Örebro: Trafikingenjör till Myndighet och trafik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafikingenjör till Myndighet och trafik i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-06 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för trafikfrågor och vill vara med där det händer? Teknik- och serviceförvaltningen arbetar med frågor som påverkar Örebros medborgare gällande framkomlighet, tillgänglighet och säkerhet i trafiken. Nu söker gruppen Myndighet och trafik en driven och positiv person som har förmågan att se detaljerna som gör skillnad och vill bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt. Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag!

Om tjänsten
Du kommer tillsammans med övriga trafikingenjörer i Myndighet och trafik ingå i en större grupp som arbetar med trafikfrågor samt utformning och förvaltning av Örebros infrastruktur. Det praktiska arbetet består av frågor kring trafiksäkerhet, tillgänglighet, framkomlighet och myndighetsutövning. I rollen kommer du att ha kontakt med kollegor på andra enheter, externa aktörer och medborgare i ärenden kopplat till trafikmiljön. Som trafikingenjör på Teknik- och serviceförvaltningen får du jobba med en rad olika frågor men har också möjligheten att fördjupa dig inom vissa områden.  Det finns även andra spännande arbetsuppgifter som kommer att ingå i din tjänst i olika omfattning:

Exempel på arbetsuppgifter:

• trafiksäkerhetsinvesteringar
• sunda skolvägar
• trafikreglering
• utredning, planering och genomförande
• handlägga ärenden om trafiksäkerhet, framkomlighet och tillgänglighet
• medverka i och driva strategiska utredningar inom trafikområdet
• medverka i kommunikationen internt och externt rörande trafikfrågor
• medverka i projekt rörande trafikmiljön
• trafikanordningar, vägmärken och arbete på väg
• omvärldsbevakning
• reinvestering och drift av befintlig miljö 

Vi arbetar efter våra ledord som är Förnya - Förenkla - Förbättra.

Om arbetsplatsen
Vi utgår från fina lokaler på City Passagen, beläget i närhet till resecentrum. Hos oss på Myndighet och trafik arbetar i dagsläget 15 personer som handläggare, trafikingenjörer och kontrollant. Myndighet och trafik är en del av Park och gata.

Som medarbetare inom Park och gata bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt.

Kvalifikationer
Viktigaste kompetensen i det här uppdraget handlar om att kunna analysera och lösa problem. Det är också viktigt med kommunikation, du behärskar svenska språket på ett sätt så du obehindrat kan tala och dokumentera det som verksamheten kräver. Därtill samarbetar du bra med kollegor, interna, och externa aktörer samt medborgare. Vidare är du självgående, kan planera och ta de initiativ som behövs för att bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat högskoleexamen 180 hp alternativt yrkeshögskoleutbildning inom trafikteknik
• B-körkort för manuell växellåda
• god kunskap och erfarenhet av Officepaketet samt en vana för arbete i verksamhetssystem

Meriterande:

• erfarenhet av W3D3 och andra system som nyttjas av kommunen
• vana att arbeta i Sokigo LTF
• erfarenhet av liknande arbete och arbete i politiskt styrd organisation
• utbildning i APV
• kunskaper inom Trafiklagstiftning
• kunskaper i VGU

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 februari, urval och intervjuer sker efter annonsering.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Trafikingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Trafikingenjör.

Trafikingenjör till Gata och trafik

Läs mer Mar 27
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag.

Om tjänsten

I tjänsten hanterar och ansvarar du för frågor kring trafiksäkerhet, tillgänglighet, framkomlighet och myndighetsutövning. Samarbete är en viktig faktor och i din roll hos oss kommer du att ha kontakt med kollegor på andra enheter, externa aktörer och medborgare. Som trafikingenjör hos oss jobbar du tillsammans med andra trafikingenjörer, övriga handläggare samt processtekniker och ingår i en större grupp på 14 personer. Tillsammans arbetar ni med trafikfrågor samt utformning och förvaltning av Örebros infrastruktur. Alla utgår från Citypassagen, men vi hittas ofta ute på Örebros gator och i parker. Vi tillämpar flextid, möjligheter till semesterväxling samt friskvårdsbidrag.

Vi arbetar efter våra ledord som är Förnya - Förenkla - Förbättra.

Exempel på arbetsuppgifter:

• trafikreglering
• utredning, planering och genomförande
• handlägga ärenden om trafiksäkerhet, framkomlighet och tillgänglighet
• medverka i och driva strategiska utredningar inom trafikområdet
• medverka i kommunikationen internt och externt rörande trafikfrågor
• medverka i projekt rörande trafikmiljön

Om arbetsplatsen
Vi utgår från fina lokaler på CityPassagen, beläget i närhet till resecentrum. På enheten gata och trafik ansvarar vi för lokala trafikföreskrifter, trafiksäkerhet, trafiksignaler, skyltning, parkeringsövervakning samt tillståndsgivning och myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap vilket innebär att ta ansvar för helheten och att arbeta i team och att utveckla sin egen och medarbetarnas kompetens.

Som medarbetare på Teknik- och serviceförvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Viktigaste kompetensen i det här uppdraget handlar om att kunna analysera och lösa problem, det är också viktigt hur du sätter ord på ditt arbete, du behärskar svenska språket på ett sätt så du obehindrat kan tala och dokumentera det som verksamheten kräver. Du samarbetar bra med kollegor, interna, och externa aktörer samt medborgare. Vidare är du självgående, kan planera och ta de initiativ som behövs för att bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• civilingenjör/högskoleingenjör eller annan akademisk utbildning med inriktning mot trafik, exempelvis Yrkesutbildningen Trafikteknik alternativt betydande arbetslivserfarenhet som anses motsvara utbildningskrav
• B-körkort
• behärska digitala system såsom Officepaketet och ha en förståelse för verksamhetssystem

Meriterande:

• erfarenhet av W3D3 och andra system som nyttjas av kommunen
• vana att arbeta i Sokigo LTF
• erfarenhet av liknande arbete och arbete i politiskt styrd organisation
• utbildning och arbetserfarenhet gällande Arbete på väg
• kunskaper inom trafikslagstiftning
• kunskaper i VGU

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse - tom 20 mars 2026

Antal tjänster: 1

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Trafikingenjör

Läs mer Nov 17
Brinner du för trafikfrågor och vill vara med där det händer? Tekniska förvaltningen arbetar med frågor som påverkar Örebros medborgare gällande framkomlighet, tillgänglighet och säkerhet i trafiken. Nu behöver enheten Gata och Trafik förstärka med drivna och positiva personer som har förmågan att se detaljerna som gör skillnad och vill bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt.

Om tjänsten 
Du kommer tillsammans med övriga trafikingenjörer på Gata och Trafik ingå i en större grupp som arbetar med trafikfrågor och utformningen av Örebros infrastruktur. Det är en flexibel grupp där intresse och behov styr vilka arbetsuppgifter man kan få arbeta med. Det praktiska arbetet består av frågor kring trafiksäkerhet, tillgänglighet, framkomlighet och myndighetsutövning.

Arbetet som trafikingenjör hos oss innebär eget arbete men också samarbeten i olika grupper samt kontakter med kollegor på andra enheter, externa aktörer och medborgare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
För tillfället behöver vi förstärka inom följande områden:


• handläggning av TA-planer
• handläggning av ärenden från medborgare och andra externa parter
• handläggning av buller- och vibrationsärenden
• hantering av trafikmätningar på kommunens vägar
• handläggning av tillstånd och dispenser.

Som trafikingenjör på Tekniska förvaltningen har du dock en möjlighet att få jobba med en rad andra frågor och har också möjligheten att fördjupa dig och bli specialist inom ett visst område. Andra arbetsuppgifter kan vara: 


• trafikreglering - utredning, planering och genomförande
• handlägga ärenden om trafiksäkerhet, framkomlighet och tillgänglighet
• medverka i och driva strategiska utredningar inom trafikområdet
• medverka i kommunikationen internt och externt rörande trafikfrågor
• mätning, inventering och utredning gällande trafikfrågor

Kompetenskrav


• ingenjör med inriktning mot trafik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• B-körkort
• behärskar vanliga digitala system såsom Officepaketet samt ha en förståelse för verksamhetssystem

För att passa för denna tjänst krävs det att du är en självgående person som drivs av att arbeta målinriktat och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du en person med god social kompetens som har lätt att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och har ett strukturerat arbetssätt. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är en lagspelare med stort engagemang. Då rollen innebär många kontakter med medborgare och andra intressenter ställs höga krav på din sociala förmåga. Du har en god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• goda kunskaper i trafikförordningen
• erfarenhet av trafikreglering
• goda kunskaper i engelska
• god lokalkännedom om Örebro
• myndighetsutövning
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• kunskap om VGU
• utbildning eller erfarenhet inom arbete på väg
• erfarenhet av arbete med utformning av trafikföreskrifter
• kompetens gällande entreprenadjuridik, BAS-P och BAS-U
• erfarenhet av trafikbullerberäkningar i t.ex. Buller Väg II

Omfattning och tillträde
Anställningsform: 2 tillsvidareanställning 

2 tidsbegränsadanställning - tom december 2023

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 4

Om arbetsplatsen
Tekniska förvaltningen har idag cirka 390 medarbetare och vårt uppdrag är att ge örebroarna en god kommunteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Förutom gator, vägar, torg och parker ansvarar vi för avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp. Vi ansvarar även för intern posthantering samt utveckling, drift och support av kommunens IT-system. Tekniska förvaltningen styrs av tekniska nämnden.

Park och gata är en del av Tekniska förvaltningen med cirka 150 medarbetare inom tre enheter med drift, underhåll och utveckling av gator, trafik, torg, parker och parkering. Vi är en utvecklingsintensiv verksamhet som arbetar aktivt med att öka vår kunddialog och möta medborgarnas behov och önskemål.

Gata och trafik i sin tur ansvarar för lokala trafikföreskrifter, trafiksäkerhet, trafiksignaler, skyltning, parkeringsövervakning samt tillståndsgivning och myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap, vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och medarbetarnas kompetens.

Vi sitter i nya och moderna lokaler i Citypassagen nära Örebros Resecentrum. Lokalerna är utformade för aktivitetsbaserat arbete och möjligheten finns att delvis arbeta hemifrån.

Normal arbetstid är kl 8-17 med möjlighet till flex och varje år får man ett friskvårdsbidrag

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information

Vill du läsa mer om hur det är att arbeta inom Örebro kommun? Besök oss gärna på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30 november.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Trafikingenjör till Gata och Trafik

Läs mer Sep 13
Brinner du för trafikfrågor och vill vara med där det händer? Tekniska förvaltningen arbetar med frågor som påverkar Örebros medborgare gällande framkomlighet, tillgänglighet och säkerhet i trafiken. Nu söker vi en driven och positiv person som har förmågan att se detaljerna som gör skillnad och vill bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt!

Om tjänsten
Som Trafikingenjör arbetar du i team och kommer tillsammans med övriga trafikingenjörer på Gata och Trafik ingå i en större grupp som arbetar med trafikfrågor och utformningen av Örebros infrastruktur. Det praktiska arbetet består av frågor kring trafiksäkerhet, tillgänglighet, framkomlighet och myndighetsutövning. Som trafikingenjör hos oss kommer du att ha kontakt med kollegor på andra enheter, externa aktörer och medborgare. 

Här får du även möjlighet att jobba med en rad olika frågor men har också möjligheten att fördjupa dig och bli specialist inom ett visst område.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• trafikreglering - utredning, planering och genomförande
• handlägga ärenden om trafiksäkerhet, framkomlighet och tillgänglighet
• medverka i och driva strategiska utredningar inom trafikområdet
• medverka i kommunikationen internt och externt rörande trafikfrågor
• utfärda färdtillstånd och parkeringstillstånd
• mätning, inventering och utredning gällande trafikfrågor

Kompetenskrav

• högskole/ civilingenjör med inriktning mot trafik, sjöfart, luftfart eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som lämplig
• B-körkort

Som Trafikingenjör har du en god problemlösande analysförmåga. Du kan självständigt strukturera upp ditt arbete och kan hantera förändrade förutsättningar i vardagen och i stort. Du arbetar bra med andra människor, är bekväm att kommunicera i stora och små grupper och har en god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer både internt och externt. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så du kan kommunicera med medarbetare både internt och externt samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver i våra system.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• goda kunskaper i trafikförordningen 
• erfarenhet av trafikreglering 
• goda kunskaper i engelska
• god lokalkännedom av Örebro
• myndighetsutövning
• arbete i en politiskt styrd organisation
• kunskap om VGU
• utbildning eller erfarenhet inom arbete på väg
• erfarenhet av arbete med utformning av trafikföreskrifter

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsadanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse tom 31 augusti 2023

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Tekniska förvaltningen har idag cirka 390 medarbetare och vårt uppdrag är att ge örebroarna en god kommunteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenar i vår verksamhet. Förutom gator, vägar, torg och parker ansvarar vi för avfall, kommunens fordon samt vatten och avlopp. Vi ansvarar även för intern posthantering samt utveckling, drift och support av kommunens IT-system.

Tekniska förvaltningen styrs av tekniska nämnden. Park och gata är en del av Tekniska förvaltningen med cirka 150 medarbetare inom tre enheter med drift, underhåll och utveckling av gator, trafik, torg, parker och parkering. Vi är en utvecklingsintensiv verksamhet som arbetar aktivt med att öka vår kunddialog och möta medborgarnas behov och önskemål. Gata och trafik i sin tur ansvarar för lokala trafikföreskrifter, trafiksäkerhet, trafiksignaler, skyltning, parkeringsövervakning samt tillståndsgivning och myndighetsutövning inom verksamhetsområdet.

Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap, vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och medarbetarnas kompetens. Vi sitter i nya och moderna lokaler i Citypassagen nära Örebros Resecentrum.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 september.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Samordnare till Nätverkscentrum

Administratör
Läs mer Mar 17
Nytt
Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Legitimerad gymnasielärare i ekonomi, gärna i kombination med annat ämne

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Mar 18
Nytt
Nu har du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. RGRU ökar i elevantal och startar fler program vilket gör att behovet av lärare ökar. Det gör att vi nu kan förstärka vårt team av duktiga lärare med en lärare i företagsekonomi, entreprenörskap och möjligtvis annat ämne.

Om tjänsten

Vi söker en kreativ legitimerad gymnasielärare som med entusiasm kan skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever tillsammans med övriga kollegor. I rollen som gymnasielärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i företagsekonomi och entreprenörskap och möjligtvis annat ämne som du är behörig i. Vi ser att du använder metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse och utövar mentorskap. Du stödjer elevers sociala utveckling och fostran samt som du ska skapa en god lärandemiljö för våra elever. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du är behörig i
• använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse
• utöva mentorskap/utför klassföreståndaruppgifter
• skapa god miljö för lärande
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Rudbecksgymnasiet är en av Örebro Kommuns fyra gymnasieskolor. Skolan är centralt belägen med ca 1400 elever och ca 130 personal, här förbereder vi och rustar våra elever för framtiden genom att göra studierna varierade och verklighetsförankrade. Rudbecksgymnasiet erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program: Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, International Baccalaureate, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. På skolan finns Riksgymnasiet för döva- och hörselskadade med både högskole- och yrkesförberedande program.


Vi är en skola som har skolövergripande projekt där samtliga program deltar samt ett aktivt arbete kring trygghetsskapande aktiviteter och en uppbyggd stödorganisation för elever i behov av stöd. Vi ser vinsten av att arbeta i team och vi ser varje program som en del av en helhet. Skolan har en ämnesorganisation som lärarna ingår i, där sker kompetensutveckling samt utveckling av ämnet och undervisningen. Vi söker nu dig som har god förmåga att bygga goda relationer med elever och arbetskamrater och som vill bidra till en professionell verksamhet för att skapa en kunskapande, lugn och trygg skolmiljö. 

Vi ses på Rudbeck!

Läs mer om skolan på vår hemsida, www.orebro.se/rudbecksgymnasiet 

Rudbecksgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.

Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. 

Samarbete med övriga pedagoger samt med personal inom elevhälsan är ett måste och stor vikt läggs därför vid samarbetsförmåga. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i företagsekonomi och entreprenörskap, alternativt behörighet att undervisa i matematik, svenska som andraspråk och/eller svenska

Meriterande:

• erfarenhet av att undervisa med elever med dövhet, hörselnedsättning eller generell språkstörning 
• erfarenhet av att undervisa elever i grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 80–100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Statistiker till Utvecklings- och hållbarhetsavdelningen

Statistiker
Läs mer Mar 18
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som statistiker? Är du dessutom en driven och analytisk person som vill göra skillnad? Vi söker en ny stjärna som vill vara med och forma framtiden för vår kommun. Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt dynamiska team!

Om tjänsten

Örebro kommun har många olika verksamheter som påverkar din vardag på flera sätt, från äldreomsorg och skola till teknik och service. Som statistiker kommer du att tillhöra vår statistik- och analysfunktion, där vi tillsammans arbetar för att göra kommunens verksamheter mer faktadrivna och därmed ännu bättre. Vi stöttar våra verksamheter genom att bearbeta och analysera data från deras system eller insamlad på annat sätt. Detta skapar förutsättningar för målformulering, uppföljning och beslutsfattande baserat på fakta. Du kommer också att presentera underlag på ett pedagogiskt sätt för att effektivt nå ut med budskapet.

Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och arbetar mer i team riktade mot olika förvaltningar eller ämnesområden. I denna roll får du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra med egna idéer och tankar för att göra oss ännu bättre!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge stöd i att systematiskt analysera underlag och presentera det på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt
• stödja kommunledning och driftsförvaltningar med omvärldsanalyser
• ge metodstöd i insamling, bearbetning och visualisering av statistik
• göra statistik för uppföljning av interna mål och processer lättillgänglig för kommunens olika verksamheter
• driva och delta i utvecklingsarbete inom statistik- och datatillgångsfrågor
• delta aktivt i utvecklingen av kommunens statistik- och analysfunktion

Om arbetsplatsen
Utvecklings- och hållbarhetsavdelningens uppdrag är att ge driftsförvaltningarna och kommunledningen stöd i att leva upp till kommunens strategier och mål för en hållbar verksamhets- och samhällsutveckling. Vår avdelning består av två enheter. Du kommer i rollen som statistiker ingå i vår statistik- och analysfunktion som tillhör enheten för analys och projektkontor. Funktionen består i dagsläget av sju medarbetare.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att till viss del styra över din egen arbetstid. Det finns även möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt. I vårt pågående förändringsarbete söker vi dig som gärna tar egna initiativ och bidrar med kreativa idéer. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor, analysera och bryta ner problem för att sedan hitta lösningar. Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Vidare har du god digital kompetens och behärskar svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen, minst 180hp, med inriktning mot statistik i kombination med ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet inom statistikproduktion och/eller statistiskt analysarbete

Meriterande:

• erfarenhet av att tolka statistik och att muntlig och skriftligt presentera den på ett pedagogiskt sätt
• erfarenhet av att arbeta med statistik för uppföljning av interna mål och processer
• kompetens inom BI och BI-verktyg, exempelvis Power BI
• erfarenhet av arbete i , R
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 15. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska med samordnande uppdrag till Jeremiasgården

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Mar 18
Nytt
Vill du påverka, utveckla och bidra till en patientsäker hälso- och sjukvård för våra äldre?

Om tjänsten
Vi erbjuder här en möjlighet att arbeta som samordnande sjuksköterska. Hos oss får du många kollegor som jobbar i nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal, administratör och enhetschefer. I ditt uppdrag som samordnande sjuksköterska har du ett nära stöd av din enhetschef och stöd via ett nätverk av andra samordnande sjuksköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Tybble vårdcentral.

I rollen som samordnare ingår bland annat att samordna och prioritera det dagliga arbetet för sjuksköterskegruppen. God förmåga till samarbete och struktur är viktig del för att klara arbetet samt att vilja utveckla, arbeta med kvalitet samt arbeta kreativt. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Utöver att utföra uppdraget som sjuksköterska så kommer du i samordnande roll att uträtta ytterligare arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter i det samordnande uppdraget:

• samordna och vara ett stöd i att prioritera och fördela den dagliga planeringen
• tillsammans med administration och ledningsorganisation ansvara för schema. Kort- och långsiktig bemanning
• samordna kontakter med MAS, MAR, SAS och andra interna och externa aktörer
• planera och regelbundet följa upp det systematiska patientsäkerhetsarbetet enligt årshjul
• följa och förtydliga verksamhetens mål och inriktning samt verka för ett gemensamt förhållningssätt, exempelvis se över arbetet runt riktlinjer, policys och rutiner
• inventera kompetensbehov, samordna utbildningsinsatser och omvärldsbevaka

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära särskilt boende för äldre som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som samordnande sjuksköterska är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du arbetar bra med andra människor och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du lyssnar och kommunicerar med andra på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Som sjuksköterska har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att överta dennes känslor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med den enskilde, anhöriga och övrig personal. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• b-körkort
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård
• erfarenhet av verksamhetssystem gällande bemanningssystem, exempelvis Medvind eller motsvarande
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Teams
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Word

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av liknande samordnarroll i sjuksköterskeprofession
• vidareutbildning inom geriatrik eller liknande som arbetsgivaren bedömer motsvarande

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid med viss helgtjänstgöring (38,25 tim/v)

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska till Hemsjukvård Nordost

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Mar 18
Nytt
Till dig som är nyfiken på hemsjukvård söker vi nu medarbetare till Hemsjukvård Nordost, med placering mitt i city. Här erbjuder vi dig ett varierat uppdrag med omväxlande dagar vilket passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens inom sjuksköterskeyrket. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Inom hemsjukvården är våra patienters önskemål och behov i fokus. För dig som sjuksköterska innebär det att du självständigt bedömer, planerar, organiserar och utför medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. Du samverkar i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. Som sjuksköterska ansvarar du också för att handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten. Enligt våra mål arbetar vi mot personcentrerad vård och rehabiliterande arbetssätt och bedriver verksamheten utifrån gällande lagar, riktlinjer och rutiner som säkerställer att patienterna får de insatser de behöver.

Vi välkomnar nya kollegor som genom engagemang och nytänkande kan hjälpa oss att utveckla verksamheten och är redo att anta utmaningarna inom den kommunala hemsjukvården. Vårt erbjudande till dig blir en välkomnande arbetsgrupp och ett arbete bestående av varierande arbetsuppgifter vilket ger möjlighet till omväxling, utveckling och spännande utmaningar. Men framför allt får du ett väldigt roligt och viktigt arbete, där ingen dag är den andra lik!

För att du ska komma in i arbetet och känna dig trygg inleds anställningen med en introduktion som skräddarsys efter dina behov vad gäller innehåll och omfattning.

Tjänstgöringen är förlagd dag, kväll och helg. Vid kväll- och helgtjänstgöring samarbetar hela hemsjukvården tillsammans och utgår från en gemensam lokal.

Exempel på arbetsuppgifter som sjuksköterska:

• arbeta enligt omvårdnadsprocessen med medicinsk omvårdnad för patienter, självständig planering, genomförande av insatser, uppföljning/utvärdering av insatserna
• ge råd och vägleda, utföra undersökningar och behandlingar utifrån självständiga bedömningar
• samverka i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov
• arbeta med förebyggande hälsoarbete
• arbeta med läkemedelshantering
• handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten

Exempel på övriga arbetsuppgifter som distriktssköterska:

• extra ansvar att förmedla strukturerade arbetssätt till dina kollegor
• förskrivningsrätt och använda dina kunskaper om läkemedels egenskaper, ordination och dess biverkningar
• utifrån fördjupad kunskap göra hälsoekonomiska val för utredning och behandling
• handleda kollegor i områden med utbildningsbehov och vara en drivkraft på väg mot Nära vård

Om arbetsplatsen
Vi har idag våra lokaler på Järntorget, men kommer framåt hösten att flytta till helt nybyggda och fräscha lokaler i Skebäck. Där kommer vi dela byggnad med Skebäcks vårdcentral samt kommunala hemvårdsenheter. Hos oss arbetar idag sex sjuksköterskor, fem arbetsterapeuter, två undersköterskor och en enhetschef som tillsammans bildar en erfaren och kompetent arbetsgrupp som har en fin stämning tillsammans. Vårt upptagningsområde är i Norrcity samt de östra delarna av Örebro. 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, och ser möjligheter och lösningar i det du ställs inför. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort (för manuell växellåda)

Meriterande:

• distriktssjuksköterska
• geriatrikutbildning
• vidareutbildning som är relevant till tjänsten
• erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård
• kunskap och erfarenhet av dokumentationssystem, ex Treserva, Lifecare, Pascal, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim och Sommarvikarier till Ängens Vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 29
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Ängen har fyra avdelningar och som ny hos oss börjar du först på en avdelning för att sedan introduceras för att lär dig hela huset. Här blir du välkomnad till ett team som månar om varandra och som tillsammans ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat och rehabiliterande förhållningssätt med målet att varje dag skapa en meningsfull vardag för de som bor hos oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• arbeta utifrån genomförandeplan och ett personcentrerat arbetssätt
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom boendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Boendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: dag, kväll, natt och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars, urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu