Örebro: Ekonomikonsult till EKOtid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomikonsult till EKOtid i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Just nu söker vi dig som är en nyfiken ekonom som vill arbeta mot olika spännande branscher och företag. Hos oss på EKOtid får du möjligheten att arbeta nära kunder i en utvecklande och framåtlutad organisation. Kundkontakten är central del i rollen vilket ger en möjlighet att skapa långsiktiga relationer och ett nära samarbete med våra kunder.
Vi växer för varje dag som går – vill du vara med på vår resa? Välkommen till en familjär och trevlig arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomikonsult på EKOtid kommer du att arbeta med bland annat löpande redovisning, ta fram budget, prognoser och kostnadsuppföljningar samt årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer. Rollen innefattar kundansvar och konsultuppdrag ute hos kund är vanligt förekommande. EKOtid har sitt kontor i Örebro och erbjuder dig ett fritt arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att jobba med både nya och befintliga kunder i en föränderlig vardag. Vi ser gärna att du trivs i utvecklandet av nya processer och är nyfiken på digitalisering då detta är någonting som vi vill bli ännu bättre inom!
Du kommer till stor del även arbeta med att upprätta ekonomiska rapporter till styrelser och ägare samt vara ett stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupper och VD.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi och har några års praktisk erfarenhet som controller, redovisningsekonom eller ekonomiansvarig och som gärna har jobbat i en konsultroll tidigare och känner dig trygg i din kunskap. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt van att arbeta i Excel. Meriterande om du har kunskap i flera olika affärssystem.
Vi ser att du är serviceinriktad och drivs av att skapa värde och bidra till våra kunders lönsamhet och tillväxt. Om du är lösningsorienterad, ser möjligheter i arbetet och är ansvarstagande tror vi att du kommer att trivas bra hos EKOtid och deras medarbetare. Då du har många kontaktytor i din roll är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kommunikation gentemot dina kollegor och kunder.
Vi ser fram emot din ansökan och att du blir vår nästa lagspelare i EKOtids fortsatta tillväxt!

Om EKOtid
EKOtid sitter i Örebro och är ett kompetent och positivt gäng i blandade åldrar som jobbar inom ekonomi. Vi jobbar nära och stöttar varandra och drivs av att ge den bästa servicen till våra kunder. Vi erbjuder kundanpassad ekonomiadministration genom personligt engagemang och med hög kvalitet. EKOtid är ett tryggt alternativ för alla bolagsformer som väljer att outsourca sina ekonomitjänster.
Vi gör det enkelt för er! www.ekotid.se

Kontakt och information
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Jennifer Jonsson på tel. 073-059 31 91 eller Maria Roseen på tel. 070-259 05 07 Vi går igenom ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in!
Sista ansökningsdag är den 20/10.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomikonsult.

Poolia Örebro söker nyexaminerad Civilekonom för kunds räkning!

Läs mer Apr 12
Nu söker vi på Poolia en nyexaminerad civilekonom för kunds räkning! Vår kund tillverkar smidda och bearbetade komponenter till fordonsindustrin. Bolagets viktigaste kunder utgörs av lastbilstillverkare i Sverige och internationellt. Kunden ingår i en global smideskoncern med huvudkontor i Indien. Vår kund omsätter 1,3 miljarder per år och har 320 anställda. Det svenska bolaget finns med sin produktion i Karlskoga - staden i Östra Värmland som är känd för sina högteknologiska, och internationellt inriktade, industribolag.

Om tjänsten
Till vår kunds funktion Marknadssupport/RFQ (Request for Quotation) söker vi nu en nyutexaminerad civilekonom med intresse för marknadsföring och kalkylering. Befattningen innebär att du blir anställd hos Poolia under de första 6-12 månaderna, varefter anställningen planeras övergå till vår kund. Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I befattningen ingår, till en början, nedan arbetsuppgifter inom området Marknadssupport:

-Ansvar för uppdatering och kontroll av prislistor och prisförändringar.
-Ansvar för mottagning, registrering och intern distribution av olika slags kundordrar såsom exempelvis provorder, materialorder och verktygsorder.
-Admininstrativt stöd till våra Key Account Managers.
-Uppföljning av av kundfordringar och förfallna fordringar.
-Ansvar för kontraktsarkivering, registrering av kunddata och kontraktspåverkande korrespondens.
-Deltagande i arbetet med att beräkna upplupna försäljningsintäkter.
-Deltagande i arbetet med kundkorrespondens, och kundkontakter med fokus på administrativa frågor.

Efter ett tag vill vi att du även sätter dig in in i bolagets system för offertkalkylering, för att ta hand om nedan arbetsuppgifter:

-Ansvar för framtagning av offertkalkyler
-Ansvar för RFQ-processen, från kundförfrågan till lämnad offertkalkyl.

Målet är att du skall kunna axla rollen som RFQ-ansvarig parallellt med din roll inom Marknadssupport.


Vem är du?
Vi vill att du är nyutexaminerad civilekonom, eller har en annan liknande högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Om innevarande termin är din sista termin, så kan vi anpassa arbetet så att du kan slutföra dina studier.

Som person vill vi att du är drivande och energisk, och att du samtidigt har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du kommer att vara spindeln i nätet på en funktion med många olika kontaktytor i företaget. Att du är ansvarstagande och har god servicekänsla är därför viktigt i rollen. Vi ser befattningen som en idealisk start för dig som är nyutexaminerad civilekonom. Vår plan är att du med din talang och ditt personliga driv successivt ska kunna ta allt mer ansvar.

Vi vill att du talar och skriver engelska flytande. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Sista ansökningsdag är 2024-04-25, men vi ser gärna att du lämnar in din ansökan så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Poolia Örebro söker Systemekonom för kunds räkning

Läs mer Mar 28
Poolia är ett av Nordens ledande företag inom rekrytering och bemanning, med en stark närvaro och erfarenhet av att matcha talanger med rätt uppdrag. Vi arbetar med att förse våra kunder med kompetenta och engagerade medarbetare som kan bidra till deras framgång.

Om tjänsten
Vi letar nu efter en erfaren och driven Systemekonom för att ansluta sig till vårt team hos en av våra kunder. Som Systemekonom kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och optimera kundens ekonomiska processer och bidra till deras långsiktiga tillväxt och framgång.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer vara en del av driftsättningen av vår kunds nya uppdatering av deras ekonomisystem. Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på de utmaningar som uppstår i och med driftsättningen av uppdateringen.

Några exempel på arbetsuppgifter:
• I samarbete med leverantören vara en experthjälp i att skapa ekonomiska rapporter
• Vara ett språkrör mellan systemets leverantör och kundens ekonomiavdelning


Vem är du?
För att lyckas i rollen som systemekonom tror vi att du är strukturerad, självgående och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt. Som systemekonom krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Goda datakunskaper är även väsentligt för rollen. Vi tror att du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Kvalifikationer:

• eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller IT(exempelvis systemvetenskap)
• gedigen erfarenhet och kunskap om ekonomiska IT-system
• erfarenhet av arbete i en större organisation, gärna offentlig verksamhet, men det är inte ett krav
• erfarenhet av att ha skapat ekonomisk utdata i ett ekonomiskt system, tex Raindance
• goda kunskaper i Excel och i att skapa makron

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök.

Poolia är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Entreprenadingenjör - kalkyl till OBK Sverige AB

Entreprenadingenjör
Läs mer Sep 30
Vi förstärker nu vår organisation med ytterligare en medarbetare på entreprenad- och kalkylavdelningen.
Är du entreprenadingenjör och eller kalkylator och vill vara med där det händer och utvecklas tillsammans med oss? Vill du bli en del av ett trevligt gäng med stark lagkänsla?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
I rollen som entreprenadingenjör - kalkylator hos oss på OBK blir du en av fyra medarbetare som liknande roll. Du kommer arbeta med att driva processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag. Du har egenansvar för dina objekt/projekt men du blir stöttad av övriga i teamet.
Du arbetar med hela kalkylprocessen, vilket innebär hela kedjan inom kalkyl och anbud, planering, analys och delar av inköp. Du kommer även att ta fram underlag för prissättning och projektering och blir en del vid upphandlingen av material och underentreprenörer och arbetar oftast tillsammans med kollegor i dessa frågor och nära våra projektledare.
Du blir en viktig kugge genom byggprojekten och dess kedja. I din roll kommer du ha tät kontakt med kollegorna på OBK men även beställare och leverantörer.

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning inom området och/eller tidigare erfarenheter från en liknande roll inom bygg-, anläggning- eller entreprenadbranschen. Har du erfarenhet av inköp ser vi det som meriterande.
Du har förmågan att självständigt planera ditt arbete och arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har en förmåga att prioritera även i stunder då det är högt tempo. Då det kommer vara interna och externa kontakter är det viktigt att du trivs i dialogen med andra.
Du är byggtekniskt kunnig och vi ser med fördel att du har intresse för hela processen vad gäller kalkyl och inköp. Dock har vi många kunniga kollegor på OBK som är med och stöttar hela vägen. Du har god förmåga att se samband och sammanhang och har god system-kompetens. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i kalkylsystemet MAP ser vi det som meriterande.
För att trivas i rollen hos oss på OBK behöver du vara analytisk, affärsmässig och noggrann. Du är lugn och trygg, har en positiv inställning och trivs med och har lätt att kommunicera. Du har ett noggrant och strukturerad arbetssätt och tar ansvar för både den lilla och stora frågan i ditt dagliga arbete. Vidare ser vi att du trivs i teammiljöer och förstår värdet av samarbete samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt.
Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är professionell och engagerad i ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om företaget
OBK präglas av stark tillväxt, utveckling och förändring med korta beslutsvägar. Vi utför alla typer av entreprenader inom bygg, anläggning och industri. Vårt arbete kännetecknas av bred erfarenhet, hög kompetens och ett starkt kundfokus i alla uppdrag. Vi har stor förståelse för kundens behov och krav, vi anpassar därför våra projekt därefter. Huvudfokus är kundnöjdhet och kvalité. OBK har cirka 70 medarbetare med huvudkontor i Örebro.
Du läser mer om oss på https://obksverige.se/

Ansökan
Låter det intressant för dig?
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka redan idag!
Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Roseen, HR-konsult, tel: 070–259 05 07.
Sista ansökningsdag är den 13 oktober.

Ansök nu

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.

js till Motus Logistikutveckling AB.

Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter

Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.

Teknikstack

- Vue.js
- CSS
- Git
- Material UI
- Html
- JavaScript



Ansvar

I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.



Din profil

- Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
- Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
- Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
- Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
- Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande



Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.



Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.



Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751289/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.

Dina arbetsuppgifter

Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.

Teknikstack:

- Laravel
- Python
- Docker
- Linux
- Postgres
- Git
- RabbitMQ
- Redis

Ansvar:

Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.

Din profil

- Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
- Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
- Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
- Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
- Erfarenhet av Vue.js är meriterande
- Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande

Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751292/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.js till Motus Logistikutveckling AB.
Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter
Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.
Teknikstack
Vue.js
CSS
Git
Material UI
Html
JavaScript


Ansvar
I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.

Din profil Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande
Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.
Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.
Dina arbetsuppgifter
Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.
Teknikstack:
Laravel
Python
Docker
Linux
Postgre
Git
RabbitMQ
Redis

Ansvar:
Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.
Din profil Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
Erfarenhet av Vue.js är meriterande
Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande


Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

CFO till Myrina Invest AB & Sjöborgs fastighetsförvaltning

Ekonomichef
Läs mer Okt 1
Myrina Invest AB grundades 1980 och är idag aktiv ägare till utvalda företag som verkar inom olika branscher i Norden. Våra dotterbolag har verksamhet inom livsmedel, vård-och omsorg, bygg och likviditets- och kapitalförvaltning samt Sjöborgs med fastigheter och fastighetsutveckling.
Vi står för engagemang, goda relationer och långsiktighet.
I rollen som CFO / Ekonomichef får du en viktig och central roll som spindeln i nätet i våra olika dotterbolag. Du får ett utvecklande, ansvarsfullt och komplext jobb och blir en viktig spelare i vår företagsledning och vid bolagens styrelsemöten. I rollen som CFO / Ekonomichef rapporterar du till koncernens VD.
Vill du vara med och förvalta och utveckla våra verksamheter tillsammans med oss?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
Uppdraget som CFO handlar om att arbeta nära VD i våra olika bolag där du får möjligheten att påverka, utveckla och driva ekonomi- och controllerfrågorna framåt.
Du får en aktiv roll där proaktivitet och starkt stöd till våra dotterbolag kommer vara avgörande. Du blir en viktig resurs avseende bolagens ekonomistyrning samt att du ansvarar för koncernens resultatrapportering och uppföljning med rapportering till styrelse och ägare.
Du blir en del i vår kapital- och likviditetsförvaltningen samt att du driver ekonomiska och finansiella kontakter. Du får även möjlighet att arbeta strategiskt med verksamhetsutveckling.

Exempel på andra uppgifter som kommer ingå i ditt ansvar:
Koncernredovisning i sin helhet med budget, prognos, månads- & årsbokslut inkl. ansvaret för den löpande redovisningen för våra bolag.
Effektivisera våra rapporteringssystem och processer och ansvara för koncernens IT & telefoni.
Koncernens kontaktperson gentemot banker, revisorer och myndigheter.
Att utveckla koncernens intressen genom att starta nya bolag, vara del inybyggnationer av hyresfastigheter eller genomföra förvärv.
Bistå Myrina Invests ägare som Head of family office i olika ekonomiska frågor.


Till din hjälp har du två medarbetare på vår ekonomiavdelning som du har personalansvar för samt ekonomichefer i två av våra bolag.
Du blir en viktig del i vår ledningsgrupp där du kommer in med intresse och engagemang för våra olika verksamhetsområden och koncernens fortsatta utveckling.

Vem är vår kandidat?
För att lyckas i rollen som CFO hos oss är det viktigt att du har förmågan och viljan att agera självständigt. Du har ett personligt driv, är en engagerad lagspelare och vill alltid verka för ett prestigelöst och gott kollegialt samarbete.
Vi ser framför oss att du har ekonomiutbildning på universitetsnivå, gärna inom ekonomistyrning, redovisning eller liknande. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, erfarenhet från att leda medarbetare samt att vara ett starkt stöd till hela verksamheten vad gäller ekonomifrågor i stort. Du trivs med att rollen har inslag av controlling.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper men vi sätter stort värde i att du är trygg i din arbetsroll, är strukturerad, analytisk och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken och har ett stort personligt engagemang och driv. Det är även viktigt att du kan hålla flera bollar i luften, hos oss går det ibland fort och tillsammans skapar vi möjligheterna.
Du gillar att utveckla såväl personal som våra rapporter och processer. Du är har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt och får energi av att arbeta i en tillvaro med många olika verksamheter och kontaktytor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Om Myrina:Myrina Invest AB är ett fristående, familjeägt holdingbolag som grundades 1980. Idag – nästan fyra decennier senare – är Myrina Invest aktiv ägare till utvalda företag, som verkar inom olika branscher i Norden. Expansionen har skett såväl organiskt som genom förvärv och baserats på de värderingar som burit Myrina Invest sedan bolaget grundades – engagemang, goda relationer och långsiktighet.
Myrina Invest arbetar med aktivt stöd till dotterbolagen och egen kapitalförvaltning. Du läser mer på https://myrinainvest.se
Om Sjöborgs:
Sjöborgs Fastighetsförvaltning äger och förvaltar fastigheter sedan 1980-talet. Idag omfattar förvaltningen 21 st fastigheter om totalt 653 hyreslägenheter och ca 5150 kvm kommersiella lokaler. Vi både förädlar och utvecklar genom nybyggnationer och förvärv. Du läser mer på https://sjoborgsfastigheter.se

Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen, tel. 070-259 05 07.
Vi ser fram emot din ansökan! Vi kommer läsa ansökningar löpande så visa gärna intresse snarast eller slå oss en signal. Dock vill vi ha din ansökan senast 2024-10-06.

Ansök nu