Örebro: Är du studerande och älskar kundservice, då är detta perfekt för dig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du studerande och älskar kundservice, då är detta perfekt för dig i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Deltid

Är du studerande och vill bli en del utav ett härligt kundserviceteam genom vår studentpool? Detta arbete är perfekt för dig som vill bryta student-vardagen med ett meriterande deltidsarbete. Startdatumet är efter sommaren men skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i centrala Örebro söker vi nu flera kundservicemedarbetare på deltid med mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Vi på Academic Work har fått förmånen att samarbeta med vår kund och stötta dem med vår studentpool. Detta koncept gör det lätt för dig att kombinera studier med meriterande deltidsarbete. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst 2 arbetspass i veckan och detta gör du genom att intresseanmäla dig veckan innan.

Du erbjuds
- Ett perfekt deltidsarbete som enkelt går att kombinera med dina studier.
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå på minst 50% och du ska ha minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska kunna uppvisa giltigt studiebevis från Ladok.
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: sensommar/höst 2024
- Omfattning: deltid. Kravet är att du ska vara intresseanmäld för minst 2 arbetspass varje vecka. Under november - januari är det högsäsong hos kunden och då förväntas du kunna arbeta mer.
- Arbetstider: varierande arbetstider, kan både förekomma på dagtid, kvällstid och på söndagar.
- Placering: centrala Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kundtjänstmedarbetare.

Norsktalande kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.



Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på norska, svenska och engelska
- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice
- Erfarenhet av kundservice


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Finsktalande kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på finska, svenska och engelska

- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice

- Erfarenhet av kundservice

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice
- Erfarenhet av kundservice


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Bonnier News Local

Läs mer Jul 15
Bonnier News verksamhet står aldrig still. Det händer alltid mycket hos oss och vi växer snabbt. Nu behöver vi stärka upp vår organisation med fler kundservicemedarbetare till vårt kontor i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och söker ett omväxlande arbete i en positiv och utvecklande miljö ska du definitivt läsa vidare.
Som Nordens största medieföretag hjälper Bonnier News medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till kundserviceansvarig i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.


Om tjänsten
Våra kunder prenumererar på någon av Bonnier News titlar som t.ex. Expressen, Dagens Nyheter, Nerikes Allehanda och Dagens Industri. I din roll som kundservicemedarbetare supporterar du frågor kring betalningar, prenumerationer, reklamationer mm. Du besvarar kundens frågor och funderingar samt erbjuder merförsäljning, i syfte att hitta bästa möjliga lösning för kunden.
I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och hanterar prenumerationerna i olika system. Vi strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten. Vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för både kund och företag.


Vi söker dig som har
avslutad gymnasial utbildning
erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
god IT-kunskap och systemvana.



Det är meriterande om du har
arbetat med telefon som främsta arbetsredskap inom kundtjänst eller liknande yrke.



Vem är du?
På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att skapa resultat med hög kvalitet. Vidare är du lösningsorienterad och har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.
Teamarbete är något som du värdesätter och vi ser att du vill bidra med energi till din grupp. Du är även en god relationsskapare vilket du har nytta av i dina kundkontakter men även internt, då vi ofta samarbetar mellan varumärken och avdelningar.


Vad vi erbjuder
Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap ingår.
Vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet genomsyrar hela Bonnier News verksamhet. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen finns många möjliga karriärvägar inom koncernen. Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och är självklart anslutna till kollektivavtal.


Övrig information
Fast månadslön utgår med möjlighet till bonus
Du rapporterar direkt till din teamchef. Vi sitter i fina lokaler på Klostergatan 23 i Örebro.
Tjänsten är på heltid. Fast månadslön utgår.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!
Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.

Ansök nu

Är du studerande och älskar kundservice, då är detta perfekt för dig!

Läs mer Jul 9
Är du studerande och vill bli en del utav ett härligt kundserviceteam genom vår studentpool? Detta arbete är perfekt för dig som vill bryta student-vardagen med ett meriterande deltidsarbete. Startdatumet är efter sommaren men skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i centrala Örebro söker vi nu flera kundservicemedarbetare på deltid med mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Vi på Academic Work har fått förmånen att samarbeta med vår kund och stötta dem med vår studentpool. Detta koncept gör det lätt för dig att kombinera studier med meriterande deltidsarbete. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst 2 arbetspass i veckan och detta gör du genom att intresseanmäla dig veckan innan.

Du erbjuds
- Ett perfekt deltidsarbete som enkelt går att kombinera med dina studier.
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå på minst 50% och du ska ha minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska kunna uppvisa giltigt studiebevis från Ladok.
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: sensommar/höst 2024
- Omfattning: deltid. Kravet är att du ska vara intresseanmäld för minst 2 arbetspass varje vecka. Under november - januari är det högsäsong hos kunden och då förväntas du kunna arbeta mer.
- Arbetstider: varierande arbetstider, kan både förekomma på dagtid, kvällstid och på söndagar.
- Placering: centrala Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Deltidsjobb hos Transportstyrelsen i Örebro

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 26
I tjänsten som bildgranskare har du en central roll i det administrativa arbetet att kontrollera registreringsskyltar. Arbetet är flexibelt där du själv väljer när du kan jobba. Sök idag och starta utbildningen redan i september/oktober!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal nya bildgranskare till Transportstyrelsen. Kontoret finns på Tunnlandsgatan 5 i Örebro och du kommer att tillhöra Fordonsinformationsavdelningen på myndighetens avdelning för trängselskatt och infrastrukturavgifter. Under terminerna kommer du att arbeta vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Hur mycket du arbetar styrs av väderlek - omfattningen kan därför komma att variera med både toppar och dalar. Under våren/sommaren är det lite lugnare, under vinterhalvåret så ökar behovet då snö gör att fler bilder behöver granskas manuellt. Arbetspassen är 4 timmar långa, antingen förmiddag och eftermiddag, vilket gör att du på ett flexibelt sätt kan kombinera jobbet med studier och andra åtaganden. Detta uppdrag startar med en heldagsutbildning antingen i september eller oktober.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet från en välkänd myndighet
- Ett flexibelt deltidsarbete
- En fot in på Academic Work redan under dina studier

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för granskning av kamerabilder av registreringsskyltar
* Administrera korrekt information från kamerabilderna i ett datasystem för trängselskatt och infrastrukturavgifter
* Bilderna du granskar ligger till grund för skattebeslut och är således ett ytterst viktigt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar eftergymnasial utbildning med minst ett år kvar av dina studier (gärna längre), alternativt har en annan sysselsättning på minst 50%
- Är tillgänglig minst 3 dagar i veckan på förmiddags- eller eftermiddagspass (dvs. 12 h i veckan) under perioden 1 november - 31 mars. Resterande del av året ska du vara tillgänglig för 2 pass per vecka
- Har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift då det krävs i arbetet
- Har god datorvana
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och tidigare har arbetat deltid vid sidan av dina studier. Det kommer ställas höga krav på dig som konsult att följa de premisser som gäller vid intresseanmälan och bokning av pass, du har därför lätt för att ta till dig och tillämpa fasta rutiner kopplat till arbetet och bokning av arbetspass.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Flexibel
- Noggrann
- Ansvarstagande

Övrigt
- Start: Uppdraget inleds med en heldagsutbildning. För att vara aktuell för tjänsten ska du kunna medverka på utbildning under september eller oktober
- Omfattning: Deltid, passen är förlagda 8.00-12.00 eller 12:30-16:30
- Placering: Örebro, arbetet sker på plats från Transportstyrelsens kontor

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller ett personlighetstest. Testet är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Transportstyrelsen och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Teknisk profil med fokus på administration och kommunikation

Dokumentalist
Läs mer Jun 26
Är du ingenjören som insett att du hellre granskar dokument och grottar ner dig i fakta än att vara ute i fält? Kanske är du en van administratör och kontorsnisse som vill fördjupa dig ännu mer i tekniska termer och lära dig nya tekniska verktyg och program? Till kunder i Örebroregionen håller vi nu utkik efter dig som matchar in på någon av beskrivningarna ovan. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
För våra kunders räkning söker vi på Academic Work efter dig som vill arbeta med teknisk dokumentation. Vi tror att du gillar en varierad roll som präglas av administration såsom granskning och uppdatering av ritningar och annan teknisk dokumentation, lika mycket som du brinner för att ge god service till din organisations olika aktörer såväl internt som externt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutade studier på minst gymnasial nivå
- Har tidigare erfarenhet av arbete i olika datasystem
- Har tidigare erfarenhet av administration och teknisk dokumentation
- Talar och skriver svenska obehindrat

Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av arbete i någon form av teknisk bransch/industri
* Har erfarenhet av arbete med rit- eller kartsystem sen tidigare



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studenter till långsiktigt lageruppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 5
Nu fyller vi på vår studentpool hos Elektroskandias centrallager i Örebro. Här får du möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager och samtidigt få utlopp för överskottsenergi och spring i benen under studietiden! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter. Här i Örebro finns deras centrallager och logistikcenter där vi har förmånen att stötta upp med vår studentpool.

Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 15 kollegor som alla är studenter precis som du.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning
- Orderplock
- Lastning och lossning

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14, 10-19 och 14.50-21. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta samtliga arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 8-16 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du har
- Tillgång till bil för att enkelt ta dig till och från arbetet
- Tidigare arbetat i liknande roller på lager eller terminal
- Tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Ansvarstagande
- Flexibel

Information:
- Start: Aug/sep
- Omfattning: ca 8-16h per vecka under terminerna. Kravet är att intresseanmäla dig för två pass inför varje vecka
- Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan 06-21
- Placering: Lindvallsgatan 1, Örebro
- Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort. Efter avtalsskrivning erbjuds du truckutbildning och därefter introduktion på Elektroskandia
- Övrig information: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här om hur Elektroskandia är som arbetsplats!

Ansök nu

Är du studerande och älskar kundservice, då är detta perfekt för dig!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 9
Är du studerande och vill bli en del utav ett härligt kundserviceteam genom vår studentpool? Detta arbete är perfekt för dig som vill bryta student-vardagen med ett meriterande deltidsarbete. Startdatumet är efter sommaren men skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i centrala Örebro söker vi nu flera kundservicemedarbetare på deltid med mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via chatt, mejl och telefon.

Vi på Academic Work har fått förmånen att samarbeta med vår kund och stötta dem med vår studentpool. Detta koncept gör det lätt för dig att kombinera studier med meriterande deltidsarbete. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst 2 arbetspass i veckan och detta gör du genom att intresseanmäla dig veckan innan.

Du erbjuds
- Ett perfekt deltidsarbete som enkelt går att kombinera med dina studier.
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning via chatt, mejl och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå på minst 50% och du ska ha minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska kunna uppvisa giltigt studiebevis från Ladok.
- Har mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska (språktest kommer att ske i processen)
- Har goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är bra på samarbete, skapar goda relationer och där ditt lösningsorienterade förhållningssätt är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Övrig information
- Start: sensommar/höst 2024
- Omfattning: deltid. Kravet är att du ska vara intresseanmäld för minst 2 arbetspass varje vecka. Under november - januari är det högsäsong hos kunden och då förväntas du kunna arbeta mer.
- Arbetstider: varierande arbetstider, kan både förekomma på dagtid, kvällstid och på söndagar.
- Placering: centrala Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Administratör till Svenskt Näringsliv i Örebro!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 5
Har du ett intresse för företagsamhet, entreprenörsskap och samhälle? Kanske är du en van administratör eller är ute efter en helt ny utmaning. Har du dessutom kunskap inom kommunikation och sociala medier är det kanske just dig vi söker. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Svenskt Näringsliv söker nu en administratör till deras kontor i Örebro. Du kommer att utgå från Örebrokontoret men arbeta inom verksamhetsområdet Region & Marknad som geografiskt sträcker sig genom hela Sverige från norr till söder. Rollen som administratör hos Svenskt Näringsliv är varierande och det är viktigt att du drivs av att ha många bollar i luften samt tar eget ansvar för de uppgifter du kommer att ta dig an. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att hantera administrationen vid externa och interna möten, göra utskick till medlemmar, assistera regioncheferna vid eventuella behov och annat.

Du erbjuds
- Ett uppdrag på 6 månader med eventuell chans till förlängning
- En möjlighet att utveckla dina kunskaper inom kommunikation, sociala medier och företagsamhet
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera administrationen vid externa och interna möten
* Göra utskick till medlemmar
* Redigera, göra korrektur samt publicera artiklar i CUE
* Mycket annat administrativt arbete


VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar svenska flytande i tal och skrift
- Har minst en gymnasial utbildning
- Delar våra värderingar om företagsamhet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från en administratörsroll eller liknande från det privata näringslivet
- Erfarenhet från att arbeta med kommunikation, sociala medier och program som till exempel Canva

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Kreativ
- Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att alla företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Svenskt Näringslivs långsiktiga mål är att Sverige ska återta en tätposition i den internationella välståndsligan. För att uppnå detta behövs en bred intressegemenskap kring värdet av företagande och företagsamhet.

Vår verksamhet täcker ett brett fält och vänder sig till olika målgrupper. Vi arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning, utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten.

Ansök nu

Projektledare till företag inom energi och fastighetsautomation!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jun 14
Är du en motiverad projektledare inom elbranschen med erfarenhet av att hantera stora byggprojekt? Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär där du får möjlighet att utvecklas och växa!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en projektledare inom el för att leda och styra byggprojekt från början till slut. Denna roll innebär en bred och varierande arbetsdag där du kommer att vara involverad i allt från att ta in projekt till att säkerställa deras framgångsrika leverans inom överenskomna tidsramar och budgetar. Du kommer att ha möjlighet att hantera flera parallella projekt samtidigt och utvecklas i din roll.

På kontoret får du sällskap av ca 20 andra medarbetare och du kommer att erbjudas upplärning och stöttning från dina kollegor. Här erbjuds du inte bara en plats att arbeta utan även en atmosfär där samarbete och motivation är viktiga. Dem har en god familjär stämning där medarbetare trivs och stannar länge. Din närmsta chef kommer att vara en av företagets delägare.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Ett givande och socialt arbete
- En arbetsplats med god stämning och högt i tak
- Möjligheten att plocka ut en tjänstebil

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ledning och styrning av stora byggprojekt inom el
* Delegera och fördela resurser inom projekten för att säkerställa effektivt utförande av arbete
* Säkerställa att projekten håller sig inom budget
* Bygga och upprätthålla starka kundrelationer genom att säkerställa hög kvalitet


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare inom el
- Har tidigare erfarenhet av att styra ett bygge där du har skött ekonomi och bemanning
- Innehar B- körkort
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Strategisk
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu