Örebro: Miljökonsult förorenade områden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljökonsult förorenade områden i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-12 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


Vi söker dig som vill vara en del av AFRY´s spännande framtid. Brinner du för att lösa miljöutmaningar och bidra till framtidens samhälle? Vill du vara med och ta lead på teknisk utveckling där miljö, hållbarhet och digitala lösningar samspelar? Då finns möjligheterna för att göra detta tillsammans med andra #teamplayers inom AFRY's affärsområde Environment.
Inom affärsområde Environment erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom förorenade områden, miljö & hållbarhet. I Västerås och Örebro har AFRY i dagsläget en gemensam miljösektion som arbetar med anmälnings- och tillståndsärenden, miljö-, natur- vatten- och kulturmiljöutredningar, miljökonsekvensbeskrivningar, miljötekniska markundersökningar, miljökontroller, riskbedömningar, hållbarhet, revision och miljöledning. Våra kunder finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn.
I rollen som miljökonsult kommer du arbeta med projekt- och fältarbeten samt löpande kontakt med kunder och tillsynsmyndigheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar som ingår i rollen som miljökonsult inom förorenade områden är att:
Tillsammans med uppdragsledare planera och utföra miljötekniska markundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Genomföra fältarbeten, både inom mark, vatten och sediment
Agera miljöstöd och genomföra miljökontroller i åtgärdsskedet
Delta i bygg- och projektmöten, både internt och externt
Rapportskrivning samt framtagande av anmälningsärenden till tillsynsmyndighet



Då stor del av arbetsuppgifterna sker i form av fältarbete utomhus ser vi att du gillar att vara utomhus och kombinera praktiskt arbete med teoretiskt. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med erfarna kollegor både lokalt och nationellt inom området för att bidra till att skapa hållbara lösningar för miljön.
Inom AFRY finns möjlighet att bidra och driva teknikutvecklingen nationellt inom våra olika teknikområden där förorenade områden har ett eget teknikområde med kopplingar till universitet och forskning. Flera av våra erfarna konsulter har forskarbakgrund och har pågående samarbeten tillsammans med högskolor och universitet.
På AFRY är du en del av en helhetslösning och du får möjlighet att utveckla din teknikkompetens inom en stor variation av branscher.




Kravspecifikation


På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra.
För att lyckas bra och trivas i din roll som miljökonsult söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning, antingen YH eller en akademisk naturvetenskaplig/teknisk utbildning med avlagd examen inom miljöområdet eller motsvarande
Mycket god samarbetsförmåga och intresse av att lära av andra samt att bidra med din erfarenhet
Några års erfarenhet (>2 år) inom förorenade områden
Ett analytiskt och strategiskt tankesätt med god förmåga att se möjligheter och lösningar som adderar värde till våra kunder
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Gillar att vara ute i fält
B-körkort



Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av fältarbete och arbete utifrån vår miljölagstiftning. Det är meriterande, men inte ett krav, om du har:
Erfarenhet av provtagning av jord samt grund- och ytvatten eller SGFs certifieringskurser.
Erfarenhet inom t.ex. industri- eller infrastruktursektorn, alternativt tillsynsfrågor mot förorenade områden från kommunal sektor.





Ytterligare information


Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. På AFRY jobbar vi aktivt för en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande.
Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 12 augusti 2024. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi reserverar oss dock för att det kan ta lite längre tid för oss att svara med tanke på semestertider.
Kontaktperson för frågor
Ulrika Burman, Regionchef Environment Mid-East
010 505 45 27
ulrika.burman@afry.com


Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsmiljöingenjör.

SHEQ-ansvarig till Drillcon

Läs mer Jan 27
Drillcon är en ledande leverantör av specialiserade borrningstjänster för både gruv- och byggindustrin med huvudkontor i Örebro och dotterbolag i Europa och Sydamerika.

Med över 60 års erfarenhet på marknaden har Drillcon etablerat sig som en långsiktig partner för både stora och små projekt och är kända för sin förmåga att leverera högkvalitativa och effektiva borrlösningar i komplexa och krävande miljöer.

Nu söker Drillcon AB, en SHEQ (Safety, Health, Environmental, Quality)-ansvarig med placering i Örebro. Detta är en central funktion inom bolaget där du naturligt växlar mellan strategiska frågor och praktiskt arbete ute hos kund. Det här är en tjänst för dig som vill vara involverad i hela spektrumet av SHEQ-frågor – från övergripande strategier, utveckla processer och rutiner till konkreta insatser ute på arbetsplatserna.

Patrik Rylander, vd och koncernchef på Drillcon AB, berättar om rollen och vad som krävs för att lyckas.

– Vi söker en person som har ett strategiskt tänk och har ett operativt driv. Någon som älskar att vara med där det händer, som är engagerad och förstår våra kunders och medarbetares behov och utifrån detta, kontinuerligt och pragmatiskt utveckla arbetet med SHEQ.

En självklar kontaktperson

Arbetsdagarna är varierande. Ena dagen deltar du i ett kundmöte och diskuterar säkerhetsrutiner eller arbetsmiljö för ett pågående projekt, nästa dag driver du interna förbättringsprocesser kopplat till ISO eller hållbarhet (CSRD). Gemensamt för allt du gör är att du bygger relationer, skapar förtroende och bidrar till att hålla SHEQ-frågor högst på agendan med kunder samt skapar ett engagemang hos medarbetare.

Rollen kräver en balans mellan att förstå helheten och samtidigt vara uppmärksam på detaljer. Du kommer att ha ett stort inflytande på säkerhets-, hållbarhet- och kvalitetsarbetet, där din förmåga att fatta beslut som driver olika processer framåt, kommer att vara avgörande. Drillcon söker en person som både är analytisk och kommunikativ, någon som har förmågan att sätta sig in i olika frågor inom arbetsmiljö, säkerhet, kvalité eller hållbarhet.

– Vi söker en person som är redo att ta en aktiv och drivande roll i SHEQ-arbetet så att Drillcon kan försvara sin i särklass starka position inom SHEQ. Du är en ledare som inte tvekar att ta initiativ och samtidigt ha en drivkraft att utveckla för förändring på alla nivåer i verksamheten.

Är det här den perfekta tjänsten för dig? Ansök redan idag och ta första steget mot att bli en del av teamet på Drillcon!

Exempel på arbetsuppgifter:

- Driva utveckling av SHEQ-rutiner och processer på både operativ och strategisk nivå.
- Driva och utveckla företagets CSRD-process, miljöarbete inklusive samordna hållbarhetsrapportering.
- Ansvara, samordna, delta och genomföra interna revisioner.
- Driva och utveckla företagets säkerhetskultur med processer och rutiner genom att involvera och inspirera medarbetare.
- Samordna, stödja och följa upp skyddsronder utförda av arbetsledare
- Genomföra två skyddsombudsmöten per och sammankallande till Drillcon arbetsmiljökommitté.
- Initiera riskbedömningar och driva processen tillsammans med chefer och skyddsombud.
- Samordna och skicka ut månatlig SHEQ-rapport till medarbetare.
- Hålla internutbildningar för arbetsledare och personal inom SHEQ.
- Samordna och sköta rapportering kopplat till SHEQ-frågor och följa lagändringar.
- Delta i kundmöten och säkerställa att Drillcon och kundens säkerhetskrav uppfylls.

Samtliga bolag inom Drillcon är certifierade enligt ISO 9001 och 45001.

Vi ser gärna att du som söker är eller har:

- Ingenjör eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet inom SHEQ (till exempel arbetsmiljö, säkerhet, miljö, hållbarhet eller kvalitet).
- Erfarenhet av SHEQ-arbete inom industri, bygg eller gruvsektorn.
- God förståelse för lagstiftning och regler inom arbetsmiljö, hälsa, säkerhet, och miljö.
- Goda erfarenheter att genomföra riskbedömningar tillsammans med personalen.
- Erfarenhet av att hålla interna utbildningar och säkerställa kompetensutveckling inom området SHEQ för medarbetare.
- Erfarenhet av att leda och driva förändringsprocesser i säkerhets- och kvalitetsarbete.
- Erfarenhet av rapportering och dokumentation av säkerhetsarbetet och avvikelser.
- Erfarenhet av att delta i revisioner (både interna och externa) samt hållbarhetsfrågor.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- B-körkort.

Information och ansökan

I den här rekryteringen har Drillcon AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Tobias Björk

- tobias.bjork@axoconsulting.se
- 070-97 75 100

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Regional EHS Manager

Läs mer Dec 19
The EHS Regional Manager provides leadership to drive an environmental and safety focused culture across the region.
This individual collaborates in close partnership with the Director of Operations- Europe, and the Global EHS Manager to implement EHS initiatives and improvement projects. In addition, this individual will own the Environmental and Health and Safety Management Systems and will ensure compliance with all applicable EHS regulations for all sites in the region.
This individual will report to the Director of Operations-Europe and will have responsibility for the EHS regional team.
Responsibilities:
· In partnership with Director of Operations- Europe, and the Global EHS manager establish the EHS strategy and targets for Europe.
· Manage and develop the EHS European team.
· Drive regional strategy to achieve zero injuries in the workplace.
· Provide input to the Global EHS Manager on key indicators to measure company’s EHS performance.
· Lead EHS activities for the local site.
· Monitor regional trends and incident reports to drive prioritization and quick resolution to safety incidents.
· Ensure compliance with applicable local, state, and federal EHS regulations across Europe.
· Drive the continuous improvement of the EHS management system by updating and developing EHS processes, procedures, and work instructions.
· Develop and standardize regional Environmental and Health and Safety Policies and Processes.
· In collaboration with Site Leadership, drive practices for the efficient use of energy and the reduction of carbon emissions.
· Provide EHS related training on an as needed basis.
Qualifications:
· 3-5 years of experience as an EHS manager in a manufacturing environment.
· Leader with proven track record of driving an EHS focused culture, and leading EHS personnel.
· Bachelor’s degree in EHS related area including but not limited to chemical or industrial engineering.
· English proficiency required.
Skills Required:
· Ability to gain extensive knowledge of site-specific EHS regulatory requirements.
· Experience mitigating risks related to warehouse operations.
· Experience leading implementation of ISO 14001, and ISO 45001.
· Experience on legal requirements for the handling of hazardous chemical materials, including handling and disposing of hazardous waste.
· Extensive experience on emergency preparation and response.
· Proficient in safety behavior-based observations.
· Practical experience with external audits and continuous improvement of the Environmental and Health and Safety Management Systems.
Travel Required: Yes, 20-25% (1 week per month).
Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
· Please apply with CV and personal letter, written in english
· Apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

EHS Engineer

Läs mer Nov 20
Stoneridge Electronics AB in Örebro is now looking for an experienced EHS Engineer with a strong business mindset.
At Stoneridge, we’re revolutionizing the automotive, commercial vehicle, agriculture, and off-highway industries. Our technologies are aligned with industry megatrends and are making vehicles intelligent, safer, and more efficient.
In this role you will work in close partnership with Operations, Focus Factory Leaders, and the Regional EHS Manager to implement both local and Global EHS initiatives.
This role will address local EHS related issues and improvement projects and ensure compliance with all applicable EHS regulations. The EHS Engineer supports the activities required to drive an environmental and safety focused culture across Stoneridge.
As a EHS Engineer, you will guide the organization in the work environment area. And you will be monitoring the legislation and regulations in the EHS area, and keep the organization informed of changes. You will be the contact person for the authorities on work environment issues.
We offer
A global atmosphere with colleagues all over the globe
Possibilities to grow and develop in a fast-growing, ever-changing environment.
Collective agreement (Teknikavtalet) with occupational pension (ITP), insurance packages e.g.
Wellness allowance

Responsibilities
Develop our systematic work environment management and environmental work both strategically and operationally and act as expert support in improvement work, both regarding legal requirements and internal guidelines and requirements.
Support to the plant's management team in matters relating to health, safety, and environment. Drive and coordinate all local EHS initiatives of incidents, near misses and risk observations.
Support the line organization in the daily Work environment and environmental work. And Provide EHS related training.
Collaborate with managers across the business to develop and improve the organization's work in the area.
Follow up and compile reports in the broad Work environment area.
Lead our Design-In-EHS process for the Plant and work closely together with our Advanced Manufacturing Engineering team during the development of new processes and equipment.
This role will be responsible for the EHS for sites in Örebro, Solna and Dundee, and work closely with Human resources, Quality, Production and other departments.
Organize and lead relevant audits within EHS like inspections and supervisory visits.

Qualifications
University degree in engineering within EHS or chemical engineering, or other relevant education
Minimum of 5 years’ experience from EHS work and responsibility, preferable within manufacturing and warehouse, also experiences working with chemical materials.
Experience and high knowledge about the Swedish Work environmental regulations
Experience of ISO 14001, and ISO 45001 and practical experiences from external audits and improvement work.
Excellent knowledge in both English and Swedish since you will be working in both languages daily.
Business travel is a part of the position, mainly within Sweden


Additional qualifications
· Experienced user of the IA system
· Experience of working in another Global matrix organization
· Experience delivering EHS training
· Experience from LEAN production
· Driving license is required.
Personal competencies
This role requires strong relationship building skills where you can communicate effectively and quickly build trust with different stakeholders.
To achieve the desired results, the ability to inspire and coach employees and the organization in the right direction is extremely important.
As a person, you are structured and enjoy collaborating both operationally and strategically.
About the employment
· Type of employment: Permanent position
· Scope: Full-time employment
· Salary: Monthly salary
· Location: Örebro
How to apply:
Please apply with CV and personal letter, written in english
Last date to apply is September 7, but apply already today, since we are working with an ongoing selection, the position might be filled before the advert expires.

Ansök nu

Examensarbete inom Säkerhetsarbete i Vindkraftsindustrin

Läs mer Sep 30
Titel: Examensarbete – Säkerhetsarbete för service och underhåll inom Vindkraft: Hur ligger man i framkant?
Plats: ES Power AB, Örebro
Beskrivning: Är du intresserad av att bidra till en säkrare arbetsmiljö i en av de mest expansiva och innovativa industrierna? Vi erbjuder ett spännande examensarbete där du/ni undersöker säkerhetsarbetet för företag inom service och underhåll av vindkraftverk. Du/ni får möjlighet att analysera hur företag, både stora och små, kan säkerställa att de ligger i framkant med sitt säkerhetsarbete och efterlever gällande lagar och regler.
Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka hur företag inom vindkraftsindustrin arbetar för att säkerställa en säker arbetsmiljö för sina servicetekniker och underhållspersonal. Du kommer att utforska vilka lagar och regler som styr säkerhetsarbetet, hur företag kan säkerställa att dessa efterlevs, samt hur man kan arbeta proaktivt för att alltid ligga steget före inom säkerhet och arbetsmiljöarbete.
Om ES Power: Vi producerar förnyelsebar energi främst genom vindkraft men är i en expansionsfas där vi driver och utvecklar projekt inom andra energislag och ny teknik som t.ex. solenergi och energilagring. ES Power tillhandahåller helhetslösningar för service och underhåll till andra ägare inom vindkraftsindustrin och därmed bidrar till ökad produktivitet.
Vi är ett energibolag som verkar för en hållbar utveckling av samhället och miljön. Vi skall stötta en klimatomställning där det ska var möjligt att leva på förnybar energi.
Områden att undersöka:
Vilka lagar, regler och standarder gäller för säkerhetsarbete inom vindkraftsindustrin (t.ex. Arbetsmiljölagen, ISO 45001)?
Hur kan företag implementera ett systematiskt arbetsmiljöarbete som säkerställer både säkerhet och effektivitet?
Hur säkerställer företag av olika storlek att de följer alla säkerhetsföreskrifter, och vilka utmaningar finns?
Vilka nya teknologier och metoder kan företag använda för att minska riskerna vid vindkraftverk?
Hur kan företag skapa en stark säkerhetskultur och ständigt förbättra sitt säkerhetsarbete?

Vi söker dig som:
Studerar arbetsmiljö, energi, teknik, juridik eller liknande område.
Har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och hållbar utveckling.
Är analytisk och vill undersöka hur säkerhetsarbete kan optimeras för företag inom energisektorn.

Vad vi erbjuder:
Tillgång till experter inom vindkraftsindustrin.
Stöd och handledning.
En möjlighet att bidra till säkrare arbetsmiljöer i en framtidsbransch.
Flexibilitet och frihet att påverka inriktningen på ditt arbete.

Ansökan: Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför du är intresserad av detta ämne till Anders@espower.se. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 november. Ange gärna dina specifika intressen inom säkerhetsarbetet och hur du ser att ditt examensarbete kan bidra till utvecklingen inom området.

Ansök nu

Arbetsmiljösamordnare

Läs mer Sep 10
Vill du bidra till Bästa arbetsplatsen, vara en del av att utveckla vårt samhälle i Örebro samt supportera verksamheten med din kompetens. Då har vi en rolig utmaning till dig inom funktionen arbetsmiljö. 
 
Våra byggprojekt har en utmanande arbetsmiljö pga många aspekter. Vår viktigaste prioritering är en säker arbetsmiljön därför är det arbetet alltid högst upp på agendan. Varje byggprojekt är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Vi söker därför en operativ samordnare som genom sin kompetens inom arbetsmiljö kan stötta våra projekt i arbetsmiljöarbetet. Det ger stora möjligheter för dig att delta och påverka hur vi planerar samt genomför produktionen på ett säkert och hållbart sätt. 
 
Arbetet är dynamiskt utifrån hela arbetsmiljöområdet med fokus på praktiska uppgifter exempelvis att planera APD, delta vid arbetsberedningar och skyddsronder, identifiera risker, utreda händelser, coacha och utbilda m.m.
För att lyckas i arbetet ska du gilla att vara ute på våra projekt i verksamheten. Du handlingskraftig och driven men mån om att förankra och samarbeta för att få med dig organisationen så vi tillsammans uppfyller rutiner och lagar. I en händelserik vardag innebär det också att du behöver vara lösningsorienterad och kunna prioritera då ditt arbete är svårt att planera långt i förhand. Grundläggande måste du kunna tolka lagar, diverse AFSar och noggrant hantera administration och rapportering. Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsmiljö är också en nödvändig förutsättning då du förväntas driva arbetsmiljöarbetet lokalt. Till din hjälp har du gott om stöd bl.a. ett nätverk av kollegor runt omkring i vår geografi. Du tillhör och rapporterar till arbetschef där ni båda är placerade på vårt kontor i Örebro.  
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vi arbetar med löpande tillsättning. 
Vid frågor vänligen kontakta Regional arbetsmiljösamordnare Pontus Dahlén 073-337 20 66 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från AFRY AB .

Automationsingenjör inom industri och Siemens-system

Automationstekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 4
Vårt automationsteam i Örebro är ett gäng teknikintresserade personer som arbetar med olika roller kopplat till industri, el och automation. Vi arbetar mot några av marknadens största kunder antingen i AFRYs regi eller direkt i våra kunders verksamheter. Våra kunder jobbar främst inom tillverkningsindustri samt försvarsindustri, där vi bidrar med specialistkunskap till deras projekt och leveranser. Uppdragen och projekten är främst lokala, samt ofta hos kunder som är återkommande. I vissa projekt följer du kundens standard och i vissa projekt sätter du standarden; din expertis är därför avgörande för våra kunders och AFRYs framgång.
Som Automationsingenjör hos oss får du arbeta med automation i alla dess faser; du ges möjlighet att jobba med en bred portfölj av projekt, bland annat inom försvars-, bas- och tillverkningsindustri. Rollen kan innebära utveckling av styrsystem i större och mindre projekt, till exempel uppgraderingar i befintliga system men även nykonstruktion av helt nya system. Du kommer även arbeta med?programmering, idrifttagning, system- och funktionsbeskrivningar och/eller projektledning inom automation beroende på intresse och erfarenhet.

Ansök nu

Mekanikingenjör

Elektromekaniker
Läs mer Jan 10
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle,
Om rollen
Söker du nya utmaningar och tycker det är kul att hitta innovativa lösningar till kluriga problem? Nu söker vi fler mekanikingenjörer som vill bli en del av vår växande verksamhet i Örebro!
Som konsult inom vårt dynamiska affärsområde för produktutveckling får du en unik möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens produkter och lösningar hos några av Sveriges mest framstående och spännande företag.
Hos oss är din roll inte bara att utveckla nya, banbrytande produkter - vi tror på en helhetsbild där vi stödjer produktägande företag genom hela produktlivscykeln. Det innebär att vi också hjälper våra kunder förvalta deras befintliga produkter, för att säkerställa deras konkurrenskraft och relevans i en ständigt föränderlig marknad.
Du kommer utgå från AFRY:s kontor i Örebro och/eller från kunds lokaler.
Kravspecifikation
Du som söker har:
En ingenjörsexamen inom mekanik eller liknande
Minst 3 års erfarenhet inom produktutveckling eller mekanisk konstruktion
Goda kunskaper i något CAD-verktyg, t.ex. Siemens NX, Solid Works eller Creo samt vana att arbeta med PLM-system
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Ytterligare information
Hos oss får du möjlighet att ta del av:
28 dagars semester samt ledigt dagen före julafton
Individuell kompetensutvecklingsplan inom ditt spetsområde
Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal
Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal: Benify
Friskvårdsbidrag 4500 kr/år
Ett enormt nätverk av tekniska experter

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gruppchef, Christina Skoog via: christina.skoog@afry.com
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 7/2.
Varmt välkommen med din ansökan!
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Produktionstekniker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Jan 10
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Vi arbetar dagligen med en omställning mot ett mer hållbart samhälle.


Vi är 19 000 hängivna personer med olika erfarenheter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Om rollen
Är du engagerad, har kompetens inom produktionsteknik och är kommunikativ? Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter nära produktion? Då har vi tjänsten för dig!
Vi söker just nu produktionstekniker till vår sektion inom Produktutveckling i Örebro där du kommer att arbeta med produktionsteknik hos våra kunder inom telekom-, fordons-, försvars-, tillverknings- och gruvindustrin.
Det är en bred roll där du blir en viktig länk mellan produktutveckling/konstruktion och produktion. Du kommer att arbeta med utveckling av produktionslayout, verktygsdesign, nyanskaffning av produktionsutrustning. Även introduktion av nya produkter, ritningskritik, beredning, maskinkapacitet, metodval och programmering.
Kravspecifikation
Vi ser att du som söker tjänsten har följande kvalifikationer:
Examen från en teknisk högskola eller motsvarande
Minst 3 års erfarenhet inom Produktiontsteknik
Kunskap inom CAD & ritningsläsning. Kunskap om kvalitetsstyrande dokumentation så som FMEA.
Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift
B-körkort

Du kommer att utgå från AFRY:s kontor i Örebro och/eller från kunds lokaler.
Ytterligare information
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 7/2-2025.


För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gruppchef Christina Skoog via: christina.skoog@afry.com
Varmt välkommen med din ansökan!
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Uppdragsledare inom El- och Telesystem

Planeringsingenjör, el-tele
Läs mer Dec 20
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.




Om rollen


Vi har mycket på gång hos oss och för att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi nu dig som vill arbeta som Uppdragsledare inom El- och Telesystem. Vi sysslar med uppdrag inom projektering av el- och teleinstallationer i olika typer av byggnader. Våra projekt återfinns främst inom ny- och ombyggnad av sjukhus, skolor, kontor samt andra offentliga och privata fastigheter.
I rollen som Uppdragsledare kommer du att ha möjlighet att driva utveckling och konstruktionen av el- och telekommunikationssystem. Du kommer att vara en viktig del av designprocessen, med en övergripande roll och tillsammans med kollegor skapa framtidens anläggningar.
Som Uppdragsledare inom el- och telesystem kommer du att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa tekniska utmaningar. Ditt engagemang och din förmåga att arbeta i team kommer att vara avgörande för att skapa en samarbetsmiljö där idéer och kunskap kan flöda fritt. Fältbesök kommer också att vara en del av ditt arbetsområde, där du kommer att utföra analyser av befintlig infrastruktur och identifiera eventuella förbättringsområden.
På våra kontor träffar du kollegor från både den egna sektionen med elkunskap, och från andra sektioner inom Buildings-discipliner som VVS, Energi, Brand, Styr, mm. Du kommer tillhöra en grupp som består av ett tiotal engagerade personer bestående av Projektörer, Besiktningsmän och Uppdragsledare inom el- och teleområdet som sitter i rymliga och trivsamma kontorslokaler i Örebro och Karlstad.




Kravspecifikation


För att passa in i en roll som Uppdragsledare behöver du ha ledaregenskaper och tycka om att arbeta med människor. Ha god förmåga att kommunicera, strukturera och samordna. Att ta ansvar gentemot kund och följa tidplaneringar och budgetar. I din roll är ditt teknikkunnande viktigt och vi önskar att du har lång erfarenhet som Uppdragsledare eller Elkonstruktör inom el- och teletekniken.
Vår projektering utförs huvudsakligen i CAD-program som Autocad och Revit men fler verktyg förekommer. Många av våra kunder är verksamma inom fastighetsbranschen och det är självklart en fördel om du varit verksam i liknande verksamheter men vi inser att man inte kan få allt på listan så även om du inte känner att du stämmer in till 100% på beskrivningen, sök ändå!
Personligheten är viktig, eftersom man ibland jobbar i parallella uppdrag behöver du ha förmåga att skapa struktur i din vardag och att kunna hantera dina uppdrag och projekt på bästa sätt för både dig själv och dina kunder. Som person är det även viktigt att du kan inge förtroende hos våra kunder; att du är kommunikativ och en person som trivs med att vara AFRY:s representant hos kunder. Du har en naturlig öppenhet och nyfikenhet för nya uppdrag. Dessa egenskaper leder även till nya uppdrag genom att du i dialogen med dina kunder lyssnar in deras organisations behov och inte är rädd för att ”våga räcka upp handen” när de behöver hjälp.
Eftersom du har mycket kontakt med olika kunder som konsult behöver du ha goda kunskaper i svenska och delvis engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten.




Ytterligare information


Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-01-31. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter för frågor
Johan Rundberg, Sektionschef
johan.rundberg@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

El- och Mekanikkonstruktör till AFRY i Örebro

Däckmontör/Däck- och hjulmekaniker
Läs mer Dec 18
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Om rollen
Vårt automationsteam i Örebro är ett gäng teknikintresserade personer som arbetar med olika roller kopplat till industri, el och automation. Vi arbetar mot några av AFRYs största kunder antingen i AFRY:s regi eller direkt i våra kunders verksamheter. Våra kunder jobbar främst inom tillverkningsindustri samt försvarsindustri, där vi bidrar med specialistkunskap till deras projekt och leveranser.
För denna roll söker vi dig som vill vara delaktig i en nysatsning inom försvarsindustrin i Örebro, där vi arbetar tillsammans med en kund för att utöka deras verksamhet. Som El- och mekanikkonstruktör kommer du arbeta med konstruktion av elektronik och mekaniska komponenter för olika produktgrupper inom försvarssektorn. Du kommer också att samarbeta med andra specialister inom el, mekanik och elektronik för att integrera lösningar och skapa en enhetlig produkt. Utöver detta är en del av rollen att vara delaktig i konceptutveckling och design av nästa generations produkter för företagets försvarssystem.
Kravspecifikation
Eftersom en central del av ditt arbete är att arbeta tillsammans med andra är det viktigt att du är duktig på att samarbeta, kommunicera och bygga relationer. Det är också viktigt att du tycker teknik är roligt, är nyfiken och gillar problemlösning eftersom det kommer vara en stor del av din vardag i denna roll. Du har också:
Teknisk högskole- eller yrkeshögskoleexamen inom mekanik, elektronik eller relevant annat område.
Erfarenhet av konstruktionsarbete kopplat till komponenter inom el, elektronik, mekanik eller maskiner.
Erfarenhet och systemkunskaper i något eller flera CAD-verktyg.
God kommunikationsförmåga på svenska såväl som på engelska, i både tal och skrift.

Ytterligare information
Som anställd erbjuds du möjligheten att vara en del av en global koncern både hos AFRY och hos kund, vilket kan öppna dörrar för internationella erfarenheter. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder löpande utbildning. I kundens verksamhet finner du generösa flextider och arrangerar trevliga aktiviteter för personalens trivsel, inklusive ett nybyggt gym. Vi strävar efter en god balans mellan arbets- och privatliv. Samtidigt som vi på AFRY är mån om att du ska trivas i konsultrollen så anordnas även diverse trivsel- och kompetensfrämjande aktiviteter.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-01-18. Tjänsten kan vara säkerhetsklassad och omfattas av försvarssekretess. Svenskt medborgarskap samt en godkänd säkerhetsprövning kan bli ett krav för anställning.
Frågor? Kontakta mig!
Lars Nordlander - Sektionschef
lars.nordlander@afry.com
+46 10 505 46 63
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Automationsingenjör med erfarenhet av Siemens-system

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Dec 18
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Om rollen
Vårt automationsteam i Örebro är ett gäng teknikintresserade personer som arbetar med olika roller kopplat till industri, el och automation. Vi arbetar mot några av marknadens största kunder antingen i AFRYs regi eller direkt i våra kunders verksamheter. Våra kunder jobbar främst inom tillverkningsindustri samt försvarsindustri, där vi bidrar med specialistkunskap till deras projekt och leveranser. Uppdragen och projekten är främst lokala, samt ofta hos kunder som är återkommande. I vissa projekt följer du kundens standard och i vissa projekt sätter du standarden; din expertis är därför avgörande för våra kunders och AFRYs framgång.
Som Automationsingenjör hos oss får du arbeta med automation i alla dess faser; du ges möjlighet att jobba med en bred portfölj av projekt, bland annat inom försvars-, bas- och tillverkningsindustri. Rollen kan innebära utveckling av styrsystem i större och mindre projekt, till exempel uppgraderingar i befintliga system men även nykonstruktion av helt nya system. Du kommer även arbeta med?programmering, idrifttagning, system- och funktionsbeskrivningar och/eller projektledning inom automation beroende på intresse och erfarenhet.
Kravspecifikation
Eftersom du kommer arbetar med att hitta lösningar på avancerade problem så ser vi gärna att du gillar problemlösning. Vi tänker oss att du värdesätter att samarbeta med andra och skapar engagemang, bygger relationer och är ansvarstagande. Utöver detta är du intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder. Det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss tror vi att du är flexibel och har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt. För att lyckas bra och trivas i rollen tror vi att du har:
Relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Mångårig erfarenhet som automationsingenjör och goda kunskaper av arbete i Siemens programvaror, specifikt Siemens Tia Portal är starkt meriterande. Även erfarenhet av andra DCS/PLC/SCADA är relevant och intressant för tjänsten.
Har B-körkort då resor i perioder är en naturlig del av din roll.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Ytterligare information
Som anställd erbjuds du möjligheten att vara en del av en global koncern både hos AFRY och hos kund, vilket kan öppna dörrar för internationella erfarenheter. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder löpande utbildning. I kundens verksamhet finner du generösa flextider och arrangerar trevliga aktiviteter för personalens trivsel, inklusive ett nybyggt gym. Vi strävar efter en god balans mellan arbets- och privatliv. Samtidigt som vi på AFRY är mån om att du ska trivas i konsultrollen så anordnas även diverse trivsel- och kompetensfrämjande aktiviteter.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-01-18. Tjänsten kan vara säkerhetsklassad och omfattas av försvarssekretess. Svenskt medborgarskap samt en godkänd säkerhetsprövning kan bli ett krav för anställning.
Frågor? Kontakta mig!
Lars Nordlander - Sektionschef
lars.nordlander@afry.com
+46 10 505 46 63
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu