Örebro: Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom inköp i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-28 // Varaktighet: Heltid

ValueOne söker dig som letar nya utmaningar inom inköp och som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro med omnejd. Har du erfarenhet inom området och är intresserad att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda ett flertal olika uppdrag inom inköp.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag och tjänster inom en mängd olika branscher.

Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av:

Förhandlingar och avtalshantering
Implementering av strategier för kategorier och leverantörer
Utveckling av leverantörsbasen genom att identifiera nya leverantörer
Utveckling och uppföljning av befintliga leverantörer
Uppdateringar och underhåll av inköps- och leverantörsdata 

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som vill utvecklas inom inköpsområdet, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad. Du är kommunikativ och trivs med att ha breda kontaktytor. Relevant akademisk utbildning är meriterande för de uppdrag som vi tillsätter.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Inköpare.

Operativ Inköpare till EJOT i Örebro

Läs mer Jan 16
Vill du arbeta med kvalitetsprodukter som förbättrar arbetsmiljön för bygga i hela Europa, vill du hjälpa till att hålla system hållbara och varaktiga längre och vill du arbeta i ett marknadsledande och innovativt företag med starka tillväxtplaner?
EJOT utvecklar lösningar för alla infästningstillämpningar i nära samarbete med kund. Målet är att använda "intelligenta" EJOT-produkter för att säkerställa slutprodukts kvalitet och samtidigt minska de totala kostnaderna. Vi gör detta genom att våga prova nya idéer, respektera varandra och framförallt - lyssna på och involvera proffs genom hela produktutvecklingen.
Vi söker en engagerad operativ inköpare. Du kommer ha ansvar för egna leverantörer och köpa in till Skandinaviska kunder. Inköpsgruppen består av 4 inköpare och jobbar tillsammans och hjälper varandra i vardagen.Ansvarsområden:Operativt inköpsarbete; ansvara för att genomföra och följa upp inköp för ett antal olika sortimentsprodukter samt upprätthålla goda relationer med leverantörer.EazyStock; arbeta i EazyStock, vårt inköpssystem, för att optimera lagerhållning och inköp, med fokus på att minska kostnader och säkerställa rätt lagerstatus.Kontroll över artiklar och leverantörer; hålla noggrann kontroll över dina artiklar och leverantörer, inklusive uppdatering av priser, leveransvillkor och avtal.Snabba puckar; du behöver vara flexibel och redo att agera snabbt vid behov, hantera oförutsedda situationer och fatta snabba beslut för att säkerställa verksamhetens kontinuitet, gärna följa och vilja driva projekt, använda AI och tycka om att ligga i framkant.Rapportering och uppföljning; du följer upp och rapporterar till din Teamledare. Säkerställa att du som inköpare följer upp dina inköp och leverantörer på ett professionellt sätt.Transporter; Du ser till att våra produkter levereras med avtalstransporter på ett så optimalt sätt som möjligt.
Erfarenheter* erfarenhet inom inköp med fokus på operativt inköpsarbete i ett helhetsperspektiv* erfarenhet av att arbeta i EazyStock eller liknande system är meriterande* kunskap i engelska, tyska är meriterande* förmågan att hantera flera parallella projekt och kunna fatta snabba beslut i en dynamisk miljö* att jobba strukturerat och noggrant med ett starkt affärsfokusFör att klara det här jobbet behöver du vara lösningsorienterad och flexibel, ha förmågan att hantera snabba förändringar och oförutsedda händelser. Du ska tycka om ordning och reda, samt att arbeta med långsiktiga relationer. Dessutom behöver du ha en god kommunikationsförmåga samt vara en lagspelare med god samarbetsförmåga.
Låter det här som du?Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Åsa Quarfordt, senior rekryteringskonsult på Best Bemanning &Rekrytering; på tel 070-618 0675.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 4/2-25.

Ansök nu

Operativ inköpare sommarjobb

Läs mer Mar 18
Nytt
Euromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Som operativ inköpare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bidra till att säkerställa att vi har rätt material, vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad, vilket är avgörande för att vi ska kunna leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och leverantörer, vilket innebär att din förmåga att bygga och underhålla starka relationer kommer att vara en viktig framgångsfaktor. Du kommer bl.a. att:

* Utföra inköpsorder/avrop till dina leverantörer.
* Leveransbevaka och säkerställa att material kommer in enligt bekräftad leveranstid.
* Utveckla och vårda relationer med befintliga såväl som nya leverantörer genom dagliga kontakter.
* Proaktivt förebygga leveransavvikelser och materialbrister.
Hantering av leverantörsfakturor

Vem är du?
Som person är du självständig, ambitiös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, systematisk, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och vågar ifrågasätta traditionella tillvägagångssätt.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Office 365. Gärna tidigare erfarenhet/goda kunskaper i vårt affärssystem LN, meriterande är SAP. 

Mer om tjänsten

Anställningsform: Visstid.
Period: Sommarjobb från juni fram till den 15 augusti (observera att ingen semester är möjlig under denna period).
Placeringsort: Örebro.
Säkerhet: Som en del av vårt säkerhetsarbete kommer vi att göra en bakgrundskontroll och ID-kontroll på vår slutkandidat.


Låter det intressant? Vänta inte då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Senast den 13 april vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Strategisk inköpare till SAAB Karlskoga

Läs mer Jan 23
Vill du bli en del av ett professionellt och inspirerande gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara leverantörsutveckling men också förvaltning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en erfaren strategisk inköpare till vår kunds verksamhet i Karlskoga. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem.

Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga med möjlighet att bli anställd direkt av kund och tillsättning sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!



Om jobbet som inköpsstrateg

I rollen som inköpsstrateg ansvarar du för att aktivt delta i företagets strategiska leverantörsarbete. Du kommer att jobba med att skapa relationer, jobba med förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen samt delta i olika former av internprojekt vid behov. Något som är extra roligt med den här rollen är att det också ingår att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder, systemstöd och resursutnyttjande samt agera stöd i ekonomiska och juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer att jobba i IFS och om det är nytt för dig får du en genomkörare av oss. Resor kan förekomma. Du rapporterar till närmsta inköpschef.







Är du rätt för rollen som inköpsstrateg?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har gedigen erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och affärsförhandlingar. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god kunskap inom förhandling, juridik, offerter, produktkännedom, sourcing och leverantörsutveckling. Du har även minst högskoleutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi.



För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du lägger upp ditt arbete på ett strategiskt sätt.



För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Jefferson Wells som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga



Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du konsultchef Jacob Classon via e-post: jacob.classon@manpower.se



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Vi ser fram emot att höra från dig!



Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: enligt överenskommelse



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus

Ansök nu

Customer Contact Ghent to our Order Fulfillment department

Läs mer Jan 2
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com.

Join our team
Global/Regional Distribution Center in Ghent, Belgium is a logistics provider within Epiroc Supply Chain in Tools division. Our task is to manage and develop a high-quality and cost-effective supply chain for our customers, to manage the distribution of spare parts as well as orders and delivery of rock drilling equipment. The primary goal is to support our Customer Centers succeed through high-quality deliveries on time.

In the role as a Customer Contact Ghent, you work with regional and global distribution of spare parts and aftermarket products for our two divisions PSD and RGD out from our third part warehouse (3PL) located in Ghent, Belgium. The Order Fulfillment team for Ghent is based in Sweden.

Your mission
Are you driven by being at the center of events coordinating order management and export? We are looking for you who want to work as a customer contact in the Order Fulfillment team. The tasks within Order Fulfillment are mainly order management, export handling, invoicing and shipping of spare parts, to be a logistic coordinator from order received to delivery. Each team member is primarily responsible for a number of Customer Centers (sales companies). You are responsible for ensuring a fast and efficient flow of spare part orders from DC to Customers and Customer Centers and you work with many functions within Epiroc to guarantee this. You will establish numerous contacts internally as well as externally with 3PL, forwarders, customs brokers and globally with our Customer Centers.  
Location
This position is located in Örebro, Sweden.

Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!  
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

•    Global career opportunities
•    Epiroc University, for your own competence development
•    Community involvement
•    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.

A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contacts In this recruitment process, we review applications continuously and the position could be filled before the last application date, so welcome with your application as soon as possible. Last day to apply is 16th of January 2025.

For questions about the position, please contact recruiting manager Ann-Kristin Sverkersson, Inbound Replenishment and Order Fulfillment Manager DC Ghent, 
ann-kristin.sverkersson@epiroc.com, or Recruitment Specialist Maria Tedsjö, maria.tedsjo@external.epiroc.com.

Your profile
For this role, a bachelor’s degree in economics, technology or logistics or similar acquired through working experience is required. To enjoy the job, you must be collaborative, strong self-motivation, relationship builder and independently responsible for your tasks and always have a customer focus. You have the ability to connect with people and a must to succeed in this role is good communication skills both in writing and verbal, in English. We work towards timely departures with a clear focus on high-quality deliveries on time. Therefore, it is extra important to collaborate with colleagues and support the team and the business to operate in the best way.

We are looking for you, who have experience from logistics, distribution and customer orders. Trade compliance and customs knowledge is desirable. Previous experience with different IT tools, such as Word, Excel, etc.is a requirement. Knowledge of the M3 business system is desirable but not a requirement.

Take the chance to gain experience from work within a high-tech global company with a developing job and wonderful colleagues!

Ansök nu

Global Sourcing Specialist, Parts & Services Division

Läs mer Dec 5
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you passionate about strategic questions in Sourcing? Do you want to help drive the change in Parts & Services (PSD) Sourcing to support the three divisions in an optimal way? Would you like to see yourself as an important driving force in securing the transformation of PSD Sourcing to be more strategic?
At PSD we are now looking for you who want to take on the position for Global Sourcing Specialist.
 This role will be a key sourcing resource to safeguard that the Parts & Services divisional Sourcing structure will work – strong global Sourcing governance will be very important.The Global Sourcing Specialist will also be very important for PSD, when it comes to reach the targets for the five Strategic priorities: Resilience, Cost Efficiency, Compliance & Sustainability, People & Team and Innovation. 
Your mission
Your mission as Global Sourcing Specialist is to drive/support the develop/build-up of a strong united global PSD Sourcing team with Customer centric approach. By improvement, documentation and support on processes and applications the Global Sourcing Specialist facilitates global alignment and swift implementation of current and new process and procedures.You will also play an important role in PSD Sourcing colloboration with Epiroc Sourcing Group/Council different strategic initiatives and application development.
 The overall focus will be to minimize risk with the sustainable supplier base, support growth strategy, ensure security of supply, capture cost and efficiency savings, to support PSD´s three divisions business goals & strategies.This position works very closely with and reports directly to the Vice President Strategic Sourcing PSD.

Your profile
To thrive in the role, we see that you have a university degree and a minimum of 5 years of experience from strategic sourcing and/or supply chain. You have previous experience from leadership and have a good sense of business understanding. You need to be able to communicate, both verbal and written, in English.
We are looking for a dynamic and result oriented person strong in networking, and with strong customer focus. You have high communication skill and personal drive, works proactively and have a good analytical skill. On top of this you have a positive attitude, and you firmly believe that there is always a better way! 
Other
In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.
Location and travel
This position will be based in one of our primary locations which includes Garland, Texas or Örebro or Stockholm, Sweden. Occasional travel is required.

A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.
Application and contact information
We encourage you to submit your application through our online career site as soon as possible, but no later than January 6 2025. In this recruitment process, we review applications continuously.
For questions about the position please contact hiring manager: Per Hörner, Vice President Strategic Sourcing PSD, per.horner@epiroc.com / +4670 848 83 27
 For questions about the recruitment process or application please contact: Recruitment specialist; Maria Roseen, maria.x.roseen@external.epiroc.com.
We are committed to a thorough recruitment process, including interviews, reference checks and assessments. To ensure a safe working environment, we conduct identity checks and drug and alcohol screening. Our process is designed to be fair and inclusive; you can expect transparent communication and a balanced evaluation of your skills and experience.
 Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Valueone AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Valueone AB .

Konsult inom industriell projektledning

Logistiker
Läs mer Aug 22
ValueOne söker Industriella Projektledare till uppdrag hos våra kunder i Örebro län. Har du erfarenhet inom området och är intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda flertalet uppdrag inom industriell projektledning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher.

Vi söker drivna konsulter med erfarenhet inom industriell projektledning som vill vara med och växa med våra kunder i Örebro län. Vi är främst intresserade av dig som har erfarenhet av projektledning inom nedan områden:

Produktionslogistik
Logistikutveckling
Uppstart av nya produktionslinor
 Lager- eller produktionsflytt
Implementering av nytt ERP-system

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av industriell projektledning inom något eller några av ovanstående områden och är van vid att arbeta uppdragsbaserat. Är du tillgänglig med kort varsel ser vi det som ett plus. En eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Du har god kommunikativ förmåga och är en duktig stakeholder manager. Vidare är du analytisk, strukturerad och har en ”can do” attityd. 

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ansök nu

Taktisk inköpare

Inköpare
Läs mer Mar 1
ValueOne söker en taktisk inköpare med erfarenhet av inköp av indirekt material till ett konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Örebro. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på tio månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsledande tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).  

Om rollen

I uppdraget som taktisk inköpare kommer du att ansvara för inköp och sourcing av indirekt material. Du kommer att delta i offertarbeten och inköpsprojekt samt hantera leverantörer och bevaka att avtalen efterlevs. Diverse administrativa uppgifter och rapportering ingår också.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Delta i inköpsprojekt.
Leda mindre offereringsaktiviteter inklusive förhandlingsavtal.
Ansvara för hanteringen av leverantörer inom indirekt inköp.  
Följa upp kategoriutgifter och definiera aktiviteter tillsammans med Category Managers.
Följ upp relevant master data och vidta åtgärder.

Erfarenhet och kompetens

Den vi söker för uppdraget bör ha universitetsexamen och/eller erfarenhet från taktiskt inköp, gärna inom indirekta produkter och tjänster. Rollen kräver också att du behärskar svenska och engelska flytande. Vidare värdesätter vi goda kommunikativa färdigheter, en öppenhet för förändringar och ett proaktivt förhållningssätt. Som person är du strukturerad och målinriktad med en stark egen motor. Du har lätt för att samarbeta med andra men kan också arbeta självständigt.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu