Örebro: Samordnare till Nätverkscentrum

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare till Nätverkscentrum i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-17 // Varaktighet: Heltid

Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Kontorsstöd med erfarenhet av ROT/RUT-avdrag

Läs mer Apr 10
Om jobbet
Vi söker en person som har jobbat med eller har kunskap om ROT och RUT-avdrag. Du ska också kunna sköta enklare administration. Det är bra om du är van att prata med kunder och har jobbat med fakturor och underlag.
Arbetsuppgifter
Skicka in ROT och RUT till Skatteverket
Göra fakturor och hålla koll på kundärenden
Ta emot samtal och mejl från kunder
Hjälpa till med olika uppgifter på kontoret
Kontakta kunder och leverantörer

Krav
Du har jobbat med ROT/RUT eller vet hur det fungerar
Du kan svenska i tal och skrift
Du gillar att jobba självständigt

Meriterande
Erfarenhet av bokföringsprogram som FORTNOX
Andra språk
Körkort

Vi erbjuder
En flexibel arbetsplats
Möjlighet att växa med företaget
Trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter



Ansök genom att mejla CV och några rader om dig till: smartguide.ab@gmail.com
Vi går igenom ansökningarna löpande.

Ansök nu

Administrativ samordnare till Norrbyskolan

Läs mer Apr 23
Är du intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd samt van vid att vara spindeln i nätet? Har du erfarenhet av arbete inom skolvärlden och trivs i en roll där du stöttar skolans alla aspekter? Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vi söker dig som kan ge ett kvalificerat administrativt stöd till verksamheten Norrbyskolan. I rollen som administrativ samordnare utför du självständigt administrativa arbetsuppgifter och ger kvalificerat administrativt stöd till hela verksamheten. I rollen samordnar du de administrativa arbetsuppgifterna och har ett brett ansvar i att utföra service, både mot skolans interna personal men även till viss del mot externa aktörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• du ger ett kvalificerat administrativt stöd till chefen/verksamheten och samordnar de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• du hittar metoder för att följa upp och analysera information
• du genomför självständigt utredningar
• du bistår vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• du leder självständigt mindre projekt
• du initierar och ansvarar för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• du känner till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• du arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns.

Om arbetsplatsen
Norrbyskolan är en F-6-skola som drivs som intraprenad, vilket innebär en form av större frihet och ansvar vad gäller ekonomi, budget och personalfrågor. Norrbyskolan är vackert belägen intill Venaskogen i den norra delen av centrala Örebro. Här går elever från förskoleklass till årskurs 6. Vi har ca. 670 elever och de är fördelade på fyra förskoleklasser, tolv klasser i årskurs 1–3 och elva klasser i årskurs 4-6. Vår personal är uppdelade i arbetslag utifrån årskurser med cirka 10 medarbetare i varje. 

https://skolor.orebro.se/norrbyskolan.html

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som administrativ samordnare hos oss ser vi att du är lösningsfokuserad och tar ansvar för att driva dina processer vidare. För att trivas i rollen tycker du om att samarbeta med andra människor och du är serviceinriktad och lyhörd i din kommunikation. Du har lätt för att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och du kan snabbt ställa om till ändrade omständigheter. Vidare ställer arbetet krav på en mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Krav:

• högskoleutbildning inom administration eller ekonomi om 180hp alternativt adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig

Meriterande:

• kunskap om verksamhetens digitala system
• erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter 
• erfarenhet av arbete inom skola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 4 maj.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Affärsstöd till Ping Payments

Läs mer Mar 31
Ping Payments är en modern betaltjänstleverantör som förenklar och effektiviserar betalprocesser med fokus på föreningslivet och civilsamhället. Vi erbjuder en komplett betallösning som samlar flera kritiska funktioner för en smidig och säker hantering av betalningar och transaktionsdata.
Vårt team har gedigen erfarenhet från branschen, med bakgrund i bolag som Klarna, Trustly, Payson, Tradera, eBay, KPMG och Flex. Idag består vi av 11 engagerade medarbetare med expertis inom reglerade verksamheter och applikationsutveckling.
Affärsstöd till Ping Payments
Vill du vara en del av ett innovativt och snabbväxande betaltjänstföretag med stora ambitioner? Vi söker nu en serviceinriktad och tekniskt intresserad person till rollen som affärsstöd. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du spelar en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt och utveckling!
Tillsammans bygger vi framtidens betallösningar!
Vad erbjuder Ping?
Hos oss får du en spännande och innovativ arbetsmiljö med stark gemenskap och högt engagemang. Vi finns i fräscha lokaler i centrala Örebro och har konkurrenskraftiga förmåner som vi berättar mer om när vi ses!
Om rollen
Rollen som affärsstöd är en ny roll och är bred och varierande. Du kommer att vara länk mellan ledning, vårt tekniska team och compliance teamet för att säkerställa effektiva affärsprocesser och kundhantering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Avlasta VD, säljchef och CTO med olika administrativa uppgifter
Koordinering för att skapa effektiva arbetsflöden och att projekt drivs framåt
Bidra till att effektivisera interna processer och stödja utvecklingen av våra arbetsmetoder
Onboarding av nya kunder, inklusive supportsamtal, mail- och chattkontakt
Om dig
För att trivas i rollen ser vi gärna att du är serviceinriktad, strukturerad och analytisk. Du har ett intresse för teknik och digitala verktyg samt har en vilja att vara en del av en snabbväxande verksamhet. Koordinering ligger väldigt naturligt för dig och som person är du självständig med har ett starkt driv framåt samtidigt som du trivs i att stötta medarbetare runt omkring dig.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom affärsstöd, koordinering och administration. Du har också en god förståelse för tekniska system och processer. En god kommunikationsförmåga på svenska och engelska är också en viktig del i rollen då vi också har kunder utanför Sverige.
Meriterande är tidigare erfarenhet inom finans- eller techbranschen liksom förståelse för compliancefrågor.
Visst låter det spännande?
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91.
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 30/4.

Ansök nu

Administrativ assistent inom Avdelningen för verksamhetsstöd i Örebro

Läs mer Apr 9
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Kontorsservice inom avdelningen för verksamhetsstöd har fått ett nytt utökat uppdrag att tillhandahålla ytterligare tjänster på våra kontor ute i landet. Det utökade uppdraget innebär också att Kontorsservice kommer att utökas från dagens ett område till tre områden. Därför stärker vi nu upp våra områden med administrativt stöd, välkommen med din ansökan!

Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent ger du administrativt stöd i det operativa arbetet kring Försäkringskassans kontor. Du kommer att vara en del i kontorsservice arbete med att tillhandahålla en trygg, säker och trivsam arbetsmiljö på våra kontor. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, mötesbokningar och publicering av information i våra interna kanaler samt säkerställer interna kontaktvägar på kontoren. Tjänsten innebär också att ge administrativt stöd till cheferna inom Kontorsservice och bidra till att chefernas vardag fungerar smidigt. Du stöttar bland annat cheferna i diarieföring och fakturahantering. I arbetet tar du initiativ till förbättring och bidrar till att utveckla verksamheten.

Du kommer att arbeta inom något av våra tre områden och mot de kontor som ingår i det aktuella området. Du kommer att samarbeta med cheferna inom Kontorsservice såväl som med verksamheterna på kontoren. Du kommer även att samarbeta med de andra administrativa assistenterna inom Kontorsservice för att säkerställa att alla kontor får en likvärdig service. Då uppdraget har utökats och rollen är ny inom avdelningen behöver du vara prestigelös och ta dig an de frågor och behov som uppstår. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god vana att använda datorn som arbetsverktyg
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt
• arbetar självständigt, är initiativrik och ansvarstagande
• är serviceorienterad.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av diarieföring
• har erfarenhet av tillämpning av regelverk och interna riktlinjer
• har erfarenhet av att arbeta med husråd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsorter: Falun, Stockholm, Uppsala, Visby eller Örebro. Resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Stefan Skohg, tel. 010-116 79 25 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, annika.sorensen@forsakringskassan.se, tel. 010 -111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, tel. 010-119 61 29, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Administrativ assistent inom Avdelningen för verksamhetsstöd i Örebro

Läs mer Apr 9
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Kontorsservice inom avdelningen för verksamhetsstöd har fått ett nytt utökat uppdrag att tillhandahålla ytterligare tjänster på våra kontor ute i landet. Det utökade uppdraget innebär också att Kontorsservice kommer att utökas från dagens ett område till tre områden. Därför stärker vi nu upp våra områden med administrativt stöd, välkommen med din ansökan!

Dokumentation, administration samt internt och externt samarbete
Som administrativ assistent ger du administrativt stöd i det operativa arbetet kring Försäkringskassans kontor. Du kommer att vara en del i kontorsservice arbete med att tillhandahålla en trygg, säker och trivsam arbetsmiljö på våra kontor. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, mötesbokningar och publicering av information i våra interna kanaler samt säkerställer interna kontaktvägar på kontoren. Tjänsten innebär också att ge administrativt stöd till cheferna inom Kontorsservice och bidra till att chefernas vardag fungerar smidigt. Du stöttar bland annat cheferna i diarieföring och fakturahantering. I arbetet tar du initiativ till förbättring och bidrar till att utveckla verksamheten.

Du kommer att arbeta inom något av våra tre områden och mot de kontor som ingår i det aktuella området. Du kommer att samarbeta med cheferna inom Kontorsservice såväl som med verksamheterna på kontoren. Du kommer även att samarbeta med de andra administrativa assistenterna inom Kontorsservice för att säkerställa att alla kontor får en likvärdig service. Då uppdraget har utökats och rollen är ny inom avdelningen behöver du vara prestigelös och ta dig an de frågor och behov som uppstår. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god vana att använda datorn som arbetsverktyg
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt
• arbetar självständigt, är initiativrik och ansvarstagande
• är serviceorienterad.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av administrativt arbete
• har erfarenhet av diarieföring
• har erfarenhet av tillämpning av regelverk och interna riktlinjer
• har erfarenhet av att arbeta med husråd.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsorter: Falun, Stockholm, Uppsala, Visby eller Örebro. Resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Stefan Skohg, tel. 010-116 79 25 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, annika.sorensen@forsakringskassan.se, tel. 010 -111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Daniel Källström, tel. 010-119 61 29, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: f.seko@forsakringskassan.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Fritidsledarassistent timanställda till fritidsgårdarna i Örebro

Fritidsassistent
Läs mer Apr 2
Vill du göra skillnad? Brinner du för ungas fritid och vill arbeta i en verksamhet där ungas inflytande och delaktighet är grundläggande. Då ska du söka jobb hos oss.

Fritidsgården är en trygg och inkluderande plats för unga människor att mötas, utvecklas och ha roligt. Vi strävar efter att erbjuda en meningsfull fritid för alla våra besökare.

Du kommer att arbeta i den öppna fritidsgårdsverksamheten som riktar sig mot ungdomar 13–18 år.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta i den öppna fritidsgårdsverksamheten med barn och ungdomar i åldrarna 10-16 år. Du arbetar med delaktighet och inflytande och motiverar barn och ungdomar att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. I rollen ingår även att vara delaktig i att planera, leda och utvärdera aktiviteter med ungdomarna.

Kvällstjänstgöring ingår i tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter:

• arbeta med barn och ungdomars delaktighet och inflytande
• motivera barn och ungdomar till att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själva och andra
• skapa en positiv och inkluderande atmosfär på fritidsgården där ungdomar känner sig välkomna och trygga
• leda/hålla i aktiviteter för ungdomar
• finnas till hands för att lyssna, stötta och vägleda ungdomar som behöver det

Om arbetsplatsen
Det finns nio fritidsgårdar i Örebro, organiserade under Kultur- och fritidsförvaltningen / Öppna mötesplatser, och ytterligare en föreningsdriven fritidsgård. Verksamheten har ca 50 månadsanställda medarbetare och lika många timanställda. Vi söker kontinuerligt personal på timanställning och öppnar upp för löpande ansökningar till alla våra fritidsgårdar. I tätorten har vi Kuggens fritidsgård, Norrbygården, Lillåns fritidsgård, Vivallagården, Oxhagens fritidsgård, Varberga fritidsgård och 52:ans fritidsgård som ligger i Baronbacken. En bit utanför Örebro driver vi även Odengården och Glanshammars fritidsgård.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg, stabil och har en god social förmåga. Du är kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer. Vi vill att du står för sunda värderingar, positiv attityd och är delaktig i att skapa en trygg och inkluderande miljö för våra besökare. Vidare är du flexibel och anpassningsbar och har lätt för att samarbeta.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• körkort-B (manuell)

Meriterande:

• fritidsledarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• ledarerfarenhet inom ungdomsverksamhet
• kunskap om ungdomskulturer och trender

Omfattning och tillträde
Anställningsform: särskild visstidsanställning

Timanställning vid behov, ca 5–10 timmar i veckan. Arbetstiderna kan variera på de olika gårdarna men kvällsarbete från 16.00–22.00 vardagar, och 16.00–00.00 på fredagar är vanligt förekommande.

Tillträde: enligt överenskommelse

Övrig information
Örebro kommun tillämpar utdrag ut belastningsregistret vid arbete i direkt kontakt med barn. Vid överenskommelse om anställning krävs uppvisande av giltig identitetshandling.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 maj. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en ny kollega till vårt team på fritidsgården!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommar- och timvikarier inom vård och omsorg och inom funktionsstöd

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 9
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra service- och vårdtagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.? 

Vågar du anta utmaningen?? 
 
Vi söker dig som vill jobba redan nu men framförallt i sommar. 

De verksamheter vi rekryterar till är:


• hemvård
• särskilt boende för äldre 
• dagverksamhet (erfarenhet krävs) 
• socialpsykiatrin 
• boende med särskild service (BMSS) 
• korttidsvistelse, korttidstillsyn och bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• daglig verksamhet (erfarenhet krävs) 
• personlig assistans

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din roll är att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje service- och vårdtagare behöver för insats.

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i samtliga verksamheter: 

• utföra och stötta vid hushålls- och serviceinsatser exempelvis städ, inköp och tvätt 
• stötta och motivera vid inom- och utomhusaktiviteter 
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering 
• utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien (exempelvis dusch, toalettbesök, mat med mera) utifrån individuella behov 
• arbeta i digitala system (Treserva, MCSS, Medvind med flera). 

Det är viktigt att du är trygg som person med förmåga att möta service- och vårdtagarna på ett professionellt sätt genom att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande.?Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas behov av insats.?? 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kompetenskrav

• fyllt 18 år?vid anställningsstart 
• goda datorkunskaper? 
• ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med service- och vårdtagarna, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av dokumentation och delegering

Övrigt meriterande 

• gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik/socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig? 
• erfarenhet av arbete med personer som har funktionsvariationer (kognitiva/fysiska) 
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och/eller pågående studier inom beteendevetenskapliga och/eller omvårdnadsyrken 
• erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande och utåtagerande beteende 
• B-körkort (gärna tillgång till egen bil) 
• kunna cykla 
• kunskaper i teckenspråk 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2025 samt timanställning vid behov 
 
Tillträde: enligt överenskommelse? 

Arbetstid
Dag/kväll/vaken natt/journatt/helg
 
Läs mer om hur det är att jobba som vikarie inom vård och omsorg och funktionsstöd 

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller inom vård- och omsorgsarbete eller med personer med funktionsvariationer behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.? 

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida. Vi?vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg. Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat cv där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer.? 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan idag!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ekonom till Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Nu söker vi en ekonom till Örebro kommuns avdelning för redovisning! Är du en driven person som älskar siffror och redovisning, då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Som ekonom på ekonomiavdelningen jobbar du i team tillsammans med andra ekonomer som jobbar med övergripande redovisningsfrågor. Tillsammans med redovisningsteamet ansvarar du för förvaltning och kvalitetssäkring av löpande redovisning. Vi arbetar också strategiskt och proaktivt inom hela redovisningsområdet. Du förväntas ha goda redovisningskunskaper för att säkerställa god kvalité i redovisningen. Du arbetar självständigt och samordnar, utvecklar och skapar möjlighet att följa upp den kommunövergripande ekonomin.

Tjänsten innebär en del praktiskt arbete med underlag i samband med bokslutsarbete men du ska även känna dig bekväm i att vara ett rådgivande och strategiskt stöd till verksamheten. Du förväntas också omvärldsspana och bidra till att utveckla interna riktlinjer och rutiner så att de följer god redovisningssed.

Exempel på arbetsuppgifter:

• tillsammans med redovisningsteamet utveckla processerna inom redovisningsområdet
• arbeta i team tillsammans med övriga ekonomer och bistå med expertkunskap inom redovisningsområdet mot verksamheten
• delta i upprättande av delårs- och årsbokslut

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad inom ekonomiavdelningen som ger stöd inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 75 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller.?Det långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi utgår från nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1 och erbjuder möjlighet att utföra viss del av arbete på distans samt utifrån flexibla arbetstider.

Vi är en del av?kommunledningsförvaltningen?vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och har en förmåga att koppla ihop helheten inom redovisningsområdet. Du har en god förståelse för komplexa samspel, bland annat verksamheternas behov av ekonomisk redovisning kopplat till kraven för god redovisningssed, hur val av redovisningsmetod påverkar handlingsutrymmet framöver och samspelet mellan olika processer. Rollen kräver att du är initiativrik och själv kan planera samt strukturera upp arbetet. Du behöver även ha förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt samarbeta väl med andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativt mot ekonomistyrning
• erfarenhet av redovisningsarbete
• erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• mycket goda kunskaper i Excel

Meriterande:

• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av att göra bokslut
• erfarenhet av ekonomisystemet Raindance  

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi även komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterska till Västerpark

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 24
Är du en trygg undersköterska med ett starkt engagemang för människor? Just nu rekryterar vi till flera av våra avdelningar med inriktning kognitiv svikt och vi söker dig som vill göra skillnad i våra hyresgästers vardag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Här på Västerpark kommer du som undersköterska ha ett av Sveriges viktigaste jobb. Här kommer du nämligen ha ansvar för att se till att hyresgästerna får den omvårdnad och meningsfulla vardag de har rätt till och förtjänar. Tillsammans med dina kollegor kommer fokus vara att jobba med individens egna förmågor, så att de kan fortsätta leva livet så som de vill! Vi arbetar i team med omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och enhetschefer, alla med olika kompetens men ett gemensamt mål att skapa kvalité för våra hyresgäster. Vi utgår från ett rehabiliterande förhållningssätt och en personcentrerad vård där hyresgästens behov, vilja och förmåga styr målen för rehabiliteringen. Arbetet kan absolut vara utmanande och stundtals tungt både fysiskt och psykiskt, men samtidigt så innebär arbetet väldigt mycket glädje, sköna promenader utomhus i vårvärmen och roliga aktiviteter. Oavsett hur arbetspasset har varit kommer du alltid kunna gå hem och känna att du har gjort ett arbete som är oerhört viktigt för både hyresgästerna och deras anhöriga.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge service och personlig omvårdnad utifrån hyresgästens individuella behov och mål
• skapa förtroendefulla relationer med hyresgästen och anhöriga
• utifrån delegation utföra medicinska, rehabiliterande och habiliterande arbetsuppgifter samt läkemedelshantering
• som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen, tillsammans med arbetsgruppen och hyresgästen
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Vi slog upp portarna på Västerpark den 1 september 2022 vilket gör oss till Örebro kommuns nyaste särskilda boende. Hos oss jobbar du i fräscha lokaler och vi har även en fin liten trädgård och flera promenadstråk i närheten. Vi har plats för 80 hyresgäster på åtta avdelningar, sex avdelningar har inriktning kognitiv svikt och två inriktning somatik. Boendet ligger centralt på Väster ca två km från Örebro centralstation vilket gör det enkelt att ta sig till oss vare sig du åker buss, bil eller cykel.

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Verksamheten omfattar vård och omsorg, förebyggande verksamhet, myndighetsutövning inom området samt boendeplacering och bostadsanpassning. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med hyresgästen och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)

Meriterande:

• erfarenhet av arbete med kognitiv svikt
• erfarenhet av arbetet utifrån ett personcentrerat förhållningssätt
• erfarenhet av IBIC (individens behov i centrum)
• erfarenhet av att skapa genomförandeplaner

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 5

Arbetstid: schemalagd dag, kväll och varannan helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska till Kornellen

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Apr 17
Om du är en sjuksköterska som värdesätter teamwork och delaktighet för hyresgästerna, då kan du vara den vi söker för vårt team på Kornellen. Välkommen att bli en av oss!

Om tjänsten
Här blir du en av våra sjuksköterskor med hjärtat på rätt ställe! Vi kan stolt säga att vi jobbar med kvalité och patientsäkerhet i fokus. Hos oss får du rutinerade kollegor vilket gör att den här tjänsten passar både dig som är erfaren sjuksköterska eller i början av din karriär. Våra hyresgäster har somatiska behov eller kognitiv svikt och du blir omvårdnadsansvarig för några av dem. På Kornellen har vi en stor teamkänsla, tillsammans arbetar vi med ett rehabiliterande förhållningssätt och ett stort engagemang för våra hyresgäster. Som sjuksköterska kommer du även ingå i ett samarbete med andra särskilda boenden på kvällar och helger vilket möjliggör mindre arbete på obekväm arbetstid.

Exempel på arbetsuppgifter:

• besluta, genomföra och följa upp omvårdnadsåtgärder och medicinska åtgärder
• ansvara för handledning och utbildning i omvårdnad
• instruera och delegera hälso- och sjukvårdsuppgifter till omvårdnadspersonal
• ha kontakter med och ge stöd till anhöriga
• dokumentera i olika kvalitetsregister och verksamhetssystem
• delta aktivt i verksamhetsutveckling och utformningen av individuell livskvalitet för våra hyresgäster  

Om arbetsplatsen
Kornellen ligger i Bettorp och består av 80 lägenheter fördelat på tre våningar, där våning två och tre har inriktning kognitiv svikt och våning fyra har inriktning somatik. Vi har en restaurang, ett stort orangeri och en härlig trädgård. Vårt uppdrag är att alltid ha individens behov i centrum och genom relationen tillsammans utformar vi en trygg och meningsfull vardag med våra hyresgäster.

Läs mer på: Kornellen - orebro.se

Som sjuksköterska på Kornellen kommer du ingå i Hälso- och sjukvårdsorganisationen (HS) där vi samlar alla sjuksköterskor och arbetsterapeuter inom kommunens särskilda boenden under en och samma organisation. På så vis kan vi skapa bättre förutsättningar, jämlik vård och värna om Örebro kommuns hälso- och sjukvårdsresurser. För dig som sjuksköterska innebär det även att du får en chef som i grunden är legitimerad och därmed är väl insatt i de frågor du står inför i arbetet.

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt och tycker om att ha egna ansvarsområden. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av arbete med vård av personer inom BPSD

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll, helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Förskollärare till Wadköpings förskola

Förskollärare
Läs mer Apr 25
Vi söker en engagerad förskollärare som vill skapa bästa möjliga förutsättningar till att erbjuda barnen på Wadköpings förskola trygg omsorg, utveckling och lärande. Vi väljer att se barn som kompetenta, nyfikna och förväntansfulla individer som tillsammans med andra utforskar och försöker förstå omvärlden. Välkommen att bli en av oss!

Om tjänsten

Välkommen till förskolan Wadköping! Som förskollärare hos oss erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas i din profession. Du omges av engagerade och stöttande kollegor som värnar om barnens bästa. Tillsammans med övriga i arbetslaget ansvarar du för barns utveckling och lärande, både för det enskilda barnet och hela gruppen. 

Förskolan har två avdelningar och ligger i ett äldre vackert hus i Wadköping. På nedervåningen finns avdelningen Månen för de yngsta och på övervåningen Solen för de äldre barnen.

Vi arbetar utforskande och projektinriktat med ett övergripande tema för hela förskolan. Arbete på avdelning där du möter barn och föräldrar på ett medvetet sätt för att de skall känna sig trygga. Vi söker dig som är medveten och reflekterande som kan sätta ord på praktiken och vill arbeta med att se hela förskolan och alla barn och vuxna som en helhet. Du vill arbeta i en verksamhet med ett Reggio Emilia-inspirerat arbetssätt där barnets bästa alltid är utgångspunkten. Vi jobbar även kontinuerligt med lärmiljön som vi ser som den tredje pedagogen. Miljön ska vara utforskande, undersökande och vi vill erbjuda barnen en mångfald av olika material. I miljön ska barnen kunna göra sina val och bli självständiga och vi strävar efter att de ska följa ”påbörja – genomföra – avsluta”. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• medverka till att varje barn och gruppen får sina behov tillgodosedda och hjälper de barn som behöver stöd i sin utveckling
• medverka till att erbjuda en god lärmiljö och att arbetet i barngruppen genomför så att barnen ges förutsättningar för utveckling, lek och lärande
• fortlöpande föra samtal med barnets vårdnadshavare om barnets trivsel, utveckling och lärande
• tillsammans med övrig personal planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet
• tillsammans med personalen i arbetslaget arbeta för att barns inflytande, delaktighet och eget ansvar
• känna till och följa gällande läroplan, lagar, policys och rutiner 

Om arbetsplatsen
Förskolorna Öster 1 är förskolorna Fridensberg, Junibacken och Wadköping. Förskolorna är placerade på Öster i Örebro. Området präglas av stadsbebyggelse och är nära stadsparken och staden. Vi har fokus på barns lärande och använder reflektion, dokumentation och projekt för att synliggöra det för barn, föräldrar, pedagoger och samhället. 

De tre förskolorna har ett gemensamt tema "barns relationer”. Utifrån temat möts vi regelbundet alla på enheten och har lärgrupper mellan förskolorna.
Vi är övningsförskola.
Varje förskola har en utvecklingsledare och personalen möts i lär- och tvärgrupper utifrån våra utmaningar och utvecklingsområden.

Du kan läsa mer om vår förskola på orebro.se/wadköping!

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Läs mer om hur det är att arbeta som förskollärare i Örebro på orebro.se/jobb/forskollarare!

Kvalifikationer
Som förskollärare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil samt har en god förståelse för hur andra människor tar till sig kunskap utifrån olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi ser att du har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändringar. Du arbetar bra med andra människor och kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med barn, vårdnadshavare och övrig personal, samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• legitimerad förskollärare, alternativt inneha behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation 

Meriterande

• erfarenhet av arbete som förskollärare
• kunskap om/erfarenhet av ett Reggio Emilia-inspirerat förhållningssätt 
• erfarenhet av ett projektinriktat arbetssätt
• erfarenhet kring språkutvecklande arbetssätt
• utbildning i eller erfarenhet av utomhuspedagogik

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: fr.o.m. 18 augusti, t.o.m. 19 juni 2026 enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Förskollärarlegitimation ska bifogas i ansökan tillsammans med behörighetsförteckning, alternativt examensbevis som berättigar dig till en legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj. Urval och intervjuer sker löpande!

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu