Örebro: Sommarvikariat till Multigruppen, OT-gruppen och Athena-gruppen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarvikariat till Multigruppen, OT-gruppen och Athena-gruppen i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Är du i början av din karriär inom socialt arbete och vill ha praktisk erfarenhet inom ett spännande område? Vi erbjuder nu utvecklande och meriterande sommarvikariat på våra HVB-hem!

Om tjänsten

Varmt välkommen till Örebro kommun och Socialförvaltningen område IFO, Hem för vård eller boende!

Vi har 3 HVB-hem för ungdomar med psykosocial problematik; Multigruppen, OT-gruppen och Athena-gruppen och vi kan nu erbjuda sommarvikariat för dig som studerar eller har studerat till socionom, behandlingsassistent eller annan form av beteendevetenskap. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och få nya kunskaper inom arbete med ungdomar. 

Som sommarvikarie på HVB kommer du ingå i ett lagarbete med bl.a. kuratorer, behandlare, stödpedagoger och behandlingsassistenter. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• tillsammans med övrig personal upprätthålla strukturer och erbjuda ungdomarna och deras familjer trovärdiga relationer
• kontakter med exempelvis Socialförvaltningens utredningsenhet, BUP, skola och sjukvård
• individuella samtal, föräldrasamtal, social träning tillsammans med ungdomar
• arbeta nära ungdomarna i verksamheten och delta i vardagliga sysslor 

Om arbetsplatserna
Multigruppen är ett HVB-hem för ungdomar i åldern 15–19 år med olika former av psykosocial problematik. Multigruppen vilar på en inlärningspsykologisk grund och behandlingen sker utifrån kognitiv beteendeterapi. Här har vi 8 HVB-platser för behandling samt 4 akutplatser. Verksamheten finns på Norr.

OT-gruppen är ett HVB-hem för ungdomar i åldern 13-18 år som är i behov av socialt stöd och psykologisk behandling. Här finns 15 platser i miljöterapin varav 9 är HVB-platser och 6 platser är i strukturerad öppenvård. Behandlingen är organiserad utifrån mentaliseringsbaserad miljöterapi och baseras på en psykodynamisk grundsyn. Verksamheten finns i Karlslundsområdet.

Athena-gruppen utgår från en integrativ teoretisk grund och är ett HVB som drivs av 2 nämnder i samverkan, socialnämnden och funktionsstödsnämnden. Målgruppen är barn och ungdomar 13-18 år som även har en konstaterad eller misstänkt funktionsnedsättning. Här finns 8 platser och verksamheten finns i Mellringe.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss hos oss behöver du vara trygg och ha självinsikt. Du är stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra med andra människor och kan sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. 

Vi ser att du som söker är tydlig och har en god kommunikativ förmåga då kontakten med ungdomarna är en viktig del av arbetet. Du kan anpassa dig till mottagaren och anpassa dig utifrån dennes förutsättningar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med ungdomarna och övrig personal, samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver.? 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• pågående eller avslutad utbildning till socionom eller behandlingsassistent, alternativt annan beteendevetenskaplig utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• B-körkort för manuell växellåda

Meriterande:

• erfarenhet av behandlingsarbete med ungdomar och deras familjer
• erfarenhet av behandlingsarbete på HVB 
• erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar som har funktionsvariationer

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Arbetstid: dag/kväll eller natt

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: Fr.o.m. mitten av juni t.o.m. 31 augusti

Antal tjänster: flertal

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar på HVB-hem är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret samt utdrag ur misstankeregistret.

Löpande urval kan komma att tillämpas.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som

Nedan visas andra jobb i Örebro som .

Boendestödjare, Krokusgatan LSS.

Läs mer Nov 26
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om oss
Krokusgatans gruppboendeligger i ett härligt villaområde, närhet till både skog, motionsspår,restaurang och busshållsplatser. Ett boendeför vuxna som omfattas av LSS personkrets 1 med autismspektrum eller intellektuell funktionsnedsättning.
Om tjänsten
Vi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring.Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor.
I rollen arbetar du med att:
- Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser
- Planerar och genomför aktiviteter med klienten
- Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter
- Dag, kväll, helg, sovande jour.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.
För att söka tjänsten krävs det att du har:
- Utbildning som undersköterska, specialpedagog, beteendevetare eller liknade yrkesroller med betyg.
- Erfarenhet från liknande verksamhet
- Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
KontaktuppgifterJane Ernestam. 076 102 27 80.
Nina Jalo. nina.jalo@humana.se

Ansök nu

Stödassistent till Hovsta enhet 2:4

Läs mer Jan 28
Vill du jobba med människor hos en av Sveriges största arbetsgivare?

Om tjänsten
Som stödassistent inom personlig assistans har du ett samordnat ansvar där du planerar, genomför och följer upp det dagliga arbetet. Din roll innebär att finnas till hands, stötta, vara tryggheten och sätta servicemottagarens behov i centrum. Arbetet handlar ofta om att hjälpa till med sådant som ingår i vardagen och utifrån servicemottagarens behov och önskemål. Det kan vara omvårdnadsinsatser, vardagssysslor samt aktiviteter som servicemottagaren uppskattar. Servicemottagaren ska få stöd att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt.

Som personlig assistent blir du anställd i Örebro kommun men arbetar hemma hos en servicemottagare. I just denna placering kommer du vara ensam assistent och inte har kollegor att arbeta med. Här kommer du att stötta en 70-årig kvinna som är bosatt cirka en mil norr om Örebro. Det finns goda förbindelser med stadsbuss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• underlätta och stödja servicemottagare i det vardagliga livet utifrån behov och beviljad insats
• planera, genomföra och följa upp det dagliga arbetet med stöd-, service-, omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med servicemottagaren
• utföra serviceuppgifter (tex städning, tvätt, inköp)
• utföra omvårdnadsarbete såsom personlig hygien, påklädning, förflyttning, hjälp vid måltider m.m. utifrån brukarens behov
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner. Arbeta och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns.

Om arbetsplatsen
Servicemottagaren bor cirka en mil norr om Örebro. Det finns goda möjligheter att ta sig med kollektivtrafik, buss. 

Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen orebro.se/jobb/socialtarbete

Kvalifikationer
Som stödassistent hos oss är du trygg och stabil som person. I ditt arbete är en person som tar ansvar och kan själv driva dina processer vidare. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Vidare är du stabil och kontrollerad i stressituationer och trots det fokuserar du på rätt saker. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• kunna tala bosniska
• grundläggande datorkunskaper

Meriterande:

• B-körkort
• dokumenterad erfarenhet av arbete som personlig assistent
• erfarenhet av omvårdnad
• erfarenhet av social dokumentation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 februari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Stödassistent till Hjälmarsbergs gruppboende

Läs mer Jan 20
Är du intresserad av att jobba med människor och utveckling? Då kan tjänsten som stödassistent på Hjälmarsbergs bostad med särskild service vara rätt för dig!

Om tjänsten

Som stödassistent på Hjälmarsbergs gruppbostad arbetar du med att stötta fyra servicemottagare i alla delar av livet. Gruppbostaden riktar sig till personer med funktionsnedsättningar som har behov av personalstöd under hela dygnet. Varje boende har en egen lägenhet vilket ger möjlighet till självständigt liv med stöd från personalgruppen i samma hus. Vi arbetar med individen och dennes utveckling och är noga med att ge insatser som ger effekt så att servicemottagaren kan leva ett så självständigt och gott liv som möjligt. Vi anser att våra insatser ska vara lärande men också utmana och utveckla individens förmågor. 

Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillsammans med dina kollegor erbjuda anpassat pedagogiskt stöd som bidrar till ett meningsfullt, självständigt och utvecklande liv i enlighet med LSS. Servicemottagarna utövar olika aktiviteter som simning, dans och ridning, något som du som stödassistent förväntas stötta i. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för att hitta lämpliga aktiviteter/arbetsuppgifter i samråd med servicemottagarna
• utifrån delegation viss medicinhantering
• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt, inköp m.m.
• planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med arbetsgruppen
• dokumentera
• medverka i arbetsplatsträffar och övriga möten
• ha kunskap om och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner

Om arbetsplatsen
Hjälmarsbergs gruppbostad är en bostad med särskild service belägen på Hjälmarsberg 319A i Örebro. Det bor fyra servicemottagare i gruppbostaden och de boende har dagliga aktiviteter tillsammans med personalen. Arbetet i verksamheten är strukturerat och målinriktat för att främja personens utveckling. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som stödassistent hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• B-körkort för manuell växellåda

Meriterande:

• erfarenhet av tydliggörande pedagogik (ex. VISA eller AKK)
• erfarenhet av arbete enligt IBIC (individens behov i centrum)
• erfarenhet av arbete med personer med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning
• utbildning i lågaffektivt bemötande
• utbildning i MI (motiverande samtal)
• simma

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dag, kväll och varannan helg

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 januari.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Stödassistent till Socialpsykiatrin, Hagaby 2

Läs mer Jan 2
Är du en engagerad och trygg person som söker efter ett varierat och meningsfullt arbete? Varmt välkommen med din ansökan till oss på Hagaby 2! 

Om tjänsten
Som stödassistent har du ett samordnat ansvar där du planerar, genomför och följer upp det dagliga arbetet. Hos oss på Hagaby 2 innebär ditt arbete att du stödjer servicemottagare i gruppbostad, ordinärt boende och andrahandskontrakt. Ditt huvudsakliga uppdrag är att tillsammans med dina kollegor erbjuda anpassat pedagogiskt stöd som bidrar till ett meningsfullt, självständigt och utvecklande liv i enlighet med SoL. Du ger servicemottagarna individuellt stöd i deras vardag, vilket innebär allt från personlig omvårdnad till att ledsaga på aktiviteter och utflykter. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för den enskildas möjligheter att nå sina egna mål. I tjänsten har du ärendeansvar vilket innebär att du ansvarar för planeringen kring ett antal servicemottagare. Vi använder oss av arbetsmetoder som MI, R-ACT och ESL. 

Hit välkomnas du av en erfaren och kompetent arbetsgrupp som motiveras av att utföra ett viktigt arbete tillsammans med målet att ge alla servicemottagare ett meningsfullt och bra liv.

Exempel på arbetsuppgifter:

• stödja servicemottagare i vardagliga aktiviteter i hemmet och utanför hemmet
• arbeta med metoder som MI, R-ACT och ESL
• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt, inköp m.m.
• utföra omvårdnadsuppgifter och utifrån delegation viss medicinhantering
• planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med arbetsgruppen
• upprätta och följa målplaner, rutinbeskrivningar, och handlingsplaner tillsammans med servicemottagarna
• samverka med anhöriga och andra i servicemottagarens nätverk, sjuksköterskor, arbetsterapeuter andra aktörer som t.ex. regionen
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation
• kunskap om och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner

Om arbetsplatsen
Hagabys gruppboende ligger i villaområdet Hagaby på norr i Örebro. Området är lugnt och i närheten av Svampen och naturområdet Boglundsängen. I verksamheten ingår det att arbeta med att utföra boendestöd till personer som bor i ordinärt boende samt i andrahandskontrakt. Vi är en arbetsgrupp som består av elva stödassistenter, en boendepedagog, en stödsamordnare och enhetschef. 

Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen orebro.se/jobb/socialtarbete

Kvalifikationer
Som stödassistent hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor men kan också arbeta självständigt och ta initiativ. Du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt ändra ditt förhållningssätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• B-körkort för manuell växellåda
• kunna cykla

Meriterande:

• erfarenhet av arbete med personer med psykisk funktionsnedsättning
• erfarenhet av arbete med personer med missbruksproblematik
• erfarenhet av att dokumentera i verksamhetssystem
• utbildning i R-ACT, MI och/eller ESL
• utbildning i lågaffektivt bemötande

 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: schemalagd dag, kväll och helg

 

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 januari.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Samordnare till Nätverkscentrum

Administratör
Läs mer Mar 17
Nytt
Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Legitimerad gymnasielärare i ekonomi, gärna i kombination med annat ämne

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Mar 18
Nytt
Nu har du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. RGRU ökar i elevantal och startar fler program vilket gör att behovet av lärare ökar. Det gör att vi nu kan förstärka vårt team av duktiga lärare med en lärare i företagsekonomi, entreprenörskap och möjligtvis annat ämne.

Om tjänsten

Vi söker en kreativ legitimerad gymnasielärare som med entusiasm kan skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever tillsammans med övriga kollegor. I rollen som gymnasielärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i företagsekonomi och entreprenörskap och möjligtvis annat ämne som du är behörig i. Vi ser att du använder metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse och utövar mentorskap. Du stödjer elevers sociala utveckling och fostran samt som du ska skapa en god lärandemiljö för våra elever. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du är behörig i
• använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse
• utöva mentorskap/utför klassföreståndaruppgifter
• skapa god miljö för lärande
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Rudbecksgymnasiet är en av Örebro Kommuns fyra gymnasieskolor. Skolan är centralt belägen med ca 1400 elever och ca 130 personal, här förbereder vi och rustar våra elever för framtiden genom att göra studierna varierade och verklighetsförankrade. Rudbecksgymnasiet erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program: Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, International Baccalaureate, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. På skolan finns Riksgymnasiet för döva- och hörselskadade med både högskole- och yrkesförberedande program.


Vi är en skola som har skolövergripande projekt där samtliga program deltar samt ett aktivt arbete kring trygghetsskapande aktiviteter och en uppbyggd stödorganisation för elever i behov av stöd. Vi ser vinsten av att arbeta i team och vi ser varje program som en del av en helhet. Skolan har en ämnesorganisation som lärarna ingår i, där sker kompetensutveckling samt utveckling av ämnet och undervisningen. Vi söker nu dig som har god förmåga att bygga goda relationer med elever och arbetskamrater och som vill bidra till en professionell verksamhet för att skapa en kunskapande, lugn och trygg skolmiljö. 

Vi ses på Rudbeck!

Läs mer om skolan på vår hemsida, www.orebro.se/rudbecksgymnasiet 

Rudbecksgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.

Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. 

Samarbete med övriga pedagoger samt med personal inom elevhälsan är ett måste och stor vikt läggs därför vid samarbetsförmåga. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i företagsekonomi och entreprenörskap, alternativt behörighet att undervisa i matematik, svenska som andraspråk och/eller svenska

Meriterande:

• erfarenhet av att undervisa med elever med dövhet, hörselnedsättning eller generell språkstörning 
• erfarenhet av att undervisa elever i grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 80–100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Statistiker till Utvecklings- och hållbarhetsavdelningen

Statistiker
Läs mer Mar 18
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som statistiker? Är du dessutom en driven och analytisk person som vill göra skillnad? Vi söker en ny stjärna som vill vara med och forma framtiden för vår kommun. Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt dynamiska team!

Om tjänsten

Örebro kommun har många olika verksamheter som påverkar din vardag på flera sätt, från äldreomsorg och skola till teknik och service. Som statistiker kommer du att tillhöra vår statistik- och analysfunktion, där vi tillsammans arbetar för att göra kommunens verksamheter mer faktadrivna och därmed ännu bättre. Vi stöttar våra verksamheter genom att bearbeta och analysera data från deras system eller insamlad på annat sätt. Detta skapar förutsättningar för målformulering, uppföljning och beslutsfattande baserat på fakta. Du kommer också att presentera underlag på ett pedagogiskt sätt för att effektivt nå ut med budskapet.

Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och arbetar mer i team riktade mot olika förvaltningar eller ämnesområden. I denna roll får du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra med egna idéer och tankar för att göra oss ännu bättre!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge stöd i att systematiskt analysera underlag och presentera det på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt
• stödja kommunledning och driftsförvaltningar med omvärldsanalyser
• ge metodstöd i insamling, bearbetning och visualisering av statistik
• göra statistik för uppföljning av interna mål och processer lättillgänglig för kommunens olika verksamheter
• driva och delta i utvecklingsarbete inom statistik- och datatillgångsfrågor
• delta aktivt i utvecklingen av kommunens statistik- och analysfunktion

Om arbetsplatsen
Utvecklings- och hållbarhetsavdelningens uppdrag är att ge driftsförvaltningarna och kommunledningen stöd i att leva upp till kommunens strategier och mål för en hållbar verksamhets- och samhällsutveckling. Vår avdelning består av två enheter. Du kommer i rollen som statistiker ingå i vår statistik- och analysfunktion som tillhör enheten för analys och projektkontor. Funktionen består i dagsläget av sju medarbetare.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att till viss del styra över din egen arbetstid. Det finns även möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt. I vårt pågående förändringsarbete söker vi dig som gärna tar egna initiativ och bidrar med kreativa idéer. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor, analysera och bryta ner problem för att sedan hitta lösningar. Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Vidare har du god digital kompetens och behärskar svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen, minst 180hp, med inriktning mot statistik i kombination med ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet inom statistikproduktion och/eller statistiskt analysarbete

Meriterande:

• erfarenhet av att tolka statistik och att muntlig och skriftligt presentera den på ett pedagogiskt sätt
• erfarenhet av att arbeta med statistik för uppföljning av interna mål och processer
• kompetens inom BI och BI-verktyg, exempelvis Power BI
• erfarenhet av arbete i , R
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 15. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska med samordnande uppdrag till Jeremiasgården

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Mar 18
Nytt
Vill du påverka, utveckla och bidra till en patientsäker hälso- och sjukvård för våra äldre?

Om tjänsten
Vi erbjuder här en möjlighet att arbeta som samordnande sjuksköterska. Hos oss får du många kollegor som jobbar i nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal, administratör och enhetschefer. I ditt uppdrag som samordnande sjuksköterska har du ett nära stöd av din enhetschef och stöd via ett nätverk av andra samordnande sjuksköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Tybble vårdcentral.

I rollen som samordnare ingår bland annat att samordna och prioritera det dagliga arbetet för sjuksköterskegruppen. God förmåga till samarbete och struktur är viktig del för att klara arbetet samt att vilja utveckla, arbeta med kvalitet samt arbeta kreativt. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Utöver att utföra uppdraget som sjuksköterska så kommer du i samordnande roll att uträtta ytterligare arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter i det samordnande uppdraget:

• samordna och vara ett stöd i att prioritera och fördela den dagliga planeringen
• tillsammans med administration och ledningsorganisation ansvara för schema. Kort- och långsiktig bemanning
• samordna kontakter med MAS, MAR, SAS och andra interna och externa aktörer
• planera och regelbundet följa upp det systematiska patientsäkerhetsarbetet enligt årshjul
• följa och förtydliga verksamhetens mål och inriktning samt verka för ett gemensamt förhållningssätt, exempelvis se över arbetet runt riktlinjer, policys och rutiner
• inventera kompetensbehov, samordna utbildningsinsatser och omvärldsbevaka

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära särskilt boende för äldre som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som samordnande sjuksköterska är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du arbetar bra med andra människor och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du lyssnar och kommunicerar med andra på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Som sjuksköterska har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att överta dennes känslor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med den enskilde, anhöriga och övrig personal. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• b-körkort
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård
• erfarenhet av verksamhetssystem gällande bemanningssystem, exempelvis Medvind eller motsvarande
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Teams
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Word

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av liknande samordnarroll i sjuksköterskeprofession
• vidareutbildning inom geriatrik eller liknande som arbetsgivaren bedömer motsvarande

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid med viss helgtjänstgöring (38,25 tim/v)

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska till Hemsjukvård Nordost

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Mar 18
Nytt
Till dig som är nyfiken på hemsjukvård söker vi nu medarbetare till Hemsjukvård Nordost, med placering mitt i city. Här erbjuder vi dig ett varierat uppdrag med omväxlande dagar vilket passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens inom sjuksköterskeyrket. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Inom hemsjukvården är våra patienters önskemål och behov i fokus. För dig som sjuksköterska innebär det att du självständigt bedömer, planerar, organiserar och utför medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. Du samverkar i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. Som sjuksköterska ansvarar du också för att handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten. Enligt våra mål arbetar vi mot personcentrerad vård och rehabiliterande arbetssätt och bedriver verksamheten utifrån gällande lagar, riktlinjer och rutiner som säkerställer att patienterna får de insatser de behöver.

Vi välkomnar nya kollegor som genom engagemang och nytänkande kan hjälpa oss att utveckla verksamheten och är redo att anta utmaningarna inom den kommunala hemsjukvården. Vårt erbjudande till dig blir en välkomnande arbetsgrupp och ett arbete bestående av varierande arbetsuppgifter vilket ger möjlighet till omväxling, utveckling och spännande utmaningar. Men framför allt får du ett väldigt roligt och viktigt arbete, där ingen dag är den andra lik!

För att du ska komma in i arbetet och känna dig trygg inleds anställningen med en introduktion som skräddarsys efter dina behov vad gäller innehåll och omfattning.

Tjänstgöringen är förlagd dag, kväll och helg. Vid kväll- och helgtjänstgöring samarbetar hela hemsjukvården tillsammans och utgår från en gemensam lokal.

Exempel på arbetsuppgifter som sjuksköterska:

• arbeta enligt omvårdnadsprocessen med medicinsk omvårdnad för patienter, självständig planering, genomförande av insatser, uppföljning/utvärdering av insatserna
• ge råd och vägleda, utföra undersökningar och behandlingar utifrån självständiga bedömningar
• samverka i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov
• arbeta med förebyggande hälsoarbete
• arbeta med läkemedelshantering
• handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten

Exempel på övriga arbetsuppgifter som distriktssköterska:

• extra ansvar att förmedla strukturerade arbetssätt till dina kollegor
• förskrivningsrätt och använda dina kunskaper om läkemedels egenskaper, ordination och dess biverkningar
• utifrån fördjupad kunskap göra hälsoekonomiska val för utredning och behandling
• handleda kollegor i områden med utbildningsbehov och vara en drivkraft på väg mot Nära vård

Om arbetsplatsen
Vi har idag våra lokaler på Järntorget, men kommer framåt hösten att flytta till helt nybyggda och fräscha lokaler i Skebäck. Där kommer vi dela byggnad med Skebäcks vårdcentral samt kommunala hemvårdsenheter. Hos oss arbetar idag sex sjuksköterskor, fem arbetsterapeuter, två undersköterskor och en enhetschef som tillsammans bildar en erfaren och kompetent arbetsgrupp som har en fin stämning tillsammans. Vårt upptagningsområde är i Norrcity samt de östra delarna av Örebro. 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, och ser möjligheter och lösningar i det du ställs inför. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort (för manuell växellåda)

Meriterande:

• distriktssjuksköterska
• geriatrikutbildning
• vidareutbildning som är relevant till tjänsten
• erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård
• kunskap och erfarenhet av dokumentationssystem, ex Treserva, Lifecare, Pascal, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim och Sommarvikarier till Ängens Vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 29
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Ängen har fyra avdelningar och som ny hos oss börjar du först på en avdelning för att sedan introduceras för att lär dig hela huset. Här blir du välkomnad till ett team som månar om varandra och som tillsammans ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat och rehabiliterande förhållningssätt med målet att varje dag skapa en meningsfull vardag för de som bor hos oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• arbeta utifrån genomförandeplan och ett personcentrerat arbetssätt
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom boendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Boendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: dag, kväll, natt och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars, urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu