Örebro: Elektriker till Mondi Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elektriker till Mondi Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling. Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.
Vi behöver nu bli fler industrielektriker så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!
Välkommen att bli vår kollega!

Vi erbjuder
Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!
I rollen som industrielektriker är du direkt underställd vår underhållschef.

Dina arbetsuppgifter
Som industrielektriker ingår du i ett team om sju personer. I gruppen ingår förutom elektriker även underhållsmekaniker.
Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet. Dina dagar är omväxlande; du utför planerade insatser, åtgärdar akuta brister och deltar också i FU-ronder (förebyggande underhåll). Du arbetar med felsökning, skåpbyggnationer och installationer inom produktionen men även kopplat till vår fastighet. Rollen innehåller många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen. Du har också kontakter med externa samarbetspartners.
Tillsammans med underhållschefen och dina kollegor jobbar du hela tiden för att förbättra och effektivisera underhållsarbetet.
Du arbetar dagtid och har beredskap var 3:e vecka.

Din profil
Vi söker dig som har en positiv inställning och trivs både med att arbeta självständigt och vara en del av ett team. Du är engagerad och gillar en omväxlande vardag, stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder. För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet.
För att trivas och lyckas i rollen är du utbildad elektriker och vi tror att du har erfarenhet från liknande arbete inom industrin eller kanske idag finns inom installationssidan och är intresserad av att utvecklas mot industrielektronik.
Det är meriterande men inget krav om du har grundkunskaper i PLC-system, automation/PLC, AC-/DC-drifter samt nätverk och IT-system. Har du dessutom auktorisering AL ser vi positivts på det, alternativt att du har ett genuint intresse att auktorisera dig när du börjar hos oss. Du pratar och skriver svenska obehindrat och är också van vid att använda dator som ditt dagliga verktyg.

Om företaget
Vi på Mondi Örebro AB är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot t.ex. fukt, fett och vind. Vi levererar produkter över hela världen. Många möter du dagligen – i hemmet, i skolan eller på jobbet.
Mondi är ett globalt företag, vi finns i mer än 30 länder med totalt 26000 anställda. Vi arbetar med tusentals globala och lokala varumärken och erbjuder våra kunder ett brett utbud av lösningar.
Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 115 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.
Vi bryr oss om våra medarbetare och förutom god arbetsmiljö, utbildning och utveckling erbjuder vi dig mycket annat. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

Ansökan
Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober 2024.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Industrielektriker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Industrielektriker.

Montör med inriktning industri

Läs mer Sep 11
ONE Nordic bedriver en samhällsviktig verksamhet och arbetar i en framtidsbransch där energiinfrastruktur ständigt behöver utvecklas – därför behöver vi fler kompetenta medarbetare för att kunna fortsätta hålla en hög servicenivå och hjälpa fler kunder. Nu söker vi dig som vill arbeta inom vår industriverksamhet i Örebro.
ONE Nordic är en av branschens ledande inom bland annat lokal- och regionnät 0,4–400 kV. Vi jobbar ständigt med att hjälpa våra kunder att underhålla, bygga, förbättra och utveckla sina stationer, ställverk, transformatorer och kopplingsapparater. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats där vi ger våra medarbetare möjlighet att utvecklas och växa.
Arbetsuppgifter
Du kommer få möjlighet att arbeta med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Vi söker dig som vill arbeta i ett dynamiskt team inom området projektbyggnation och underhåll åt våra industrikunder.
Tillsammans med projektledare utför du kunduppdragen i fält. Ni tillsammans ansvarar för att serva våra kunder på bästa möjliga sätt genom ett fritt och omväxlande arbete med nära kontakt med kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Entreprenader stationer/ställverk
Service och underhåll inom stations- och industrianläggningar 0.4 – 130 kV
Underhåll riktar sig mest till HSP och LSP apparater, brytare, frånskiljare, jorddon, transformatorer, kondensatorbatterier och likströmssystem
Utföra uppdrag på ett affärsmässigt och lönsamt sätt

Beredskap ingår i tjänsten samt resor kan förekomma.
Du ansvarar för din egen servicebil och utgår antingen från närmsta etablering eller från hemmet.
Vem är du?
Du har en avslutad gymnasieutbildning inom elprogrammet alternativt KY- eller högskoleutbildning med inriktning el/elkraft. Vi ser det som en merit om du har en etablerad erfarenhet av el entreprenader.
Du har relevant arbetslivserfarenhet och teknisk kompetens inom elanläggningar eller vattenkraftsstationer. Du bör vara väl förtrogen med ESA och kopplingsarbete inom elanläggningar. Du har även god kunskap och erfarenhet inom felsökningsarbeten.
Som person har du förmåga att kommunicera rakt och tydligt och har en väl utvecklad social förmåga. Noggrannhet och god struktur är viktiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Du har också en mycket god förmåga att arbeta självständigt och i grupp samt är initiativtagande, beslutsam och lösningsinriktad. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också viktigt att du har ett högt säkerhetstänk.
B-körkort är ett krav och du talar och skriver svenska flytande.
Vårt erbjudande
Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa.
Vi erbjuder:
Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde
Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål
Attraktiva medarbetarförmåner
Lokalt ansvar och mandat
Frihet under ansvar
Stimulerande arbetsmiljö

Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan och frågor
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Fredrik Jonsson på tfn:076-128 17 29.
Vi kommer att intervjua löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Facklig kontakt
Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF)

Ansök nu

Elektriker till Mondi Örebro AB

Läs mer Aug 26
Mondi Örebro AB
 

Elektriker
Mondi Örebro AB

Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling.

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Vi behöver nu bli fler industrielektriker så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

 

Vi erbjuder

Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

I rollen som industrielektriker är du direkt underställd vår underhållschef.

 

Dina arbetsuppgifter

Som industrielektriker ingår du i ett team om sju personer. I gruppen ingår förutom elektriker även underhållsmekaniker.

Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet. Dina dagar är omväxlande; du utför planerade insatser, åtgärdar akuta brister och deltar också i FU-ronder (förebyggande underhåll). Du arbetar med felsökning, skåpbyggnationer och installationer inom produktionen men även kopplat till vår fastighet. Rollen innehåller många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen. Du har också kontakter med externa samarbetspartners.

Tillsammans med underhållschefen och dina kollegor jobbar du hela tiden för att förbättra och effektivisera underhållsarbetet.

Du arbetar dagtid och har beredskap var 3:e vecka.

 

Din profil

Vi söker dig som har en positiv inställning och trivs både med att arbeta självständigt och vara en del av ett team. Du är engagerad och gillar en omväxlande vardag, stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder. För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet.

För att trivas och lyckas i rollen är du utbildad elektriker och vi tror att du har erfarenhet från liknande arbete inom industrin eller kanske idag finns inom installationssidan och är intresserad av att utvecklas mot industrielektronik.

Det är meriterande men inget krav om du har grundkunskaper i PLC-system, automation/PLC, AC-/DC-drifter samt nätverk och IT-system. Har du dessutom auktorisering AL ser vi positivts på det, alternativt att du har ett genuint intresse att auktorisera dig när du börjar hos oss. Du pratar och skriver svenska obehindrat och är också van vid att använda dator som ditt dagliga verktyg.

 

Om företaget

Vi på Mondi Örebro AB är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot t.ex. fukt, fett och vind. Vi levererar produkter över hela världen. Många möter du dagligen – i hemmet, i skolan eller på jobbet.

Mondi är ett globalt företag, vi finns i mer än 30 länder med totalt 26000 anställda. Vi arbetar med tusentals globala och lokala varumärken och erbjuder våra kunder ett brett utbud av lösningar.

Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 115 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Vi bryr oss om våra medarbetare och förutom god arbetsmiljö, utbildning och utveckling erbjuder vi dig mycket annat. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 30 september 2024.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Elektriker till Mondi Örebro AB

Läs mer Jun 13
Mondi Örebro AB
 

Elektriker
Mondi Örebro AB

Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling.

Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling.

Vi behöver nu bli fler industrielektriker så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa!

Välkommen att bli vår kollega!

 

Vi erbjuder

Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen!

I rollen som industrielektriker är du direkt underställd vår underhållschef.

 

Dina arbetsuppgifter

Som industrielektriker ingår du i ett team om sju personer. I gruppen ingår förutom elektriker även underhållsmekaniker.

Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet. Dina dagar är omväxlande; du utför planerade insatser, åtgärdar akuta brister och deltar också i FU-ronder (förebyggande underhåll). Du arbetar med felsökning, skåpbyggnationer och installationer inom produktionen men även kopplat till vår fastighet. Rollen innehåller många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen. Du har också kontakter med externa samarbetspartners.

Tillsammans med underhållschefen och dina kollegor jobbar du hela tiden för att förbättra och effektivisera underhållsarbetet.

Du arbetar dagtid och har beredskap var 3:e vecka.

 

Din profil

Vi söker dig som har en positiv inställning och trivs både med att arbeta självständigt och vara en del av ett team. Du är engagerad och gillar en omväxlande vardag, stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder. För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet.

För att trivas och lyckas i rollen är du utbildad elektriker och vi tror att du har erfarenhet från liknande arbete inom industrin eller kanske idag finns inom installationssidan och är intresserad av att utvecklas mot industrielektronik.

Det är meriterande men inget krav om du har grundkunskaper i PLC-system, automation/PLC, AC-/DC-drifter samt nätverk och IT-system. Har du dessutom auktorisering AL ser vi positivts på det, alternativt att du har ett genuint intresse att auktorisera dig när du börjar hos oss. Du pratar och skriver svenska obehindrat och är också van vid att använda dator som ditt dagliga verktyg.

 

Om företaget

Vi på Mondi Örebro AB är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot t.ex. fukt, fett och vind. Vi levererar produkter över hela världen. Många möter du dagligen – i hemmet, i skolan eller på jobbet.

Mondi är ett globalt företag, vi finns i mer än 30 länder med totalt 26000 anställda. Vi arbetar med tusentals globala och lokala varumärken och erbjuder våra kunder ett brett utbud av lösningar.

Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 115 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik.

Vi bryr oss om våra medarbetare och förutom god arbetsmiljö, utbildning och utveckling erbjuder vi dig mycket annat. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 25 augusti 2024.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

Ansök nu

Industrielektriker till Saint-Gobain Sweden - Scanspac

Läs mer Mar 27
Om Scanspac

Scanspac är ledande producent av färdigblandat spackel i Europa och arbetar aktivt med utveckling, innovation och miljöfrågor för att kunna utveckla nästa generation av system för ytbehandling av väggar och tak. Scanspac har cirka 60 anställda på sina två fabriker i Sverige, i Glanshammar samt i Sala. Som en del av Saint-Gobain och Scanspac, erbjuds du som anställd mycket goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutveckling i en internationell koncern. www.dalapro.se

En del av Saint-Gobain

Tillsammans med Weber, Gyproc och Isover ingår Dalapro i Saint-Gobain Sweden AB som är en del av koncernen Saint-Gobain – med mer än 350 års erfarenhet av material och byggnadslösningar med hög innovationsgrad. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna.

Alla varumärken inom Saint-Gobain styrs av ett gemensamt syfte: "MAKING THE WORLD A BETTER HOME".

Är du vår nya medarbetare? Nu behöver vi på Scanspac förstärkning av en industrielektriker till vår avdelning underhåll med placeringsort Glanshammar. Scanspac har även fabriker i Örebro (Almby) och Sala som ibland kan behöva support och ingår i uppdraget.

Din roll
I arbetet som Industrielektriker ingår det att göra felsökning, reparation och underhåll av fabrikens utrustning. Målet är att på sikt erhålla ett fungerande förebyggande underhåll, där vi har underhållsprogrammet Mainter som stöd. En uppdaterad dokumentation och el-ritningar för all relevant utrustning möjliggör att utföra ett säkert och effektivt arbete.

Det är ett varierat arbete som ställer stora krav på dig som individ att vara ansvarstagande och att kunna arbeta självständigt. I rollen är du ansvarig för att följa säkerhetskrifter och projektstandarder, samt att ditt arbete utförs i enlighet med gällande riktlinjer, policys och ledningssystem. Att du har ett tillvägagångsätt som genomsyras av att arbeta säkert ser vi som en självklarhet.

I ditt arbete kommer du att samverka med många andra medarbetare i fabriken. Därmed är det av stor vikt att du har en god social kompetens och kan se värdet i varandras olikheter, kompetens och arbetsroller.

Din profil
Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasieutbildning inom el, automation eller likvärdig utbildning. Erfarenhet från underhållsarbete i liknande miljöer är meriterande. Du ska känna dig bekväm med att hantera tekniska hjälpmedel då det ingår i tjänsten att arbeta med datorer, kommunikationsutrustning och diverse programvara.

Du förväntas kunna prioritera de viktigaste åtgärderna i enlighet med de överenskomna målen vad gäller säkerhet, kvalitet och tidsplan. På Scanspac arbetar vi med WCM- konceptet (World Class Manufacturing), vilket innebär att du förväntas aktivt delta och vara drivande i olika förbättringsprojekt för att bidra till företagets utveckling.

Placering:
Scanspac i Glanshammar

Arbetstider:
För närvarande måndag-torsdag 06:45-15:45 & fredag 06:45-14:45 enligt avtal.

Underställd och rapporterar till:
Site Manager

Ansökan
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående, därför ser vi gärna att du söker så snart som möjligt, dock senast 1 april, 2024.
Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Ivarsson, Site Manager Glanshammar/Almby på mail: mattias.ivarsson@saint-gobain.com

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Entreprenadingenjör - kalkyl till OBK Sverige AB

Entreprenadingenjör
Läs mer Sep 30
Vi förstärker nu vår organisation med ytterligare en medarbetare på entreprenad- och kalkylavdelningen.
Är du entreprenadingenjör och eller kalkylator och vill vara med där det händer och utvecklas tillsammans med oss? Vill du bli en del av ett trevligt gäng med stark lagkänsla?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
I rollen som entreprenadingenjör - kalkylator hos oss på OBK blir du en av fyra medarbetare som liknande roll. Du kommer arbeta med att driva processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag. Du har egenansvar för dina objekt/projekt men du blir stöttad av övriga i teamet.
Du arbetar med hela kalkylprocessen, vilket innebär hela kedjan inom kalkyl och anbud, planering, analys och delar av inköp. Du kommer även att ta fram underlag för prissättning och projektering och blir en del vid upphandlingen av material och underentreprenörer och arbetar oftast tillsammans med kollegor i dessa frågor och nära våra projektledare.
Du blir en viktig kugge genom byggprojekten och dess kedja. I din roll kommer du ha tät kontakt med kollegorna på OBK men även beställare och leverantörer.

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning inom området och/eller tidigare erfarenheter från en liknande roll inom bygg-, anläggning- eller entreprenadbranschen. Har du erfarenhet av inköp ser vi det som meriterande.
Du har förmågan att självständigt planera ditt arbete och arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har en förmåga att prioritera även i stunder då det är högt tempo. Då det kommer vara interna och externa kontakter är det viktigt att du trivs i dialogen med andra.
Du är byggtekniskt kunnig och vi ser med fördel att du har intresse för hela processen vad gäller kalkyl och inköp. Dock har vi många kunniga kollegor på OBK som är med och stöttar hela vägen. Du har god förmåga att se samband och sammanhang och har god system-kompetens. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i kalkylsystemet MAP ser vi det som meriterande.
För att trivas i rollen hos oss på OBK behöver du vara analytisk, affärsmässig och noggrann. Du är lugn och trygg, har en positiv inställning och trivs med och har lätt att kommunicera. Du har ett noggrant och strukturerad arbetssätt och tar ansvar för både den lilla och stora frågan i ditt dagliga arbete. Vidare ser vi att du trivs i teammiljöer och förstår värdet av samarbete samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt.
Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är professionell och engagerad i ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om företaget
OBK präglas av stark tillväxt, utveckling och förändring med korta beslutsvägar. Vi utför alla typer av entreprenader inom bygg, anläggning och industri. Vårt arbete kännetecknas av bred erfarenhet, hög kompetens och ett starkt kundfokus i alla uppdrag. Vi har stor förståelse för kundens behov och krav, vi anpassar därför våra projekt därefter. Huvudfokus är kundnöjdhet och kvalité. OBK har cirka 70 medarbetare med huvudkontor i Örebro.
Du läser mer om oss på https://obksverige.se/

Ansökan
Låter det intressant för dig?
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka redan idag!
Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Roseen, HR-konsult, tel: 070–259 05 07.
Sista ansökningsdag är den 13 oktober.

Ansök nu

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.

js till Motus Logistikutveckling AB.

Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter

Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.

Teknikstack

- Vue.js
- CSS
- Git
- Material UI
- Html
- JavaScript



Ansvar

I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.



Din profil

- Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
- Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
- Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
- Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
- Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande



Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.



Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.



Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751289/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.

Dina arbetsuppgifter

Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.

Teknikstack:

- Laravel
- Python
- Docker
- Linux
- Postgres
- Git
- RabbitMQ
- Redis

Ansvar:

Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.

Din profil

- Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
- Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
- Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
- Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
- Erfarenhet av Vue.js är meriterande
- Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande

Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751292/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.js till Motus Logistikutveckling AB.
Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter
Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.
Teknikstack
Vue.js
CSS
Git
Material UI
Html
JavaScript


Ansvar
I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.

Din profil Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande
Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.
Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.
Dina arbetsuppgifter
Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.
Teknikstack:
Laravel
Python
Docker
Linux
Postgre
Git
RabbitMQ
Redis

Ansvar:
Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.
Din profil Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
Erfarenhet av Vue.js är meriterande
Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande


Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

CFO till Myrina Invest AB & Sjöborgs fastighetsförvaltning

Ekonomichef
Läs mer Okt 1
Myrina Invest AB grundades 1980 och är idag aktiv ägare till utvalda företag som verkar inom olika branscher i Norden. Våra dotterbolag har verksamhet inom livsmedel, vård-och omsorg, bygg och likviditets- och kapitalförvaltning samt Sjöborgs med fastigheter och fastighetsutveckling.
Vi står för engagemang, goda relationer och långsiktighet.
I rollen som CFO / Ekonomichef får du en viktig och central roll som spindeln i nätet i våra olika dotterbolag. Du får ett utvecklande, ansvarsfullt och komplext jobb och blir en viktig spelare i vår företagsledning och vid bolagens styrelsemöten. I rollen som CFO / Ekonomichef rapporterar du till koncernens VD.
Vill du vara med och förvalta och utveckla våra verksamheter tillsammans med oss?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
Uppdraget som CFO handlar om att arbeta nära VD i våra olika bolag där du får möjligheten att påverka, utveckla och driva ekonomi- och controllerfrågorna framåt.
Du får en aktiv roll där proaktivitet och starkt stöd till våra dotterbolag kommer vara avgörande. Du blir en viktig resurs avseende bolagens ekonomistyrning samt att du ansvarar för koncernens resultatrapportering och uppföljning med rapportering till styrelse och ägare.
Du blir en del i vår kapital- och likviditetsförvaltningen samt att du driver ekonomiska och finansiella kontakter. Du får även möjlighet att arbeta strategiskt med verksamhetsutveckling.

Exempel på andra uppgifter som kommer ingå i ditt ansvar:
Koncernredovisning i sin helhet med budget, prognos, månads- & årsbokslut inkl. ansvaret för den löpande redovisningen för våra bolag.
Effektivisera våra rapporteringssystem och processer och ansvara för koncernens IT & telefoni.
Koncernens kontaktperson gentemot banker, revisorer och myndigheter.
Att utveckla koncernens intressen genom att starta nya bolag, vara del inybyggnationer av hyresfastigheter eller genomföra förvärv.
Bistå Myrina Invests ägare som Head of family office i olika ekonomiska frågor.


Till din hjälp har du två medarbetare på vår ekonomiavdelning som du har personalansvar för samt ekonomichefer i två av våra bolag.
Du blir en viktig del i vår ledningsgrupp där du kommer in med intresse och engagemang för våra olika verksamhetsområden och koncernens fortsatta utveckling.

Vem är vår kandidat?
För att lyckas i rollen som CFO hos oss är det viktigt att du har förmågan och viljan att agera självständigt. Du har ett personligt driv, är en engagerad lagspelare och vill alltid verka för ett prestigelöst och gott kollegialt samarbete.
Vi ser framför oss att du har ekonomiutbildning på universitetsnivå, gärna inom ekonomistyrning, redovisning eller liknande. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, erfarenhet från att leda medarbetare samt att vara ett starkt stöd till hela verksamheten vad gäller ekonomifrågor i stort. Du trivs med att rollen har inslag av controlling.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper men vi sätter stort värde i att du är trygg i din arbetsroll, är strukturerad, analytisk och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken och har ett stort personligt engagemang och driv. Det är även viktigt att du kan hålla flera bollar i luften, hos oss går det ibland fort och tillsammans skapar vi möjligheterna.
Du gillar att utveckla såväl personal som våra rapporter och processer. Du är har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt och får energi av att arbeta i en tillvaro med många olika verksamheter och kontaktytor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Om Myrina:Myrina Invest AB är ett fristående, familjeägt holdingbolag som grundades 1980. Idag – nästan fyra decennier senare – är Myrina Invest aktiv ägare till utvalda företag, som verkar inom olika branscher i Norden. Expansionen har skett såväl organiskt som genom förvärv och baserats på de värderingar som burit Myrina Invest sedan bolaget grundades – engagemang, goda relationer och långsiktighet.
Myrina Invest arbetar med aktivt stöd till dotterbolagen och egen kapitalförvaltning. Du läser mer på https://myrinainvest.se
Om Sjöborgs:
Sjöborgs Fastighetsförvaltning äger och förvaltar fastigheter sedan 1980-talet. Idag omfattar förvaltningen 21 st fastigheter om totalt 653 hyreslägenheter och ca 5150 kvm kommersiella lokaler. Vi både förädlar och utvecklar genom nybyggnationer och förvärv. Du läser mer på https://sjoborgsfastigheter.se

Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen, tel. 070-259 05 07.
Vi ser fram emot din ansökan! Vi kommer läsa ansökningar löpande så visa gärna intresse snarast eller slå oss en signal. Dock vill vi ha din ansökan senast 2024-10-06.

Ansök nu