Örebro: Boendestödjare till Tamarindvägen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Boendestödjare till Tamarindvägen i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu engagerade boendestödjare som vill vara med och öppna ett nytt gruppboende från start!

Om tjänsten
I det nybyggda området Tamarinden i Örebro, öppnar vi till hösten upp ett nytt gruppboende. Vi söker nu ett antal engagerade och motiverade boendestödjare som vill vara med och forma det nya boendet. Att starta upp en helt ny verksamhet stället stora krav på oss som utförare. Du behöver därför vara en handlingskraftig, initiativ- och ansvarstagande person. Vidare bör du tycka om utmaningar, ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt och vara beredd att ge det lilla extra.

Som boendestödjare kommer du ha ett omväxlande arbete där du på olika sätt stöttar servicemottagarna i alla förekommande sysslor i vardagen, t ex morgon- och kvällsrutiner, matlagning, tvätt och städ. Du kommer följa med på fritidsaktiviteter t ex simning, ridning och dans. Du har fadderansvar och gör upp veckoplaneringar, du samverkar med externa kontakter så som daglig verksamhet, anhöriga, gode män och olika vårdkontakter. Du tror på alla människors rätt att själva styra sina liv och därför jobbar du alltid med servicemottagarens delaktighet och självbestämmande i fokus. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ta fram handlingsplaner och rutiner för det nya boendet 
• delta, närvara och stödja servicemottagarna i vardagssysslor som t ex städning, tvätt, inköp m m
• stödja, planera och erbjuda inomhus- och utomhusaktiviteter
• utföra omvårdnadsuppgifter och eventuell medicinhantering 
• planera och utveckla arbetet självständigt och tillsammans med övriga i personalgruppen
• ha kontakt med vårdnadshavare, anhöriga och andra i servicemottagarens nätverk
• dokumentation

Om arbetsplatsen
Tamarinden i Sörbyängen är ett nybyggt klimatsmart område där husen är byggda med ett hållbarhetstänk. I ett av husen ska vi nu öppna ett nytt boende för sex unga vuxna servicemottagare. Arbetsgruppen kommer bestå av ca åtta boendestödjare tillsammans med stödpedagog och enhetschef. I samma byggnad kommer ytterligare ett boende flytta in, med vilket vi kommer ha ett tätt samarbete.

Inflyttning är planerad till v 46 men det är önskvärt att du kan tillträda tjänsten redan v 44, för att börja med förberedelserna i den nya arbetsgruppen.

Socialförvaltningen område funktionsstöd ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). 

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba inom socialförvaltningen https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Kvalifikationer
Som boendestödjare i Örebro kommun ser vi att du är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• dokumenterad erfarenhet av arbete med personer med intellektuell och/eller kognitiv funktionsnedsättning

Meriterande:

• dokumenterad erfarenhet av att upprätta och skriva genomförandeplaner
• erfarenhet av tydliggörande pedagogik såsom bildstöd, sociala berättelser, tidshjälpmedel 
• erfarenhet av att kommunicera med hjälp av stödtecken
• erfarenhet av fadderskap och/eller ombudsuppdrag
• tidigare erfarenhet av öppning av ny verksamhet/avdelning eller annat förändringsarbete 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: v 44 eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 3-4

Arbetstiden: dag, kväll, varannan helg samt sovande jour

Övrig information
Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom arbete med personer med funktionsnedsättningar behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare.

Samordnare sökes till Unikas LSS-boende Norra Bro

Läs mer Jan 8
Om Unika Norra Bro
Unika Norra Bro är en charmig oas ca 8 km utanför Örebro. Gruppbostaden vänder sig till vuxna personer med förvärvad hjärnskada, personkrets 2.
Vi ser nu fram emot att välkomna en ny samordnare till oss!
Om rollenI rollen som samordnare arbetar du främst med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation.
Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov.
Arbetsuppgifter: Bemanning
Kvalitetsarbete
Metodarbete
Planering
Att ge stöd och hjälp i det dagliga livet för våra brukare
Sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i boendestöd
Vem är det vi söker?
Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor.
Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift.
B-Körkort.
God datorvana, erfarenhet av dokumentation.
Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor.
Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 2.
Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete.


Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, TAKK, AKK och lågaffektivt bemötande.
Erfarenhet samt kunskap om demens.
Anställningsvillkor
Anställningsform:Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad:Ca 100 procentArbetstid:Rullande schema, dag, kväll, helg och sovande jour Tillträde:Så snart som möjligt eller efter överenskommelseKollektivavtal:Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E.

Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd.Om Unika
Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal.
Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

Ansök nu

Samordnare sökes till Unikas LSS-boende Norra Bro

Läs mer Jan 3
Om Unika Norra Bro
Unika Norra Bro är en charmig oas ca 8 km utanför Örebro. Gruppbostaden vänder sig till vuxna personer med förvärvad hjärnskada, personkrets 2.
Vi ser nu fram emot att välkomna en ny samordnare till oss!
Om rollenI rollen som samordnare arbetar du främst med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation.
Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov.
Arbetsuppgifter: Bemanning
Kvalitetsarbete
Metodarbete
Planering
Att ge stöd och hjälp i det dagliga livet för våra brukare
Sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i boendestöd
Vem är det vi söker?
Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor.
Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift.
God datorvana, erfarenhet av dokumentation.
Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor.
Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 2.
Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete.


Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, TAKK, AKK och lågaffektivt bemötande.
Erfarenhet samt kunskap om demens.
Anställningsvillkor
Anställningsform:Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad:Ca 100 procentArbetstid:Rullande schema, dag, kväll, helg och sovande jour Tillträde:Så snart som möjligt eller efter överenskommelseKollektivavtal:Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E.

Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd.Om Unika
Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal.
Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

Ansök nu

Samordnare sökes till Unikas LSS-boende Norra Bro

Läs mer Jan 3
Om Unika Norra Bro
Unika Norra Bro är en charmig oas ca 8 km utanför Örebro. Gruppbostaden vänder sig till vuxna personer med förvärvad hjärnskada, personkrets 2.
Vi ser nu fram emot att välkomna en ny samordnare till oss!
Om rollenI rollen som samordnare arbetar du främst med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation.
Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov.
Arbetsuppgifter: Bemanning
Kvalitetsarbete
Metodarbete
Planering
Att ge stöd och hjälp i det dagliga livet för våra brukare
Sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i boendestöd
Vem är det vi söker?
Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor.
Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift.
B-Körkort.
God datorvana, erfarenhet av dokumentation.
Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor.
Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 2.
Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete.


Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, TAKK, AKK och lågaffektivt bemötande.
Erfarenhet samt kunskap om demens.
Anställningsvillkor
Anställningsform:Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad:Ca 100 procentArbetstid:Rullande schema, dag, kväll, helg och sovande jour Tillträde:Så snart som möjligt eller efter överenskommelseKollektivavtal:Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E.

Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd.Om Unika
Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal.
Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

Ansök nu

Vi söker boendestödjare till vårt LSS boende Näsets gruppbostad i Örebro...

Läs mer Nov 28
Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba som boendestödjare på Näsets gruppbostad, LSS boende för personkrets 2 i Örebro. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vad innebär jobbet som boendestödjare på Frösunda?
Som boendestödjare arbetar du på något av våra boenden med att stödja, motivera och stimulera individens egen förmåga att utföra aktiviteter i det dagliga livet. Du arbetar för att ge varje kund ett individuellt anpassat stöd som hjälper dem att skapa struktur, rutiner och planering i deras vardag.
Boendestödet beviljas för personer med olika typer av funktionsnedsättningar, det är därför individernas färdigheter, behov och utveckling som styr våra insatser. Målet är att skapa förutsättningar till ett aktivt och meningsfullt liv i en trygg och trivsam miljö.
I arbetsuppgifterna för en boendestödjare förekommer dokumentation, upprättande av genomförandeplaner och kontaktmanskap. Exempel på arbetsuppgifter:
Vardagssysslor som städning, handling, matlagning, bäddning
Dokumentering och rapportering
Utflykter, promenader, träning och aktiviteter
Personlig omvårdnad som hygien, dusch, toalettbesök, stöttning, social närvaro
Stötta och motivera kunden för ökad självständighet i sin vardag

Arbetstiderna är förlagda efter kundernas behov och varierar mellan dag, kväll och nattetid, både vardagar och helger.
Om Näset
Näsets gruppbostad ligger i Näsby i utkanten av Örebro och är ett LSS boende för personer med förvärvad hjärnskada. Som boendestödjare stöttar du våra kunder i deras vardag och utifrån deras individuella förutsättningar. Utgångspunkten i arbetet är kundens självbestämmande och fokus.
Vem söker vi?
Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs.
Vi ser gärnaatt du är undersköterska, barnskötare eller har en annan likvärdig utbildning.
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana.
Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har god fysisk förmåga.
Övrig information
Anställningsform: tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Deltid
Arbetstid: Rullande schema som inkluderar obekväm arbetstid, arbete varannan helg och arbetspass med sovande jour.
Tillträde: 2025-01-01
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2024-12-30
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Linda Thorén
Telefonnummer: 010 130 35 91
E-postadress: linda.thoren@frosunda.se
eller
Bitr. verksamhetschefElisabeth Pettersson
Telefonnummer 010 130 40 92
E-postadress Elisabeth.Pettersson@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rasmusbyn söker semestervikarier till vår LSS-verksamhet

Läs mer Jan 20
VILL DU VARA EN DEL AV VÅR GEMENSKAP I SOMMAR? VI SÖKER OMSORGSASSISTENTER TILL VÅR LSS-VERKSAMHET I LANTLIG MILJÖ MED DJUR OCH NATUR INPÅ KNUTEN GEOGRAFISKT PLACERAD MELLAN ÖREBRO OCH NORA.




Här kombinerar du arbetet med människor, djur och lantbruk i en härlig blandning. Vårt omsorgsarbete är i fokus och vår målgrupp är vuxna med funktionsvariationer inom autismspektrum och/eller intellektuella funktionsvariationer. Rasmusbyn är en verksamhet utformad som ett modernt bykollektiv och består av fyra gruppbostäder samt vår dagliga verksamhet med plats för totalt 20 bybor. Vår unika verksamhetsidé är att tillsammans, medarbetare och bybor, driva ett mindre lantbruk. Vi delar byn med hästar, hundar, får, höns och kaniner. Vårt uppdrag är att stärka varje bybo genom att ge omsorg och stöd utifrån individuella behov. För att trivas hos oss bör du gilla att arbeta med varierande arbetsuppgifter som utöver omsorgsarbete består av gårdsarbete, djurvård, odling och skapande. Omsorgsutbildning eller utbildning med pedagogisk inriktning är meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas hos oss behöver du dela vår socialterapeutiska värdegrund där vi ser varandra för de vi är. En by för alla, men framförallt för de som behöver stabilitet, rytm, omtanke, mindre stress och att vara del av en fantastisk gemenskap på sina egna villkor. Vi låter årstiderna forma rytmen i byn. Varierande arbetstider dag, kväll helg samt sovande jour. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav
Läs mer om oss och om vår värdegrund på www.rasmusbyn.se samt följ oss på Facebook under ”Rasmusbyn”
Skicka ansökan med fullständigt CV och personligt brev till:
therese.tornblom@rasmusbyn.se
Märk din ansökan ”semestervikarie 2025”
Vi rekryterar löpande!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Samordnare till Nätverkscentrum

Administratör
Läs mer Mar 17
Nytt
Till Nätverkscentrum söker vi nu en samordnare på uppdrag av hela Socialnämnden i Örebro kommun!

Om tjänsten
Som samordnare på Nätverkscentrum har du ett tätt samarbete med ytterligare tre kollegor. Nätverkscentrum arbetar på uppdrag från alla enheter inom Socialnämnden och riktar sig till såväl vuxna och ungdomar som till barnfamiljer. 

Du kommer ansvara för att planera, kalla till samt leda nätverksmöten för klient och flertalet aktörer kopplade till klient. Mötena kan ofta innefatta mellan 6-30 deltagande personer. Du kommer därav arbeta för att skapa och upprätthålla kontakt med flera av samhällets aktörer såsom öppenvård, skola, frivård, barn- och ungdomspsykiatrin, polis, arbetsgivare m.fl. för att skapa värdefulla möten. I rollen kommer du också ha ansvar över att omvärldsbevaka området och vi ser gärna att du vill driva förbättrings- och utvecklingsarbete för att fortsätta utveckla verksamheten. Vidare kommer du också arbeta med att utbilda nyanställda inom individ- och familjeomsorgen (IFO) i systemiskt tänkande och nätverksskapande arbetssätt. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• med klientens bästa i fokus planera, organisera och leda nätverksmöten med klienter och aktörer 
• omvärldsbevaka samt driva förbättrings- och utvecklingsarbete i verksamheten 
• utbilda inom nätverks- och systemteori 
• vara en del av introduktionen för nya medarbetare inom IFO
• konsultera och stötta medarbetare inom IFO i nätverksskapande arbetssätt

Om arbetsplatsen
På nätverkscentrum kommer du med dina kollegor att möta medborgare från alla delar av livet som har behov av att på olika vis samla människor runt sig för att tala om något som är viktigt för dem. I det kommer du som medarbetare ha en central roll och ha en stor betydelse för att medborgaren får rätt stöd. Just nu är hemvistelsen Ribbingsgatan där vi har våra kontorslokaler. Möteslokaler finns i Västhaga.

Socialnämndens Individ och familjeomsorg ställer om och omorganiserar inför socialtjänstens kommande förändringar. Den nya organisationen bygger på tre områden med både myndighetsutövning och insatser.  Förebyggande, barn och unga samt unga och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.? 

Läs mer om hur det är att arbeta på?Socialförvaltningen här:?orebro.se/jobb/socionom 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på?www.orebro.se/jobb. 

Kvalifikationer
För att passa som samordnare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil. Du kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen där du kan samtidigt kan sätta dig in i andras perspektiv men också har ett professionellt förhållningssätt. I samordnarrollen kommer du att befinna dig i olika sammanhang och då också behöva röra dig runt ute i kommunen vilket förutsätter att du behöver vara beredd på att agera flexibelt och mobilt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och du är också utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare kan du planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där du sätter upp och håller tidsramar. du har förmåga att kunna vara självgående, drivande och initiativtagande. Du är öppen för att använda gruppens kunskaper och erfarenheter. Du talar klart, välformulerat och engagerat i möten för både stora och små grupper och är mottaglig för andra parters budskap. ?Du kan hantera och använda för verksamheten adekvata och nödvändiga digitala lösningar ex outlook, teams, sefos. 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• socionomexamen eller annan högskoleexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren finner lämplig 
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten 
• erfarenhet av att samordna större möten med flertalet aktörer
• B-körkort (manuell växellåda) 

Meriterande:

• erfarenhet av att utbilda grupper
• erfarenhet av nätverksarbete 
• kunskap och/eller erfarenhet av systemteori och nätverksarbete 
• erfarenhet av att arbeta med MI (motiverande samtal) 
• slutförd och godkänd MI-grundkurs
• kunskap och erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete på familj- och individnivå

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Arbetstidens förläggning: dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 april

Välkommen med din ansökan!

Fackförbund:

Akademikerförbundet SSR
Facklig Expedition
019 - 21 30 96



SACO .
Facklig Expedition
019 - 21 43 80



Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Legitimerad gymnasielärare i ekonomi, gärna i kombination med annat ämne

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Mar 18
Nytt
Nu har du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. RGRU ökar i elevantal och startar fler program vilket gör att behovet av lärare ökar. Det gör att vi nu kan förstärka vårt team av duktiga lärare med en lärare i företagsekonomi, entreprenörskap och möjligtvis annat ämne.

Om tjänsten

Vi söker en kreativ legitimerad gymnasielärare som med entusiasm kan skapa en stimulerande lärmiljö för våra elever tillsammans med övriga kollegor. I rollen som gymnasielärare kommer du att planera, genomföra och utvärdera undervisning i företagsekonomi och entreprenörskap och möjligtvis annat ämne som du är behörig i. Vi ser att du använder metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse och utövar mentorskap. Du stödjer elevers sociala utveckling och fostran samt som du ska skapa en god lärandemiljö för våra elever. Du håller dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, genomföra och utvärdera undervisning inom de ämnen du är behörig i
• använda metoder och arbetssätt som leder till bästa möjliga måluppfyllelse
• utöva mentorskap/utför klassföreståndaruppgifter
• skapa god miljö för lärande
• hålla dig uppdaterad om aktuell forskning inom ditt verksamhetsområde

Om arbetsplatsen
Rudbecksgymnasiet är en av Örebro Kommuns fyra gymnasieskolor. Skolan är centralt belägen med ca 1400 elever och ca 130 personal, här förbereder vi och rustar våra elever för framtiden genom att göra studierna varierade och verklighetsförankrade. Rudbecksgymnasiet erbjuder både högskole- och yrkesförberedande program: Ekonomiprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet, International Baccalaureate, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. På skolan finns Riksgymnasiet för döva- och hörselskadade med både högskole- och yrkesförberedande program.


Vi är en skola som har skolövergripande projekt där samtliga program deltar samt ett aktivt arbete kring trygghetsskapande aktiviteter och en uppbyggd stödorganisation för elever i behov av stöd. Vi ser vinsten av att arbeta i team och vi ser varje program som en del av en helhet. Skolan har en ämnesorganisation som lärarna ingår i, där sker kompetensutveckling samt utveckling av ämnet och undervisningen. Vi söker nu dig som har god förmåga att bygga goda relationer med elever och arbetskamrater och som vill bidra till en professionell verksamhet för att skapa en kunskapande, lugn och trygg skolmiljö. 

Vi ses på Rudbeck!

Läs mer om skolan på vår hemsida, www.orebro.se/rudbecksgymnasiet 

Rudbecksgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.

Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö. 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. 

Samarbete med övriga pedagoger samt med personal inom elevhälsan är ett måste och stor vikt läggs därför vid samarbetsförmåga. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i företagsekonomi och entreprenörskap, alternativt behörighet att undervisa i matematik, svenska som andraspråk och/eller svenska

Meriterande:

• erfarenhet av att undervisa med elever med dövhet, hörselnedsättning eller generell språkstörning 
• erfarenhet av att undervisa elever i grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 80–100%

Tillträde: 7 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Statistiker till Utvecklings- och hållbarhetsavdelningen

Statistiker
Läs mer Mar 18
Nytt
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som statistiker? Är du dessutom en driven och analytisk person som vill göra skillnad? Vi söker en ny stjärna som vill vara med och forma framtiden för vår kommun. Välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt dynamiska team!

Om tjänsten

Örebro kommun har många olika verksamheter som påverkar din vardag på flera sätt, från äldreomsorg och skola till teknik och service. Som statistiker kommer du att tillhöra vår statistik- och analysfunktion, där vi tillsammans arbetar för att göra kommunens verksamheter mer faktadrivna och därmed ännu bättre. Vi stöttar våra verksamheter genom att bearbeta och analysera data från deras system eller insamlad på annat sätt. Detta skapar förutsättningar för målformulering, uppföljning och beslutsfattande baserat på fakta. Du kommer också att presentera underlag på ett pedagogiskt sätt för att effektivt nå ut med budskapet.

Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och arbetar mer i team riktade mot olika förvaltningar eller ämnesområden. I denna roll får du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra med egna idéer och tankar för att göra oss ännu bättre!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge stöd i att systematiskt analysera underlag och presentera det på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt
• stödja kommunledning och driftsförvaltningar med omvärldsanalyser
• ge metodstöd i insamling, bearbetning och visualisering av statistik
• göra statistik för uppföljning av interna mål och processer lättillgänglig för kommunens olika verksamheter
• driva och delta i utvecklingsarbete inom statistik- och datatillgångsfrågor
• delta aktivt i utvecklingen av kommunens statistik- och analysfunktion

Om arbetsplatsen
Utvecklings- och hållbarhetsavdelningens uppdrag är att ge driftsförvaltningarna och kommunledningen stöd i att leva upp till kommunens strategier och mål för en hållbar verksamhets- och samhällsutveckling. Vår avdelning består av två enheter. Du kommer i rollen som statistiker ingå i vår statistik- och analysfunktion som tillhör enheten för analys och projektkontor. Funktionen består i dagsläget av sju medarbetare.

Vi har årsarbetstid vilket innebär att du har möjlighet att till viss del styra över din egen arbetstid. Det finns även möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ditt arbete framåt. I vårt pågående förändringsarbete söker vi dig som gärna tar egna initiativ och bidrar med kreativa idéer. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågor, analysera och bryta ner problem för att sedan hitta lösningar. Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete effektivt och ser till att tidsramar hålls. Vidare har du god digital kompetens och behärskar svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen, minst 180hp, med inriktning mot statistik i kombination med ekonomi eller annan samhällsvetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• arbetslivserfarenhet inom statistikproduktion och/eller statistiskt analysarbete

Meriterande:

• erfarenhet av att tolka statistik och att muntlig och skriftligt presentera den på ett pedagogiskt sätt
• erfarenhet av att arbeta med statistik för uppföljning av interna mål och processer
• kompetens inom BI och BI-verktyg, exempelvis Power BI
• erfarenhet av arbete i , R
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Intervjuer planeras att hållas under vecka 15. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska med samordnande uppdrag till Jeremiasgården

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Mar 18
Nytt
Vill du påverka, utveckla och bidra till en patientsäker hälso- och sjukvård för våra äldre?

Om tjänsten
Vi erbjuder här en möjlighet att arbeta som samordnande sjuksköterska. Hos oss får du många kollegor som jobbar i nära samarbete med arbetsterapeut, omvårdnadspersonal, administratör och enhetschefer. I ditt uppdrag som samordnande sjuksköterska har du ett nära stöd av din enhetschef och stöd via ett nätverk av andra samordnande sjuksköterskor. Vi har också ett nära samarbete med Tybble vårdcentral.

I rollen som samordnare ingår bland annat att samordna och prioritera det dagliga arbetet för sjuksköterskegruppen. God förmåga till samarbete och struktur är viktig del för att klara arbetet samt att vilja utveckla, arbeta med kvalitet samt arbeta kreativt. Därför ser vi gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser och i gengäld erbjuder vi dig en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Utöver att utföra uppdraget som sjuksköterska så kommer du i samordnande roll att uträtta ytterligare arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter i det samordnande uppdraget:

• samordna och vara ett stöd i att prioritera och fördela den dagliga planeringen
• tillsammans med administration och ledningsorganisation ansvara för schema. Kort- och långsiktig bemanning
• samordna kontakter med MAS, MAR, SAS och andra interna och externa aktörer
• planera och regelbundet följa upp det systematiska patientsäkerhetsarbetet enligt årshjul
• följa och förtydliga verksamhetens mål och inriktning samt verka för ett gemensamt förhållningssätt, exempelvis se över arbetet runt riktlinjer, policys och rutiner
• inventera kompetensbehov, samordna utbildningsinsatser och omvärldsbevaka

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära särskilt boende för äldre som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som samordnande sjuksköterska är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt. Du arbetar bra med andra människor och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du lyssnar och kommunicerar med andra på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Som sjuksköterska har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv utan att överta dennes känslor. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med den enskilde, anhöriga och övrig personal. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• b-körkort
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård
• erfarenhet av verksamhetssystem gällande bemanningssystem, exempelvis Medvind eller motsvarande
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Teams
• erfarenhet av verksamhetssystemet Microsoft Word

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av liknande samordnarroll i sjuksköterskeprofession
• vidareutbildning inom geriatrik eller liknande som arbetsgivaren bedömer motsvarande

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid med viss helgtjänstgöring (38,25 tim/v)

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 april. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Distriktssjuksköterska/Sjuksköterska till Hemsjukvård Nordost

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Mar 18
Nytt
Till dig som är nyfiken på hemsjukvård söker vi nu medarbetare till Hemsjukvård Nordost, med placering mitt i city. Här erbjuder vi dig ett varierat uppdrag med omväxlande dagar vilket passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens inom sjuksköterskeyrket. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Inom hemsjukvården är våra patienters önskemål och behov i fokus. För dig som sjuksköterska innebär det att du självständigt bedömer, planerar, organiserar och utför medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. Du samverkar i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov. Som sjuksköterska ansvarar du också för att handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten. Enligt våra mål arbetar vi mot personcentrerad vård och rehabiliterande arbetssätt och bedriver verksamheten utifrån gällande lagar, riktlinjer och rutiner som säkerställer att patienterna får de insatser de behöver.

Vi välkomnar nya kollegor som genom engagemang och nytänkande kan hjälpa oss att utveckla verksamheten och är redo att anta utmaningarna inom den kommunala hemsjukvården. Vårt erbjudande till dig blir en välkomnande arbetsgrupp och ett arbete bestående av varierande arbetsuppgifter vilket ger möjlighet till omväxling, utveckling och spännande utmaningar. Men framför allt får du ett väldigt roligt och viktigt arbete, där ingen dag är den andra lik!

För att du ska komma in i arbetet och känna dig trygg inleds anställningen med en introduktion som skräddarsys efter dina behov vad gäller innehåll och omfattning.

Tjänstgöringen är förlagd dag, kväll och helg. Vid kväll- och helgtjänstgöring samarbetar hela hemsjukvården tillsammans och utgår från en gemensam lokal.

Exempel på arbetsuppgifter som sjuksköterska:

• arbeta enligt omvårdnadsprocessen med medicinsk omvårdnad för patienter, självständig planering, genomförande av insatser, uppföljning/utvärdering av insatserna
• ge råd och vägleda, utföra undersökningar och behandlingar utifrån självständiga bedömningar
• samverka i team såväl internt som externt för att tillgodose den enskildes omvårdnadsbehov
• arbeta med förebyggande hälsoarbete
• arbeta med läkemedelshantering
• handleda och delegera omvårdnadspersonal samt ge råd och stöd för övriga professioner i teamet runt patienten

Exempel på övriga arbetsuppgifter som distriktssköterska:

• extra ansvar att förmedla strukturerade arbetssätt till dina kollegor
• förskrivningsrätt och använda dina kunskaper om läkemedels egenskaper, ordination och dess biverkningar
• utifrån fördjupad kunskap göra hälsoekonomiska val för utredning och behandling
• handleda kollegor i områden med utbildningsbehov och vara en drivkraft på väg mot Nära vård

Om arbetsplatsen
Vi har idag våra lokaler på Järntorget, men kommer framåt hösten att flytta till helt nybyggda och fräscha lokaler i Skebäck. Där kommer vi dela byggnad med Skebäcks vårdcentral samt kommunala hemvårdsenheter. Hos oss arbetar idag sex sjuksköterskor, fem arbetsterapeuter, två undersköterskor och en enhetschef som tillsammans bildar en erfaren och kompetent arbetsgrupp som har en fin stämning tillsammans. Vårt upptagningsområde är i Norrcity samt de östra delarna av Örebro. 

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och patienter ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter, och ser möjligheter och lösningar i det du ställs inför. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort (för manuell växellåda)

Meriterande:

• distriktssjuksköterska
• geriatrikutbildning
• vidareutbildning som är relevant till tjänsten
• erfarenhet av kommunal hälso-och sjukvård
• kunskap och erfarenhet av dokumentationssystem, ex Treserva, Lifecare, Pascal, NPÖ

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll och helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 mars. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Tim och Sommarvikarier till Ängens Vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 29
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra hyresgäster med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet. Vi behöver förstärka verksamheten med undersköterskor alternativt vårdbiträden som på timvikariat arbetar med engagemang, empati och glädje.

Antar du utmaningen? 

Om tjänsten
Ängen har fyra avdelningar och som ny hos oss börjar du först på en avdelning för att sedan introduceras för att lär dig hela huset. Här blir du välkomnad till ett team som månar om varandra och som tillsammans ansvarar för våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer att arbeta i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat och rehabiliterande förhållningssätt med målet att varje dag skapa en meningsfull vardag för de som bor hos oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra serviceuppgifter som matlagning, städning, tvätt och inköp
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering
• arbeta utifrån genomförandeplan och ett personcentrerat arbetssätt
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Ängens vård- och omsorgsboende öppnade 2011 och ligger i Ladugårdsängen med närhet till grönområden, golfbana och city. I samma byggnad finns förutom boendet en vårdcentral, minnesmottagning, dagrehabilitering, gruppbostad, familjecentral, seniorbostäder samt en sjukgymnastik. Boendet består av 56 lägenheter fördelade på fyra avdelningar, två avdelningar med inriktning mot somatik och två avdelningar med inriktning kognitiv svikt. Här finns kloka, engagerade och roliga medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kunden och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning

Meriterande:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• undersköterskeutbildning
• vårdbiträdesutbildning, 800 gymnasiepoäng
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tim- och semestervikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: ett flertal

Arbetstid: dag, kväll, natt och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 mars, urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu