Örebro: Personlig assistent till pojke i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent till pojke i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-11-21 // Varaktighet: Deltid

Om jobbet
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende.

Nu söker vi personal till vår kund i Örebro på heltid samt vid behov. Kunden är en pojke som bor hemma med sin familj och behöver att assistenter även ska kunna följa med honom till skolan. Kunden har epilepsi och använder inhalator och hostmaskin dagligen, så det är en fördel om du har arbetat med vård tidigare och har erfarenhet av detta.
För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen.

Arbetstiderna är främst dagtid och kvällar.
Meriterande:
Erfarenhet av vård och omsorg
Tidigare erfarenhet från personlig assistans
Erfarenhet av Epilepsi

Vi tror även att du är:
- Noggrann
- Tålmodig och ödmjuk
- Serviceinriktad
- Initiativtagare
- Ansvarsfull

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Personlig assistent.

Personlig assistent åt en 5 årig pojke i Örebro.

Läs mer Nov 13
Perfekt extrajobb för dig som student – Personlig assistent till en glad 5-årig pojke
Vill du ha ett meningsfullt deltidsjobb där du verkligen gör skillnad?
Vi på Livsam söker nu en personlig assistent till en glad och härlig 5-årig pojke som föddes med en CP-skada. Han bor tillsammans med sin familj i Örebro och behöver en engagerad, trygg och lekfull assistent som kan stötta honom i vardagen.
Dina arbetsuppgifter:
Som personlig assistent kommer du att ge stöd i:
- Personlig hygien
-Måltidssituationer
-Av- och påklädning
-Kommunikation
-Medicinering
-Stöd vid lek och träning
-Förflyttningar
-Utveckling
Om dig:
Vi söker dig som är ansvarsfull, empatisk och genuint intresserad av att arbeta med barn.
Erfarenhet av att arbeta med barn med funktionsvariationer är meriterande, men personlighet och engagemang är det vi värdesätter mest.
Du trivs med att skapa trygghet och glädje, och har lätt för att vara lekfull, aktiv och närvarande i ditt arbete.
Vi söker dig som har en god fysik då fysiska lyft förekommer.

Arbetstid:
Tiderna varierar utifrån behov men till större del innefattar schemat kväll och helg men dag och natt kan förekomma.
Tjänstegraden är ca 50 %, vilket gör jobbet perfekt för dig som studerar och vill arbeta vid sidan av studierna.
Vill du vara med och bidra till denna pojkes utveckling, glädje och trygghet?
Skicka in din ansökan till oss på Livsam – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Arabisktalande personlig assistent sökes i Örebro - timvikarie!

Läs mer Nov 11
Vi söker nu engagerade personliga assistenter till en kund i 14-års åldern, bosatt i Örebro. Kunden har en autismdiagnos och har ett mycket omfattande omsorgsbehov. Kunden behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, såsom personlig hygien, på och av-klädning, aktiviteter, hushållssysslor, träning och kommunikation. Vi söker dig som är lugn och lyhörd, tycker om barn, är positiv, är ansvarstagande och pålitlig. Du är även flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer/arbetsmetoder utifrån kundens och verksamhetens behov. Arbetet utförs under dagtid och kvällstid, både vardag och helg. Skriv gärna i din ansökan vilka tider du är intresserad av att arbeta. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men främst vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då det är personkemin mellan dig och kunden som kommer att vara nyckeln till en god assistans.
Skicka CV och personligt brev där du berättar om dig själv och beskriver varför du skulle passa för tjänsten.

Ansök nu

Personlig assistent 90% till kvinna i naturnära hem! (vik)

Läs mer Nov 11
Hej!

Jag letar efter dig som vill göra verklig skillnad – i mitt liv och i vardagen.

Din arbetsplats är också mitt hem – ett lugnt och naturnära hus omgivet av skog, bara 15 minuter från stan. Här bor jag, en 50-årig kvinna med en förvärvad hjärnskada, intellektuell funktionsnedsättning och autistiska drag.

Jag är varm, envis och har nära till skratt. Vissa dagar kan vara tysta, intensiva eller känslostarka – då behöver jag dig som kan möta mig med tålamod, stabilitet och omtanke.

Om tjänsten:

Jag behöver stöd i det mesta i vardagen: personlig omvårdnad, måltider, kommunikation, aktiviteter och att skapa en trygg struktur. Ditt arbete handlar inte bara om att hjälpa – det handlar om att vara närvarande, förstå min rytm och skapa en vardag där jag får må bra.

Jag tycker särskilt om:

Musik, bad, bastu, ridning, bilturer och god mat. Du behöver inte dela alla mina intressen, men gärna ha ett öppet sinne och uppskatta ett liv med lugn och omsorg. Hemma hos mig är det viktigt med balans, hälsa och omtanke i allt vi gör.

Jag söker dig som:

Är en trygg, stabil och lyhörd kvinna


Har ett inre lugn och kan möta både stillhet och starka känslor med närvaro


Ser stoltheten i att vara en viktig vardagsperson – inte bara en "hjälpare"


Bidrar med struktur, men också värme, humor och empati


Har körkort för manuell bil


Gärna har erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (ej krav)



Praktiskt:

Tjänsten är ett vikariat på över 1 år och på 90 %. 

De första 3-4 månaderna är dagtid, blandade pass 08:00-20:00 och 09:30-17:30. 

Efter det är det minst 1 år på nattpass 19:30-08:30, ett gravidvikariat.

 

ATT VARA ANSTÄLLD PÅ VIVIDA

Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!

 

DIN LÖN

På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.

 

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Sista ansökningsdag är 2025-12-10  Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!

 

UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET

På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Om Vivida


Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. 

Läs mer om oss:
http://www.vivida.se
https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w
https://www.instagram.com/vivida.se/
https://www.facebook.com/vividaassistans/
https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https://vivida.se/
https://www.tiktok.com/@vividaassistans

Ansök nu

Jobba som personlig assistent i Örebro med omnejd!

Läs mer Nov 11
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Örebro med omnejd! 
Vad innebär jobbet som personlig assistent? 
Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Du är med och skapar glädje, trygghet och delaktighet.
Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. 
Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod, är trygg i dig själv och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.
 
Vi ser gärna att du:
har ett genuint intresse av att hjälpa andra.
kan förstå och göra dig förstådd på svenska.
kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt.
har körkort och tillgång till bil.
har erfarenhet av vård och omsorg, (det är ett plus, men inget krav).

Övrig information
Anställningsform: timvikarie
Omfattning: vid behov
Tillträde: enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd.
Sista ansökningsdag: 2025-12-31
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Pia Widén, verksamhetschef
pia.widen@frosunda.se
Lisa Vålberg, verksamhetschef
lisa.valberg@frosunda.se
Paula Jörtsö, verksamhetschef
paula.jortso@frosunda.se
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till kvinna i centrala Örebro

Läs mer Nov 11
Jag är en kvinna som är 60 år och har MS och bor på norr i Örebro. Jag är rullstolsburen och använder stålift vid förflyttning. Jag är gift och min man är också assistent, så det blir din kollega. Jag kommunicerar med min assistent, styr min vardag och min assistans. Jag behöver hjälp med allt ifrån personlig omvårdnad till mina dagliga rutiner. Tjänsten är deltid ca 90% förlagd dagtid måndag till fredag med tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 4/12-25.
Jag söker enbart en kvinnlig assistent, i första hand en undersköterska som är empatisk, tålmodig och har förståelse för kognitiva utmaningar. Tidigare erfarenhet av arbete inom personlig assistans eller vård- och omsorg är viktigt. Du behöver ha goda kunskaper i svenska. Fördel om du har körkort då jag har en mindre handikappanpassad bil.
Anställningen är ett PAN-avtal och Örebro Kommun står som arbetsgivare. Ansökningarna gås igenom löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Det ingår att kontinuerligt dokumentera i Örebro kommuns digitala journalsystem, viss datavana krävs.
Ansökan med personligt brev och CV skickas till lihyv22@gmail.com
Återkoppling kommer bara att ske till de personer som väljs ut för intervju.
Lön
Fast timlön
Anställningstyp
PAN anställning

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AB Omsorgscompagniet i Norden

Nedan visas andra jobb i Örebro från AB Omsorgscompagniet i Norden .

Kundansvarig inom personlig assistans Örebro

Personligt ombud
Läs mer Sep 19
Om jobbet
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se


DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår.
Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.
Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar.


ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en kundansvarig till Örebro!
Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.
Ett krav för tjänsten är B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!


MERITERANDE:
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Eftergymnasial utbildning


HUR SKER REKRYTERINGEN
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!


OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Kundansvarig inom personlig assistans Örebro

Personligt ombud
Läs mer Sep 16
Om jobbet
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se


DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår.
Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.
Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar.


ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en kundansvarig till Örebro!
Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.
Ett krav för tjänsten är B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!


MERITERANDE:
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Eftergymnasial utbildning


HUR SKER REKRYTERINGEN
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!


OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Kundansvarig inom personlig assistans Örebro

Personligt ombud
Läs mer Sep 5
Om jobbet
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se


DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår.
Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.
Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar.


ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en kundansvarig till Örebro!
Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.
Ett krav för tjänsten är B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!


MERITERANDE:
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Eftergymnasial utbildning


HUR SKER REKRYTERINGEN
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!


OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Kundansvarig inom personlig assistans Örebro

Personligt ombud
Läs mer Sep 3
Om jobbet
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se


DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår.
Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.
Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar.


ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en kundansvarig till Örebro!
Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.
Ett krav för tjänsten är B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!


MERITERANDE:
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Eftergymnasial utbildning


HUR SKER REKRYTERINGEN
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!


OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Kundansvarig inom personlig assistans i Örebro

Personligt ombud
Läs mer Jul 4
Om jobbet
OM OMSORGSCOMPAGNIET
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.
OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende.
Besök gärna vår hemsida www.oc.se


DET VI SÖKER
Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår.
Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.
Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar.


ARBETSBESKRIVNING
Nu söker vi en kundansvarig till Örebro!
Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.
Ett krav för tjänsten är B-körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!


MERITERANDE:
-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.
-Erfarenhet av personalledning.
-Eftergymnasial utbildning


HUR SKER REKRYTERINGEN
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!


OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

Ansök nu

Personlig assistent till 20-årig tjej i Örebro

Personlig assistent
Läs mer Jun 30
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende.
Beskrivning:
Vi söker personlig assistent till vår kund i Örebro. Kunden är en 20-årig tjej med autism som också har epilepsi som behöver hjälp med all omvårdnad, matlagning, städning och aktiviteter. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är pålitlig, engagerad och varm som person. Tiderna under sommaren kommer vara, vardagar 11.00-15.00 och varannan lördag 12.00-20.00.

Arbetsuppgifter:
Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp
Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet
Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera


Krav:
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
B-körkort
God förmåga att planera och prioritera uppgifter
Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare


Vi erbjuder:
En meningsfull och givande roll
En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv
En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov
Kollektivavtal


Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.

Ansök nu