Örebro: Employer Branding & Internal Communications Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Employer Branding & Internal Communications Coordinator i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Är du på jakt efter ett jobb som erbjuder variationsrika och mångsidiga arbetsdagar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Employer Branding & Internal Communications Coordinator till Epiroc i Örebro.

Detta är ett konsultuppdrag på åtta månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget startar igång snarast möjligt.

Vill du vara med på Epirocs resa? Välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Epiroc. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Epiroc.

I rollen kommer du att arbeta med:

* Arbeta med företagets employer branding genom att koordinera interna besök, guida och boka föreläsare för interna evenemang.
* Intern kommunikation på företaget, inklusive interna mejlutskick till Epirocs medarbetare.
* Publicera interna via olika interna kanaler.
* Skapa affischer och informationsblad i InDesign eller Photoshop.

Till uppdraget hos Epiroc söker vi dig som har:

* Relevant utbildning inom media/kommunikationsvetenskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* Kunskaper i InDesign och Photoshop. Erfarenhet av filmskapning med mobiltelefon är meriterande.
* B-körkort.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du:

* Kan ta egna initiativ.
* Förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt.
* Vågar tänka utanför boxen och har förmågan att arbeta självständigt.
* Är serviceminded och social.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas genom olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup, vilket ger tillgång till nya och spännande uppdrag som främjar din personliga utveckling och karriär.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se .

Sista ansökningsdag är den 1 augusti 2024, men vi tillsätter uppdraget så snart vi hittar rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör.

Studentinformatör till Vision i Örebro

Läs mer Apr 16
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Örebro universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader.

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Kommunikatör med extra intresse för strategi och sociala medier

Läs mer Apr 16
Är du en samhällsintresserad, kreativ och strategisk kommunikatör som brinner för att skapa engagemang i digitala kanaler? Har du erfarenhet av både strategisk och operativ kommunikation? Då kan du vara den vi söker!

På förvaltning Regional utveckling verkar vi för att skapa förutsättningar för en konkurrenskraftig utveckling och en god livskvalitet i vår region. Vårt ansvarsområde är brett och sträcker sig från folkhälsa, utbildning och kultur till näringslivsutveckling, energi och klimat, kollektivtrafik och samhällsplanering. Förvaltningen består av cirka 330 medarbetare och tillsammans skapar vi utvecklingskraft för människor som bor och verkar i Örebro län.


Kommunikatör med extra intresse för strategi och sociala medier

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår kommunikation, både strategiskt och operativt. Du kommer planera och genomföra kommunikationsinsatser som stärker länets utveckling och skapar engagemang både hos interna och externa målgrupper.
Du kommer att arbeta med:
. Strategisk kommunikation - utveckla kommunikationsplaner och strategier för att nå ut med våra budskap på ett effektivt sätt.
. Sociala medier - skapa och publicera innehåll, analysera resultat och utveckla vår närvaro på Linkedin och Facebook i huvudsak.
. Projektkommunikation - stötta projekt och initiativ genom att planera och genomföra kommunikationsinsatser.
. Innehållsproduktion - skriva och producera material för webb, nyhetsbrev, sociala medier och andra kanaler.
. Omvärldsbevakning - hålla koll på trender och utveckling inom kommunikation och sociala medier.
Vi erbjuder
. En dynamisk och utvecklande arbetsplats där du får vara med och påverka hela vårt kommunikationsarbete.
. Att bli en del av ett kommunikationsteam som idag består av sex kommunikatörer med olika kompetensprofiler.
. Möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation.
. En arbetsmiljö där nytänkande och kreativitet uppmuntras.

Övrig information

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Vi tror att du har:
. Akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring, journalistik eller bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
. Erfarenhet av strategisk kommunikation och sociala medier.
. Förmåga att skapa engagerande innehåll och anpassa budskap för olika målgrupper och kanaler.
. Erfarenhet av att stödja projektledare med kommunikationsinsatser.
. Kunskaper i Adobe CC (främst i Indesign, Premiere Pro, Illustrator och Photoshop) samt Microsoft 365.
. Goda kunskaper i att analysera och optimera kommunikationsinsatser baserat på data.
Som person är du proaktiv, kreativ och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du gillar att testa nya idéer och har ett öga för både detaljer och helhetsperspektiv. Du är strukturerad och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter med kort varsel. Du är van att jobba i en projektorienterad verksamhet där du ansvarar för flera projekt samtidigt. Du är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift och kan hantera såväl snabba beställningar som kommunikationsstrategiska uppdrag. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Ansökan

Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning.
Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på vår hemsida.

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

För mer information om vår förvaltning Regional utveckling, läs mer på vår hemsida.

https://utveckling.regionorebrolan.se/sv/

Kontaktperson:
Chef HR, kommunikation och digitalisering - Niklas Lundgren, 0761-36 94 00
Fackliga företrädare:
Vision - Isabell Karlsson, 019-602 27 55
SACO - Anders Bäckman, 019-602 66 58

Ansök nu

Forskningskommunikatör, Avdelningen för kommunikation och samverkansstöd

Läs mer Feb 7
Vi söker en engagerad och kreativ forskningskommunikatör som vill vara med och sprida kunskap om Örebro universitets forskning till en bred publik.

Om oss
Du blir en del av Enheten för forskningskommunikation, utbildningskommunikation och medierelationer, som tillhör Avdelningen för kommunikation och samverkansstöd. Avdelningen ansvarar för att samordna och bygga externa relationer och bedriva såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete och stöd till samverkan. Avdelningen arbetar med bland annat forskningskommunikation, varumärkesfrågor, internkommunikation, utbildningskommunikation, studentrekrytering, uppdragsutbildning och alumnverksamhet.  

På Enheten för forskningskommunikation, utbildningskommunikation och medierelationer arbetar våra forskningskommunikatörer med att uppmärksamma och presentera vår forskning. Detta bidrar till samhällsdebatten, och stärker vårt varumärke. Forskning som syns attraherar också företag och organisationer som vill samarbeta med oss. Det är också ett sätt för universitetet att visa hur skattemedel används. Grunden för forskningskommunikationen är att den är populärvetenskaplig.

Arbetsuppgifter
Som forskningskommunikatör ska du framför allt berätta om universitetets forskning på ett populärvetenskapligt sätt, anpassat för olika målgrupper. Du ska skriva pressmeddelanden och artiklar, fotografera, filma och producera annat kommunikationsmaterial. Du kommer arbeta med vår webb och publicera material på flera plattformar.

I jobbet ingår att arbeta med kommunikation på både operativ och strategisk nivå. Du kommer stötta forskare med populärvetenskapliga texter och ta fram kommunikationsplaner.

Du ingår i en redaktionell grupp, som arbetar med universitetets olika satsningar, projekt och att sprida information om forskning till utvalda målgrupper och till allmänheten. Du kan räkna med stöd av dina arbetskamrater - vi välkomnar nya idéer och är ständigt redo att pröva nytt för att nå fram till våra målgrupper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är driven och strukturerad. Du ska vara självgående och kreativ. Det är viktigt att vara lyhörd och prestigelös och du bör ha lätt att knyta kontakter och skapa förtroende.

Du ska ha högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning. Du är en erfaren och kvalificerad skribent och har kunskap om nyhetsvärdering. Du ska kunna sätta dig in i nya ämnen snabbt och trivas med en hög produktionstakt.

Du ska kunna berätta om forskning på ett populärvetenskapligt sätt som icke-experter kan förstå och kunna anpassa ditt skrivande för olika målgrupper. Det är ett redaktionsliknande arbete och du ska kunna planera, bearbeta och publicera innehåll i rätt format och kanal.

Du har mycket goda kunskaper i engelska. Universitetet är en internationell arbetsplats och intervjuer och möten med forskare är inte sällan på engelska.

Du är van vid att fotografera och arbeta med bildbehandling. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med webb och sociala medier och baskunskap i att använda AI.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Information
Anställningen är 100% tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Linda Harradine, enhetschef för forskningskommunikation, utbildningskommunikation och medierelationer: 019-30 14 70, e-post: linda.harradine@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets forskningskommunikation
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
• Ett arbetsprov på en redaktionell text som du har skrivit, exempelvis en artikel, nyhetstext eller liknande som passar denna roll. Texten ska bestå av mellan 3 000 och 4 000 tecken. Vi vill även att du i text beskriver val av kommunikationskanaler för spridning av den aktuella texten.

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2025-02-28. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Kumbro söker marknads-och kommunikationsansvarig

Läs mer Jan 27
I moderna lokaler i centrala Örebro sitter Kumbro, ett företag som bidrar till hållbar samhällsutveckling genom att förvalta och utveckla energilösningar och infrastruktur för framtiden.

Här, i en miljö fylld av energi och samarbete, söker Kumbro nu en marknads- och kommunikationsansvarig som vill sätta sin prägel på bolagets framtid.

Vi hade nöjet att träffa Linda Kanto och Johan Dietmann, på Kumbro, för att få en inblick i rollen och de spännande möjligheter den innebär.

– Vi söker en kommunikatör som är trygg både i sig själv och i sin profession – någon som snabbt kan sätta sig in i vad som behöver göras och vet hur det ska göras, säger Linda.

Det här är en roll för dig som trivs med att ta ansvar och driva arbetet framåt. Hos Kumbro är det du som är experten, den kollegorna vänder sig till för strategiskt tänkande, operativa lösningar och kreativ problemlösning i kommunikations- och marknadsfrågor.

Rollen – du äger ditt område

Som marknads- och kommunikationsansvarig får du fullt ansvar för att utveckla och driva företagets kommunikation framåt i samråd med företagets ledning. Det handlar om att äga ditt område och våga ta de beslut som krävs för att nå ut med bolagets budskap.

Arbetsdagarna är fyllda av variation. Ena stunden skapar du en strategi för hur Kumbro ska stärka sin digitala närvaro, nästa stund skriver du en pressrelease eller skapar en företagspresentation.

– Du behöver inte kunna allt om Kumbro från början, men du måste ha drivet och viljan att snabbt sätta dig in i vår verksamhet. Vi har ett starkt team med stor erfarenhet som ger dig den stöttning du behöver, men i slutändan är det du som håller i rodret, säger Johan.

Ett sammanhang med mening och energi

På Kumbro blir du en del av en liten, tight grupp där varje individ är avgörande för helheten. Här råder en prestigelös inställning och ett naturligt samarbete – men också en tydlig förväntan på att du tar ansvar för ditt område.

– Vi är en snabbfotad organisation där du arbetar nära verksamheten. Du får vara med där det händer, delta i spännande möten och aktiviteter och samtidigt driva dina egna kommunikationsprojekt framåt, berättar Linda.

Är du rätt för tjänsten?

Du som söker har en naturlig känsla för kommunikation och ett driv att göra skillnad. Du är inte rädd för att ta ton, vare sig det är på en scen inför andra företagare eller framför dina kollegor där du presenterar olika tankar, idéer och projekt. Din förmåga att förstå olika målgrupper och hitta kreativa sätt att nå fram är något som gör dig unik. Du tycker också om att själv skapa och skriva marknadsmaterial, presentationer, formella texter med mera.

Det finns redan en stark grund att bygga vidare på – en välfungerande närvaro på sociala medier och en nylanserad hemsida. Men det finns också stora möjligheter att sätta din egen prägel på både pågående och kommande projekt inom Kumbro.

– Vi ser fram emot att få in någon som vågar utmana oss och som kan bidra med nya perspektiv. Det här är inte ett jobb för den som vill ha tråkigt – det här är för dig som vill vara med och forma framtiden för oss på Kumbro, avslutar Johan.

Är du redo att bli en del av Kumbro och ta ansvaret för deras kommunikation? Skicka in din ansökan redan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

- Utveckla och implementera kommunikationsstrategier för att stärka varumärket.
- Ansvara för digital närvaro, inklusive sociala medier och hemsida.
- Skriva och distribuera pressmeddelanden samt skapa kommunikationsmaterial.
- Planera och hålla presentationer inför externa intressenter som politiker och partners.
- Organisera marknadsföringskampanjer och events för att öka varumärkeskännedom.
- Omvärldsbevakning
- Samarbeta med andra avdelningar och systerbolag för att säkerställa en enhetlig kommunikation.
- Ansvara för kommunikation och information i större initiativ, till exempel projektet Smart Säker Stad som är ett samarbete med ÖrebroBostäder och Kumla Bostäder.

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
- Erfarenhet av att utveckla och genomföra kommunikationsstrategier.
- Stark digital kompetens, särskilt inom sociala medier och webbpublicering.
- Erfarenhet av att ta fram presentationer, skriva artiklar och annan kommunikation.
- Förmåga att hålla presentationer och tala inför olika målgrupper.
- Förmågan att skapa och formulera kommunikativa budskap.
- Självständig, initiativrik och van att ta ansvar.
- God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i team.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- B-körkort.

Information och ansökan

I denna rekrytering Kumbro valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Olle Öijen:

- olle.oijen@axoconsulting.se
- 079-337 33 17

Patricia Svensson:

- patricia.svensson@axoconsulting.se
- 073-420 79 30

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande.

Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Örebro

Läs mer Nov 14
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Örebro universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har en ingångslön på 140 kronor/timmen med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 14-15 januari 2025 där Vision står för eventuella reseomkostnader

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: dinara.garipova@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Experis AB .

Teknisk projektledare/R&D till globalt företag i Örebro

Kontrollingenjör, gruv, metallurgi
Läs mer Apr 23
Just nu söker vi på Jefferson Wells en Teknisk projektledare/R&D ingenjör till globalt kund verksam i gruvindustrin i Örebro. Har du erfarenhet av projektledning inom R&D och en god teknisk förståelse för mobila maskiner? Då kan vi ha rollen för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Örebro
Start: Snarast möjligt
Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag

Om uppdraget
Som Teknisk projektledare/R&D ingenjör kommer du att stödja kundens team med planering, koordinering och genomförande av olika teknologiska, plattforms- och funktionsutvecklingsaktiviteter inom drivlina, rörelsekontroll och hydraulik. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att nödvändiga beslut fattas i tid och på ett rationellt sätt.

Dina ansvarsområden kommer att inkludera:

* Kommunikation och samordning med andra delar av organisationen, såsom andra ingenjörsgrupper, prototypverkstad, verifiering och validering, inköp, marknadsföring, leverantörer etc.
* Begära, koordinera och följa upp nödvändigt stöd från andra delar av organisationen och leverantörer.
* Resurs-, tidsplan- och budgetestimeringar.
* Följa upp och säkerställa teamets leveranser.

Är det dig vi söker?
Vi söker dig som har en god teknisk förståelse för mobila maskiner, vilket är nödvändigt för att säkerställa att aktiviteterna fokuserar på rätt saker och för att kunna identifiera, förbereda och delta i nödvändiga beslut. Du har erfarenhet från projektledning eller delprojektledning för R&D-projekt/aktiviteter, produktägarskap eller liknande.

Vi ser gärna att du har:

* Goda kommunikations-, samarbets- och koordinationsförmågor.
* Inspiration av tekniskt avancerade mobila off-road produkter för krävande kunder över hela världen.
* Bakgrund som R&D-ingenjör för mobila maskiner inom t.ex. drivlina/effektfördelning, rörelsekontroll, funktionsutveckling, mekatronik är fördelaktigt.
* Praktisk erfarenhet från mobila utrustningar eller fordon.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.

Ansök nu

Projektledare | Örebroporten Fastigheter AB | Örebro

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 16
Om oss

Örebroporten har idag Örebros mest mångfacetterade och intressanta fastighetsbestånd med hyresgäster inom många olika branscher. Utöver det har vi ett mycket spännande utvecklingsuppdrag inom kommunkoncernen då vi ansvarar för många av kommunens fastighetsutvecklingsprojekt och omställningsfastigheter. Vi tänker långsiktigt och hållbart och brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer både hyresgäster och samhälle till nytta.

Projektgruppen ansvarar för samtliga projekt inom företaget. Det rör sig om allt från spännande utvecklingsprojekt till de projekt som genereras ur behov inom det nuvarande fastighetsbeståndet. Projektgruppens uppdrag består i att driva och delta i processer inom projektutveckling och projektgenomförande. Örebroportens fastighetsbestånd innehåller byggnader med hög teknisk standard och genom projekten bidrar du som projektledare till Örebros och Örebroportens fortsatta utveckling.

Projektgruppen består av en gruppchef och åtta projektledare med olika spetskompetenser. Vi är en slimmad grupp i en effektiv organisation där vi jobbar nära varandra för projektens bästa. Vi behöver nu förstärka gruppen med ytterligare en projektledare. En roll där du ansvarar för flera, mindre parallella projekt inom ombyggnation och hyresgästanpassningar kombinerat med större ny- och ombyggnadsprojekt.

Visst låter det spännande?


Vill du vara med i det fortsatta arbetet att bygga och utveckla ett växande Örebro till en stark, hållbar och attraktiv stad att besöka, leva och verka i? Välkommen till en bred och ansvarsfull roll i en samhällsnyttig verksamhet!





Om rollen

Som projektledare hos oss har du stor frihet under eget ansvar. Du driver dina projekt självständigt och har övriga projektledare och chef som bollplank. Du har ett nära samarbete med fastighets- och driftsorganisationen, övriga specialister och våra hyresgäster.

Ditt ansvar omfattar bland annat:

* Tekniska lösningar
* Kund- och leverantörskontakter
* Myndighetskontakter
* Leverans enligt uppsatta mål
* Tids- och kostnadsstyrning
* Kvalitets- och miljöstyrning

Du arbetar i projektens alla olika faser - från idé och analys till projektering och produktion, för att i slutfasen överlämna till vår förvaltning och våra hyresgäster.



Den vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av byggprojektledning och som ser tjusningen i det mångfacetterade. Kanske har du drivit olika typer av projekt inom byggbranschen med specialinriktningar.

Du har en akademisk utbildning motsvarande högskole- eller civilingenjör och flera års relevant arbetslivserfarenhet, alternativt motsvarande flerårig arbetslivserfarenhet av byggprojektledning utifrån ett strukturerat arbetssätt och med fokus på tid, kostnad, hållbarhet och kvalitet. Att prioritera och fatta beslut är något du är van vid. Du är affärsmässig och handlingskraftig och trivs med att arbeta i team. Du är nyfiken och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått, och du ser digitalisering som en naturlig del i vardagen. Prestigelöshet och att vilja att dela med sig av sin kunskap och initiativförmåga är egenskaper vi värderar högt.

Din svenska är mycket god i både tal och skrift och du har B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av upphandling kopplat till LOU liksom av projekteringsledning i digitala miljöer.



Örebroporten som arbetsgivare

Som medarbetare hos oss erbjuds du en unik möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter i en strukturerad verksamhet i vilken vi identifierat våra huvudprocesser så att rätt kompetens kommer in i rätt skeden. Du får bidra till både samhällsnytta och affärsnytta och har stora möjligheter till initiativtagande och utveckling i vår platta, kreativa och framåtsiktande organisation.

Vi tänker på hela människan och det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför erbjuder vi förmåner som möjliggör det och en trivsam fysisk arbetsmiljö.



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. Frågor besvaras gärna av rekryteringskonsult Ulrika Matsson. Skicka ett mail eller ett sms till ulrika.matsson@jeffersonwells.se eller 070-699 74 95, så hör Ulrika av sig till dig.

Urval och intervjuer sker löpande så sök tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 11 maj 2025.

Facklig företrädare Vision: Stefan Engström, Örebroporten Fastigheter AB, 072-450 62 85



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Elkonstruktör till Epiroc i Örebro

Elektromekaniker
Läs mer Apr 22
Vill du arbeta i teknikens framkant och bidra till utvecklingen av framtidens maskiner? Nu söker Jefferson Wells en elkonstruktör till ett spännande konsultuppdrag hos Epiroc i Örebro. Här får du chansen att bli en viktig del av ett innovativt team inom en global industrikoncern.

Om uppdraget

Som konsult hos Jefferson Wells får du möjlighet att arbeta på ett företag i världsklass - Epiroc är en ledande aktör inom gruv- och infrastrukturutrustning. Uppdraget är placerat i Örebro och beräknas starta så snart som möjligt.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som elkonstruktör kommer du att:

* Arbeta med konstruktion av elsystem för mobila maskiner
* Ta fram elritningar, scheman och teknisk dokumentation i CAD-miljö (t.ex. E3 eller EPLAN)
* Delta i utvecklingsprojekt och arbeta nära mekanikkonstruktörer, produktion och inköp
* Medverka vid testning och verifiering av elsystem
* Bidra till ständiga förbättringar i konstruktion och processer

Din profil

Vi söker dig som har:

* Eftergymnasial utbildning inom el/elektroteknik eller motsvarande
* Erfarenhet av elkonstruktion, gärna inom fordon, automation eller industrimaskiner
* Goda kunskaper i CAD-verktyg som E3, EPLAN eller liknande
* Förmåga att samarbeta och kommunicera i tekniska team
* Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande är erfarenhet av lågspänningssystem, kabeldragning eller styrsystem.

Vad vi erbjuder

Som konsult hos Jefferson Wells får du:

* Trygg anställning med kollektivavtal
* Tillgång till ett brett nätverk och utvecklingsmöjligheter
* Ett spännande uppdrag hos ett globalt och innovativt företag

Ansökan

Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Jefferson Wells.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Produktionscontroller till EON i Örebro

Controller
Läs mer Apr 22
Produktionscontroller till E.ON i Örebro - Konsultuppdrag via Jefferson Wells

Jefferson Wells söker nu en produktionscontroller till ett spännande uppdrag hos vår kund E.ON i Örebro. Är du analytisk, affärsdriven och har erfarenhet av controlling inom produktion eller industriell verksamhet? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Om uppdraget

Som konsult hos Jefferson Wells får du chansen att arbeta i en dynamisk och framtidsinriktad miljö hos E.ON, ett företag i framkant inom hållbar energi. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt, med placering i Örebro.

Dina arbetsuppgifter

Som produktionscontroller kommer du att:

* Följa upp och analysera produktionskostnader och effektivitet
* Delta i budget- och prognosarbete
* Utveckla och förbättra processer för uppföljning och rapportering
* Vara ett stöd till produktionsledningen i ekonomiska frågor
* Arbeta nära både ekonomiavdelning och verksamhet för att driva lönsamhet

Din profil

Vi söker dig som har:

* Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande
* Erfarenhet av controlling, gärna inom produktion, energi eller industri
* God förståelse för ekonomiska flöden och nyckeltal
* Vana att arbeta med Excel och ekonomisystem, gärna SAP
* Förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta med olika funktioner
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vad vi erbjuder

Som konsult hos Jefferson Wells får du trygg anställning, kollektivavtal och möjlighet att utvecklas hos några av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi månar om dig som konsult och finns med som stöd under hela uppdraget.

Ansökan

Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt - urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Jefferson Wells.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior elektronikkonstruktör | SAAB/Jefferson Wells | Karlskoga

Elektronikkonstruktör
Läs mer Apr 14
Vi söker nu till vår uppdragsgivare SAAB inom försvarsindustrin i Karlskoga, dig som vill jobba med elektronikkonstruktion inom företagets elektroniksektion. Uppdraget beräknas pågå minst ett år med stor möjlighet till förlängning.

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om! Sök jobbet redan nu, då urvalsprocessen har startats och uppdraget är planerat att påbörjas omgående.

Arbetsuppgifter

I rollen som elektronikkonstruktör kommer du att jobba med utveckling av elektronik till produkter såsom testutrustningar. Utöver elektronikkonstruktion inkluderar arbetet att skriva kravspecifikationer, arbeta med teststrategier, metodik, felsökning, miljötest och konstruktionsverifiering.



Vem är du?

Du är en person som ser utmaningen i tekniskt avancerade projekt och som kan leverera lösningar som svarar mot höga krav på prestanda och tillförlitlighet. Utvecklingen sker i projektform som varierar i storlek och omfång, vilket ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt så väl som i grupp. Arbetet innebär många kontaktytor, dels inom företaget, dels mot leverantörer och kunder. Det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta.

?Vi ser gärna att du:

- Är ingenjör inom elektronikkonstruktion med något års erfarenhet av området
- Brinner för att utveckla
- Uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska såväl som engelska

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells:

https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta Victoria Lennartsson via e-post: victoria.lennartsson@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Strategisk inköpare till SAAB Karlskoga

Inköpare
Läs mer Jan 23
Vill du bli en del av ett professionellt och inspirerande gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara leverantörsutveckling men också förvaltning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en erfaren strategisk inköpare till vår kunds verksamhet i Karlskoga. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att lösa komplexa problem.

Vill du vara med på vår kunds resa? Du kommer att inledningsvis vara anställd av Jefferson Wells i Karlskoga med möjlighet att bli anställd direkt av kund och tillsättning sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan och till oss på Jefferson Wells!



Om jobbet som inköpsstrateg

I rollen som inköpsstrateg ansvarar du för att aktivt delta i företagets strategiska leverantörsarbete. Du kommer att jobba med att skapa relationer, jobba med förbättringsarbete vad gäller inköpsprocessen samt delta i olika former av internprojekt vid behov. Något som är extra roligt med den här rollen är att det också ingår att kontinuerligt förbättra arbetsmetoder, systemstöd och resursutnyttjande samt agera stöd i ekonomiska och juridiska frågor som uppstår i verksamheten. Du kommer att jobba i IFS och om det är nytt för dig får du en genomkörare av oss. Resor kan förekomma. Du rapporterar till närmsta inköpschef.







Är du rätt för rollen som inköpsstrateg?

Vi på Jefferson Wells söker dig som har gedigen erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och affärsförhandlingar. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god kunskap inom förhandling, juridik, offerter, produktkännedom, sourcing och leverantörsutveckling. Du har även minst högskoleutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi.



För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt. Det är också viktigt att du lägger upp ditt arbete på ett strategiskt sätt.



För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

För såväl oss på Jefferson Wells som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga



Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du konsultchef Jacob Classon via e-post: jacob.classon@manpower.se



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Vi ser fram emot att höra från dig!



Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: enligt överenskommelse



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus

Ansök nu