Örebro: Vi söker en kanslist till spännande tjänst i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en kanslist till spännande tjänst i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Vi söker kanslist till spännande uppdrag i Örebro
Är du en social och initiativrik person som gillar struktur, samordning och avtalshantering? Då är detta rätt tjänst för dig!


Om rollen
Som kanslist till vår samarbetspartner kommer du att få en väldigt bred roll med många spännande arbetsuppgifter. Basen av ditt arbete består av att vara behjälplig mot medlemmar i avtalsfrågor kopplat till kollektivavtal och arbetsrättsliga ärenden, samordna konferenser, deltagarlistor och logistik/logi. Sedan utefter dina övriga kompetenser kan du få arbeta med såväl ekonomifrågor och, eller agera ombudsman och delta i förhandlingar och fördjupa dig ytterligare i dem arbetsrättsliga ärenden som medlemmarna står inför.

Du som söker
Vi ser att du som ansöker för denna tjänst har en hög social förmåga, du är en do-er och troligtvis har du en bakgrund inom det fackliga och eller ekonomi. Det är dock inget krav, men starkt meriterande.

Skallkrav:
Behärska svenska och engelska i tal och skrift
Hög social kompetens för att vara medlemmar behjälplig
Körkort B*

Meriterande
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal
Erfarenhet av att arbeta som ombudsman/Kanslist sedan tidigare
Kunskaper inom juridik

Om vår samarbetspartner
Vår samarbetspartner är en aktiv medlemsorganisation som finns som stöd för dess medlemmar i frågor kopplat till lönerevisionsarbete, arbetsrättsliga frågor och kollektivavtal.

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer anställningen ske direkt hos vår samarbetspartner.
Tjänsten kan komma att bli på 60% av en heltid.

Villkor
Start: Efter semestern, enligt överenskommelse
Arbetstider: Flexibelt med basen i 08-17
Omfattning: 60% alternativt heltid
Placeringsort: Örebro

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Kanslist

Nedan visas andra jobb i Örebro som Kanslist.

Administratör/Chefsassistent till Frivården Örebro/Karlstad

Läs mer Nov 12
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Frivården Örebro/Karlstad utökar verksamheten med en Administratör/Chefsassistent. Placering är på frivårdens kontor antingen i Örebro eller i Karlstad, resor i tjänsten mellan de båda kontoren kan förekomma.

ARBETSUPPGIFTER
Som chefsassistent och administratör på frivården Örebro och Karlstad är du inblandad i många olika processer och arbetsflöden. Du hanterar administrativa ärenden och processer åt kriminalvårdsinspektörer och Kriminalvårdschef samtidigt som du även ger service i dessa frågor till övriga medarbetare vid kontoret. Du löser självständigt tilldelade uppgifter inom ramen för ditt uppdrag. Du är inblandad i många administrativa ärenden och förväntas efterhand kunna agera självständigt och proaktivt i dessa. Det du inte vet tar du själv reda på och återkopplar informationen till berörda personer.

Exempel på arbetsuppgifter
• Stödjer chefer på frivårdskontoret med diverse administrativa sysslor samt ger service i dessa frågor till samtliga medarbetare vid kontoret
• Diarieföring och arkivhantering
• Utföra beställningar i system, hantera behörigheter och beställa tjänstekort
• Administrera bokningar av möten och konferenser
• Hantera avtalsfrågor och samverka med interna och externa samverkansparter i frågor som berör kontorets dagliga drift
• Skriva protokoll vid möten som exempelvis MBL-förhandlingar

Frivårdskontorets behov samt riktade uppdrag från Kriminalvårdens ledning kan påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet vilket innebär att fler arbetsuppgifter än ovan kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker framförallt dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Det är också av stor vikt att du handlar i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer och följer den sekretess som din roll innefattas av. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, tar självständigt ansvar för dina uppgifter, ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, förblir motiverad, har gott tålamod och arbetar på tills uppgifterna är avslutade.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom HR, juridik, eller annan inriktning som av Kriminalvården bedöms vara relevant för tjänsten
• Aktuell erfarenhet av personaladministrativa uppgifter inom offentlig sektor.
• Mycket god IT-kompetens
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift

Meriterande:
• Kandidatexamen inom HR/personal eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer lämplig.
• Erfarenhet av arbete inom kriminalvården eller annan statlig myndighet.
• Erfarenhet av att självständigt genomföra, leda och underhålla processer
• Erfarenhet av diarieföring och arkivhantering

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Administratör inom begravningsverksamheten

Läs mer Sep 19
Hovsta pastorat, norr om Örebro, har två församlingar: Axberg och Glanshammar. I Hovsta pastorat finns åtta fint renoverade kyrkor, fyra Axbergs församling och fyra i Glanshammars församling. Församlingarna har ett rikt utbud av gudstjänster och en mängd verksamheter för barn och vuxna.
Som administratör inom begravningsverksamheten har du ansvar för registrering och hantering av gravregister med tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna innehåller viss myndighetsutövning.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla:
Handläggning av gravärenden innefattande gravplatser, gravskötsel och gravrätter.
Administrativ hantering av askor av avlidna, transporter och gravregisteringar.
Kontakt med anhöriga, myndigheter, begravningsbyråer m. fl.
Kontakt med vaktmästarna på samtliga kyrkogårdar kring gravärenden.
Arkiv, diarieföring och viss fakturahantering

Kompetenskrav: Relevant administrativ utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i flera olika digitala verksamhetssystem. Goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande: Relevanta eftergymnasiala studier, tidigare erfarenhet av kyrkogårdsadministration och/eller kunskap om begravningslagen samt erfarenhet av Aveny Grav.

Personliga egenskaper: Du är flexibel och serviceinriktad samtidigt är du strukturerad, metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha ett intresse för att hjälpa människor och ge bästa tänkbara service med ett professionellt bemötande i alla lägen. Du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt, samtidigt är du bra på samarbete och trivs med att arbeta i team.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Astrid Jansson, Enhetschef stöd & service 019-20 93 01
Sista ansökningsdag 10 oktober 2024. Ansökan skickar du till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker ansökan med "Administratör begravningsverksamheten”
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/hovsta

Ansök nu

Svenska kyrkan, Hovsta pastorat söker administratör 100 %

Läs mer Jan 10
Är du en organiserad och lyhörd person med erfarenhet av administrativt arbete? Då kan du vara den administratör som Svenska kyrkan i Hovsta pastorat letar efter. Vi söker efter en administratör som kan stötta församlingsverksamheten med administrativa uppgifter. Som administratör kommer du att spela en central roll i det dagliga arbetet där du bland annat tar emot bokningar av dop och vigslar. Du arbetar nära kyrkoherden och delta i arbetslagsträffar där du är sekreterare och följer upp beslut. Stödjer församlingsråden med kallelser och protokoll. Registrerar verksamhet, diarieför handlingar och arbetar med statistik.
Rollen som administratör är viktig för att säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar smidigt, samt för att stötta upp arbetet för övriga anställda. Det är därför av vikt att du som person är strukturerad, självgående och arbetar på ett serviceinriktat sätt.
Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att du möter människor i alla livets skeden. Därför är det viktigt att du är lyssnande, kan förstå människors olika behov och har stor integritet.
Vi söker dig som…
har god datorvana och har lätt att lära dig nya IT-system
god kunskap i Microsoft 365 och SharePoint
är serviceinriktad och kommunikativ
är insatt i Svenska kyrkans arbete

Du är…
Utbildad inom administration
Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
Medlem i Svenska kyrkan

I Hovsta pastorat finns två församlingar, Axbergs församling och Glanshammars församling, tillsammans finns här drygt 30 medarbetare. Pastoratets vision är att bygga kyrka mitt i livet och mitt i samhället. Vi satsar stor på frivillighet och delaktighet och har därför många ideella som engagerar sig i församlingarna. Hovsta pastorat har en ung befolkning därför finns här ett stort barn- och ungdomsarbete. Musiklivet är viktigt, det finns flera körer i församlingarna och det anordnas regelbundet konserter och musikarrangemang. I församlingen finns åtta medeltida kyrkor där det firas gudstjänster regelbundet.
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/axberg och www.svenskakyrkan.se/glanshammar
För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.
Tillträde 1 april eller efter överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Josephine Cummings, Tf. Kyrkoherde i Hovsta pastorat, 073-076 54 48
Sista ansökningsdag 16 februari. Ansökan skickar du till: hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker med "Administratör"

Ansök nu

Kanslianställd med fokus på spelarutveckling

Läs mer Dec 16
Örebro Läns FF söker medarbetare till en nyupprättad tjänst; Fotbollsutvecklare med inriktning på Spelarutbildning och föreningsutveckling där även projektledning är en stor del av arbetet. Tjänsten är på heltid.
Var med och bidra till att uppnå svensk fotbolls och Örebro Läns Fotbollförbunds vision:"Så många som möjligt – så länge som möjligt – i en så bra verksamhet som möjligt."
I samband med att svensk fotboll utvecklar barn- och ungdomsfotbollen med projektet ”Spelarutbildning – en helhet 2.0”, utökar vi på Örebro Läns Fotbollförbund vår organisation. Vi söker en Fotbollsutvecklare med inriktning på spelarutbildning och föreningsutveckling där även projektledning är en stor del av arbetet.
Rollen innebär att ha ansvar för spelarutbildningen samt att agera projektledare för kommande satsningar, insatser eller liknande inom förbundet med inriktning främst på spelarutbildning och föreningsutveckling.
Vi tror att en bakgrund med fotbolls- och/eller föreningserfarenhet på olika nivåer och med god insyn i barn- och ungdomsfotboll är passande.
Egenskaper som är viktiga för rollen är driv, strukturerad, positiv, kommunikativ och nätverkande liksom förmågan att kunna möta tränare, ledare och föreningsrepresentanter på flera och olika nivåer. Ambassadörskap för förbundet är centralt.
Arbetsbeskrivning
Du arbetar på kansliet tillsammans med fyra kollegor (och just nu även en projektanställd) där alla har sina verksamhetsområden. Du förväntas att, både i arbetsgrupper och självständigt, men alltid utåtriktat och uppsökande - driva området ”Fotbollsutveckling - Spelare” med varierade projekt mot ett brett spektrum av föreningar och från olika perspektiv. Allt från utbildningsfrågor (distriktslag, lägerverksamhet mm), punktinsatser till längre projekt. Exempelvis att planera, driva och koordinera våra spelarutbilningsaktiviteter (läger, samlingar, fortbildningar mm), implementera Spelarutbildningsplan i föreningarna, uppsökande verksamhet i förening, rekrytering och stöttning av Distriktsförbundskaptener m.m.
I tjänsten ingår även att deltaga på av SvFF/ÖLFF arrangerade läger som tex Regionala utvecklingsläger där du har en ledande/stöttande roll för våra instruktörer på plats. Nära kontakter med föreningar i distriktet är en viktig del av ditt arbete, liksom kontakter med Svenska Fotbollförbundet och övriga distrikt.
Övrigt innehåll i tjänsten kan vara projektinsatser kring föreningsutveckling (Fotbollsutvecklare i förening/centrala fotbollsutvecklare, Diplomerad förening etc), bättre matchklimat (matchobservatörer, domarprojekt m.m.)
Vi söker dig som
Är strukturerad och ordningsam, van att leda projekt/insatser och få framdrift i dem
Är självgående med god samarbetsförmåga.
Har förmågan att formulera sig väl i tal och skrift.
IT-vana och grundläggande kunskaper i Officepaketet.
Har förmåga att leda fysiska möten och digitala träffar (främst TEAMS).

Särskilt meriterande
Erfarenhet av Spelarutbildning på olika nivåer
Relevant tränarutbildning i SvFF:s tränarutbildningsstege eller annan utbildning som bedöms sim likvärdig
Tränarbakgrund på hög och/eller varierad nivå eller annan föreningserfarenhet som bedöms som meriterande
Körkort
Hög administrativ kompetens

Övrigt
Tjänsten är en heltidsanställning (100% eller enligt ök)
Tjänsten innebär att en viss del del av arbetet utförs på kvällar/helger
Start enligt överenskommelse
Provanställning 6 månader
Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande till denna tjänst
Generellt till alla roller söker vi medarbetare som har grundläggande värderingar och förhållningssätt som ligger i linje med vår värdegrund - öppna, välkomnande, utvecklande, och engagerande. Du har intresse och förmåga att arbeta i en ideell verksamhet och vill lära mer och utvecklas.

Kontaktinfo & ansökan
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ansvarig rekrytering (styrelsen): Erik Lannhard, lannhard@gmail.com
Frågor - utbildning (kansli) Daniel Lindahl, daniel@olff.se
Sista ansökningsdag är den 1 januari 2023. Välkommen med din ansökan och CV samt uppgift om löneanspråk och referenser till utbildning@olff.se
ÖLFF tillämpar kollektivavtal mellan Arbetsgivaralliansen/Unionen.


Välkommen med din ansökan!

Om Örebro Läns Fotbollförbund
ÖLFF sitter i Idrottens hus, Örebro med goda pendlingsmöjligheter. Vi är 4 medarbetare samt 1 projektanställd på 50% i dagsläget. På ett kontor av den här storleken värdesätter vi personer som är flexibla och är villiga att ta ett stort ansvar.
Våra huvudsakliga arbetsuppgifter är seriespel för seniorer och barn/ungdomar, ledar- och domarutbildning, distriktslagsverksamhet och att stötta våra fotbollsföreningar med att utvecklas i sin verksamhet.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Miljöutredare inom förorenade områden till Tyréns

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Maj 8
Vill du bidra till en hållbar framtid och göra skillnad – på riktigt? Hos Tyréns får du kombinera miljöengagemang med teknisk kompetens i ett konsultbolag som driver utveckling inom samhällsbyggnad.
Om rollen som MiljöingenjörSom Miljöutredare inom förorenade områden hos Tyréns i Örebro får du arbeta i en viktig och varierad roll där du både planerar och genomför miljötekniska markundersökningar. Du är med hela vägen – från provtagning i fält till riskbedömning, analys och färdig rapport till kund och myndighet.
Du blir en del av en grupp om 3 personer som även jobbar tätt ihop med övriga avdelningar. Placering är på kontoret i Örebro, resor till projekt i närområdet förekommer.Exempel på arbetsuppgifter:
•Provtagning av jord, grundvatten, ytvatten och sediment
•Sammanställa, tolka och analysera resultat från laboratorier
•Bedöma behov av åtgärder samt bistå vid saneringsanmälan
•Skriva rapporter och ge rekommendationer för vidare åtgärder
•Arbeta i fält med GPS, Fieldmap, ArcGIS och andra digitala verktyg
•Samarbeta med kollegor, myndigheter, grävmaskinister och entreprenörer
Du jobbar både praktiskt och teoretiskt i stor variation med administrativt arbete och fältarbete.
I rollen som Miljöingenjör söker vi dig som har:•Eftergymnasial utbildning inom miljö, geovetenskap, kemi, biologi eller liknande
•Intresse för förorenade områden – och viljan att arbeta praktiskt med provtagning
•Goda kunskaper i Officepaketet
•B-körkort
•Svenska och engelska
Meriterande:•Erfarenhet av konsultrollen
•Erfarenhet av tekniskt miljöarbete
•Kunskaper inom CAD
Personliga egenskaper vi värdesätter:Vi söker dig som är:
•Driven – du tar ansvar och löser problem kreativt
•Affärsmässig – du förstår vikten av att leverera värde för kunden
•Social och flexibel – du trivs med att bygga relationer och anpassa dig när planeringen ändras
Om TyrénsTyréns är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom samhällsbyggnad. Med 2 000 medarbetare skapar vi innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, stadsutveckling och miljö. Här får du tillgång till stöttande kollegor, spännande projekt och utvecklingsmöjligheter genom bland annat vårt egna innovationsprogram.
Om Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos Tyréns.
VillkorStart: Augusti
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: Mån-fre, dagtid

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till framtidens talangprogram med BAE Systems Bofors

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 7
Framtidens talangprogram – tillsammans med BAE Systems Bofors
Tar du ingenjörsexamen till sommaren 2025? Nu har du
möjlighet att kickstarta din karriär genom en alldeles unik möjlighet att varva
teori och praktik. Tillsammans med en grupp nyexaminerade kollegor kommer du
bli en del av Framtidens talangprogram tillsammans med vår kund BAE systems Bofors som är placerade i Karlskoga.
Vi söker dig med ett stort teknikintresse som vill
utvecklas inom mjukvaruprogrammering. BAE systems erbjuder en dynamisk
arbetsmiljö där du kontinuerligt får utveckla dina kunskaper samtidigt som du
blir en viktig del av mindre team med fokus på försvarssystem och
teknologiutveckling.

Talangprogrammet innebär
bland annat
Framtidens Talangprogram tillsammans med BAE Systems Bofors kommer att
innehålla både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och
gemenskap med talangprogramskollegor inom olika områden. Talangprogrammet är
designat för dig som är helt eller relativt nyexaminerad skall ges goda
förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos vår kund BAE
systems.

Om rollen
I rollen som mjukvaruutvecklare får du möjligheten att
arbeta med utveckling av försvarssystem och utföra mjukvarutestning. Du kommer att
tillhöra ett framgångsrikt team där du aktivt deltar i spännande projekt som exempelvis
kan involvera Archer, stridsfordon eller inom det marina.
Det är en bred roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter
kommer att vara programmering, kravhantering och felsökning. Du kommer att vara
delaktig i hela utvecklingsprocessen, från att ta fram underlag för testning
till att genomföra kodtester för att säkerställa hög kvalitet och
funktionalitet. Dina primära programmeringsspråk kommer att vara C, C++ och
Java.
Utöver dina tekniska uppgifter kommer du även att ha
kontakter både internt och externt. Det innebär att du blir en viktig länk
mellan olika team och samarbetspartners för att se till att systemen fungerar
optimalt. Du kommer att spela en betydande roll i att säkerställa att
vapensystemen uppfyller strikta standarder och krav, där du bidrar med
analytiska bedömningar och slutsatser. Arbetet sker på plats hos kunden i Karlskoga.
Din profil
Vi söker dig med goda programmeringskunskaper som har en
högskoleingenjörsutbildning eller civilingenjörsutbildning inom relevant
område.
För att lyckas i rollen som mjukvaruutvecklare behöver du
vara en nyfiken och driven person som tycker om problemlösning. Vidare ser vi
att du är kommunikativ och har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya
saker. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer är också viktiga egenskaper då
det krävs för att leverera högkvalitativa lösningar.

Skallkrav
•Högskole- eller civilingenjör inom relevant område (exempelvis dataingenjör)
•Programmeringskunskaper
i C, C++
•Svenska
och engelska
•Svenskt
medborgarskap
Meriterande
Erfarenhet
av mjukvaruutveckling sedan tidigare
Engagemang
i exempelvis studiesociala projekt inom detta område
Ett
stort eget intresse inom mjukvaruutveckling

Om arbetsplatsen
BAE systems är en högteknologisk organisation med fokus på försvarsystem och teknologiutveckling. De är en nationell resurs med unik spetskompetens inom
pjässystem, inklusive avancerad ammunition. De har samarbeten med
underleverantörer både i närområdet och i övriga Europa. Arbetsgruppen består
av ca 20 medarbetare där de är uppdelade i team.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar
med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt
kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Under talangprogrammets
år kommer du vara anställd genom oss på Framtiden för att efter
talangprogrammet ha mycket goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt
hos kunden.

Rekryteringsprocess
1. Telefonintervju med
Framtiden
2. Intervju med Framtiden
3. Referenstagning
4. Intervju med kunden
5. Beslut om anställning
6. Säkerhetsprövning

Tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum!

Villkor
Start: augusti/september
2025
Ort: Karlskoga
Omfattning: 100% heltid

Ansök nu

Nyexaminerad maskiningenjör till världsledande konsultföretag

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 9
Är du en passionerad produktionsingenjör som vill vara med och forma framtidens teknik? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där innovation och utveckling står i centrum? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Om rollen
Som produktionsingenjör hos vår kund kommer du att utvecklas inom konstruktion av avancerade tekniska lösningar. Du kommer att arbeta med design, utveckling och förbättring av mekaniska system och komponenter, främst inom fordonsindustrin men även andra affärsområden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att skapa och optimera 3D CAD-modeller, genomföra tekniska analyser och samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa att projekten levereras i tid och med högsta kvalitet.


Vi söker dig med
Eftergymnasial ingenjörsutbildning inom produktion, maskin/mekanik som lägst på Yrkeshögskolenivå.
Kunskaper i 3D CAD, antingen Solidworks, Inventor eller Catia
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Om AFRY
Hos AFRY får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där dina idéer och din kreativitet verkligen gör skillnad. Dem är ett ledande teknikföretag som ständigt strävar efter att ligga i framkant inom hållbarhet och teknisk utveckling. Man är etablerade runt om i Europa och i norden är man ett av dem största konsultföretagen. Med 19.000 anställda erbjuder man både kunder och medarbetare teknisk utveckling och en innovativ vardag.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY.


Rekryteringsprocessen består av följande steg:
Intervjuer
Referenstagning
Slutintervju med kunden

Villkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Ta chansen att bli en del av ett framstående teknikbolag och bidra till framtidens tekniska lösningar. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär som maskiningenjör!

Ansök nu

Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Säljledare
Läs mer Maj 12
Vill du byta spår och jobba med försäljning inom industrin?

Jobbar du idag eller har jobbat inom industrin– kanske som maskinoperatör eller produktionstekniker – och känner att det är dags att göra något nytt? Nu har du chansen att använda din tekniska kompetens i en ny riktning! CARL BECHEM SCANDINAVIA söker dig som vill ta steget från verkstadsgolvet till en roll där du bygger nya relationer, löser kundproblem och jobbar med teknisk försäljning mot industrin.

Vem söker vi?

Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av försäljning – det viktigaste är att du har förståelse för industrins behov och drivs av att skapa lösningar för kunden. Du kommer få en gedigen introduktion, samarbete med erfarna kollegor och stöd i din utveckling som teknisk säljare.

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet från industrin, gärna inom skärande bearbetning, tillverkning eller verkstadsindustri
• Är nyfiken på att utvecklas inom försäljning och bygga långsiktiga kundrelationer
• Är självgående, serviceinriktad och gillar att hitta lösningar
• Har B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av försäljning

Din nya vardag:

Som teknisk säljare kommer du att:
• Ha kontakt med både nya och befintliga kunder inom industrin.
• Boka och genomföra kundbesök, säljmöten, arbeta med prospektering.
• Arbeta med teknisk rådgivning och problemlösning.
• Arbeta från hemmakontoret och förväntas bo i eller nära Västerås, Eskilstuna, Köping eller Arboga.
• Få stöd av ett erfaret team och en mentor i början av din resa


Om CARL BECHEM SCANDINAVIA

CARL BECHEM SCANDINAVIA är en del av det globala BECHEM-koncernen och är verksamma inom smörjmedel. Företaget erbjuder ett brett utbud av lösningar för tillverkningsindustrin. Huvudkontoret är i Växjö.
Som anställd hos CARL BECHEM SCANDINAVIA får du personlig utveckling och attraktiva förmåner. För att få reda på mer, sök tjänsten idag!

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du bli direkt anställd hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen

1. Intervju med Framtiden.
2. Slutintervju på plats med CARL BECHEM SCANDINAVIA.

Villkor

Start: efter sommarledighet 2025
Ort: Västerås, Eskilstuna, Köping, Arboga med omnejd
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ingenjör inom styr och reglerteknik till AFRY

Styr- och reglertekniker
Läs mer Apr 25
AFRY erbjuder tekniska tjänster inom teknik, design,
digitalisering och rådgivning. Dom är engagerade experter inom industri, energi
och infrastruktur – med ett tydligt mål: att accelerera omställningen till ett
hållbart samhälle. Nu söker AFRY sin nästa engagerade konstruktör inom
fastighetsautomation till sitt kontor i Örebro.
Om rollen
Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsautomation och
vill arbeta i en stimulerande miljö med varierande projekt – från skolor och
sjukhus till industri och kommersiella fastigheter.
Som konstruktör inom fastighetsautomation kommer du att:
Arbeta i projekt från tidigt skede till leverans
och uppföljning
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar, kalkyler
och förfrågningsunderlag
Delta i projekteringsmöten och samordna med andra
teknikområden
Planera din tid självständigt och bidra med
tekniska lösningar
Samarbeta med både juniora och seniora kollegor i
team

Skallkrav
Minst två års erfarenhet av självständigt arbete
inom fastighetsautomation
Teknisk utbildning inom relevant område eller
motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av ritningsprogram (exempelvis AutoCAD,
MagiCAD eller liknande)
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och
skrift

Meriterande

Bakgrund inom VVS
OVK-behörighet
Kunskaper i PLC/DUC och/ eller i
integrationsarbete mot överordnade system (SCADA)
Bakgrund som drifttekniker, ventilations-
eller rörmontör
Kunskaper i REVIT
Genomförd YH-utbildning inom styr- och
reglerteknik

Om dig
Vi söker en engagerad och lösningsorienterad person med
stark samarbetsförmåga. Du är kundfokuserad och affärsmedveten, har god
problemlösningsförmåga och ett tekniskt intresse. Du trivs i tvärdisciplinära
samarbeten, ser helheten i projekt och har lätt för att kommunicera tekniska
lösningar till både kunder och kollegor. Du vågar föreslå alternativa lösningar
när det gynnar kundens behov och affär, och tänker alltid proaktivt kring tid,
kostnad och kvalitet i relation till uppdragets mål.

Om AFRY
AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat
som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över
19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena
infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa
hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi
inom just hållbarhet och grön omställning.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi
vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor
att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att
tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din
ansökan.

Ansök nu

Servicedesk sommarjobb

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 4
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som drivs av att hjälpa andra? Då kan rollen som Servicedesk medarbetare i Örebro vara något som passar dig! Just nu söker vi dig som kan täcka upp under sommarperioden, detta är en perfekt möjlighet för dig som är student eller kommer direkt från gymnasiet.

Om rollen:
Vi söker nu en passionerad servicedesk medarbetare som brinner för att lösa tekniska problem och ge förstklassig support. I rollen som 1st Line Support kommer du vara vårt ansikte utåt och hjälpa våra användare med deras tekniska frågor via telefon, e-post och IRL. Du kommer att ta emot inkomna ärenden och hjälpa till att lösa dem. Du blir en viktig del av vårt team och får möjlighet att utvecklas i en positiv arbetsmiljö i moderna nybyggda lokaler.

Din profil: Som person trivs du i sociala sammanhang och har lätt för att kommunicera med andra, vi ser att du är pedagogisk och prestigelös. Du har förmågan att hålla ordning på många uppgifter samtidigt och prioritera dem effektivt. Utöver det ser vi gärna att du är en nyfiken individ med en ständig strävan efter att lära dig nya saker och förstå behov och önskemål. Eftersom tjänsten löper under sommaren är det viktigt att du finns tillgänglig under perioden 17/6–30/8 2025.

Skallkrav• Erfarenhet av Officepaketet
• Datorvana
• Svenska i tal och skrift
• Vara tillgänglig mellan 17e juni och 30e augusti

Meriterande
• Tidigare erfarenhet av liknande roll
• Relevant utbildning (exempelvis EC virtualiseringsspecialist eller annan IT-utbildning)

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Villkor:
Omfattning: Heltid under perioden 17/6–30/8 – 2025
Startdatum: 17/6 - 2025
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 07:45-16:00

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu