säljare för miljö - och avfallshantering.
Närkefrakt är en lastbilscentral med cirka 90 delägare, som både är våra ägare och kärnan i vår produktion. Med vårt läge i ett av Sveriges bästa logistikområden erbjuder vi tjänster som transporter, terminalverksamhet, jordförsäljning och återvinning. Vi sysselsätter över 600 personer med våra åkerier i ständigt fokus. Här kombineras det lilla företagets nära samarbete med det stora företagets kapacitet och resurser.
OM TJÄNSTEN I rollen som säljare för miljö- och avfallshantering kommer du att vara en nyckelperson som ansvarar för att utveckla våra tjänster. Ditt jobb är att vara en expert på upphandlingar, priser och avtal – samtidigt som du är en mästare i att hitta nya affärsmöjligheter. Här får du en blandning av försäljning och administration, där du kommer att arbeta lika mycket med kunder som med de interna processerna för att se till att allt flyter på som det ska.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du förstå branschen och dess behov, vara lyhörd för våra kunders önskemål och samtidigt säkerställa att vi levererar bästa möjliga lösning. Du kommer att vara i ständig dialog med både våra kunder och våra delägare, och du kommer att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar på Närkefrakt – allt för att hitta den bästa lösningen för våra kunder.
NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG
Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus.
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga.
- Tillsvidareanställning med inledande provanställning - Tjänstebil - Fast månadslön - 6 veckors semester - Kollektivavtal - Tillgång till gym på anläggningen
Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

VI SÖKER DIG SOM
Har erfarenhet av försäljning och upphandlingar
Har erfarenhet inom miljö och återvinning, eller närliggande bransch
Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift
Är datakunnig och gillar att använda digitala verktyg

Det är ett plus om du har utbildning eller erfarenhet av ADR, men det är inget krav!

ANSÖKAN
Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Maths Dohn, Affärsområdeschef, på maths.dohn@narkefrakt.se eller på telefon 019-206327.
Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på sara.belicke@oakconsulting.se eller telefon 072-219 64 73.
Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.

Ansök nu

Kundorienterad redovisningsekonom inom skog och lantbruk

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 19
LR Revision och Redovisning beskrivs av många anställda som familjärt, här är alla välkomna och företaget värnar verkligen om sina anställda. Efter en ihopslagning av flera kontor så sitter nu 38 kollegor under samma tak på Aspholmen i Örebro. Dessutom finns det 5 kollegor i Lindesberg och ytterligare 6 personer i Vingåker. Du har därmed många potentiella kaffepauser beroende på vart dina kunduppdrag tar dig!

OM LR REVISION & REDOVISNING LR Revision & Redovisning är en modern kombibyrå som erbjuder hjälp inom redovisning, revision, lön och skatt. Ambitionen är att vara ett engagerat och kraftfullt stöd till företag och företagare i vardagen. LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med fler än 70 kontor, spridda över Sverige. Då de vill utöka resurserna inom de gröna näringarna finns nu möjligheten för dig att ansluta till LR Revision & Redovisning och en tjänst där man tror och litar på dig och din kompetens.

DU ERBJUDS: LR Revision & Redovisning har förstått värdet i att deras medarbetare mår bra och hos dem är alla medarbetare viktiga. Du välkomnas in i en period där de tillsammans bygger laget och kulturen efter sammanslagningen av kontoren. Rollen erbjuder närheten till revisorer inom bolaget, trevliga kollegor samt stor flexibilitet. LR Revision & Redovisning erbjuder dig dessutom:
Förkortad arbetstid mellan 1/7-31/10 då det är 7-timmars arbetsdag
Bonussystem till alla anställda
Hälsoundersökningar och omfattande försäkring
Konferenser och utbildningar
Ett bra tjänstepensionserbjudande
Betald massage på arbetstid varje månad
Friskvårdsbidrag 5000 kr/år
Gratis parkering utanför kontoret

På LR Revision & Redovisning värderar man balans mellan privat- och arbetsliv. Konkret innebär det till exempel att man stöttar upp varandra vid sjukdom, VAB eller liknande. De lägger de stort värde i att du som medarbetare inte behöver arbeta orimligt många timmar i veckan. Målet är att lyckas snitta 40-timmars veckor även under högsäsong.
ROLLEN Som redovisningskonsult har du nära kontakt med dina kunder och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bistå i kvalificerade redovisningsfrågor samt årsbokslut.
När vi frågar en kollega i samma roll vad hon uppskattar mest med sitt arbete så är svaret dels den fina kontakten med kunderna genom generationer, men även det faktum att hela tiden lyckas med att hjälpa kundernas verksamhet framåt. Det ställer höga krav på att hela tiden hålla sig uppdaterad om vad som händer inom lagar och regelverk. Något som i sin tur gör rollen både spännande och hela tiden utvecklande.

INTRODUKTION
Mycket förväntas du kunna vid tillträde, men system och program går ni igenom och sedan får du gå bredvid en kollega en tid för att lära känna kundernas verksamhet.


VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har arbetat i motsvarande roll tidigare och således har erfarenhet av redovisning inom området jord och skog. Du känner väl till de gröna näringarna, antingen genom att du haft kunder inom området eller kanske för att du själv äger skog eller har ett lantbruk.
Du behöver ha körkort för att ta dig runt till dina kunder
Du behöver ha goda kunskaper i svenska för att kunna kommunicera med kunderna inom aktuella områden

Som person är du givetvis kundorienterad. Vi ser att du besitter god samarbetsförmåga, är nyfiken, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete.

INTRESSERAD? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Sara Belicke på tel 072-219 64 73. alternativt HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33.
Välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök nu

Head of Sales till AMEXCI

Försäljningschef
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en affärsdriven ledare med stort tekniskt intresse som lockas av innovation och tillväxt samtidigt som du får saker att hända? Vill du vara med och forma framtidens industri? Då kan det här vara din nästa utmaning!
Vi på AMEXCI söker en lyhörd och engagerad ledare med starkt kundfokus och en förmåga att kombinera affärsutveckling med praktiskt genomförande. Hos oss är varje affär unik vilket kräver både strategiskt tänkande och ett operativt driv.
Välkommen att bli del av ett dynamiskt och innovativt företag i tillväxt där vi tillsammans formar morgondagens tillverkningsindustri. Vi erbjuder en öppen och inkluderande arbetsplats med korta beslutsvägar och stor tillit. Du får förmåner såsom sjukvårdsförsäkring, föräldralön och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad i vår toppmoderna anläggning i Örebro.

Om rollen
Hos oss får du en nyckelroll i ett växande företag där innovation och hållbarhet är centrala. Rollen innebär ett stort ansvar men också stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens affär. Du arbetar både strategiskt och operativt med försäljning, kundrelationer, marknadsföring och affärs- och verksamhetsutveckling.
Som Head of Sales leder du vår försäljning, marknadsföring och kommersiella utveckling och får ansvaret att utveckla och paketera vårt erbjudande inom industriell 3D-printing i metall. Du driver tillväxt genom att bygga starka kundrelationer med både ny och befintlig kund, du formar och genomför affärs- och marknadsstrategier, leder och stöttar ett mindre, tekniskt säljteam, och är med och leder kunddialoger och tekniska diskussioner. Du säkerställer även en god överlämning mellan sälj och produktion.
Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som har en stark teknisk förståelse inom tillverkning – det är avgörande för att kunna tolka kundernas behov och krav, och för att förstå våra leveransförutsättningar. Du har en bakgrund från producerande industri och är van att röra dig mellan teknik och affär. Du trivs med att kombinera analys och struktur med praktiskt genomförande – och du är lika bekväm i en offertdiskussion som i ett strategimöte.
För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och en drivande kraft som får saker att hända. Du är van vid och trivs med att leda både människor och ta initiativ, gärna med erfarenhet från en föränderlig miljö med hög puls. Du är en lyhörd, kommunikativ, inkluderande och närvarande ledare som får med dig teamet genom engagemang och visar tillit.
Du är kundfokuserad och har erfarenhet av komplex tekniks försäljning med en vana att paketera erbjudanden snarare än att sälja färdig produkt. Du besitter förmågan att både leda och delta i tekniska dialoger med våra kunder men även internt.
Vi ser gärna att du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning, samt erfarenhet av projektledning. Har du dessutom jobbat med marknadsföring eller budskapsutveckling är det meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och det kan komma bli aktuellt med att genomföra en bakgrundskontroll.

Att jobba på AMEXCI
AMEXCI är ett ledande företag inom additiv tillverkning, specialiserat på industriell 3D-printing i metall. Vi driver två högteknologiska produktionsanläggningar för additiv tillverkning, ett i Örebro i Sverige och ett i Tampere i Finland. AMEXCIs huvudkontor rymmer en toppmodern anläggning i Örebro om 4 700 kvadratmeter, skräddarsydd för additiv tillverkning med den senaste teknologin tillgänglig på marknaden.
Vårt växande team består av ett 40-tal anställda med djup kunskap inom design, simulering, tillverkning, materialanalys och efterbearbetning, samt med bred kompetens att stötta våra kunder i industrialisering av additiv tillverkning. Utöver produktionskapacitet erbjuder vi omfattande utbildningsprogram samt forskningstjänster inom flera områden, inklusive olika högpresterande material och andra högaktuella ämnen inom additiv tillverkning.
Du läser mer på: https://amexci.com/about-amexci/

Kontakt och information
Är du redo att ta dig an rollen?
I denna rekrytering samarbetar AMEXCI med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni. Vi läser ansökningar och kallar på intervju löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Vi söker redovisningsekonom till kunds räkning!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 9
Vår kund Desert Business Service AB söker nu en redovisningsekonom. Du kommer tillsammans med kollegor erbjuda några av Sveriges främsta inom underhållningsbranschen professionell hjälp inom ekonomi och redovisning. 
Uppdraget är ett interimsuppdrag som till att börja med är under ett års tid med en eventuell möjlighet till förlängning. 

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Desert Business Service erbjuder vi dig en roll med kvalificerade uppgifter inom redovisning och rapportering. Arbetsuppgifterna inkluderar löpande bokföring och ekonomihantering, kund- och leverantörsreskontra, fakutering, moms, skatter och även lönehantering. 
Idag består ekonomiavdelningen av tre redovisningsekonomer som alla också arbetar med liknande arbetsuppgifter och som kommer finnas tillgänliga under introduktiuonen för frågor och stöd samt tre ekonomer som hanterar bokslut, deklarationer och royaltyavräkningar m.m.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Fortnox.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har gärna jobbat något år med löpande ekonomiuppgifter och har du även erfarenhet av bokslut ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara konsult inom redovisningsbranschen.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du trivs med och har förmågan att självständigt driva, planera och prioritera dina arbetsuppgifter framåt. Du har en naturligt kommunikativ ådra, har hög integritet och har god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Vi ser också att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt i arbetet du utför.
Du har ett öga för detaljer och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Om Desert Business Service
Desert Business Service AB erbjuder sina kunder professionell hjälp med ekonomi, förhandlingar, juridik, affärsupplägg, administration och projektledning. Bland sina kunder finns några av landets främsta inom underhållningsbranschen inom skådespeleri, musik och regissering.

Ansökan
Låter det intressant för dig?
I detta uppdrag samarbetar vi med Oak Consulting. Vid frågor, kontakta Jennifer Jonsson HR-konsult, tel: 073-059 31 91.
Välkommen med dina frågor och funderingar så snart som möjligt!

Ansök nu

Senior Category Manager till Hasselfors Garden

Kategorichef/Kategoriansvarig
Läs mer Maj 5
Ligger trädgårdsskötsel och hållbar odling dig varmt om hjärtat och drivs du av och förstår hur man skapar frodig tillväxt? Vill du dessutom ta ansvar för utvecklingen av jordkategorin och jordförbättringar? Då har vi en intressant tjänst för dig!
Vi på Hasselfors Garden söker en dynamisk och innovativ Senior Category Manager.

Vi erbjuder
Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär. Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll! Du kommer att stödjas av trevliga kollegor och ett brett internationellt team av experter.
I denna roll kan du dra nytta av vår hybridarbetsmodell som möjliggör flexibelt arbete både på kontoret och på distans.

Om rollen
I rollen som Senior Category Manager hos oss får du ansvaret för produkt- och konceptutveckling med hänsyn till marknaden och våra kunders behov och önskemål. Du får ansvaret bl a för vårt egna varumärke inom gödningsmedel och är med och utvecklar våra recept och testa nya och befintliga råvaror så de håller god kvalitet enligt våra krav. Du analysera resultaten samt säkerställa att förpackningsmärkningar är korrekta på våra produkter. Du leder, koordinera och delta i olika projekt.
Du följer även upp och analyserar försäljningen på produktnivå, förändrar och förbättrar efter behov kopplat till våra lönsamhetsmål- och strategier. Du följer trender och gör marknadsanalyser för att anpassa vår produktportfölj till marknadens behov. I rollen kommer du även vara delaktig i marknadsföringen av din produkt, tillsammans med vårt sälj- och marknadsteam.
Du kommer att tillhöra Kekkilä-BVB:s nordiska brand - och produktteam och rapportera till brand- och produktportföljchefen. I vardagen arbetar du tätt tillsammans med våra interna funktioner såsom; försäljning, produktion, upphandling, kundservice, kvalitet och marknad.
Resor förekommer i tjänsten.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning inom relevant område samt erfarenhet av att utveckla jordar och jordförbättringar med erfarenhet av teknisk produkt- och receptutveckling. Har du erfarenhet av konsumentverksamhet inom trädgårdsskötsel ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen tror vi du har god förståelse för lönsamhet, branding och konsumentmarknaden. Du har förmågan, erfarenheten och intresset av att utveckla kommersiella produktkoncept och en affärsmässighet där långsiktig lönsamhet står i fokus.
Som person är du aktiv och har en god samarbets- och projektledningsförmåga. Du har en lösningsfokuserad och öppen inställning och en vilja att lära nytt, förnya och ta ansvar. Du trivs med att arbeta kundnära.
Vi vill att du kan skriva under på våra värderingar: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och kunskap i MS Officepaketet.

Om Hasselfors Garden
Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan Care for life visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. 
För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/.

Visst låter det spännande?
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen 070-259 05 07 alternativt HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91.
Urval kommer ske löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 juni.

Ansök nu