Örebro: HR-Konsult med inriktning digitalt lärande och kompetensutveckling

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-Konsult med inriktning digitalt lärande och kompetensutveckling i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-29 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bygga upp en ny central organisation för lärande och kompetensutveckling i Örebro kommun?

I samband med implementeringen av en ny digital kompetens- och lärplattform ökar efterfrågan på digitalt utbildningsmaterial och nu söker vi en medarbetare som i huvudsak arbetar med digitalt lärande och kompetensutveckling, som kan ansvara för framtagandet av digitala utbildningar.

Om tjänsten

I denna roll samarbetar du med experter och sakkunniga i våra verksamheter och ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att omsätta deras kunskap och idéer till engagerande och lättillgängligt utbildningsmaterial. 

Tjänsten är på HR-avdelningen och enheten för långsiktig kompetensförsörjning. Dina närmsta kollegor består av fem personer som arbetar med systematiskt kompetensförsörjningsarbete och kompetensutveckling med största fokus på att behålla och utveckla kommunens medarbetare och chefer.  

I uppdraget kommer du även att stötta förvaltningarna i arbetet med att säkra deras långsiktiga kompetensförsörjning. Det innebär bland annat att genomföra workshop och stötta förvaltningar i genomförande av framtagna aktiviteter. Genomföra kompetenskartläggningar, gap-analyser m.m. I uppdraget ingår även att tillsammans med kollegorna på enheten och på hela HR-avdelning bidra i enhetens och HR-avdelningen övriga uppdrag. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• skapa utbildningsmaterial i form av e-learning, film, bild och text
• underhålla och revidera befintligt utbildningsmaterial
• delta i planeringen och framtagning av nya utbildningar med fokus på digitala arbetssätt
• ge kvalificerat stöd till chefer inom HR-frågor med fokus på kompetensförsörjning
• bidra till utveckling av arbetssätt och metoder utifrån din kunskap och erfarenhet

Om arbetsplatsen
HR-avdelningen ger stöd inom personal- och arbetsgivarfrågor. Vår avdelning består av cirka 90 medarbetare. Vi är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Hos oss har du möjlighet att vara en del av något större, vi stöttar Örebro kommuns chefer så att de kan fokusera på att utveckla sina verksamheter, allt ifrån parkskötsel till äldreomsorg och skola. Du har stora möjligheter att påverka och utveckla våra interna rutiner och arbetssätt. 

Enhetens uppdrag är att stödja kommunens verksamheter att hantera kompetensförsörjningsutmaningen samt vara ett administrativt stöd till hela HR-avdelningen. Vi är ca 10 kollegor som har en god kollegial stämning där vi gillar att utvecklas och tillsammans arbetar för att ge kommunens chefer bästa möjliga stöd! 

För tillfället har vi våra lokaler på Ringgatan 32, bara någon minuts promenad från Örebro resecentrum. Under hösten kommer vi att flytta till nya, fräscha lokaler på Åbylunden som ligger beläget i Örnsro. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du målinriktad och strukturerad och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Rollen som HR-konsult kräver en god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Din problemlösningsförmåga är god och du kommer med egna idéer för hur man kan förbättra och utveckla verksamheten. Självklart har du en god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer samtidigt som du drivs av att ge cheferna i kommunen en god service. I denna roll är även din pedagogiska förmåga av avgörande betydelse.

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet. 

Krav:

• akademisk examen med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• erfarenhet av kompetensutveckling med inriktnig mot digitalt lärande (Learning and development)
• erfarenhet av att skapa film och utbildningsmaterial med olika digitala verktyg

Meriterande:

• kunskaper om WCAG och digital tillgänglighet
• erfarenhet av att skapa e-learnings (webbutveckling och Scorm-paket)
• erfarenhet av att arbeta i ett LMS (Learning management system)
• erfarenhet av att arbeta i Cornerstone Saba
• erfarenhet av förändringsarbete och att leda workshops
• aktuell kunskap om gällande lagar och avtal inom personalområdet
• kompetens och erfarenhet inom: kompetensplanering, förändringsledning, uppföljning/effektmätning, people analytics

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Övrig information
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattats.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 augusti.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-konsult/PA-konsult.

HR-strateg med uppdrag som chef vid Örebro universitet

Läs mer Apr 4
Örebro universitet är med och skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Din roll och HR-avdelningen är ett viktigt stöd i detta.

Vi söker dig som utifrån din kompetens, både inom HR och ledarskap, kan bidra till kloka strategier i våra vägval framåt för vår HR-avdelning. Några av avdelningens utvecklingsområden framåt är digitalisering och införlivandet av AI i vår verksamhet. Här vill vi också att du är med och bidrar. Vi är en avdelning som eftersträvar ett modernt och strategiskt HR-klimat - allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet och nu behöver vi ytterligare en klok och engagerad kollega till vårt team.

Om oss
Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna.

HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, rekryterare, HR-administratörer, systemadministratör samt löneadministratörer. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag.

Uppdraget
Uppdraget innehåller två huvudsakliga delar. Dels att vara med och leda vår avdelning, dels driva och utveckla strategiska frågor och projekt.

Att vara med och leda avdelningen innebär att du har en chefsroll för delar av avdelningens medarbetare. I den delen ingår personal-, arbetsmiljö- samt budgetansvar. Vidare ingår rollen i HR-avdelningens ledningsgrupp som leds av HR-chef. Det betyder att du har en senior roll vid avdelningen och leder projekt där du arbetsleder de resurser vi gemensamt avsätter.

Som HR-strateg kommer du att arbeta med, utifrån din erfarenhet, strategiska frågor inom hela HR-området samt implementering av de samma. Du driver och projektleder olika typer av insatser och projekt vid avdelningen, ibland ensam och ibland i team. Vidare ingår att leda, planera, driva och genomföra utvecklingsinsatser samt att vara ett konsultativt stöd till organisationens chefer. I uppdraget ingår också att samordna och ansvara för årliga analyser och uppföljning av HR-initiativ och nyckeltal.

Erfarenhet
För att lyckas i rollen bedömer vi att du i kombination med en akademisk examen inom relevant område har mångårig erfarenhet från att ha arbetat med kvalificerat HR-arbete, på både strategisk och operativ nivå. Vidare lägger vi stor vikt vid erfarenhet från ledarskap, projektledning, implementeringsarbete och större utvecklings- och förändringsarbeten. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska likväl som på engelska.

Personlighet
Vi ser att framgångsfaktorer i rollen är ett kommunikativt och inspirerande ledarskap där du har förmågan att både engagera och motivera. Vi ser gärna att du besitter både ett strategiskt och innovativt synsätt på HR och dess framtida lösningar. Är du prestigelös, engagerad och stimuleras av utmaningar, kommer du finna arbetsglädje tillsammans med oss.

Information
Anställningen är tillsvidare med omfattning 100 % och tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas samt provanställning.

Vill du veta mer? Kontakta gärna HR-chef Katarina Lindholm, 019-30 24 01.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Låter det intressant?
Jobbet söker du på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du gärna får berätta för oss varför du är intresserad av rollen som HR-strateg med uppdrag som
• chef
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2025-04-22. Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

HR-konsult till Rekrytering och Bemanning i Örebro

Läs mer Apr 8
Är du redo för en större uppgift?

Har du intresse av rekrytering och vill vara en del av ett viktigt samhällsuppdrag? Som HR-konsult inom Polismyndigheten gör vi skillnad varje dag när vi rekryterar medarbetare till Sveriges största myndighet. Tillsammans är vi med och bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Rekrytering och bemanning är en nationell enhet inom HR-avdelningen vars kärnuppdrag är att stödja Polismyndighetens kompetensförsörjning och möta verksamhetens behov av tillväxt och kompetens. Enheten ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, rättssäkert, enhetligt och likvärdigt stöd inom rekrytering och bemanning. Enheten ansvarar även för den nationella introduktionsprocessen av nyanställda, chefsförsörjning samt myndighetens arbete med att attrahera rätt kompetens och behålla den kompetens vi redan har. Vi ansvarar även för myndighetens personalarkiv.


ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult på Polismyndigheten driver du självständigt flera parallella rekryteringsprocesser och agerar som konsultativt HR-stöd till rekryterande chefer. Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. I rollen ingår även att arbeta gemensamt i gruppen och bidra till uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel. Vi arbetar även fortlöpande med att utveckla, förbättra och effektivisera våra processer.

Nu söker vi dig, som precis som oss, tycker att det ska vara roligt att gå till jobbet. Du välkomnas till en grupp med kunniga och drivna kollegor där arbetsglädje är en del av vardagen. Vi tar ansvar för vårt uppdrag och driver självständigt våra processer samtidigt som vi månar om varandra och alltid sträcker ut en hjälpande hand när det behövs. Ingenting är omöjligt och tillsammans gör vi skillnad!

Vi jobbar i dagsläget utifrån ett nationellt uppdrag men du kommer att tillhöra en rekryteringsgrupp med placering i Örebro. Resor i landet kan förekomma, när det bedömts lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Som lägst kandidatexamen företrädesvis inom HR-området eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt och relevant
• Erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant av att i närtid självständigt driva, planera, prioritera och genomföra hela rekryteringsprocesser inkl. tillhörande administration
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
• Erfarenhet av chefsrekrytering och/eller volymrekrytering
• Erfarenhet av att rekrytera inom offentlig sektor, företrädesvis inom statlig myndighet


ÖVRIGT
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Anställningsbenämning: HR-konsult

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

HR Manager till konsultuppdrag

Läs mer Sep 23
Om uppdraget och dig vi sökerÄr du en erfaren HR Manager med bred kompetens och söker ett spännande konsultuppdrag? Vi söker nu en HR Manager för ett uppdrag på heltid från mitten av december 2024 till slutet av april 2025. Vår kund är ett företag inom tillverkningsindustrin med sitt svenska huvudkontor några mil utanför Örebro och verksamhet på flera orter i Sverige. Man tillhör en mindre koncern med tre bolag som man har HR ansvaret för, vilket innefattar stöd till ett 10 tal chefer samt ca 200 medarbetare.
Om uppdraget:Som HR Manager kommer du att arbeta både strategiskt och operativt inom ett brett spektrum av HR-frågor. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för HR-funktionen och vara en betydande person i företagets fortsatta utveckling och sitter med i företagets ledningsgrupp. I rollen ingår även personalansvar för en medarbetare inom löneadministration.Grundläggande ansvarsområden:• Utveckla och genomföra strategiska HR-initiativ i linje med företagets affärsmål• Arbeta med rekrytering, kompetensutveckling och arbetsmiljöfrågor• Stödja och coacha chefer i HR-relaterade frågor och personalledning• Driva förändringsarbete och utveckla interna HR-processer• Ansvara för arbetsrätt, förhandlingar och fackliga kontakter• Leda och ansvara för medarbetare inom lönehanteringDina kvalifikationer:• Några års erfarenhet av liknande roll inom HR, gärna med chefsansvar• Breda kunskaper inom hela HR-området, från strategiska till operativa frågor• Självgående, kommunikativ och prestigelös• Erfarenhet från tillverkningsindustrin är mycket meriterande• B-körkort och möjlighet att resa i tjänsten
Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!
Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

Engagerad HR-partner sökes till Humana!

Läs mer Jan 24
Vill du vara en del av en organisation som varje dag arbetar för att ge människor ett bättre liv? Hos oss på Humana får du ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad – både för chefer, kollegor och samhället.
Vi söker nu en driven och lösningsorienterad HR-partner! Här erbjuds du en spännande tjänst i en dynamisk och snabbfotad miljö där vi arbetar för att ständigt bli bättre.
Om tjänsten
Som HR-partner arbetar du affärsnära och konsultativt i en bred roll med både operativa och strategiska inslag.
Du tillhör HR-avdelningen som består av ett härligt, engagerat och prestigelöst team. Rollen innebär att du arbetar självständigt gentemot de chefer du stöttar i ditt arbete. Du stöttar främst chefer inom äldreomsorgen men då vi har ett tätt samarbete kan det innebära arbete även mot andra affärsområden.
I rollen kommer du bland annat att:
stötta chefer i HR-frågor inom bland annat arbetsrätt, rekrytering, rehab, lönesättning och grupputveckling
arbeta både operativt och strategiskt med HR-frågor för att bidra till att företaget ska uppnå uppsatta mål
tillsammans med dina kollegor på HR-avdelningen bidra till att skapa, implementera och utveckla processer, rutiner och verktyg inom HR-området
hantera administrativt HR-arbete

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort för tjänsten är Örebro eller Stockholm.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är genuint nyfiken och har ett naturligt driv. Du är service minded, värnar om relationer och levererar det lilla extra. Genom ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt tar du dig an dina arbetsuppgifter. Vi ser att du trivs i en tempofylld miljö och innehar en god förmåga att lösa problem och frågeställningar som dyker upp.
Du kommer att arbeta i olika team och en stor del av arbetet går ut på att bygga goda relationer inom- och utanför organisationen. Vi värdesätter därför en god samarbetsförmåga och förtroendeingivande egenskaper.
Du har:
en högskoleutbildning inom personal och arbetsliv
tidigare erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på operativ och strategisk nivå
tidigare erfarenhet av att självständigt genomfört fackliga förhandlingar
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en organisation med kollektivavtal och fackliga relationer.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Jessica Eriksson, HR-chef, jessica.eriksson@humana.se

Ansök nu

HR Business Partner

Läs mer Dec 19
Are you a proactive, people-focused HR professional eager to drive meaningful change in a dynamic, collaborative environment? Join us at Stoneridge Electronics as an HR Business Partner in Örebro and thrive in a collaborative, innovative culture that empowers you to build a career to be proud of.
We're now looking for a HR Business Partner to be part of the HR team in Sweden and together enable our employees to succeed and to inspire development.
Stoneridge Electronics is located all over the world. In Sweden we have two sites, Örebro and Stockholm. Our production is in Örebro with 300 employees. Our Sweden headquarter is located in Stockholm. In total we are 5000 employees around the world.
What you will do as our HR Business Partner
As our HR Business Partner, you’ll play a vital role in supporting our Operations team in Örebro. Helping to foster a positive and productive workplace for both employees and managers. You’ll serve as a strategic partner to the local management team, providing HR advisory, driving cooperation with union representatives, and engaging in site forums like the safety committee and site events. With around 300 employees on-site, you’ll be essential in guiding HR strategies and ensuring alignment across our operations organization.
You will also:
· Provide generalist advisory to the Operations organization in Örebro
· Coach and drive the work across the HR cycle and with your expertise also contribute to empowering the managers in the organization as well as your colleagues in the HR team.
· Establish a trusted partnership with the managers and support them to retain, develop and motivate employees in their daily work.
· Manage and develop our HR operations to meet local business objectives and global strategies
· Act as a key strategic partner and provide operational support to the local organization.
· Manage and drive cooperation and negotiations with local Union representatives.
· Manage essential HR administrative tasks to support a smooth operation.
You share Stoneridges core values of teamwork, integrity and social responsibility which means taking responsibility for your own actions, your colleagues and the business.
You will report to the HR Manager in Örebro, and you will be part of the Swedish HR team. Where further HR functions are in Stockholm. As a member of the Swedish HR team, you will get the opportunity to participate in the development of our HR processes across our Swedish organization. You will also lead and/or participate in various HR projects. Both in the Swedish and the global HR organization, which we are a part of.
Skills and experience
We think the candidate who will succeed as a HR Business Partner here at Stoneridge Electronics has:
A university degree in Human Resources Management or equivalent.
A minimum of 5 years relevant working experience.
Solid knowledge of Swedish labor law.
Proficiency in Microsoft Office, including Word, Excel, PowerPoint, and Outlook. And experience in HR system (Workday is an added advantage).
Experience working in a production environment.
A fluency in English and Swedish

Our candidate is a person who is proactive and solution-oriented, who takes a people-first approach to their work. Also an effective communicator with strong interpersonal skills, a customer-focused mindset, and a passion for building trustworthy relationships. Our candidate needs to be a team player who enjoys working together in different teams. And likes to work in a fast-paced environment, taking own initiatives to find and implement solutions.
We value personal qualities highly, and especially in this role the ability to solve problems in both small and large challenges and dare to take decisions and initiatives. It is also highly meritorious if you have experience of working globally and in a matrix organization within HR.
We Offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe

· A local flat organization characterized by a genuine team spirit and a dynamic and inclusive work environment
· We offer you a flexible, creative and exciting work environment with an international flavor.
· Great opportunities for you to grow both professionally and as an individual.
· Benefits portal with over a thousand benefits and discounts
· Company health care and wellness allowance
· Collective agreements
We review applications regularly, so don't wait
We are building teams that are diverse and inclusive and encourage applications from anyone who would like to work with us.
To ensure your personal data is secure, we do not look at applications sent by email or post. If you have any questions about the role or the process, please email HR Manager, Malin Bergstrand, at malin.bergstrand@stoneridge.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Fritidsledarassistent timanställda till fritidsgårdarna i Örebro

Fritidsassistent
Läs mer Apr 2
Vill du göra skillnad? Brinner du för ungas fritid och vill arbeta i en verksamhet där ungas inflytande och delaktighet är grundläggande. Då ska du söka jobb hos oss.

Fritidsgården är en trygg och inkluderande plats för unga människor att mötas, utvecklas och ha roligt. Vi strävar efter att erbjuda en meningsfull fritid för alla våra besökare.

Du kommer att arbeta i den öppna fritidsgårdsverksamheten som riktar sig mot ungdomar 13–18 år.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta i den öppna fritidsgårdsverksamheten med barn och ungdomar i åldrarna 10-16 år. Du arbetar med delaktighet och inflytande och motiverar barn och ungdomar att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. I rollen ingår även att vara delaktig i att planera, leda och utvärdera aktiviteter med ungdomarna.

Kvällstjänstgöring ingår i tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter:

• arbeta med barn och ungdomars delaktighet och inflytande
• motivera barn och ungdomar till att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själva och andra
• skapa en positiv och inkluderande atmosfär på fritidsgården där ungdomar känner sig välkomna och trygga
• leda/hålla i aktiviteter för ungdomar
• finnas till hands för att lyssna, stötta och vägleda ungdomar som behöver det

Om arbetsplatsen
Det finns nio fritidsgårdar i Örebro, organiserade under Kultur- och fritidsförvaltningen / Öppna mötesplatser, och ytterligare en föreningsdriven fritidsgård. Verksamheten har ca 50 månadsanställda medarbetare och lika många timanställda. Vi söker kontinuerligt personal på timanställning och öppnar upp för löpande ansökningar till alla våra fritidsgårdar. I tätorten har vi Kuggens fritidsgård, Norrbygården, Lillåns fritidsgård, Vivallagården, Oxhagens fritidsgård, Varberga fritidsgård och 52:ans fritidsgård som ligger i Baronbacken. En bit utanför Örebro driver vi även Odengården och Glanshammars fritidsgård.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är trygg, stabil och har en god social förmåga. Du är kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer. Vi vill att du står för sunda värderingar, positiv attityd och är delaktig i att skapa en trygg och inkluderande miljö för våra besökare. Vidare är du flexibel och anpassningsbar och har lätt för att samarbeta.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• körkort-B (manuell)

Meriterande:

• fritidsledarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• ledarerfarenhet inom ungdomsverksamhet
• kunskap om ungdomskulturer och trender

Omfattning och tillträde
Anställningsform: särskild visstidsanställning

Timanställning vid behov, ca 5–10 timmar i veckan. Arbetstiderna kan variera på de olika gårdarna men kvällsarbete från 16.00–22.00 vardagar, och 16.00–00.00 på fredagar är vanligt förekommande.

Tillträde: enligt överenskommelse

Övrig information
Örebro kommun tillämpar utdrag ut belastningsregistret vid arbete i direkt kontakt med barn. Vid överenskommelse om anställning krävs uppvisande av giltig identitetshandling.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 maj. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en ny kollega till vårt team på fritidsgården!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommar- och timvikarier inom vård och omsorg och inom funktionsstöd

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 9
Mitt i vardagen. Varje dag. Precis där har du nu chans att stötta våra service- och vårdtagare med det de behöver för att må bra. Ibland är det härligt, roligt och fartfyllt, och ibland lite tyngre och krävande av dig som person. I vilket fall skapar du minnen för livet.? 

Vågar du anta utmaningen?? 
 
Vi söker dig som vill jobba redan nu men framförallt i sommar. 

De verksamheter vi rekryterar till är:


• hemvård
• särskilt boende för äldre 
• dagverksamhet (erfarenhet krävs) 
• socialpsykiatrin 
• boende med särskild service (BMSS) 
• korttidsvistelse, korttidstillsyn och bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• daglig verksamhet (erfarenhet krävs) 
• personlig assistans

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din roll är att finnas till hands, stötta, vara tryggheten, ge ett gott bemötande och sätta individens behov och intressen i centrum. Så att varje individ, utifrån sina förutsättningar, kan få en så självständig och oberoende vardag som möjligt. Därför arbetar vi efter individuella genomförandeplaner, som beskriver vad varje service- och vårdtagare behöver för insats.

Exempel på arbetsuppgifter som förekommer i samtliga verksamheter: 

• utföra och stötta vid hushålls- och serviceinsatser exempelvis städ, inköp och tvätt 
• stötta och motivera vid inom- och utomhusaktiviteter 
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån delegering 
• utföra omvårdnadsinsatser såsom personlig hygien (exempelvis dusch, toalettbesök, mat med mera) utifrån individuella behov 
• arbeta i digitala system (Treserva, MCSS, Medvind med flera). 

Det är viktigt att du är trygg som person med förmåga att möta service- och vårdtagarna på ett professionellt sätt genom att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande.?Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas behov av insats.?? 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kompetenskrav

• fyllt 18 år?vid anställningsstart 
• goda datorkunskaper? 
• ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift, då det krävs att du kan kommunicera med service- och vårdtagarna, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av dokumentation och delegering

Övrigt meriterande 

• gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet med inriktning pedagogik/socialt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig? 
• erfarenhet av arbete med personer som har funktionsvariationer (kognitiva/fysiska) 
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och/eller pågående studier inom beteendevetenskapliga och/eller omvårdnadsyrken 
• erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande och utåtagerande beteende 
• B-körkort (gärna tillgång till egen bil) 
• kunna cykla 
• kunskaper i teckenspråk 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2025 samt timanställning vid behov 
 
Tillträde: enligt överenskommelse? 

Arbetstid
Dag/kväll/vaken natt/journatt/helg
 
Läs mer om hur det är att jobba som vikarie inom vård och omsorg och funktionsstöd 

Övrig information
Innan du erbjuds en anställning inom arbete med barn och unga eller inom vård- och omsorgsarbete eller med personer med funktionsvariationer behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.? 

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida. Vi?vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg. Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat cv där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer.? 

Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan idag!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ekonom till Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Nu söker vi en ekonom till Örebro kommuns avdelning för redovisning! Är du en driven person som älskar siffror och redovisning, då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Som ekonom på ekonomiavdelningen jobbar du i team tillsammans med andra ekonomer som jobbar med övergripande redovisningsfrågor. Tillsammans med redovisningsteamet ansvarar du för förvaltning och kvalitetssäkring av löpande redovisning. Vi arbetar också strategiskt och proaktivt inom hela redovisningsområdet. Du förväntas ha goda redovisningskunskaper för att säkerställa god kvalité i redovisningen. Du arbetar självständigt och samordnar, utvecklar och skapar möjlighet att följa upp den kommunövergripande ekonomin.

Tjänsten innebär en del praktiskt arbete med underlag i samband med bokslutsarbete men du ska även känna dig bekväm i att vara ett rådgivande och strategiskt stöd till verksamheten. Du förväntas också omvärldsspana och bidra till att utveckla interna riktlinjer och rutiner så att de följer god redovisningssed.

Exempel på arbetsuppgifter:

• tillsammans med redovisningsteamet utveckla processerna inom redovisningsområdet
• arbeta i team tillsammans med övriga ekonomer och bistå med expertkunskap inom redovisningsområdet mot verksamheten
• delta i upprättande av delårs- och årsbokslut

Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad inom ekonomiavdelningen som ger stöd inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 75 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller.?Det långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi utgår från nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1 och erbjuder möjlighet att utföra viss del av arbete på distans samt utifrån flexibla arbetstider.

Vi är en del av?kommunledningsförvaltningen?vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och har en förmåga att koppla ihop helheten inom redovisningsområdet. Du har en god förståelse för komplexa samspel, bland annat verksamheternas behov av ekonomisk redovisning kopplat till kraven för god redovisningssed, hur val av redovisningsmetod påverkar handlingsutrymmet framöver och samspelet mellan olika processer. Rollen kräver att du är initiativrik och själv kan planera samt strukturera upp arbetet. Du behöver även ha förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt samarbeta väl med andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• högskoleexamen på minst 180 hp med inriktning ekonomi alternativt mot ekonomistyrning
• erfarenhet av redovisningsarbete
• erfarenhet av arbete i ekonomisystem
• mycket goda kunskaper i Excel

Meriterande:

• erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor eller myndighet
• erfarenhet av att göra bokslut
• erfarenhet av ekonomisystemet Raindance  

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi även komma att tillämpa tester.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterska till Västerpark

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 24
Är du en trygg undersköterska med ett starkt engagemang för människor? Just nu rekryterar vi till flera av våra avdelningar med inriktning kognitiv svikt och vi söker dig som vill göra skillnad i våra hyresgästers vardag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Här på Västerpark kommer du som undersköterska ha ett av Sveriges viktigaste jobb. Här kommer du nämligen ha ansvar för att se till att hyresgästerna får den omvårdnad och meningsfulla vardag de har rätt till och förtjänar. Tillsammans med dina kollegor kommer fokus vara att jobba med individens egna förmågor, så att de kan fortsätta leva livet så som de vill! Vi arbetar i team med omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och enhetschefer, alla med olika kompetens men ett gemensamt mål att skapa kvalité för våra hyresgäster. Vi utgår från ett rehabiliterande förhållningssätt och en personcentrerad vård där hyresgästens behov, vilja och förmåga styr målen för rehabiliteringen. Arbetet kan absolut vara utmanande och stundtals tungt både fysiskt och psykiskt, men samtidigt så innebär arbetet väldigt mycket glädje, sköna promenader utomhus i vårvärmen och roliga aktiviteter. Oavsett hur arbetspasset har varit kommer du alltid kunna gå hem och känna att du har gjort ett arbete som är oerhört viktigt för både hyresgästerna och deras anhöriga.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge service och personlig omvårdnad utifrån hyresgästens individuella behov och mål
• skapa förtroendefulla relationer med hyresgästen och anhöriga
• utifrån delegation utföra medicinska, rehabiliterande och habiliterande arbetsuppgifter samt läkemedelshantering
• som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen, tillsammans med arbetsgruppen och hyresgästen
• dokumentera regelbundet i verksamhetens dokumentationssystem och ta del av befintlig dokumentation

Om arbetsplatsen
Vi slog upp portarna på Västerpark den 1 september 2022 vilket gör oss till Örebro kommuns nyaste särskilda boende. Hos oss jobbar du i fräscha lokaler och vi har även en fin liten trädgård och flera promenadstråk i närheten. Vi har plats för 80 hyresgäster på åtta avdelningar, sex avdelningar har inriktning kognitiv svikt och två inriktning somatik. Boendet ligger centralt på Väster ca två km från Örebro centralstation vilket gör det enkelt att ta sig till oss vare sig du åker buss, bil eller cykel.

Område vård och omsorg är en del av Socialförvaltningen. Verksamheten omfattar vård och omsorg, förebyggande verksamhet, myndighetsutövning inom området samt boendeplacering och bostadsanpassning. Inom område Vård och omsorg arbetar vi med att stödja och hjälpa människor som behöver vård, stöd eller omsorg i sin vardag. 

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta hyresgäster på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att vara ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med hyresgästen och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)

Meriterande:

• erfarenhet av arbete med kognitiv svikt
• erfarenhet av arbetet utifrån ett personcentrerat förhållningssätt
• erfarenhet av IBIC (individens behov i centrum)
• erfarenhet av att skapa genomförandeplaner

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 5

Arbetstid: schemalagd dag, kväll och varannan helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sjuksköterska till Kornellen

Geriatriksjuksköterska
Läs mer Apr 17
Om du är en sjuksköterska som värdesätter teamwork och delaktighet för hyresgästerna, då kan du vara den vi söker för vårt team på Kornellen. Välkommen att bli en av oss!

Om tjänsten
Här blir du en av våra sjuksköterskor med hjärtat på rätt ställe! Vi kan stolt säga att vi jobbar med kvalité och patientsäkerhet i fokus. Hos oss får du rutinerade kollegor vilket gör att den här tjänsten passar både dig som är erfaren sjuksköterska eller i början av din karriär. Våra hyresgäster har somatiska behov eller kognitiv svikt och du blir omvårdnadsansvarig för några av dem. På Kornellen har vi en stor teamkänsla, tillsammans arbetar vi med ett rehabiliterande förhållningssätt och ett stort engagemang för våra hyresgäster. Som sjuksköterska kommer du även ingå i ett samarbete med andra särskilda boenden på kvällar och helger vilket möjliggör mindre arbete på obekväm arbetstid.

Exempel på arbetsuppgifter:

• besluta, genomföra och följa upp omvårdnadsåtgärder och medicinska åtgärder
• ansvara för handledning och utbildning i omvårdnad
• instruera och delegera hälso- och sjukvårdsuppgifter till omvårdnadspersonal
• ha kontakter med och ge stöd till anhöriga
• dokumentera i olika kvalitetsregister och verksamhetssystem
• delta aktivt i verksamhetsutveckling och utformningen av individuell livskvalitet för våra hyresgäster  

Om arbetsplatsen
Kornellen ligger i Bettorp och består av 80 lägenheter fördelat på tre våningar, där våning två och tre har inriktning kognitiv svikt och våning fyra har inriktning somatik. Vi har en restaurang, ett stort orangeri och en härlig trädgård. Vårt uppdrag är att alltid ha individens behov i centrum och genom relationen tillsammans utformar vi en trygg och meningsfull vardag med våra hyresgäster.

Läs mer på: Kornellen - orebro.se

Som sjuksköterska på Kornellen kommer du ingå i Hälso- och sjukvårdsorganisationen (HS) där vi samlar alla sjuksköterskor och arbetsterapeuter inom kommunens särskilda boenden under en och samma organisation. På så vis kan vi skapa bättre förutsättningar, jämlik vård och värna om Örebro kommuns hälso- och sjukvårdsresurser. För dig som sjuksköterska innebär det även att du får en chef som i grunden är legitimerad och därmed är väl insatt i de frågor du står inför i arbetet.

Läs mer om hur det är att jobba inom Örebro kommun och vård och omsorg på orebro.se/jobb/socialtarbete!

Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt och tycker om att ha egna ansvarsområden. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som sjuksköterska inom kommunal verksamhet
• erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv svikt
• erfarenhet av arbete med vård av personer inom BPSD

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-2

Arbetstid: dag, kväll, helg

Övrig information 
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Förskollärare till Wadköpings förskola

Förskollärare
Läs mer Apr 25
Vi söker en engagerad förskollärare som vill skapa bästa möjliga förutsättningar till att erbjuda barnen på Wadköpings förskola trygg omsorg, utveckling och lärande. Vi väljer att se barn som kompetenta, nyfikna och förväntansfulla individer som tillsammans med andra utforskar och försöker förstå omvärlden. Välkommen att bli en av oss!

Om tjänsten

Välkommen till förskolan Wadköping! Som förskollärare hos oss erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas i din profession. Du omges av engagerade och stöttande kollegor som värnar om barnens bästa. Tillsammans med övriga i arbetslaget ansvarar du för barns utveckling och lärande, både för det enskilda barnet och hela gruppen. 

Förskolan har två avdelningar och ligger i ett äldre vackert hus i Wadköping. På nedervåningen finns avdelningen Månen för de yngsta och på övervåningen Solen för de äldre barnen.

Vi arbetar utforskande och projektinriktat med ett övergripande tema för hela förskolan. Arbete på avdelning där du möter barn och föräldrar på ett medvetet sätt för att de skall känna sig trygga. Vi söker dig som är medveten och reflekterande som kan sätta ord på praktiken och vill arbeta med att se hela förskolan och alla barn och vuxna som en helhet. Du vill arbeta i en verksamhet med ett Reggio Emilia-inspirerat arbetssätt där barnets bästa alltid är utgångspunkten. Vi jobbar även kontinuerligt med lärmiljön som vi ser som den tredje pedagogen. Miljön ska vara utforskande, undersökande och vi vill erbjuda barnen en mångfald av olika material. I miljön ska barnen kunna göra sina val och bli självständiga och vi strävar efter att de ska följa ”påbörja – genomföra – avsluta”. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• medverka till att varje barn och gruppen får sina behov tillgodosedda och hjälper de barn som behöver stöd i sin utveckling
• medverka till att erbjuda en god lärmiljö och att arbetet i barngruppen genomför så att barnen ges förutsättningar för utveckling, lek och lärande
• fortlöpande föra samtal med barnets vårdnadshavare om barnets trivsel, utveckling och lärande
• tillsammans med övrig personal planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet
• tillsammans med personalen i arbetslaget arbeta för att barns inflytande, delaktighet och eget ansvar
• känna till och följa gällande läroplan, lagar, policys och rutiner 

Om arbetsplatsen
Förskolorna Öster 1 är förskolorna Fridensberg, Junibacken och Wadköping. Förskolorna är placerade på Öster i Örebro. Området präglas av stadsbebyggelse och är nära stadsparken och staden. Vi har fokus på barns lärande och använder reflektion, dokumentation och projekt för att synliggöra det för barn, föräldrar, pedagoger och samhället. 

De tre förskolorna har ett gemensamt tema "barns relationer”. Utifrån temat möts vi regelbundet alla på enheten och har lärgrupper mellan förskolorna.
Vi är övningsförskola.
Varje förskola har en utvecklingsledare och personalen möts i lär- och tvärgrupper utifrån våra utmaningar och utvecklingsområden.

Du kan läsa mer om vår förskola på orebro.se/wadköping!

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Läs mer om hur det är att arbeta som förskollärare i Örebro på orebro.se/jobb/forskollarare!

Kvalifikationer
Som förskollärare hos oss är det viktigt att du är trygg och stabil samt har en god förståelse för hur andra människor tar till sig kunskap utifrån olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi ser att du har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändringar. Du arbetar bra med andra människor och kan lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med barn, vårdnadshavare och övrig personal, samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• legitimerad förskollärare, alternativt inneha behörighetsgivande examen som berättigar till legitimation 

Meriterande

• erfarenhet av arbete som förskollärare
• kunskap om/erfarenhet av ett Reggio Emilia-inspirerat förhållningssätt 
• erfarenhet av ett projektinriktat arbetssätt
• erfarenhet kring språkutvecklande arbetssätt
• utbildning i eller erfarenhet av utomhuspedagogik

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: fr.o.m. 18 augusti, t.o.m. 19 juni 2026 enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Förskollärarlegitimation ska bifogas i ansökan tillsammans med behörighetsförteckning, alternativt examensbevis som berättigar dig till en legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 maj. Urval och intervjuer sker löpande!

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu