Örebro: Fastighet & Mediachef till Orkla Foods Sverige

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighet & Mediachef till Orkla Foods Sverige i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven ledare med teknisk bakgrund och med ett starkt intresse för att skapa hållbara och effektiva industrimiljöer? Har du kunskap om ångproduktion med pellets, gasol eller olja och vill bidra till att säkerställa en stabil och effektiv drift i en livsmedelsproduktion? Då kan rollen som Fastighet & Mediachef hos Orkla Foods Sverige vara en roll för dig! Här får du möjlighet att vara med och driva utvecklingen framåt i en snabbt växande verksamhet med stort framtidsfokus.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Orkla Foods Sverige en Fastighet & Mediachef. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Orkla Foods Sverige. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag
• En arbetsplats som fokuserar på att utveckla och stärka medarbetarna, och där du får vara en del av en tillväxtresa och göra märkbar skillnad

Arbetsuppgifter
Som Fastighet & Mediachef har du ett övergripande ansvar att säkra en stabil drift av media till produktion på båda siterna i Örebro och Kumla. I rollen ansvarar du för alla fastighetsrelaterade frågor samt ång-, värme och kylproduktionen, med fokus på att säkerställa att fastigheterna är anpassade för livsmedelsproduktion. 

Tillsammans med ditt erfarna team på 8 personer identifierar och driver du förbättringsåtgärder inom både fastighet och mediaområdet, samtidigt som du arbetar för att stärka livsmedelssäkerhetskulturen på anläggningarna. Du ansvarar för att säkerställa att kvalitetsarbete genomförs i enlighet med gällande lagar och interna krav, och att både akut och planerat underhåll av all relevant utrustning hanteras effektivt. Du leder också samarbetet med externa underhållspartners och entreprenörer. Rollen ger dig även möjlighet att utveckla en långsiktig strategisk 5-årsplan för processer och byggnader, samt att driva investeringar och projekt för ständiga förbättringar och effektiviseringar inom din avdelning.

Vi söker dig som:
har erfarenhet inom fastighet och mediaområdet eller erfarenhet från roller som projektledare, teknisk chef eller liknande inom tillverkande industri, gärna inom livsmedels, energi- eller läkemedelsindustrin. Du har erfarenhet att driva utvecklings- eller investeringsprojekt i en industriell verksamhet samt erfarenhet av att leda och utveckla team, med fokus på samarbete och resultat. Har du en universitetsexamen med teknisk inriktning är det meriterande men inte ett krav då vi vet att erfarenhet och passion kan väga lika tungt. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Orkla Foods Sverige. Vi söker dig som är engagerad, framåtlutad och drivs av att leda och utveckla människor. Du skapar struktur och styr på ett inspirerande sätt, och säkerställer att medarbetarnas kompetens utvecklas. Du är nyfiken och en systematisk problemlösare som trivs med både små och stora utmaningar. Vidare har du en stark förmåga att bygga relationer och kommunicera med olika intressenter.

START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Placering Kumla & Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund

#OrklaFoods, #projektledning, #underhållsarbete, #fastighetsförvaltning, #ledarskap, #media

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Fastighetsförvaltare.

Fastighetsförvaltare konsultuppdrag

Läs mer Apr 19
Fastighetsförvaltare till Örebro!
Vi på BKB Konsult söker en erfaren fastighetsförvaltare för ett uppdrag i närheten av Örebro.
Om du har en bakgrund inom fastighetsförvaltning och projektledning, och söker ett utmanande och samhällsnyttigt uppdrag, kan detta vara rätt möjlighet för dig.


Om uppdraget:
Som fastighetsförvaltare kommer du att vara en nyckelperson i vårt uppdrag med fokus på verksamhetsanpassningar, projektledning och felanmälningar. Du kommer att arbeta nära beställaren för att säkerställa att de dagliga sysslorna och projekten genomförs effektivt, och du förväntas även delta i relevanta möten för att säkerställa att rätt information når rätt personer.


Arbetsuppgifter:
? Ansvara för verksamhetsanpassningar och projektledning
? Beställa uppdrag och åtgärder
? Delta på relevanta möten och säkerställa korrekt informationsflöde
? Hantera felanmälningar och andra förvaltningssysslor
? Samarbeta med entreprenörer, markägare och myndigheter
? Hantera och skriva protokoll och minnesanteckningar
? Föreslå och implementera lösningar för effektivisering och förbättringar
? Arbeta fysiskt på plats, med möjlighet till distansarbete en dag per vecka


Kvalifikationer:
? Minst tre års erfarenhet som fastighetsförvaltare, byggledare eller projektledare inom offentlig verksamhet
? Erfarenhet av samarbete med markägare, entreprenörer och myndigheter
? God förmåga att arbeta enligt tidsplanering och budget
? Erfarenhet av att leda och delta i möten, samt skriva protokoll
? Vana vid att skapa och hålla presentationer för grupper
? Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
? Erfarenhet av att använda relevanta datorprogram för fastighetsförvaltning
? Erfarenhet av samordnade uppgifter och av att följa upp projekt


Personliga egenskaper:
? Lyhörd för beställarens krav och återrapporterar löpande
? Samarbetsvillig med god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter
? Strukturerad och lösningsorienterad
? Van att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter
? Hög social kompetens och förmåga att engagera andra i arbetet


Varför BKB Konsult?
? Flexibla arbetsformer, både på plats och möjlighet till distansarbete en dag per vecka
? Samhällsnyttiga och tekniskt utmanande uppdrag
? Ett starkt nätverk och stöd genom BKB Konsult
? Attraktiva villkor och möjligheten att arbeta med erfarna kollegor och kunder


Ansökan:
???? Skicka ditt CV och en kort presentation till: BilldalsKonsultochBygg@hotmail.com
???? Har du frågor? Tveka inte att höra av dig så återkommer en av våra rekryterare till dig.


Välkommen att bli en del av vårt nätverk och bidra till framtidens hållbara fastighetsförvaltning!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare till Lansa Fastigheter i Örebro

Läs mer Dec 23
Fastighetsförvaltare till Lansa Fastigheter i Örebro
Vill du arbeta på ett framgångsrikt och växande fastighetsbolag där hållbarhet och kvalitet står i fokus? Hos Lansa Fastigheter får du möjligheten att ansvara för förvaltningen av våra fastigheter i region mitt, belägna i Örebro och Karlstad, samtidigt som du blir en del av vår spännande tillväxtresa. Här får du kombinera självständigt arbete med nära samarbeten för att skapa trivsamma och hållbara boendemiljöer. Välkommen med din ansökan!

Varför Lansa Fastigheter?
På Lansa förvärvar, förvaltar och utvecklar vi moderna hyresfastigheter. Vårt mål är att nå ett fastighetsvärde på 15 miljarder kronor till år 2030. Vi satsar på hållbarhet, kvalitet och att erbjuda attraktiva boendemiljöer. Med högt i tak, nära samarbete och stora möjligheter att påverka, är Lansa Fastigheter en arbetsplats där du kan utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad på riktigt – samtidigt som du har kul på jobbet! Läs mer om oss på www.lansa.se.

Ditt uppdrag
Som fastighetsförvaltare hos oss har du en varierande roll där du får kombinera strategiskt arbete med praktiska insatser för att skapa hållbara och effektiva lösningar för våra fastigheter i din region. Du ansvarar för djupgående analyser av driftnetto, genomför besiktningar och besöker fastigheterna i regionen regelbundet för att säkerställa hög kvalitet och funktionalitet. Med bas i Örebro blir du en nyckelperson i vårt sammansvetsade team, där vi tillsammans säkerställer välskötta fastigheter, nöjda hyresgäster och en långsiktigt hållbar verksamhet. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vår fastighetsportfölj sträcker sig från Ystad till Umeå, vilket gör att resor förekommer i tjänsten.

Exempel på ansvarsområden Ansvara för driftnetto och lönsamhet inom fastighetsportföljen
Skapa och följa upp budgetar och prognoser
Upphandla och följa upp drift- och skötselavtal
Utforma och implementera underhålls- och förvaltningsplaner
Teamet du blir en del av
Du blir en del av ett team med vår förvaltningschef Anders Woodall och tre andra förvaltare, som ansvarar för våra fastigheter i övriga regioner. Du samarbetar även nära verksamhetsutvecklare, uthyrare, controllers och externa samarbetspartners. Tillsammans arbetar vi med engagemang och framåtanda för att skapa trygga och attraktiva bostäder för våra hyresgäster.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av bostadsförvaltning och som trivs i en roll där affärsmässighet och hållbarhet står i fokus. Du är självgående, strukturerad och har lätt för att bygga och vårda relationer. Att arbeta målinriktat och fatta egna beslut är en självklarhet för dig.

Dina kvalifikationer: Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, byggteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk uppföljning
Erfarenhet av drift- och underhållsplanering
Erfarenhet av att arbeta aktivt med driftnettot i tidigare roll
Kunskap om energioptimering och miljöcertifieringar (meriterande)
Goda IT-kunskaper och erfarenhet av fastighetssystem
B-körkort

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller via e-post på ira@isakssonrekrytering.se. Vi ser fram emot din ansökan via vår hemsida www.isakssonrekrytering.se redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll inför en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg, infrastruktur, förnybar energi och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Teknisk Fastighetsförvaltare

Läs mer Dec 3
Melins Fastighetsförvaltning söker nu en engagerad och driven teknisk förvaltare som vill bidra till en hållbar och effektiv fastighetsdrift. Hos oss får du en varierad och ansvarfull roll där du arbetar med allt från underhåll, hyresgästanpassningar till tekniska installationer och energieffektiviseringar.

Du kommer ansvara för att förvalta och utveckla fastighetsbeståndet utifrån ett tekniskt perspektiv. I din roll kommer det ingå att ansvara för att analysera driftstatistik och energianvändning samt föreslå och implementera energieffektiviseringar. Projektledning av ombyggnationer och renoveringar, inklusive upphandling och bygglovshantering är också en central del av arbetet.

Ett löpande ansvar för tekniska installationer, att fastigheterna har uppdaterade underhållsplaner och att underhållsåtgärder genomförs på ett effektivt sätt ingår också i rollen.

Några arbetsuppgifter:
Kontrollera, följa upp och övervaka tekniska system såsom värme, ventilation, hissar och styrsystem i våra fastigheter.
Samarbeta med entreprenörer, hantera ramavtal och genomföra upphandlingar.
Driva energieffektiviseringsprojekt, som AI-baserad styrning och vattenbesparing.
Bistå vid hyresförhandlingar och säkerställa att fastigheterna följer lagkrav och branschstandarder.


Vi erbjuder:
Självständigt arbete med stor frihet att ta ansvar och lösa problem.
En arbetsplats med familjär stämning där du snabbt känner dig som en del av teamet.
Möjligheter att utvecklas och påverka både rollen och företaget.



Vi söker dig som:
Har en byggnadsteknisk bakgrund eller jämförbar erfarenhet.
Har goda kunskaper inom projektledning och samordning.
Är driven, självgående, prestigelös och en problemlösare.
Har mycket god datavana och erfarenhet av affärssystem.
Har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete.
Har erfarenhet inom entreprenad och fastigheter (meriterande).

Tillträde: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ansökan sker via mejl till mikael.kihlberg@melinsfastigheter.se. Intervjuer kommer ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Mikael Kihlberg på 070-975 31 00.
Om Melins Fastighetsförvaltning
?Melins Fastighetsförvaltning har varit en aktör inom fastighetsbranschen sedan slutet av 1960-talet. Fastigheter har alltid varit hjärtat i vår verksamhet, och vi har genom åren utvecklat en gedigen erfarenhet och expertis inom fastighetsförvaltning. Idag förvaltar och äger vi 61 fastigheter med totalt 1200 lägenheter och vi finns på orterna Örebro, Kumla, Hallsberg och Nora.

Ansök nu

Teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter

Läs mer Dec 18
Är du intresserad av komplex teknik i viktiga fastigheter? Då har vi en spännande tjänst!
Vi söker nu en teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter.
Tjänsten är placerad inom avdelning fastighetsförvaltning. Vi ansvarar för att tillgodose Region Örebro läns lokalbehov och planering av investerings- och underhållsprojekt. Vi hanterar allt från energi, miljö, hyror, fastighetsavtal, fastighetsinformation, parkeringar till brand- och säkerhetsfrågor. Vi förvaltar drygt 500 000 m2 egenägda lokaler och cirka 150 kontrakt på inhyrda lokaler. Idag är vi 15 medarbetare som tillsammans medverkar till att utveckla Region Örebro läns lokaler inför framtiden.

Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, drygt 500 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden.
Tillsammans är vi ca 150 medarbetare, både yngre och mer erfarna. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och har en god sammanhållning.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, vårdnära service, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra cirka 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.
Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter

Arbetsuppgifter

Den tekniska fastighetsförvaltaren arbetar i tätt samarbete med övriga förvaltare, energicontroller, projektledare och driftingenjör. Vi befinner oss nu i ett spännande och expansivt skede med tekniskt komplexa projekt där din roll är intern beställare och kravställare. Vi har väldigt erfarna teknikprojektledare inom organisationen och arbetar i tätt samarbete för att göra strategiskt viktiga teknikval.
Hos oss kommer du att jobba länsövergripande med tekniska förvaltningsfrågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
. Upprätta tekniska strategier och samordna tekniska anvisningar
. Kravställa och budgetera projekt enligt Region Örebro läns tekniska försörjningsplan
. Upprätta och förvalta långsiktiga underhållsplaner tillsammans med övriga fastighetsförvaltare
. Delta i nationella nätverk och samarbeten

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker en person med fastighetsteknisk bakgrund från konsult- fastighets- eller installationsbranschen med goda ekonomiska kunskaper. Du ska också ha en högskole- eller motsvarande utbildning med teknisk inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du innehar elauktorisation typ A alternativt AL. Det är också meriterande om du arbetat med komplexa fastigheter såsom industri, sjukhus eller samhällsinfrastruktur.
Du kommer att ha många externa och interna kontakter, vilket kräver att du har god förmåga att arbeta självständigt men även samverka i grupp, kommunicera, bygga goda relationer och skapa förtroende.
Du som söker ska kunna hantera ett digitalt arbetssätt, vara strukturerad, självgående och uthållig.
Det är en fördel om du har vana av att bevaka och följa upp lagar och regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ett systematiskt arbetssätt, gärna kopplat mot ett kvalitetssystem.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten utgår från Örebro. B-körkort är ett krav. Du ska behärska svenska i tal och skrift.

Ansökan

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ellinor Sundqvist, avdelningschef, tfn: 019-602 72 09
Facklig företrädare:
SACO, Markus Kihlgren, , 019-602 46 02
Vision, Isabell Karlsson 019-602 27 55

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Professionals Nord Rekrytering AB .

Säljcoach/Teamledare sökes till K3 Nordic!

Försäljningschef
Läs mer Apr 22
Vill du vara med och driva ett framgångsrikt säljteam mot nya höjder? Brinner du för att coacha och motivera andra till att nå sina mål? K3 Nordic söker en engagerad och målfokuserad Säljcoach/Teamledare som med energi och affärsdriv ska stötta och utveckla deras säljteam – utan personalansvar. Här får du möjligheten att inspirera och optimera försäljningsarbetet i en spännande och växande organisation. Varmt välkommen in med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
K3 Nordic är återförsäljare av IT-tjänster så som programvarulicenser, molntjänster, supportavtal för hårdvara och rådgivning inom IT. Genom att vara specialister inom tidigare nämnda områden hjälper de företag att förenkla sin vardag.

För att stärka och utveckla deras affär inom licensområdet söker Professionals Nord för K3 Nordics räkning en Säljcoach/Teamledare, som både kan leda teamet och aktivt arbeta med försäljning. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos K3 Nordic.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och K3 Nordics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En nyckelroll i ett framgångsrikt säljteam
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och trevliga kollegor

Arbetsuppgifter
I rollen som Säljcoach/Teamledare utgår du från kontoret i Örebro och ansvarar över att leda ett mindre team. Rollen innebär att coacha och stötta säljarna, men också att aktivt själv vara operativ i affären. Du säkerställer att teamet fångar intresse hos nya kunder, utvecklar befintliga och nya partnerskap och identifierar nya affärsmöjligheter. Utöver detta har du ett särskilt ansvar för hantering av storkunder och nyckelkunder, där du arbetar strategiskt med att utveckla och vårda långsiktiga affärsrelationer. Rollen innefattar även KAM-relaterade uppgifter, såsom avtalsförhandling, behovsanalys och skräddarsydda lösningar för K3 Nordics största kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av:
• Leda och stötta säljarna i deras dagliga arbete, både operativt och strategiskt
• Själv driva försäljning, hålla kundmöten, identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla partnerskap
• Utveckla och förbättra processer för kundinteraktioner, inklusive onboarding, uppföljningsmöten och storkundshantering
• Vara drivande i storkundsmöten och arbeta strategiskt för att stärka och utveckla våra större kundrelationer
• Hålla i veckomöten och säkerställa uppföljning av mål och KPI:er
• Utveckla och förbättra rutiner och processer inom licensförsäljning
• Coacha och utveckla teamet, så att fler kan ta större ansvar i kundprocesserna och bidra till affärsutveckling
• Samverka med andra affärsområden för att skapa synergier och öka affärspotentialen

Vi söker dig som:
har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. Det är meriterande om du har arbetat inom licens- och teknikområdet och om du har dokumenterad ledarerfarenhet, men som minst goda ledaregenskaper. Vidare behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen hos K3 Nordic. Vi söker en driven och handlingskraftig ledare med ett starkt affärsfokus. Du inspirerar och coachar ditt team samtidigt som du själv är operativ i försäljningen. Strukturerad och lösningsorienterad, tar du initiativ och säkerställer effektiva processer för att driva affären framåt. Din kommunikativa förmåga gör dig till en tydlig och engagerad ledare som skapar starka relationer både internt och externt. Med strategiskt tänkande och ett inre driv identifierar du möjligheter, utvecklar affärer och stärker kundrelationer. Om du vill kombinera ledarskap med operativ försäljning och trivs i en dynamisk miljö, är du helt klart rätt person för K3 Nordic!

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#k3-nordic, #b2b, #försäljning, #teamlead, #säljcoach

Ansök nu

Projektledare till digiPlant!

Projektledare, IT
Läs mer Apr 25
Vill du leda digitala projekt på ett framgångsrikt och väletablerat bolag? DigiPlant söker en projektledare som kan driva digitala lösningar för några av Sveriges mest välrenommerade forskningsfinansiärer, bidragsgivare och sponsorer. Här får du en central roll i ett innovativt och expansivt bolag med en marknadsledande produkt.

Om DigiPlant
DigiPlant är ett ledande företag inom digitala verksamhetsstöd och utvecklar den välrenommerade plattformen SBS Manager®. Plattformen används av stora aktörer som SEB, Cancerfonden och Konstnärsnämnden för att hantera komplexa ansökningsprocesser. DigiPlant bidrar till att förenkla och effektivisera ansökningshantering för verksamheter som stödjer forskning, kultur och välgörenhet. Med en stark position på marknaden och en växande kundbas vill vi nu stärka vårt team med en driven projektledare.

Om rollen
Som projektledare hos oss blir du en central länk mellan våra kunder och DigiPlants utvecklingsteam. Du ansvarar för leverans, tidplan, budget, kommunikation och testning/kvalitetssäkring. Genom att leda och koordinera projekt från start till mål säkerställer du att våra lösningar är skräddarsydda för att möta kundens behov. I rollen har du en nära och kontinuerlig dialog både internt och externt och agerar rådgivande för att hjälpa kunderna att utveckla sina verksamheter med hjälp av våra digitala lösningar. Resor kan förekomma ett par gånger per månad.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av projektledning, exempelvis inom teknisk utveckling, verksamhetsutveckling eller förändringsledning – exakt titel är mindre viktig, så länge du har rätt inställning och erfarenhet.
• Har ett tekniskt intresse och en god förståelse för digitala plattformar och affärssystem samt hur digitala lösningar kan stärka kunders verksamheter.
• Har förmågan att ansvara för projekt på egen hand men också att arbeta i projekt tillsammans med kollegor.
• Trivs i en rådgivande roll och har erfarenhet av att arbeta med kunder inom B2B.
• Har förmågan att driva flertalet parallella projekt av varierande storlek och karaktär.
• Har B-körkort och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Vi erbjuder:

• En nyckelroll i ett väletablerat och expansivt bolag.
• Möjligheten att arbeta med en marknadsledande produkt och välkända kunder.
• En dynamisk arbetsmiljö där innovation och utveckling står i fokus.
• Ett engagerat team med hög kompetens och en stark företagskultur.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

#Projektledning

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Karlskoga!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 1
Är du redo för en ny utmaning och brinner för service? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare vara vara något för dig. Vi söker en engagerad medarbetare som vill arbeta i en snabb miljö och som är en fena på kundservice. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ge service till kunder med telefon och datorn som främsta arbetsredskap. Du arbetar administrativt i form av fakturautredningar och följer upp kundärenden för att säkerställa att varje ärende får en effektiv lösning. Rollen innebär även att arbeta mot uppsatta KPIer och mål. För att komma in i rollen får du en dedikerad mentor och anpassad introduktion.

Vi söker dig som:
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har tidigare arbetat med kundservice eller kundtjänst av något slag. Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare med goda resultat alternativt att du är van vid att arbeta mot uppsatta mål i någon form, samt har B-körkort och tillgång till bil.

I denna tjänst tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och prestera i rollen som kundservicemedarbetare. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm med att tala i telefon. Vidare håller du en hög kvalitet i ditt arbete och utför arbetsuppgifterna noggrant och strukturerat. Det är en fördel om du är orädd och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter. Dessutom är personlig mognad en viktig egenskap, då rollen kräver ansvarstagande, självständighet och förmåga att hantera olika typer av kunder och situationer på ett professionellt sätt.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker till en av våra kunder en kundtjänstmedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under tolv månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, arbetstider 07:50-17:04
STAD: Karlskoga
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#professionals-nord, #kundservice

Ansök nu

Utbilda dig till Elkonstruktör hos Rejlers!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Feb 13
Inledning
Är du redan elkonstruktör och på jakt efter nya utmaningar? Eller är du kanske industrielektriker med några års erfarenhet och vill ta steget in i rollen som elkonstruktör? För dig som har viljan och drivet erbjuder Rejlers dig den utbildning och verktyg som krävs för att ta dig an rollen som elkonstruktör. Låter detta intressant? Ta då chansen och sök idag!

Information om tjänsten
Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de duktiga på många saker, bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Områden som elektrifiering, energilagring och solenergi är exempel på ny teknik där Rejlers team spelar en viktig roll med stort inflytande.

Professionals Nord söker för Rejlers räkning en Elkonstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Rejlers. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• CAD-utbildning och de verktyg som krävs för att ta dig an rollen som elkonstruktör
• En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!

Arbetsuppgifter
I rollen som elkonstruktör kommer du arbeta med både större och mindre projekt. Där dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära att du tillsammans med uppdragsledare och handläggare ritar och konstruerar de tekniska systemen. Konstruktionsarbetet kan handla om uppgraderingar i befintliga system men även nykonstruktion av helt nya system. Vidare kommer du även arbeta med idrifttagning och systembeskrivningar.

Vi söker dig som
Är elkonstruktör eller elingenjör idag alternativt har några års erfarenhet av elinstallation och rollen som industrielektriker. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning men inte ett krav. Du har B-körkort då det kan förekomma resor i tjänsten samt god kunskap o svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som elkonstruktör arbetar du ofta i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

#elkonstruktör #elkonstruktion #konstruktion #engineering #electricalengineering #automation #autoCAD #CAD

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rörkonstruktör till Rejlers!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 13
Har du ett brinnande intresse för teknik och vill arbeta som rörkonstruktör i en verksamhet med starkt utvecklingsfokus? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers i Örebro och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de bra på bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Ny teknik inom batteriindustrin och ett fokus på hållbarhet är exempel på områden där Rejlers team spelar en viktig roll och har ett stort inflytande.

Professionals Nord söker för Rejlers räkning en rörkonstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Rejlers. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se. 

Du erbjuds
• En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!
• Möjligheten att fortsätta utvecklas i din roll med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra

Arbetsuppgifter
I rollen som rörkonstruktör hos Rejlers är du en del av deras leverans från design till konstruktion. Det innefattar att ta fram den processtekniska lösningen och funktionen, välja komponenter och material, rita flödesscheman, ta fram komponent- och rörlistor, utarbeta kravspecifikationer på utrustningar, 3D-modellera och ta fram tillverknings- och installationsunderlag. Du kommer spela en viktig roll för utvecklingen i teamet och det interna samarbetet. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av rörkonstruktion och tidigare erfarenhet inom projekt och uppdrag från rör- och anläggningskonstruktion, främst inom process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustrin. Vidare har du erfarenhet av programvaror som E3D, Plant3D eller AutoCAD. Tjänsten kan innebära kortare resor vid enstaka tillfällen. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är noggrann och prestigelös i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

#konstruktion #rörkonstruktion #konstruktion #piping #autoCAD #E3D #Plant3D #CAD

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Business Controller till SSE Sverige AB!

Controller
Läs mer Feb 26
Är du en analytisk och driven ekonom som vill vara med och påverka ett företags framgång? Tycker du om att arbeta strategiskt med siffror och omvandla data till värdefulla insikter? Som Business Controller hos SSE Sverige AB får du en nyckelroll i att leda och utveckla deras finansiella arbete. Du kommer att arbeta nära ledningen och bidra till en stabil ekonomisk styrning genom budgetering, analys och rapportering. Här blir du en del av en flexibel organisation med högt tempo och stora möjligheter att utvecklas. Välkommen in med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
SSE Sverige tillverkar och marknadsför civila sprängmedel för infrastrukturprojekt. Bolaget producerar ANFO och emulsionssprängämnen samt tillhandahåller och distribuerar patronerade sprängämnen, tändmedel och tillbehör. Produktionsanläggningen och huvudkontoret är beläget i Olofsbergsgruvan, Gyttorp strax nordväst om Nora.

SSE växer och vi på Professionals Nord söker för SSE Sveriges räkning en Business Controller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos SSE under sex månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och SSEs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
• En nyckelroll i en flexibel och dynamisk organisation där du får arbeta nära ledningen
• Möjlighet till utveckling genom kontinuerlig utbildning och successivt ansvar
• En bred och varierad roll där du får arbeta både operativt och strategiskt inom ekonomi och controlling

Arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller utgår du från verksamheten i Gyttorp. Du får en central roll i att utveckla och säkerställa en effektiv ekonomisk styrning. Du arbetar nära ledningen och kommer att bidra till företagets framgång genom att leda finansiella processer, tillhandahålla strategiska insikter och skapa förutsättningar för en stabil och hållbar ekonomisk utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av:
• Leda budget- och prognosprocesser för att säkerställa en korrekt finansiell prestation och identifiera förbättringsområden
• Genomföra analyser av nyckeltal och trender samt skapa rapporter som ger VD och ledningsgruppen tydlig insikt i företagets ekonomiska situation
• Ansvara för kassaflödeshantering och säkerställa att företaget har tillgång till medel för både operativa och tillväxtrelaterade behov
• Hantera redovisning, finansiell rapportering och interna kontroller för att säkerställa korrekt och transparent finansiell information
• Arbeta nära ledningen för att säkerställa rätt finansiell vägledning och beslutsunderlag för långsiktig tillväxt

Vi söker dig som
har en kandidatexamen i ekonomi och antingen är nyexaminerad med rätt driv eller har några års erfarenhet inom controlling. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och i skrift, då SSE verkar i en internationell miljö. Vidare besitter du kunskap i Excel och har B-körkort.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som Business Controller hos SSE. För att lyckas ser vi att du är analytisk och strukturerad, med förmåga att omvandla siffror till värdefulla insikter. Du trivs i en roll där du får samarbeta med ledning och andra nyckelfunktioner, samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Du är en doer som driver arbetet framåt, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att få saker att hända.

Då tjänsten innebär hantering av explosiva varor önskar vi i rekryteringsprocessen att ta del av ett utdrag ur belastningsregistret. Ytterligare krav för anställning är godkänd säkerhetsklassning från MSB vilket sker under rekryteringsprocessen.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Gyttorp
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

#sse-sverige, #ekonom, #business-controller, #excel, #controlling

Ansök nu