Örebro: Kommunvägledare till Servicecenter/Kommunsupport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunvägledare till Servicecenter/Kommunsupport i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta med att underlätta och göra skillnad i örebroarnas vardag? Och dessutom få arbeta i ett gäng med fantastiska kollegor? Då har du nu möjligheten att söka dig till oss och arbeta som kommunvägledare på Örebro kommuns servicecenter!

Om tjänsten
Som kommunvägledare arbetar du med att ge vägledning, svara på frågor och lämna information om kommunens verksamheter till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun. Du arbetar utifrån en helhetssyn med fokus på att ge bästa bemötande och service i varje kontakt. Arbetsdagen är schemalagd och du utför uppdraget via telefon och dator. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• besvara frågor, lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun via telefon och mejl
• guida medborgare i att använda digitala tjänster 
• göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller föras vidare enligt fastställd rutin
• dokumentera i olika verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
Servicecenter har två delar, en extern och en intern. Den externa är medborgarnas ingång till kommunens verksamheter och den interna är Örebro kommuns anställdas ingång till kommunsledningsförvaltningens avdelningar. Vi arbetar på uppdrag av kommunens alla verksamheter. Vi är ca 55 personer som arbetar på Servicecenter och vi tillhör Kommunikationsavdelningen inom Kommunledningsförvaltningen, vars uppdrag är att ge stöd åt nämnder och förvaltningar.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som kommunvägledare behöver du vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella. Du är intresserad av att hjälpa andra och är bra på att bemöta olika människor utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du samarbetar bra med andra och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du är ansvarstagande, kan prioritera och vara flexibel. Du har lätt för att ta till dig förändring och har en vilja att bidra till utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetenskrav:

• examen från gymnasieutbildning som bedöms relevant för tjänsten
• minst 6 månaders aktuell och relevant erfarenhet av arbete i kundtjänst och/eller support via telefoni och mejl 
• dokumenterad erfarenhet av digitala arbetssätt, informationssökning och att använda ett eller flera olika digitala system parallellt. (t.ex. ärendehanteringssystem, fakturasystem, personalsystem, m.m.)
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

• erfarenhet av arbete i kontaktcenter eller servicecenter
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde tillsvidaretjänsten: 1 november eller enligt överenskommelse.

vikariat: 1 november eller enligt överenskommelse tom 26 oktober 2025

Antal tjänster: 5

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 oktober. Löpande urval och intervjuer. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Administratör dokumentation teknisk bevakning och fastighetsnät - Örebro

Läs mer Aug 5
Vill du ha variation i dina uppdrag och goda förutsättningar för att växa med uppgiften? Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling och bygga ett säkrare och tryggare och hållbarare samhälle för kommande generationer? Då är Sweco arbetsplatsen för dig! Var med och förändra samhället - på riktigt.

Varför jobba hos oss?

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt - både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet! Du kommer att arbeta i nära samarbete både med dina lokala Sweco-kollegor och även med kollegor nationellt. 

Sweco är ledande i Sverige på skydd- och säkerhetsfrågor. Tillsammans med våra uppdragsgivare ansvarar vi för människors säkerhet samt skyddet av egendom och viktig sekretessbelagd information. Bland kunderna hittar vi myndigheter, regioner och kommuner, offentliga verksamheter, polisen och domstolar men också många privata aktörer som till exempel fastighetsägare, tillverknings- och utvinningsindustrier, och aktörer inom infrastruktur.

Att arbeta med skydd- och säkerhetsfrågor är inte för vem som helst. Hur vi jobbar, var arbetet utförs liksom vem eller vad som ska skyddas varierar. De ingenjörsmässiga utmaningarna är stora och projekten är många gånger hårt säkerhetsklassade med starka krav på sekretess. Att jobba inom Skydd & Säkerhet innebär ett stort ansvar. För det arbete vi gör bidrar till att vårt samhälle kan få förbli hållbart, starkt, demokratiskt och öppet.

Din framtida roll

Som administratör inom dokumentation fysiskt skydd kommer du exempelvis att:


• Arbeta med sammanställning av dokumentationen för projekt
• Registrera dokumentationen i av kunden anvisade system samt i pappersform i pärmar
• Möjlighet att utvecklas mot en roll som projektör inom teknisk bevakning och fastighetsnät

Den vi söker - är det du?

Vi söker dig som har någon eller några av nedanstående erfarenheter


• Gymnasium med inriktning teknik, el eller liknande.
• Vana att arbeta administrativt med att sammanställa information
• Kunskaper inom passersystem, inbrottslarm, exempelvis arbetat som larmoperatör

Du är intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder och du tycker om att skapa kontakter både externt och internt. På Sweco värdesätter vi ett gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor bygger på samarbete och goda relationer.

Intresserad? Här kan du läsa mer om vad Sweco bidrar med inom Fysiskt Skydd : https://www.sweco.se/vart-erbjudande/byggnader-och-stadsdelar/sakerhet-och-skydd/fysiskt-skydd/

Ansökan

Annonsen kommer att ligga ute till och med 2024-10-31. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar till formuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakta oss

Vill du höra mer om tjänsten? Välkommen att kontakta:

Gruppchef

Henrik Haugland
henrik.haugland@sweco.se

070-623 35 59 

På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.



Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.sweco.se

Ansök nu

Praktik på Central Sweden European Office i Bryssel

Läs mer Sep 11
Brinner du för EU-relaterade frågor och vill bidra till att stödja regionalt utvecklingsarbete utifrån de möjligheter som EU-samarbetet erbjuder? Studerar du på en utbildning som innefattar praktik? Vi erbjuder en möjlighet att utföra en 20 veckors praktik hos oss på Central Sweden European Office i Bryssel. Central Sweden är Region Dalarnas, Region Gävleborgs och Region Örebro läns gemensamma representationskontor vid EU.
Hösttermin: För praktik under hösten är sista ansökningsdatum 15 mars varje år.
Vårtermin: För praktik under våren är sista ansökningsdatum 15 oktober varje år.

Central Sweden är Dalarnas, Gävleborgs och Örebro läns förlängda arm i EU. Vårt mål är att utifrån ett EU-perspektiv bidra till den regionala utvecklingen i våra medlemsregioner. Detta görs inom fyra verksamhetsområden; omvärldsbevakning, representation, kompetenshöjande insatser samt stöd till medlemsregionernas aktiviteter kopplat till politisk påverkan och projektutveckling. Kontoret arbetar under 2024 framför allt med frågor som rör EU:s framtid, energi- och klimat, forskning och innovation, sammanhållningspolitiken, transport- och infrastruktur, digitalisering samt kompetensförsörjning med mera.
Region Örebro län och förvaltningen Regional utveckling har sedan den 1 januari 2020 det administrativa huvudmannaskapet för föreningen och är arbetsgivare för personalen vid kontoret.
Förvaltning Regional utveckling verkar för den regionala utvecklingen i vår region. Vårt uppdrag är att arbeta för hållbar tillväxt och god livskvalitet i hela Örebro län. Ansvarsområdet är brett och sträcker sig från folkhälsa, utbildning och kultur till näringslivsutveckling, trafik och samhällsplanering. Tillsammans skapar vi utvecklingskraft och ett bättre liv för våra invånare.


Praktik på Central Sweden European Office i Bryssel

Arbetsuppgifter

Som praktikant hos oss bidrar du framför allt till kontorets omvärldsbevakning genom att skriva artiklar som publiceras på kontorets hemsida samt att sköta kontorets närvaro på sociala medier. Du kommer även få tillfälle stötta upp kontorets representativa verksamhet och att bevaka medlemmarnas intressen på olika möten med europeiska nätverk och på seminarium och liknande. Vi försöker ge våra praktikanter ett stort ansvar. Praktiken ger dig tillfälle att skapa ett kontaktnät både i Bryssel och hos våra medlemsregioner samt ge dig en unik inblick i hur EU:s institutioner arbetar.
Bostad under praktiktiden samt resa till och från Bryssel bekostas av Central Sweden.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
. Utmärkt förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
. Mycket goda kunskaper i engelska. Andra språkkunskaper, framför allt i franska, är meriterande
. Kännedom om och stort intresse för den regionala och lokala politiska nivån i Sverige
. Kännedom om och stort intresse för EU:s politiska system
. God datorvana och intresse för kommunikation
. Social och utåtriktad
. Tidigare arbetslivserfarenhet och aktiv medverkan i föreningslivet är meriterande
Vi tar emot sökanden från olika utbildningar. Önskvärt är att du som söker praktikplatsen har en koppling till Dalarna, Gävleborg eller Örebro län men det är inte ett krav.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 15 mars för hösttermin och 15 oktober för vårtermin.
Arbetsprov och intervjuer genomförs därefter och besked om praktikplatsen ges i mitten av april för hösttermin och mitten av november för vårtermin.
Ansökan sker via Region Örebro läns hemsida.
Ansökan öppnar ca tre veckor innan sista ansökningsdag. För att söka praktikplatsen måste du logga in/skapa användare på Region Örebro läns hemsida. Bifoga CV och personligt brev. Vänligen bifoga inga övriga bilagor. Redogör i ansökan för hur praktikperioden ryms inom studierna och hur den är tänkt att finansieras.
Finansiering sker via CSN eller liknande. Praktiken kan även i vissa fall berättiga stipendium från Erasmus+. Kontakta ditt universitet eller högskola angående vilka stipendier du kan söka.

Läs mer här

Hemsida Central Sweden

https://www.centralsweden.se

För frågor om praktikplatsen kontakta kontorschef Ebba Bjerkander
E-post: ebba.bjerkander@centralsweden.be
Tfn: +32 495 79 13 92
Hemsida: www.centralsweden.se

Ansök nu

Administratör till Rosta förskolor

Läs mer Okt 4
Denna annons riktar sig endast till dig som idag är tillsvidareanställd i Örebro kommun. Om tjänsten inte tillsätts av internsökande kommer den att publiceras på orebro.se/jobb.Är du en engagerad och strukturerad person som är intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd? Nu finns det möjlighet att gå in i rollen som administratör på Rosta förskolor. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som administratör hos oss arbetar du mot hela verksamheten, där du är ett viktigt stöd för skolledning och personal. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara behjälplig till förskolans personal i ett flertal administrativa frågor. Du kommer även vara ett stöd i verksamhetsutvecklingen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter
• administrativt stöd i verksamheten
• barn- och personaladministrativa uppgifter
• leda arbetsgrupper utifrån givet uppdrag
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Om arbetsplatsen
Intraprenaden Rosta förskolor består av fyra förskolor i Rostaområdet som arbetar tillsammans utifrån gemensamma arbetssätt, rutiner och utvecklingsområden. Dessutom samarbetar alla våra förskolor kring gemensamma öppningar och stängningar. Hos oss har vi regelbunden planeringstid, både enskilt och gemensamt i arbetslagen, enligt riktlinjerna inom Örebro Kommun. I Rosta förskolor tillhandahålls ytterkläder (skal-/regnkläder, fleecetröja samt vinterjacka och vinterbyxa) till personal med tillsvidareanställning. 

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som administratör hos oss ser vi att du arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du planerar och organiserar ditt arbete samt tar initiativ för att uppnå resultat. Vi ser även att du är en trygg och stabil person som värdesätter samarbete samt har lätt att ställa om utifrån ändrade förutsättningar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• adekvat gymnasieutbildning alt YH-utbildning
• erfarenhet av liknande arbete inom administration
• erfarenhet av liknande arbete inom förskola och skola

Meriterande

• erfarenhet av att arbeta i digitala system (exempel Raindance, Adela och Personec)

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 oktober.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Serviceadministratör till Maxcon

Läs mer Sep 11
Serviceinriktad och initiativtagande administratör sökes till Maxcon i Örebro.

Vill du bli en del av ett positivt, engagerat och härligt team i ett framgångsrikt växande bolag med en stark värdegrund? Söker du en arbetsplats med högt i tak och starkt driv? Bra. Då kan du vara den serviceadministratör vi söker till framgångsrika Maxcon i Örebro.Är du en noggrann, serviceinriktad administratör och redo att ta ett stort ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig!Sök idag!

Ditt anställningserbjudande

Rollen är ny och du kommer att vara spindeln i nätet och ges möjlighet att växa in i rollen som koordinator.

Maxcon levererar säkra och hållbara sprinklersystem. Vi har lång erfarenhet och hög kompetens inom sprinklerentreprenad, sprinkler-service och utbildning. Kort sagt– vi är en trygg partner som levererar hög kvalité utan krångel.

Maxcon sitter i nya fräscha lokaler med gångavstånd till centrala Örebro.

Då serviceuppdragen utförs både i Örebro och Stockholm kommer tjänsten innebära att du behöver vara i Stockholm några dagar per månad. Maxcon står naturligtvis för resor samt boende och mat om övernattning behövs.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebär att du är länken mellan vår servicefunktion och vår controllerfunktion.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Hantera underlag för fakturering gällande serviceuppdrag
• Fakturering
• Hantera kundärenden kopplat till serviceuppdrag
• Diverse dokumenthantering
• Vara delaktig i Maxcons förbättringsarbeten

Värt att veta

Maxcon är en trygg och utvecklande arbetsgivare. Hos oss arbetar allt från montörer och projektledare till kalkylatorer och ekonomer – alla är specialister inom sitt område och har en viktig roll i verksamheten.

Vår värdegrund:

• Vi är öppna, ärliga och gillar att samarbeta. Vi är en lärande organisation som gärna sprider vår kunskap både internt och externt. Vi delar med oss!
• Vi har stor yrkesskicklighet och uppträder alltid med god affärsetik. Vi har god planering och levererar med hög kvalitet. Vi håller vad vi lovar!
• Engagemang och nyfikenhet driver oss. Vi strävar ständigt efter att bli bättre och ligger i framkant vad gäller hållbarhet, teknik och innovativa lösningar. Vi tar tag i saker!

Våra förväntningar

Du har en relevant utbildning och gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vidare har du god datorvana samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från SAP.

Som person är du noggrann, har en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa relationer. Du känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter och motiveras av att ha en bred roll. Vidare ser vi att du är kommunikativ och lyhörd då du kommer att ha många kontaktytor, både inom och utanför organisationen.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Pedagogisk universitetsutbildning? Timvikarie i förskola/skola

Förskollärare
Läs mer Okt 1
Om tjänsten
Vi söker endast dig som är studerande till förskollärare/lärare eller har examen som förskollärare/lärare. Vi söker även efter dig som vill dryga ut din pension och har utbildning och erfarenhet av pedagogisk verksamhet.

Dina arbetsuppgifter innefattar att tillgodose barnens omsorgsbehov samt aktivt bidra till barnens lärande under tiden de vistas på förskolan/skolan. Dessa innebär både praktiskt stöd och hjälpa barnen förstå hur saker fungerar med hjälp av läroplanen för förskola och/eller skola som grund.  

Om arbetsplatsen
Bemanningen Barn och Utbildning (BBU) förmedlar vikariat som är allt från en dag och upp till tre månader inom förskola, skola, fritidshem och gymnasium i Örebro kommun. För att arbeta hos BBU behöver du kunna cykla, ta bussen eller inneha ett B-körkort och bil för att ta dig till alla våra verksamheter. Vi söker bara dig som kan arbeta i hela kommunen vilket kan innebära resor utanför tätorten. Vi använder oss av Medvind som system där du som vikarie lägger in din tillgänglighet för att bli bokad på dina arbetspass. 

Kvalifikationer
Som person är du självgående, flexibel och engagerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter barnens, kollegornas och vårdnadshavarnas behov. Kommunikation och dokumentation är en viktig del av det dagliga arbetet och därför ska du ha goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav


• du är minst 18 år och har pågående eller avslutad universitetsutbildning.
• du kan vikariera på samtliga förskolor och/eller skolor inom Örebro kommun.

Meriterande


• B-körkort

Omfattning och tillträde
Rekrytering sker löpande

Anställningsform: korttidsvikariat

Sysselsättningsgrad: verksamhetens behov

Tillträde: enligt överenskommelse

 

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Gitarrlärare till Kulturskolan

Musikpedagog/Musiklärare
Läs mer Sep 19
Är du en gitarrlärare som vill ge barn och ungdomar en rolig och meningsfull fritid? Om du längtar efter att få fokusera helhjärtat på akustisk gitarr omgiven av många drivna kollegor så har vi tjänsten för dig. Välkommen att söka tjänsten som vikarierande gitarrlärare till Örebro kulturskola!

Om tjänsten

På Kulturskolan har vi en stor musikverksamhet med orkestrar, ensembler och körer. Ditt huvudfokus kommer att vara undervisning i akustisk gitarr med klassisk teknik. Till viss del kan ensembleundervisning komma att ingå i tjänsten men majoriteten av din tid kommer bestå av enskilda lektioner med undervisning inom varierade genrer. Hos oss får du många rutinerade kollegor med blandad kompetens från alla genrer. Du kommer att tillhöra vårt stora arbetslag för gitarr, bas och slagverk bestående av ca 12 kollegor varav fyra delar ditt instrument. Vi uppmuntrar även till samarbeten över arbetslags- och ämnesgränserna så här sätter bara din fantasi gränser! Största delen av undervisningstiden är förlagd till eftermiddagar och kvällar men du har även möjlighet att själv påverka ditt schema och veckodagar utifrån hur hög sysselsättningsgrad du vill ha och elevernas tillgänglighet och skolscheman. Arbete på helger kan förekomma vid speciella tillfällen, exempelvis konserter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• undervisa i akustisk gitarr för elever mellan 9 och 19 år
• skapa god miljö för lärande och stödja elevernas sociala utveckling
• samverka med övriga uttrycksformer
• medverka i utåtriktad verksamhet
• delta i arbetet med verksamhetens utveckling

Om arbetsplatsen
Kulturskolans tre huvuduppdrag är samverkan med förskola och skola, stadsutveckling och ämneskurser i bild, dans, musik, film, skrivande och teater. Vi har även kurser för barn och unga med funktionsnedsättning och kurser på teckenspråk. Vårt mål är att skapa en social yta där människor kan mötas och berika sin fritid. Vår kulturskola är stor, här jobbar sammanlagt drygt 80 pedagoger! Till vårt förfogande har vi moderna lokaler centralt invid Svartån och Kulturkvarterets personal hjälper oss att rodda kring evenemang i huset. Vi arbetar även mycket utifrån projekt och har samarbeten och träffar med andra lärare runtom i länet.

Du kan läsa mer om vår Kulturskola här: extra.orebro.se/kulturskolan

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som lärare hos oss på Kulturskolan är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och?att du trivs med att arbeta i team nära kollegorna, både inom det egna ämneslaget såväl som i samarbeten med andra ämnen och konstformer. Du har förmåga att anpassa undervisningen utifrån både?gruppen och enskilda elevers ålder, behov och förutsättningar. Du är kreativ, lyhörd och flexibel i mötet med kollegor och elever. Vidare bidrar du till en lugn och trygg miljö, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller god struktur.?I rollen behöver du behärska det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor, elever och andra. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• lärarexamen med inriktning på akustisk gitarr eller utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig

Meriterande

• erfarenhet av arbete på kulturskola
• erfarenhet av arbete med barn som behöver särskilt stöd

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 80% eller lägre utifrån önskan

Tillträde: 4 november (eller enligt överenskommelse) - t.o.m. 10 juni 2025

Antal tjänster: 1

Arbetstiden: Dag/kväll, visst helgarbete kan förekomma

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 november. Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommarvikarier inom vård och omsorg och inom funktionsstöd

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Aug 19
Vill du arbeta som timvikarie i Örebro kommun?  
Vi letar efter fantastiska kollegor som vill jobba i team med våra engagerade medarbetare inom vård och omsorg och inom funktionsstöd. Vi söker medarbetare som vill arbeta som timvikarier för att täcka upp för frånvarande medarbetare.

 

I nuläget söker vi efter dig som uppfyller en eller flera av våra meriterande krav.  

 

Om tjänsten 
Vi erbjuder timvikariat inom vård och omsorg samt SoL- och LSS verksamheter. Arbetet är förlagt dag/kväll/helg/natt. Vi söker vikarier till:   

 


• Vård- och omsorgsboende
• Hemvård
• Boende med särskild service (BMSS), korttidsvistelse samt korttidstillsyn
• Socialpsykiatrin
• Personlig assistans
• Daglig verksamhet

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Alla personer som vi stöttar är unika. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner som beskriver vad varje servicemottagare/vårdtagare behöver stöttning med. Arbetet är strukturerat och kan skilja sig åt beroende på var du får din placering som timvikarie. 

 


• Utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• Utföra hushålls- och serviceinsatser exempelvis städ, inköp och tvätt samt stötta vid inom- och utomhusaktiviteter
• Utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien (exempelvis dusch, toalettbesök, mat mm.) utifrån individuella behov
• Arbeta i digitala system (Treserva, MCSS, Medvind med flera).

 

Kompetenskrav


• Gymnasieutbildning
• Fyllt 18 år
• Grundläggande datorkunskaper
• Ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med servicemottagare/kunder/hyresgäster

 

Meriterande  


• Tidigare erfarenhet av arbete inom antingen vård och omsorg och/eller inom SoL och LSS verksamheter
• B-körkort (gärna tillgång till egen bil)
• Gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik
• Pågående studier inom beteendevetenskapliga och/eller omvårdnadsyrken
• Kunskaper i teckenspråk

 

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Specialistundersköterskor demens till Askenäs vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 9
Är du en utbildad specialistundersköterska inom demens som vill vara med och driva kvalitetsarbetet framåt och göra skillnad för våra hyresgäster? Nu har du chansen att bli en del av vårt härliga team på Askenäs vård- och omsorgsboende!

Om tjänsten
I februari slår vi äntligen upp portarna till våra renoverade avdelningar och därför behöver vi stärka upp med mer personal på hela boendet. Som specialistundersköterska inom demens kommer du att tillhöra en avdelning med inriktning kognitiv svikt, men vi stöttar varandra över avdelningsgränserna.

I dagsläget är vi cirka 25 medarbetare som samarbetar med och kring våra hyresgäster, men fler ska vi bli! Vi arbetar i nära samverkan mellan undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeut och enhetschef. Som undersköterska hos oss har du en central roll för att skapa en kvalitativ och trygg vård och omsorg för våra hyresgäster. 

Rollen innefattar både ordinarie undersköterskeuppgifter samt uppgifter inom ditt specialistområde. Du kommer att vara delaktig i uppstarten av arbetet kring specialistuppdraget och vara en del i att driva kvalitetsarbetet framåt.

Vi strävar efter att ständigt utvecklas och förbättras, framför allt nu när vi i samband med nyöppningen kommer sätta nya arbetssätt. Vi ser gärna att du som söker vill bidra med nya idéer och perspektiv. Hos oss har du möjlighet att bidra med din kompetens och vara med i den spännande utvecklingen på Askenäs!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge personlig omvårdnad och service utifrån hyresgästens individuella behov
• utifrån delegation utföra medicinska, rehabiliterande och habiliterande arbetsuppgifter samt läkemedelshantering
• handleda och instruera kollegor och vikarier i omvårdnad och bemötande för att bidra till en meningsfull vardag 
• på uppdrag samordna insatser med legitimerad personal och chef
• bistå med handledning och internutbildningar på din egen och andra avdelningar utefter behov
• bidra med specialistkompetens så att yrkesrollen stärks och yrkeskunnande fördjupas hos kollegorna
• ingå i ett förvaltningsövergripande nätverk för erfarenhetsutbyte och kunskapspåfyllnad

Om arbetsplatsen
Askenäs är ett av Örebro kommuns mindre vård- och omsorgsboenden vilket skapar en känsla av hemtrevnad, både för våra hyresgäster och oss som jobbar här. Vår verksamhet är belägen i Odensbacken, cirka tre mil öster om Örebro. På vardagar finns goda bussförbindelser men på helger underlättar det om du kan ta dig till oss med egen bil. Vi har även ett samarbete med Kvismaren och Hjälmaren hemvård där vi går in och täcker upp i varandras verksamheter vid behov så ibland kan du få arbeta där också.

Just nu genomförs en ordentlig uppfräschning av befintliga lokaler samt tillbyggnad av helt nytt hus. I februari står om- och nybyggnationen klar och när våra nya hyresgäster flyttat in kommer vi ha fyra avdelningar med sammanlagt 36 lägenheter. Även utemiljön förnyas och formas nu så att den underlättar för utevistelse, vilket kommer bidra till stor glädje för både medarbetare och hyresgäster när det är klart. Välkommen att bli del av denna trivsamma verksamhet och härliga arbetsgrupp!

Läs mer om Askenäs vård- och omsorgsboende på: orebro.se/askenas!

Kvalifikationer
Som undersköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du förväntas arbeta både självständigt men även ha ett nära teamsamarbete med kollegor. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster ser du som en självklarhet. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster, anhöriga och kollegor, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• utbildning till specialistundersköterska 200 YH poäng med inriktning demens

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta som specialistundersköterska
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem
• erfarenhet av att driva aktivering och aktiviteter i grupp och individuellt

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 20 januari eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: dag, kväll och varannan helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb/socialtarbete

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30 oktober. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Snart examinerade förskollärare till Örebro kommun

Förskollärare
Läs mer Okt 11
Tar du snart din förskollärarexamen? Se hit!
Vi kan nu meddela att vi kör igång en gemensam rekryteringsprocess för snart examinerade förskollärare. Är du på jakt efter ditt första drömjobb?

Vi är nyfikna på dig!

Välkommen till oss i Örebro kommun!

Rekrytering av snart examinerade förskollärare
Hösten är här och trädkronorna skiftar färg till vackra nyanser av rött, orange och gult. Ett annat härligt hösttecken är att sista terminen av förskollärarutbildningen har kört igång för dig som tar examen i januari. Kanske har tankarna om ditt första jobb som förskollärare börjat snurra?

Vi vill ta vara på din kompetens och tar tillfället i akt att rikta oss särskilt till dig som snart är färdig förskollärare i en gemensam rekryteringsprocess. Genom att ha en gemensam rekryteringsprocess får vi möjlighet att träffa dig på en proaktiv första kompetensbaserad intervju för att sedan matcha dig med lediga förskollärartjänster framöver. Med andra ord kan du redan nu närma dig ditt första drömjobb!

Om oss
Idag jobbar ungefär 1 700 förskollärare och barnskötare på våra cirka 120 förskolor. Varje dag samarbetar de för att skapa en härlig miljö och den bästa förskolan för våra barn. Hos oss har vi en stor bredd av förskolor, både sett till antal avdelningar och pedagogiska inriktningar såsom Reggio Emilia-inspirerad undervisning och Ur & Skur. Gemensamt för, alla våra förskolor, är att Vägledande samspel (ICDP) som förhållningssätt är en viktig grund i förskolans verksamhet. Framöver kommer vi jobba mycket med att utveckla våra språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. 

Vi i kommunen vill ha engagerade och motiverade medarbetare. Därför erbjuder vi dig som nyanställd en bra introduktion och det stöd du behöver. Vi erbjuder också en mentor till alla nyutbildade förskollärare under första året. För att du ska kunna göra ett bra jobb får du tid för pedagogisk utveckling, både på egen hand och tillsammans med kollegor. Dessutom har du fem studiedagar för kompetensutveckling och två extra lediga dagar i samband med klämdagar. Hos oss kan du med tiden fortsätta växa i din roll, exempelvis som lärspridare inom olika områden eller med utvecklingsuppdrag.

Läs gärna mer om våra förskolor här!

Läs mer om hur det är att arbeta som förskollärare i Örebro kommun här!

I Örebro kommuns podd "Vardagshjältarna" kan du lyssna på en av våra fantastiska förskollärare som delar med sig av sina erfarenheter från jobbet. Avsnittet kan du lyssna på här!

Exempel på arbetsuppgifter:
Uppdraget som förskollärare är brett, men med tiden förväntas du, tillsammans med dina kollegor, att:


• leda, organisera, planera, genomföra och utveckla undervisningen förankrat i Lpfö18
• se till att utbildningen dokumenteras, följs upp, analyseras och utvecklas 
• använda metoder och arbetssätt i utbildningen som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet 
• arbeta för att varje barn och gruppen får sina behov tillgodosedda, genom att tillämpa ett demokratiskt arbetssätt 
• erbjuda en god miljö för omsorg, utveckling, lek och lärande 
• ansvara för utvecklingssamtalens innehåll, utformning och genomförande

Om förvaltningen
Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.?


Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
Vi tror att du är en engagerad blivande förskollärare med god självinsikt. Du känner till dina styrkor och vet vad du behöver utveckla. Ansvarstagande och aktiv i din yrkesroll, delar du gärna med dig av din kunskap och är öppen för andras perspektiv och erfarenheter. I samarbete med andra är du kommunikativ och lyhörd. Du trivs i team med andra och bidrar till det gemensamma arbetet på förskolan; både på den egna avdelningen och på förskolan i sin helhet. Du är anpassningsbar och kan hantera förändringar och oväntade situationer med ett lugn. Du har en god förståelse för barns utveckling och lärande och möter varje barn utifrån barnets förutsättningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• studerar sista terminen på förskollärarprogrammet

Meriterande

• erfarenhet av arbete inom förskola (utöver VFU)

Om rekryteringen
Denna annons avser en gemensam proaktiv rekrytering av snart examinerade förskollärare till Örebro kommun. Rekryteringen avser inte någon specifik förskola.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. Går du vidare blir du kontaktad av HR-specialist för en första digital kompetensbaserad intervju. Därefter sker matchning med lediga tjänster under framöver. Vårt mål är att matcha utifrån önskemål och kompetens, med rätt förskola.

I en ordinarie rekryteringsprocess gör vi på HR-avdelningen alltid en första kompetensbaserad intervju innan du som kandidat eventuellt går vidare och får träffa rektor på en andra intervju. I och med upplägget för denna rekrytering kan vi ligga steget före och genomföra den första intervjun proaktivt, för att sedan direkt matcha dig med lediga tjänster. Om du därefter blir aktuell för en andra intervju blir du kontaktad av aktuell rektor.

Vi har för avsikt att träffa alla studenter som söker och går sin sista termin på förskollärarprogrammet. Intervjuer sker mellan v. 42-43.

Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Den första intervjun kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Bifoga CV, dina betyg och de kurser du är registrerad på i din ansökan. Detta är för att vi ska kunna säkerställa att du studerar sista terminen och kommer ta examen inom kort. Du behöver inte bifoga något personligt brev i din ansökan.  

Sista ansökningsdag är 28 oktober. Urval och intervjuer sker löpande!

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Lokalsamordnare till Teknik- och serviceförvaltningen, Staben

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 9
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag!

Om tjänsten

Nu finns möjlighet att arbeta som lokalsamordnare hos oss med placering i Staben! Tjänsten innebär att du arbetar mot alla verksamheter inom Teknik- och serviceförvaltningen. Som lokalsamordnare är du en central funktion för hantering av lokalfrågor inom förvaltningen och en viktig samarbetspart för att kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete ska fungera såväl internt som externt. Du arbetar nära förvaltningsledning, ekonomer och kommunens Lokalförsörjningsavdelning samt är verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägaren. Du arbetar självständigt med att identifiera behov och genomföra projekt kopplat till förvaltningens lokalbehov. Du skapar en bred verksamhetskännedom och är väl insatt i lokalförsörjningsfrågor. Du ger även ett strategiskt stöd till chefer och medarbetare inom ditt sakområde.

Inom uppdraget har du kontakt med fastighetsägare och konsulter kopplade till lokalanskaffningen på en operativ nivå. Uppdraget innebär även att du föredrar ärenden i nämnd. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• samordna arbetet med att ta fram förvaltningens behovsunderlag till den kommunövergripande lokalförsörjningsplanen
• fungera som representant för verksamheten i enskilda lokalprojekt (lokalanskaffning)
• vara beställare av åtgärder i redan förhyrd lokal
• ansvara för samordning med lokalförsörjningsavdelningen inför hyresgästanpassningar
• fungera som verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägare vid hyresgästanpassningar och andra operativa lokalfrågor
• leda och samordna uppdrag och projekt utifrån förvaltningens behov

Om arbetsplatsen
Teknik- och serviceförvaltningens stab är en kompetent resurs som inspirerar och stödjer förvaltningens verksamheter med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra deras arbete.
Förvaltningens verksamheter är: Måltid, Park och Gata, Vatten och avlopp, Avfall, Fordon och Gas.
Din arbetsplats blir i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete delar av din arbetsvecka.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du noggrann och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner och för tjänsten krävs att du är kommunikativ och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du obehindrat kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen med inriktning mot fastighetsekonomi, byggingenjör eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och/eller betydande arbetslivserfarenhet i liknande roll
• god kunskap i Office 365
• erfarenhet av att självständigt leda uppdrag och projekt

Meriterande:

• erfarenhet av bygg- eller fastighetsbransch
• erfarenhet av arbete med lokalförsörjning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Vi kan eventuellt tillämpa tester som en del av urvalsprocessen.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 oktober. Urval och intervjuer sker efter annonseringstid.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu