Örebro: Miljökonsult förorenade områden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljökonsult förorenade områden i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-12 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


Vi söker dig som vill vara en del av AFRY´s spännande framtid. Brinner du för att lösa miljöutmaningar och bidra till framtidens samhälle? Vill du vara med och ta lead på teknisk utveckling där miljö, hållbarhet och digitala lösningar samspelar? Då finns möjligheterna för att göra detta tillsammans med andra #teamplayers inom AFRY's affärsområde Environment.
Inom affärsområde Environment erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom förorenade områden, miljö & hållbarhet. I Västerås och Örebro har AFRY i dagsläget en gemensam miljösektion som arbetar med anmälnings- och tillståndsärenden, miljö-, natur- vatten- och kulturmiljöutredningar, miljökonsekvensbeskrivningar, miljötekniska markundersökningar, miljökontroller, riskbedömningar, hållbarhet, revision och miljöledning. Våra kunder finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn.
I rollen som miljökonsult kommer du arbeta med projekt- och fältarbeten samt löpande kontakt med kunder och tillsynsmyndigheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar som ingår i rollen som miljökonsult inom förorenade områden är att:
Tillsammans med uppdragsledare planera och utföra miljötekniska markundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Genomföra fältarbeten, både inom mark, vatten och sediment
Agera miljöstöd och genomföra miljökontroller i åtgärdsskedet
Delta i bygg- och projektmöten, både internt och externt
Rapportskrivning samt framtagande av anmälningsärenden till tillsynsmyndighet



Då stor del av arbetsuppgifterna sker i form av fältarbete utomhus ser vi att du gillar att vara utomhus och kombinera praktiskt arbete med teoretiskt. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med erfarna kollegor både lokalt och nationellt inom området för att bidra till att skapa hållbara lösningar för miljön.
Inom AFRY finns möjlighet att bidra och driva teknikutvecklingen nationellt inom våra olika teknikområden där förorenade områden har ett eget teknikområde med kopplingar till universitet och forskning. Flera av våra erfarna konsulter har forskarbakgrund och har pågående samarbeten tillsammans med högskolor och universitet.
På AFRY är du en del av en helhetslösning och du får möjlighet att utveckla din teknikkompetens inom en stor variation av branscher.




Kravspecifikation


På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra.
För att lyckas bra och trivas i din roll som miljökonsult söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning, antingen YH eller en akademisk naturvetenskaplig/teknisk utbildning med avlagd examen inom miljöområdet eller motsvarande
Mycket god samarbetsförmåga och intresse av att lära av andra samt att bidra med din erfarenhet
Några års erfarenhet (>2 år) inom förorenade områden
Ett analytiskt och strategiskt tankesätt med god förmåga att se möjligheter och lösningar som adderar värde till våra kunder
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Gillar att vara ute i fält
B-körkort



Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av fältarbete och arbete utifrån vår miljölagstiftning. Det är meriterande, men inte ett krav, om du har:
Erfarenhet av provtagning av jord samt grund- och ytvatten eller SGFs certifieringskurser.
Erfarenhet inom t.ex. industri- eller infrastruktursektorn, alternativt tillsynsfrågor mot förorenade områden från kommunal sektor.





Ytterligare information


Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. På AFRY jobbar vi aktivt för en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande.
Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 12 augusti 2024. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi reserverar oss dock för att det kan ta lite längre tid för oss att svara med tanke på semestertider.
Kontaktperson för frågor
Ulrika Burman, Regionchef Environment Mid-East
010 505 45 27
ulrika.burman@afry.com


Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör.

Arbetsmiljösamordnare

Läs mer Sep 10
Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö. 
 
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverka hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt. 
 
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker, utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.  
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Pontus Dahlén 073-337 20 66 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

EHS Engineer

Läs mer Sep 10
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Arbetsmiljöadministratör till Telia Field Operations

Läs mer Aug 12
Om oss
Telia Field Operations (TFO) är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet.

Vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. Vi arbetar även med fiberbyggnation, nätsäkerhetsarbete, fältanalyser, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m.
Vi finns idag i Örebro, Trollhättan, Sundsvall, Luleå, Gotland, Stockholm, Kalmar och Skåne. Vi är idag ca 60 medarbetare varav ett 40-tal är tekniker. Genom denna annons söker vi en vass administratör med arbetsmiljöinriktning till vårt team Operational Support som utöver denna roll består av två produktionsplanerare, en administratör, en dokumentatör och en ledare/ekonom. Vi är ett 10-tal TFO:are på Telia-kontoret i centrala Örebro.

Beskrivning / Arbetsuppgifter
- Bistå med arbetsmiljöaspekt vid upprättande av arbetsrutiner/instruktioner/policys och vid riskbedömningar av nya projekt
- Lagbevakning kring arbetsmiljöfrågor
- Driva utredning och upprätta rutiner utifrån nyuppkomna lagkrav
- Drivande i TFO:s elsäkerhetsarbete och egenkontrollprogram
- Stötta Telia Infra kring arbetsmiljörelaterade frågor kopplat till deras avtal med underentreprenörer
- Kontakt med Telias underentreprenörer och vara behjälplig kring uppfyllande av Telias arbetsmiljökrav. 
- Hålla arbetsmiljökommittémöten med Telias underentreprenörer
- Administrera och publicera artiklar i vår medarbetarportal
- Samordna, analysera och driva arbetet med rapporterade tillbud, riskobservationer och olycksfall i IA-systemet
- Driva Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) tillsammans med ledningsgruppen
Administrera ”mini-undersökningar” kring exempelvis nattarbete och användande av säkerhetsutrustning
- Fältbesök i egenskap att kontrollera arbetsmiljön
- Sammanställa arbetsmiljöstatistik

Vem är du?
Som person är du strukturerad, vetgirig, lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Vi verkar i en föränderlig organisation så vi behöver hjälpa varandra inom verksamheten och emellanåt anpassa oss och våra arbetsuppgifter till aktuell situation och "hugga i där det behövs".

Du kan hantera och förstå stora textmängder, är noggrann, kvalitetsmedveten och engagerad i dina arbetsuppgifter. Social, kommunikativ och serviceinriktad är ytterligare personliga egenskaper som kommer vara till stor nytta för att lyckas i rollen.

Du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva och utveckla arbetet framåt samt sprida och säkerställa att rutiner efterlevs.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande
- Intresse för / erfarenhet av arbetsmiljöarbete - Störst fokus för denna tjänst är inom fysisk arbetsmiljö i fältverksamhet (såsom avfall, elsäkerhet, kemikalier, buller, vibration)



Krav
- God datorvana (är van vid att arbeta i olika IT-system och Officepaketet (främst Excel))
- En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen!

Intresserad?
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

Ansök nu

SHEQ ingenjör

Läs mer Aug 22
Nu söker vi en SHEQ-ingenjör till vår verksamhet i Örebro!
Vill du arbeta med säkerhetsrelaterade processer och arbetsuppgifter i Sveriges största bolag inom tågunderhåll? Euromaint i Örebro söker nu en SHEQ ingenjör som kommer ha det övergripande ansvaret för frågor som berör kvalitet, arbetsmiljö, yttre miljö och trafiksäkerhet inom affärsenheten.


Beskrivning av rollenBefattningen innebär att aktivt samarbeta med produktions- och underhållscheferna för att stötta, utbilda och samordna HSE/QS-frågor inom affärsenheten. Befattningen innebär även ett nära samarbete med Euromaint Rails centrala HSE och QS funktioner. I rollen ingår det formella ansvaret att vara ”Föreståndare för brandfarlig vara” samt ”Brandskyddsansvarig” för affärsenheten. Rollen ingår i affärsenhetens ledningsgrupp. Du kommer b.la. att:
Stötta och koordinera säkerhetsstyrningsarbetet inom affärsenheten och arbetsmiljöarbetet (t ex revisioner, avvikelsehantering och riskanalyser).
Analysera kvalitetsavvikelser och driva/stötta affärsenhetens säkerhetsstyrningsmöten.
Säkerställa god kunskap inom affärsenheten avseende krav och processer för trafiksäkerhet, arbetsmiljö, miljö och kvalitet.
Framtagning, uppföljning och genomförande av internrevisioner och säkerhetsstyrningsmöten samt planering av skyddsronder.
Planera och genomföra Nödlägesövningar tillsammans med interna och externa intressenter.
Uppföljning av avvikelsehantering för att säkerställa effektiv hantering och analys av avvikelsestatistik för identifiering av proaktiva åtgärder.
Vara kontaktperson mot myndigheter, vilket även inkluderar framtagning och sammanställning av årsrapporter inom yttre och inre miljö.
Regelbundet kontrollera förändringar i Euromaint Rail verksamhetsledningssystem och uppmärksamma chefer inom affärsenheten på förändringar som berör deras område.

Din profilVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet, samt har minst tre års praktiskt relevant erfarenhet. Du har god kunskap om kvalitets- miljö- och arbetsledningssystem (ISO 9001 och 14001) inom en producerande verksamhet. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsledningssystem samt tillse att systemen uppfyller aktuella standarder, lagkrav och kundkrav.
Vi ser vidare att du har erfarenhet av verksamhet i förändring samt att driva projekt. Vana att arbeta i internationell verksamhet och genomföra möten och skriftlig konversation på engelska och svenska.
Som person är du noggrann och har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du kan hantera oväntade situationer och göra tydliga prioriteringar utifrån kvalité och säkerhet. Du är en duktig kommunikatör som är trygg i din roll som främjar en förtroendeskapande arbetsmiljö. Du räds inte att ta för dig, har lätt att anpassa dig till nya situationer och har förmågan att arbeta med flera olika typer av uppgifter i din roll. Du är även nyfiken, har ett gott självledarskap och ser ständig inlärning som en del av din personliga och professionella utveckling.


Övrig information Placering: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sista ansökningsdag är den 8 september.
Visst låter det spännande? Vänta inte med din ansökan då vi rekryterar löpande.

Om EuroMaintEuromaint är Sveriges ledande leverantör av underhållstjänster för spårburna fordon. Vårt nätverk av verkstäder finns där du behöver dem, från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi underhåller alla typer av spårburna fordon, från passagerarfordon som intercity- och regionaltåg, tunnelbanetåg och spårvagnar, till lok, vagnar och arbetsmaskiner. Euromaint har över 1 000 anställda och en omsättning på mer än 1,5 miljarder SEK. Sedan 2019 ägs Euromaint av CAF, en spansk leverantör av mobilitetslösningar.

Ansök nu

Environmental Health and Safety Engineer, to Stoneridge in Örebro

Läs mer Aug 2
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AFRY AB .

Kvalitetstekniker

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Sep 5
Kvalitetstekniker


Örebro, Sverige
Heltid
Avdelning: Quality Assurance, Test and Validation
Contract Type: Permanent





Företagsbeskrivning


AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Vi arbetar dagligen med en omställning mot ett mer hållbart samhälle.


Vi är 19 000 hängivna personer med olika erfarenheter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.




Om rollen


Vi söker nu en tekniker med erfarenhet inom området kvalitet och inköp samt leverantörsutveckling mot främst klassisk tillverkningsindustri såsom svarvning/fräsning/ gjutning inklusive ytbehandlingsteknik.
Som Kvalitetstekniker hos oss kommer du bland annat få arbeta med:
Kvalitetssäkring av inköpta artiklar, material och delsystem inom olika varugrupper.
Ansvar för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar.
Delta i och skapa inköpsberedningar.
Genomföra revisioner av leverantörer och produkter på plats hos leverantörer.
Övervakning av leverantörernas kvalitetsprestanda samt driva korrigerande åtgärder för de leverantörer som inte når målen.
Hantering av reklamationer för material som inte uppfyller specifikation samt granskning av leverantörernas reklamationssvar.

Du utgår från vårt kontor i Örebro och resor i tjänsten kommer att förekomma.




Kravspecifikation


För tjänsten krävs relevant utbildning på högskole-/universitetsnivå samt minst 3 års tidigare erfarenhet som Kvalitetstekniker/liknande roll.
Rollen kräver kunskaper inom klassiska kvalitetsverktyg där erfarenhet av LEAN/Six Sigma är meriterande. Vidare behöver du ha goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.




Ytterligare information


Hos oss får du möjlighet att ta del av:
28 dagars semester samt ledigt dagen före julafton
Individuell kompetensutvecklingsplan inom ditt spetsområde
Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal
Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal: Benify, Advantage You, Club AFRY, Friskvårdsbidrag 3000 SEK/år
Ett enormt nätverk av tekniska experter

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta sektionschef, Jonas Ahl, jonas.ahl@afry.com
Sista ansökningsdag är den 5/10.
Varmt välkommen med din ansökan, och trevlig sommar!
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Uppdragsledare / Teknikasnvariga inom Fastighetsautomation

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Sep 5
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
AFRY söker nu erfarna Uppdragsledare / Teknikansvariga inom fastighetsautomation.
Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning.
Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.
I rollen som Uppdragsledare kommer du ansvara för att leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi. Dina huvudsakliga uppgifter och fokusområden är att samordna resurser och anbud inom AFRYs breda nätverk med kompetenser inom fastighetsautomation i hela landet samt leda och utföra uppdrag.

Som Uppdragsledare och konsult inom fastighetsautomation har du en central roll i att säkerställa att projektet löper smidigt från början till slut. Du ansvarar för att koordinera olika aspekter av projektet, inklusive besiktningar, installationssamordning och tekniskt ansvar. Som Uppdragsledare är du beställarens sakkunniga ombud och ser till att alla delar av projektet uppfyller kraven och följer lagar och regler. Dessutom är du en rådgivande konsult för kunder när det gäller energiuppföljning inom fastighetsautomation. Din expertis är avgörande för att optimera energieffektiviteten och säkerställa att fastighetssystemen fungerar korrekt.
Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen.


Kravspecifikation
Du har minst 8 års erfarenhet av självständigt arbete inom fastighetsautomation. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen.
Du arbetar idag självständigt med projektering och uppdragsledning som konsult eller med arbetsledning som entreprenör. Entreprenadbesiktningar är något du är trygg med att utföra. AFRY söker dig som med ditt specialistkunnande, vill dela med dig till kunder och kollegor för att öka värdet av det vi levererar.
Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS samt erfarenhet av ritningsprogram. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten.


Ytterligare information
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Läs mer om Club AFRY här. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.


Sista ansökningsdag 2024-11-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Stockholm, Västerås, Örebro och Karlstad
Marcelo da Silva, Section Manager HVAC BMS
marcelo.dasilva@afry.com

Örebro
Stephan Heurlin, BMS Consultant
stephan.heurlin@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Handläggande konsult / projektör inom fastighetsautomation

Styr- och reglertekniker
Läs mer Sep 4
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
AFRY söker nu erfarna handläggande konsulter / projektörer inom fastighetsautomation
Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. I tjänsten ingår att arbeta med allt från tidiga skeden till kalkyler, projektering och ritningar samt att ta fram teknisk dokumentation och handlingar.
Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.
I rollen som handläggande konstruktör kommer du arbeta självständigt med fastighetsautomation. Du kommer delta på projekteringsmöten, vara delaktig i samordning med andra konsulter samt tillsammans med kollegor ta fram tekniska lösningar. Planering av din egna tid och god kommunikation ses som viktiga egenskaper.

I rollen som handläggande konstruktör kommer du ansvara för att leda uppdrag inom din disciplin vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tider och ekonomi. Du tar ansvar för leveranser och ser till att framdriften i uppdragen motsvarar planeringen.
Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen.
Kravspecifikation
Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete inom fastighetsautomation. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen.
Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS, entreprenadbesiktning samt kunskap inom relevanta ritningsprogram. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten.
Ytterligare information
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Läs mer om Club AFRY här. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.
Sista ansökningsdag 2024-11-30. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Stockholm, Västerås, Örebro och Karlstad
Marcelo da Silva, Section Manager HVAC BMS
marcelo.dasilva@afry.com

Örebro
Stephan Heurlin, BMS Consultant
stephan.heurlin@afry.com

Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 12
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vi är samhällsbyggare som älskar att driva projekt. I Örebro är vi idag drygt 100 drivna konsulter som arbetar med projekt- och byggledning samt projektering. I vårt arbete leder vi bygg- och anläggningsprojekt med hela AFRYs (tidigare ÅF och Pöyry) kompetens i ryggen.
Project Management levererar projekt- och byggledningstjänster inom infrastruktur, energi och industri. Vi leder projekt genom hela processen, från projektutveckling till planeringsskedet, genom byggnadsfasen och vidare till driftskedet. Våra kunder finns såväl i offentlig sektor som i det privata näringslivet och finns inom statliga verk, kommuner, industri, energibolag och andra privata företag.
AFRYs mål är att accelerera omställningen till ett hållbart samhälle och vi brinner för samhällsutveckling. Vi arbetar med den industriella omvandlingen till förnyelsebar energi och ett hållbart samhälle. Som projektledare hjälper vi svensk industri att planera och utveckla fossilfria stålverk i norra Sverige, bygga framtidens batterifabriker samt förnyelsebar energi i form av vindkraftverk och solenergiparker. Vi arbetar självklart med de stora infrastrukturprojekten såväl som mindre stadsutvecklingsprojekt i kommuner. Vi vill nu förstärka oss inom dessa områden!
Om jobbet I rollen som projektledare ansvarar du för att leda, driva och följa upp projekt hos kund. Rollen kan variera inom infrastruktur, industri eller energi inom enskilda projekt till större långsiktigt multidisciplinära projekt, med nytänkande helhetslösningar. Hos oss får du följa projekten från projektutveckling till byggnation och uppföljning. Arbetet innebär stor frihet och stort ansvar tillsammans med kunniga kollegor. Du styr det gemensamma arbetet i samarbete med beställaren och projektgruppen mot projektets övergripande mål. Du rapporterar i projektet till beställaren samt eventuell styrgrupp.
AFRY Project Management i Örebro samarbetar bl.a. i team och kompetensutvecklar varandra genom ömsesidigt utbyte. Med hållbara lösningar i fokus och genom vårt arbetssätt utmanar vi traditionella idéer och att tänka utanför ramarna. Vi strävar efter att öka kvalitén och värdet för våra kunder och att göra skillnad för vårt samhälle och branschen i stort


Kravspecifikation
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga! Vi tror att du har väl utvecklade ledaregenskaper tillsammans med en affärsorienterad ledarstil och god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse av att utveckla såväl människor som projekt och att bidra med din erfarenhet till vår verksamhet.
Det finns ett stort behov av vår kompetens, inom exploatering och stadsutveckling men också inom omställningen till förnyelsebar industri och energi. Vi behöver därför rekrytera och förstärka oss inom dessa områden.
Du har minst 10 års erfarenhet av projektledning inom samhällsbyggnad, bygg och anläggning eller motsvarande inom industri- eller energibranschen och har arbetat minst 5 år som konsult. Vi tror att du har en bakgrund som beställare, konsult eller entreprenör.
Din utbildning består av högskole- eller civilingenjörsexamen med relevant inriktning.
Som person drivs du av personlig utveckling, är engagerad i ditt arbete och gillar att samarbeta för att nå bästa resultat. Du är social och naturligt affärs- och kundfokuserad och ser möjligheter att göra affärer inom området.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projekt från den offentliga sektorn ex. statliga verk, samt kommuner.
Svenska språket måste kunna hanteras flytande i tal och skrift (Swedish language must be handled fluently in speaking and writing).
Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-09-02. På grund av semestertider kan svar dröja längre än vanligt.


Kontaktperson för frågor:
Gad Regius, Section Manager
gad.regius@afry.com


Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Uppdragsledare / Teknikasnvariga inom Fastighetsautomation

Manager
Läs mer Aug 28
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
AFRY söker nu erfarna Uppdragsledare / Teknikansvariga inom fastighetsautomation.
Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat fastigheter, industri, skolor och sjukhus. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning.
Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter.
I rollen som Uppdragsledare kommer du ansvara för att leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi. Dina huvudsakliga uppgifter och fokusområden är att samordna resurser och anbud inom AFRYs breda nätverk med kompetenser inom fastighetsautomation i hela landet samt leda och utföra uppdrag.

Som Uppdragsledare och konsult inom fastighetsautomation har du en central roll i att säkerställa att projektet löper smidigt från början till slut. Du ansvarar för att koordinera olika aspekter av projektet, inklusive besiktningar, installationssamordning och tekniskt ansvar. Som Uppdragsledare är du beställarens sakkunniga ombud och ser till att alla delar av projektet uppfyller kraven och följer lagar och regler. Dessutom är du en rådgivande konsult för kunder när det gäller energiuppföljning inom fastighetsautomation. Din expertis är avgörande för att optimera energieffektiviteten och säkerställa att fastighetssystemen fungerar korrekt.
Hos oss finns både juniora och seniora kollegor, som stöttar varandra i uppdragen.




Kravspecifikation


Du har minst 8 års erfarenhet av självständigt arbete inom fastighetsautomation. Under dina år inom yrket har du lärt känna relevanta aktörer och skapat långvariga relationer. Du har en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet från branschen.
Du arbetar idag självständigt med projektering och uppdragsledning som konsult eller med arbetsledning som entreprenör. Entreprenadbesiktningar är något du är trygg med att utföra. AFRY söker dig som med ditt specialistkunnande, vill dela med dig till kunder och kollegor för att öka värdet av det vi levererar.
Några egenskaper som är meriterande är bland annat en bakgrund inom VVS samt erfarenhet av ritningsprogram. Eventuellt har du även med dig erfarenhet av samordnad funktionsprovning.
Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov.
I denna rekrytering lägger vi särskild stor vikt vid dina personliga kompetenser, vi söker dig som är kundfokuserad, har god problemlösningsförmåga, är affärsmässig och en teamplayer. Du identifierar möjligheter och löser problem med kreativitet och kommunikation både internt och hos kunden, med förmågan att bedöma genomförbarheten i entreprenadskedet. Att lyssna, förstå och arbeta för att uppfylla kundens behov samt våga föreslå alternativa lösningar när det behövs, med insikt i vår kunds affär eller uppdrag är viktigt för dig. Oavsett roll i uppdraget, ställer du tid och kostnad i relation till arvode, identifierar möjligheter för en gynnsam affär, tar mod till att diskutera ekonomi med kunder och gör realistiska kalkyler baserat på förfrågningsunderlag. Rollen kräver starkt samarbete och tekniskt integrerande av system utifrån information från olika discipliner och beställarens önskemål. Det innebär också samarbete med leverantörer, förståelse för olika fabrikat samt ofta att upprätta gränsdragningslistor mellan teknikdiscipliner och leda möten.




Ytterligare information


Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Läs mer om Club AFRY här. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.


Sista ansökningsdag 2024-08-31. På grund av semestertider kan återkoppling på din ansökan ta längre tid än vanligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson för frågor:
Stockholm, Västerås, Örebro och Karlstad
Marcelo da Silva, Section Manager HVAC BMS
marcelo.dasilva@afry.com

Örebro
Stephan Heurlin, BMS Consultant
stephan.heurlin@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu