Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till Linde Material Handling AB i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö.
Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.
Beläget på cykelavstånd från Örebros centrumkärna ligger Linde Material Handling AB, ett företag i stark tillväxt med en fortsatt expansionsplan. Företaget är mycket framgångsrikt på marknaden, vilket tydligt framgår av den höga orderingången och de många nyanställningarna.
AxÖ Consulting söker nu en produktionsplanerare för ett längre konsultuppdrag till företagets huvudkontor i Örebro. Uppdraget förväntas pågå i ett år, med goda möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kund. Varmt välkommen med din ansökan!
Linde Material Handling AB erbjuder
Som nyanställd på Linde Material Handling AB kommer du till ett väl genomtänkt introduktionsprogram som innefattar utbildningar i såväl säkerhet och miljö som centrala presentationer av företagets olika avdelningar. Produktionsledaren kommer finnas till hands för stöttning och under din första tid arbetar ni tätt tillsammans för att du successivt ska slussas in i arbetet.
Arbetsbeskrivning
Som Produktionsplanerare är ditt huvudsakliga ansvar att optimera och effektivisera planeringen på kort respektive lång sikt för att säkerställa hög leveranssäkerhet. I ditt arbete behöver du ta höjd för materialtillgång, prioriterade order och kompetens i montörsstyrkan –faktorer som innebär att jobbet stundtals blir komplext.
Du kommer till exempel att:
- Ha tät dialog och kontakt med inköpsavdelningen för att flagga upp eventuellt brist av material som påverkar möjligheten att slutföra ordern.
- Jobba i tätt samarbete med Produktionsledaren och säkerställa att denne har uppdaterad och relevant information om orderläget.
- Säkerställa att tillverkningsordrar startas upp på utsatt tid
- Vara Produktionsledarens naturlige ställföreträdare vid semester/sjukdom vilket innefattar ansvar för dagliga morgonmöten och prioritering av produktionsplanen.
- Säkerställa kapacitetsbehov samt vid behov föreslå ökningar/minskningar.
- Alternera arbete vid dator med att röra dig ute i produktionen.
- Ha stora interna kontaktytor med både säljare och mekaniker.
Rollen rapporterar till produktionsledaren.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund som du antingen skaffat genom flerårig yrkeserfarenhet eller akademiska studier. Vi värdesätter specifik erfarenhet inom planeringsområdet men välkomnar även ansökan ifrån kandidater som kommer ifrån närliggande roller liksom direkt ifrån universitetsstudierna. Personlig lämplighet liksom vart du vill med din karriär kommer nämligen att väga tungt.
Specifikt efterfrågad kompetens:
God svenska och engelska i tal/skrift då detta används dagligen på arbetsplatsen. Det är meriterande om du har kunskaper i Monitor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av produktionsplanering.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är metodisk och strukturerad och genom det har förmågan att kunna hantera flera olika ärenden samtidigt. Förståelse för kunden är en viktig aspekt i ditt arbete – bakom varje planerad order finns en kund som påverkas av dina beslut. God kommunikativ förmåga liksom att stå upp för dina beslut är därför viktigt.
Resor till siten i Malmö kan förekomma varför B-körkort är ett krav.
Om Linde Material Handling
Linde Material Handling är en av världens ledande tillverkare av truckar. Sedan 2006 tillhör Linde KION Group, världens näst största tillverkare av truckar och en ledande leverantör av automationslösningar för intralogistik. Orderingången har varit mycket starkt de senaste åren vilket har gjort att man idag är fler än 480 anställda kollegor runt om i Sverige. Huvudkontoret ligger beläget strax utanför centrum i Örebro.
Om konsultuppdraget
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
Information och ansökan
Detta är en annons för konsultuppdrag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: Angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.