Hitta ansökningsinfo om jobbet Supportspecialist med inriktning lön-och personalsystem till Servicecenter i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.
Region Örebro läns Servicecenter är en avdelning inom Område Shared Service Center inom Regionservice. Servicecenter består av ca 140 medarbetare. Vi tar emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap kännetecknar vårt glada gäng.
Mer information om Servicecenter finns på Region Örebro läns webbplats.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Supportspecialist med inriktning lön-och personalsystem till Servicecenter
Arbetsuppgifter
Som supportspecialist kommer du att ge stöd och support i vårt löne- och personalsystem. Systemet är i dagsläget Heroma med tillhörande schemaplaneringssystemet Tessa. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor inom Servicecenter och vara en viktig resurs för användandet av löne- och personalsystemen.
I din roll som supportspecialist för personalsystem kommer du bland annat att:
Svara på frågor från chefer och medarbetare om schemaläggning, bemanning, reseräkning, ärendehantering och behörighetstillsättning.
Hantera allt från felsökning till att guida användaren i systemen.
Hålla utbildningar för medarbetare och chefer i Heroma och Tessa.
Tilldela behörigheter.
Övrig information
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som supportspecialist behöver du ha förmåga att sätta dig in i, och lära dig, de personalsystemen. Du behöver bli expert.
Du har:
Minst en gymnasial utbildning.
Minst ett års erfarenhet av personaladministrativt arbete och IT-stöd.
Erfarenhet av att ge support via telefon och ha en god pedagogisk förmåga.
En stark servicekänsla och en förmåga att ge ett professionellt bemötande.
Erfarenhet av att hålla och utföra utbildningar är meriterande.
Vi värdesätter din sociala kompetens, samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven, initiativrik och intresserad av att utveckla både dig själv och våra interna processer.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Läs mer här
Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län
https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Manne Danneman Lundkvist, Enhetschef 019-6026414
Fackliga företrädare:
Vision Isabell Karlsson 019-602 27 55