Örebro: Biträdande Signalskyddschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande Signalskyddschef i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-07 // Varaktighet: Heltid

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag.

FMTIS (Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband) utgör grunden för Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda – dygnet runt, året om. Vi är en viktig del av ett starkare försvar som klarar varje hot och möter varje utmaning. Med en unik kombination av civil och militär kompetens löser vi vår uppgift och bidrar till Försvarsmaktens ledningsförmåga. FMTIS har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem. Systemen stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. FMTIS finns där Försvarsmakten finns. Förbandet har över 2000 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet.

Om staben
Staben är förbandschefens stöd i ledning och styrning av förbandet. Inom staben finns olika operativa funktioner inom bland annat HR/personal, underrättelse- och säkerhetstjänst, kommunikation, ekonomi och logistik. I staben ingår också förbandets insatsledning och planeringsfunktion. Signalskyddstjänst är en central del i att skydda Försvarsmaktens ledningssystem och informationstillgångar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som biträdande signalskyddschef ingår du i signalsskyddssektionen vid FMTIS Stab Ledningssystemsavdelningen J6. I sektionens uppgift ingår stöd till förbandets enheter men även andra organisationsenheter inom totalförsvaret med bland annat:


• verka som enheten Stabens Bitr Signalskyddschef
• skriva och fastställa instruktioner, rutiner och ordrar
• ansvaret för genomförande av signalskyddskontroller
• delta i planering, projekt, övningar mm.
• handläggare vid FMTIS som sk. ”Nyckelansvarig Verksamhetsutövare”, NAV och ”beställande verksamhetsställe” BV
• administration och beställning av signalskyddsnycklar, aktiva kort och certifikat
• ansvaret för att signalskyddsmateriel inventeras enligt regelverk
• stödja FMTIS Signalskydd med övriga uppgifter som finns på sektionen

Dina arbetsuppgifter består främst i att stötta signalskyddschefen men i rollen som biträdande signalskyddschef kommer du även att få ansvaret för stabens signalskydd.

KRAV
Kvalifikationer


• utbildad signalskyddchef, Försvarsmakten eller civil alternativt kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• godkänd gymnasieexamen
• krav på Körkort B manuell

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är självständig och driven med förmåga att strukturera det egna som andras arbete. Du är noggrann och upprätthåller god säkerhet, trots många samtida uppdrag. Du är flexibel och har lätt för att skapa kontaktnät och upprätthålla relationer. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


MERITERANDE


• utbildad signalskyddslärare
• gymnasiekompetens med teknisk inriktning eller likande
• erfarenhet från internationellt samarbete
• erfarenhet av utländska signalskyddssystem
• erfarenhet från arbete med FM ledningssystem
• erfarenhet som Kortadministratör A och B
• erfarenhet från TSA-rutin och KaP Light
• genomförd militär grundutbildning, (Värnplikt, GMU, FSS, Hemvärnet eller motsv.), utlandstjänst eller tidigare erfarenhet att arbeta inom Försvarsmakten.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt
Anställningen är en heltids tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Befattningen kan sökas av både militär och civil.
Arbetsort: Örebro, regelbundna resor i tjänsten förekommer.
Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen
Kontakta Jovanna Pettersson Gambino eller Marie Fredne.


Fackliga företrädare
OFRS-Martin Sparr,
SEKO-Matz Felix
SACO-Agneta Landqvist
OFRSO-Heikki Videll.

Samtliga personer ovan nås via växeln 010-82 510 00.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-30. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Säkerhetsrådgivare.

Säkerhetssamordnare, inriktning krisberedskap och fysisk säkerhet

Läs mer Mar 21
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren!

Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling, säkerhet och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet.

I rollen som säkerhetssamordnare kommer du arbeta med att utveckla och upprätthålla skyddet för myndighetens verksamhet, medarbetare, elever, utrustning, lokaler och information. Du kommer att arbeta på såväl strategisk som operativ nivå inom ett brett område avseende bland annat krisberedskap, kontinuitetshantering, fysisk säkerhet, personsäkerhet och skolsäkerhet. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetens ledning, säkerhetschef, lokalsamordnare, informationssäkerhetssamordnare, brandskyddsansvariga med flera.

Myndighetens säkerhetsorganisation är tillsammans med lokalförsörjningsorganisationen placerad på Samordningsenheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetsamordnare ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Utveckla och stödja myndighetens arbete med krisberedskap och kontinuitetshantering
• Genomföra och medverka i risk- och sårbarhetsanalyser, RSA
• Kravställning av byggnadstekniskt skydd för myndighetens lokaler
• Kravställning och förvaltning av myndighetens inpasseringssystem och inbrottslarmsanläggningar samt brand- och utrymningslarm
• Leda och samordna myndighetens systematiska brandskyddsarbete
• Arbeta med försäkringsskydd och riskkostnadsberäkningar
• Uppföljning av incidenter, föreslå och genomföra säkerhetsåtgärder
• Stödja chefer och medarbetare inom säkerhetsområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• relevant utbildning inom krisberedskap eller säkerhet på universitetsnivå alternativt annan utbildning som tillsammans med yrkeserfarenhet bedöms likvärdig och relevant för tjänsten
• minst 3 års arbetslivserfarenhet av systematiskt beredskaps- och säkerhetsarbete.
• erfarenhet av att driva krisberedskapsarbete och kontinuitetshantering
• goda kunskaper inom byggnadstekniskt skydd och säkerhetssystem
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal på svenska alternativt svenskt teckenspråk samt skrift på svenska.

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna skolverksamhet.

Personliga egenskaper
• Du är självgående, drivande och initiativrik, har en förmåga att effektivt planera och prioritera dina arbetsuppgifter för att leverera resultat i tid
• Du engagerar dig i vårt arbete med ständiga förbättringar och med dina erfarenheter bidrar till utvecklingsarbete
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Provanställning på 6 månader tillämpas.

Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells.

Ansök nu

Nationell expert, tekniska säkerhetssystem

Läs mer Nov 8
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Tjänsten är placerad inom sektionen för teknisk säkerhet som tillhör Säkerhetsavdelningen. Sektionen ansvarar bland annat för kravställning av samtliga tekniska säkerhetssystem och brandskydd, både i löpande förvaltning samt inför ny och ombyggnationer. I sektionens uppdrag ingår att verka för att säkerställa att anläggningarna inom Kriminalvården har ett fullgott skydd mot sabotage och obehörigt tillträde.

ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården står inför en stor utmaning med kraftigt utökade byggnationer de kommande åren. Krav på säkerhetstekniska lösningar som inte är kostnadsdrivande men samtidigt effektiva är en central och viktig uppgift. Det är en stor utmaning men också en stor möjlighet att vara delaktig i utformningen av Kriminalvårdens säkerhetstekniska system. I din roll som expert inom säkerhetssystem kommer du delta i utvecklingsarbetet av dessa inom myndigheten. I din roll kommer du huvudsakligen att normera säkerhetsteknik, kravställa densamma vid upphandlingar samt stödja Kriminalvårdens projektledare och lokal Kriminalvårdsverksamhet inom det säkerhetstekniska området. Du kommer att representera säkerhetsavdelningen i frågor som rör säkerhetsteknik, samverka med IT-avdelningen samt tillsammans med fastighetsavdelningen kravställa säkerhetstekniska lösningar i byggnadsprojekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och som tar ansvar för sin uppgift. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram. Som person arbetar du mot mål och fokuserar på resultat. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vidare tänker du strategisk och har ett brett perspektiv på frågor.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom teknik alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetstekniska produkter och deras koppling till IT
• Erfarenhet av PSIM-system, samtalssystem, passersystem eller vms-system
• Erfarenhet av att starta och leda utvärderingar av produktersättningar inom området säkerhetsteknik
• Erfarenhet av att utforma långsiktiga och strategiska planer gällande säkerhetssystem samt skriva och uppdatera dokumentation för detta
• God kunskap om nätverk, dess system och funktionalitet
• God förmåga att förstå teknisk dokumentation på svenska och engelska
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Körkort med lägst behörighet B

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet inom virtualisering och lagring
• Erfarenhet av Vmware och Microsoft
• Erfarenhet av administration/konfiguration av överordnade larm- och passersystem
• Erfarenhet av administration/konfiguration av CCTV-system
• Erfarenhet av routing/switching och brandväggsfunktionalitet
• Erfarenhet av att upprätta och underhålla kravställande dokument till byggnationer och upphandlingsunderlag
• Erfarenhet av Kriminalvårdens verksamhet

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Provanställning kan komma att tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Säkerhetshandläggare

Läs mer Okt 21
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en engagerad och driven säkerhetshandläggare till Säkerhetsavdelningen i Bergslagen. Ditt arbete är en förutsättning för att Polismyndigheten ska kunna bedriva ett offensivt brottsbekämpande arbete. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.
Säkerhetsavdelningen består av 10 organisatoriska enheter för säkerhetsarbete i polisregioner, de nationella avdelningarna samt ett kansli. Säkerhetsavdelningen ansvarar för Polismyndighetens verksamhetsskydd och säkerhetsskydd. Utöver detta hanterar säkerhetsavdelningen ärenden som omfattar skydd av fysiska lokaler, medarbetare, hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden vid anställning och uppdrag, samt skydd av information.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en säkerhetshandläggare med inriktning mot beredskapsplanering, signalskydd och administration med placering i Örebro.
Som säkerhetshandläggare kommer du att arbeta med säkerhets- och verksamhetsskyddsärenden på regional nivå. I uppdraget ingår att ge stöd, rådgivning och att vara kravställare i frågor som rör framförallt fysisk säkerhet och säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal-SUA. I arbetet ingår administrativa uppgifter i stor omfattning. Du kan även behöva hantera våra övriga områden under andras frånvaro, exempelvis personalsäkerhet och skydd av medarbetare. Tjänsten leds av en regional säkerhetschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal-SUA
Fysisk säkerhet
Incidenthantering
Representera Säkerhetsavdelningen inom polisregionen
Delta i nationella projekt inom Polismyndigheten
Utbilda internt i säkerhetsfrågor
Utbilda och skapa förståelse för polisens säkerhetsarbete på flera olika nivåer.
Stabsarbete



Resor förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Polisexamen eller akademisk examen inom området som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt aktuell påvisad erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant.
Arbetslivserfarenhet från myndighet avseende signalskyddsarbete, administration/handläggning, eller samordnande uppdrag som arbetsgivaren bedömer relevant
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då arbetet kräver att du kan författa myndighetsbeslut och skrivelser
God datorvana, exempelvis inom Officepaketet
B-körkort då resor förekommer i tjänsten



Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du även har:
Dokumenterad erfarenhet av säkerhetsrelaterat arbete arbetsgivaren bedömer relevant.
Digital ärendehandläggning
Signalskyddsutbildning
Arbete med KSU
Arbete med dataskydd och informationssäkerhetsarbete
Erfarenhet av beredskapsarbete och totalförsvar
Dokumenterad erfarenhet av stabsarbete


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du ha förståelse för säkerhetsrollen och ett stort intresse och vilja att lära dig ansvarsområdet. Du bör vara självständig med en god förmåga att tolka, utvärdera och hantera komplex och skyddsvärd information och utifrån den kunna göra urval och prioriteringar.
Du är noggrann med hög integritet, är trygg i dig själv och litar på din egen förmåga i att göra bedömningar, driva processer och ta egna initiativ. Har förmåga att växla mellan tempon för att lösa avdelningens uppdrag.
Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har en mycket god kommunikativ förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Mats Thor, tfn 010-56 732 92.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, isabelle.nyberg@hotmail.com


Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare säkerhet

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Du hittar enkäten med urvalsfrågorna i annonsen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/oktober/sakerhetshandlaggare2/
Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 1 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A625.244/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Säkerhetshandläggare

Läs mer Okt 21
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en engagerad och driven säkerhetshandläggare till Säkerhetsavdelningen i Bergslagen. Ditt arbete är en förutsättning för att Polismyndigheten ska kunna bedriva ett offensivt brottsbekämpande arbete. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.
Säkerhetsavdelningen består av 10 organisatoriska enheter för säkerhetsarbete i polisregioner, de nationella avdelningarna samt ett kansli. Säkerhetsavdelningen ansvarar för Polismyndighetens verksamhetsskydd och säkerhetsskydd. Utöver detta hanterar säkerhetsavdelningen ärenden som omfattar skydd av fysiska lokaler, medarbetare, hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden vid anställning och uppdrag, samt skydd av information.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en säkerhetshandläggare med inriktning mot kameraövervakning, larmhantering och passagekontroll med placering i Örebro.
Som säkerhetshandläggare kommer du att arbeta med säkerhets- och verksamhetsskyddsärenden på regional nivå. Du kan även behöva hantera våra övriga områden under andras frånvaro, exempelvis personalsäkerhet och skydd av medarbetare. Tjänsten leds av en regional säkerhetschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Fysisk säkerhet främst avseende kamera, larm och passagehantering
Incidenthantering
Utbilda internt i säkerhetsfrågor
Utbilda och skapa förståelse för polisens säkerhetsarbete på flera olika nivåer.



Resor förekommer i tjänsten.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Polisexamen eller akademisk examen inom området som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt aktuell påvisad erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då arbetet kräver att du kan författa myndighetsbeslut och skrivelser
God datorvana, exempelvis inom Officepaketet
Erfarenhet av arbete med säkerhetssystem inom områdena kameraövervakning, inbrottslarm och passagekontroll.
B-körkort då resor förekommer i tjänsten



Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av arbete som larm- eller säkerhetstekniker med erfarenhet av installation, driftsättning, service och underhåll.
Erfarenhet av arbete i Unison
Arbete med dataskydd och informationssäkerhetsarbete


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du ha förståelse för säkerhetsrollen och ett stort intresse och vilja att lära dig ansvarsområdet. Du har med fördel ett tekniskt intresse, vilket kommer skapa goda förutsättningar. Du bör vara självständig med en god förmåga att tolka, utvärdera och hantera komplex och skyddsvärd information och utifrån den kunna göra urval och prioriteringar.
Du är noggrann med hög integritet, är trygg i dig själv och litar på din egen förmåga i att göra bedömningar, driva processer och ta egna initiativ. Har förmåga att växla mellan tempon för att lösa avdelningens uppdrag.
Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har en mycket god kommunikativ förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Mats Thor, tfn 010-56 732 92.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, isabelle.nyberg@hotmail.com


Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare säkerhet

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Du hittar enkäten med urvalsfrågorna i annonsen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/oktober/sakerhetshandlaggare/
Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 1 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A624.911/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Försvarsmakten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Försvarsmakten .

First Line Support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 12
Vill du vara med och bidra med din kunskap för ett viktigt samhällsuppdrag? Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av hög kamratanda och en stark sammanhållning? Är du en lagspelare? Vi söker dig som tillsammans med ett team vill bidra med en god service och vara en första kontaktyta mot våra användare. Vi är ett engagerat team som har en hög servicegrad, tycker om IT och brinner för att hjälpa andra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som First Line Support är du förbandets frontfigur. Du kommer att vara en central del och utgöra en viktig kugge i arbetet för att hjälpa våra användare med beställningar och IT-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem där alla ärenden hanteras och avrapporteras. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:


• Hantera inkommande tekniska och IT-relaterade ärenden
• Telefonsupport till våra användare
• Eskalerar ärenden till Second Line eller andra relevanta funktioner

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid förädraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning

Kvalifikationer

• Gymnasial utbildning gärna med IT-inriktning
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Svensk medborgare
• Körkort lägst klass B

 Meriterande

• Erfarenhet av First Line Support
• Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten
• Goda kunskaper inom Windows opertivsystem
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
• Kunskaper inom Acitive Directory
• Erfarenhet av ITIL

Personliga egenskaper
För att lyckas i befattningen behöver du vara noggrann, engagerad och säkerhetsmedveten. Du har en hög servicekänsla och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att du är en lagspelare där vi hjälps åt och alla gör sitt bästa. Du har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsformen är en civil tillsvidare befattning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning för kandidat som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort är Örebro. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsteresor förekommer och är i regel planerade.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-06-09. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen mailas till HR julia.arvidsson@mil.se

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

HR generalist

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 9
Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad för framtidens Försvarsmakt? Drivs du av att arbeta med HR och lönebildning? Då har vi tjänsten för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten som HR-generalist är bred med varierande arbetsuppgifter inom HR området. Du kommer börja med att bygga upp en allmän kompetens kring hur vi arbetar med HR frågor inom vår organisation för att sedan ta fullt ansvar i din roll som HR-generalist. Arbetet består bland annat av att utveckla processer, arbetssätt och rutiner inom HR området och vi söker dig som vill ha extra extra fokus på lönebildning. Som HR- generalist arbetar du konsultativt med alla HR frågor och rollen består i huvudsak av operativt arbete men innehåller strategiska inslag. Vilket område du ansvarar för kan variera över tid. 



Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål.
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder.
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha;


• Akademisk utbildning inom personalområdet eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Försvarsmakten bedömer relevant.
• Erfarenhet av att ha arbetat med lönebildning
• Flerårig erfarenhet av HR relaterade arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av att självständigt driva HR processer.
• Goda IT kunskaper.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska.
• Svenskt medborgarskap.
• Körkort klass B.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med befattningsvärdering
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet företrädesvis Försvarsmakten

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad och har förmåga att omsätta ideér till konkreta arbetsuppgifter som driver vår verksamhet framåt. Du bör vara en självgående och initiativrik person som får jobbet gjort. Vi tror att en förutsättning för goda resultat är prestigelöshet och att ha en positiv framtoning, att vi alla hjälps åt och gör sitt bästa. Tidvis kan arbetsbelastningen vara hög vilket innebär att du ska ha en god förmåga att arbeta självständigt, lösningsorienterat och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du ska också  ha förmågan att snabbt och enkelt sätta dig in i olika arbetsuppgifter och situationer, samt gilla att ta dig an nya utmaningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt 
Anställningen är en heltid tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. I anställningen ingår internationell arbetsskyldighet samt en skyldighet att krigsplaceras. 

Arbetet kan medföra resor i tjänsten såväl inrikes som utrikes.

Arbetsort: Örebro 

Välkommen med din ansökan senast 1 juni 2025. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Johanna Larsson på Johanna.z.larsson@mil.se

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

HR-Generalist till Försvarsmakten

HR-assistent
Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av konsultativt och verksamhetsnära HR-arbete och vill utvecklas i en myndighet i tillväxt? Här får du chansen att bli en del av en HR-avdelning som drivs av nyfikenhet, en ständig vilja att bli bättre och öppenhet för nya sätt att arbeta!

Om avdelningen
Som HR-generalist hos oss kommer du att vara en del av HR-avdelningens utveckling. Vi arbetar inom en expansiv myndighet där vi ständigt utmanar våra arbetssätt och metoder. HR-avdelningen med nio medarbetare tillhör FMTIS Stab. HR-avdelningen är delad mellan Örebro och Enköping, och du kommer bli en del av vårt team på den ort som passar dig bäst.

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du att arbeta brett och omväxlande inom hela HR-området med fokus på HR-administration och verksamhetsnära chefsstöd. Du kommer att ha stor frihet under ansvar då du till stor del tar emot och driver ärenden självständigt. Vi värdesätter dina idéer, kunskaper och erfarenheter för att utveckla vår verksamhet.  Övningsverksamhet och utbildning är en naturlig del av tjänsten och där samtliga medlemmar i staben ska kunna verka i alla konfliktnivåer. Du kommer tillsammans med dina kollegor därför att öva och utbildas i personaltjänst och allmän stabstjänst. Då förbandet har verksamhet över hela Sverige förekommer resor i tjänsten. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som HR-generalist arbetar du med att stödja organisationen utifrån ett arbetsgivarperspektiv och bidrar till att riktlinjer, avtal och lagar följs. I denna roll kommer du att arbeta verksamhetsnära med fokus på HR-administration vilket innebär att handlägga, samordna och administrera HR- och personalfrågor vid avdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter:


• administrativt HR-stöd till avdelningen
• självständigt handlägga samt administrera processer och ärenden
• ta fram HR-rapporter och sammanställa underlag
• bevaka och följa upp personal- och anställningsuppgifter, genomföra
• beställningar och granska fakturor
• ge ett konsultativt stöd till chefer inom hela HR-området
• delta vid utvecklingen av ett eller flera fördjupningsområden inom HR

KRAV
Kvalifikationer


• akademisk examen som personalvetare, alternativt motsvarande utbildning eller kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha arbetat brett med administrativa och/eller HR-relaterade arbetsuppgifter
• B-körkort
• kunna formulera dig väl i både tal och skrift på både svenska som engelska

Personliga egenskaper
För att trivas rollen som HR-generalist vid FMTIS behöver du ha hög servicekänsla, vara nyfiken och intresserad samt ha en god förmåga att strukturera, planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är prestigelös, samarbetar effektivt med andra och värnar om att skapa och bibehålla goda relationer. Vi ser också att du är du tydlig i din kommunikation, förtroendeingivande och lyhörd. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE



• erfarenhet av att arbeta med HR i statlig verksamhet
• erfarenhet av att ha arbetat i Försvarsmakten
• erfarenhet av administrativt arbete inom statlig/offentlig verksamhet

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet, vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärmöjlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• 3 timmars träning på arbetstid där du även kan få träningskläder och betalda startavgifter
• bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid
• 28-35 semesterdagar/år beroende på ålder
• lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Övrigt
Detta är en civil befattning.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Anställningen är en tillsvidareanställning (provanställning om 6 månader tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten).
Stationeringsort: Enköping eller Örebro

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och
erfarenheter i våra rekryteringar.

Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Kontakta Jovanna Gambino Pettersson eller Sabina Packalén.


Fackliga företrädare
SACO, Agneta Landquist
OFR/S, Martin Sparr
SEKO, Matz Felix
OFR/O, Heikki Videll

Samtliga personer ovan nås på telefon: 019-39 35 00.


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-28. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk chef

Officer
Läs mer Maj 7
Som Teknisk chef i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att planera, samordna och leda den tekniska tjänsten på motsvarande bataljonsnivå. Du kommer att stödja chef för övergripande verksamhet och logistikchefen med beredning av ärenden inom detta område. Du kommer delta vid utbildningar, seminarium och brukarmöten inom Försvarsmakten och implementera information från dessa forum inom förbandet.

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.
• För oss är det viktigt att man tar hand om sig själv och varandra.

Kvalifikationer

• OR7/OF2 alternativt motsvarande erfarenhet och utbildning som Försvarsmakten bedömer likvärdig
• Erfarenhet av arbete som teknisk officer
• Goda kunskaper inom Försvarsmaktens materielanskaffnings- och vidmakthållandeprocess
• Kunskaper om Försvarsmaktens Logistikprocess, och goda kunskaper om Teknisk tjänst inom denna.
• Goda kunskaper om Försvarsmaktens produktionsstyrning av drift- och underhåll

Meriterande

• Kunskaper om Försvarsmaktens Ledningssystem, IT system och IT processer
• Kännedom om Försvarsmaktens Infraprocess.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är prestigelös, lyhörd och förtroendeingivande med förmåga att utveckla och bibehålla goda relationer. Ditt ledarskap skapar initiativkraft, du delegerar uppgifter och släpper fram andra. Tjänsten kräver att du har en god samarbetsförmåga och sinne för att planera och skapa struktur. Du är resultatinriktad och slutför dina uppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsformen är en militär anställning tillsvidare, på heltid och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Resor förekommer i tjänsten. Placeringsort är Örebro och tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Julia Arvidsson, julia.arvidsson@mil.se

Välkommen med din ansökan senast 2025-05-28. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. Bifoga även kopia på relevanta militära betyg, civila betyg och tjänstgöringsomdömen om sådana finns.

 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Mekaniker

Personbilsmekaniker
Läs mer Maj 7
Har du ett allmänt intresse för teknik och tycker om ett arbete som är varierat? Då kan du vara den mekaniker vi söker till vår verkstad. Här kommer du få möjlighet att utvecklas i din arbetsroll och arbeta med olika typer av fordon som ingår i vår verksamhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som mekaniker arbetar du huvudsakligen med felsökning, reparation och underhåll av olika typer av fordon och dess system som används inom Försvarsmakten, t ex lastbilar, personbilar, entreprenadmaskiner, släpvagnar, container. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering utifrån fastställda underlag.

Vi söker nu mekaniker för arbeten med lätta och tunga hjulfordon.

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: 


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål.
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid och du kan få ersättning för träningskläder och startavgifter.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder.
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Kvalifikationer

• Lägst två- eller treårig gymnasieutbildning inom fordonsteknik, inriktning fordon eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Tidigare aktuell erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker
• B-körkort

Meriterande

• Hydraulikkunskap
• C eller CE körkort
• Erfarenhet av arbete med fordonsdiagnossystem och fordonselektronik
• AC-certifikat
• Erfarenhet av arbete med Försvarsmaktens materiel och fordon

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som fordonsmekaniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare är du positiv till arbetet och uppskattar ordning och reda.

Övrigt
Anställningsformen är en civil anställning tillsvidare, på heltid och inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Resor förekommer i tjänsten. Placeringsort är Örebro och tillträde snarast eller enligt överenskommelse. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Julia Arvidsson, julia.arvidsson@mil.se

Välkommen med din ansökan senast 2025-XX-XX. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. Bifoga även kopia på relevanta militära betyg, civila betyg och tjänstgöringsomdömen om sådana finns.

 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu