Örebro: Resultatenhetschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resultatenhetschef i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-07 // Varaktighet: Heltid

Vi på Combitech söker nu en engagerad och affärsdriven resultatenhetschef till vår verksamhet i Örebro/Karlskoga, som vill fortsätta driva och utveckla vår affär som haft en kraftig tillväxt under de senaste åren.


Din roll som resultatenhetschef

Som resultatenhetschef är du ansvarig för att driva enhetens affärer framåt, i samverkan med affärsområdets övriga resultatenhetschefer, samtidigt som du utvecklar kärnan på Combitech - våra medarbetare.


Då enheten planerar för tillväxt kommer du att ansvara för att utveckla verksamheten. Rollen inkluderar affärsansvar, beläggningsansvar, rekrytering, sälj och nära kontakt med kunder och partners. Våra kunder finns bland annat inom försvarssektorn, industri och telekom. I rollen har du en stor möjlighet att sätta din egen prägel på verksamheten och påverka resultatenhetens strategiska riktning.


Du kommer, tillsammans med affärsområdets övriga resultatenhetschefer, ingå i affärsområdets ledningsgrupp med ansvar för att leda och fortsätta utvecklingen av affärsområdets verksamhet. Som ledningsgrupp arbetar vi mot gemensamma mål för affärsområdet, är prestigelösa och når nya framgångar tillsammans som ett lag. Du kommer därmed ha en stor möjlighet att bidra till affärsområdets framtid och utformning.

Combitech värdesätter en arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas och har som målsättning att alltid vara kundens självklara val av leverantör. I rollen är du en av Combitechs viktigaste kulturbärare.



Vem är du?

Vi söker dig som har en relevant akademisk bakgrund, med högskoleexamen eller motsvarande utbildning. För att lyckas i denna position ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av ledande roller, antingen i formella chefsbefattningar eller genom informellt ledarskap. Som ledare är du både lyhörd och beslutsam, van vid att ge vägledning till dina teammedlemmar och kan hantera de förändringar som är vanliga inom konsultbranschen.


Eftersom du kommer att arbeta med konsulter, ser vi gärna att du har erfarenhet från konsultbranschen, inom områden som mekanik, mjukvara eller liknande område.


För att trivas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för människor och deras drivkrafter. Du uppfattas som utåtriktad, med stort engagemang, och har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kollegor.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom & gör skillnad!

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.


För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Kontaktperson: Elin Wigant, elin.wigant@combitech.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef.

Avdelningschef till Securitas Karlstad/Örebro

Läs mer Jan 27
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Tillsammans hjälps vi åt att bygga högpresterande och engagerade team genom mångfald och inkludering. Som en nyckelperson hos oss har du möjligheten att skapa en balanserad och positiv kultur där medarbetarna får ta plats och coachas till att prestera på toppen av sin förmåga.
Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas.
Jobbeskrivning
Tycker du också om att leverera service i toppklass till kunder? Och bedriva ett ledarskap där varje medarbetare ska få utrymme att växa och utvecklas utifrån sin potential? Kul - det gör vi också! Då kan det vara dig vi söker till rollen som avdelningschef i Värmland/Dalsland och Närke!
Securitas är marknadsledande i bevakningsbranschen och har en bred tjänste- och produktportfölj med både personella och tekniska säkerhetstjänster, som anpassas efter kundens behov i en mängd olika branscher. Du kommer här få möjlighet att samarbeta med en välutvecklad säljorganisation för att utveckla attraktiva affärslösningar med kunder i både privat och offentlig sektor inom allt från industri och handel till flygplatsverksamhet.
Som ledare för avdelningen har du P&L-ansvar och bidrar därmed till vår gemensamma tillväxtresa genom att vara navet som syr ihop vår helhetslösning till kunden, där ambitionen alltid ska vara att ge service på mycket hög nivå. För att lyckas som bäst med det, krävs att du är en lagspelare som är duktig på att låta din personal och andra nischade team internt få göra det dom är bäst på.
På Securitas är ledarskapet nämligen djupt rotat i våra värderingar och vi ser fram emot att välkomna dig att ta över stafettpinnen och utveckla kulturen vidare utifrån Securitas ledarmodell. Som ledare hos oss erbjuds du ett utbildningspaket med årlig kompetensutveckling - där vi kontinuerligt vill stötta dig i att bli den bästa möjliga ledaren. Rollen ingår i Region Nords ledningsgrupp.
I rollen kommer du att ansvara för närmare 400 kollegor i området och utgå från vårt kontor i Karlstad eller Örebro. Till din hjälp har du flera driftchefer och du rapporterar närmast till regionchef Helena Henriksson. Hon vill passa på att skicka med några ord om denna möjlighet;
"För mig är det viktigt med ett högt engagemang och ett visionärt synsätt, då våra mål och ambitioner är höga i en allt osäkrare värld. Vi i region Nord har inställningen att allt är möjligt när vi är öppna och hjälps åt. Det underlättar om du arbetar strukturerat och drivs av att skapa resultat med ditt team. Viktigast av allt är ändå din personlighet och att du verkligen brinner för uppdraget."
Teman som kommer genomsyra din spännande vardag;
· Leda och utveckla avdelningen; innefattande personal, organisation och kommersiell agenda.
· Framgångsrikt utveckla affärs- och investeringsstrategier genom ökad tillväxt och lönsamhet, samt säkerställa att övergripande försäljnings- och tillväxtmål uppnås i en konkurrenskraftig bransch.
· Utveckla, inspirera och motivera ett personalintensivt team i en 24/7-verksamhet.
· Sträva efter att upprätthålla och vidareutveckla god kundvård med både befintliga och nya kunder.
Kravspecifikation
Krav:
Mångårigt ledaransvar för stora grupper i personalintensiva verksamheter
Erfarenhet av att leda chefer
Haft omfattande resultat- & budgetansvar i tidigare roller
Erfarenhet av att arbeta affärsinriktat för att utveckla samarbetet med kunder
Erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt omvandla strategier till verklighet med goda kommersiella resultat
Relevant högskoleutbildning, alternativt förvärvad erfarenhet som vi anser vara av motsvarande nivå
B-körkort

Meriterande:
Erfarenhet från branscher som verkar inom exempelvis säkerhet, teknik eller service
Tidigare arbete med förändringsledning eller projektledning
Erfarenhet av anbud och försäljning
Säkerhetschefsutbildning, eller någon form av teknisk utbildning.

Som ledare är du inspirerande och mår som bäst när du får leda ditt team till gemensam framgång. Du kommunicerar väl både i tal och skrift och är en god relationsskapare som inbringar förtroende både internt och externt. I rollen är det viktigt att du kan bidra både på en operativ och strategisk nivå samtidigt som du hanterar många olika intressenter. Vidare har du ett starkt driv som kännetecknas av en god problemlösningsförmåga och en hög energinivå.
… och sist men absolut inte minst! Vi värnar om mångfald och att spegla samhället - så för oss spelar det ingen roll vilken ålder, kön eller bakgrund du har. Är du rätt person för oss ser vi fram emot att välkomna dig med öppna armar!
Övrig information
Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten - skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef: helena.henriksson@securitas.se
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 16 februari

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning.
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Unionen samt Ledarna.

Ansök nu

Affärsområdeschef Nord

Läs mer Nov 28
Wernersson Ost AB är en av de största ostleverantörerna i Norden och ingår i den norska mejerikoncernen Tine. Bolaget köper in ost från Sverige och från ca 70 leverantörer i Europa. Wernerssons lagrar, förädlar, delar och förpackar alla typer av ost till dagligvaruhandeln och foodservice. Bolaget har även verksamhet i Danmark, Finland samt Norge. Bolagets huvudkontor ligger i Ulricehamn och har omkring 150 anställda och en omsättning på + 1 miljard SEK.
Vi söker en driven och prestigelös
Affärsområdeschef Nord
Vill du vara med och utveckla en av Nordens största ostleverantörer? På Wernersson Ost har man Ostmästarens arv i generna och passionen för ost i blodet. Med mer än 90 års erfarenhet delar man med stolthet och engagemang gärna med sig av sin ostkunskap. För att vara en komplett sortimentspartner och erbjuda ett attraktivt och unikt sortiment, jobbar Wernersson Ost i nära samarbete med kvalitetsleverantörer från hela Europa. Med starka varumärken och stimulerande utmaningar ska bolaget fortsätta växa.
Wernersson Ost ägs av den norska mejerikoncernen Tine SA och är en mycket stabil och långsiktig ägare till Wernersson Ost. Detta möjliggör långsiktighet avseende investeringar och strategiska planer. Även om Wernersson Ost är en av Nordens största ostgrossister präglas företaget av entreprenörskap, prestigelöshet, lagspel och korta beslutsvägar. Vill du utvecklas finns mycket goda möjligheter att utvecklas tillsammans med företaget och koncernen.
Ditt uppdrag
Som Affärsområdeschef Nord har du fullt ansvar för att driva och utveckla affärsområdet med fokus på lönsamhet och tillväxt. Affärsområdet omfattar från Östergötland till Norrland. Du ansvarar för hela affärsområdets Profit and Loss (P&L), sätter och följer upp verksamhetsmål och strategier, samt leder ett dedikerat team för att säkerställa framgång och hållbar utveckling. Med breda kontaktytor i organisationen och ett nära samarbete med Affärsområdeschef Syd behöver du vara självgående och affärsmässig med ett strukturerat arbetssätt.
Ansvarsområden:
Driva och utveckla affärsområdet med fullt P&L-ansvar.
Sätta, följa upp och rapportera verksamhets- och affärsmål.
Utveckla och implementera säljstrategier och leda marknadsaktiviteter.
Skapa långsiktiga kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter.
Samarbeta med övriga affärsområden.
Leda och utveckla din organisation.

Du kommer att ansvara för ett team bestående av 2 Distriktschefer som i sin tur ansvarar för säljare och merchandisers. Uppdraget handlar om att leda teamet, genom distriktscheferna utveckla säljarnas färdigheter, ge stöd i vardagen och agera förebild samt nå resultaten för affärsområdet. Dessutom ingår kundkontakt samt återrapportering av resultat till Försäljningschef Säljkår.
Din profil
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av försäljning av färskvaror inom dagligvaruhandeln i en ledande roll. Du har en dokumenterat god ledarkompetens och erfarenhet av att framgångsrikt driva en säljorganisation.
Du är en tydlig lagspelare som drivs av att sälja, själv och tillsammans med andra samt att göra goda affärer och att tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål och resultat. Vidare har du lätt för att samarbeta och anpassa arbetet till olika förutsättningar samt tycker om ett högt tempo.
Som ledare är du tydlig och beslutsam samt har en mycket god förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är vidare prestigelös, flexibel, pragmatisk och tillämpar ett situationsanpassat ledarskap. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du ska vara intresserad av att utvecklas och växa tillsammans med företaget.
Utbildningsmässigt ser vi att du har en relevant utbildning samt att denna är kompletterad med för uppdraget relevant arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har goda kunskaper i MS-Officepaketet samt erfarenhet av att arbeta i CRM-system. Vi ser gärna bostadsort någonstans mellan Jönköping, Örebro och Stockholm.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Unit Manager till Poolia Örebro

Läs mer Jul 29
Är du en engagerad ledare som inspirerar och utmanar? Drivs du av affärer, kundrelationer och tillväxt? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi en Business Unit Manager till Poolia Örebro. Här erbjuds du en miljö som präglat av entreprenörskap i en etablerad organisation med starkt varumärke. Ditt fokus blir att förstärka bolagets position på marknaden och säkerställa en tillväxt som är lönsam. Du får möjlighet att arbeta i en affärsnära roll tillsammans med engagerade medarbetare på en trevlig arbetsplats i Örebro. Tjänsten är på heltid med startdatum enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Business Unit Manager ansvarar du för affärsområdets försäljning, budget och personal. Ditt arbete följer Poolias processer och sker i enighet med affärsplan, värderingar och vision. Med ett engagerat ledarskap skapar du de bästa förutsättningarna för medarbetarna på kontoret att trivas tillsammans och lyckas i sitt arbete med kunder, kandidater, affärer och med att skapa tillväxt. Du coachar, leder och fördelar arbetet. I din roll möjliggör du att det planerande genomförs, du kommunicerar mål och förväntningar både på grupp- och individnivå. Genom att vara lyhörd, nyfiken och jobba med omvärldsbevakning så identifiera du nya kund- och affärsmöjligheter där du etablerar och utvecklar samarbeten. Självklart driver du ett eget försäljningsarbete och är delaktig i upphandlingar. Teamet som du leder består idag av två personer med roller som rekryteringskonsult och konsultchef. Du kommer att rapportera till Business Area Manager vilken ingår i Poolia Sveriges ledningsgrupp.

Det här är tjänsten för dig som har ett stark målfokus och som gillar att göra skillnad tillsammans med andra. Våra ledstjärnor vi lever efter varje dag är Passion & Execution – put your heart in it, and make it happen!

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av försäljning och ledarskap, gärna inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Ditt ledarskap är involverande och inkluderande ett tydligt målfokus där du mår bra av att se andra lyckas och utvecklas. Du har förmåga att bygga relationer som leder till lyckade affärer och du föregår med gott exempel såväl i affärsdrivet som i ditt strukturerade arbetssätt. För att trivas hos oss ska du tycka om den mindre verksamheten med det personliga bemötandet och samtidigt uppskatta att tillhöra en koncern med utvecklad infrastruktur och en god organisation som är ISO- och miljöcertifierad. Du har givetvis en god datavana och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som en stor fördel om du redan idag har ett etablerat kontaktnät i Örebro med omnejd.

Är du precis som vi är övertygade om att framgångsrika företag byggs av människor som arbetar där, inte på grund av vad de kan, utan på vad de kan åstadkomma? Vill du dessutom kliva in i en roll där mycket finns på plats men också fortsatt mycket att göra? Då är du rätt individ för oss och vi rätt bolag för dig.

Om verksamheten
Poolia är experter på kompetens. Vi matchar rätt person med rätt jobb. Vi har över 30 års erfarenhet inom olika delar av näringslivet. Det gör att vi har insikter om vad företag behöver och vad individer drömmer om. Vi vet vad som krävs för att framtidssäkra både företags affärsmål och personlig karriär. Vi bidrar till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens. Vår strategi bygger på en hög grad av decentraliserat entreprenörskap, en stark säljkultur med höga ambitioner, att ständigt attrahera de bästa talangerna och att skapa specialiserade tjänster. Utöver det har vi roligt på jobbet tillsammans med fantastiska kollegor. Att fira goda resultat och framgångar är för oss en självklarhet, men vi stöttar även varandra tveklöst om vi står inför motgångar. Våra ledstjärnor vi lever efter varje dag är Passion & Execution – put your heart in it, and make it happen! Läs gärna mer här http://www.poolia.se

PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning. PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena QRIOS, Poolia, Uniflex, Workspace Recruit, Whippy, Dreamwork, Lisberg Executive Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer här http://www.piongroup.se

Ansök nu

Quality, Safety & Environmental Manager till Snap-on Equipment!

Läs mer Apr 23
Till Snap-on Equipment söker vi en Quality, Safety & Enviromental Manager som kommer representera verksamhetens frågor som rör kvalitet, säkerhet och miljö. Du välkomnas till ett bolag som befinner sig i tillväxtfas och som verkar i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Snap-on Equipment ingår i koncernen Snap-on Incorporated som är en ledande global innovatör, tillverkare och marknadsförare av verktyg, utrustning, diagnostik, reparationsinformation och systemlösningar för professionella användare. I Sverige är Snap-on Equipment representerad med varumärken så som Car-O-Liner, Blackhawk, JOSAM och Truckcam där alla erbjuder system och lösningar som är välkända för deras höga kvalitet, avancerade teknik och ergonomiska design.

Professionals Nord söker för Snap-on Equipments räkning en Quality, Safety & Enviromental Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Att bli en del av ett expansivt internationellt företag med goda framtidsutsikter
• Stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen både nationellt och internationellt
• En roll med befogenhet att driva och fatta egna beslut i syfte att förbättra verksamheten

Arbetsuppgifter
Som Quality, Safety & Enviromental Manager på Snap-on Equipment utgår du från verksamheten i Kungsör. I den här rollen ansvarar du över att leda Snap-on Equipments processer i Sverige när det gäller kvalitet, säkerhet och miljöförsäkran gentemot företagets övergripande mål och värderingar. Du kommer att leda arbetet med att uppfylla kvalitetsmålen samtidigt som du säkerställer en trygg och hälsosam arbetsmiljö. Du blir en del av Operations ledningsgrupp och har ett personalansvar för ett mindre kvalitetsteam i Kungsör. Du är även med och stöttar övriga enheter i Sverige gällande kvalitet, säkerhet och miljöfrågor, vilket innebär att det kan förekomma resor i tjänsten vid enstaka tillfällen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Hantera och kontinuerligt förbättra de processer som behövs för att säkerställa överensstämmelse med svenska externa krav inom områdena miljö, säkerhet och kvalitet
• Koordinera internt arbete med ledningssystem och relaterade rutiner
• Övervaka utvecklingen av krav från myndigheter och kunder relaterade till produktcertifiering och anpassa processer därefter
• Leda Kvalitet & Miljö-avdelningen i Kungsör
• Säkerställa att företagets kvalitets-, säkerhets- och miljöpolicy förstås och tillämpas inom ansvarsområdet, och kontinuerligt arbeta för ökad hälsa och säkerhet

Vi söker dig som:
har en gedigen erfarenhet av liknande arbete i ledande befattning. Du har god kunskap om ISO-certifieringar och gällande lagar inom hälsa och säkerhet, samt tekniska färdigheter inom områden såsom mätteknik och maskinteknik. Vidare har du god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Quality, Safety & Environmental Manager hos Snap-on Equipment. Som person är du kommunikativ och lyhörd för att skapa motivation och hjälpa dina medarbetare att nå sin fulla potential. Att skapa rätt förutsättningar för teamet genom tydliga strukturer, processer och arbetssätt är en av dina styrkor. Vi ser också att du är driven, stresstålig och har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kungsör
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Snap-on-Equipment, #kvalitet, #hälsa, #säkerhet, #ISO

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Combitech AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Combitech AB .

Mjukvaruutvecklare

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 1
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett team som arbetar i teknikens absoluta framkant? Combitech i Örebro, Karlskoga och Karlstad erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.




Vad vi erbjuder

Spännande och utmanande projekt: Delta i avancerade projekt inom försvars- och fordonsindustrin där du kan använda dina färdigheter inom hårdvarunära programmering, utveckla test- och verifieringsprogram eller ta dig an roller som scrum master eller teamledare.



Kontinuerlig utveckling: Vi satsar på din framtid med tekniska kurser och regelbundna kursveckor som fokuserar på din personliga utveckling. Du får också chansen att nätverka med kollegor från olika kontor genom våra aktiviteter och sammankomster.


Flexibilitet och valmöjligheter: Utgå från vårt kontor i Örebro, Karlskoga eller Karlstad, beroende på vad som passar dig bäst. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö som gör det möjligt att kombinera arbete och fritid på ett sätt som passar din livsstil.



Gemenskap och samhörighet: Vi tror på att ha roligt på jobbet och anordnar regelbundet aktiviteter som stärker teamkänslan, såsom fjällresor och femkamper.




Vad rollen innebär

Som mjukvaruutvecklare hos Combitech kommer du att vara en nyckelperson i utvecklingen av avancerade system och applikationer. Du kan komma att arbeta med hårdvarunära programmering för att skapa robusta lösningar. Uppdragen kan också innebära att du tar ledarroller som teamledare eller scrummaster, där du styr och koordinerar projekt för att säkerställa effektivitet och innovation.


Du kommer att ha möjlighet att arbeta med operativsystem som Linux och använda verktyg som QT och DevOps för att optimera utvecklingsprocessen. Din insats kommer att vara avgörande för att driva tekniska framsteg inom försvars- och fordonsindustrin.


Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!




Vad vi söker

Vi söker dig som har några års erfarenhet som mjukvaruutvecklare och en relevant utbildningsbakgrund. Du trivs med att arbeta med hårdvarunära mjukvaruutveckling i C, C++, eller Python. Du kanske har erfarenhet av en ledande roll såsom scrummaster eller teamledare eller ser att du har en drivkraft däråt. Du är en flexibel och handlingskraftig person med en passion för problemlösning och innovation.


Kontaktperson: Mikaela Lagerlöf, +46 766371159
Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 21
Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom mekanikkonstruktion? Hos oss får du chansen att utvecklas som konsult och arbeta med teknik i framkant i en dynamisk och inspirerande miljö. Combitech i Örebro, Karlskoga och Karlstad söker nu en mekanikkonstruktör som vill bli en del av vår spännande resa.




Vad vi erbjuder

Utveckling och utmaning: Hos Combitech får du möjlighet att använda och bygga vidare på dina färdigheter och erfarenheter inom mekanikkonstruktion. Du kommer arbeta med projekt som täcker hela produktkedjan, från initial analys till den färdiga produkten. Här får du chansen att utmana dina tekniska kunskaper och problemlösningsförmåga i några av Sveriges mest innovativa projekt.

Gemenskap och glädje: Med 2500 kollegor vid din sida erbjuder vi en stark teamkänsla. Vi vet att din sociala förmåga och flexibilitet är avgörande för framgångsrikt samarbete. Därför arrangerar vi regelbundet roliga aktiviteter som fjällutflykter, femkamp och brädspelskvällar för att stärka gemenskapen.



Attraktiva förmåner: Vi satsar på våra medarbetares hälsa och utveckling genom förmåner som friskvårdsbidrag och vårt program Combitech Grow. Dina redan starka kompetenser och kunskaper kommer stärkas än mer.



Vad rollen innebär

Som mekanikkonstruktör hos oss kan du ta ett helhetsansvar för skapandet av en produkt eller stötta upp inom produktvård. Du kommer arbeta med att designa, rita i CAD-system, utveckla prototyper och testa dem, samt lämna över till produktionen. Arbetet kan också innebära att ta hand om befintliga produkter som behöver modifieras, där du säkerställer att kraven efterlevs även med nya delar.



Du kommer ha möjlighet att bli en del av några av Sveriges mest innovativa projekt, och din noggrannhet, struktur och flexibilitet kommer att vara avgörande för framgång.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!



Vad vi söker

Vi söker en person med ett genuint intresse för teknik och mekanik. Du är nyfiken och modig, med en vilja att utmana dig själv och prova nytt. Du har en utbildning inom området och några års erfarenhet inom mekanikkonstruktion, där du har visat din förmåga att arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet av CAD-system, materialkunskap eller beräkning är meriterande. Hos oss gör du skillnad!


Kontaktperson: Amanda Wegelius, +46 734187458
Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Ansök nu

Elektronikingenjör

Elektronikkonstruktör
Läs mer Mar 21
Är du en elektronikingenjör som söker nya äventyr? Då kan vi på Combitech i Örebro, Karlskoga och Karlstad erbjuda en fantastisk möjlighet för dig att dyka in i framtidens teknik och bli en del av vår inspirerande gemenskap.



Vad vi erbjuder

Spännande utmaningar: Hos oss får du chansen att vara med där det händer. Arbeta med allt från avancerad elektronikkonstruktion till kreativa lösningar inom RF- och antennteknik. Du kommer samarbeta med ett härligt team av ingenjörer, där ni tillsammans skapar framtidens teknik.



Gemenskap och glädje: Vi tror på kraften i att ha kul tillsammans. Därför ser vi till att det alltid finns något roligt på gång, vare sig det är en kick-off eller en kväll med spel och skratt. Hos oss är du aldrig ensam, vi bygger starka band och skapar minnen tillsammans.



Väx och utvecklas: Vi är här för att stötta din utveckling, både professionellt och som person. Med vårt program Combitech GROW får du alla möjligheter att blomstra i en kultur som uppmuntrar till lärande och nyfikenhet.





Vad rollen innebär

Som elektronikingenjör hos Combitech kommer du arbeta med allt från produktionsnära elektronik, där du stöttar produktionen som testingenjör, till design av kretskort. Arbetet omfattar områden som analog och digital elektronikkonstruktion (VHDL), kraftkortskonstruktion, RF och antennteknik.

Arbetsuppgifterna inkluderar schemaritning, programmering, framtagning av prototyper, test och verifiering, samt dokumentation. Som du ser är det din inriktning och drivkraft som kommer leda oss rätt till det uppdrag där du kommer utvecklas och utveckla tillsammans med vår kund.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.


Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!





Vad vi söker

Du är en nyfiken och lösningsorienterad person som älskar att ta dig an nya utmaningar. Med din positiva inställning och goda sociala förmåga är du en naturlig lagspelare som också trivs med att ta egna initiativ. Du har några års erfarenhet inom elektronik, en universitetsutbildning inom området och en vilja att fortsätta växa och lära.

Kontaktperson: Mikaela Lagerlöf, +46 766371159
Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Ansök nu

Systemingenjör

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Mar 21
Vill du vara en del av ett team som inte bara arbetar med teknikens framkant utan också investerar i din personliga och professionella utveckling? Combitech i Örebro, Karlskoga och Karlstad erbjuder dig en unik möjlighet att växa i en miljö som värdesätter mångfald och innovation.





Vad vi erbjuder

Utveckling och utmaning: Hos Combitech får du möjlighet att arbeta med avancerade projekt inom försvars- och fordonsindustrin. Du kommer att utveckla dina färdigheter genom att bryta ned kund- och regelverkskrav till praktiska lösningar. Vi ger dig verktygen och stödet för du ska kunna leverera inom området.



Flexibilitet och balans: Vi förstår vikten av balans mellan arbete och privatliv. Därför erbjuder vi flexibla arbetslösningar, inklusive hybridalternativ, så att du kan anpassa ditt arbete efter dina behov.



Nätverk och gemenskap: Delta i våra tekniska kurser och personliga utvecklingsprogram för att stärka dina kunskaper. Du får också möjlighet att nätverka med kollegor från olika kontor genom våra sociala aktiviteter, som resor och team-building evenemang.



Stöd och inkludering: Vi tror på en inkluderande arbetsplats där alla röster hörs. Du blir en del av ett stödjande team som värdesätter olika perspektiv och bakgrunder.





Vad rollen innebär

Som systemingenjör hos Combitech kommer du arbeta i kvalificerade uppdrag där du tar dig an komplexa system och säkerställer att de levererar enligt krav. Du kommer bryta ned krav på systemnivå och förstå hur de ingående delarna, såsom elektronik, hydraulik och mekanik, påverkas. Du hjälper till med att ta fram arbetspaket och stöttar både kundens och Combitechs verksamheter. Beroende på kompetens kan du ta ett större helhetsgrepp i nyckelroller som vi letar efter.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!





Vad vi söker

Vi söker dig som har några års erfarenhet som systemingenjör och en relevant utbildning. Du trivs med att ha en helhetsförståelse för system och dess ingående delar, och du har kanske erfarenhet inom områden som elektronik, mekanik, hydraulik eller programmering. Du är en flexibel och handlingskraftig person som trivs med utmaningar och drivs av problemlösning. Goda kunskaper i svenska och engelska språket förutsätts både muntligt och skriftligt.

Kontaktperson: Mikaela Lagerlöf, +46 766371159
Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Ansök nu

Elektronikingenjör

Elektronikkonstruktör
Läs mer Dec 18
Är du en elektronikingenjör som söker nya utmaningar och möjligheter? Vi på Combitech i Örebro, Karlskoga och Karlstad letar efter dig som vill arbeta som konsult och leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Just nu söker vi flera Elektronikingenjörer som ser möjligheterna och lösningarna i varje projekt. Hos oss får du chansen att arbeta i teknikens framkant, utvecklas och utmanas i en dynamisk och inspirerande miljö. Låter det spännande?



Din roll som Elektronikingenjör inom Combitech

Hos oss på Combitech har du möjlighet att arbeta i kvalificerade uppdrag hos våra kunder i regionen kring Örebro/Karlskoga/Karlstad.

Just nu letar vi efter flera Elektronikingenjörer som vill vara med och bidra i våra kunders verksamhet. Arbetet kommer att spänna över områdena analog och digital elektronikkonstruktion (VHDL), kraftkortskonstruktion, RF och antennteknik samt firmware-utveckling med och utan RTOS. Du kommer arbeta tätt tillsammans med både elmekanik- och elsystemingenjörer för att tillsammans integrera konstruktionslösningar. Arbetsuppgifterna kommer bestå av schemaritning, programmering, framtagning av prototyper, test och verifiering och dokumentation. Arbetet innefattar elektronikkonstruktion av allt från framtida koncept, nyutveckling och färdigställande av nya produkter till produktvård.

Vi på Combitech tror mycket på utveckling både i yrkesrollen och hos dig själv. Vi erbjuder såväl tekniska kurser som regelbundna kursveckor, med inriktning på personlig utveckling. Vilket även ger tillfälle att nätverka med kollegor från olika kontor i landet. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på arbetet och därför erbjuder vi också gemensamma aktiviteter för att stärka teamkänslan hos oss på Combitech.




Vem är du?

Vi söker dig som har en teknisk utbildning ifrån högskola eller universitet inom elektronik/elektroteknik. Har du skaffat dig motsvarande kompetens genom erfarenhet är du också välkommen med din ansökan. Vi är lika intresserade av dig med flerårig erfarenhet som dig i början av karriären. Du har erfarenhet av programmering, CAD eller styr- och reglerteknik.


Du är en flexibel, nyfiken och handlingskraftig person som trivs med utmaningar och drivs av problemlösning. Naturligtvis tycker du om att prova på nya saker och har en god social förmåga och är öppen för nya infallsvinklar. Goda kunskaper i svenska och engelska språket förutsätts både muntligt och skriftligt.

Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av julledighet. Vi ser fram emot din ansökan!



Kom och gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.

För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.


Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/rekryterande chef: Mikaela Lagerlöf, +46 766371159

Ansök nu