Örebro: Miljöutredare inom förorenade områden till Tyréns

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljöutredare inom förorenade områden till Tyréns i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till en hållbar framtid och göra skillnad – på riktigt? Hos Tyréns får du kombinera miljöengagemang med teknisk kompetens i ett konsultbolag som driver utveckling inom samhällsbyggnad.
Om rollen som MiljöingenjörSom Miljöutredare inom förorenade områden hos Tyréns i Örebro får du arbeta i en viktig och varierad roll där du både planerar och genomför miljötekniska markundersökningar. Du är med hela vägen – från provtagning i fält till riskbedömning, analys och färdig rapport till kund och myndighet.
Du blir en del av en grupp om 3 personer som även jobbar tätt ihop med övriga avdelningar. Placering är på kontoret i Örebro, resor till projekt i närområdet förekommer.Exempel på arbetsuppgifter:
•Provtagning av jord, grundvatten, ytvatten och sediment
•Sammanställa, tolka och analysera resultat från laboratorier
•Bedöma behov av åtgärder samt bistå vid saneringsanmälan
•Skriva rapporter och ge rekommendationer för vidare åtgärder
•Arbeta i fält med GPS, Fieldmap, ArcGIS och andra digitala verktyg
•Samarbeta med kollegor, myndigheter, grävmaskinister och entreprenörer
Du jobbar både praktiskt och teoretiskt i stor variation med administrativt arbete och fältarbete.
I rollen som Miljöingenjör söker vi dig som har:•Eftergymnasial utbildning inom miljö, geovetenskap, kemi, biologi eller liknande
•Intresse för förorenade områden – och viljan att arbeta praktiskt med provtagning
•Goda kunskaper i Officepaketet
•B-körkort
•Svenska och engelska
Meriterande:•Erfarenhet av konsultrollen
•Erfarenhet av tekniskt miljöarbete
•Kunskaper inom CAD
Personliga egenskaper vi värdesätter:Vi söker dig som är:
•Driven – du tar ansvar och löser problem kreativt
•Affärsmässig – du förstår vikten av att leverera värde för kunden
•Social och flexibel – du trivs med att bygga relationer och anpassa dig när planeringen ändras
Om TyrénsTyréns är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom samhällsbyggnad. Med 2 000 medarbetare skapar vi innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, stadsutveckling och miljö. Här får du tillgång till stöttande kollegor, spännande projekt och utvecklingsmöjligheter genom bland annat vårt egna innovationsprogram.
Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos Tyréns.
VillkorStart: Augusti
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: Mån-fre, dagtid

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Miljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Miljöingenjör.

Global Sustainability & SHEQ Manager, Epiroc

Läs mer Jan 30
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you passionate about creating a sustainable and safe future? Do you thrive in a global, fast-paced environment where you can drive change and lead impactful initiatives? If so, Epiroc’s Surface Division is looking for you to join us as our next Global Sustainability & SHEQ Manager!
It all starts with people. People like you.

Join our team
At Epiroc, we believe that everything starts with people. We are a passionate, collaborative team that values innovation and strives to create a meaningful impact. As we continue to push forward on our mission to transform industries with sustainable solutions, we are looking for someone like you to lead the way.

Your mission
As Global Sustainability & SHEQ Manager, you will lead the way in driving sustainability within the Surface Division. Your role will focus on implementing strategies to reduce environmental impact, ensure compliance with global regulations, and promote a safety-first culture. You will influence change, align initiatives with Epiroc’s 2030 sustainability goals, and lead efforts to embed sustainability into our operations, making a meaningful impact for Epiroc and our customers worldwide.
Key Responsibilities
* Strategic Leadership: Develop and implement sustainability strategies, representing the Surface Division in Epiroc’s Group SHEQ Council.
* Compliance: Ensure adherence to global sustainability regulations and maintain robust management systems.
* Collaboration: Partner with cross-functional teams and influence leadership to drive sustainability initiatives across global operations.
* Data Impact: Analyze sustainability metrics and provide actionable insights to guide strategic decisions.
* Culture & Safety: Foster a strong culture of sustainability, safety, and quality within the division.


Your profile
We are looking for a visionary leader who is driven by sustainability and has the ability to inspire and lead others. You excel in a global organization and are resilient in navigating challenges. You don’t just follow regulations—you want to lead innovation, push boundaries, and create lasting change.
Your Background
* Degree in environmental science, sustainability, engineering, or business administration with a focus on sustainability management.
* At least 5 years of experience in sustainability, with expertise in safety, health, environment, and quality (SHEQ).
* Strong understanding of ESG, ISO standards, and global sustainability regulations.
* Proven experience leading cross-functional teams, collaborating with diverse stakeholders, and influencing decision-making at all levels.
* Excellent communication, presentation, and leadership skills.
* Experience in industrial or manufacturing environments, with exposure to global operations.
* Fluent in English (additional languages are a plus).


Location and other
This position can be located in Örebro, Sweden, or Garland, Texas, US. Extensive international travel required, estimated 30%.

Why Epiroc?
By joining our team, you’ll make a big difference in the energy transition. At Epiroc, we take pride in being passionate innovators, driving the change toward a brighter future for both people and the planet. Guided by our values of Collaboration, Commitment, and Innovation, we foster a culture of trust, growth, and lasting impact.
To support your journey, we offer a competitive Total Rewards Package, including:
* Global career opportunities
* Learning & Development programs
* Benefits package, including variable compensation (bonus)
* Flexible work culture promoting balance and well-being
* Global Parental Leave Policy
* Community involvement


Application and contact information
We encourage you to submit your application through our online career site as soon as possible, but no later than 2025-02-23. Applications will be reviewed on a rolling basis, and the position may be filled before last application date.
We are committed to a thorough recruitment process, including interviews, reference checks and assessments. To ensure a safe working environment, we conduct identity checks and drug and alcohol screening. Our process is designed to be fair and inclusive; you can expect transparent communication and a balanced evaluation of your skills and experience.
For questions about the position, please contact:
Hiring Manager, Amy Castillo, Vice President Human Resources, amy.castillo@epiroc.com
Or nesrin.kaddoura@epiroc.com
Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email.
We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Erfaren Miljökonsult med Inriktning Limnologi/Vattenverksamhet

Läs mer Sep 25
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Är du passionerad för miljöfrågor och vill bidra till en hållbar framtid? AFRY söker nu en erfaren miljökonsult med inriktning mot limnologi och vattenverksamhet. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande projekt och utmanande arbetsuppgifter på en modern arbetsplats.
Inom affärsområdet Environment & Sustainability erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom miljöområdet. Våra kunder finns både inom den privata, kommunala och statliga sektorn. Vi erbjuder även vår miljökompetens till andra affärsområden inom AFRY.
Som en del av vårt team kommer du att utveckla innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Du får möjlighet att delta i tekniknätverk och driva teknik- och utvecklingsfrågor nationellt. Vi förstärker nu vårt miljöteam med fler konsulter inom vatten!
Arbetsuppgifter
För tjänsten som miljökonsult med inriktning mot limnologi/vattenverksamhet söker vi dig som är biolog eller motsvarande och som vill arbeta med vattenrelaterade frågor inom olika tjänsteområden och uppdrag. Dina uppdrag kommer att styras utifrån din erfarenhet, kompetens och intresse. Exempel på uppdrag kan vara:
Kemiska och biologiska undersökningar av akvatiska miljöer.
Utredning avseende påverkan på miljökvalitetsnormer för vattenmiljöer och statusbedömningar
Expertstöd vid miljöbedömning och rådgivning vid tillståndshantering
Uppdragsledning av anmälningar och tillståndsansökningar enligt 11 kap MB

Placeringsort: Karlstad, Stockholm, Västerås, Örebro, Linköping eller Norrköping.
Kravspecifikation
För att lyckas och trivas i din roll som miljö- och hållbarhetskonsult söker vi dig som har:
Universitets- eller högskoleutbildning inom biologi, ekologi, miljö eller motsvarande med inriktning mot limnologi
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom relevant område
Mycket god samarbetsförmåga och intresse av att lära av andra samt att bidra med din erfarenhet
Ett analytiskt och strategiskt tänkesätt med god förmåga att se möjligheter och lösningar som adderar värde till våra kunder
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

B-körkort
Meriterande är erfarenhet av:
Arbete som konsult eller vid myndighet
Miljöbedömningar rörande vattenmiljöer
Miljökvalitetsnormer för vatten
Kemiska och biologiska undersökningar i akvatiskmiljö
Anmälnings- och tillståndsärenden enligt 11 kap MB
Arbete som projektledare eller uppdragsledare
Restaurering av våtmarker och vattendrag

På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players”. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter engagemang, flexibilitet och din förmåga att samarbeta med andra.
Ytterligare information
AFRY erbjuder en arbetsplats och ett team som kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt och utmanar sig själva och varandra. AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som trivs och mår bra, både fysiskt som psykiskt, är en framgångsfaktor för att skapa hållbara arbetsplatser och team. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö, stark teamkänsla och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar och förespråkar därför en hög flexibilitet av arbetsdagens utformande.
Genom vår sociala verksamhet Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor lokalt eller nationellt. Vårt arbete med mångfald och jämställdhet är ständigt pågående. En mix av konsulter, personligheter och bakgrunder gör oss starkare, mer kreativa och framgångsrika på marknaden och som arbetsgivare. AFRYs vision är Making Future och vi hoppas att du vill utforska din potentiella framtid i vårt team.
Välkommen med din ansökan senast 2024-10-30. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktuppgifter för frågor:
Rekryterande chef


Ulrika Burman
Regionchef Environment öst/mitt
ulrika.burman@afry.com
010-505 45 27
Frågor om tjänstens innehåll:


Adam Fryke
Miljökonsult- vattenspecialist
adam.fryke@afry.com
010-505 66 52
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Avfallsingenjör

Läs mer Jul 24
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag!

Om tjänsten
Som avfallsingenjör på Atleverket kommer du att leda och samordna projekt inom avfallshanteringens område. Du ansvarar för att planera och genomföra strategiska initiativ för att uppnå mål inom cirkulär ekonomi och hållbarhet. I rollen ingår också att delta i planeringen av kort- och långsiktiga projekt, inklusive budgetarbete, ekonomiprognoser och omvärldsbevakning.

Du arbetar nära en kollega med liknande roll i de olika uppgifterna och du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter. 

Målbilder hos oss på Atleverket:


• cirkulär ekonomi
• minska klimat och miljöpåverkan
• ökade intäkter och minskade utgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

• projektledning från planering till genomförande av strategiska projekt inom avfallshantering
• hantering och styrning av lakvatten samt säkerställande av efterlevnad av tillståndsvillkor
• upprättande av miljörapporter och kontrollprogram
• kontakt med tillsynsmyndigheter och ansvar för godkännande av inkommande massor och avfall
• placering av avfall på deponiyta baserat på kvalitet, föroreningshalt och logistik
• projektering och utredning med fokus på miljö och hållbarhet, baserat på kontrollprogram och omgivningspåverkan
• remisshantering för enheten Atleverket och deltagande i fastighetsutveckling för avfallsbehandling, lagring och relaterade områden

Om arbetsplatsen
Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi.

Inom Avfall blir du del av ett gäng på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor och invånare i din arbetsvardag.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och en förmåga att lösa komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskole- eller universitets-examen inom, enligt vår bedömning, relevant område och/eller flerårig erfarenhet av projektledning inom teknisk drift eller avfallshantering
• kompetens och erfarenhet av miljölagstiftning
• B-körkort (manuell växel)

Meriterande:

• erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt
• erfarenhet av arbete med avfall och/eller farligt avfall
• erfarenhet av arbete på avfallsanläggning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: Schema dagtid med flextidsavtal

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Tester kan komma att tillämpas i urvalsprocessen.

I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Mia Haglund på haglund@axoconsulting.se, alternativt 072-396 05 82

Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 augusti, vi tillämpar löpande urval.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Avfallsingenjör till Atleverket Örebro kommun

Läs mer Jul 25
"Att vara avfallsingenjör på Atleverket är en möjlighet att vara en del av en innovativ organisation som driver fram hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Här får du inte bara chansen att leda projekt som gör verklig skillnad för miljön, utan också att vara en del av en arbetsplats där ditt engagemang och din expertis spelar en avgörande roll i att forma framtiden för avfallshantering och miljöskydd."

- Björn Sjögren enhetschef för Atleverket

Atleverket söker nu en erfaren och engagerad avfallsingenjör och projektledare inom avfallshantering som vill ta ansvar för att leda och genomföra strategiska initiativ. Är det dig vi letar efter?

Om rollen

Som avfallsingenjör på Atleverket kommer du att leda och samordna projekt inom avfallshanteringens område. Du ansvarar för att planera och genomföra strategiska initiativ för att uppnå mål inom cirkulär ekonomi och hållbarhet. I rollen ingår också att delta i planeringen av kort- och långsiktiga projekt, inklusive budgetarbete, ekonomiprognoser och omvärldsbevakning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Projektledning från planering till genomförande av strategiska projekt inom avfallshantering.
- Hantering och styrning av lakvatten samt säkerställande av efterlevnad av tillståndsvillkor.
- Upprättande av miljörapporter och kontrollprogram.
- Kontakt med tillsynsmyndigheter och ansvar för godkännande av inkommande massor och avfall.
- Placering av avfall på deponiyta baserat på kvalitet, föroreningshalt och logistik.
- Projektering och utredning med fokus på miljö och hållbarhet, baserat på kontrollprogram och omgivningspåverkan.
- Remisshantering för enheten Atleverket och deltagande i fastighetsutveckling för avfallsbehandling, lagring och relaterade områden.

Du arbetar nära en kollega med liknande roll du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter. 

Om arbetsplatsen

Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi.

Inom Avfall blir du del av ett team på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor, invånare och företag i din arbetsvardag. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och kunna skapa förståelse för komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

- Högskole- eller universitetsexamen inom, enligt vår bedömning, relevant område. Och / eller gedigen erfarenhet av området och projektledning inom teknisk drift eller avfallshantering.
- Kompetens och erfarenhet inom miljölagstiftning.
- B-körkort (manuell växel).

Meriterande:

- Erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall och eller farligt avfall.
- Har du erfarenhet av arbete på avfallsanläggning är det mycket meriterande.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Mia Haglund:

mia.haglund@axoconsulting.se 072-396 05 82

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Mjukvaruutvecklare till framtidens talangprogram med BAE Systems Bofors

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 7
Framtidens talangprogram – tillsammans med BAE Systems Bofors
Tar du ingenjörsexamen till sommaren 2025? Nu har du
möjlighet att kickstarta din karriär genom en alldeles unik möjlighet att varva
teori och praktik. Tillsammans med en grupp nyexaminerade kollegor kommer du
bli en del av Framtidens talangprogram tillsammans med vår kund BAE systems Bofors som är placerade i Karlskoga.
Vi söker dig med ett stort teknikintresse som vill
utvecklas inom mjukvaruprogrammering. BAE systems erbjuder en dynamisk
arbetsmiljö där du kontinuerligt får utveckla dina kunskaper samtidigt som du
blir en viktig del av mindre team med fokus på försvarssystem och
teknologiutveckling.

Talangprogrammet innebär
bland annat
Framtidens Talangprogram tillsammans med BAE Systems Bofors kommer att
innehålla både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och
gemenskap med talangprogramskollegor inom olika områden. Talangprogrammet är
designat för dig som är helt eller relativt nyexaminerad skall ges goda
förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos vår kund BAE
systems.

Om rollen
I rollen som mjukvaruutvecklare får du möjligheten att
arbeta med utveckling av försvarssystem och utföra mjukvarutestning. Du kommer att
tillhöra ett framgångsrikt team där du aktivt deltar i spännande projekt som exempelvis
kan involvera Archer, stridsfordon eller inom det marina.
Det är en bred roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter
kommer att vara programmering, kravhantering och felsökning. Du kommer att vara
delaktig i hela utvecklingsprocessen, från att ta fram underlag för testning
till att genomföra kodtester för att säkerställa hög kvalitet och
funktionalitet. Dina primära programmeringsspråk kommer att vara C, C++ och
Java.
Utöver dina tekniska uppgifter kommer du även att ha
kontakter både internt och externt. Det innebär att du blir en viktig länk
mellan olika team och samarbetspartners för att se till att systemen fungerar
optimalt. Du kommer att spela en betydande roll i att säkerställa att
vapensystemen uppfyller strikta standarder och krav, där du bidrar med
analytiska bedömningar och slutsatser. Arbetet sker på plats hos kunden i Karlskoga.
Din profil
Vi söker dig med goda programmeringskunskaper som har en
högskoleingenjörsutbildning eller civilingenjörsutbildning inom relevant
område.
För att lyckas i rollen som mjukvaruutvecklare behöver du
vara en nyfiken och driven person som tycker om problemlösning. Vidare ser vi
att du är kommunikativ och har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya
saker. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer är också viktiga egenskaper då
det krävs för att leverera högkvalitativa lösningar.

Skallkrav
•Högskole- eller civilingenjör inom relevant område (exempelvis dataingenjör)
•Programmeringskunskaper
i C, C++
•Svenska
och engelska
•Svenskt
medborgarskap
Meriterande
Erfarenhet
av mjukvaruutveckling sedan tidigare
Engagemang
i exempelvis studiesociala projekt inom detta område
Ett
stort eget intresse inom mjukvaruutveckling

Om arbetsplatsen
BAE systems är en högteknologisk organisation med fokus på försvarsystem och teknologiutveckling. De är en nationell resurs med unik spetskompetens inom
pjässystem, inklusive avancerad ammunition. De har samarbeten med
underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. Arbetsgruppen består
av ca 20 medarbetare där de är uppdelade i team.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar
med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Under talangprogrammets
år kommer du vara anställd genom oss på Framtiden för att efter
talangprogrammet ha mycket goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt
hos kunden.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med
Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning
6. Säkerhetsprövning

Tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum!

Villkor
Start: augusti/september
2025
Ort: Karlskoga
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Nyexaminerad maskiningenjör till världsledande konsultföretag

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 9
Är du en passionerad produktionsingenjör som vill vara med och forma framtidens teknik? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där innovation och utveckling står i centrum? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om rollen
Som produktionsingenjör hos vår kund kommer du att utvecklas inom konstruktion av avancerade tekniska lösningar. Du kommer att arbeta med design, utveckling och förbättring av mekaniska system och komponenter, främst inom fordonsindustrin men även andra affärsområden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att skapa och optimera 3D CAD-modeller, genomföra tekniska analyser och samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa att projekten levereras i tid och med högsta kvalitet.


Vi söker dig med
Eftergymnasial ingenjörsutbildning inom produktion, maskin/mekanik som lägst på Yrkeshögskolenivå.
Kunskaper i 3D CAD, antingen Solidworks, Inventor eller Catia
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Om AFRY
Hos AFRY får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där dina idéer och din kreativitet verkligen gör skillnad. Dem är ett ledande teknikföretag som ständigt strävar efter att ligga i framkant inom hållbarhet och teknisk utveckling. Man är etablerade runt om i Europa och i norden är man ett av dem största konsultföretagen. Med 19.000 anställda erbjuder man både kunder och medarbetare teknisk utveckling och en innovativ vardag.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY.


Rekryteringsprocessen består av följande steg:
Intervjuer
Referenstagning
Slutintervju med kunden

Villkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Ta chansen att bli en del av ett framstående teknikbolag och bidra till framtidens tekniska lösningar. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär som maskiningenjör!

Ansök nu

Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Säljledare
Läs mer Maj 12
Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Jobbar du idag eller har jobbat inom industrin– kanske som maskinoperatör eller produktionstekniker – och känner att det är dags att göra något nytt? Nu har du chansen att använda din tekniska kompetens i en ny riktning! CARL BECHEM SCANDINAVIA söker dig som vill ta steget från verkstadsgolvet till en roll där du bygger nya relationer, löser kundproblem och jobbar med teknisk försäljning mot industrin.

Vem söker vi?

Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av försäljning – det viktigaste är att du har förståelse för industrins behov och drivs av att skapa lösningar för kunden. Du kommer få en gedigen introduktion, samarbete med erfarna kollegor och stöd i din utveckling som teknisk säljare.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet från industrin, gärna inom skärande bearbetning, tillverkning eller verkstadsindustri
• Är nyfiken på att utvecklas inom försäljning och bygga långsiktiga kundrelationer
• Är självgående, serviceinriktad och gillar att hitta lösningar
• Har B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av försäljning

Din nya vardag:

Som teknisk säljare kommer du att:
• Ha kontakt med både nya och befintliga kunder inom industrin.
• Boka och genomföra kundbesök, säljmöten, arbeta med prospektering.
• Arbeta med teknisk rådgivning och problemlösning.
• Arbeta från hemmakontoret och förväntas bo i eller nära Västerås, Eskilstuna, Köping eller Arboga.
• Få stöd av ett erfaret team och en mentor i början av din resa


Om CARL BECHEM SCANDINAVIA

CARL BECHEM SCANDINAVIA är en del av det globala BECHEM-koncernen och är verksamma inom smörjmedel. Företaget erbjuder ett brett utbud av lösningar för tillverkningsindustrin. Huvudkontoret är i Växjö.
Som anställd hos CARL BECHEM SCANDINAVIA får du personlig utveckling och attraktiva förmåner. För att få reda på mer, sök tjänsten idag!

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen

1. Intervju med Framtiden.
2. Slutintervju på plats med CARL BECHEM SCANDINAVIA.

Villkor

Start: efter sommarledighet 2025
Ort: Västerås, Eskilstuna, Köping, Arboga med omnejd
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig säljare till Framtiden

Account manager
Läs mer Maj 17
Nytt
Vi söker dig som drivs av att vinna! Din inställning och vilja är viktigare än erfarenhet. Vi värdesätter egenskaper som laganda, tävlingsinstinkt och förmågan att ge allt för att nå målet. Här får du möjlighet att ta din vinnarskalle till nya höjder i en inspirerande och utvecklande säljroll.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som kundansvarig säljare hos Framtiden får du en nyckelroll i att förena talanger med spännande karriärmöjligheter. Du är företagets professionella ansikte utåt och bygger långsiktiga relationer med våra kunder.

Din vardag är varierad, med grunden nedan:
•Prospektera nya kunder
•Hantera kalla och varma samtal till kund
•Identifiera personalbehov hos nya och befintliga kunder
•Skräddarsy lösningar inom bemanning och rekrytering för kunden, agera rådgivande till kunds rekryteringsbehov
•Genomföra säljmöte, både digitalt och främst fysiskt på plats hos kund
•Uppföljning och kundvård på både kort och lång sikt
DIN PROFIL

Vi söker dig som är hungrig att utvecklas och har drivet att lära dig mer inom försäljning! Du är målmedveten och resultatorienterad. Du trivs att arbeta med frihet under ansvar, och driver själv på för dig egen utveckling! Du tar ägande över ditt arbete och driver gärna på din omgivning för att lyckas tillsammans!

Krav:
•Minst 1 års erfarenhet inom försäljning
•Flytande i svenska och engelska
•B-körkort

Meriterande:
•Erfarenhet av uppsökande försäljning, ex telefon- eller fältförsäljning
•Idrottsbakgrund
•B2B-erfarenhet

OM FRAMTIDEN

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden startade 2004 och finns idag på sju orter i Sverige.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också förmåner som exempelvis utbildningsbidrag, väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag. Det finns möjlighet till delägarskap. Vi erbjuder attraktiv lön och bonusmodell.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

VÅR REKRYTERINGSPROCESS

Vår rekryteringsprocess följer nedan:
•Telefonintervju
•Personlighets- och logiktest
•Intervju med rekryterare
•Referenstagning
•Intervju med rekryterande chef

VILLKOR
Start: Augusti
Omfattning: 100%
Ort: Örebro

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka iväg din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ingenjör inom styr och reglerteknik till AFRY

Styr- och reglertekniker
Läs mer Apr 25
AFRY erbjuder tekniska tjänster inom teknik, design,
digitalisering och rådgivning. Dom är engagerade experter inom industri, energi
och infrastruktur – med ett tydligt mål: att accelerera omställningen till ett
hållbart samhälle. Nu söker AFRY sin nästa engagerade konstruktör inom
fastighetsautomation till sitt kontor i Örebro.
Om rollen
Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsautomation och
vill arbeta i en stimulerande miljö med varierande projekt – från skolor och
sjukhus till industri och kommersiella fastigheter.
Som konstruktör inom fastighetsautomation kommer du att:
Arbeta i projekt från tidigt skede till leverans
och uppföljning
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar, kalkyler
och förfrågningsunderlag
Delta i projekteringsmöten och samordna med andra
teknikområden
Planera din tid självständigt och bidra med
tekniska lösningar
Samarbeta med både juniora och seniora kollegor i
team

Skallkrav
Minst två års erfarenhet av självständigt arbete
inom fastighetsautomation
Teknisk utbildning inom relevant område eller
motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av ritningsprogram (exempelvis AutoCAD,
MagiCAD eller liknande)
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och
skrift

Meriterande

Bakgrund inom VVS
OVK-behörighet
Kunskaper i PLC/DUC och/ eller i
integrationsarbete mot överordnade system (SCADA)
Bakgrund som drifttekniker, ventilations-
eller rörmontör
Kunskaper i REVIT
Genomförd YH-utbildning inom styr- och
reglerteknik

Om dig
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad person med
stark samarbetsförmåga. Du är kundfokuserad och affärsmedveten, har god
problemlösningsförmåga och ett tekniskt intresse. Du trivs i tvärdisciplinära
samarbeten, ser helheten i projekt och har lätt för att kommunicera tekniska
lösningar till både kunder och kollegor. Du vågar föreslå alternativa lösningar
när det gynnar kundens behov och affär, och tänker alltid proaktivt kring tid,
kostnad och kvalitet i relation till uppdragets mål.

Om AFRY
AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat
som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över
19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena
infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa
hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi
inom just hållbarhet och grön omställning.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din
ansökan.

Ansök nu