Örebro: Produktionsplanerare till Linde Material Handling AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till Linde Material Handling AB i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-30 // Varaktighet: Heltid

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.

Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.

Beläget på cykelavstånd från Örebros centrumkärna ligger Linde Material Handling AB, ett företag i stark tillväxt med en fortsatt expansionsplan. Företaget är mycket framgångsrikt på marknaden, vilket tydligt framgår av den höga orderingången och de många nyanställningarna.

AxÖ Consulting söker nu en produktionsplanerare för ett längre konsultuppdrag till företagets huvudkontor i Örebro. Uppdraget förväntas pågå i ett år, med goda möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kund. Varmt välkommen med din ansökan!

Linde Material Handling AB erbjuder

Som nyanställd på Linde Material Handling AB kommer du till ett väl genomtänkt introduktionsprogram som innefattar utbildningar i såväl säkerhet och miljö som centrala presentationer av företagets olika avdelningar. Produktionsledaren kommer finnas till hands för stöttning och under din första tid arbetar ni tätt tillsammans för att du successivt ska slussas in i arbetet.

 Arbetsbeskrivning

Som Produktionsplanerare är ditt huvudsakliga ansvar att optimera och effektivisera planeringen på kort respektive lång sikt för att säkerställa hög leveranssäkerhet. I ditt arbete behöver du ta höjd för materialtillgång, prioriterade order och kompetens i montörsstyrkan –faktorer som innebär att jobbet stundtals blir komplext.

Du kommer till exempel att:

- Ha tät dialog och kontakt med inköpsavdelningen för att flagga upp eventuellt brist av material som påverkar möjligheten att slutföra ordern.
- Jobba i tätt samarbete med Produktionsledaren och säkerställa att denne har uppdaterad och relevant information om orderläget.
- Säkerställa att tillverkningsordrar startas upp på utsatt tid
- Vara Produktionsledarens naturlige ställföreträdare vid semester/sjukdom vilket innefattar ansvar för dagliga morgonmöten och prioritering av produktionsplanen.
- Säkerställa kapacitetsbehov samt vid behov föreslå ökningar/minskningar.
- Alternera arbete vid dator med att röra dig ute i produktionen.
- Ha stora interna kontaktytor med både säljare och mekaniker.

Rollen rapporterar till produktionsledaren.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund som du antingen skaffat genom flerårig yrkeserfarenhet eller akademiska studier. Vi värdesätter specifik erfarenhet inom planeringsområdet men välkomnar även ansökan ifrån kandidater som kommer ifrån närliggande roller liksom direkt ifrån universitetsstudierna. Personlig lämplighet liksom vart du vill med din karriär kommer nämligen att väga tungt. 

Specifikt efterfrågad kompetens:

God svenska och engelska i tal/skrift då detta används dagligen på arbetsplatsen. Det är meriterande om du har kunskaper i Monitor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är metodisk och strukturerad och genom det har förmågan att kunna hantera flera olika ärenden samtidigt. Förståelse för kunden är en viktig aspekt i ditt arbete – bakom varje planerad order finns en kund som påverkas av dina beslut. God kommunikativ förmåga liksom att stå upp för dina beslut är därför viktigt.

Resor till siten i Malmö kan förekomma varför B-körkort är ett krav.

 Om Linde Material Handling

Linde Material Handling är en av världens ledande tillverkare av truckar. Sedan 2006 tillhör Linde KION Group, världens näst största tillverkare av truckar och en ledande leverantör av automationslösningar för intralogistik. Orderingången har varit mycket starkt de senaste åren vilket har gjort att man idag är fler än 480 anställda kollegor runt om i Sverige. Huvudkontoret ligger beläget strax utanför centrum i Örebro.  

 Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica.maenpaa@axoconsulting.se

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Örebro som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Produktionsplanerare till kund utanför Örebro

Läs mer Jun 18
Produktionsplanerare / Customer service med teknikintresse till framgångsrikt företag utanför Örebro!

Har du erfarenhet av produktionsplanering i en kundnära roll? Är du systematisk, drivande och trivs i en roll med många kontaktytor? Bra! Vi söker dig som vill arbeta med kundservice / produktionsplanering i ett växande internationellt företag där kunden alltid sätts i fokus. Låter det intressant?Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I rollen erbjuds du att arbeta på ett expansivt och välmående företag med kunder i hela Europa. Du får goda möjligheter att påverka och utveckla rollen och möjlighet att arbeta med flera funktioner både inom och utanför koncernen.

Som kundservice / produktionsplanerare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ha en löpande proaktiv dialog med din kunder i Europa samt med vår produktionsavdelning i Sverige. Du hanterar både den operativa och taktiska dialogen med kunderna samt stöttar dem vid olika typer av frågeställningar, ofta i samråd med dina kollegor på företaget.

 

Dina arbetsuppgifter

• Kundkontakter, främst via telefon och e-post
• Prognosarbete och analys av detta
• Beläggningsanalys på kort och lång sikt
• Utveckla kundservicefunktionen tillsammans med dina kollegor

Värt att veta

Inledningsvis är detta ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter att bli överrekryterad till företaget efter uppdragets slut. Som konsult omfattas du självklart av kollektivavtal, försäkringar och våra andra förmåner.

Vi förstår att du vill veta mer om företaget, men av olika skäl går vi inledningsvis inte ut med namnet. Låter uppdraget intressant i sin helhet uppmuntrar vi dig att söka så kommer du få svar på dina frågor i sinom tid. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har relevant utbildning och tidigare erfarenhet av en kundnära roll, en teknisk förståelse och som brinner för service mot kund. Det är meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering eller materialstyrning.

Du är initiativrik, arbetar gärna med långsiktiga relationer, är självständig och lösningsfokuserad samt vill finna bästa lösningen för kund. Vidare ser vi att du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du behöver även goda kunskaper i att arbeta i affärssystem. 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Production Coordinator till Mosåsfabriken, Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB

Läs mer Maj 27
Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä-BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan ”Care for life” visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/. Våra värderingar är: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt.

Vi söker nu en Production Coordinator till Mosåsfabriken!
Nu rekryterar vi en Production Coordinator som ansvarar för dagtidsteamet när det kommer till daglig styrning, schemaläggning och resursplanering. Som ett stöd till produktionsorganisationen arbetar du tillsammans med övriga chefer mot uppsatta KPI:er. Tillsammans arbetar ni för att produktionen håller en hög effektivitet och kvalité.

Exempel på externa kontaktytor är leverantörer av råvaror och serviceföretag. Dessa kontakter är väldigt viktiga för att anläggningen skall kunna vara i full drift. Kontaktytorna internt är många eftersom du sitter i en central roll mellan marknad, inköp och produktion. Du rapporterar till vår Site Manager på fabriken i Mosås.

Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte. Företagskulturen på Hasselfors Garden präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär.

Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll!


Vem vi söker
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett sinne för detaljer. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och kan löpande omprioritera och resursplanera där insatserna ger mest effekt. Du är en relationsskapande och prestigelös person som brinner för ledarskap samt har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med din omgivning.

Som Production Coordinator tar du tillsammans med Site Manager även hand om fastigheten vad gäller maskinpark, brandsäkerhet och arbetsmiljö. Du kommer arbeta med tillstånd och säkerställa att anläggningen följer de rutiner som är kopplade till myndighetskrav, leverantörsöverenskommelser etcetera.

Arbetsuppgifter:
Daglig drift och produktionssamordning
Koordinera, planera och förbereda månatlig, veckovis och daglig produktion
Administratör av ERP- och produktionsplaneringssystem
Styra underhållsverksamheten på plats i CMMS (Computerized Maintenance Management System)

Planering och uppföljning
Kapacitetsplanering (bemanning etc.)
Lagerplanering och genomförande
Delta i 5S och lean-förbättringar


För att vara framgångsrik i denna roll är det bra att ha:
En bakgrund inom produktion eller logistik.
Erfarenhet av att arbeta i projekt samt av underhållsplanering.
Administrativa färdigheter, ledarskapsförmåga samt underhållsfärdigheter.
Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Goda kunskaper i Excel.


Vi ser också gärna att du:
Är lyhörd för externa såväl som interna behov för att uppnå ett effektivt samarbete
Är intresserad av att åstadkomma förbättringar som medför kvalitetshöjning av teamets arbete och ser teamet som en tillgång för att hitta lösningar.
Är proaktiv och säkerhetsorienterad vilket innebär att du behöver ha en förmåga att förutse situationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet från Lean, 5S eller likvärdiga metoder är meriterande.

Om anställningen
Tillsvidare anställning, vi tillämpar 6 månaders tidsbegränsad anställning (provanställning) innan avtal för tillsvidareanställning.
Heltid.
Månadslön.
Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Hasselfors Gardens fabrik i Mosås, Näset 207


Är du den vi söker?
Urval kan komma att ske löpande så ansök gärna redan idag eller senast 13 juni.

Har du frågor?
Har du frågor som inte besvaras av annonsen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tomas Hartman på tomas.hartman@kekkila-bvb.com eller HR-chef Mathilda Tholster på mathilda.tholster@kekkila-bvb.com.

Ansök nu

Produktionsplanerare till EuroMaint Components i Örebro

Läs mer Maj 20
Vårt uppdrag
Vi söker nu en driven och erfaren produktionsplanerare till EuroMaint Components i Örebro.

Vill du spela en central roll i att säkerställa effektivitet, leveranssäkerhet och kvalitet i produktionsprocessen?

Sök så tjänsten hos Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon.


Om tjänsten
Som produktionsplanerare kommer du ansvara för planeringen av verkstadens arbete utifrån flöde, resurser, kompetens och material. På så vis arbetar du med att optimera verksamhetens kapacitetsutnyttjande i relation till kundbehov och avtalskrav. Du kommer även ha en viktig roll i att bidra till anpassning, utveckling och effektivisering av de lokala planeringsprocesserna.

Några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

- Tillsammans med den lokala ledningsgruppen säkerställa en god arbetsmiljö och en stark säkerhetskultur i enlighet med EuroMaints prioriteringar SKLE.
- Skapa och följa upp produktionsplaner på daglig, veckovis och månatlig basis.
- Hantera och eskalera varningar och avvikelser gällande material, kapacitet och utlagda legotjänster.
- Planera och skapa arbetsorder utifrån kapacitet, kompetens och materialkrav.
- Ansvara för koordinering i kontraktsteamen gällande, materialtillgänglighet och produktionskapacitet.
- Medverka i långsiktiga affärs- och kapacitetsprognoser.


Din profil
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av produktionsplanering inom tillverkande industri eller från leveransverksamhet inom annan teknisk bransch. Meriterande är högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom området.

Krav för tjänsten är goda kunskaper inom Lean Production samt Officepaketet. Likaså goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, driven och analytisk. Vi tror också att du har en god förmåga att hantera många parallella uppgifter och att du trivs i en händelserik miljö. Du har förmåga till att överblicka många processer samtidigt och att ta beslut utifrån aktuellt läge. Vi tror även att du har lätt för att samarbeta och kommunicera, såväl internt som externt.

Inom EuroMaint pågår en kulturresa där stort fokus ligger på individers lika värde, respekt för varandra och skapande av högpresterande team som arbetar för varandra. Du förväntas vara en god ambassadör för denna satsning och bidra till en kultur som skapar en arbetsplats med en arbetsmiljö i framkant.

Av stor vikt är att du delar EuroMaints värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

-Pålitlig
-Samarbete
-Ansvarstagande
-Bidragande


Övrig information
Placering: Örebro
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Löpande urval tillämpas i denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Landelius på emma.landelius@nercia.se eller 076-805 00 58.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om kundföretaget
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Produktionsplanerare till EuroMaint Components i Örebro

Läs mer Apr 10
Vårt uppdrag
Vi söker nu en driven och erfaren produktionsplanerare till EuroMaint Components i Örebro.

Vill du spela en central roll i att säkerställa effektivitet, leveranssäkerhet och kvalitet i produktionsprocessen?

Sök så tjänsten hos Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon.


Om tjänsten
Som produktionsplanerare kommer du ansvara för planeringen av verkstadens arbete utifrån flöde, resurser, kompetens och material. På så vis arbetar du med att optimera verksamhetens kapacitetsutnyttjande i relation till kundbehov och avtalskrav. Du kommer även ha en viktig roll i att bidra till anpassning, utveckling och effektivisering av de lokala planeringsprocesserna.

Några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

- Tillsammans med den lokala ledningsgruppen säkerställa en god arbetsmiljö och en stark säkerhetskultur i enlighet med EuroMaints prioriteringar SKLE.
- Skapa och följa upp produktionsplaner på daglig, veckovis och månatlig basis.
- Hantera och eskalera varningar och avvikelser gällande material, kapacitet och utlagda legotjänster.
- Planera och skapa arbetsorder utifrån kapacitet, kompetens och materialkrav.
- Ansvara för koordinering i kontraktsteamen gällande, materialtillgänglighet och produktionskapacitet.
- Medverka i långsiktiga affärs- och kapacitetsprognoser.


Din profil
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av produktionsplanering inom tillverkande industri eller från leveransverksamhet inom annan teknisk bransch. Meriterande är högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom området.

Krav för tjänsten är goda kunskaper inom Lean Production samt Officepaketet. Likaså goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, driven och analytisk. Vi tror också att du har en god förmåga att hantera många parallella uppgifter och att du trivs i en händelserik miljö. Du har förmåga till att överblicka många processer samtidigt och att ta beslut utifrån aktuellt läge. Vi tror även att du har lätt för att samarbeta och kommunicera, såväl internt som externt.

Inom EuroMaint pågår en kulturresa där stort fokus ligger på individers lika värde, respekt för varandra och skapande av högpresterande team som arbetar för varandra. Du förväntas vara en god ambassadör för denna satsning och bidra till en kultur som skapar en arbetsplats med en arbetsmiljö i framkant.

Av stor vikt är att du delar EuroMaints värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

-Pålitlig
-Samarbete
-Ansvarstagande
-Bidragande


Övrig information
Placering: Örebro
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Löpande urval tillämpas i denna rekryteringsprocess. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Landelius på emma.landelius@nercia.se eller 076-805 00 58.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om kundföretaget
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AxÖ Consulting AB .

Produktionsledare till Linde Material Handling

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 26
Nu rekryterar Linde Material Handling en ny produktionsledare till teamet i Örebro.

Företagets nuvarande produktionsledare går vidare till nya utmaningar inom bolaget, vilket öppnar upp en möjlighet för dig att bli en del av deras dynamiska team. Linde Material Handling är en världsledande leverantör av truckar och har i över 50 år drivit fram innovativa lösningar inom materialhantering. Vi fick möjlighet att träffa Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain, som berättade om innehållet i rollen som produktionsledare och gav oss en beskrivning av bolaget som helhet.

Fredrik berättar bland annat att Linde Material Handling har 500 medarbetare i Sverige och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Det svenska huvudkontoret ligger i centrala Örebro, där även denna tjänst kommer att vara placerad. Bolaget har även regionkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örnsköldsvik samt serviceverkstäder runt om i landet. ”I Örebro finns vår huvudproduktionsanläggning för leveranser av nya truckar för den svenska marknaden”, förklarar han.

Sedan 2006 ägs Linde Material Handling av KION Group. "Hos oss blir du en del av en trygg och familjär arbetsgivare med en stabil ägare i ryggen. Vi har en solid lokal organisation med en egen utvecklingsavdelning som stöttar våra produktionsflöden med tekniska lösningar. Beroende på kundönskemål och trucktyp kan ombyggnationerna vara mycket omfattande", fortsätter Fredrik.

Men vad innebär rollen som produktionsledare? Fredrik berättar: "Som produktionsledare är du direkt underställd produktionschef och ansvarar för att leda ett av företagets produktionsflöden. I denna roll ansvarar du för hög kvalitet på våra maskiner samt att de levereras till kund i rätt tid. Arbetsgrupperna består av kvalificerade mekaniker och planerare, och du leder dessa med både hjärta och hjärna."

Fredrik förklarar vidare att arbetet sker i nära samarbete med en annan produktionsledare. Tillsammans ansvarar ni för att produktionen når uppsatta mål, både på kort och lång sikt. Han avslutar vårt samtal med att förklara att du, som produktionsledare, har både personal- och arbetsmiljöansvar för din del av produktionen. Du bör även tycka om att arbeta med problemlösning, då detta utgör en stor del av din vardag.

Har vi väckt ditt intresse för rollen? Skicka in en ansökan redan idag!
”Hos oss trivs du med ett stort intresse för både människan och tekniken. Varmt välkommen att bli en av oss på Linde Material Handling!”

- Fredrik Fernberg, Manager Production inom R&D & Supply Chain.

Är du den vi letar efter?
Vi ser att du som söker har:

- Eftergymnasial utbildning inom teknik eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
- Ett brett teknisk kunnande, särskilt meriterande är erfarenheter inom något av områdena fordon, el eller hydraulik.
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar.
- God kommunikationsförmåga och behärskar engelska i såväl tal som skrift.
- B-körkort

Det är meriterande om du har kunskap i SAP samt MONITOR ERP.

Information och ansökan
I denna rekrytering har Linde Material Handling valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Oskar Bernling

- oskar.bernling@axoconsulting.se
- 073-915 70 61

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Upphandlingschef till Örebro kommun

Administrativ chef
Läs mer Aug 16
"Bli en del av Örebro kommun och forma vår framtid genom strategiskt upphandlings- och försörjningsarbete.

Hos oss får du chansen att bidra till en stark och innovativ utveckling där vi prioriterar hållbarhet och en ambitiös klimatstrategi. Tillsammans med näringslivet kan du vara med och skapa verklig förändring för både företag och medborgare." – Björn Åkerberg Langhé. Örebro kommun.

Nu söker vi en upphandlingschef, tillika enhetschef, till upphandlingsenheten i Örebro kommun. Vi letar efter en erfaren ledare som motiveras av att bygga starka team och som vill vara med och peka riktningen framåt för enheten. Hos Örebro kommun får du en trygg arbetsgivare, intressanta arbetsuppgifter och trevliga kollegor. Det här är det perfekta jobbet för dig som vill kombinera utveckling, upphandling och ledarskap. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som upphandlingschef ansvarar du för cirka 23 medarbetare och din uppgift blir att tillsammans med kollegor på avdelning och enhet utveckla en strategisk försörjning till nationell framkant.
I rollen får du även möjlighet att arbeta utvecklingsorienterat med fokus på kommunens upphandlingsarbete. Förutom att hantera kommunens egna upphandlingar, samordnar upphandlingsenheten även vissa upphandlingar med de kommunala bolagen. Dessutom deltar enheten i samarbeten med andra kommuner inom Örebro län genom länssamverkan.

I tjänsten ingår att:

- driva förändringsarbete genom upphandling
- utveckla befintliga arbetssätt och systemstöd
- stötta och coacha medarbetare i upphandlingsfrågor
- omvärldsbevaka
- stödja arbetet med att nå målen i kommunens program för hållbar utveckling ”Vårt hållbara Örebro”

Örebro kommun har en stor e-handel och en egen distributionscentral, där spelar upphandlingsenheten en viktig roll genom att stödja verksamheten inom både varudistribution och samordning.

Upphandling är en strategisk ledningsfråga och du rapporterar till Försörjningsdirektören i vems ledningsgrupp du ingår. 

Kvalifikationer

Som upphandlingschef leder du enheten med en helhetssyn och ett stort engagemang. Ditt ledarskap kännetecknas av prestigelöshet och du är väl insatt i upphandlingsstrategier, med fokus på dialog, samarbete och delaktighet. Din empatiska förmåga och kommunikativa skicklighet främjar ett kreativt och innovativt arbetsklimat som möter uppsatta mål och riktlinjer. Vidare driver du med gott resultat igenom utvecklingsarbeten och du trivs i en roll med många kontaktytor, både internt och externt. Din sociala kompetens och lyhördhet för verksamheters behov präglar ditt arbete där du strävar efter att påverka och leda med affärsmässighet, struktur, effektivitet och hållbar utveckling i fokus.

Vi ser att du som söker har:

- akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
- dokumenterad flerårig erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
- erfarenhet av ledarskap i komplex verksamhet
- god kunskap om LOU

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av kategoristyrning
- erfarenhet av att leda förändringsprocesser och utvecklingsarbete
- erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Örebro kommun erbjuder

Upphandlingsenheten är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Örebro kommuns politiska mål och ambitioner för hållbar utveckling är högt satta och upphandling är utpekat som ett viktigt strategiskt verktyg för att nå dessa mål. Upphandlingsenheten upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner. Vi ansvarar för att säkra konkurrensneutralitet och ser till att upphandlingar är rättssäkra och hållbara. Under hösten 2024 flyttar vi till centralt belägna nyrenoverade lokaler baserat på moderna arbetssätt.

Som anställd inom Örebro kommun erbjuds du ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Som chef får du kontinuerlig kompetensutveckling och möjligheten att medverka i utvecklingen av kommunens verksamhet med medborgaren i centrum. I Örebro kommun utgår ledarskapet från ledarplattformen där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb

Välkommen att anmäla intresse för tjänsten

Känner du att du är rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast 9 september 2024.

All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta Anneli Wallin:

- anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Fackförbund:
Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019-21 11 93

Akademikerförbundet SSR
019 - 21 30 96

SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, att genomföras innan anställning. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Kundansvarig till Briljant i Örebro

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 26
”Jag har jobbat hos Briljant sedan 2008 och jag trivs väldigt bra i rollen som kundansvarig.

Hos oss blir du en del av ett familjärt företag med en platt organisation, präglad av ett nära samarbete kollegorna emellan. Här är vi dessutom prestigelösa och vi uppskattar, och drar nytta av, varandras olikheter. Att vi också har väldigt roligt tillsammans är bara ett stort plus i kanten. Välkommen att bli en av oss!” - Solvår Weum, Kundansvarig Briljant.

Nu utökar Briljant teamet i Örebro och söker dig som vill axla rollen som kundansvarig. Vi letar efter en medarbetare som trivs som allra bäst i mötet med andra människor och som har erfarenhet av rollen som ekonom eller redovisningsansvarig. Är det dig vi letar efter?

Arbetsbeskrivning

Som kundansvarig kommer du att arbeta med att sälja ekonomisystemet Briljant till företag över hela Sverige. I denna roll får du möjlighet att skapa kontakter med allt från små företag till stora börsnoterade bolag. Som kundansvarig är du expert på systemet och du stöttar och utbildar både potentiella och befintliga kunder med deras frågor och behov kopplade till systemet.

I praktiken innebär detta att du ansvarar för hela säljprocessen, från att planera uppstart och implementering till att analysera företagens nuläge och erbjuda systemdemonstrationer. Du är även ansvarig för att ge stöd och support till Briljants befintliga kunder och fungerar som deras primära kontaktperson, alltid beredd att göra det lilla extra för att säkerställa kundnöjdhet.

Tjänsten innebär i huvudsak uppstart och support av såväl befintliga som nya kunder, vilket ger en perfekt blandning av kundvård och försäljning. Arbetet sker främst via digitala kundmöten, vilket är idealiskt för dig som trivs med att arbeta vid datorn. Kundbesök och nätverkande är också en viktig del av rollen, det är därför viktigt att du känner dig bekväm i sociala sammanhang och kan representera företaget på ett professionellt sätt.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

- Flerårig erfarenhet av roller inom ekonomi och redovisning.
- Erfarenhet av att arbeta med komplex försäljning.
- Efterenhet av projektledning, gärna inom system.
- Erfarenhet av en roll med många kontaktytor, exempelvis i rollen som kundansvarig.
- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel.

För att lyckas i rollen visar du stor nyfikenhet för kundernas behov och du kommunicerar rakt och ärligt – alltid med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett processorienterat arbetssätt och ett genuint intresse för andra människor, vilket gör dig nyfiken, pålitlig och trygg i rollen som kundansvarig.

Som kundansvarig bygger du förtroende och långsiktiga relationer med omsorg. Du trivs i en rådgivande roll och har lätt för att identifiera problem och hinder samt att föreslå lösningar. Ditt sätt att sälja baseras på att skapa och vårda starka kundrelationer och dina kunder vet att du alltid är ett samtal bort.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Briljant valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anneli Wallin:

- Anneli.wallin@axoconsulting.se
- 072-398 02 77

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 1 september 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

Vi är Briljant

Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration. Vi har varit verksamma sedan 1994 och systemet började säljas år 1995. Idag är vi 29 personer och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Programmet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

VD till Örebro Hockey

Idrottsplatschef
Läs mer Aug 5
”Vill du kombinera ishockeyns spänning med ledarskapets strategiska utmaningar? Nu söker vi en VD till oss på Örebro Hockey.

Det här är en viktig position som kräver goda ledaregenskaper och givetvis ett engagemang för sporten. För den som är redo att ta sig an utmaningen erbjuder jobbet en unik möjlighet att forma framtiden för en av Sveriges mest älskade hockeyklubbar. Välkommen att bli en av oss!” - Ulf Rohlén, ordförande Örebro Hockey.

Örebro Hockey har de senaste åren inte bara gjort sig kända som en klubb som kämpar i toppen av SHL, utan också som en förening med en stark förankring i lokalsamhället och en stark kommersiell närvaro. Som VD för Örebro Hockey står man inför en av de mest spännande och utmanande rollerna inom svensk ishockey.

Vi fick möjlighet att prata med Ulf Rohlén, ordförande hos Örebro Hockey. Ulf berättade för oss om vad jobbet som VD på Örebro Hockey innebär samt vad du som sökande kan förvänta dig av tjänsten.

"Som VD för Örebro Hockey har du det övergripande ansvaret för klubbens strategiska riktning. Här är det du som ser till att klubben inte bara når sina sportsliga ambitioner, utan också sina ekonomiska och kommersiella mål. Detta kräver en djup förståelse för både idrottens och näringslivets dynamik," förklarar Ulf.

Han berättar vidare att en central del av tjänsten innebär att säkerställa klubbens ekonomi. Detta innebär bland annat att hitta nya inkomstkällor samt att vidareutveckla partnernätverket och locka ännu fler besökare till arenan. "Örebro Hockeys VD måste ständigt vara på jakt efter nya kommersiella partnerskap och innovativa sätt att öka intäkterna, samtidigt som kostnadskontroll och effektiv resursanvändning är avgörande".

Ulf förklarar också att du, i denna roll, kommer att arbeta tätt tillsammans med sportchefen för att bygga en konkurrenskraftig klubb. Det innebär att säkerställa att laget har de bästa möjliga förutsättningarna för att prestera på isen, och att kontinuerligt utvärdera och förbättra de sportsliga resultaten. Balansen mellan att stödja sportchefens beslut och att hålla ett strategiskt övergripande perspektiv är en nyckel till framgång.

Att vara VD innebär att vara klubbens ansikte utåt, vilket kräver starka kommunikationsförmågor för att effektivt kunna interagera med supportrar, media, partners och andra intressenter. En viktig del av rollen är också att bygga och upprätthålla relationer med näringslivet och lokalsamhället, för att säkerställa att Örebro Hockey fortsätter att vara en stolthet för Örebro stad.

"Vi ser att du i egenskap av VD för Örebro Hockey måste vara en drivkraft och möjliggörare för nya idéer och initiativ, från att förbättra matchdagsupplevelser till att utforska nya teknologier och affärsmodeller. Att hålla klubben i framkant av utvecklingen, både på och utanför isen, är en utmaning som du måste gilla," understryker Ulf.

Slutligen, för att verkligen lyckas som VD för Örebro Hockey är ett genuint engagemang för ishockey och en förståelse för dess kulturella betydelse i Sverige avgörande. Det är vad som driver dig att gå den extra milen för att säkerställa klubbens framgång och tillfredsställelsen hos klubbens trogna fans.

Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och leda Örebro Hockey mot nya framgångar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kvalifikationer:

Vi ser att du som söker har:

- God kompetens i ekonomi- och resultatstyrning
- Erfarenhet av personal-, ekonomi-, budget- och försäljningsansvar
- Erfarenhet av hållbarhetsarbete
- Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete inom digitalisering
- Erfarenhet av media
- Starkt resultatfokus

Det är meriterande om du är bevandrad i regelverk såsom skatterätt, arbetsrätt och sportsliga regelverk.

Örebro Hockey erbjuder:

- En möjlighet att leda framtiden för Örebro Hockey genom att driva strategiska och innovativa initiativ.
- En högintensiv, passionerad och stöttande miljö med hängivna medarbetare och supportrar.

Information och ansökan

Vi ser fram emot en kontakt där vi kan fördjupa dina frågeställningar och diskutera ett eventuellt nästa steg i rekryteringsprocessen. Ladda ner och läs hela rollbeskrivningen https://axoconsulting.se/wp-content/uploads/2024/07/Rollbeskrivning-VD-OHK-.pdf.

Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2024.

Frågor besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter på AxÖ Consulting:

Anneli Wallin:

072-398 02 77

anneli.wallin@axoconsulting.se

Tobias Björk:

070-977 51 00

tobias.bjork@axoconsulting.se

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Avfallsingenjör till Atleverket Örebro kommun

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jul 25
"Att vara avfallsingenjör på Atleverket är en möjlighet att vara en del av en innovativ organisation som driver fram hållbarhet och cirkulär ekonomi.

Här får du inte bara chansen att leda projekt som gör verklig skillnad för miljön, utan också att vara en del av en arbetsplats där ditt engagemang och din expertis spelar en avgörande roll i att forma framtiden för avfallshantering och miljöskydd."

- Björn Sjögren enhetschef för Atleverket

Atleverket söker nu en erfaren och engagerad avfallsingenjör och projektledare inom avfallshantering som vill ta ansvar för att leda och genomföra strategiska initiativ. Är det dig vi letar efter?

Om rollen

Som avfallsingenjör på Atleverket kommer du att leda och samordna projekt inom avfallshanteringens område. Du ansvarar för att planera och genomföra strategiska initiativ för att uppnå mål inom cirkulär ekonomi och hållbarhet. I rollen ingår också att delta i planeringen av kort- och långsiktiga projekt, inklusive budgetarbete, ekonomiprognoser och omvärldsbevakning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Projektledning från planering till genomförande av strategiska projekt inom avfallshantering.
- Hantering och styrning av lakvatten samt säkerställande av efterlevnad av tillståndsvillkor.
- Upprättande av miljörapporter och kontrollprogram.
- Kontakt med tillsynsmyndigheter och ansvar för godkännande av inkommande massor och avfall.
- Placering av avfall på deponiyta baserat på kvalitet, föroreningshalt och logistik.
- Projektering och utredning med fokus på miljö och hållbarhet, baserat på kontrollprogram och omgivningspåverkan.
- Remisshantering för enheten Atleverket och deltagande i fastighetsutveckling för avfallsbehandling, lagring och relaterade områden.

Du arbetar nära en kollega med liknande roll du samarbetar också tillsammans med övriga kollegor inom avfallsplanering & kundservice, samt externa kundkontakter. 

Om arbetsplatsen

Din bas och huvudsakliga arbetsplats blir på Atleverket, Tippvägen i Örebro men ditt arbete kommer omfatta hela avfallsverksamheten med 5 återvinningscentraler (ÅVC:er), 35 återvinningsstationer (ÅVS:er), avfallsbehandling, transporter och deponi.

Inom Avfall blir du del av ett team på cirka 70 medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera en hållbar och tillgänglig avfallshantering. Vi vill göra det enkelt för örebroarna att sortera rätt och minska sitt avfall. Vi utgår från flera olika arbetsplatser, och rör oss över hela Örebro kommun, vilket betyder att du träffar många kollegor, invånare och företag i din arbetsvardag. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv och din kompetens. Som person har du stark analytisk färdighet och kunna skapa förståelse för komplexa miljöproblem. Du arbetar strukturerat och kan hantera och prioritera arbetet på ett sätt som alltid syftar till verksamheten mål. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är engagerad och positiv samt kan kommunicera tydligt och samarbeta bra med andra människor. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

- Högskole- eller universitetsexamen inom, enligt vår bedömning, relevant område. Och / eller gedigen erfarenhet av området och projektledning inom teknisk drift eller avfallshantering.
- Kompetens och erfarenhet inom miljölagstiftning.
- B-körkort (manuell växel).

Meriterande:

- Erfarenhet av att driva och genomföra hållbarhetsprojekt.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med avfall och eller farligt avfall.
- Har du erfarenhet av arbete på avfallsanläggning är det mycket meriterande.

Information och ansökan

I denna rekrytering har Örebro Kommun valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Mia Haglund:

mia.haglund@axoconsulting.se 072-396 05 82

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu