Örebro: Fältservicetekniker till SITECH

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fältservicetekniker till SITECH i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-02 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
SITECH söker en engagerad och serviceinriktad Fältservicetekniker till region Örebro/Mälardalen! Gillar du att arbeta under eget ansvar och har ett stort intresse för teknik? Då kan detta vara jobbet för dig!

I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativa installationer, reparationer och service av våra produkter och system. SITECH Sverige AB är återförsäljare av Trimbles maskinstyrning, våg- och mätteknikprodukter för entreprenadbranschen. Arbetet sker huvudsakligen i fält, vilket innebär resor inom Sverige och ibland övernattningar på annan ort. Du utgår ifrån hemmet men tillhör kontoret i Örebro och täcker primärt region Örebro/Mälardalen.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Installationer av maskinstyrning och vågsystem.
• Ansvara för reparationer, service och installationer med hög kvalitet.
• Ge teknisk support och utbildning till kunder och kollegor.
• Bygga och underhålla starka kundrelationer.
• Hantera reservdelsförsäljning och kostnadsuppskattningar för reparationer.
• Arbeta proaktivt för att utveckla och förbättra våra produkter och tjänster.
• Planera och förbereda arbetsveckan i samråd med säljteam och koordinatorer.

Personprofil
Vi söker dig som är socialt kompetent, positiv och engagerad med förmåga att skapa förtroende hos både kunder och kollegor. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna och har en stark drivkraft att leverera resultat. Vidare ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av mätteknik, GPS, våg och laser.
• God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.
• Förmåga att arbeta självständigt och i team.
• Erfarenhet av att genomföra tekniska utbildningar för kunder.
• Känsla för ordning och struktur.
• B-körkort.
• Maskinvana och erfarenhet av att arbeta med maskinstyrning ses som meriterande.

För oss är säkerhet och miljö en prioritet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt säkerhetsrutiner och genomföra riskanalyser. Du förväntas bidra till en säker arbetsmiljö genom att använda rätt säkerhetsutrustning och rapportera eventuella risker.

Kvalifikationer:
• Minst 2 års erfarenhet av servicearbete och direkta kundrelationer.
• Teknisk utbildning inom elektronik/mekanik eller motsvarande.
• Dokumenterad erfarenhet av felsökning av elektroniska/mekaniska system.
• Kunskaper inom hydraulik, elektronik och svetsning är meriterande.
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
• Du får en gedigen introduktion och möjlighet att arbeta tillsammans med erfarna tekniker för att snabbt komma in i rollen.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Plats: Region Örebro/Mälardalen

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök idag och bli en del av SITECHs framgångsrika team!

Företagspresentation
SITECH Sverige AB säljer och marknadsför maskinstyrningsprodukter, mätinstrument och mjukvaror för entreprenadbranschen - Heavy Civil Construction Contractors. Vi är Trimbles återförsäljare och ingår i ett globalt distributionsnätverk.

SITECH som varumärke lanserades under 2008. Sedan dess har fler än 100 SITECH-bolag etablerats runt om i världen.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Helena Bergström på 073-353 75 29. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Servicetekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Örebro som Servicetekniker, maskin.

Servicetekniker

Läs mer Nov 13
Gillar du teknik och att jobba med service? Nu behöver vi bli fler och söker en servicetekniker till vår anläggning i Örebro. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar och verkstadstjänster. Vi är omkring 700 anställda och finns över hela Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Dina arbetsuppgifter

I den här varierande rollen kommer du jobba både med reparation i vår verkstad och ute på fält hos våra kunder. Din vardag kommer bestå av allt från enklare service och underhåll till mer avancerade reparationer och felsökningar på olika typer av maskiner.
Det här behöver du för att lyckas och trivas:


- En fordonsteknisk utbildning och/eller praktisk erfarenhet av arbete med tunga fordon.

- Goda kunskaper inom el/hydraulik och du kan läsa schema av dessa

- Datorvana

- Körkort, lägst B

- Det är också viktigt att du kan kommunicera på svenska och att du behärskar engelska.

- Du är självgående, tycker om att utmana dig själv och tycker att det ger energi att hitta lösningar på kundens utmaningar.

- Du är utåtriktad och trivs med att jobba tillsammans i team och bidra till en bra stämning.

Vad vi erbjuder dig

Vi vill att du ska utvecklas och växa hos oss. Därför erbjuder vi dig både interna och externa utbildningar – så att du alltid ska ha kunskap om den senaste tekniken. Som en del av Lantmännen-koncernen får du ännu fler utvecklingsmöjligheter i olika riktningar. Det här kan, med andra ord, vara starten på en spännande framtid hos oss.

Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi ger dig möjlighet att utvecklas i en tjänst med stort ansvar. Du blir en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser. Som anställd inom Lantmännen Maskin erbjuds du fina förmåner och möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet i Örebro. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade.

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 2025-12-14. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

I rekryteringsprocessens sista steg ingår referenstagning och bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut.

Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mikael Sundqvist, Platschef, på 010-55 60 875.

Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 17 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord.

Mer om Lantmännen

Ansök nu

Servicetekniker till DeLaval Örebro-Karlskoga-Nora

Läs mer Okt 13
Nu söker vi servicetekniker till området Örebro-Karlskoga-Nora med omnejd som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag!
Vi arbetar löpande med urvalet så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Om DeLaval
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen.
DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar.
Om rollen
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar.
Du utgår hemifrån och arbetar i området kring Örebro, Karlskoga, Nora med omnejd. Beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder.
För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna?kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning.
Din profil
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper.
För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som elektriker, mekaniker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare har du hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och du värdesätter att ge god service enligt högsta standard.
Krav för tjänsten
Gymnasieutbildning, gärna el- / teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten.
Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service.
God datorvana.
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

Meriterande för tjänsten
Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion.

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Ort: Du utgår hemifrån i tjänsten och jobbar i området Örebro, Karlskoga, Nora med omnejd.
Vi arbetar löpande med urvalet så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar på vår hemsida. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu eller Jenny Engholm 076-022 49 82 och jenny@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Servicetekniker till DeLaval

Läs mer Okt 1
Nu söker vi servicetekniker till området Örebro-Karlskoga-Nora med omnejd som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag! 

Vi arbetar löpande med urvalet så skicka in din ansökan så snart som möjligt.  

Om DeLaval 
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen. 

DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar. 

Om rollen 
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar. 

Du utgår hemifrån och arbetar i området kring Örebro, Karlskoga, Nora med omnejd. Beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder. 

För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna?kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning. 

Din profil 
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper. 

För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som elektriker, mekaniker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare har du hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och du värdesätter att ge god service enligt högsta standard. 

Krav för tjänsten 

Gymnasieutbildning, gärna el- / teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten.



Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service.



God datorvana.



B-körkort.



Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.



Meriterande för tjänsten 

Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion.



Övrigt 

Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid.

Ort: Du utgår hemifrån i tjänsten och jobbar i området Örebro, Karlskoga, Nora med omnejd.

Vi arbetar löpande med urvalet så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. 

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu eller Jenny Engholm 076-022 49 82 och jenny@stegra.nu.

Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Sep 26
Är du en driven och erfaren servicetekniker inom teknik, mekanik, el och maskinstyrning? Serviceteknikerns roll är central för att säkerställa MaskinSystems tekniska kvalitet och kundnöjdhet. Genom installation, service, support och kundutbildning bidrar rollen till tillväxt och starka kundrelationer.

Som servicetekniker är du en nyckelperson för att säkerställa effektiva och trygga lösningar åt MaskinSystems entreprenörskunder inom mark & anläggning. Du arbetar självständigt med montage, service och reparation av maskinstyrning och mätutrustning – och fungerar som ett viktigt tekniskt stöd till både kunder och säljavdelningen.



I rollen kommer du att arbeta med:

Utföra montage, service och teknisk support i fält
Fungera som tekniskt säljstöd inom regionen
Ansvara för lager och servicefordon
Hantera rapportering, fakturering och garantiärenden
Återkoppla till kund samt utbilda vid montage
Dokumentera arbeten enligt rutiner


För att lyckas i rollen har du:

2 år Gymnasieutbildning verkstadsteknisk alt fordon el liknande / Alt 5 års erfarenhet av liknande yrken efter utbildning
Erfarenhet inom mark och anläggning
Grundläggande kunskaper i svenska engelska tal/skrift.
Hantera Windows/Android dator/padda inklusive Office programvaror
Vana vid maskiner gräv/last, kunna flytta, gräva byta skopa osv


MaskinSystem erbjuder dig:

Flexibel arbetsvardag med stort eget ansvar
Kollegialt stöd och stark gemenskap
Sociala aktiviteter, varje år organisera ett par aktiviteter och fokuserar på att främja lagarbete och gemenskap.




Låter detta som rätt möjlighet för dig?

Skicka in din ansökan och CV redan idag! I denna rekrytering samarbetar MaskinSystem med rekryteringsföretaget Jobway. Vid frågor, kontakta rekryterare Anton Holm på anton.holm@jobway.se. +46 708 55 62 61. Urval sker löpande – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om MaskinSystem Europe:Baserat i Örebro som främst jobbar med försäljning av produkter som riktar sig mot entreprenad- och anläggningsbranschen samt byggprojekt eller liknande. I erbjudandet ingår produkter- och programvaror för geodetisk mätning, maskinstyrning, vagnar och skopor samt reparationer och underhåll av dessa produkter. Vi arbetar med maskiner och verktyg som används inom bygg, anläggning och infrastruktur. Både inom drift, skötsel och underhåll. Vi har även en verkstad samt fältservice som är specialiserat på montage, service, påbyggnad och underhåll. Vi erbjuder produkter inom mätteknik, maskinstyrning och smarta tillbehör till olika fordon.

Ansök nu

Resande servicetekniker till Conclean!

Läs mer Sep 22
Resande Servicetekniker till Conclean!

Conclean har marknadens bredaste sortiment av produkter för att rena avloppsvatten och återvinna regn, noggrant anpassade för vårt nordiska klimat. Vi erbjuder allt från minireningsverk till regnvattensystem och det mesta för enskilt avlopp, samt populära trädgårdsprodukter.

Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare en Servicetekniker till vårt team. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Din roll

Som Servicetekniker hos Conclean får du en superspännande arbetsdag! Du växlar din roll mellan installation, service och eftermarknad av våra produkter över hela Sverige, med utgångspunkt Norrköping eller Örebro.

Här kommer du att tillhöra ett team på 4 servicetekniker som tillsammans planerar och utför installationer, underhåll, provtagningar och serviceuppdrag av våra system för avloppshantering och regnvattenåtervinning. Du blir en viktig ambassadör för Conclean och arbetar nära våra kunder, vilket innebär att du blir en nyckelperson i att skapa och bibehålla starka relationer till våra kunder runt om i landet.

I rollen kommer du att resa inom hela Sverige, så här behöver du tycka om att köra bil! Du kommer att spendera 40-50 nätter på hotell per år, men landar då och då på vårt kontor i Norrköping eller Örebro. Självklart kommer du att ratta en schysst förmånsbil och arbeta i en roll med frihet under ansvar.

Om dig

I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att rätt inställning och engagemang är viktigare än att du har alla tekniska kunskaper från start. Det du inte redan kan, kommer vi att lära dig. Vi tror att med rätt attityd och vilja att utvecklas, kommer du snabbt att växa in i rollen och bli en viktig del av vårt team.

Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och brinner för service. Du uppskattar en dynamisk vardag och trivs med att ha ett varierande schema. Du är en relationsbyggare som månar om både kollegor och kunder.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då kommunikationen med kollegor och kunder är en central del av arbetet. B-körkort är ett krav.

Om Conclean

Conclean AB startade 2014 och har alltid varit måna om att använda de främsta leverantörerna i Europa. Vi kan idag med stolthet säga att vi har marknadens bästa produkter anpassade för nordiskt klimat.

Vi lägger stort fokus på våra kunder och därmed ställer vi hårda krav på både medarbetare och auktoriserade återförsäljare runt om i landet.

Hållbarhet är ett av våra starkaste ledord. Detta är ett ord som genomsyrar vår filosofi kring allt från miljö till våra produkter och relationer. Vi arbetar för att du ska känna dig nöjd med ditt val idag – liksom i framtiden.

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Conclean.

Sista ansökningsdag är 26 oktober 2025. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med kontor i Norrköping och Linköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Performiq AB .

Säljare till PerformIQ i Örebro

Utesäljare
Läs mer Okt 24
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara med och bygga något på riktigt – skapa nya affärer, hitta rätt kunder och lägga grunden för långsiktiga samarbeten? Nu söker vi en erfaren säljare som vill bli en viktig del av vårt lilla, men starka team i Örebro och vara med och expandera vårt erbjudande på marknaden.

Tjänstebeskrivning & Erbjudande

Som säljare hos oss får du möjligheten att jobba med en unik profil inom bemanning och rekrytering, personal med idrottsbakgrund, där ditt arbete verkligen gör skillnad för både företag och människor. Här får du kombinera värmen av att arbeta med goda och befintliga relationer med spänningen i att ta de första kontakterna med helt nya företag. Du får använda ditt driv, din erfarenhet och din personliga stil för att sticka ut i det kalla samtalet, skapa förtroende och bygga relationer som håller över tid.

Du kommer att ha ett stort eget ansvar, med både nya affärer och befintliga kunder att utveckla, och tillsammans med rekryterare och konsultchef se till att varje kund får en lösning som överträffar förväntningarna. Det är en roll där du får vara med och bygga och expandera PerformIQ i Örebro, där varje samtal och varje möte kan bli starten på en långvarig och framgångsrik kundrelation.

Du kommer att:

? Prospektera, ringa och boka möten
? Ha egna kunder att utveckla och ta ansvar för
? Bygga relationer och skapa förtroende hos både nya och befintliga kunder
? Identifiera behov och tillsammans med rekryterare/konsultchef skapa lösningar och samarbeten
? Skriva avtal och följa affären från första kontakt till långsiktigt samarbete

Huvudfokus ligger på nykundsbearbetning, men här får du också möjlighet att ta ansvar för befintliga kunder och vidareutveckla relationerna med dem.

Personprofil

Vi söker dig som är ambitiös, erfaren och självgående, men som trivs att arbeta i ett litet team med personer som verkligen bryr sig om kunderna.

Du är van vid försäljning och kundkontakt, gillar att driva affärer från start till mål. Du känner dig bekväm med att äga hela försäljningsprocessen, från första samtal till avtalsskrivning och uppföljning.

Vi tror att du:

?? Har minst 2–3 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom rekrytering, bemanning eller tjänsteförsäljning
?? Är van vid att boka möten och genomföra säljmöten
?? Trivs med frihet under ansvar och gillar att arbeta mot tydliga mål
?? Är en lagspelare som också vågar driva på och ta egna initiativ
?? Är hungrig på resultat men tycker om att jobba i ett nära team där vi stöttar varandra

Vad du får hos oss:

Hos PerformIQ får du arbeta i ett företag som värdesätter energi, engagemang och personlighet.
Du blir en del av ett litet team där vi har kul på jobbet samtidigt som vi gör skillnad för både företag och människor. Här får du möjligheten att bygga och utveckla i Örebro, och direkt rse esultat av det arbete du lägger ner.

Övrigt

Plats: Örebro
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Låter det som du? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

Har du frågor? Kontakta gärna:

Camilla Aurell,
Kontorschef & Rekryteringskonsult

?? 073-353 75 41
?? camilla.aurell@performiq.se

Ansök nu

Innesäljare till Onninen Mark & Infra

Innesäljare
Läs mer Sep 12
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du serviceinriktad, strukturerad och tycker om att skapa ordning i affären? Vill du vara en nyckelperson i dialogen mellan kund, leverantör och säljteam – och arbeta nära projekten inom mark, VA och infrastruktur för att säkerställa att allt fungerar från offert till leverans?

Onninen Mark & Infra söker nu en engagerad och relationsskapande Innesäljare till teamet i Örebro. Här får du en central roll i satsningen, med möjlighet att växa i en organisation som kombinerar lokal närvaro med starkt koncernstöd.

Tjänstebeskrivning & Erbjudande

Som Innesäljare hos Onninen Mark & Infra blir du en nyckelperson i vår hubb i Örebro. Du är ofta den första kontakten för våra kunder och ansvarar för att deras behov tas om hand snabbt och professionellt. Rollen innebär ett brett ansvar där du både hanterar den dagliga affären och stöttar platschef och utesäljare i större projekt.

I denna roll kommer du att:

• Hantera order, offertförfrågningar och prissättning
• Följa upp och säkerställa leveranser i dialog med kund och leverantör
• Vara ett viktigt stöd till platschef och utesäljare i pågående projekt
• Arbeta proaktivt med kundservice och relationsbyggande
• Bidra till att utveckla affären inom mark, VA och infrastruktur i Örebro

Detta är en chans för dig som vill vara med från start i nya fräscha lokaler – och som trivs med att skapa struktur, leveranssäkerhet och riktigt bra kundupplevelser.

Personprofil

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av innesälj, orderhantering eller kundservice inom bygg/VA/teknisk handel
• Är noggrann, serviceinriktad och effektiv
• Gillar att arbeta med människor och bygga långsiktiga relationer
• Är van att arbeta i affärssystem och trivs i en administrativ roll
• Är prestigelös och tycker om att samarbeta i team

Kanske arbetar du idag som innesäljare, ordermottagare, projektkoordinator eller kundservicemedarbetare – och vill ta nästa steg i en roll med större ansvar och möjligheter att påverka.

Övrigt

• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Plats: Örebro

I den här rekryteringen samarbetar Kesko/Onninen med PerformIQ. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se.

Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande!

Det här erbjuder vi på Onninen

På Onninen – en del av Kesko Sverige – sätter vi människan i centrum. Hos oss handlar det inte bara om produkter och projekt, utan om att bygga förtroende. Med rätt sortiment, djup kunskap och engagerad service möter vi våra kunder på deras villkor.

Vi värdesätter personligt engagemang och ser det som en nyckel till både starka kundrelationer och långsiktiga affärer. Här blir du en del av en trygg arbetsgivare med kollektivavtal och goda villkor.

Som medarbetare hos oss får du vara med i en driven och ambitiös organisation med stark lokal närvaro – samtidigt som du har styrkan från ett internationellt sammanhang genom våra varumärken K-Bygg och Onninen.

Om företaget

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.
Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm.

Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark, VA och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen.

Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.

Ansök nu

Underleverantörer med ett färdigt Aktiebolag till Rusta & Matcha 2

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 9
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en engagerad handledare och entreprenör? PerformIQ är redo att samarbeta med dig för att göra skillnad!

Vi söker franschisetagare för att stödja oss i att leverera tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är speciellt intresserade av personer som är villiga att arbeta där PerformIQ ännu inte är etablerade.

Besök vår webbplats för att se vart vi finns idag.
Du får möjlighet att utvecklas och nå hög kompetens inom tjänsten och bli en del av ett omfattande nätverk över hela landet. Du kommer även att få stöd inom administration och ekonomi. I rollen ansvarar du för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stor frihet.

Vi söker dig som är:
• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Dina arbetsuppgifter:
• Individuell coachning: Genomföra coachningssamtal och skapa handlingsplaner anpassade efter deltagarnas unika behov.
• Matchning till jobb: Stötta deltagarna med att förbättra sina ansök-ningshandlingar, förbereda sig för arbetsintervjuer och knyta kontak-ter med arbetsgivare.
• Matchning till utbildning: Identifiera och vägleda deltagarna till ut-bildningsmöjligheter som stärker deras kompetens och ökar deras an-ställningsbarhet.
• Dokumentation: Följa upp och dokumentera deltagarnas utveckling och framsteg enligt Arbetsförmedlingens riktlinjer.


Personprofil
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med kontakter inom både arbetsgivare och utbildningssektorn.
Erfarenhet av ledande roller eller att driva eget företag är meriterande, men personlig lämplighet, relevant erfarenhet och goda referenser är avgörande.
Det är viktigt att du uppfyller Arbetsförmedlingens krav för handledning och matchning inom Rusta och Matcha 2-tjänsten:

Alternativ 1
• Utbildning: Universitetsutbildning motsvarande minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års heltidsarbete. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års heltidsarbete inom exempelvis arbetsledning, rekrytering, karriärvägledning eller liknande områden. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under tre (3) år.

Ansök nu!
Skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, kontakta Dimitrios Polianidis på dimitrios.polianidis@performiq.se

Ansök nu

Montör till kund i Hallsberg

Montör metallprodukter
Läs mer Aug 28
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du montör och vill hitta ditt långsiktiga arbete? Vill du arbeta hos ett företag där man värdesätter kunskap, erfarenhet samtidigt som den individuella prestationen är viktig. Då kan tjänsten som montör till vår samarbetspartner vara rätt för dig!

Personprofil
Tjänsten passar dig som vill hitta en långsiktig arbetslösning inom montörsyrket. Det är av största vikt att du är noggrann och strukturerad, men ändå kan arbeta effektivt och leverera högsta kvalité. Du behärskar ritningsläsning, är självgående och trivs med att ta egna initiativ i ditt arbete.

För att lyckas i rollen som montör ser vi gärna att:

• Du har erfarenhet från montörsyrket
• Du är ansvarsfull och driven i ditt arbete
• Du har truckkort A och B

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Plats: Hallsberg

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-3537541. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafikledare till PostNord

Trafikplanerare, transportföretag
Läs mer Jul 7
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du ha ett varierat och viktigt jobb där du varje dag påverkar hur gods och trafikflöden fungerar i praktiken?
Då kan tjänsten som Trafikledare på PostNord vara något för dig!



Som Trafikledare på PostNord arbetar du med att planera och styra transporter utifrån våra kunders bokningar – med fokus på kvalitet, punktlighet och effektivitet. Du har en nyckelroll i att matcha resurser med uppdrag, samordna trafik och se till att allt rullar på som det ska. Arbetet sker i nära dialog med chaufförer, åkerier och kollegor i verksamheten.

Du kommer till exempel att:
-Planera och styra dagliga godsflöden inom inrikes logistik
-Kommunicera med åkerier och chaufförer
-Säkerställa att resurser finns på plats för att möta kundernas behov
-Stötta Trafikchef och teamet i det dagliga arbetet
-Följa upp och förbättra produktionsflöden
-Delta i projekt och nya affärsimplementationer
-Hantera ad hoc-trafik vid behov

Personprofil
Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och trivs med ett högt tempo där mycket händer på kort tid. Du har lätt för att kommunicera, fatta beslut och tänka både logiskt och affärsmässigt. För att trivas i rollen bör du vara lösningsfokuserad, ha god samarbetsförmåga och gilla när din arbetsinsats verkligen gör skillnad.

Har du arbetat som trafikledare tidigare är det meriterande, men inget krav. Vi söker dig som har erfarenhet från roller där du haft mycket kontakt med människor, koordinerat uppdrag och hållit flera bollar i luften samtidigt. Det kan till exempel vara inom transport, administration, kundtjänst, orderhantering eller annan logistiknära roll.

Det viktigaste för oss är att du har en god administrativ förmåga, är snabblärd och trivs i ett högt tempo där planering och kommunikation är centrala delar av jobbet.

Vi söker dig som:
-Har gymnasieexamen
-Är van att arbeta administrativt och har god systemvana
-Talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska

Meriterande:
-Erfarenhet av specialtransporter
-Tidigare arbete som trafikledare eller i liknande roll
-Kunskap om logistiksystem eller planeringsverktyg
-Har erfarenhet från transportbranschen, gärna inrikestransporter

Övrigt
Start: Augusti
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 08-17 med flex
Placering: Örebro

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos PostNord.

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll.

Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Platschef till Onninen Mark & Infra i Örebro

Driftchef, VA
Läs mer Jun 27
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en affärsdriven ledare med erfarenhet från mark, VA eller infrastruktur? Vill du vara med och bygga vidare på ett starkt arv, men samtidigt satsa nytt i nya lokaler där du får sätta strukturer, bygga teamet och leda en lokal hubb med starkt stöd från en väletablerad koncern?

Onninen Mark & Infra söker nu en engagerad och trygg Platschef till verksamheten i Örebro – en nyckelroll i den fortsatta tillväxten inom VA, mark & infrastruktur.

Tjänstebeskrivning & Erbjudande

Som Platschef på Onninen Mark & Infra i Örebro har du det övergripande ansvaret för den lokala verksamheten med lager, försäljning och leveransverksamhet. Du leder ett mindre team och säkerställer att både den dagliga driften och den långsiktiga affärsutvecklingen fungerar – med hög kvalitet, service och lönsamhet.

I denna roll kommer du att:

• Leda och coacha teamet – både inom sälj och lager
• Ta ansvar för budget, personal och lokal affärsplan
• Arbeta nära kunderna – från mindre till större entreprenörer och byggbolag
• Sätta rutiner, skapa struktur och vidareutveckla verksamheten efter en flytt till nya lokaler
• Vara aktiv och operativ när det kommer till affärer, kundrelationer och lagerhantering

I Örebro driver vi en lokal hubb där vi bygger nytt team – ett perfekt läge för dig som vill vara med från början, forma din roll och påverka din arbetsvardag. Du rapporterar till försäljningschef Sverige och blir en viktig kugge i Onninens nationella VA-satsning.

Personprofil

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet från VA, mark eller infrastruktur – gärna i rollen som platschef, arbetsledare, teknisk säljare eller projektledare
• Har haft personalansvar och trivs med att leda team mot gemensamma mål
• Är trygg i att fatta egna beslut och gillar att driva affärer
• Har lokalkännedom och ett etablerat nätverk i Örebro med omnejd
• Är prestigelös, strukturerad och van att hugga i där det behövs

Du behöver inte kunna allt från dag ett – viktigast är att du har rätt driv, affärsförståelse och ledarskap. Har du dessutom erfarenhet av att bygga upp eller driva en hubb/enhet så är det ett stort plus.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Örebro

I den här rekryteringen samarbetare Kesko/Onninen med PerformIQ. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se.

Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande!

Det här erbjuder vi på Onninen

På Onninen – en del av Kesko Sverige – sätter vi människan i centrum. Hos oss handlar det inte bara om produkter och projekt, utan om att bygga förtroende. Med rätt sortiment, djup kunskap och engagerad service möter vi våra kunder på deras villkor.

Vi värdesätter personligt engagemang och ser det som en nyckel till både starka kundrelationer och långsiktiga affärer. Här blir du en del av en trygg arbetsgivare med kollektivavtal och goda villkor.

Som medarbetare hos oss får du vara med i en snabbväxande organisation med stark lokal närvaro – samtidigt som du har styrkan från ett internationellt sammanhang genom våra varumärken K-Bygg och Onninen.

Om företaget

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm.

Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark, VA och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen.

Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.

Sökord: Platschef, Arbetsledare, Affärsutveckling, Försäljning, Lager, Butik, VA, Mark, Infra, Ledarskap

Ansök nu