Örebro: Fastighetstekniker till Hedegården

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetstekniker till Hedegården i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du ha en självständig och ansvarsfull roll inom fastighetsteknik där du får utlopp för dina idéer? Hedegården Fastighetsförvaltning söker nu en driftig fastighetstekniker i Örebro!

OM TJÄNSTEN
- Hedegården hette tidigare Vema och har haft verksamhet i Örebro sedan 1988. Hedegården är en del av Hecandogruppen, ett stabilt företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom fastighetsbranschens olika områden. Hedegården erbjuder ekonomisk och teknisk förvaltning, fastighetsskötsel och lokalvård till kunder i Mälardalen med Örebro som utgångspunkt. De är ett familjärt företag med verksamhet i både Örebro och Karlstad, och som en del av ett mindre team förväntas du bidra prestigelöst och vara beredd att hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt men samtidigt uppskattar att samarbeta i ett mindre team. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet och utveckla verksamheten framåt!

Du erbjuds
- En viktig roll i ett litet team där du får stora möjligheter att påverka.
- Goda möjligheter till karriärsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vara kontaktperson gentemot deras kunder och ansvarar för löpande drift och förvaltning av deras fastigheter.
* Kontroll av fastigheternas tekniska system, inklusive styrsystem, cirkulationspumpar och värmesystem.
* Arbeta med tillsyn och skötsel samt funktionskontroll av tekniska installationer.
* Följa upp myndighetskrav och säkerställer att alla system fungerar korrekt.
* Arbeta med underhållsplaner och utvecklar långsiktiga underhållsstrategier.
* Ansvara för kontakt med entreprenörer.


VI SÖKER DIG SOM


* Har en teknisk bakgrund, gärna inom el- och/eller VVS.
* Har tidigare erfarenhet av fastighetsdrift och förvaltning från en liknande roll.
* Har en gedigen förståelse för fastighetstekniska system och hur underhållsbehoven i fastigheter ser ut.
* Har B-körkort och möjlighet att resa till deras fastigheter i både Örebro och Karlstad.
* Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från snickeri- eller byggbranschen är meriterande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Social
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hedegården här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet

Nedan visas andra jobb i Örebro som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet.

Fastighetstekniker till Örebro

Läs mer Maj 24
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!
Vårt fastighetsbestånd i Örebro består av 600 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Varbergagatan 161. Vi är ett drivet och engagerat team om 8 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss!
Om tjänsten
I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Utföra reparationer och underhållsåtgärder
Åtgärda felanmälningar från hyresgäster
Ronderingar
Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda
Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder
Systematiskt brandskyddsarbete mm

Din profil
Arbetslivserfarenhet från en roll som fastighetstekniker eller reparatör
Utbildning med inriktning fastighetsteknik, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Körkort klass B
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
Erfarenhet av VVS, El och/eller vitvaror är meriterande

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.
Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Örebro
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltare Filip Malmqvist på mail filip.malmqvist@victoriahem.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Hedegården!

Läs mer Okt 1
Vill du ha en självständig och ansvarsfull roll inom fastighetsteknik där du får utlopp för dina idéer? Hedegården Fastighetsförvaltning söker nu en driftig fastighetstekniker i Örebro!

OM TJÄNSTEN
- Hedegården hette tidigare Vema och har haft verksamhet i Örebro sedan 1988. Hedegården är en del av Hecandogruppen, ett stabilt företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom fastighetsbranschens olika områden. Hedegården erbjuder ekonomisk och teknisk förvaltning, fastighetsskötsel och lokalvård till kunder i Mälardalen med Örebro som utgångspunkt. De är ett familjärt företag med verksamhet i både Örebro och Karlstad, och som en del av ett mindre team förväntas du bidra prestigelöst och vara beredd att hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt men samtidigt uppskattar att samarbeta i ett mindre team. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet och utveckla verksamheten framåt!

Du erbjuds
- En viktig roll i ett litet team där du får stora möjligheter att påverka.
- Goda möjligheter till karriärsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vara kontaktperson gentemot deras kunder och ansvarar för löpande drift och förvaltning av deras fastigheter.
* Kontroll av fastigheternas tekniska system, inklusive styrsystem, cirkulationspumpar och värmesystem.
* Arbeta med tillsyn och skötsel samt funktionskontroll av tekniska installationer.
* Följa upp myndighetskrav och säkerställer att alla system fungerar korrekt.
* Arbeta med underhållsplaner och utvecklar långsiktiga underhållsstrategier.
* Ansvara för kontakt med entreprenörer.


VI SÖKER DIG SOM


* Har en teknisk bakgrund, gärna inom el- och/eller VVS.
* Har tidigare erfarenhet av fastighetsdrift och förvaltning från en liknande roll.
* Har en gedigen förståelse för fastighetstekniska system och hur underhållsbehoven i fastigheter ser ut.
* Har B-körkort och möjlighet att resa till deras fastigheter i både Örebro och Karlstad.
* Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från snickeri- eller byggbranschen är meriterande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Social
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hedegården här!

Ansök nu

Fastighet/ Media Tekniker

Läs mer Okt 1
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land.

Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass, och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.

Fastighet och Mediatekniker, Örebrofabriken
I tjänsten som Fastighet och mediatekniker kommer du ingå i vår teknikavdelning med placering i Örebro där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara och säkerställa driften för:
* Värme och ånganläggning med reglersystem.
* Tryckluft med distributionsnät.
* Avloppsanläggningar med kontrollinstrument.
* Underhåll av avdelningarnas avfuktning ventilation.
* Kylanläggning med loggsystem.
* Ventilation och kanalsystem, styr- och reglersystem.
* Mottagning syra/lut, skötsel/underhåll/interndiskar etc.
* Driftdatasystem med loggning.
* Sprinkleranläggning
* Kylkompressorer och kylanläggning
* Värmepanna


Utöver detta kommer rollen delvis innefatta arbetsuppgifter kring att skapa underlag för avrop och inköp av reservdelar, delta i projektarbeten, riskanalyser, avvikelsehantering
samt vara kontaktperson vid vissa besiktningar och leverantörsbesök.
Arbetstiden är vanligtvis förlagd till dagtid men förskjuten arbetstid, övertid samt beredskapsarbete kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer/Erfarenhet:
Gymnasieutbildning inom styr- och reglerteknik eller annan bakgrund som bedöms likvärdig.
God förståelse för de produktionstekniska förutsättningarna och ”flödena” inom process och produktion.
Ha god förmåga att föra teoretiska diskussioner kring styr- och reglertekniska samband, särskilt med koppling till mediaproduktion.

Personliga egenskaper:
Du är en person med god analytisk förmåga, hög servicekänsla och gott ordningssinne. Du föredrar att jobba strukturerat, men har även förmåga att snabbt ställa om till oväntade situationer. Du ser möjligheter i vardagen, är självgående och strukturerad till din läggning. Samarbetsvilja och upprätthålla goda relationer till arbetskamrater och leverantörer är en självklarhet för dig. Du vågar ta ansvar och kan hantera en ökad arbetsmängd till och från. Stor vikt läggs på ordningssinne och analytisk förmåga.
Vidare behärskar du svenska i tal och skrift samt god datavana då samtliga underhållsarbeten rapporteras i vårt underhållssystem SAP.
Vi ser att du utvecklas av att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö och driva förbättringar.

Kontaktperson och ansökan:
Har du frågor om tjänsten kontakta Johan Näsström, Fastighet och Mediachef Närke johan.nasstrom@orklafoods.se

Har du frågor kopplat till rekryteringsprocessen, vänligen kontakta david.magnusson@orklafoods.se.
Sista ansökningsdag är 2024-10-20. 
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering!

Vad kan Orkla erbjuda dig?
Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. 

Hur ansöker jag?
Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter

Läs mer Sep 23
Är du intresserad av komplex teknik i viktiga fastigheter? Då har vi en spännande tjänst!
Vi söker nu en teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter.
Tjänsten är placerad inom avdelning fastighetsförvaltning. Vi ansvarar för att tillgodose Region Örebro läns lokalbehov och planering av investerings- och underhållsprojekt. Vi hanterar allt från energi, miljö, hyror, fastighetsavtal, fastighetsinformation, parkeringar till brand- och säkerhetsfrågor. Vi förvaltar drygt 500 000 m2 egenägda lokaler och cirka 150 kontrakt på inhyrda lokaler. Idag är vi 14 medarbetare som tillsammans medverkar till att utveckla Region Örebro läns lokaler inför framtiden.



Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, drygt 500 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter och att se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden.
Tillsammans är vi ca 150 medarbetare, både yngre och mer erfarna. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och har en god sammanhållning.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, transport, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra ca 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.




Teknisk fastighetsförvaltare till Regionservice Fastigheter

Arbetsuppgifter

Den tekniska fastighetsförvaltaren arbetar i tätt samarbete med övriga förvaltare, energicontroller, projektledare och driftingenjör. Vi befinner oss nu i ett spännande och expansivt skede med tekniskt komplexa projekt. Vi erbjuder dig en mångsidig arbetsplats med intressanta arbetsuppgifter där du har stor möjlighet att utvecklas och att medverka till att vår verksamhet utvecklas.
Hos oss kommer du att jobba länsövergripande med tekniska förvaltningsfrågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
Upprätta tekniska strategier och samordna tekniska anvisningar
Kravställa och budgetera projekt enligt Region Örebro läns tekniska försörjningsplan
Upprätta och förvalta långsiktiga underhållsplaner tillsammans med övriga fastighetsförvaltare
Delta i nationella nätverk och samarbeten


Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker en person med fastighetsteknisk bakgrund från konsult- fastighets- installations- eller byggbranschen med goda ekonomiska kunskaper. Du ska också ha en högskole- eller motsvarande utbildning med teknisk inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av projektledning och energieffektiviseringsprojekt är meriterande.
Du kommer att ha många externa och interna kontakter, vilket kräver att du har god förmåga att arbeta självständigt men även samverka i grupp, kommunicera, bygga goda relationer och skapa förtroende.
Du som söker ska kunna hantera ett digitalt arbetssätt, vara strukturerad, självgående och uthållig.
Det är en fördel om du har vana av att bevaka och följa upp lagar och regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ett systematiskt arbetssätt, gärna kopplat mot ett kvalitetssystem.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten utgår från Örebro. B-körkort är ett krav. Du ska behärska svenska i tal och skrift.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.



Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ellinor Sundqvist, avdelningschef, 019-602 72 09
Fackliga företrädare:
Vision; Isabell Karlsson, 019-602 2755
Saco; Markus Kihlgren, 019-602 4602

Ansök nu

Drifttekniker Område Fastigheter, USÖ

Läs mer Sep 9
Har du passion för teknik, intresse för fastighetsskötsel och har lätt att samarbeta? Vi söker nu drifttekniker till fastighetsteknik på USÖ.
Område fastigheter ansvarar för förvaltning, drift och byggnation av Region Örebro läns fastigheter, ca 500 000 m2. Vår huvuduppgift är att vårda våra fastigheter, se till att lokalerna är funktionella och ändamålsenliga. Det gör vi genom verksamhets- och teknikanpassning eller genom att skapa nya lokaler eller byggnader. Våra hyresgäster är till största delen vårdverksamheter, vilket innebär en hög teknisk komplexitet och krav på samband, funktionalitet och flöden.
Tillsammans är vi ca 160 medarbetare, i olika åldrar med olika erfarenhet. Våra medarbetare är drivna, engagerade och har en hög teknisk kompetens. Hos oss möter du människor som hjälper varandra och som har en god sammanhållning. Hos oss får du stora möjligheter att utbildas och utvecklas inom det drifttekniska området.
Arbetsgruppen på USÖ består just nu av 16 medarbetare och en enhetschef.

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, transport, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra ca 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


Drifttekniker Område Fastigheter, USÖ

Arbetsuppgifter

Vi har dygnet-runt verksamhet med schemalagd beredskap och jour som kan ingå i denna tjänst. Som drifttekniker hos oss kommer du tillsammans med övriga kollegor att säkerställa drift, utveckling av fastigheterna och god service till våra hyresgäster.
Som drifttekniker är du fastighetsägarens ansikte ute på fältet och ansvarar för att hyresgästerna känner sig nöjda och trygga i våra lokaler.
Exempel på arbetsuppgifter
Utföra inre tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll
Hantera arbetsordrar och rapportering via dator eller mobiltelefon
Planera och utföra underhåll och reparationsåtgärder inom det egna ansvarsområdet
Ha god insikt om anläggningarna och kunna hantera de driftsituationer som uppstår
Ha löpande kontakter med fastighetsförvaltare och hyresgäster
Bidra med förslag på underhåll till fastighetsförvaltare
Ansvara för materialinköp inom det egna ansvarsområdet
Kontrollera efterlevnad av lagar och myndighetskrav
Delta i projekt, förbättringsarbete och energiåtgärder som berör det egna ansvarsområdet


Övrig information

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en driftteknisk utbildning eller motsvarande, som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av olika typer av anläggningar och även god systemkunskap inom något av följande områden; el, ventilation, värme, vatten, kyla, styr och övervakning. Tidigare erfarenhet av arbete med fastighetsdrift är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har en passion för tekniken, du motiveras av att hitta lösningar och strävar efter att ha kontroll över de tekniska systemen i fastigheten. Vi söker dig som trivs med en varierad vardag och har lätt att samarbeta med andra. Du bör vara en nyfiken och positiv person med initiativförmåga samt vilja att utvecklas och växa i rollen.
Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du till stor del planerar din dag själv, vilket ställer krav på förmåga att prioritera och planera.
Du hanterar svenska obehindrat, har god datorvana och innehar körkort B.
Inom Fastighet arbetar vi för en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ola Käll, enhetschef, 019-602 84 37
Fackliga företrädare
Vision, Isabell Karlsson 019-602 27 55
Kommunal 010-44 29 252

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Kundservicemedarbetare med finska språkkunskaper sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 12
Letar du efter ett arbete inom kundtjänst där du får nyttja dina finska språkkunskaper? Perfekt! Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med finska, svenska och/eller engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera i tal och skrift på finska och/eller svenska och engelska. Ett språktest kommer att ske i rekryteringsprocessen vilket betyder att du måste ha mycket god kunskap i språken i tal och skrift.
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
- Stabil

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: omgående
- Omfattning: heltid
- Arbetstider: mån - fre kl 8-17. Det kan förekomma arbete på kväll och helg beroende på arbetsbelastning
- Placering: på distans eller på kontoret i Örebro.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lagermedarbetare på deltid till ITS

Lagerarbetare
Läs mer Okt 4
ITS Logistikpartner i Åsbro söker nu nya lagermedarbetare som är redo att bli en del av ett härligt gäng med stark teamanda. Detta är möjligheten för dig som vill tjäna lite extra pengar mellan allt tentaplugg under terminerna, det finns även stora möjligheter till att arbeta under lov. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
På lagret hos ITS i Åsbro arbetar omkring 50 framtida kollegor till dig. Samtliga arbetar för att vara en mångsidig logistikpartner för sina kunder, samtidigt som de har roligt tillsammans! Detta är en möjlighet för dig som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier och under sommar- och jullov.

Du kommer att bli en del av en redan befintlig studentpool med flera kollegor från Academic Work. Du och dina kollegor i studentpoolen förväntas tillsammans stötta upp vid arbetstoppar och frånvaro av ordinarie personal. Dina kollegor i studentpoolen är studenter precis som dig och arbetar deltid hos ITS!

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier.
- Möjlighet att arbeta heltid under sommarlov och andra lov.
- Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på gymnasiet, högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har truckkort med behörighet A1-4 + B1-4
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Är beredd på att arbeta fysiskt med kroppen då det kan förekomma en del tunga lyft i arbetet.
- Är tillgänglig för att jobba minst 2 pass i veckan under terminerna och mer under ledigheter och klämdagar såsom jul- och sommarperioder.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Med åren har de utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. De är idag cirka 100 anställda, varav cirka 50 anställda i Åsbro som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare med norska språkkunskaper sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 4
Vi söker dig som talar och skriver flytande på norska och vill leverera service i världsklass. Vi söker dig som vill bli en del utav vår kunds team under en intensiv och fartfylld period. Skicka in din ansökan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Örebro söker vi nu kundservicemedarbetare på heltid med norska, svenska och engelska språkkunskaper. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera i tal och skrift på norska (språktest kommer att ske i processen)
- Kan kommunicera på antingen svenska eller engelska utöver norska språkkunskaper
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information
- Start: omgående
- Omfattning: heltid
- Arbetstider: kontorstider, mån - fre. Det kan förekomma arbete på kväll och helg beroende på arbetsbelastning
- Placering: på distans eller på kontoret i Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till globalt företag i Örebro eller Arboga!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Okt 7
Vill du vara en del av framtidens tekniska utveckling? Är du dessutom driven och har ett innovativt tänkande, då är det kanske du som är vår kunds nästa mekanikkonstruktör. Ta chansen att vara en del av hela utvecklingsprocessen i olika projekt på ett globalt företag. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund verkar inom teknikbranschen där de specialiserar sig på helhetsåtaganden inom produktutveckling, de ansvarar även för efterföljande produktionsstyrning och leveranser. Företaget levererar anpassade lösningar inom områden som mjukvara, elektronik och mekanik för att skapa banbrytande lösningar åt deras kunder. De samarbetar med företag inom flera sektorer, från medicinteknik till industriell produktion. Deras kompetensområden inkluderar främst elektronikdesign, utveckling av mekanik och elektromekanik, testutveckling samt mjukvaruutveckling.

I rollen som mekanikkonstruktör kommer du att vara involverad i hela utvecklingsprocessen, det vill säga från konceptdesign till den färdigställda produkten. Detta omfattar förbättring av produkter, hantering av produktens livscykel samt kommunikation med både interna och externa parter. Du kommer ha stort eget ansvar men samarbeta tätt med andra avdelningar.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work vilket innebär att du är anställd genom oss under din första tid i rollen.

Viktigt! Denna tjänst är säkerhetsklassad och kräver att du är svensk medborgare.

Du erbjuds
- Att ingå i ett stöttande team som tillsammans ansvarar för att skapa resultat
- Stor frihet under ansvar och möjlighet att generera kunskap från seniora kollegor
- Att vara en del av en innovativ verksamhet som ständigt arbetar för framtidens teknik
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med produktförbättringar samt ta fram förbättringsalternativ av befintliga konstruktioner
* Ta fram instruktioner, forska på nya tekniska lösningar, konkretisera utvecklingsprocesser för att i sin tur bidra till förbättringar inom produkt-, metod- och processutveckling
* Stöd till prototypavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning inom området och kan uppvisa höga betyg
- Besitter erfarenhet av mekanisk konstruktion
- Har arbetat med ritningsframtagning
- Har erfarenhet av CAD-modellering och IFS
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Tekniska kunskaper kan erhållas genom utbildning och arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av
- Autodesk (Vault, Inventor, AutoCAD)
- Elkonstruktion (kablage och elscheman)
- Altium Designer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Stabil
- Förändringsbenägen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Automationsinstallatör till IMH Machinery i Kopparberg!

Automationselektriker
Läs mer Okt 3
IMH driver utvecklingen av en mer hållbar och effektiv global supply chain genom att leverera världsledande pallmaskiner. Nu söker de en ny kollega i Kopparberg som ska jobba som automationsinstallatör och som vill vara med på den fortsatta resan!

OM TJÄNSTEN

IMH är en liten snabbrörlig och professionell organisation med hög kompetens och stark laganda. Hos IMH får du arbeta med intressanta och utmanande uppgifter både på fabriken i Kopparberg och ute hos deras kunder i Europa och övriga världen. Gruppen i Kopparberg består av 20 personer, varav 6 i ditt team. Företaget står inför en spännande resa och du kommer att få lära dig av erfarna kollegor och ha stora möjligheter till utveckling. Är du även driven som person, brinner för utveckling och har förmågan att se möjligheter så kommer du att passa in perfekt!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Montage och driftsättning av elskåp, motorer, givare och ventiler
* Programladdning och konfiguration av PLC, operatörspaneler, frekvensomformare och servon
* Testkörning av maskinerna


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom el på antingen gymnasienivå eller högre
- Har stort el- och automationsintresse, detta kan även handla om exempelvis hobbyprojekt med mera
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, detta för att båda språken förekommer i arbetet
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har
- Relevant erfarenhet av automation inom maskinteknik
- Kunskaper/erfarenhet inom hydraulik och pneumatik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ
- Nätverkande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ELON Group i Örebro!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 25
Har du ett genuint intresse för ekonomi samt en eftergymnasial utbildning med relevant inrikting? Då kan du vara ELON Groups nästa redovisningsekonom. De söker nu en noggrann och driven person till deras team här i Örebro. Ta chansen att utveckla dina kunskaper i en spännande roll. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island. De söker nu en redovisningsekonom till deras verksamhet i Örebro som kan vara med och bidra till deras fortsatta framgång. Som redovisningsekonom hos ELON Group blir du en del av ett sammansvetsat team som arbetar mot gemensamma mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person motiveras av att ta dig an nya utmaningar, har förmågan att växla mellan olika projekt och är mycket noggrann.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta hos ELON Group. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar hantering av leverantörsfakturor och inbetalningar samt att upprätthålla en löpande dialog med butikerna vid behov av kompletterande underlag. Du kommer även att ansvara för hanteringen av underlag avseende skatt, moms och löner.

Du erbjuds
- Att få meriterande erfarenheter på ett växande och börsnoterat bolag
- En möjlighet att utveckla dina kunskaper inom redovisning
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner via oss på Academic Work vilket erbjuder stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter inför framtiden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera leverantörsbetalningar
* Sortera och hantera inbetalningar
* Svara på frågor från butikerna gällande fakturor och annat


VI SÖKER DIG SOM
- Har god datavana
- Har en eftergymnasial utbildning med inrikting på ekonomi
- Behärskar svenska flytande i tal och skrift
- Inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetat som redovisningsekonom

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ELON Group är en av de största och mest välkända kedjorna i Sverige inom vitvaror, hemelektronik, kök, och belysning. Med rötter som sträcker sig tillbaka till 1950-talet har ELON vuxit till att bli en central aktör på den svenska marknaden, med över 400 butiker runt om i landet. De erbjuder ett brett sortiment av kvalitetsprodukter från kända varumärken och kombinerar detta med en hög servicegrad och personlig rådgivning.

Företaget är inte bara en återförsäljare utan också en rådgivare som hjälper kunder att hitta rätt produkter för sina hem. De erbjuder dessutom tjänster som installation och support, vilket gör att kunderna kan känna sig trygga med sina inköp.
Med en företagskultur som värderar samarbete, utveckling och kvalitet, är ELON Group en attraktiv arbetsgivare och en respekterad aktör inom detaljhandeln i Sverige. Läs gärna mer här.

Ansök nu