Örebro: Utbildnings- och forskningsadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utbildnings- och forskningsadministratör i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en utbildnings- och forskningsadministratör för ett vikariat vid Institutionen för naturvetenskap och teknik (NT).

Bakgrund
Institutionen för naturvetenskap och teknik erbjuder utbildning i tekniska och naturvetenskapliga ämnen inom 15 olika program. Vidare bedrivs forskning inom de flesta av institutionens ämnen, bland annat inom de starka forskningsmiljöerna AASS (Tillämpade autonoma sensorsystem), MTM (Människa Teknik Miljö) och Centrum för livsvetenskap.

Till stöd för forskning och utbildning finns en administrativ och teknisk enhet med 19 medarbetare. Inom enheten finns förutom ett antal utbildnings- och forskningsadministratörer även studievägledare och laboratorieingenjörer.

Vi söker nu en utbildnings- och forskningsadministratör med inriktning mot utbildning på grund- och avancerad nivå.

Arbetsuppgifter
Som utbildnings- och forskningsadministratör vid NT är ditt uppdrag att ge stöd till våra lärare, enhetschefer, programansvariga och studenter. Detta gör du genom både självständigt arbete och i samarbete med andra. Uppdraget är flexibelt och alla deltar aktivt i vårt ständiga utvecklingsarbete, såsom att utveckla arbetssätt och metoder. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om administrativt stöd kopplat till utbildning på grund- och avancerad nivå. Det innebär att du bland annat arbetar med kursplaner, kurstillfällen, schemaläggning, hantering av tentamen, rapportering av studieresultat, tar minnesanteckningar vid olika möten och annat stöd till vår undervisande personal.

I uppdraget ingår att aktivt delta i planeringen och arrangerandet av olika typer av evenemang som NT arrangerar. Exempel kan vara aktiviteter riktade mot presumtiva studenter och den årliga examensceremonin.

Då institutionen är en internationell miljö krävs att vi alla har mycket god förmåga att uttrycka oss i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Kvalifikationer
Det är viktigt att du är van vid och intresserad av att arbeta i olika typer av administrativa system och har förmågan att lära nytt inom detta område. Du behöver ha viljan och förmågan att både arbeta efter styrda rutiner och arbetssätt men också att hantera snabba förändringar. Arbetsuppgifterna förutsätter också att du är självgående, arbetar strukturerat och tycker om att arbeta med flera saker parallellt. Du förväntas planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Vi söker dig som har


• en akademisk examen som bedöms som relevant för tjänsten
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat och administrativt arbete
• god vana och intresse av att arbeta med administrativa IT-system.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av att arbeta med schemaläggning
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete från högskolesektorn
• kunskap om de regler som styr högskolan
• erfarenhet av diarieföring.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att se till helheten och kan prestigelöst och engagerat bidra till utveckling som är till nytta för hela gruppen. Vi vill att du på ett aktivt och närvarande sätt ska kunna samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Information
Anställningen är ett vikariat på 100 % under 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Anna Ekblom, 019-30 24 17, e-post: anna.ekblom@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som utbildnings- och forskningsadministratör
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-10-15. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Utbildningsadministratör.

Administratör sökes till Drottning blanka Örebro

Läs mer Jun 19
Drottning Blankas Gymnasieskola startade sin verksamhet 1996 och har idag 27 skolor på 23 orter runt om i Sverige. Vi bedriver utbildning inom såväl praktiskt inriktade som teoretiska gymnasieprogram, alla med utrymme för högskolebehörighet. Inom Drottning Blanka värderar vi relationer och det mänskliga mötet högt. Konkret innebär det att alla skolor inom DBGY arbetar aktivt med engagemang på ett personligt, lokalt och globalt plan där såväl ledning som personal och elever involveras. Du kan läsa mer om oss på www.dbgy.se.

Drottning Blankas Gymnasieskola i Örebro erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Hantverksprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och till hösten Vård- och omsorgsprogrammet. Vi erbjuder följande inriktningar: Försäljning och service, Frisör, Vård och omsorg, Beteendevetenskap, Samhällsvetenskap samt Fritid och hälsa. Skolan har cirka 300 elever och 30 medarbetare. Vi söker nu en administratör till vår verksamhet.

Administratör sökes till Drottning Blankas Gymnasieskola i Örebro

Ditt uppdrag

Vi erbjuder nu en heltidstjänst som administratör hos oss på Drottning Blankas Gymnasieskola i Örebro. Du ansvarar för diverse uppdrag, däribland administrering på Schoolsoft, närvarohantering, CSN-rapportering, kommunikation med externa parter och så vidare.

Din profil

Då du i tjänsten sitter i skolans reception är det viktigt att du har sociala förmågor och genuint är intresserad av att hjälpa andra att lyckas. Drottning Blankas ledord lyder "det är viktigt för mig att det går bra för dig", ett förhållningssätt vi förväntar oss att även du innehar. För att lyckas i tjänsten måste du vara en person med förmåga att bygga och upprätthålla struktur. Jobbets arbetsbelastning varierar under läsåret vilket innebär att du måste vara stresstålig. Vissa IT-kunskaper kommer vara nödvändiga då du administrerar elevernas och personalens datorer, självklart med stöd från Academedias IT-avdelning.

För att komma in i arbetet kommer du erbjudas en mentor från en annan skola. Det finns även nedskrivna rutiner för att underlätta "inskolningen" till tjänsten.

Tjänsten innehåller en mängd arbetsuppgifter vilket kräver att du som person är flexibel och intresserad av att ta dig an nya utmaningar. Du kommer tillsammans med mig som rektor forma den här tjänsten till att bli något som passar dig, men som också passar verksamhetens behov.

Meriterande är tidigare erfarenhet av administrationsprogram, exempelvis Schoolsoft. God IT-vana är meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper inom det svenska språket är ett krav. Allmänt "händig" är meriterande men inte ett krav.

Vi erbjuder

Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor.

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag 2024-07-19. Intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så sök så snart du kan!

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Anton Andersson på 076-105 36 72 eller mailadress anton.andersson@dbgy.se.

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Administratör till lärarutbildningens kansli

Läs mer Jun 3
Vi söker en administratör för uppdragsutbildningen Introduktion till svensk skola. Det är en tidsbegränsad anställning vid lärarutbildningens kansli, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap.

Inom institutionen finns ett stort antal utbildningar och forskning som berör konst, kommunikation, lärande, människor och samhället. Lärarutbildningens kansli är en administrativ enhet, till stöd för lärarutbildning vid Örebro universitet. Vid kansliet finns bl.a. studievägledare, utredare, handläggare, verksamhetsutvecklare och administratör.

Arbetsuppgifter
Som administratör för uppdragsutbildning arbetar du i ett arbetslag tillsammans med kursansvarig och lärare. Du ansvarar för alla administrativa moment som krävs för kursens räkning samt anskaffning av APL-platser till kursdeltagarna. Exempel på arbetsuppgifter är uppdatering av hemsidan, tolkbokning, lokalbokning och arkivering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen på minst kandidatnivå, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska ha god förmåga att hantera administrativa system, vara noggrann och ha lätt för att samarbeta.

Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och även god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av administration inom universitets-och högskoleområdet.

Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du också behöver vara serviceinriktad och på ett förtroendeingivande sätt kunna kommunicera och samarbeta med olika grupper – studenter, lärare, kollegor. Du behöver kunna hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och arbeta lösningsfokuserat med problem du ställs inför.

Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta strukturerat, kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
Anställningen är på 60% i 6 månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av


• Malin Kronqvist-Håård, kursansvarig uppdragsutbildningen Introduktion till svensk skola: 070-1814471, Kronqvist-Haard@oru.se
• Susanne Sundquist, enhetschef Lärarutbildningens kansli: 019-30 12 17, e-post: sundquist@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som administratör
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-06-17. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Administrativ samordnare Rostaskolan

Läs mer Mar 27
Är du intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd samt van vid att vara spindeln i nätet? Då kan du vara den vi söker! Nu finns det möjlighet att gå in i rollen som administrativ samordnare på Rostaskolan. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som administrativ samordnare ingår du i vårt administrativa team och du stöttar rektor och biträdande rektor. Arbetet är mycket självständigt, kräver god struktur och en förmåga att se vad som behöver prioriteras för stunden. Det är viktigt att du snabbt kan växla fokus mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha kontakt med olika parter via mail, telefon och fysiska möten.

Exempel på arbetsuppgifter:

• kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/chefen
• ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• bistå i arbete med budget
• ansvara för fakturahantering, samordna och ge stöd i uppföljningar kring fakturor
• du ingår som representant i olika arbetsgrupper och/eller driver dem
• självständigt genomföra utredningar
• bistå rektor, biträdande rektor och förstelärare i arbetet med verksamhetsutveckling och/eller systematiskt kvalitetsarbete
• arbeta fram underlag tex. inför möten samt skriva mötesprotokoll

Om arbetsplatsen
Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 

Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Rostaskolan är en F-6 skola som ligger i bostadsområdet Rosta, intill Stjärnhusen i den västra delen av Örebro. Vi är drygt 500 elever och cirka 85 personal, fördelade på 21 klasser varav tre förskoleklasser. Det finns fyra fritidshemsavdelningar på skolan.

Du kan läsa mer om vår skola på: orebro.se/rostaskolan

Kvalifikationer
För att trivas i tjänsten har du god kommunikativ förmåga och värdesätter ett gott samarbete. Du är noggrann och ser lösningar före hinder. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och har förmågan att prioritera, planera och organisera på ett effektivt sätt, utifrån befintliga och förändrade verksamhetsbehov. För att passa som administrativ samordnare hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad och strukturerad. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Du har en god datavana, god IT-kompetens och är van att arbeta i olika digitala system.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskole/universitetsutbildning om minst 180 hp inom administration eller ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Meriterande:

• erfarenhet av kvalificerat administrativt stöd, gärna från förskole-/skolverksamhet
• erfarenhet av att arbeta i kommunens digitala system, främst Raindance, Adela och Personec

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 april. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Utbildnings- och forskningsadministratör, vikariat

Läs mer Mar 14
Vi söker en utbildnings- och forskningsadministratör för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för hälsovetenskaper.

Bakgrund
Inom Institutionen för hälsovetenskaper finns ett stort antal utbildningar och forskning som handlar om det kanske mest grundläggande i livet; ha god hälsa, bli frisk från sjukdom och leva ett aktivt liv. Vår verksamhet sker i nära samverkan med samhällets frisk-, hälso- och sjukvård.

Den administrativa enheten ger stöd till institutionens ledning, lärare, forskare och studenter, i nära samarbete med olika aktörer inom och utom universitetet. En del ger stöd till utbildning på grund- och avancerad nivå, en del ger stöd till utbildning på forskarnivå och forskning och en del består av studievägledning.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst av utbildningsadministration på grund- och avancerad nivå, där du arbetar tillsammans med ansvariga för utbildningarnas olika delar, för att administrera kursstart-relaterade ärenden, undervisning och examinationer. I arbetet ingår bland annat administration av kursplaner, förberedelse av tentamina samt sammanställning och rapportering av studieresultat. Det kan även förekomma andra administrativa arbetsuppgifter, som att ta fram underlag för överenskommelser med externa lärare, sammanställa skriftligt material och skriva minnesanteckningar/protokoll. Även andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde kan komma att ingå i rollen.

Vi kan erbjuda dig ett arbete som är både varierat och administrativt självständigt, i en organisation som ständigt vill utvecklas. Arbetet är serviceinriktat och innebär samverkan med både studenter och personal genom många personliga kontakter.

Kvalifikationer
Du har en utbildning på högskolenivå och gärna flerårig erfarenhet av självständigt administrativt arbete samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Du har även erfarenhet och god förmåga att arbeta med olika dataprogram och system.

Du har mycket god förståelse för myndighetsutövning och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en vilja och engagemang att förstå sammanhang och helheter.

Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad, organiserad och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ och planera din tid men även en beredskap på förändringar. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt, är delaktig i helheten och kan föreslå nya eller vidareutveckla befintliga administrativa rutiner/lösningar. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten, så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga.

Information
Anställningen är ett vikariat under sex månader på 100 %, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Diederic Brummer 019-30 14 59, e-post: diederic.brummer@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-03-28. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro Universitet

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro Universitet .

Amanuenser i medicin med uppdrag som basgruppshandledare

Lärarassistent
Läs mer Aug 29
Vi söker 8 amanuenser för tidsbegränsad anställning med uppdrag som basgruppshandledare vid Institutionen för medicinska vetenskaper.

Bakgrund
Institutionen för medicinska vetenskaper har sedan läkarprogrammet påbörjas 2011 genomgått en stark utveckling och amanuensverksamheten har blivit en viktig del i läkarprogrammet för att erbjuda extra undervisningstillfällen för studenterna inom programmet.

Arbetsuppgifter
Vi söker amanuenser i medicin med uppgift att under vårterminen 2025 fungera som basgruppshandledare för studenter på Läkarprogrammets Medicinska temakurser 1-4. Amanuensen kommer att dela handledaransvaret för en basgrupp med en annan handledare på läkarprogrammet. Vid sidan av dessa arbetsuppgifter förväntas amanuensen bedriva egna studier.

Kvalifikationer
För att vara behörig till anställning som basgruppshandledaramanuens krävs att du är antagen på grundläggande högskoleutbildning (se HF 5 kap. 8-12 §§), och att du är antagen på Termin 10, kurs Medicin, avancerad nivå, Självständigt arbete på läkarprogrammet vid Örebro universitet.

Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter.

Information
Anställningen är 7,5 %, under vårterminen 2025. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Isak Demirel, e-post: isak.demirel@oru.se eller pedgogisk utvecklare Marie Lidskog, 019-30 35 30, e-post: marie.lidskog@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Intyg som stärker din behörighet (exempelvis Ladokutdrag)

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-11-15. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Art Director till avdelningen Kommunikation och samverkansstöd

Art Director/AD
Läs mer Okt 9
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu söker vi dig som är en engagerad Art Director till Avdelningen för kommunikation och samverkansstöd vid enheten Studentrekrytering och marknadsföring. Vi hoppas du vill vara med och bidra till vårt professionella och viktiga stöd i det fortsatta arbetet framåt vid Örebros universitet som har samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus.

Om oss
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 16 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och finns på tre campusområden; Campus Örebro, Campus Grythyttan och Campus USÖ (Universitetssjukhus Örebro).

Avdelningen för kommunikation och samverkansstöd ansvarar för att samordna arbetet med externa relationer och bedriva kommunikationsarbete på hög nivå. Avdelningen arbetar med studentrekrytering, arbetslivskontakter, presskontakter samt har ansvaret för informationskanaler som intern och extern webbplats, event och sociala medier. Vidare koordinerar även avdelningen samverkansplattformar och spelar en viktig roll i Örebro universitets studentförsörjning. Avdelningen är indelad i fyra enheter och som Art Director kommer du att tillhöra enheten Studentrekrytering och marknadsföring.

På enheten Studentrekrytering och marknadsföring arbetar vi för en effektiviserad och målgruppsanpassad marknadsföring och ökad spridning av varumärket Örebro universitet. Det gör vi med riktad personlig och relevant kommunikation mot våra målgrupper. Enheten består av ca 14 medarbetare inom grafisk form, webb, marknadsföring och breddad rekrytering. Arbetsplatsen är resultat- och utvecklingsorienterad med en positiv framåtanda där medarbetare ständigt utvecklas.

Uppdraget
Vi söker en Art Director för tillsvidareanställning till avdelningen för kommunikation och samverkansstöd vid enheten för marknadsföring och studentrekrytering. Vi vill vidareutveckla och stärka Örebro universitets varumärke och visuella identitet, och här kommer du att spela en viktig roll. Du ska ha en förmåga att utveckla det digitala tänket i vårt kommunikationsarbete och kunna hantera olika kanaler på såväl teknisk som strategisk nivå.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att


• vidareutveckla och kommunicera Örebro universitets visuella identitet och grafiska profil såväl internt som externt för att stärka vårt varumärke långsiktigt
• ansvara för den kreativa processen och den grafiska designen i våra kampanjer, evenemang och för digitala-, tryckta- och rörliga kanaler
• skapa träffsäkert innehåll och ansvara för kvalitetén för det grafiska materialet i våra kanaler
• lägga upp riktlinjer för det visuella budskapet i fotograferingar och film samt upphandla och samordna fotograferingar
• samarbetar nära med andra medarbetare på avdelningen, till exempel webbstrategen gällande webbdesign, marknadsförarna gällande kampanjer och med kommunikationschefen gällande tonalitet och varumärkesstrategin etc.
• strategiskt samordna projekt och kampanjer i samråd med enhetschef och övriga verksamhetsansvariga inom kommunikation och samverkansstöd
• ha systemansvar och operativt arbete för bildbank och digitalt mallverktyg tillsammans med de grafiska formgivarna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• relevant utbildning för uppdraget
• mycket goda kunskaper inom de vanligaste Adobeprogrammen
• kunskaper i grafisk produktion för trycksaker samt digitala produktioner såsom webb, rörligt och film
• kunskaper i hur olika budskap ska utformas på bästa sätt utifrån kanalernas möjligheter och begränsningar
• goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har


• kunskaper om trender inom UX, UI och webb- och mobilanvändning
• kunskap i användandet av AI för bild, text och ljud
• kunskaper om trender inom AI.

Personliga egenskaper
Du är kreativ, analytisk och har en stark initiativförmåga och kan ta både dina och andras idéer hela vägen från skiss till färdigt koncept. Då vi oftast jobbar i team behöver du vara bra på att samarbeta och att möta andra människor på ett förtroendeingivande och prestigelöst sätt. Du är bra på att leda och prioritera på ett strukturerat sätt när arbetsbelastningen är hög samt att hålla deadlines. Du har en ambition om att dina idéer och produktioner håller hög kvalitet och du bidrar till att stärka och utveckla universitetets identitet för många olika typer av målgrupper. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Information
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100 % med start 1 december 2024 eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

För ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med enhetschef Evelina Carey, 019-30 33 06 eller 073-085 55 08, evelina.carey@oru.se.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställningen.
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens.
• Portfolio med relevanta uppdrag för tjänsten.
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens.

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-11-06. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Är du vår nya HR-konsult?

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Okt 10
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu söker vi dig som är engagerad inom HR-frågor till HR-avdelningen vid Örebro universitet. Bli en del av vår resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus, och bidra till att stärka HR-avdelningens professionella och viktiga stöd i det fortsatta arbetet framåt.

Om oss
Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna samt en stadig utveckling. 

HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, HR-administratör, rekryterare, löneadministratörer samt systemadministratör. Som HR-konsult bidrar du till strategisk HR men fokus ligger på det operativa och verksamhetsnära.

Vår avdelning skapar ett modernt och strategiskt HR-klimat genom digitalisering och olika utvecklingsprojekt – allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet.

Uppdraget
Vi erbjuder dig en varierande arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga kollegor med hög kompetens och fokus på utveckling. Som HR-konsult arbetar du verksamhetsnära mot specificerade verksamheter där du ger ett proaktivt stöd och rådgivning till chefer inom hela HR-området. Du ingår i verksamheternas ledningsgrupper och stöttar i frågor som exempelvis rekrytering, arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö och omställningsarbete. Du förväntas självständigt kunna driva dina ärenden men har ett gott stöd av övriga på avdelningen som präglas av ett nära och prestigelöst samarbete. HR-konsulter träffas veckovis för att utbyta erfarenheter – en viktig faktor för att vara framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag, kunskapsöverföring och utveckling inom gruppen.

I ditt uppdrag kommer du även att tillsammans med dina HR-kollegor driva strategiskt utvecklingsarbete samt utforma och genomföra utbildningsinsatser.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från roller inom HR. Önskvärt är om du tidigare har arbetat både strategiskt och operativt, och självklart med mycket goda resultat. I kombination med detta har du en personalvetarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god vana och kompetens inom olika system och formulerar dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Personlighet
Din personlighet präglas av att du är trygg, stabil och har ett gott självledarskap. Hos oss står utveckling och goda relationer i fokus. För att trivas hos oss har du hög egen drivkraft och vill bidra med engagemang och fin omtanke. I vårt team arbetar vi både med utveckling, gemenskap, effektivitet och arbetsglädje. 

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. 

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning och provanställning tillämpas.

Vill du veta mer eller har frågor eller funderingar? Hör gärna av dig till enhetschef, Louise Graham, 079-067 68 34 alternativt på louise.graham@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Låter det intressant?
Jobbet söker du på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du gärna får berätta för oss varför du är nyfiken på rollen som HR-konsult
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Som en del av din ansökan kommer du att få svara på urvalsfrågor. 

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-11-04. Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Postdoctoral researcher in Chemistry

Forskningslaborant, kemi
Läs mer Okt 2
We are looking for a postdoctoral researcher in Chemistry for a fixed-term position at the School of Science and Technology.

Subject area
The subject area for this position is Chemistry.

Background
The research center Man-Technology-Environment (MTM) at the School of Science and Technology, Örebro University, conducts well-established research within Biogeosphere Dynamics, Environment and Health, and Ecosystem Ecology. MTM is a recognized European leader in environmental and health-related research, which pioneered scientific methods for analyzing the risk potential of a broad spectrum of toxicants for humans and the environment. The center employs high-end technologies to understand molecular and adverse effects, assess toxic potential, and monitor the fate of chemicals. MTM operates advanced laboratories where samples of soil, air, water, food, and biological materials undergo analysis for heavy metals, persistent organic pollutants, and emerging chemicals. This research extends to various contexts, including surface waters, contaminated sites, air quality, recycling supply chains, and wastewater. Our environmental research strives to identify chemical threats and opportunities, providing understanding, sustainable solutions, and information for society and business.

This postdoctoral researcher position is connected to the SEASON project that aims to investigate how climate change will affect the risks associated with sediments contaminated with organic and inorganic pollutants. For this, it is essential to simulate and modify critical environmental parameters, such as pH and temperature, under controlled laboratory conditions, considering the complex and dynamic interactions between abiotic and biotic factors at the sediment-water interphase. The project is conducted in close collaboration with industrial partners. The results of the project will be particularly relevant for these partners, as it contributes to their knowledge enhancement, competence building, and, consequently, increased competitiveness in their respective businesses. The project involves six business partners: Eurofins, Jordnära Miljökonsult, Sellén & Filipovic, Tyrens, Wescon Miljökonsult, and WSP.

The SEASON project aims to identify substances responsible for (eco-)toxicological effects in environmental samples and to understand their adverse outcomes, particularly with a focus on PFAS and metals. As part of the interdisciplinary project, the research will explore how climate change influences the distribution and bioavailability of contaminants at the sediment-water interface. This postdoctoral researcher position is dedicated to studying mechanism-specific and molecular effects of contaminated sediment samples under changing environmental conditions, working closely with industry partners.

Duties and responsibilities
The appointment as a postdoctoral researcher is intended to enable persons who have recently been awarded their doctoral degree to consolidate and develop primarily their research skills.

The primary responsibilities include leading and supervising subprojects related to the impacts of climate change on PFAS and metals. The postdoctoral researcher will investigate how changes in environmental conditions affect the distribution, bioavailability, and speciation of these contaminants, examining interactions between abiotic (sediment) and biotic (fish) components. The role also involves managing and maintaining advanced analytical instruments in a well-equipped laboratory, ensuring their optimal performance for research. Additionally, the researcher will supervise students, provide guidance in research activities, and contribute to teaching within the department. Effective communication with researchers, industrial partners, and stakeholders is crucial to disseminate research findings.

Qualifications and assessment criteria
To see the job advertisement in its entirety visit: https://www.oru.se/english/career/available-positions/

Information
This is a full-time position for two (or three) years. At Örebro University, salary depends on the successful candidate’s qualifications and experience.

For more information about the position, contact Leo Yeung, +46 19 30 1421, email: Leo.Yeung@oru.se , Steffen Keiter (project leader), +46 19 30 3604, email: steffen.keiter@oru.se, or Ingrid Ericson Jogsten (Head of Division of Natural Sciences), +46 19 30 1209, email: ingrid.ericson@oru.se.

At Örebro University, we expect each member of staff to be open to development and change; take responsibility for their work and performance; demonstrate a keen interest in collaboration and contribute to development; as well as to show respect for others by adopting a constructive and professional approach.

Örebro University actively pursues equal opportunities and gender equality as well as a work environment characterised by openness, trust and respect. We value the qualities that diversity adds to our operations.

Application
The application is made online. Click the button “Apply” to begin the application procedure.

For the application to be complete, the following electronic documents must be included:


• Covering letter, outlining how you believe you can contribute to the continued development of Örebro University
• CV with a relevant description of your overall qualifications and experience
• Account of research qualifications and experience
• Copies of relevant course/degree certificates and references verifying eligibility and criteria met
• Relevant scientific publications (maximum of 10 and in full-text format)

Only documents written in Swedish, English, Norwegian and Danish can be reviewed.
More information for applicants will be found on our career site: https://www.oru.se/english/career/available-positions/applicants-and-external-experts/

The application deadline is October 30, 2024. We look forward to receiving your application!

As we have already made our choices in terms of external collaboration partners and marketing efforts for this recruitment process, we decline any contact with recruitment agencies and advertisers.

As directed by the National Archives of Sweden (Riksarkivet), we are required to deposit one file copy of the application documents, excluding publications, for a period of two years after the appointment decision has gained legal force.

Ansök nu

Administratör till Lärarutbildningens kansli

Kursadministratör
Läs mer Okt 11
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu söker vi dig som är en engagerad administratör till Lärarutbildningens kansli vid Örebro universitet. Vi hoppas du vill vara med och bidra till Lärarutbildningens kansli och vårt professionella och viktiga stöd i det fortsatta arbetet framåt vid Örebros universitet som har samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus.

Om oss
Lärarutbildningens kansli är en enhet som tillhör Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS) vid Örebro universitet. Inom HumUS finns ett stort antal utbildningar och forskning som berör konst, kommunikation, lärande, människor och samhället. Lärarutbildningens kansli är en administrativ enhet, till stöd för lärarutbildning vid Örebro universitet. Vid kansliet finns bland annat studievägledare, utredare, handläggare, verksamhetsutvecklare och administratör. Till kansliet söker vi en till administratör som ska jobba med uppdragsutbildningen Introduktion till svensk skola som är en kurs som Lärarutbildningens kansli ansvarar för.

Uppdragsutbildningen Introduktion till svensk skola är en distanskurs på 7,5 högskolepoäng som hålls i samarbete med arbetsförmedlingen. Kursen är till för personer som vill jobba i svensk skola men som har lärarutbildning (eller motsvarande) från annat land än Sverige. Kursen förbereder för arbete i svensk förskola och skola genom att ge en fördjupad kunskap om utbildningssystemet i Sverige, kvalificerad studievägledning på vägen mot lärarlegitimation samt möjlighet till yrkeskontakter inom skolan.

Arbetsuppgifter
Som administratör för uppdragsutbildningen arbetar du i ett arbetslag tillsammans med kursansvarig och lärare. Du ansvarar för alla administrativa moment som krävs för kursens räkning samt anskaffning av APL-platser (Arbetsplatsförlagt lärande) till kursdeltagarna. Exempel på arbetsuppgifter är uppdatering av hemsidan, tolkbokning, lokalbokning och arkivering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• relevant akademisk examen på minst kandidatnivå, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• god förmåga, vana och intresse av att arbeta med och hantera olika administrativa system
• goda kunskaper i Excel
• förmåga att arbeta strukturerat, kvalitetsmedvetet, noggrant och ansvarstagande
• förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och arbeta lösningsfokuserat med problem du ställs inför genom att vara flexibel och öppen för förändringar
• förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du också behöver vara serviceinriktad och på ett förtroendeingivande sätt kunna kommunicera och samarbeta med olika grupper – studenter, lärare, kollegor
• lätt för att samarbeta
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, och
• det är meriterande om du har erfarenhet av administration inom universitets- och högskoleområdet.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Information
Anställningen är på 60% i 6 månader med möjlighet till förlängning. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av:


• Malin Kronqvist-Håård, kursansvarig uppdragsutbildningen Introduktion till svensk skola: 070-1814471, Kronqvist-Haard@oru.se
• Susanne Sundquist, enhetschef Lärarutbildningens kansli: 019-30 12 17, e-post: sundquist@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning administratör.
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens.
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens.

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-10-25. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Universitetslektor/universitetsadjunkt i måltidskunskap och värdskap

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Okt 9
Vi söker en universitetslektor/universitetsadjunkt i måltidskunskap och värdskap för tidsbegränsad anställning vid Restaurang- och hotellhögskolan, Örebro universitet.

Ämnesområde
Ämnesområdet för anställningen är: Måltidskunskap och värdskap

Bakgrund
Restaurang- och hotellhögskolan har utbildning på grund- och avancerad nivå samt forskning och forskarutbildning inom ämnet måltidskunskap. Ämnet har sedan sin tillkomst på 1990-talet haft en stark inriktning mot hotell och restaurang, och fortsätter även idag att vara betydelsefullt för forskning och utbildning inom delar av den växande besöksnäringen.

Ämnet måltidskunskap belyser frågor inom det gastronomiska fältet, där ett särskilt fokus riktas mot olika aspekter av den professionella måltiden, såväl i ett yrkesmässigt perspektiv som i ett gäst-/kundperspektiv. Den yrkesmässiga dimensionen omfattar praktisk kunskap och estetiskt gestaltande, men även förutsättningar för professionellt måltidsgörande. Inom gäst-/kundperspektivet är måltidsupplevelsen av stor betydelse. Ämnet måltidskunskap är tvärvetenskapligt och i mötet med andra ämnen kan breddade och/eller fördjupade perspektiv på hållbara måltider i samhället skapas.

Vi söker nu en engagerad person med stort intresse för gastronomi och hållbarhet som tillsammans med kollegiet vill utveckla och stärka utbildning och forskning inom ämnesområdet.

Denna anställning är utlyst som universitetslektor/universitetsadjunkt. Det innebär att om det inte finns någon sökande som uppfyller kraven för behörighet som lektor är vi öppna för att anställa en kvalificerad person som uppfyller behörighet och bedömningsgrunder för adjunkt.

Arbetsuppgifter
Som universitetslektor ägnar du din arbetstid åt både undervisning på samtliga nivåer och forskning, samt därtill hörande samverkan. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning, forskning och samverkan även utvecklingsarbete, administration och kompetensutveckling. Undervisningen omfattar dessutom handledning, examination, kursutveckling, planering och utvärdering.

Som universitetsadjunkt ägnar du huvudsakligen din arbetstid åt undervisning inom utbildning på främst grundnivå samt därtill hörande samverkan. En universitetsadjunkt ska även bidra till universitetets utveckling.

Tjänsten innebär huvudsakligen arbetsuppgifter som undervisning, handledning och kursansvar inom grundutbildning i programmen Sommelier och måltidskreatör samt Kulinarisk kock och måltidskreatör.

Behörighet
Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen inom för anställningen relevant ämnesområde eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen.

Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som visat pedagogisk skicklighet och avlagt examen på lägst magisternivå (eller motsvarande) inom relevant område. Annan teoretisk kompetens i kombination med relevant erfarenhet från ämnesområdet kan prövas motsvara magisterexamen.

Bedömningsgrunder
För att se annonsen i dess helhet besök: https://www.oru.se/ledigajobb

Information
Anställningen är på 80 % under 12 månader, med tillträde snarast. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Tjänsten är placerad vid Campus Grythyttan och närvaro på arbetsplatsen krävs. Som universitetslektor/universitetsadjunkt deltar du i den dagliga verksamheten på institutionen.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av proprefekt Jack Lainpelto, 019-30 30 20 38, jack.lainpelto@oru.se eller enhetschef Helene Gustafsson, 019-30 20 09, helene.gustafsson@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer)
• Vetenskaplig portfölj (för anställning som universitetslektor)
• Publikationslista (för anställning som universitetslektor)
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/

Sista ansökningsdag är 2024-10-23. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu