Örebro: Undersköterska till Askenäs SÄBO

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterska till Askenäs SÄBO i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven undersköterska med ett starkt engagemang för människor? Tycker du om att göra det lilla extra för våra hyresgäster? Nu har du chansen att bli en del av vårt härliga team på Askenäs särskilda boende för äldre!

Om tjänsten
Välkommen till oss på Askenäs särskilda boende! 

I dagsläget är vi cirka 35 medarbetare som samarbetar med och kring våra hyresgäster! Vi arbetar i nära samverkan mellan undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut och enhetschef. Som undersköterska hos oss har du en central roll för att skapa en kvalitativ och trygg vård och omsorg för våra hyresgäster. Du kommer att tillhöra en avdelning med antingen inriktning somatik eller kognitiv svikt, men vi stöttar varandra över avdelningsgränserna.

För oss är det viktigt att skapa en meningsfull och guldkantad vardag för hyresgästerna. Det gör vi bland annat genom våra aktiviteter såsom sittgympa, bingo eller promenader. Därför tror vi att du som söker har ett intresse och en vilja av att vidareutveckla detta tillsammans med oss.

Vi strävar efter att ständigt utvecklas och förbättras, framför allt nu när vi i samband med nyöppningen kommer sätta nya arbetssätt. Vi ser gärna att du som söker vill bidra med nya idéer och perspektiv. Hos oss har du möjlighet att bidra med din kompetens och vara med i den spännande utvecklingen på Askenäs!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge service och personlig omvårdnad utifrån hyresgästens individuella behov och mål
• skapa förtroendefulla relationer med hyresgästen och anhöriga
• utifrån delegation utföra medicinska, rehabiliterande och habiliterande arbetsuppgifter samt läkemedelshantering
• som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen, tillsammans med arbetsgruppen och hyresgästen

Om arbetsplatsen
Askenäs är ett av Örebro kommuns mindre särskilda boenden för äldre vilket skapar en känsla av hemtrevnad, både för våra hyresgäster och oss som jobbar här. Vår verksamhet är belägen i Odensbacken, cirka tre mil öster om Örebro. På vardagar finns goda bussförbindelser men på helger underlättar det om du kan ta dig till oss med egen bil. Vi har även ett samarbete med Kvismaren och Hjälmaren hemvård där vi går in och täcker upp i varandras verksamheter vid behov så ibland kan du få arbeta där också.

Det har gjorts en ordentlig uppfräschning av befintliga lokaler samt tillbyggnad av helt nytt hus. I februari stod om- och nybyggnationen klar och vi har nu fyra avdelningar med sammanlagt 36 lägenheter. Även utemiljön har förnyats och formats så att den underlättar för utevistelse, vilket bidrar till stor glädje för både medarbetare och hyresgäster. Välkommen att bli del av vår trivsamma verksamhet och härliga arbetsgrupp!

Läs mer om Askenäs vård- och omsorgsboende på: orebro.se/askenas!

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem
• erfarenhet av att driva aktivering och aktiviteter i grupp och individuellt
• B-körkort

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: schemalagd dag, kväll och varannan helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 maj.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Örebro som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Få Sveriges högsta lön som undersköterska med oss på PersonalExpressen!

Läs mer Apr 29
Hjärtligt välkommen att arbeta som undersköterska med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som har skyddad yrkestitel som undersköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar!
Vi erbjuder en konsultuppdrag inom såväl den privata som den kommunala äldreomsorgen och hemtjänsten. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta för att ta ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för undersköterskor!
Vi tror på att ha Sveriges bästa undersköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra!
PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra undersköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Sirishof, Norlandia Äldr...

Läs mer Jan 20
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg?
Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt!

Om Sirishof äldreboende
Sirishof är ett äldreboende med 56 platser fördelat på fyra våningsplan. Det är sju avdelningar varav tre är för personer med demenssjukdom. Varje avdelning har kök och gemensamt allrum för de boende.
Sirishof är centralt beläget alldeles intill Örebros stadspark med fina grönområden.I närheten finns matbutik och restauranger.
Vem söker vi?
Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs.
Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng.
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen.
Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation.
Övrig information
Anställningsform: Sommarvikariat
Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning
Tillträde: Efter överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Sista ansökningsdag: 2025-06-30
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Emil Carlsson eller Linda Viberg
E-postadress:emil.carlsson@norlandia.com ellerlinda.viberg@norlandia.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Skäpplandsgården, Norlan...

Läs mer Jan 20
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg?
Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt!

Om Skäpplandsgården äldreboende
Skäpplandsgården är ett äldreboende med 27 platser fördelat på tre våningsplan. Två av avdelningarna är för personer med demenssjukdom.
Boendet ligger vid Haga centrum som erbjuder matbutiker, restaurang, apotek etc. Goda bussförbindelser.
Vem söker vi?
Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs.
Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng.
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen.
Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation.
Övrig information
Anställningsform: Sommarvikariat
Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning
Tillträde: Efter överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Sista ansökningsdag: 2025-06-30
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Thivan Pettersson eller Linda VIberg
E-postadressthi.van.pettersson@norlandia.com ellerlinda.viberg@norlandia.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Undersköterska/Vårdbiträde till hemtjänst

Läs mer Maj 3
Vi på Amare Omsorg strävar efter att vara den mest engagerande hemtjänstleverantören.
Vi på Amare Omsorg erbjuder meningsfulla arbetsuppgifter, positiva arbetsmiljöer med kompetenta chefer och möjligheter till både utbildning och utveckling.
Vi söker nu efter kvalificerade medarbetare för att utöka vårt dedikerade team inom hemtjänst i Örebro.
Är du en engagerad och erfaren person som brinner för att arbeta med människor?
Då är du precis den vi letar efter!
Hos Amare Omsorg får du möjlighet till en varierad och ansvarsfull arbetsroll med utmärkta chanser till kompetens- och karriärutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge stöd i kundernas vardag genom omvårdnad, hygien, städning, inköp, tvätt, måltider, promenader och medicinhantering.
Som anställd hos oss utför du omsorgsarbete och stöttar våra kunder i deras dagliga liv.
Vi värdesätter kundens behov och önskemål och ser till att planering och genomförande sker utifrån detta.
Arbetet innefattar även social dokumentation samt samarbete med kollegor, HSL-personal, biståndshandläggare och anhöriga.
För att bli en del av vårt team söker vi medarbetare som innehar följande kompetenser:
· Svenska i tal och skrift.
· Arabiska och syrianska i tal.
· Erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller äldreomsorg.
· Erfarenhet av social dokumentation.
· God datorvana.
· B-körkort.
Vi ser gärna att du är kommunikativ och lyhörd gentemot både kunder och kollegor samt har förmågan att anpassa dig till olika situationer och omständigheter i kundernas hem.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Amare Omsorg är ett nyetablerat företag inom vård och omsorg i Örebro kommun och söker nu passionerade och engagerade medarbetare som vill vara med på vår tillväxtresa och bidra till företagets utveckling.
Rekrytering pågår löpande, och vi ser fram emot din ansökan!


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på kontakt@amareomsorg.se
Välkommen att bli en del av Amare Omsorg och bidra till att skapa en positiv inverkan i våra kunders liv!

Ansök nu

Sommar- och timvikarier inom vård och omsorg och inom funktionsstöd

Läs mer Dec 9
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra service- och vårdtagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.? 

Vågar du anta utmaningen?? 
 
Vi söker dig som vill jobba redan nu men framförallt i sommar. 

De verksamheter vi rekryterar till är:


• hemvård
• särskilt boende för äldre 
• dagverksamhet (erfarenhet krävs) 
• socialpsykiatrin 
• boende med särskild service (BMSS) 
• korttidsvistelse, korttidstillsyn och bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• daglig verksamhet (erfarenhet krävs) 
• personlig assistans

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din roll är att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje service- och vårdtagare behöver för insats.

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i samtliga verksamheter: 

• utföra och stötta vid hushålls- och serviceinsatser exempelvis städ, inköp och tvätt 
• stötta och motivera vid inom- och utomhusaktiviteter 
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering 
• utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien (exempelvis dusch, toalettbesök, mat med mera) utifrån individuella behov 
• arbeta i digitala system (Treserva, MCSS, Medvind med flera). 

Det är viktigt att du är trygg som person med förmåga att möta service- och vårdtagarna på ett professionellt sätt genom att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande.?Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas behov av insats.?? 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kompetenskrav

• fyllt 18 år?vid anställningsstart 
• goda datorkunskaper? 
• ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med service- och vårdtagarna, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av dokumentation och delegering

Övrigt meriterande 

• gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik/socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig? 
• erfarenhet av arbete med personer som har funktionsvariationer (kognitiva/fysiska) 
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och/eller pågående studier inom beteendevetenskapliga och/eller omvårdnadsyrken 
• erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande och utåtagerande beteende 
• B-körkort (gärna tillgång till egen bil) 
• kunna cykla 
• kunskaper i teckenspråk 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2025 samt timanställning vid behov 
 
Tillträde: enligt överenskommelse? 

Arbetstid
Dag/kväll/vaken natt/journatt/helg
 
Läs mer om hur det är att jobba som vikarie inom vård och omsorg och funktionsstöd 

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller inom vård- och omsorgsarbete eller med personer med funktionsvariationer behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.? 

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida. Vi?vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg. Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat cv där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer.? 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan idag!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Sjuksköterskor upp till 400 kr/timme, semestervikariat inom vård och omsorg

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 18
Örebro kommun – vi ger mer! 

Vi värdesätter din kompetens som sjuksköterska! Därför erbjuder vi nu upp till 400 kr/timme till dig som jobbar som sjuksköterska hos oss i sommar inom vård och omsorg.? 

Den förhöjda timlönen utgår från två nivåer och baseras på erfarenhet i yrket. Timavlönad sjuksköterska/distriktssköterska ersätts under perioden 16 juni - 17 augusti enligt följande: 
• Upp till 6 månaders dokumenterad heltidserfarenhet som sjuksköterska = 300 kr/timme (motsvarar 49 500 kr/månad heltidsmått).  
• Mer än 6 månaders dokumenterad heltidserfarenhet som sjuksköterska = 400 kr/timme (motsvarar 66 000?kr/månad heltidsmått).  

Utöver detta tillkommer semesterersättning samt ob-ersättning enligt avtal. Det är en bra ersättning under sommaren, och du får också gärna se det som en välbetald möjlighet att testa jobbet som sjuksköterska hos oss. 

Om tjänsten 

Som timavlönad sjuksköterska inom vård och omsorg arbetar du inom hemsjukvård, mot funktionsstöd (Hälso- och sjukvårdsenheten), särskilt boende för äldre, alternativt nattorganisationen. 

Om Särskilt boende för äldre och korttidsvård 

Vi har en hälso- och sjukvårdsorganisation inom särskilt boende för äldre där sju enhetschefer ansvarar för all legitimerad personal, uppdelat på sju områden.? 

Våra särskilda boenden för äldre finns både på landsbygd och centralt. Dessa har olika inriktningar; somatik, kognitiv svikt, äldrepsykiatri,?korttidsvård och växelvård. Som sjuksköterska på särskilt boende för äldre arbetar du dag, kväll och?helg. Du arbetar tillsammans i team med andra sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och enhetschef kring varje boende. Som sjuksköterska har du en viktig roll som bidrar till att hyresgästerna på boendet får en trygg och säker vård och omsorg och en meningsfull vardag. På kvällar och helger ingår du i ett HSL-samarbete där du arbetar tillsammans med andra kollegor i området. 

Örebro kommun har en korttidsenhet, Tullhuset, med 62 vårdplatser där drygt 1200 patienter passerar årligen. Tullhuset ligger i nära anslutning till USÖ och har ett unikt samarbete med både regionen, geriatriska kliniken och primärvården.  

Om hemsjukvården och nattorganisationen 

Inom hemsjukvården finns fem hemsjukvårdsenheter som arbetar utifrån ett geografiskt område. Här kan du arbeta dag, kväll och helg på en av våra hemsjukvårdsenheter, eller i vår nattorganisation. Här arbetar du i team med andra sjuksköterskor, arbetsterapeuter, omvårdnadspersonal och enhetschefer. Du utgår från en av våra fem enheter och ansvarar för ett område av patienter i det egna hemmet. På kvällarna och helger arbetar du tillsammans med andra sjuksköterskor i vår helg- och kvällsorganisation. I nattorganisationen arbetar sex sjuksköterskor varje natt som tillsammans ansvarar för all kommunal hälso- och sjukvård i Örebro kommun.?? 
 

Om hälso- och sjukvårdsenheten (HSE) 

Som sjuksköterska på?hälso- och sjukvårdsenheten arbetar du mot personer som har beslut inom LSS, bland annat inom Bostad med särskild service och personlig assistans. Enheten har även hälso- och sjukvårdsansvar mot barnbostad i Halltorp. Här arbetar du mot både barn och vuxna.

Om arbetsplatsen 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Verksamheten omfattar vård och omsorg, förebyggande verksamhet, myndighetsutövning inom området samt boendeplacering och bostadsanpassning. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag.? 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på?orebro.se/jobb/socialtarbete! 

Kvalifikationer 

Som person är du initiativrik och flexibel. Du ser till individens behov, är öppen och lyhörd och ser som ditt självklara ansvar att bidra till samarbete och ett positivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Vi?lägger?stor vikt vid personlig lämplighet. 

Krav: 


• legitimerad sjuksköterska 


• körkort B 


• datorvana; du kan skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver 


• du behärskar svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med dem vi är till för och dina kollegor 

Meriterande: 


• distriktssköterska 


• geriatrikutbildning 


• psykiatriutbildning 


• barnutbildning


• dokumentationsvana i verksamhetssystemen Treserva, NPÖ, Pascal, MCSS (digital signering) och Lifecare 

Omfattning och tillträde 

Anställningsform: vikariat 16 juni tom - 17 augusti 

Sysselsättningsgrad: timvik 

Tillträde: tillträde enligt överenskommelse 

Antal tjänster: flertal 

Övrig information? 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb 

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. 

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg.? 

Innan du erbjuds en anställning?inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp?registerutdrag ur belastningsregistret. 

Ansökan 

Urval, intervjuer och anställning sker löpande.? 

Välkommen med din ansökan! 

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska till Rostahemmet

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en engagerad sjuksköterska som brinner för vård av äldre och som vill vara med och bygga en hållbar vård och omsorg för framtiden? Tycker du om teamarbete och omväxlande arbetsuppgifter? Då är du den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som sjuksköterska hos oss på Rostahemmet ingår du i ett team av bland annat sjuksköterskor, arbetsterapeuter, omvårdnadspersonal och enhetschefer. Här har vi inriktning mot somatik och kognitiv svikt och som omvårdnadsansvarig för några av våra hyresgäster kommer du ha nära kontakt med teamet bestående av arbetsterapeut, fysioterapeut, omvårdnadspersonal och läkare. På kvällar och helger kommer du även att ingå i ett samarbete med andra vård- och omsorgsboenden vilket ger dig ett större nätverk av sjuksköterskekollegor samt möjliggör mindre tjänstgöring på obekväm arbetstid! Vi arbetar för att skapa trygghet och en meningsfull vardag för våra hyresgäster. 

I Örebro kommun strävar vi alltid efter att utveckla vår verksamhet. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Exempel på arbetsuppgifter:

• besluta, genomföra och följa upp omvårdnadsåtgärder
• handleda och instruera omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsuppgifter
• ansvara för klinisk bedömning och utförandet av medicinska insatser
• ha kontakt och ge stöd till anhöriga
• dokumentera i våra verksamhetssystem för att säkra en trygg omvårdnad till våra patienter
• utveckla arbetssätt och metoder inom vår verksamhet tillsammans med resten av arbetsgruppen

Om arbetsplatsen
Rostahemmet är beläget på väster i Örebro, lika nära de centrala delarna av staden, som de vackra natur- och kulturområden som finns vid Svartåns stränder. Rostahemmet är ett vård– och omsorgsboende med inriktning somatik och kognitiv svikt. Boendet har 92 hyreslägenheter uppdelat på 10 våningar. Läs mer på: Rostahemmet - orebro.se.

Som sjuksköterska på Rostahemmet kommer du ingå i Hälso- och sjukvårdsorganisationen (HS) där vi samlar alla sjuksköterskor och arbetsterapeuter inom kommunens vård- och omsorgsboenden under en och samma organisation. På så vis kan vi skapa bättre förutsättningar, jämlik vård och värna om Örebro kommuns hälso- och sjukvårdsresurser. För dig som sjuksköterska innebär det även att du får en chef som i grunden är legitimerad och därmed är väl insatt i de frågor du står inför i arbetet.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt och tycker om att ha egna ansvarsområden. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som sjuksköterska
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• kunskap och erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: främst dagtid, kvällar och helger förekommer

Övrig information 
Läs mer om våra förmåner i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb 

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 juni. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Fritidsledare till Kultur och fritidscenter 52:an

Fritidsledare
Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en driven fritidsledare som trivs med att arbeta med barn och unga? Brinner du för ungas fritid och vill arbeta i ett mångkulturellt område där det finns utmaningar och möjligheter? Hos oss kan du vara med och göra skillnad, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som fritidsledare på Kultur och fritidscenter 52:an arbetar du i den öppna och organiserade fritidsgårds- och fritidsklubbsverksamheten. Du arbetar med barn och ungdomars delaktighet och inflytande och motiverar dem till att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själva och andra. För att kunna ge barn och ungdomar möjlighet till god fritid och stöd till eget ansvarstagande ser vi föreningar, studieförbund, föräldrar och andra kommunala verksamheter som viktiga samarbetspartners. Kultur- och fritidscenter 52:an är mitt i en spännande utvecklingsresa. Vi vill bli en levande och trygg mötesplats för hela området! Vi är med i nätverket Keks, vilket innebär att uppföljning och kvalitetsutveckling är centrala utvecklingsområden. 

Kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• stimulera barns och ungas utveckling samt bidra till en trygg och inkluderande social miljö 
• planera, genomföra och utvärdera verksamheten tillsammans med b.la personal och besökare 
• arbeta för samt delta aktivt i områdesutveckling genom samverkan med civilsamhället och boende 
• skapa delaktighet och bygga relationer med vårdnadshavare och andra vuxna i området 
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning och metodik inom fritids- och ungdomsverksamhet 

Om arbetsplatsen
Kultur och fritidscenter 52:an är en av nio fritidsgårdar organiserade under Fritid ungdom, Kultur- och fritidsförvaltningen. 52:an ligger i egna lokaler i Baronbackarnas centrum, vi är sju månadsanställda och ett antal timanställda som ansvarar för verksamheten.

Här kan du läsa mer om oss: 52:an

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med ett stort intresse av att arbeta med barn och ungdomar. För att lyckas i denna roll har du en god samarbetsförmåga och att initiera och slutföra nya aktiviteter. Det är också viktigt att du tycker att det är intressant att träffa olika typer av individer och att du trivs med en flexibel arbetssituation. För tjänsten krävs att du har förmåga att kommunicera och samverka med barn/ungdomar, personal samt vårdnadshavare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Krav:

• fritidsledarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad ledarerfarenhet inom ungdomsverksamhet
• B-körkort för manuell växellåda

Meriterande:

•  erfarenhet av områdesarbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 15 augusti alternativt enligt överenskommelse - tom 30 juni 2026

Antal tjänster: 1

Arbetstid: Dag, kväll och helg

Övrig information
Örebro kommun tillämpar utdrag ut belastningsregistret vid arbete i direkt kontakt med barn.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Enhetschef till Askenäs särskilda boende för äldre

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Maj 15
Vill du utmanas och ha kul på jobbet? Söker du efter ett arbete som ger dig personlig utveckling och möjlighet att bidra till en bättre vardag för andra människor? Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter till vårt hemtrevliga särskilda boende för äldre – Askenäs.    

Om tjänsten 
Som enhetschef på Askenäs förväntas du vara självständig, trygg, prestigelös och kreativ. Vissa perioder är det ett högt arbetstempo vilket du behöver klara av i din roll som enhetschef. Du kommer att ingå i område Östers ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och ytterligare 15 enhetschefer.

I din arbetsgrupp kommer du att ha omvårdnadspersonal samt en administrativ assistent. Målet för verksamheten är att den enskilde ska känna sig delaktig och få sina individuella vård- och omsorgsbehov tillgodosedda i en trygg och säker miljö. Lokalerna delas med andra verksamheter vilket kräver god samarbetsförmåga och samverkan med övriga enhetschefer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• arbeta utifrån en helhetssyn och fatta beslut inom verksamhetsområdet
• ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus

Om arbetsplatsen
Askenäs är ett särskilt boende för äldre med plats för 36 hyresgäster fördelade på fyra avdelningar. Boendet har två inriktningar i form av två somatiska grupper samt två grupper med inriktning demensvård. Verksamheten är belägen i Odensbacken, cirka tre mil öster om Örebro. Det finns goda bussförbindelser från Örebro.

Boendet har nyligen genomgått en totalrenovering och både inomhus- och utomhusmiljön är utformade för att på bästa sätt möta hyresgästernas vård- och omsorgsbehov. Här kan du läsa mer om vårt boende i Askenäs Askenäs - orebro.se

Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida under orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
Det är viktigt att du är strukturerad, resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen om minst 180 hp inom hälsovetenskap eller socialt arbete, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• tidigare chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• kompetens och erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete
• goda datakunskaper

Meriterande:

• erfarenhet av ledande befattning inom särskilt boende för äldre
• ledarskapsutbildning
• intresse för att använda och implementera digitala verktyg inom ramen för uppdraget
• kunskaper i arbetsrätt, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Treserva, Personec, Medvind och Raindance eller liknande
• schemaläggning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Intervjuer sker eftermiddagen den 16 och förmiddagen den 17 juni. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Stödpedagog till Mosåsvägen 51

Stödpedagog
Läs mer Maj 16
Nytt
Vi söker nu en engagerad och initiativtagande stödpedagog som vill vara med och driva det pedagogiska arbetet tillsammans med stödassistenterna på Mosåsvägen 51. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
På Mosåsvägen kommer du som stödpedagog arbeta med att ge våra servicemottagare stöd och service i deras vardagliga liv, kombinerat med att ha ett ansvar för att arbeta med att rutiner, genomförandeplaner och strukturer följs och utvecklas. En vanlig arbetsdag hos oss kan innebära att du stöttar servicemottagarna i allt från matlagning och omvårdnadsuppgifter, till att du vägleder kollegor i olika metoder och arbetssätt samt planerar, implementerar, utvärderar och analyserar arbetssätt och metoder i verksamheten. Som grund för ditt arbete ligger servicemottagarnas egna förutsättningar och individuella behov av stöd. Som stödpedagog arbetar du med att stärka servicemottagarnas färdigheter och personliga utveckling och du har ett tydligt fokus på deras egen delaktighet och möjlighet att påverka sin livssituation. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• stödja servicemottagarna utifrån mål och beviljad insats, samt anpassa verksamheten utifrån en eller flera servicemottagares behov
• utföra omvårdnadsinsatser samt uppgifter utifrån egenvård och delegation såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser samt läkemedelshantering
• planera, implementera, utvärdera och analysera arbetssätt och metoder i arbetsgruppen
• stödja och samordna kollegor att bli självständiga i arbetet med att upprätta och följa upp genomförandeplaner, samt vägleda dem i olika metoder och arbetssätt
• handleda kollegor kring yrkesetiska dilemman och pedagogiska förhållningssätt med reflektion som arbetsmetod
• introducera nyanställda samt handleda studerande

Om arbetsplatsen
Mosåsvägen 51 är en gruppbostad enligt LSS där sex servicemottagare bor. Boendet ligger i fräscha lokaler granne i närheten av Adolfsberg, på Mosåsvägen ut mot Marieberg. Goda bussförbindelser finns. I dagsläget är vi 12 personal på gruppbostaden.

Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Kvalifikationer: 
I den här rollen behöver du ha god du förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt att samarbetar bra med andra människor och att du relaterar dig till dina kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du har hög förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du är en person som kan ta ett helhetsansvar och som är duktig på att ta egna initiativ och ofta komma med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal. Vidare har du god datorvana och kan skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav: 

• yrkeshögskoleexaminerad stödpedagog, behandlingsassistent, behandlingspedagog, socialpedagog eller aktiveringspedagog, alternativt 60 HP i relevanta ämnen (såsom pedagogik, funktionshinder, psykologi, beteendevetenskap, socialt arbete eller motsvarande)
• minst två års erfarenhet inom funktionsstödsområdet

Meriterande:

• kunskap eller erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik ex. AKK eller VISA
• kunskap i individens behov i centrum (IBIC)
• erfarenhet av socialdokumentation
• utbildning och/eller erfarenhet av MI (motiverande samtal)
• erfarenhet av att handleda och coacha studenter/kollegor

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad:100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstiden: dag, kväll och varannan helg

Övrig information
Läs mer om våra förmåner samt hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni.

Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Bygglovsingenjör till Bygglovsenheten

Bygglovshandläggare
Läs mer Maj 16
Nytt
Vi söker en engagerad medarbetare till bygglovsavdelningen i Örebro. Vill du bli en del av vårt team och vara med att skapa ett attraktivt och hållbart Örebro?  Vi jobbar för smidiga processer och god service och så har vi väldigt kul på jobbet!

Om tjänsten

Hos oss erbjuds du ett omväxlande och meningsfullt arbete där din huvuduppgift är att handlägga bygglov från ansökan till färdig byggnation. Detta innebär att du leder och driver egna bygglovsärenden med stöd av lagstiftning, föreskrifter, detaljplaner och kommunala riktlinjer. Du har en central roll i processen att hitta lösningar som fungerar för de som bor, verkar och lever i Örebro, samtidigt som du säkerställer att byggprojekt följer gällande regler och planer.

Du kommer att arbeta i nära samspel med politik, medborgare, näringsliv och kollegor både inom avdelningen, på förvaltningen och i andra delar av kommunen. Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen är en nyfiken, engagerad och driven förvaltning som ständigt utvecklar sina digitala handläggningsprocesser och arbetsrutiner för att ge bästa möjliga service till kommunens invånare. Arbetet kräver därför både god samarbetsförmåga och en vilja att bidra till verksamhetens utveckling.

Exempel på arbetsuppgifter:

• handlägga och driva egna bygglovsärenden från ansökan till färdig byggnation, inklusive möten med sökande och platsbesök
• formulera beslutshandlingar och föredra ärenden i nämnd
• vägleda och informera kommunens invånare i personliga möten och via telefon
• bidra till utvecklingen av gemensamma arbetssätt och rutiner

Om arbetsplatsen
Som bygglovsingenjör ingår du i bygglovsenheten som är en del av bygglovsavdelningen på Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen. Bygglovsenheten består idag av 15 medarbetare. Vi arbetar aktivitetsbaserat och sitter i Citypassagen med bra pendlarläge intill centralstationen och nära city.

Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för tillsyn och verksamhet inom miljöområdet, översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadsmiljöinvesteringar, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du ansvarstagande och lösningsorienterad, med förmåga att självständigt driva dina ärenden framåt. Du arbetar strukturerat och analytiskt, vilket är nödvändigt för att hantera komplexa ärenden och fatta välgrundade beslut även när förutsättningarna förändras. Flexibilitet och anpassningsförmåga är därför viktiga egenskaper för denna roll.

Du har även en god förmåga att kommunicera tydligt och professionellt på svenska, både i tal och skrift till olika typer av mottagare. Samarbete är en central del av arbetet och vi ser därför att du har god samarbetsförmåga, ett prestigelöst förhållningssätt och lätt för att bygga relationer. För att lyckas i rollen har du ett intresse för juridik, då rollen innebär att arbeta med ärenden som kräver en god förståelse för lagstiftning och regelverk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning adekvat för området alternativt YH-utbildning till bygglovshandläggare 
• läsa och tolka ritningar
• systemvana och god användare av Office 365
• B-körkort 

Meriterande:

• gestaltningskompetens genom utbildning och/eller erfarenhet 
• erfarenhet av arbete med bygglov eller andra delar inom samhällsbyggnadsprocessen
• goda kunskaper om lagstiftningen inom ansvarsområde, exempelvis Plan- och bygglagen
• erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 4 augusti eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juni.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu