Örebro: Operativ inköpare sommarjobb

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ inköpare sommarjobb i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-18 // Varaktighet: Heltid

Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Som operativ inköpare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bidra till att säkerställa att vi har rätt material, vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad, vilket är avgörande för att vi ska kunna leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och leverantörer, vilket innebär att din förmåga att bygga och underhålla starka relationer kommer att vara en viktig framgångsfaktor. Du kommer bl.a. att:

* Utföra inköpsorder/avrop till dina leverantörer.
* Leveransbevaka och säkerställa att material kommer in enligt bekräftad leveranstid.
* Utveckla och vårda relationer med befintliga såväl som nya leverantörer genom dagliga kontakter.
* Proaktivt förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
Hantering av leverantörsfakturor

Vem är du?
Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Office 365. Gärna tidigare erfarenhet/goda kunskaper i vårt affärssystem LN, meriterande är SAP. 

Mer om tjänsten

Anställningsform: Visstid.
Period: Sommarjobb från juni fram till den 15 augusti (observera att ingen semester är möjlig under denna period).
Placeringsort: Örebro.
Säkerhet: Som en del av vårt säkerhetsarbete kommer vi att göra en bakgrundskontroll och ID-kontroll på vår slutkandidat.


Låter det intressant? Vänta inte då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 13 april vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Operativ Inköpare till EJOT i Örebro

Läs mer Jan 16
Vill du arbeta med kvalitetsprodukter som förbättrar arbetsmiljön för bygga i hela Europa, vill du hjälpa till att hålla system hållbara och varaktiga längre och vill du arbeta i ett marknadsledande och innovativt företag med starka tillväxtplaner?
EJOT utvecklar lösningar för alla infästningstillämpningar i nära samarbete med kund. Målet är att använda "intelligenta" EJOT-produkter för att säkerställa slutprodukts kvalitet och samtidigt minska de totala kostnaderna. Vi gör detta genom att våga prova nya idéer, respektera varandra och framförallt - lyssna på och involvera proffs genom hela produktutvecklingen.
Vi söker en engagerad operativ inköpare. Du kommer ha ansvar för egna leverantörer och köpa in till Skandinaviska kunder. Inköpsgruppen består av 4 inköpare och jobbar tillsammans och hjälper varandra i vardagen.Ansvarsområden:Operativt inköpsarbete; ansvara för att genomföra och följa upp inköp för ett antal olika sortimentsprodukter samt upprätthålla goda relationer med leverantörer.EazyStock; arbeta i EazyStock, vårt inköpssystem, för att optimera lagerhållning och inköp, med fokus på att minska kostnader och säkerställa rätt lagerstatus.Kontroll över artiklar och leverantörer; hålla noggrann kontroll över dina artiklar och leverantörer, inklusive uppdatering av priser, leveransvillkor och avtal.Snabba puckar; du behöver vara flexibel och redo att agera snabbt vid behov, hantera oförutsedda situationer och fatta snabba beslut för att säkerställa verksamhetens kontinuitet, gärna följa och vilja driva projekt, använda AI och tycka om att ligga i framkant.Rapportering och uppföljning; du följer upp och rapporterar till din Teamledare. Säkerställa att du som inköpare följer upp dina inköp och leverantörer på ett professionellt sätt.Transporter; Du ser till att våra produkter levereras med avtalstransporter på ett så optimalt sätt som möjligt.
Erfarenheter* erfarenhet inom inköp med fokus på operativt inköpsarbete i ett helhetsperspektiv* erfarenhet av att arbeta i EazyStock eller liknande system är meriterande* kunskap i engelska, tyska är meriterande* förmågan att hantera flera parallella projekt och kunna fatta snabba beslut i en dynamisk miljö* att jobba strukturerat och noggrant med ett starkt affärsfokusFör att klara det här jobbet behöver du vara lösningsorienterad och flexibel, ha förmågan att hantera snabba förändringar och oförutsedda händelser. Du ska tycka om ordning och reda, samt att arbeta med långsiktiga relationer. Dessutom behöver du ha en god kommunikationsförmåga samt vara en lagspelare med god samarbetsförmåga.
Låter det här som du?Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Åsa Quarfordt, senior rekryteringskonsult på Best Bemanning &Rekrytering; på tel 070-618 0675.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 4/2-25.

Ansök nu

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Läs mer Feb 27
ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lotta Muth på telefon 073 388 66 07 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Junior Buyer till Proteinbolaget

Läs mer Apr 16
Vill du arbeta på ett ledande företag inom kosttillskott och träning och bli en del av ett framgångsrikt bolag? Proteinbolaget söker en driven och analytisk Junior Buyer för externa varumärken. Vi söker dig som har ett genuint intresse för träning och hälsa, som brinner för att göra affärer och en riktig "doer" med öga för detaljer och som vill vara med att lyfta verksamheten till nästa nivå. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Med ett brett sortiment av kosttillskott och hälsoprodukter representerar Proteinbolaget en destination för träning och hälsa. Visionen är tydlig: att guida sina kunder genom djungeln av kosttillskott och sportnutrition och med det göra hälsosamma livsstilar enklare, roligare och tillgängligt för alla. Proteinbolaget fortsätter sin framgångsresa och Professionals Nord söker därför för deras räkning en Junior Buyer. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Proteinbolagets önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds En nyckelroll där du har goda möjligheter till att med eget driv och engagemang utvecklas i din roll
En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av kunniga, drivna och härliga kollegor.
En möjlighet att göra affärer med världsledande varumärken där din egen kreativitet sätter begränsningarna.

Arbetsuppgifter
Som Junior Buyer för externa varumärken är du en del av ett engagerat kategori/inköpsteam som idag består av en strategisk inköpare och en operativ inköpare. Tillsammans arbetar ni för att tillsammans med våra partners/leverantörer säkerställa ett lönsamt och konkurrenskraftigt sortiment av externa varumärken, vilket innefattar kategorierna ready to drink, ready to eat och supplements. I rollen kommer du att bidra till både försäljning, lönsamhet och lagerhantering, men utan att ha det fulla ansvaret för dessa områden. Du arbetar utifrån den strategiska inköparens riktlinjer och actionplan, med fokus på att genomföra taktiska inköp och säkerställa en effektiv försörjningskedja.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära: Sortimentsarbete: Analysera, revidera och optimera nuvarande sortiment samt introducera nya varumärken och produkter.
Lagerhantering: Säkerställa en effektiv lageromsättning genom att identifiera och hantera slowmovers och deadstock.
Inköpsstrategi: Genomföra taktiska inköp i linje med övergripande strategi, inklusive kampanjer och volyminköp.
Intern samordning: Stötta olika avdelningar med relevant information och säkerställa en smidig kommunikation kring sortiment och inköp.
Kampanjplanering: Utforma kampanjer i linje med den övergripande marknadsplanen.
Datainsamling och analys: Samla in artikeldata, genomföra analyser och initiera åtgärder för att förbättra försäljning och lönsamhet.
Lanseringsarbete: Driva in registreringsfiler, texter och bilder inför produktlanseringar.

Vi söker dig som:
helst har en universitetsutbildning, förslagsvis inom inköp, ekonomi eller liknande. Alternativt annan utbildning inom inköp.  Du har något års erfarenhet av en inköpsroll och behärskar flertalet av arbetsuppgifterna ovan. Vi ser gärna att du har bakgrund från företag inom dagligvaruhandel, e-handel eller liknande områden. Du har med fördel kunskap inom kosttillskott, kapslar, vitaminer etc men som minst ett genuint intresse för träning och hälsorelaterde produkter.  

Vidare är du avancerad användare i Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Junior Buyer. Du trivs att arbeta i en affärsnära roll och kan vara både ifrågasättande och proaktiv i ditt agerande. Du är analytiskt lagd, datadriven och har en förmåga att förstå samband och flöden. Du arbetar målinriktat och strukturerat samt har ett öga för både helheten och detaljer. I rollen får du en stor kontaktyta, både internt och externt, och du bör således vara en god kommunikatör samt duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är orädd och driver ditt arbete framåt på ett ansvarstagande och beslutsamt sätt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: I denna roll kan du antingen utgå från kontoret i Stockholm (Kungsholmen) eller kontoret i Örebro.
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Proteinbolaget #Inköpare #Junior Buyer

Ansök nu

Operativ inköpare

Läs mer Apr 10
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

I rollen kommer du ansvara för inköp av material och tjänster med leverantörsramavtal som grund, samtidigt som du kontinuerligt arbetar med att upprätthålla goda relationer med både nya och befintliga leverantörer. Du kommer bl.a. att: 

* Lägga inköpsorder och avropa material och tjänster från leverantörer. 
* Bevaka leveranser och säkerställa att material ankommer enligt överenskommen tidplan. 
* Aktivt utveckla och vårda relationer med leverantörer genom daglig kommunikation. 
* Proaktivt hantera och förebygga leveransproblem och materialbrister. 
* Samarbeta med strategiskt inköp för att följa upp och utvärdera leverantörernas prestationer och leveranssäkerhet. 
Arbeta tvärfunktionellt för att säkerställa effektiva processer och standardiserade arbetssätt mellan olika interna funktioner. 


Vem är du?
Vi söker en driven och analytisk inköpare med relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har god förståelse för inköpsprocesser, inklusive avtalshantering och kostnadskontroll, samt erfarenhet av att arbeta med olika systemstöd. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor och lageroptimering, samt erfarenhet av förhandlingar. 

För att trivas i rollen tror vi att du är självständig, ambitiös och resultatorienterad. Du har en förmåga att snabbt förstå och analysera komplexa frågor, är systematisk och metodisk, samt har ett öppet sinne för förändringar och nya arbetssätt. 

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Användning av Office 365 och andra affärssystem ingår i ditt dagliga arbete, och har du erfarenhet av våra affärssystem som LN och SAP ser vi det som meriterande. 


Mer om tjänsten:

* Anställningsform: Visstidsanställning fram till 19 december 2025. 
* Placeringsort: Örebro. 
Som en del av vårt säkerhetsarbete genomför vi ID- och bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater. 


Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik. 

Låter det intressant?

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 4 maj.

Ansök nu

Erfaren Strategisk Inköpare till välkänt bolag

Läs mer Apr 17
SJR söker nu för kunds räkning en erfaren Strategisk Inköpare för längre uppdrag med start så snart som möjligt. I denna roll kan man utgå från Örebro-området, Arboga, Eskilstuna, men även Norrköping, Gävle eller Sthlm. Kunden vill att man är ca 3 dagar på plats i någon av dessa regioner.

Om tjänsten
I denna roll arbetar du mycket med att utarbeta strategier, driva förbättringsarbete, utveckla affärer, genomföra förhandlingar samt upprätta och implementera avtal.

Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen har du universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens.
Du har också flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du har god förhandlingsvana och kunskaper inom avtalsrätt.
Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du social med god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du har ett starkt eget driv, är strukturerad, resultatorienterad, noggrann och analytiskt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på rebecca.persson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons_15.png

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Euromaint Rail AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Euromaint Rail AB .

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Apr 10
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

I rollen kommer du ansvara för inköp av material och tjänster med leverantörsramavtal som grund, samtidigt som du kontinuerligt arbetar med att upprätthålla goda relationer med både nya och befintliga leverantörer. Du kommer bl.a. att: 

* Lägga inköpsorder och avropa material och tjänster från leverantörer. 
* Bevaka leveranser och säkerställa att material ankommer enligt överenskommen tidplan. 
* Aktivt utveckla och vårda relationer med leverantörer genom daglig kommunikation. 
* Proaktivt hantera och förebygga leveransproblem och materialbrister. 
* Samarbeta med strategiskt inköp för att följa upp och utvärdera leverantörernas prestationer och leveranssäkerhet. 
Arbeta tvärfunktionellt för att säkerställa effektiva processer och standardiserade arbetssätt mellan olika interna funktioner. 


Vem är du?
Vi söker en driven och analytisk inköpare med relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har god förståelse för inköpsprocesser, inklusive avtalshantering och kostnadskontroll, samt erfarenhet av att arbeta med olika systemstöd. Det är viktigt att du har goda kunskaper inom materialflöden, leveransvillkor och lageroptimering, samt erfarenhet av förhandlingar. 

För att trivas i rollen tror vi att du är självständig, ambitiös och resultatorienterad. Du har en förmåga att snabbt förstå och analysera komplexa frågor, är systematisk och metodisk, samt har ett öppet sinne för förändringar och nya arbetssätt. 

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Användning av Office 365 och andra affärssystem ingår i ditt dagliga arbete, och har du erfarenhet av våra affärssystem som LN och SAP ser vi det som meriterande. 


Mer om tjänsten:

* Anställningsform: Visstidsanställning fram till 19 december 2025. 
* Placeringsort: Örebro. 
Som en del av vårt säkerhetsarbete genomför vi ID- och bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater. 


Vad kan vi erbjuda dig?

Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik. 

Låter det intressant?

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 4 maj.

Ansök nu

Talent Acquisition Partner

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 11
Om Euromaint
Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1,9 miljarder och cirka 1000 medarbetare (2024). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.

Om rollen
Som Talent Acquisition Partner hos EuroMaint blir du en nyckelperson i att attrahera, rekrytera och utveckla rätt kompetens för verksamheten. Du arbetar nära chefer och andra HR-kollegor för att säkra en professionell och effektiv rekryteringsprocess – samtidigt som du bidrar till ett starkt arbetsgivarvarumärke. Talent teamet består av två Talent Acquisition Partners och jobbar nära HRBP-teamet. I rollen kommer du, tillsammans med en HRBP, supportera ert eget affärsområde.

Utöver rekrytering kommer du också att vara delaktig i utveckling av våra medarbetarundersökningar och insatser för att främja team- och grupputveckling. Rollen är placerad i Örebro och rapporterar till Talent Acquisition and Development Manager. Vissa tjänsteresor förväntas förekomma.

Ditt ansvar innefattar bland annat:
* Driva, administrera och ansvara för hela rekryteringsprocessen – från kravprofil till anställning (utlandsrekryteringar förekommer ibland)
* Rådgivning till chefer och stöd i valet av metoder, urval och beslutsunderlag
* Leverera en förstklassig upplevelse för både kandidater och rekryterande chefer
* Aktivt arbeta med och vidareutveckla våra system och processer – särskilt i SuccessFactors
* Bidra med marknads- och kandidatinformation samt data för att utveckla rekryteringsstrategin
* Delta i externa sammanhang såsom mässor, skol- och yrkesevent
* Samordna och utveckla onboardingprocessen i samarbete med chefer
* Bidra till arbetet med medarbetarundersökningar och analysera resultat för att driva förbättring
* Leda och facilitera insatser kopplat till grupputveckling och teambuilding


Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett genuint engagemang för rekrytering, människor och utveckling. Du har en god förståelse för hela rekryteringskedjan och trivs med att arbeta nära verksamheten.

Vi tror att du har:
* Akademisk utbildning inom HR, exempelvis personalvetenskap
* Minst 2 års erfarenhet av att leda rekryteringsprocesser från start till mål
* Erfarenhet av arbete i rekryteringssystem, gärna SuccessFactors
* God vana av att arbeta med datadriven rekrytering och rådgivning
* Meriterande om du är certifierad i personlighets- och färdighetstester (gärna Master)
* Intresse för utvecklingsarbete inom processer, system och teamdynamik
* Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, då vi är ett mångkulturellt företag med flerspråkiga chefer och medarbetare

Du är strukturerad, självgående och har ett lösningsorienterat synsätt. Du gillar att samarbeta, har en lyhördhet i dialogen med andra och är trygg i din förmåga att leverera feedback när det behövs.

Ansökan
Som en del av vårt säkerhetsarbete gör vi en bakgrundskontroll och id-kontroll på slutkandidat, samt logiskt och personlighetstest via Master.

Har du frågor? Kontakta gärna rekryterande chef; Sarah Wirsén på 073-047 37 46.
Sista ansökningsdag är 30 april, men urval sker löpande – så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Reparatör personvagnar, Örebro

Vagnreparatör, järnväg
Läs mer Apr 3
Bli vår nästa reparatör med elkompetens hos Euromaint i Örebro!
Är du en tekniskt kunnig person med en stark bakgrund inom el och vill arbeta med komplexa och utmanande reparationer inom fordonsunderhåll? Är du passionerad för att bidra till en säker och effektiv transportsektor och trivs i en dynamisk och stödjande arbetsmiljö? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Euromaint söker nu en elinriktad Reparatör för personvagnar till vår verksamhet i Örebro.

Om rollen:
Som Reparatör hos Euromaint kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att våra spårbundna fordon och passagerarvagnar alltid är i bästa möjliga skick. Du kommer att arbeta både självständigt och i team för att genomföra förebyggande och avhjälpande underhåll enligt fastställda krav. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att upprätthålla högsta möjliga standard gällande arbetsmiljö, trafiksäkerhet och kvalitet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Självständigt utföra underhåll och reparationer med fokus på effektivitet och säkerhet.
* Använda din expertis för att bidra till arbetslagets gemensamma uppgifter.
* Säkerställa att arbetsplatsen är ren och organiserad enligt 5S-metodiken.
* Noggrant rapportera och dokumentera utförda arbeten och eventuella materialbehov.
* Arbeta med säkerhetsrelaterade processer och säkerställa att alla föreskrifter följs.


Vem är du?
Vi söker dig med minst 3-4 års erfarenhet inom relevant område och som har dokumenterad utbildning inom fordons-, mekanik- eller teknikprogrammet. Du har en god förståelse för lean production och är bekväm med att rapportera tid och material. Det är ett stort plus om du har specialkunskaper inom el, maskinbearbetning eller svetsning.

Dina personliga egenskaper:
* Du är stresstålig och kan göra tydliga prioriteringar.
* Du har ett starkt tekniskt intresse och är alltid nyfiken på att lära dig mer.
* Du är en lagspelare som bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö.
* Du kommunicerar tydligt och effektivt på svenska.


Varför Euromaint?
På Euromaint värdesätter vi mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och respekterade. Vi erbjuder en gedigen introduktion och kontinuerlig utbildning för att säkerställa att du alltid har de verktyg och den kunskap du behöver för att lyckas i din roll.

Ansök nu och bli en del av Euromaint-teamet!
Är du redo att ta dig an en spännande utmaning och växa tillsammans med ett ledande företag inom fordonsunderhåll? Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans bygga framtidens transportsystem!

Ansök nu

Materialhanterare till Euromaint – Internlogistik för Hjulavdelningen

Servicetekniker, tåg
Läs mer Nov 7
Är du en strukturerad och serviceinriktad lagspelare som trivs med ordning och reda? Vill du ha en varierande arbetsdag där din insats gör skillnad? Hos Euromaint får du chansen att bli en viktig del av vår internlogistik inom hjulavdelningen. Vi söker nu två materialhanterare som vill bidra till att underlätta för våra mekaniker och säkerställa att rätt material finns på plats för att hålla tågen rullande!

Om rollen
Som materialhanterare på Euromaint kommer du att ingå i ett växande team på intern logistik, där vi arbetar nära våra mekaniker för att stödja deras dagliga arbete. Din huvudsakliga uppgift blir att förbereda material för olika komponenter på tågen, med särskilt fokus på hjul. Rollen är dynamisk och innefattar både fysiska och administrativa moment. Du kommer att arbeta i en modern och säker arbetsmiljö med tydligt fokus på samarbete och kontinuerlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som materialhanterare kommer du att ha flera spännande ansvarsområden och en arbetsdag full av variation. Bland annat kommer du att:
Förbereda material: Plocka och sammanställa material som behövs till olika delar av tågen, så att mekanikerna får ett smidigt arbetsflöde.
Sortera och organisera: Hantera inkommande material och se till att det alltid finns i rätt ordning och är lätt att hitta.
Truck- och traverskörning: Säkerställa effektiv och trygg materialhantering, vilket inkluderar att köra truck och travers för att hantera tyngre material.
Administration: Genomföra enklare administrativa uppgifter, som att registrera artiklar och hålla koll på lagersaldon i vårt system.
Bidra till säkerhet och ordning: Du är delaktig i att bibehålla ordning och ett högt säkerhetstänk på arbetsplatsen.
Delta i förbättringsarbete: Vi strävar efter att alltid förbättra våra processer, och du kommer att ha en aktiv roll i vårt arbete med att effektivisera och utveckla vår verksamhet.
Skapa en positiv arbetsmiljö: Bidra till en trivsam arbetsplats med god stämning och ett bra samarbete.


Vem är du?
Vi söker dig som har en god känsla för ordning, är ansvarstagande och gillar att samarbeta med andra. För att trivas och göra ett bra jobb hos oss tror vi att du:
Har minst ett års erfarenhet av materialhantering eller liknande arbetsuppgifter där noggrannhet och struktur är viktigt.
Innehar gymnasiekompetens, B-körkort samt ett giltigt truckkort.
Har goda IT-kunskaper och är van att arbeta i system för materialhantering.
Behärskar svenska flytande i både tal och skrift, och har en god kommunikativ förmåga.
Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i ett team där man hjälper och stöttar varandra.
Har ett starkt säkerhetstänk och är mån om att bidra till en trygg arbetsmiljö.

Som person är du positiv, serviceinriktad och har lätt för att se lösningar istället för problem. Du bidrar till en god stämning och tycker om att arbeta i ett team som strävar efter gemensamma mål.

Vad vi erbjuder
Euromaint erbjuder en arbetsplats där engagemang, säkerhet och utveckling står i fokus. Hos oss får du möjligheten att växa i din roll och bidra till en verksamhet som gör skillnad för samhället. Vi satsar på kontinuerlig kompetensutveckling och arbetar aktivt för att våra medarbetare ska trivas och känna stolthet över sitt arbete.

Mer om tjänsten
Arbetstid: Dagtid, 7:00–15:30
Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid, 100%
Startdatum: Enligt överenskommelse


Observera: För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö genomför vi hälsoundersökning och bakgrundskontroll för slutkandidater.
Välkommen med din ansökan och bli en del av Euromaint – där varje medarbetares bidrag är avgörande för att hålla Sverige i rullning! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att just du vill vara med och bygga framtidens transportlösningar tillsammans med oss.
Sista ansökningsdag är 24 november, men vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan dess.

Om Euromaint
Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Läs mer på www.euromaint.com

Ansök nu

Vi söker en medarbetare till tvättavdelningen!

Servicetekniker, tåg
Läs mer Nov 19
Är du en person som trivs med fysiskt arbete och inte räds att bli blöt och smutsig? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du gör en verklig skillnad varje dag, samtidigt som säkerhet är en självklarhet? Då kan Euromaint i Örebro vara arbetsplatsen för dig! Vi söker nu en engagerad och smidig medarbetare till vår komponenttvätt. Här kommer du att hantera stora, tunga komponenter och bidra till att säkerställa att de hålls i toppskick. Om du gillar praktiskt arbete och har en stark arbetsmoral, är det här din chans att bli en del av vårt team!

Dina arbetsuppgifter
I denna fysiska roll får du ett varierande och utmanande arbete där du kommer att:
Tvätta och rengöra stora komponenter – du använder både händer och maskiner för att garantera att alla delar blir ordentligt rengjorda och klara för nästa steg i processen.
Arbeta i en smutsig och blöt miljö – du kommer att vara i en arbetsmiljö där det är vanligt med fukt och smuts, vilket innebär att du måste vara beredd på tuffa och utmanande arbetsförhållanden.
Demontera stora komponenter – vid behov kommer du att ta isär stora delar för att säkerställa att de rengörs på bästa sätt.
Följa säkerhetsrutiner och arbetsinstruktioner noggrant – noggrannhet och säkerhet är avgörande för att säkerställa att arbetet utförs korrekt och utan risk för skador. Du följer alla säkerhetsföreskrifter för att garantera en trygg arbetsmiljö både för dig själv och dina kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som:
Trivs med fysiskt arbete – du är inte rädd för att få smutsiga händer och känner dig hemma i en arbetsmiljö som ofta är blöt och tuff.
Är smidig och effektiv – du har förmågan att arbeta snabbt och noggrant även under fysiskt utmanande förhållanden.
Har erfarenhet av att rengöra och tvätta stora komponenter – om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare är det meriterande.
Har goda kunskaper i svenska – för att kunna följa instruktioner och säkerhetsföreskrifter på ett korrekt sätt.
Truck- och traverserfarenhet är meriterande, men inte ett krav.
Erfarenhet av demontering av komponenter är ett plus, men inget krav.
Har ett starkt säkerhetstänk – du är medveten om och följer alla säkerhetsrutin för att förebygga risker och skador i den fysiska arbetsmiljön.


Mer om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare, med en provanställning på 6 månader
Omfattning: Heltid (100%)
Arbetstid: Dagtid, måndag till fredag, 07:00–15:30
Start: Efter årsskiftet, enligt överenskommelse
Krav: Hälsoundersökning och bakgrundskontroll genomförs före anställning.


Varför Euromaint?
Hos Euromaint får du möjlighet att arbeta i ett företag med lång erfarenhet och en stark värdegrund. Vi erbjuder en stabil arbetsplats med möjlighet att växa och utvecklas. Här får du inte bara en viktig roll i ett team som värdesätter kvalitet och samarbete, utan du får också chansen att bidra till ett meningsfullt arbete där din insats verkligen märks. Vi lägger stor vikt vid säkerheten och ser till att alla våra medarbetare har rätt utbildning och utrustning för att arbeta tryggt och effektivt.
Är du redo för ett fysiskt utmanande jobb där säkerhet är en självklarhet? Tveka inte – ansök idag och bli en del av Euromaint i Örebro!
Sista ansökningsdag är 24 november, men vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan dess.

Om Euromaint
Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Läs mer på www.euromaint.com

Ansök nu

Vi söker en medarbetare till tvättavdelningen!

Servicetekniker, tåg
Läs mer Nov 7
Är du en person som trivs med fysiskt arbete och inte räds att bli blöt och smutsig? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du gör en verklig skillnad varje dag, samtidigt som säkerhet är en självklarhet? Då kan Euromaint i Örebro vara arbetsplatsen för dig! Vi söker nu en engagerad och smidig medarbetare till vår komponenttvätt. Här kommer du att hantera stora, tunga komponenter och bidra till att säkerställa att de hålls i toppskick. Om du gillar praktiskt arbete och har en stark arbetsmoral, är det här din chans att bli en del av vårt team!

Dina arbetsuppgifter
I denna fysiska roll får du ett varierande och utmanande arbete där du kommer att:
Tvätta och rengöra stora komponenter – du använder både händer och maskiner för att garantera att alla delar blir ordentligt rengjorda och klara för nästa steg i processen.
Arbeta i en smutsig och blöt miljö – du kommer att vara i en arbetsmiljö där det är vanligt med fukt och smuts, vilket innebär att du måste vara beredd på tuffa och utmanande arbetsförhållanden.
Demontera stora komponenter – vid behov kommer du att ta isär stora delar för att säkerställa att de rengörs på bästa sätt.
Följa säkerhetsrutiner och arbetsinstruktioner noggrant – noggrannhet och säkerhet är avgörande för att säkerställa att arbetet utförs korrekt och utan risk för skador. Du följer alla säkerhetsföreskrifter för att garantera en trygg arbetsmiljö både för dig själv och dina kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som:
Trivs med fysiskt arbete – du är inte rädd för att få smutsiga händer och känner dig hemma i en arbetsmiljö som ofta är blöt och tuff.
Är smidig och effektiv – du har förmågan att arbeta snabbt och noggrant även under fysiskt utmanande förhållanden.
Har erfarenhet av att rengöra och tvätta stora komponenter – om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare är det meriterande.
Har goda kunskaper i svenska – för att kunna följa instruktioner och säkerhetsföreskrifter på ett korrekt sätt.
Truck- och traverserfarenhet är meriterande, men inte ett krav.
Erfarenhet av demontering av komponenter är ett plus, men inget krav.
Har ett starkt säkerhetstänk – du är medveten om och följer alla säkerhetsrutin för att förebygga risker och skador i den fysiska arbetsmiljön.


Mer om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare, med en provanställning på 6 månader
Omfattning: Heltid (100%)
Arbetstid: Dagtid, måndag till fredag, 07:00–15:30
Start: Efter årsskiftet, enligt överenskommelse
Krav: Hälsoundersökning och bakgrundskontroll genomförs före anställning.


Varför Euromaint?
Hos Euromaint får du möjlighet att arbeta i ett företag med lång erfarenhet och en stark värdegrund. Vi erbjuder en stabil arbetsplats med möjlighet att växa och utvecklas. Här får du inte bara en viktig roll i ett team som värdesätter kvalitet och samarbete, utan du får också chansen att bidra till ett meningsfullt arbete där din insats verkligen märks. Vi lägger stor vikt vid säkerheten och ser till att alla våra medarbetare har rätt utbildning och utrustning för att arbeta tryggt och effektivt.
Är du redo för ett fysiskt utmanande jobb där säkerhet är en självklarhet? Tveka inte – ansök idag och bli en del av Euromaint i Örebro!
Sista ansökningsdag är 24 november, men vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan dess.

Om Euromaint
Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Läs mer på www.euromaint.com

Ansök nu