Örebro: BIM Utvecklare till Geodataenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet BIM Utvecklare till Geodataenheten i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med på vår resa in i den digitala samhällsbyggnadsprocessen? För att säkra och stödja utveckling och implementering av nya digitala tjänster söker vi nu en ny medarbetare till Stadsbyggnad för att förstärka pågående och kommande utveckling kopplat till BIM och City Information Modeling (CIM) samt Internet of things (IOT) och Digital tvilling (DT).

Om tjänsten
Aktuell tjänst ska säkerställa att förvaltningen och övriga kommunen har tillgång till kvalitetssäkrat stöd inom BIM samt bistå med expertkunskaper i projekt, utredningar och vid framtagande av beslutsunderlag. Fokus i tjänsten är inom området teknik, metodik och anpassade lösningar för olika verksamheter. Rollen innebär att ta ansvar för bevakning av den tekniska utvecklingen och föreslagande av nya och /eller förändrade arbetssätt. Vidare innebär rollen att utbilda internt inom områdena. Vi har arbetat med BIM-processer och kravställning och nu vill vi gå vidare med nästa steg i arbetet med BIM och CIM. Vårt mål är att få in BIM-flöden i verksamheterna så att dessa modeller kan effektivisera arbetet och samtidigt berika kommunmodellen, vår digitala Digital tvilling. Målet är att hantera och förädla BIM med hög kvalitet och fullständighet samt integrera BIM i en kontext samt att tillhandahålla den expertkunskap som efterfrågas.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utveckla, kravställa, och samordna rutiner inom BIM/CIM hantering
• integrera BIM modellerna inom olika användningsområden såsom CIM, Digital tvilling och olika typer av visualiseringar
• arbeta brett inom Geodataverksamheten och mer expertinriktat inom verksamhetsområden som omfattar och har koppling till CIM, Digital tvilling och 3D visualisering
• driva, utmana och motivera nyttor med ny teknik och arbetssätt för att utveckla det kommunala uppdraget inom bygg, planering och teknisk infrastruktur

Om arbetsplatsen
På Miljö-och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar cirka 190 medarbetare med olika specialistkunskaper och i en uppdelning på fyra avdelningar: Mark och exploatering, Stadsplanering, Bygglov och Miljö. Geodataenheten tillhör Stadsplanering där också Översiktsplanering, Stadsmiljö och trafik samt Detaljplan finns. Vi är en sammansvetsad förvaltning, vi lär oss av varandra och vi strävar ständigt mot en än högre tillitskultur. Geodataenheten har för närvarande 15 medarbetare och en enhetschef. På enheten finns både mät- och GIS-ingenjörer samt geodatastrateg och visualiseringsutvecklare. Vårt kontor Citypassagen är modernt och aktivitetsbaserat och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Du är en drivande och engagerad person med förmåga att leda och skapa förändring på ett inspirerande sätt. Du arbetar målinriktat och tar ansvar för att uppnå konkreta resultat, samtidigt som du har en naturlig fallenhet för att samarbeta och skapa goda relationer. Med din analytiska förmåga och lösningsfokus hanterar du utmaningar på ett strukturerat och kreativt sätt. Du kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren, vilket gör att du skapar förtroende och engagemang i dina samarbeten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk- eller yrkeshögskoleutbildning inom BIM i kombination med andra närliggande ämnen såsom Digital tvilling och 3D Visualiseringar
• kunskaper om GIS/Geodata
• vana att hantera program och system som används inom BIM, dvs verktyg såsom: Revit, Navisworks, Infraworks (något av dessa)
• du behärskar det svenska och engelska språket väl och har god förmåga att kommunicera i tal och skrift

Meriterande:

• erfarenhet av strategiskt förändringsarbete
• FME-bearbetning av BIM- modeller
• BIM och VR/AR i Unreal Engine/Cesium eller liknande
• arbetslivserfarenhet från Geodatahantering inom kommunal samhällsplanering eller liknande roll i annan offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 februari, urval och intervjuer sker efter annonsering.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Örebro som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning.

Morgondagens projektingenjör - Örebro & Eskilstuna

Läs mer Feb 6
Hur bygger man morgondagens transportsystem? Nu söker Trafikverket återigen dig som har viljan, engagemanget och drivet att arbeta i rollen som projektingenjör! Var med och gör Sverige närmare.


Morgondagens projektingenjör - Örebro & Eskilstuna

Arbetsuppgifter

Vill du utvecklas till morgondagens projektingenjörer och framtidens projektledare på sikt? I september 2025 startar vi nästa utbildningsprogram för morgondagens projektingenjör.
Programmet kommer pågå under tre terminer och vara parallellt med din anställning. Under programmets gång kommer du att få möjlighet att växa och utveckla din kompetens inom profession - för att senare ha stora möjligheter att utvecklas till projektledare på sikt!
Kom och bli en del av Trafikverket!
Vad gör en projektingenjör på Trafikverket?
Som projektingenjör på Trafikverket är din primära uppgift att stötta projektledare i väg- och/eller järnvägsprojekt. Som en del av projektledningen ansvarar du för att driva mindre projekt eller delar av större projekt - från planering till produktion. Du medverkar i upphandlingar, deltar i projekt- och byggmöten samt har insikt i kontraktsinnehåll för både konsultuppdrag och entreprenader. Du har en nyckelroll med stor bredd och variation i arbetsuppgifterna.
Din utveckling som projektingenjör
Hos oss på Trafikverket får du goda möjligheter att utvecklas, både genom att ta större ansvar i olika projekt och genom att leda mindre projekt från start till mål. Vi delar hela tiden erfarenheter, förbättrar våra arbetssätt och tänker nytt. Allt med ambitionen att utveckla såväl dig som vår verksamhet.
Trafikverket är en stor organisation och du kommer att ha goda möjligheter att vidareutvecklas utifrån din erfarenhet och kompetens. Du får tillgång till ett kompetensnätverk där du kan utbyta erfarenheter och bygga nätverk inom hela Trafikverket.
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer och vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2024.

Övrig information

Vid ansökan vill vi att du bifogar intyg på din godkända utbildning och/eller examensbevis samt kopia på ditt körkort. Personligt brev ska du inte bifoga. Beräknar du ta examen under 2025 behöver du komplettera din ansökan med detta bevis/intyg innan en anställning kan påbörjas.
Är du intresserad av flera placeringsorter? Var uppmärksam på att du ska kunna befinna dig på den placeringsorten du söker till och arbeta från den orten. Aktuella orter är Borlänge, Gävle, Göteborg, Halmstad, Jönköping, Linköping, Kristianstad, Växjö, Luleå, Skellefteå, Malmö, Norrköping, Nyköping, Skövde, Solna, Sundsvall, Trollhättan, Uppsala, Västerås, Örebro och Eskilstuna.
Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
För en träffsäker och objektiv rekrytering använder vi webbaserade tester i vårt urval. Testerna är ett objektivt verktyg helt oberoende av ålder, kön, etnicitet etc. som gör att de är rättvisa och motverkar diskriminering. Det innebär att alla kandidater bedöms på samma sätt.
Har du frågor om utbildningsprogrammet? Se länken längst ner. På denna landningssida kommer du hitta kontaktuppgifter till de som är ansvariga för utbildningsprogrammet samt beräknad tidplan för rekryteringsprocessen.
#utbildningsprogram

Kvalifikationer

Vem är du?
Vi söker dig som är i starten av din karriär och som vill fördjupa och bredda din kompetens som projektingenjör och på sikt vilja utvecklas till en roll som projektledare hos oss!
För att lyckas i denna roll ser vi att du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ eftersom projektingenjörer har många kontaktytor och samarbeten både internt och externt. Du är analytisk, van vid att arbeta enligt en tydlig process, strukturerar och planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och bidrar aktivt till de gemensamma målen.
Kvalifikationsmässigt söker vi dig som:
·har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp uttagen 2023, 2024 eller kommer att ta din examen senast augusti 2025 inom teknik, samhällsbyggnad eller samhällsplanering
·har god svenska i tal och skrift
·har B-körkort

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

Läs mer här

Morgondagens projektingenjörer

https://www.trafikverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/utbildningsprogram-for-projektingenjorer/

Ansök nu

Projektingenjör till Svevias tillverkningsverksamhet

Läs mer Jan 21
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Projektingenjör till division Industri och vår tillverkningsverksamhet. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. På Svevia står säkerheten högst upp på agendan. Vår huvudsakliga affär är tillverkning av asfalt, väglinjematerial och bitumenemulsion och varje dag befinner sig majoriteten av våra medarbetare ute på våra fabriker. Vi samverkar med övrig verksamhet dygnets alla timmar som är ständigt i rörelse och förflyttar sig dit kunderna vill. Med rekryteringen av en projektingenjör vill vi stärka och utveckla vårt säkerhets- och arbetsmiljöarbete.
Ditt uppdrag som Projektingenjör


Denna roll skiljer sig från en traditionell projektingenjörs roll hos oss. Vi har för avsikt att öka fokuset på säkerhet- och arbetsmiljöfrågor i verksamheten, på riktigt. I denna roll kommer du arbeta produktionsnära och stötta chefer och medarbetare i frågor kring säkerhet- och arbetsmiljö, men även avdelningsövergripande insatser. Exempelvis handlar det om att;
operativt stötta chefer och projekt i olika arbetsuppgifter såsom att genomföra ronder i verksamheten och ta fram arbetsberedningar för projekten
utbildningsansvar för våra medarbetare inför säsong kring arbetsmiljö och säkerhet, kravutbildningar och verka för att frågorna lyfts i olika forum under säsongen
vara en förlängning av det stöd som ges från Industri stab och KMA-gruppen till verksamheten. De arbetar mer strategiskt inom området och ditt uppdrag blir att föra ut och stötta i det praktiska genomförandet
vara miljö-, kvalité- och utbildningssamordnare för avdelningen
projektleda olika initiativ kring säkerhet och arbetsmiljö.

I rollen som projektingenjör kommer du samverka med Avdelningschef, Arbetschefer och Platschefer som sitter geografiskt placerade mellan Stockholm/Örebro i norr till Helsingborg i söder. Denna roll ingår i staben för avdelning tillverkning.
Placering för denna tjänst är flexibel, men vi ser fördelaktigt på Örebroregionen. En del av arbetet kommer såklart ske på distans men för att jobba med grupper, informera och utbilda, behöver det ske genom fysisk närvaro. Därför förekommer resor flera gånger i månaden och B-körkort är ett krav.

Vem är du?
För denna roll söker vi dig som själv har arbetat minst 2-3år i vår bransch, gärna med erfarenhet av tillverkningsindustrier och som vill ta nästa steg framåt i din utveckling. Det är meriterande om du tidigare haft en roll som arbetsledande alternativt samordnande roll i produktion.
För att lyckas i rollen behöver du både trivas och vilja verka i en operativ roll. Tanken är att Projektingenjören ska arbeta produktionsnära och stötta chefer och verksamheten “hands-on”. För oss innebär det att praktiskt hjälpa till och utföra, inte bara ge instruktioner och vägledning.
Då vi vill att du ska informera och utbilda medarbetare i frågorna så är det viktigt att du trivs att jobba med och prata inför grupper, utmana i diskussion samt våga ifrågasätta invanda beteenden och uppfattningar. Du är en god kommunikatör som kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper och är en katalysator för förändring.
Du är bekväm med att arbeta både på distans och på plats, dvs på våra fabriker men även tillsammans med chefer på deras arbetsplats. Du ser värdet i att vara fysiskt närvarande på våra arbetsplatser när det behövs för att bygga relationer, skapa effektiva samarbeten och säkerställa att information och utbildning når fram på bästa sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse men för vår del så snart som möjligt

En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.
Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.
Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.
Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och informationDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer samt referenstagning.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 16/2. Urval görs löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande Avdelningschef Erik Andersson, erik.andersson@svevia.se. För frågor om processen kan du kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på oskar.knaust@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Projektingenjör till NCC Civil Örebro

Läs mer Nov 14
Vi söker nu en projektingenjör till Civil Middle Örebro som är en del av affärsområdet Infrastructure. Vi bygger och utvecklar framtidens miljö för arbete, boende och infrastruktur och utför olika typer av?projekt inom mark, väg och anläggning inom regionen. 
Som projektingenjör arbetar du som spindel i nätet ute i produktionen och stöttar platschefer i frågor som rör ekonomi, planering, kvalité, miljö, inköp och övrig administration. I rollen samverkar du med projektchef och platschef och upprättar bland annat produktionskalkyl, planeringsunderlag samt sköter löpande ekonomiavstämningar och prognoser.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning mot bygg och har under ett par år skaffat dig erfarenhet från en liknande roll, gärna med starkt fokus på kostnadsstyrning och projektekonomi.
För att trivas i rollen som projektingenjör behöver du självständigt kunna planera och driva ditt arbete framåt och ha ett öga för detaljer. Du är en lagspelare som har förmågan att skapa och utveckla relationer, både med kunder och våra interna team bestående av chefer, specialister och övriga medarbetare. 

Tjänsten är en provanställning/tillsvidareanställning
Placeringsort: Örebro
Då dina kollegor är utspridda inom avdelningen kommer rollen även innebära resor i tjänsten och B-körkort är ett krav.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater. 

Vi erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Kontakt och ansökan
Vid frågor kontakta gärna rekryterande chef;
Peter Thorsén, Produktionschef NCC Örebro & Södermanland, peter.thorsen@ncc.se 
alternativt Josefine Axelsson (HR) på josefine.axelsson@ncc.se. 

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 2024-11-30. Varmt välkommen med din ansökan!
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.
Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur, grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden.
Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Avdelning Civil Middle är en del av affärsområdet Infrastructure som idag har en stark position på marknaden. Vi bygger och utvecklar framtidens miljö för arbete, boende och infrastruktur och utför olika typer av?projekt inom mark, väg och anläggning inom regionen.

Ansök nu

Junior projektör inom bygg/arkitektur!

Läs mer Nov 1
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som byggprojektör? Vill du vara en del av ett dynamiskt och framgångsrikt konsultbolag som värdesätter innovation, hållbarhet och kvalitet? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om rollen
Som byggprojektör hos vår kund kommer du att spela en nyckelroll i att planera, designa och genomföra byggprojekt av varierande storlek och komplexitet. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Skapa och granska byggnadsritningar och tekniska specifikationer.
Samordna med arkitekter, ingenjörer och andra specialister.
Säkerställa att alla projekt följer gällande byggnormer och regler.


Vem är du?
För att lyckas i rollen som byggprojektör ser vi att du har följande kvalifikationer:

Eftergymnasial utbildning inom byggteknik eller som byggingenjör, minst på YH-nivå.
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Stark problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.


Vårt erbjudande
Vår kund erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Förmånerna inkluderar:
Friskvårdsbidrag för att stödja din hälsa och välmående.
Flexibel arbetstid som ger dig balans mellan arbete och fritid.
Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt.
En arbetsplats som värdesätter innovation och hållbarhet.


Om vår kund
Vår kund är ett ledande konsultbolag inom samhällsbyggnation med en stark närvaro på marknaden. De är kända för sin höga kvalitet och sitt engagemang för hållbara lösningar. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta med några av de mest spännande projekten i branschen och bidra till att forma framtidens byggnader.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
Intervjuer
Tester
Referenstagning
Intervju med kunden


Villkor
Anställningen är på heltid med start enligt överenskommelse. Lön och övriga villkor diskuteras under rekryteringsprocessen.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett framgångsrikt team? Skicka in din ansökan redan idag och låt oss tillsammans bygga framtidens byggnader!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Samordnare till Nätverkscentrum

Administratör
Läs mer Mar 17
Nytt
Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Legitimerad gymnasielärare i ekonomi, gärna i kombination med annat ämne

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Mar 18
Nytt
Nu har du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. RGRU ökar i elevantal och startar fler program vilket gör att behovet av lärare ökar. Det gör att vi nu kan förstärka vårt team av duktiga lärare med en lärare i företagsekonomi, entreprenörskap och möjligtvis annat ämne.

Om tjänsten

Vi söker en kreativ legitimerad gymnasielärare som med entusiasm kan skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever tillsammans med övriga kollegor. I rollen som gymnasielärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i företagsekonomi och entreprenörskap och möjligtvis annat ämne som du är behörig i. Vi ser att du använder metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse och utövar mentorskap. Du stödjer elevers sociala utveckling och fostran samt som du ska skapa en god lärandemiljö för våra elever. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du är behörig i
• använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse
• utöva mentorskap/utför klassföreståndaruppgifter
• skapa god miljö för lärande
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Rudbecksgymnasiet är en av Örebro Kommuns fyra gymnasieskolor. Skolan är centralt belägen med ca 1400 elever och ca 130 personal, här förbereder vi och rustar våra elever för framtiden genom att göra studierna varierade och verklighetsförankrade. Rudbecksgymnasiet erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program: Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, International Baccalaureate, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. På skolan finns Riksgymnasiet för döva- och hörselskadade med både högskole- och yrkesförberedande program.


Vi är en skola som har skolövergripande projekt där samtliga program deltar samt ett aktivt arbete kring trygghetsskapande aktiviteter och en uppbyggd stödorganisation för elever i behov av stöd. Vi ser vinsten av att arbeta i team och vi ser varje program som en del av en helhet. Skolan har en ämnesorganisation som lärarna ingår i, där sker kompetensutveckling samt utveckling av ämnet och undervisningen. Vi söker nu dig som har god förmåga att bygga goda relationer med elever och arbetskamrater och som vill bidra till en professionell verksamhet för att skapa en kunskapande, lugn och trygg skolmiljö. 

Vi ses på Rudbeck!

Läs mer om skolan på vår hemsida, www.orebro.se/rudbecksgymnasiet 

Rudbecksgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.

Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. 

Samarbete med övriga pedagoger samt med personal inom elevhälsan är ett måste och stor vikt läggs därför vid samarbetsförmåga. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i företagsekonomi och entreprenörskap, alternativt behörighet att undervisa i matematik, svenska som andraspråk och/eller svenska

Meriterande:

• erfarenhet av att undervisa med elever med dövhet, hörselnedsättning eller generell språkstörning 
• erfarenhet av att undervisa elever i grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 80–100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Statistiker till Utvecklings- och hållbarhetsavdelningen

Statistiker
Läs mer Mar 18
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som statistiker? Är du dessutom en driven och analytisk person som vill göra skillnad? Vi söker en ny stjärna som vill vara med och forma framtiden för vår kommun. Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt dynamiska team!

Om tjänsten

Örebro kommun har många olika verksamheter som påverkar din vardag på flera sätt, från äldreomsorg och skola till teknik och service. Som statistiker kommer du att tillhöra vår statistik- och analysfunktion, där vi tillsammans arbetar för att göra kommunens verksamheter mer faktadrivna och därmed ännu bättre. Vi stöttar våra verksamheter genom att bearbeta och analysera data från deras system eller insamlad på annat sätt. Detta skapar förutsättningar för målformulering, uppföljning och beslutsfattande baserat på fakta. Du kommer också att presentera underlag på ett pedagogiskt sätt för att effektivt nå ut med budskapet.

Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och arbetar mer i team riktade mot olika förvaltningar eller ämnesområden. I denna roll får du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra med egna idéer och tankar för att göra oss ännu bättre!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge stöd i att systematiskt analysera underlag och presentera det på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt
• stödja kommunledning och driftsförvaltningar med omvärldsanalyser
• ge metodstöd i insamling, bearbetning och visualisering av statistik
• göra statistik för uppföljning av interna mål och processer lättillgänglig för kommunens olika verksamheter
• driva och delta i utvecklingsarbete inom statistik- och datatillgångsfrågor
• delta aktivt i utvecklingen av kommunens statistik- och analysfunktion

Om arbetsplatsen
Utvecklings- och hållbarhetsavdelningens uppdrag är att ge driftsförvaltningarna och kommunledningen stöd i att leva upp till kommunens strategier och mål för en hållbar verksamhets- och samhällsutveckling. Vår avdelning består av två enheter. Du kommer i rollen som statistiker ingå i vår statistik- och analysfunktion som tillhör enheten för analys och projektkontor. Funktionen består i dagsläget av sju medarbetare.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att till viss del styra över din egen arbetstid. Det finns även möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt. I vårt pågående förändringsarbete söker vi dig som gärna tar egna initiativ och bidrar med kreativa idéer. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor, analysera och bryta ner problem för att sedan hitta lösningar. Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Vidare har du god digital kompetens och behärskar svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen, minst 180hp, med inriktning mot statistik i kombination med ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet inom statistikproduktion och/eller statistiskt analysarbete

Meriterande:

• erfarenhet av att tolka statistik och att muntlig och skriftligt presentera den på ett pedagogiskt sätt
• erfarenhet av att arbeta med statistik för uppföljning av interna mål och processer
• kompetens inom BI och BI-verktyg, exempelvis Power BI
• erfarenhet av arbete i , R
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 15. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska med samordnande uppdrag till Jeremiasgården

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Mar 18
Nytt
Vill du påverka, utveckla och bidra till en patientsäker hälso- och sjukvård för våra äldre?

Om tjänsten
Vi erbjuder här en möjlighet att arbeta som samordnande sjuksköterska. Hos oss får du många kollegor som jobbar i nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal, administratör och enhetschefer. I ditt uppdrag som samordnande sjuksköterska har du ett nära stöd av din enhetschef och stöd via ett nätverk av andra samordnande sjuksköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Tybble vårdcentral.

I rollen som samordnare ingår bland annat att samordna och prioritera det dagliga arbetet för sjuksköterskegruppen. God förmåga till samarbete och struktur är viktig del för att klara arbetet samt att vilja utveckla, arbeta med kvalitet samt arbeta kreativt. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Utöver att utföra uppdraget som sjuksköterska så kommer du i samordnande roll att uträtta ytterligare arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter i det samordnande uppdraget:

• samordna och vara ett stöd i att prioritera och fördela den dagliga planeringen
• tillsammans med administration och ledningsorganisation ansvara för schema. Kort- och långsiktig bemanning
• samordna kontakter med MAS, MAR, SAS och andra interna och externa aktörer
• planera och regelbundet följa upp det systematiska patientsäkerhetsarbetet enligt årshjul
• följa och förtydliga verksamhetens mål och inriktning samt verka för ett gemensamt förhållningssätt, exempelvis se över arbetet runt riktlinjer, policys och rutiner
• inventera kompetensbehov, samordna utbildningsinsatser och omvärldsbevaka

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära särskilt boende för äldre som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som samordnande sjuksköterska är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du arbetar bra med andra människor och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du lyssnar och kommunicerar med andra på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Som sjuksköterska har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att överta dennes känslor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med den enskilde, anhöriga och övrig personal. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• b-körkort
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård
• erfarenhet av verksamhetssystem gällande bemanningssystem, exempelvis Medvind eller motsvarande
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Teams
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Word

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av liknande samordnarroll i sjuksköterskeprofession
• vidareutbildning inom geriatrik eller liknande som arbetsgivaren bedömer motsvarande

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid med viss helgtjänstgöring (38,25 tim/v)

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska till Hemsjukvård Nordost

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Mar 18
Nytt
Till dig som är nyfiken på hemsjukvård söker vi nu medarbetare till Hemsjukvård Nordost, med placering mitt i city. Här erbjuder vi dig ett varierat uppdrag med omväxlande dagar vilket passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens inom sjuksköterskeyrket. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Inom hemsjukvården är våra patienters önskemål och behov i fokus. För dig som sjuksköterska innebär det att du självständigt bedömer, planerar, organiserar och utför medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. Du samverkar i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. Som sjuksköterska ansvarar du också för att handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten. Enligt våra mål arbetar vi mot personcentrerad vård och rehabiliterande arbetssätt och bedriver verksamheten utifrån gällande lagar, riktlinjer och rutiner som säkerställer att patienterna får de insatser de behöver.

Vi välkomnar nya kollegor som genom engagemang och nytänkande kan hjälpa oss att utveckla verksamheten och är redo att anta utmaningarna inom den kommunala hemsjukvården. Vårt erbjudande till dig blir en välkomnande arbetsgrupp och ett arbete bestående av varierande arbetsuppgifter vilket ger möjlighet till omväxling, utveckling och spännande utmaningar. Men framför allt får du ett väldigt roligt och viktigt arbete, där ingen dag är den andra lik!

För att du ska komma in i arbetet och känna dig trygg inleds anställningen med en introduktion som skräddarsys efter dina behov vad gäller innehåll och omfattning.

Tjänstgöringen är förlagd dag, kväll och helg. Vid kväll- och helgtjänstgöring samarbetar hela hemsjukvården tillsammans och utgår från en gemensam lokal.

Exempel på arbetsuppgifter som sjuksköterska:

• arbeta enligt omvårdnadsprocessen med medicinsk omvårdnad för patienter, självständig planering, genomförande av insatser, uppföljning/utvärdering av insatserna
• ge råd och vägleda, utföra undersökningar och behandlingar utifrån självständiga bedömningar
• samverka i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov
• arbeta med förebyggande hälsoarbete
• arbeta med läkemedelshantering
• handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten

Exempel på övriga arbetsuppgifter som distriktssköterska:

• extra ansvar att förmedla strukturerade arbetssätt till dina kollegor
• förskrivningsrätt och använda dina kunskaper om läkemedels egenskaper, ordination och dess biverkningar
• utifrån fördjupad kunskap göra hälsoekonomiska val för utredning och behandling
• handleda kollegor i områden med utbildningsbehov och vara en drivkraft på väg mot Nära vård

Om arbetsplatsen
Vi har idag våra lokaler på Järntorget, men kommer framåt hösten att flytta till helt nybyggda och fräscha lokaler i Skebäck. Där kommer vi dela byggnad med Skebäcks vårdcentral samt kommunala hemvårdsenheter. Hos oss arbetar idag sex sjuksköterskor, fem arbetsterapeuter, två undersköterskor och en enhetschef som tillsammans bildar en erfaren och kompetent arbetsgrupp som har en fin stämning tillsammans. Vårt upptagningsområde är i Norrcity samt de östra delarna av Örebro. 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, och ser möjligheter och lösningar i det du ställs inför. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort (för manuell växellåda)

Meriterande:

• distriktssjuksköterska
• geriatrikutbildning
• vidareutbildning som är relevant till tjänsten
• erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård
• kunskap och erfarenhet av dokumentationssystem, ex Treserva, Lifecare, Pascal, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim och Sommarvikarier till Ängens Vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 29
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Ängen har fyra avdelningar och som ny hos oss börjar du först på en avdelning för att sedan introduceras för att lär dig hela huset. Här blir du välkomnad till ett team som månar om varandra och som tillsammans ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat och rehabiliterande förhållningssätt med målet att varje dag skapa en meningsfull vardag för de som bor hos oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• arbeta utifrån genomförandeplan och ett personcentrerat arbetssätt
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom boendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Boendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: dag, kväll, natt och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars, urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu