Örebro: Försäljnings- och Rekryteringschef till Karlstad/ Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Försäljnings- och Rekryteringschef till Karlstad/ Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Är du en inspirerande ledare med passion för försäljning och rekrytering? Vill du driva ett erfaret team mot nya höjder och skapa en arbetsmiljö där varje medarbetare växer?
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär, då har vi en spännande möjlighet för dig!

Om rollen
?
Som Försäljnings- och Rekryteringschef på Framtiden kommer du att leda två dedikerade team bestående av tre säljare, fem rekryterare och en konsultansvarig. Som chef på Framtiden arbetar du mot två huvudmål; att uppnå goda resultat och medverka till en arbetsplats där kollegorna trivs!

Ditt fokus ligger på att utveckla teamets kompetens och prestation genom coachning, sambesök och utbildning. Du ansvarar för två Framtidenkontor, ett i Karlstad och ett i Örebro. Du förväntas fördela din tid lika mellan kontoren.

Ditt dagliga arbete består till stora delar av:
•Säkerställa hög kvalitet och resultat i teamets arbete.
•Aktivt delta i sambesök och uppföljningar för att stödja teamet i deras utveckling.
•Planera och genomföra utbildningar både individuellt och i grupp.
•Delta i chefsgruppens arbete och bidra till företagets övergripande utveckling.

I denna roll kommer du att ha stor frihet att påverka och utveckla teamets strategier, vilket gör att du kan sätta din prägel på våra kontor i Karlstad och Örebro.

Om dig

Skallkrav:
•Minst 3 års erfarenhet av tjänsteförsäljning med dokumenterade resultat
•Minst 3 års erfarenhet av ledarskap
•Flytande svenska i tal och skrift
•B-körkort

Meriterande:
•Erfarenhet av rekrytering och utveckling av medarbetare
•Tidigare erfarenhet från rekryterings- eller bemanningsbranschen
•Kompetens inom coaching och utbildning av team

Som person är du relationsskapande och brinner för att bygga framgångsrika team. Du har en förmåga att ta initiativ i sociala sammanhang och skapa nya relationer med lätthet. Din vänliga och lyhörda personlighet gör att du snabbt kan sätta dig in i andras situation och skapa en positiv arbetsmiljö.

Du arbetar strukturerat, organiserar och planerar ditt arbete väl, och slutför alltid det du påbörjar. Dessutom är du målorienterad och sätter upp höga mål för dig själv likväl som för gruppen, du strävar efter att uppnå bästa resultat!

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi erbjuder förmåner såsom lön med bonusmodell, utbildningspaket, väl tilltaget friskvårdsbidrag, förmånsbil och möjlighet till delägarskap. Välkommen till Framtiden!

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus - då är Framtiden rätt ställe för dig!

Se mer om oss här: https://www.framtiden.com/om-oss/vi-ar-framtiden/

Vår rekryteringsprocess kommer att följa nedan steg:
•Telefonintervju
•Personlighets- och logiktest
•Kompetensbaserad intervju med rekryterare
•Intervju med regionchef och HR
•Referenstagning
•Träff med teamet

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: isabell.w@framtiden.com eller telefonnummer: 0722091950.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor

Start: Enligt överenskommelse, önskvärt januari 2024.
Placeringsort: Karlstad/ Örebro
Sista ansökan: Behandlar ansökningar löpande
Omfattning: 100%

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Försäljningschef.

Regional Försäljningschef

Läs mer Mar 20
Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum.

Om rollen
Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås.
Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats.
• Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning.
• Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner.
• Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar.
• Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter.
• Rekrytera och onboarda nya säljare.

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning.

Vi ser att du har:
• Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning.
• Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning.
• Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser.
• Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap.
• God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning.
• B-körkort (då resor ingår i tjänsten).
• Möjlighet till övernattningar på annan ort.

Vi erbjuder dig:
• En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan.
• En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament.
• Tjänstebil och moderna digitala verktyg.
• Hälsovårdsförmåner och tjänstepension.
• Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.

Ansök nu

Head of Sales till AMEXCI

Läs mer Maj 16
Nytt
Är du en affärsdriven ledare med stort tekniskt intresse som lockas av innovation och tillväxt samtidigt som du får saker att hända? Vill du vara med och forma framtidens industri? Då kan det här vara din nästa utmaning!
Vi på AMEXCI söker en lyhörd och engagerad ledare med starkt kundfokus och en förmåga att kombinera affärsutveckling med praktiskt genomförande. Hos oss är varje affär unik vilket kräver både strategiskt tänkande och ett operativt driv.
Välkommen att bli del av ett dynamiskt och innovativt företag i tillväxt där vi tillsammans formar morgondagens tillverkningsindustri. Vi erbjuder en öppen och inkluderande arbetsplats med korta beslutsvägar och stor tillit. Du får förmåner såsom sjukvårdsförsäkring, föräldralön och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad i vår toppmoderna anläggning i Örebro.

Om rollen
Hos oss får du en nyckelroll i ett växande företag där innovation och hållbarhet är centrala. Rollen innebär ett stort ansvar men också stora möjligheter att vara med och påverka morgondagens affär. Du arbetar både strategiskt och operativt med försäljning, kundrelationer, marknadsföring och affärs- och verksamhetsutveckling.
Som Head of Sales leder du vår försäljning, marknadsföring och kommersiella utveckling och får ansvaret att utveckla och paketera vårt erbjudande inom industriell 3D-printing i metall. Du driver tillväxt genom att bygga starka kundrelationer med både ny och befintlig kund, du formar och genomför affärs- och marknadsstrategier, leder och stöttar ett mindre, tekniskt säljteam, och är med och leder kunddialoger och tekniska diskussioner. Du säkerställer även en god överlämning mellan sälj och produktion.
Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som har en stark teknisk förståelse inom tillverkning – det är avgörande för att kunna tolka kundernas behov och krav, och för att förstå våra leveransförutsättningar. Du har en bakgrund från producerande industri och är van att röra dig mellan teknik och affär. Du trivs med att kombinera analys och struktur med praktiskt genomförande – och du är lika bekväm i en offertdiskussion som i ett strategimöte.
För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och en drivande kraft som får saker att hända. Du är van vid och trivs med att leda både människor och ta initiativ, gärna med erfarenhet från en föränderlig miljö med hög puls. Du är en lyhörd, kommunikativ, inkluderande och närvarande ledare som får med dig teamet genom engagemang och visar tillit.
Du är kundfokuserad och har erfarenhet av komplex tekniks försäljning med en vana att paketera erbjudanden snarare än att sälja färdig produkt. Du besitter förmågan att både leda och delta i tekniska dialoger med våra kunder men även internt.
Vi ser gärna att du har en högskole- eller civilingenjörsutbildning, samt erfarenhet av projektledning. Har du dessutom jobbat med marknadsföring eller budskapsutveckling är det meriterande. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är vårt koncernspråk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och det kan komma bli aktuellt med att genomföra en bakgrundskontroll.

Att jobba på AMEXCI
AMEXCI är ett ledande företag inom additiv tillverkning, specialiserat på industriell 3D-printing i metall. Vi driver två högteknologiska produktionsanläggningar för additiv tillverkning, ett i Örebro i Sverige och ett i Tampere i Finland. AMEXCIs huvudkontor rymmer en toppmodern anläggning i Örebro om 4 700 kvadratmeter, skräddarsydd för additiv tillverkning med den senaste teknologin tillgänglig på marknaden.
Vårt växande team består av ett 40-tal anställda med djup kunskap inom design, simulering, tillverkning, materialanalys och efterbearbetning, samt med bred kompetens att stötta våra kunder i industrialisering av additiv tillverkning. Utöver produktionskapacitet erbjuder vi omfattande utbildningsprogram samt forskningstjänster inom flera områden, inklusive olika högpresterande material och andra högaktuella ämnen inom additiv tillverkning.
Du läser mer på: https://amexci.com/about-amexci/

Kontakt och information
Är du redo att ta dig an rollen?
I denna rekrytering samarbetar AMEXCI med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni. Vi läser ansökningar och kallar på intervju löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Säljcoach/Teamledare sökes till K3 Nordic!

Läs mer Apr 22
Vill du vara med och driva ett framgångsrikt säljteam mot nya höjder? Brinner du för att coacha och motivera andra till att nå sina mål? K3 Nordic söker en engagerad och målfokuserad Säljcoach/Teamledare som med energi och affärsdriv ska stötta och utveckla deras säljteam – utan personalansvar. Här får du möjligheten att inspirera och optimera försäljningsarbetet i en spännande och växande organisation. Varmt välkommen in med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
K3 Nordic är återförsäljare av IT-tjänster så som programvarulicenser, molntjänster, supportavtal för hårdvara och rådgivning inom IT. Genom att vara specialister inom tidigare nämnda områden hjälper de företag att förenkla sin vardag.

För att stärka och utveckla deras affär inom licensområdet söker Professionals Nord för K3 Nordics räkning en Säljcoach/Teamledare, som både kan leda teamet och aktivt arbeta med försäljning. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos K3 Nordic.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och K3 Nordics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En nyckelroll i ett framgångsrikt säljteam
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• En rolig och fartfylld arbetsplats där du omges av drivna och trevliga kollegor

Arbetsuppgifter
I rollen som Säljcoach/Teamledare utgår du från kontoret i Örebro och ansvarar över att leda ett mindre team. Rollen innebär att coacha och stötta säljarna, men också att aktivt själv vara operativ i affären. Du säkerställer att teamet fångar intresse hos nya kunder, utvecklar befintliga och nya partnerskap och identifierar nya affärsmöjligheter. Utöver detta har du ett särskilt ansvar för hantering av storkunder och nyckelkunder, där du arbetar strategiskt med att utveckla och vårda långsiktiga affärsrelationer. Rollen innefattar även KAM-relaterade uppgifter, såsom avtalsförhandling, behovsanalys och skräddarsydda lösningar för K3 Nordics största kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattas av:
• Leda och stötta säljarna i deras dagliga arbete, både operativt och strategiskt
• Själv driva försäljning, hålla kundmöten, identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla partnerskap
• Utveckla och förbättra processer för kundinteraktioner, inklusive onboarding, uppföljningsmöten och storkundshantering
• Vara drivande i storkundsmöten och arbeta strategiskt för att stärka och utveckla våra större kundrelationer
• Hålla i veckomöten och säkerställa uppföljning av mål och KPI:er
• Utveckla och förbättra rutiner och processer inom licensförsäljning
• Coacha och utveckla teamet, så att fler kan ta större ansvar i kundprocesserna och bidra till affärsutveckling
• Samverka med andra affärsområden för att skapa synergier och öka affärspotentialen

Vi söker dig som:
har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning. Det är meriterande om du har arbetat inom licens- och teknikområdet och om du har dokumenterad ledarerfarenhet, men som minst goda ledaregenskaper. Vidare behärskar du både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen hos K3 Nordic. Vi söker en driven och handlingskraftig ledare med ett starkt affärsfokus. Du inspirerar och coachar ditt team samtidigt som du själv är operativ i försäljningen. Strukturerad och lösningsorienterad, tar du initiativ och säkerställer effektiva processer för att driva affären framåt. Din kommunikativa förmåga gör dig till en tydlig och engagerad ledare som skapar starka relationer både internt och externt. Med strategiskt tänkande och ett inre driv identifierar du möjligheter, utvecklar affärer och stärker kundrelationer. Om du vill kombinera ledarskap med operativ försäljning och trivs i en dynamisk miljö, är du helt klart rätt person för K3 Nordic!

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#k3-nordic, #b2b, #försäljning, #teamlead, #säljcoach

Ansök nu

Operativ försäljningschef till Framtiden!

Läs mer Apr 20
Vill du vara med och leda med hjärtat – samtidigt som du skapar affärsresultat?
Är du en trygg, lyhörd och inspirerande ledare med ett genuint intresse för människor och försäljning? Drivs du av att se andra växa och att skapa en arbetsplats där alla känner sig inkluderade, sedda och motiverade? Då kan rollen som Försäljningschef hos oss på Framtiden vara ditt nästa steg!
Om rollen

Som Försäljningschef hos oss på Framtiden i Örebro får du ett meningsfullt uppdrag – att både driva affärer framåt och samtidigt skapa ett klimat där människor trivs, utvecklas och känner stolthet över sitt arbete.

Du kommer ha en nyckelroll i att coacha och utveckla teamet, både genom operativ försäljning och nära ledarskap. Tillsammans med ditt team är målet att fortsätta vår tillväxtresa – och ha roligt på vägen!
Dina huvudsakliga uppgifter:
•Säkerställa hög kvalitet och resultat i teamets leverans
•Genomföra sambesök, coachning och uppföljning för att stötta teamets utveckling
•Planera och genomföra utbildningar både individuellt och i grupp
•Delta i chefsgruppens strategiska arbete för Framtidens fortsatta tillväxt
•Operativ försäljning av Framtidens rekryteringstjänster
I denna roll kommer du att ha frihet att påverka och utveckla teamets strategier, du ges möjlighet att sätta din prägel på vårt kontor i Örebro!

För att du ska få en gedigen förståelse för våra tjänster och arbetssätt inleds tjänsten med 4–6 månader som kundansvarig säljare på heltid.

Om dig

Vi söker dig som är en relationsskapande ledare – någon som får andra att känna sig trygga, engagerade och motiverade. Du har ett coachande förhållningssätt, är kommunikativ och har ett gott öga för både detaljer och helhet.

Det är naturligt för dig att vilja vinna! Du sätter upp höga mål för dig själv likväl som för gruppen, du strävar efter att uppnå bästa resultat!

Vi ser att du har:
•Minst 3 års erfarenhet av tjänsteförsäljning
•Minst 3 års erfarenhet av ledarskap
•Flytande svenska i tal och skrift
•B-körkort
Meriterande erfarenheter:
•Kompetens inom rekrytering, coachning och teamutveckling
•Tidigare arbete inom rekryterings- eller bemanningsbranschen
Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

Vi tror på hållbart ledarskap och balans i livet. Hos oss får du:
•Flexibel arbetstid och förtroendearbetstid
•Ett generöst friskvårdsbidrag
•Förmånspaket med utbildning, bonusmodell och möjlighet till delägarskap
•Förmånsbil•En kultur som bygger på gemenskap, transparens och utveckling
•Kollegor som stöttar, inspirerar och firar tillsammans

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus - då är Framtiden rätt ställe för dig!
Se mer om oss här: https://www.framtiden.com/om-oss/

Vår rekryteringsprocess kommer att följa nedan steg:
•Telefonintervju
•Personlighets- och logiktest
•Kompetensbaserad intervju med rekryterare
•Intervju med regionchef och HR
•Referenstagning
•Träff med teamet

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: isabell.w@framtiden.com eller telefonnummer: 0722091950.

Vi arbetar med löpande urval, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro
Sista ansökan: Behandlar ansökningar löpande
Omfattning: 100%

Ansök nu

Regional Försäljningschef

Läs mer Apr 2
Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum.
Om rollen
Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås.
Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats.
• Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning.
• Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner.
• Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar.
• Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter.
• Rekrytera och onboarda nya säljare.
Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning.
Vi ser att du har:
• Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning.
• Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning.
• Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser.
• Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap.
• God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning.
• B-körkort (då resor ingår i tjänsten).
• Möjlighet till övernattningar på annan ort.
Vi erbjuder dig:
• En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan.
• En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament.
• Tjänstebil och moderna digitala verktyg.
• Hälsovårdsförmåner och tjänstepension.
• Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Miljöutredare inom förorenade områden till Tyréns

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Maj 8
Vill du bidra till en hållbar framtid och göra skillnad – på riktigt? Hos Tyréns får du kombinera miljöengagemang med teknisk kompetens i ett konsultbolag som driver utveckling inom samhällsbyggnad.
Om rollen som MiljöingenjörSom Miljöutredare inom förorenade områden hos Tyréns i Örebro får du arbeta i en viktig och varierad roll där du både planerar och genomför miljötekniska markundersökningar. Du är med hela vägen – från provtagning i fält till riskbedömning, analys och färdig rapport till kund och myndighet.
Du blir en del av en grupp om 3 personer som även jobbar tätt ihop med övriga avdelningar. Placering är på kontoret i Örebro, resor till projekt i närområdet förekommer.Exempel på arbetsuppgifter:
•Provtagning av jord, grundvatten, ytvatten och sediment
•Sammanställa, tolka och analysera resultat från laboratorier
•Bedöma behov av åtgärder samt bistå vid saneringsanmälan
•Skriva rapporter och ge rekommendationer för vidare åtgärder
•Arbeta i fält med GPS, Fieldmap, ArcGIS och andra digitala verktyg
•Samarbeta med kollegor, myndigheter, grävmaskinister och entreprenörer
Du jobbar både praktiskt och teoretiskt i stor variation med administrativt arbete och fältarbete.
I rollen som Miljöingenjör söker vi dig som har:•Eftergymnasial utbildning inom miljö, geovetenskap, kemi, biologi eller liknande
•Intresse för förorenade områden – och viljan att arbeta praktiskt med provtagning
•Goda kunskaper i Officepaketet
•B-körkort
•Svenska och engelska
Meriterande:•Erfarenhet av konsultrollen
•Erfarenhet av tekniskt miljöarbete
•Kunskaper inom CAD
Personliga egenskaper vi värdesätter:Vi söker dig som är:
•Driven – du tar ansvar och löser problem kreativt
•Affärsmässig – du förstår vikten av att leverera värde för kunden
•Social och flexibel – du trivs med att bygga relationer och anpassa dig när planeringen ändras
Om TyrénsTyréns är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom samhällsbyggnad. Med 2 000 medarbetare skapar vi innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, stadsutveckling och miljö. Här får du tillgång till stöttande kollegor, spännande projekt och utvecklingsmöjligheter genom bland annat vårt egna innovationsprogram.
Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos Tyréns.
VillkorStart: Augusti
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: Mån-fre, dagtid

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till framtidens talangprogram med BAE Systems Bofors

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 7
Framtidens talangprogram – tillsammans med BAE Systems Bofors
Tar du ingenjörsexamen till sommaren 2025? Nu har du
möjlighet att kickstarta din karriär genom en alldeles unik möjlighet att varva
teori och praktik. Tillsammans med en grupp nyexaminerade kollegor kommer du
bli en del av Framtidens talangprogram tillsammans med vår kund BAE systems Bofors som är placerade i Karlskoga.
Vi söker dig med ett stort teknikintresse som vill
utvecklas inom mjukvaruprogrammering. BAE systems erbjuder en dynamisk
arbetsmiljö där du kontinuerligt får utveckla dina kunskaper samtidigt som du
blir en viktig del av mindre team med fokus på försvarssystem och
teknologiutveckling.

Talangprogrammet innebär
bland annat
Framtidens Talangprogram tillsammans med BAE Systems Bofors kommer att
innehålla både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och
gemenskap med talangprogramskollegor inom olika områden. Talangprogrammet är
designat för dig som är helt eller relativt nyexaminerad skall ges goda
förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos vår kund BAE
systems.

Om rollen
I rollen som mjukvaruutvecklare får du möjligheten att
arbeta med utveckling av försvarssystem och utföra mjukvarutestning. Du kommer att
tillhöra ett framgångsrikt team där du aktivt deltar i spännande projekt som exempelvis
kan involvera Archer, stridsfordon eller inom det marina.
Det är en bred roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter
kommer att vara programmering, kravhantering och felsökning. Du kommer att vara
delaktig i hela utvecklingsprocessen, från att ta fram underlag för testning
till att genomföra kodtester för att säkerställa hög kvalitet och
funktionalitet. Dina primära programmeringsspråk kommer att vara C, C++ och
Java.
Utöver dina tekniska uppgifter kommer du även att ha
kontakter både internt och externt. Det innebär att du blir en viktig länk
mellan olika team och samarbetspartners för att se till att systemen fungerar
optimalt. Du kommer att spela en betydande roll i att säkerställa att
vapensystemen uppfyller strikta standarder och krav, där du bidrar med
analytiska bedömningar och slutsatser. Arbetet sker på plats hos kunden i Karlskoga.
Din profil
Vi söker dig med goda programmeringskunskaper som har en
högskoleingenjörsutbildning eller civilingenjörsutbildning inom relevant
område.
För att lyckas i rollen som mjukvaruutvecklare behöver du
vara en nyfiken och driven person som tycker om problemlösning. Vidare ser vi
att du är kommunikativ och har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya
saker. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer är också viktiga egenskaper då
det krävs för att leverera högkvalitativa lösningar.

Skallkrav
•Högskole- eller civilingenjör inom relevant område (exempelvis dataingenjör)
•Programmeringskunskaper
i C, C++
•Svenska
och engelska
•Svenskt
medborgarskap
Meriterande
Erfarenhet
av mjukvaruutveckling sedan tidigare
Engagemang
i exempelvis studiesociala projekt inom detta område
Ett
stort eget intresse inom mjukvaruutveckling

Om arbetsplatsen
BAE systems är en högteknologisk organisation med fokus på försvarsystem och teknologiutveckling. De är en nationell resurs med unik spetskompetens inom
pjässystem, inklusive avancerad ammunition. De har samarbeten med
underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. Arbetsgruppen består
av ca 20 medarbetare där de är uppdelade i team.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar
med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Under talangprogrammets
år kommer du vara anställd genom oss på Framtiden för att efter
talangprogrammet ha mycket goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt
hos kunden.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med
Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning
6. Säkerhetsprövning

Tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum!

Villkor
Start: augusti/september
2025
Ort: Karlskoga
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Nyexaminerad maskiningenjör till världsledande konsultföretag

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 9
Är du en passionerad produktionsingenjör som vill vara med och forma framtidens teknik? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där innovation och utveckling står i centrum? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om rollen
Som produktionsingenjör hos vår kund kommer du att utvecklas inom konstruktion av avancerade tekniska lösningar. Du kommer att arbeta med design, utveckling och förbättring av mekaniska system och komponenter, främst inom fordonsindustrin men även andra affärsområden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att skapa och optimera 3D CAD-modeller, genomföra tekniska analyser och samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa att projekten levereras i tid och med högsta kvalitet.


Vi söker dig med
Eftergymnasial ingenjörsutbildning inom produktion, maskin/mekanik som lägst på Yrkeshögskolenivå.
Kunskaper i 3D CAD, antingen Solidworks, Inventor eller Catia
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Om AFRY
Hos AFRY får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där dina idéer och din kreativitet verkligen gör skillnad. Dem är ett ledande teknikföretag som ständigt strävar efter att ligga i framkant inom hållbarhet och teknisk utveckling. Man är etablerade runt om i Europa och i norden är man ett av dem största konsultföretagen. Med 19.000 anställda erbjuder man både kunder och medarbetare teknisk utveckling och en innovativ vardag.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY.


Rekryteringsprocessen består av följande steg:
Intervjuer
Referenstagning
Slutintervju med kunden

Villkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Ta chansen att bli en del av ett framstående teknikbolag och bidra till framtidens tekniska lösningar. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär som maskiningenjör!

Ansök nu

Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Säljledare
Läs mer Maj 12
Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Jobbar du idag eller har jobbat inom industrin– kanske som maskinoperatör eller produktionstekniker – och känner att det är dags att göra något nytt? Nu har du chansen att använda din tekniska kompetens i en ny riktning! CARL BECHEM SCANDINAVIA söker dig som vill ta steget från verkstadsgolvet till en roll där du bygger nya relationer, löser kundproblem och jobbar med teknisk försäljning mot industrin.

Vem söker vi?

Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av försäljning – det viktigaste är att du har förståelse för industrins behov och drivs av att skapa lösningar för kunden. Du kommer få en gedigen introduktion, samarbete med erfarna kollegor och stöd i din utveckling som teknisk säljare.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet från industrin, gärna inom skärande bearbetning, tillverkning eller verkstadsindustri
• Är nyfiken på att utvecklas inom försäljning och bygga långsiktiga kundrelationer
• Är självgående, serviceinriktad och gillar att hitta lösningar
• Har B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av försäljning

Din nya vardag:

Som teknisk säljare kommer du att:
• Ha kontakt med både nya och befintliga kunder inom industrin.
• Boka och genomföra kundbesök, säljmöten, arbeta med prospektering.
• Arbeta med teknisk rådgivning och problemlösning.
• Arbeta från hemmakontoret och förväntas bo i eller nära Västerås, Eskilstuna, Köping eller Arboga.
• Få stöd av ett erfaret team och en mentor i början av din resa


Om CARL BECHEM SCANDINAVIA

CARL BECHEM SCANDINAVIA är en del av det globala BECHEM-koncernen och är verksamma inom smörjmedel. Företaget erbjuder ett brett utbud av lösningar för tillverkningsindustrin. Huvudkontoret är i Växjö.
Som anställd hos CARL BECHEM SCANDINAVIA får du personlig utveckling och attraktiva förmåner. För att få reda på mer, sök tjänsten idag!

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen

1. Intervju med Framtiden.
2. Slutintervju på plats med CARL BECHEM SCANDINAVIA.

Villkor

Start: efter sommarledighet 2025
Ort: Västerås, Eskilstuna, Köping, Arboga med omnejd
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundansvarig säljare till Framtiden

Account manager
Läs mer Maj 17
Nytt
Vi söker dig som drivs av att vinna! Din inställning och vilja är viktigare än erfarenhet. Vi värdesätter egenskaper som laganda, tävlingsinstinkt och förmågan att ge allt för att nå målet. Här får du möjlighet att ta din vinnarskalle till nya höjder i en inspirerande och utvecklande säljroll.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som kundansvarig säljare hos Framtiden får du en nyckelroll i att förena talanger med spännande karriärmöjligheter. Du är företagets professionella ansikte utåt och bygger långsiktiga relationer med våra kunder.

Din vardag är varierad, med grunden nedan:
•Prospektera nya kunder
•Hantera kalla och varma samtal till kund
•Identifiera personalbehov hos nya och befintliga kunder
•Skräddarsy lösningar inom bemanning och rekrytering för kunden, agera rådgivande till kunds rekryteringsbehov
•Genomföra säljmöte, både digitalt och främst fysiskt på plats hos kund
•Uppföljning och kundvård på både kort och lång sikt
DIN PROFIL

Vi söker dig som är hungrig att utvecklas och har drivet att lära dig mer inom försäljning! Du är målmedveten och resultatorienterad. Du trivs att arbeta med frihet under ansvar, och driver själv på för dig egen utveckling! Du tar ägande över ditt arbete och driver gärna på din omgivning för att lyckas tillsammans!

Krav:
•Minst 1 års erfarenhet inom försäljning
•Flytande i svenska och engelska
•B-körkort

Meriterande:
•Erfarenhet av uppsökande försäljning, ex telefon- eller fältförsäljning
•Idrottsbakgrund
•B2B-erfarenhet

OM FRAMTIDEN

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden startade 2004 och finns idag på sju orter i Sverige.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också förmåner som exempelvis utbildningsbidrag, väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag. Det finns möjlighet till delägarskap. Vi erbjuder attraktiv lön och bonusmodell.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

VÅR REKRYTERINGSPROCESS

Vår rekryteringsprocess följer nedan:
•Telefonintervju
•Personlighets- och logiktest
•Intervju med rekryterare
•Referenstagning
•Intervju med rekryterande chef

VILLKOR
Start: Augusti
Omfattning: 100%
Ort: Örebro

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka iväg din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ingenjör inom styr och reglerteknik till AFRY

Styr- och reglertekniker
Läs mer Apr 25
AFRY erbjuder tekniska tjänster inom teknik, design,
digitalisering och rådgivning. Dom är engagerade experter inom industri, energi
och infrastruktur – med ett tydligt mål: att accelerera omställningen till ett
hållbart samhälle. Nu söker AFRY sin nästa engagerade konstruktör inom
fastighetsautomation till sitt kontor i Örebro.
Om rollen
Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsautomation och
vill arbeta i en stimulerande miljö med varierande projekt – från skolor och
sjukhus till industri och kommersiella fastigheter.
Som konstruktör inom fastighetsautomation kommer du att:
Arbeta i projekt från tidigt skede till leverans
och uppföljning
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar, kalkyler
och förfrågningsunderlag
Delta i projekteringsmöten och samordna med andra
teknikområden
Planera din tid självständigt och bidra med
tekniska lösningar
Samarbeta med både juniora och seniora kollegor i
team

Skallkrav
Minst två års erfarenhet av självständigt arbete
inom fastighetsautomation
Teknisk utbildning inom relevant område eller
motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av ritningsprogram (exempelvis AutoCAD,
MagiCAD eller liknande)
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och
skrift

Meriterande

Bakgrund inom VVS
OVK-behörighet
Kunskaper i PLC/DUC och/ eller i
integrationsarbete mot överordnade system (SCADA)
Bakgrund som drifttekniker, ventilations-
eller rörmontör
Kunskaper i REVIT
Genomförd YH-utbildning inom styr- och
reglerteknik

Om dig
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad person med
stark samarbetsförmåga. Du är kundfokuserad och affärsmedveten, har god
problemlösningsförmåga och ett tekniskt intresse. Du trivs i tvärdisciplinära
samarbeten, ser helheten i projekt och har lätt för att kommunicera tekniska
lösningar till både kunder och kollegor. Du vågar föreslå alternativa lösningar
när det gynnar kundens behov och affär, och tänker alltid proaktivt kring tid,
kostnad och kvalitet i relation till uppdragets mål.

Om AFRY
AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat
som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över
19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena
infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa
hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi
inom just hållbarhet och grön omställning.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din
ansökan.

Ansök nu