Örebro: Entreprenadingenjör - kalkyl till OBK Sverige AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Entreprenadingenjör - kalkyl till OBK Sverige AB i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-30 // Varaktighet: Heltid

Vi förstärker nu vår organisation med ytterligare en medarbetare på entreprenad- och kalkylavdelningen.
Är du entreprenadingenjör och eller kalkylator och vill vara med där det händer och utvecklas tillsammans med oss? Vill du bli en del av ett trevligt gäng med stark lagkänsla?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
I rollen som entreprenadingenjör - kalkylator hos oss på OBK blir du en av fyra medarbetare som liknande roll. Du kommer arbeta med att driva processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag. Du har egenansvar för dina objekt/projekt men du blir stöttad av övriga i teamet.
Du arbetar med hela kalkylprocessen, vilket innebär hela kedjan inom kalkyl och anbud, planering, analys och delar av inköp. Du kommer även att ta fram underlag för prissättning och projektering och blir en del vid upphandlingen av material och underentreprenörer och arbetar oftast tillsammans med kollegor i dessa frågor och nära våra projektledare.
Du blir en viktig kugge genom byggprojekten och dess kedja. I din roll kommer du ha tät kontakt med kollegorna på OBK men även beställare och leverantörer.

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning inom området och/eller tidigare erfarenheter från en liknande roll inom bygg-, anläggning- eller entreprenadbranschen. Har du erfarenhet av inköp ser vi det som meriterande.
Du har förmågan att självständigt planera ditt arbete och arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har en förmåga att prioritera även i stunder då det är högt tempo. Då det kommer vara interna och externa kontakter är det viktigt att du trivs i dialogen med andra.
Du är byggtekniskt kunnig och vi ser med fördel att du har intresse för hela processen vad gäller kalkyl och inköp. Dock har vi många kunniga kollegor på OBK som är med och stöttar hela vägen. Du har god förmåga att se samband och sammanhang och har god system-kompetens. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i kalkylsystemet MAP ser vi det som meriterande.
För att trivas i rollen hos oss på OBK behöver du vara analytisk, affärsmässig och noggrann. Du är lugn och trygg, har en positiv inställning och trivs med och har lätt att kommunicera. Du har ett noggrant och strukturerad arbetssätt och tar ansvar för både den lilla och stora frågan i ditt dagliga arbete. Vidare ser vi att du trivs i teammiljöer och förstår värdet av samarbete samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt.
Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är professionell och engagerad i ditt arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om företaget
OBK präglas av stark tillväxt, utveckling och förändring med korta beslutsvägar. Vi utför alla typer av entreprenader inom bygg, anläggning och industri. Vårt arbete kännetecknas av bred erfarenhet, hög kompetens och ett starkt kundfokus i alla uppdrag. Vi har stor förståelse för kundens behov och krav, vi anpassar därför våra projekt därefter. Huvudfokus är kundnöjdhet och kvalité. OBK har cirka 70 medarbetare med huvudkontor i Örebro.
Du läser mer om oss på https://obksverige.se/

Ansökan
Låter det intressant för dig?
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval så tveka inte att söka redan idag!
Har du frågor är du välkommen att kontakta Maria Roseen, HR-konsult, tel: 070–259 05 07.
Sista ansökningsdag är den 13 oktober.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Entreprenadingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Entreprenadingenjör.

Projekteringsledare inom teknikområde fysiskt skydd till Örebro / Jönköping

Läs mer Aug 5
Vill du ha variation i dina uppdrag och goda förutsättningar för att växa med uppgiften? Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling och bygga ett säkrare och tryggare och mer hållbart samhälle för kommande generationer? Då är Sweco arbetsplatsen för dig! Var med och förändra samhället – på riktigt!

Varför jobba hos oss?
Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet! Du kommer att arbeta i nära samarbete både med dina lokala Sweco-kollegor och även med kollegor nationellt. 

Sweco är ledande i Sverige på skydd- och säkerhetsfrågor. Tillsammans med våra uppdragsgivare ansvarar vi för människors säkerhet samt skyddet av egendom och viktig sekretessbelagd information. Bland kunderna hittar vi myndigheter, regioner och kommuner, offentliga verksamheter, polisen och domstolar men också många privata aktörer som till exempel fastighetsägare, tillverknings- och utvinningsindustrier, och aktörer inom infrastruktur.

Att arbeta med skydd- och säkerhetsfrågor är inte för vem som helst. Hur vi jobbar, var arbetet utförs liksom vem eller vad som ska skyddas varierar. De ingenjörsmässiga utmaningarna är stora och projekten är många gånger hårt säkerhetsklassade med starka krav på sekretess. Att jobba inom Skydd & Säkerhet innebär ett stort ansvar. För det arbete vi gör bidrar till att vårt samhälle kan få förbli hållbart, starkt, demokratiskt och öppet.

Din framtida roll
Som teknisk projektör av säkerhetssystem inom fysiskt skydd kommer du exempelvis att:


• Arbeta som projekteringsledning i entreprenader för säkerhetsanläggningar
• Hjälpa våra kunder med att utveckla anläggningar och fastigheter gällande tekniskt skydd
• Utveckla kundrelationer och på sikt sälja in egna uppdrag
• Ha stora möjligheter att påverka framtiden genom att utforma din egen inriktning och utveckling

På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet på Sweco är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan utmaning och stöd. Genom att lära oss av misstag och vara öppna för förändring kan vi tillsammans framtidssäkra vår verksamhet och göra verklig skillnad för vårt samhälle. Vi strävar efter att finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Vill du vara med på vår resa?

Den vi söker – är det du?
Vi söker dig som har:


• Relevant utbildning högskola/universitet/YH alternativt likvärdig erfarenhet förvärvad från yrkeslivet
• Tidigare erfarenhet från arbete med att skapa säkra byggnader
• Kunskaper inom passersystem, inbrottslarm CCTV, fastighetsnät

Det är meriterande om du har erfarenheter från entreprenadbranschen eller arbete med skyddsobjekt.

Du är intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder och du tycker om att skapa kontakter både externt och internt. På Sweco värdesätter vi ett gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor bygger på samarbete och goda relationer. 

Intresserad? Här kan du läsa mer om vad Sweco bidrar med inom Fysiskt Skydd :  https://www.sweco.se/vart-erbjudande/byggnader-och-stadsdelar/sakerhet-och-skydd/fysiskt-skydd/

Ansökan
Annonsen kommer att ligga ute till och med den 31 oktober. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till formuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakta oss
Vill du höra mer om tjänsten? Välkommen att kontakta:

Gruppchef Henrik Haugland
henrik.haugland@sweco.se
070-623 35 59

Vill du vara med och forma framtiden? 
Då ser vi fram emot din ansökan!

På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.



Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.sweco.se

Ansök nu

Byggnor Närke AB söker Entreprenadingenjör

Läs mer Jul 1
BYGGNOR NÄRKE AB SÖKER ENTREPRENADINGENJÖR
Byggnor Närke AB växer och förstärker nu organisationen med en Entreprenadingenjör!

Vi på Byggnor har sedan starten 2011 bedrivit byggverksamhet i Mellansverige med fokus på långsiktiga kundrelationer.

Vi tillsammans med våra samarbetspartners levererar en trygg och kvalitetssäkrad produkt som är en säker investering i framtiden.

Välkommen till en prestigelös arbetsplats där trivsel och arbetsglädje är viktigt! Vi är duktiga på att skapa roliga gemensamma aktiviteter för att stärka VI känslan!

Vi är idag ca 60 engagerade, yrkeskunniga och handlingskraftiga medarbetare som varje dag går till jobbet för att genom gott samarbete skapa och driva lönsamma byggprojekt som håller ihop genom hela processen och når de uppsatta projektmålen.

 

Kom och var med på vår resa!

 

Om rollen
I rollen som Entreprenadingenjör hos oss på Byggnor får du vara med och driva hela processen från förfrågningsunderlag till anbudsförslag och vidare under genomförandefasen samt uppföljning.

Du kommer arbeta med anbud, förfrågningsunderlag, kalkyl, inköp och planering. Du kommer ha ett tätt samarbete med flera av Byggnors medarbetare, inte minst våra projektledare, men även tät dialog med beställare och leverantörer. Du blir en viktig kugge i våra byggprojekt och kommer få möjlighet att ta stort eget ansvar.

Vi erbjuder dig en roll med stora utvecklingsmöjligheter där du har möjlighet att påverka både din och Byggnors vardag. Du blir en del av ett av ett starkt växande företag med framåtanda, där fokus alltid är att leverera en slutprodukt med kvalitét.

 

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roll. Du har en byggingenjörsutbildning på universitetsnivå eller motsvarande med erfarenhet från kalkylarbete och ritningsläsning.

Du har ett stort byggtekniskt intresse, har näsa för affären och vill vara del av hela kedjan. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom produktionen.

För att trivas och lyckas som entreprenadingenjör hos oss tror vi att du har en stark drivkraft och arbetar noggrant och systematiskt. Du är självgående och visar på en vilja att ta ansvar, leverera resultat, ta egna initiativ och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet. Du besitter en nyfikenhet och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått.

Vi ser att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift samt erfarenhet och goda kunskaper inom officepaketet, kalkylsystem och en van användare av excel.

 

Kontakt och information
I denna rekrytering samarbetar Byggnor med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 september.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Oak Consultant Group AB .

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.

js till Motus Logistikutveckling AB.

Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter

Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.

Teknikstack

- Vue.js
- CSS
- Git
- Material UI
- Html
- JavaScript



Ansvar

I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.



Din profil

- Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
- Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
- Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
- Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
- Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande



Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.



Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.



Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751289/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 29
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.

Dina arbetsuppgifter

Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.

Teknikstack:

- Laravel
- Python
- Docker
- Linux
- Postgres
- Git
- RabbitMQ
- Redis

Ansvar:

Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.

Din profil

- Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
- Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
- Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
- Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
- Erfarenhet av Vue.js är meriterande
- Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande

Om Motus:

Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida http://www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation

På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"

Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.

Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på https://oak.varbi.com/center/tool/position/751292/edit/tab:1/019-277 99 00 eller mailto:mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Innovativa Frontend-utvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera innovativa Frontend-utvecklare med kompetens av Vue.js till Motus Logistikutveckling AB.
Är du en passionerad frontend-utvecklare med ett öga för design och en förkärlek för Vue.js? Hos Motus Logistikutveckling AB får du chansen att ta ledningen i att utveckla intuitiva och användarvänliga gränssnitt för vårt nästa generations Transport Management System (TMS). Du kommer att vara en del av ett innovativt team som strävar efter att revolutionera logistikbranschen genom att kombinera avancerad digital teknik med elegant design. Om du är redo att skapa användarupplevelser som gör skillnad på riktigt, då är det här din möjlighet att glänsa. Bygg framtidens logistik med din kod!

Dina arbetsuppgifter
Som Frontend-utvecklare hos Motus Logistikutveckling kommer du att arbeta med att ta fram, formge och implementera användargränssnitt för bland annat vårt nya TMS. Du kommer att forma framtidens användarupplevelser med moderna webbteknologier, främst Vue.js. Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan på användargränssnittet och bidra till att göra våra applikationer mer intuitiva och engagerande för våra kunders verksamhet. Du kommer att skapa lösningar som inte bara möter dagens behov utan också är förberedda för framtidens utmaningar. Kunskaper inom AI för att ses som en merit.
Teknikstack
Vue.js
CSS
Git
Material UI
Html
JavaScript


Ansvar
I din roll kommer du att utveckla dynamiska och responsiva användargränssnitt med Vue.js, där du arbetar tätt i team för att integrera dessa gränssnitt med server-side logik. Du kommer att fokusera på optimering av applikationer för att uppnå maximal hastighet och skalbarhet, samtidigt som du ständigt förbättrar användarupplevelsen genom att integrera innovativa UX-lösningar. Din vardag kommer också att innefatta användning av CSS, Git och datamodellering för att förstärka frontend-funktionaliteten, samt att implementera och testa nya användargränssnittsfunktioner för att säkerställa en smidig och effektiv användarupplevelse.

Din profil Stark bakgrund inom systemutveckling och projektbaserat arbete
Akademisk bakgrund inom datavetenskap/datateknik eller liknande
Djupgående kunskap i Vue.js och moderna JavaScript-ramverk
Erfarenhet av Laravel och REST-API är önskvärd
Kunskap inom AI, särskilt i dess tillämpningar för att förbättra användarinteraktion och UX, är meriterande
Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.
Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

Laravelutvecklare till Motus Logistikutveckling AB

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Nu söker vi flera erfarna Laravelutvecklare för framtidens Logistiklösningar till Motus Logistikutveckling AB.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad i en bransch som står inför en teknologisk revolution? Motus Logistikutveckling AB, ett samägt bolag med rötter i några av Sveriges främsta logistikföretag. Nu söker vi talangfulla utvecklare som vill vara med och bygga morgondagens digitala logistiklösningar. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en innovativ hubb där din passion för teknik, din nyfikenhet, och dina idéer är nyckeln till att omdefiniera vad som är möjligt inom logistik. Framtiden börjar här – tillsammans med dig.
Dina arbetsuppgifter
Som Laravelutvecklare på Motus Logistikutveckling AB kommer du att vara en nyckelspelare i utvecklingen av ett helt nytt TMS (Transport Management System) som är skräddarsytt för framtidens logistikbehov. Ditt arbete kommer att vara centralt för att bygga robusta och skalbara backend-lösningar som driver vår verksamhet framåt.
Teknikstack:
Laravel
Python
Docker
Linux
Postgre
Git
RabbitMQ
Redis

Ansvar:
Som utvecklare hos oss kommer du att ansvara för utveckling och underhåll av avancerade webbapplikationer med Laravel. Du kommer att samarbeta tätt med våra front-end utvecklare och produktledning för att skapa de bästa möjliga användarupplevelserna. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att implementera säkerhets- och dataskydds principer, samt att designa och implementera REST-APIer. Du kommer också att skapa och underhålla databasmodeller, samtidigt som du kontinuerligt lär dig och integrerar nya teknologier, inklusive AI-baserade funktioner, för att förbättra applikationsintelligensen. Dessutom kommer du att bidra till vår strävan efter kontinuerlig förbättring genom att delta i utvecklingen av automatiska tester.
Din profil Flerårig erfarenhet av PHP och Laravel
Gedigen erfarenhet av systemutveckling, gärna inom projektform
Relevant utbildning inom datavetenskap/datateknik
Förståelse för MVC-designmönster och ORM-tekniker
Erfarenhet av Vue.js är meriterande
Kunskap inom AI och dess tillämpningar inom databehandling och automatisering är starkt meriterande


Om Motus:
Välkommen till Motus Logistikutveckling AB, där framtiden av logistik inte bara är en vision utan en verklig resa vi genomför tillsammans. Vi är det nya kraftcentret i logistikbranschen, skapat genom samarbetet mellan Närkefrakt i Örebro, Märsta Förenade i Stockholm och Alwex Logistik i Växjö. Tillsammans har dessa ledande aktörer kombinerat sin expertis och resurser i Motus Logistikutveckling AB – ett samägt bolag som drivs av innovation och ett mål att omdefiniera vad digital logistikteknologi kan åstadkomma. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.motuslogistik.se.

Gemenskap och Innovation
På Motus tror vi på kraften i gemenskap. Du blir en del av ett engagerat team där varje medlem är viktig och där dina idéer och förslag hjälper till att forma vår gemensamma framtid. Tillsammans kommer vi att utforska outforskade områden av digital innovation, ständigt frågande, "Vad om?" och "Varför inte?"
Framtiden är oskriven, och hos Motus Logistikutveckling har vi pennan. Är du redo att lämna ditt avtryck på den? Våra dörrar står öppna för skarpa utvecklare som inte bara vill se förändring utan vara drivkraften bakom den. Om du har djupgående kunskaper inom Laravel, PHP, Vue.js, JavaScript och närliggande teknologier, samt ett intresse för databashantering och AI, då kan du vara precis den vi söker.
Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en lanseringsplatta för nästa generations logistiklösningar. Anslut dig till oss och var med när vi tar lösningarna till höjder som idag bara kan drömmas om. Framtiden börjar här, med oss, på Motus Logistikutveckling.

Kontakt och information
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss eller starta din ansökningsprocess idag? Kontakta vår VD, Mika Salo, på 019-277 99 00 eller mika.salo@motuslogistik.se och bli en del av ett team som är redo att göra det omöjliga möjligt. Framtiden väntar på dig!

Ansök nu

CFO till Myrina Invest AB & Sjöborgs fastighetsförvaltning

Ekonomichef
Läs mer Okt 1
Myrina Invest AB grundades 1980 och är idag aktiv ägare till utvalda företag som verkar inom olika branscher i Norden. Våra dotterbolag har verksamhet inom livsmedel, vård-och omsorg, bygg och likviditets- och kapitalförvaltning samt Sjöborgs med fastigheter och fastighetsutveckling.
Vi står för engagemang, goda relationer och långsiktighet.
I rollen som CFO / Ekonomichef får du en viktig och central roll som spindeln i nätet i våra olika dotterbolag. Du får ett utvecklande, ansvarsfullt och komplext jobb och blir en viktig spelare i vår företagsledning och vid bolagens styrelsemöten. I rollen som CFO / Ekonomichef rapporterar du till koncernens VD.
Vill du vara med och förvalta och utveckla våra verksamheter tillsammans med oss?
Välkommen att höra av dig så berättar vi mer!

Om rollen
Uppdraget som CFO handlar om att arbeta nära VD i våra olika bolag där du får möjligheten att påverka, utveckla och driva ekonomi- och controllerfrågorna framåt.
Du får en aktiv roll där proaktivitet och starkt stöd till våra dotterbolag kommer vara avgörande. Du blir en viktig resurs avseende bolagens ekonomistyrning samt att du ansvarar för koncernens resultatrapportering och uppföljning med rapportering till styrelse och ägare.
Du blir en del i vår kapital- och likviditetsförvaltningen samt att du driver ekonomiska och finansiella kontakter. Du får även möjlighet att arbeta strategiskt med verksamhetsutveckling.

Exempel på andra uppgifter som kommer ingå i ditt ansvar:
Koncernredovisning i sin helhet med budget, prognos, månads- & årsbokslut inkl. ansvaret för den löpande redovisningen för våra bolag.
Effektivisera våra rapporteringssystem och processer och ansvara för koncernens IT & telefoni.
Koncernens kontaktperson gentemot banker, revisorer och myndigheter.
Att utveckla koncernens intressen genom att starta nya bolag, vara del inybyggnationer av hyresfastigheter eller genomföra förvärv.
Bistå Myrina Invests ägare som Head of family office i olika ekonomiska frågor.


Till din hjälp har du två medarbetare på vår ekonomiavdelning som du har personalansvar för samt ekonomichefer i två av våra bolag.
Du blir en viktig del i vår ledningsgrupp där du kommer in med intresse och engagemang för våra olika verksamhetsområden och koncernens fortsatta utveckling.

Vem är vår kandidat?
För att lyckas i rollen som CFO hos oss är det viktigt att du har förmågan och viljan att agera självständigt. Du har ett personligt driv, är en engagerad lagspelare och vill alltid verka för ett prestigelöst och gott kollegialt samarbete.
Vi ser framför oss att du har ekonomiutbildning på universitetsnivå, gärna inom ekonomistyrning, redovisning eller liknande. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, erfarenhet från att leda medarbetare samt att vara ett starkt stöd till hela verksamheten vad gäller ekonomifrågor i stort. Du trivs med att rollen har inslag av controlling.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper men vi sätter stort värde i att du är trygg i din arbetsroll, är strukturerad, analytisk och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken och har ett stort personligt engagemang och driv. Det är även viktigt att du kan hålla flera bollar i luften, hos oss går det ibland fort och tillsammans skapar vi möjligheterna.
Du gillar att utveckla såväl personal som våra rapporter och processer. Du är har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt och får energi av att arbeta i en tillvaro med många olika verksamheter och kontaktytor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Om Myrina:Myrina Invest AB är ett fristående, familjeägt holdingbolag som grundades 1980. Idag – nästan fyra decennier senare – är Myrina Invest aktiv ägare till utvalda företag, som verkar inom olika branscher i Norden. Expansionen har skett såväl organiskt som genom förvärv och baserats på de värderingar som burit Myrina Invest sedan bolaget grundades – engagemang, goda relationer och långsiktighet.
Myrina Invest arbetar med aktivt stöd till dotterbolagen och egen kapitalförvaltning. Du läser mer på https://myrinainvest.se
Om Sjöborgs:
Sjöborgs Fastighetsförvaltning äger och förvaltar fastigheter sedan 1980-talet. Idag omfattar förvaltningen 21 st fastigheter om totalt 653 hyreslägenheter och ca 5150 kvm kommersiella lokaler. Vi både förädlar och utvecklar genom nybyggnationer och förvärv. Du läser mer på https://sjoborgsfastigheter.se

Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen, tel. 070-259 05 07.
Vi ser fram emot din ansökan! Vi kommer läsa ansökningar löpande så visa gärna intresse snarast eller slå oss en signal. Dock vill vi ha din ansökan senast 2024-10-06.

Ansök nu