Örebro: Employer Branding & Internal Communications Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Employer Branding & Internal Communications Coordinator i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Är du på jakt efter ett jobb som erbjuder variationsrika och mångsidiga arbetsdagar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en Employer Branding & Internal Communications Coordinator till Epiroc i Örebro.

Detta är ett konsultuppdrag på åtta månader med möjlighet till förlängning. Uppdraget startar igång snarast möjligt.

Vill du vara med på Epirocs resa? Välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och Epiroc. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos Epiroc.

I rollen kommer du att arbeta med:

* Arbeta med företagets employer branding genom att koordinera interna besök, guida och boka föreläsare för interna evenemang.
* Intern kommunikation på företaget, inklusive interna mejlutskick till Epirocs medarbetare.
* Publicera interna via olika interna kanaler.
* Skapa affischer och informationsblad i InDesign eller Photoshop.

Till uppdraget hos Epiroc söker vi dig som har:

* Relevant utbildning inom media/kommunikationsvetenskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* Kunskaper i InDesign och Photoshop. Erfarenhet av filmskapning med mobiltelefon är meriterande.
* B-körkort.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du:

* Kan ta egna initiativ.
* Förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt.
* Vågar tänka utanför boxen och har förmågan att arbeta självständigt.
* Är serviceminded och social.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas genom olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i ManpowerGroup, vilket ger tillgång till nya och spännande uppdrag som främjar din personliga utveckling och karriär.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se .

Sista ansökningsdag är den 1 augusti 2024, men vi tillsätter uppdraget så snart vi hittar rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör.

Informatör till vaccinationsbussar i Örebro

Läs mer Feb 16
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältros samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

- Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.


Referenser kommer efterfrågas så bifoga dom i din ansökan!

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: april - Augusti 2024

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Informatör till vaccinationsbussar i Örebro

Läs mer Maj 22
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!
Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältrossamt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.
Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.
Exempel på arbetsuppgifter är att:
Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
Hantera kortbetalning med babsmaskinoch Swish
Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort


Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).

Det är meriterande om;
Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.

Referenser kommer efterfrågas så bifogadom i din ansökan!
Vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.
Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.

Övrig information
Säsongsperiod: april - Augusti 2024
Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.
Lön: Timlön samtOB och tjänstepensiontillkommer enligt kollektivavtal.
Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.


Om Doktor.se
På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Administrativ assistent

Läs mer Jun 12
Vi söker en noggrann och organiserad Administrativ Assistent för att stödja vårt team. Som Administrativ Assistent kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att våra administrativa processer fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att ansvara för att hantera dagliga administrativa uppgifter, stödja våra projekt och kommunicera med interna och externa intressenter.
Kvalifikationer
. Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska
. God organisatorisk förmåga och detaljfokus
. Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsbelastning

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Maj 30
Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband  (FMTIS) söker nu en kommunikatör med inriktning grafisk produktion och rörlig bild. Det säkerhetspolitiska läget i vår omvärld har förändrats och Försvarsmakten har därför fått uppgiften att stärka Sveriges militära förmåga. En av våra viktiga uppgifter är att berätta om vår  verksamhet för omvärlden, för att informera, men också för att attrahera avgörande kompetenser till vårt förband, som kan bidra till Sveriges försvar.

Om avdelning
Kommunikationsavdelningen vid FMTIS består idag av fyra kommunikatörer och en kommunikationschef. Nu söker vi dig som vill göra skillnad för Sverige, och som med din erfarenhet och dina vassa kommunikationsskills kan göra oss bättre. Vi behöver dig som kan hjälpa oss att ta vår externa kommunikation och arbete med rekryterings- och attraktionskommunikation till nästa nivå! Vi är ett kreativt, prestigelöst och framåtsträvande team som jobbar tätt ihop, vi hjälper alltid till när vi behövs och vi gillar att hänga med varandra.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kommunikatör hos oss kommer du arbeta med intern-, extern- och attraktionskommunikation med planering, producering och publicering av innehåll i våra olika interna och externa kanaler. Det innefattar bland annat att fota, skapa film, samt ta fram grafiskt material inklusive animationer. Då vi finns på fler än 30 orter runt om i Sverige kommer ditt arbete innefatta resor inrikes.


Du kommer bland annat att arbeta med följande:



• Planera och producera kommunikationsaktiviteter och innehåll (text, foto, infografik, rörligt material)
• Utveckla våra verktyg och kanaler (intranät, sociala medier, webb, nyhetsbrev, podcasts, trycksaker, presentationer, nyhetsbrev och film)

Vad vi erbjuder
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Lärande, stöttning och feedback på en meriterande arbetsplats
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder.

KRAV
Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning med koppling till kommunikation
• Aktuell erfarenhet av att skapa, redigera och animera filmer och grafiskt material i Adobe CS
• Flera års dokumenterad erfarenhet av fotografering, stillbild och rörligt material
• Erfarenhet av redigering av bild och video samt illustrationer/animationer till interna kanaler
• Projektledning avseende medieproduktion
• Flerårig erfarenhet av operativt kommunikationsarbete inom en större organisation
• B-körkort

Personliga egenskaper
För den här tjänsten behöver du vara självständig, driven och ansvarstagande. Vi hoppas också att du serviceinriktad och har en god förmåga att se helheter och samband. Du kommer gärna med nya idéer, har lätt för att samarbeta och har god social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE



• Kunskaper om, och erfarenhet av arbete i Försvarsmakten
• Kunskaper i Sharepoint
• Erfarenhet av att arbeta med beställningar gentemot upphandlade byråer och leverantörer

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
I Försvarsmakten benämns tjänsten kommunikatör.
Befattningen är tillsvidareanställning på 100%
Arbetsort är Örebro.
Lön enl. ök.

Vill du veta mer om oss?
Sök på ”FMTIS” på Spotify, så hittar du både våra externa poddar där vi berättar om förbandet, och vår interna podcastserie ”Hörbarhet nolla”.

Upplysningar om befattningen
Malin Brauer tel:070-848 5178


Information om rekryteringsprocessen
Jovanna Pettersson Gambino växeln 019-39 52 97


Fackliga företrädare
OFRS - Martin Sparr
SEKO - Matz Felix
SACO - Agnetha Landquist
OFRO - Heikki Videll

Samtliga nås på telefon via växeln 019-39 35 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-06-14. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Experis AB .

Leveransansvarig för IT-partnerbolag | Örebro| Experis

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 13
Har du erfarenhet av partneransvar inom konsultbranschen och är skicklig på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag? Vill du dessutom vara en del av ett prestigelöst team som arbetar med vår underkonsultsaffär och bli en nyckelperson på vår tillväxtresa? Då ser vi mycket fram emot din ansökan!

Vi söker en driven leveransansvarig som kommer att leda och koordinera leveranser för underkonsulter, säkerställa att projekt levereras i tid och med hög kvalitet, samt hantera avtal och relationer med underkonsulter. Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande krävs.

Om rollen

Som leveransansvarig har du ett helhetsperspektiv över partneraffären. Teamets huvuduppgift är att tillsätta underkonsulter hos våra avtalskunder. Vi har även ett ben i sälj och sitter med i kundmöten så som partnermöten. Vi samarbetar med kunder och partners i och utanför Sverige samt har ett växande samarbete med våra nordiska Experis kollegor.

Vi i teamet driver egna rekryteringsprocesser från A till Ö, sitter med löpande partnermöten för att skapa och bibehålla framgångsrika relationer. Rollen kan även innebära att vara representant för UK-affären vid upphandlingar. Rollen kräver att man hanterar många bollar i luften samtidigt och kunna anpassa sig till kunderna såsom partnernas särskilda behov. Du kommer att samarbeta tätt med konsultchefer, säljare och kollegor runt om i Sverige för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och leverera bästa möjliga resultat till våra kunder.

En viktig del av rollen är administrativt arbete i våra system, där du håller ordning på dokumentation, avtal och rapportering. Din förmåga att följa strukturerade processer är avgörande för att vi ska kunna leverera med högsta kvalitet och säkerställa att allt flyter smidigt.

Din profil

Den här tjänsten passar dig som har några års erfarenhet av att arbeta i en operativt liknande roll. Eftersom rollen är starkt kommunikativ, lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att bygga goda relationer.

Vi ser att du är van vid att säkerställa att kandidater och partners som är involverade i en process, behandlas professionellt och får snabb respons. Vi värdesätter även att du proaktivt ser till att dina kollegor har all nödvändig information för att kunna följa upp partnerrelationer och den uppsatta strategin.

Kvalifikationer som behövs för rollen är att du har/är:

* Organiserad och effektiv - kan balansera flera prioriteringar, planer och strukturerar tiden för att effektivt uppnå prestandamål
* Snabb och smidig, utan att kompromissa med kvalitet
* Självgående och resursstark med stor förmåga att utföra och hantera intensiva perioder och varierande uppgifter
* Tar självständiga beslut och har en stark affärsförståelse
* Positiv, energisk och utåtriktad relationsskapare
* Håller sig uppdaterad om den marknad vi verkar på
* Är flytande i svenska och engelska

En högre utbildning inom relevant område, förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att arbeta med den offentliga sektorn är mycket meriterande.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ebba Folkesson på ebba.folkesson@se.experis.com.

Vi kommer att validera ansökningar under sommaren och intervjuer kommer att ske från och med augusti.

Ansök nu

Utbildas i systemsäkerhet | Saab | Karlskoga | Experis Academy

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jul 2
Har du intresse för teknik, mekanik, elektronik, hårdvara eller mjukvara och vill djupdyka i detaljer? Tycker du att system och säkerhet är en spännande kombination? I samarbete med Saab genomför Experis Academy ett skräddarsytt utbildningsprogram där du blir anställd från första dagen och får möjlighet att bli riktigt duktig inom ditt specialistområde - systemsäkerhet!

Är du mekaniker, nyexaminerad ingenjör, arbetar i produktion, med dokumentation eller liknande och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du jobba på ett av Sveriges mest innovativa företag, Saab? Hos Experis Academy får du möjlighet att utbilda dig inom systemsäkerhet och jobba hos dem. Utbildningen startar i november och sker fysiskt i antingen Karlskoga eller Linköping. Efter utbildningen kommer du ha specialiseringsperiod i 12 månader hos Saab i dessa städer.

Var med och jobba för en säkrare värld!

Vill du vara med och bidra till tryggare samhällen och en säkrare, mer hållbar och rättvis värld? Hos Saab får du, genom Experis Academy, vara med och ha en påverkan! Som systemsäkerhetsingenjör (System Safety) hos Saab kommer du ingå i ett team som strävar mot ett gemensamt mål: att skapa en värld där trygghet är en självklarhet. Här får du möjlighet att arbeta med systemsäkerhet inom bland annat produktområdena missilsystem, undervattensteknik, understödsvapen och träningssystem. Du får vara en del av något större och varje dag kommer du tillsammans med dina kollegor bidra till att forma säkerheten och tryggheten för människor över hela världen.

Rollen som systemsäkerhetsingenjör

Som systemsäkerhetsingenjör kommer ditt primära ansvar vara att säkra att tekniska system är godkända i enlighet med standarder. Du kommer jobba tätt tillsammans med kollegor och projektgrupper, där ni gemensamt jobbat mot att utveckla och underhålla Saabs portfölj av produkter. Bland annat kommer du få möjlighet att samarbeta över flera discipliner, så som mekanik, elektronik, inköp och produktion, något som ger dig ett brett nätverk.

Din roll sträcker sig bortom att bara identifiera risker; du kommer att vara ansvarig för att analysera och minimera systemrisker för att förebygga potentiella olyckor som kan innebära skada på människor, egendom eller miljön. Dessa analyser omfattar hela systemets livscykel, vilket innebär att du kommer att arbeta med hårdvara, mjukvara och interaktionen med användare och andra externa system. Detta innebär också att du kommer att grotta ned dig i analyser, riskanalyser, dokumentation, kvalitetssäkring och utveckling. Här får du möjlighet att landa, utvecklas och bli experten inom området.

Experis Academys utbildning i samarbete med Saab

Experis Academy och Saab erbjuder dig ett arbete som inleds med en intensivutbildning inom områden för systemsäkerhet och därefter konsultuppdrag och specialisering inom detta hos Saab i Karlskoga och Linköping.

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Våra utbildningsprogram har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet att komplettera sina tekniska färdigheter med andra mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis Academy. Efter genomförd utbildning kommer samtliga anställda deltagare påbörja arbete som konsulter hos Saab, det vi nedan kallar för specialiseringsperiod.

Fördelar med Experis Academy

* Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under utbildningsperioden och tiden som konsult på ditt specialiseringsuppdrag får du ersättning och professionell handledning.
* Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Saab, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter i praktiskt arbete.
* Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna och seniora med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Vem kan ansöka?

För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för systemsäkerhet kan du lära dig - och det hjälper Experis Academy i samarbete med Saab dig med! Som person är du detaljorienterad, men klarar samtidigt av att se helheten. Du är nyfiken och det faller sig naturligt för dig att driva ditt eget arbete framåt, både självständigt och i samarbete med dina kollegor. Du drivs av att arbeta systematiskt med processer, dokumentation och analyser och har ett stort intresse för systemsäkerhet, teknik, mjukvara, elektronik och/eller mekanik. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande, men inte ett krav, om du uppfyller något eller några av följande kriterier:

* Du har genomfört en (högre) utbildning, gärna inom teknik, mekanik, elektronik eller mjukvara
* Du har genom tidigare arbete eller studier kommit i kontakt med uppgifter inom system eller systemsäkerhet
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokumentation, analyser eller processer
* Du har tidigare arbetat inom produktion och montering
* Du har intresse för bakomliggande systemarkitektur och konstruktion

Praktisk information

* Utbildningsstart: November 2024
* Utbildnings- och specialiseringsorter: Karlskoga och Linköping
* Arbetstid: Heltid
* Uppdraget förutsätter att du genomgår och godkänns enligt de gällande säkerhetsbestämmelserna. För vissa roller med säkerhetsklassificering kan det finnas krav på specifikt medborgarskap

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

IT-tekniker | Örebro | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 9
Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt?

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av IT-teamet? Som IT-Tekniker blir du den alla vänder sig till när tekniken strular, men du är mer än bara en problemlösare. Du är en viktig kugge som skapar sömlösa tekniska processer och som bidrar till att tekniken går hand i hand. Här får du möjlighet att ta steget in i en roll där du inte bara löser problem, utan där du formar och optimerar tekniken för att stödja varje aspekt av dina kollegors arbete. Din arbetsvardag kommer vara varierad och innehålla allt från felsökning, support, produkttester, installation, systemadministration till IT-säkerhet och IT-drift. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta nära varandra för att säkerställa att IT-landskapet är en smidig motor för alla.

Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen på mailadress Ellen.Egnell@se.experis.com eller Dara på mailadress Dara.Tysani@se.experis.com

Ansök nu

Projektledare | Saab Dynamics | Karlskoga

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Jul 5
Är du en driven projektledare med stark administrativ förmåga? Vi på Jefferson Wells söker en projektledare till SAAB Dynamics i Karlskoga. Om du vill ta dig an en utmanande roll där du driver projekt framåt inom försvarsindustrin, skicka in din ansökan idag!

Ort: Karlskoga
Start: Augusti 2024
Uppdragslängd: Konsultuppdrag med stor möjlighet till förlängning eller anställning hos kund

Om jobbet som projektledare
Som projektledare hos vår kund SAAB Dynamics i Karlskoga kommer du att arbeta med projektldening inom testutrustningsavdelningen av försvarsprodukter. Ditt huvudsakliga ansvar blir att säkerställa att projekten hålls ihop och att tidsplaner följs, vilket innebär att du kommer att behöva koppla ihop resurser och driva projekten framåt på ett effektivt sätt. Rollen innebär även en del administration, såsom att sammanställa krav på produkter och säkerställa att all dokumentation är i ordning.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Säkerställa att tidsplaner hålls och följs upp
* Administration - planering, uppföljning samt dokumentation och sammanställning av kravställning på produkt och process
* Driva och pusha projektet framåt
* Hantera produktionstekniska frågor och resurser

Den vi söker
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som projektledare inom produktion eller produktionstekniskt område och har en god insikt i producerande företag. Du är administrativt stark och har förmågan att driva projekt framåt på ett effektivt sätt. Det är mycket meriterande om du har en teknisk bakgrund och erfarenhet inom liknande områden.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* Gymnasieutbildning eller högre utbildning inom relevant område
* Erfarenhet av projektledning inom produktion eller produktionstekniskt område
* God administrativ förmåga
* Förståelse för produktionsprocesser
* Erfarenhet av att arbeta i IFS eller liknande system
* Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där våra kunder har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om vår kund:
SAAB Dynamics är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Seniora Projektledare | SAAB Dynamics | Karlskoga

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Jul 5
Är du en erfaren projektledare med bakgrund inom produktion och teknik? Vi på Jefferson Wells söker nu flera seniora projektledare till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund Saab i Karlskoga. Vill du ta nästa steg i din karriär som projektledare hos oss? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Karlskoga
Start: September/Oktober 2024
Uppdragslängd: Varierande, med stor möjlighet till förlängning eller anställning hos kund.

Om jobbet som Senior Projektledare
Som Senior Projektledare hos oss på Jefferson Wells, placerad ute hos vår kund Saab i Karlskoga, kommer du att vara en nyckelperson i flera projekt med fokus på produktion och tillverkning. Vi söker:

Projektledare: Start i mitten av september. Du kommer fortsätta driva ett pågående projekt inom produktutveckling och hårdvara. Ditt arbete kommer att handla om att förbättra processer, se till att tidsplaner följs och koordinera aktiviteter.

Huvudprojektledare: Start i oktober. Här krävs lång erfarenhet och en stor förståelse för produktion. Uppdraget handlar om att öka kapaciteten i Karlskoga genom att genomföra förändringar i produktion, planering av byggnader och flöden. Projektet förväntas pågå minst 2 år och innefattar både stora och små projektdelar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Driva och leda projekt från start till slut
* Koordinera team och aktiviteter för att säkerställa att tidsplaner hålls
* Implementera förbättringar i produktionsprocesser
* Planera och genomföra förändringar i produktion och byggnadsflöden

Den vi söker
För att lyckas i rollen som Senior Projektledare hos Saab behöver du ha tidigare erfarenhet av projektledning inom produktion eller lång erfarenhet inom produktionsteknik. Du bör ha en god insikt i producerande företag och kunna driva projekt framåt på ett effektivt sätt. En teknisk bakgrund och erfarenhet är meriterande.

Vi söker dig som:

* Har en gymnasieutbildning eller högre utbildning inom ett relevant område
* Har tidigare erfarenhet som projektledare inom produktion
* Har god insikt i och förståelse för producerande företag
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
* Är självgående, målinriktad och har en förmåga att strukturera och planera tillsammans med teamet

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassning kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om vår kund:
SAAB Dynamics är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Hur du ansöker:
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef Logistik med vilja att förändra till Atria

Logistikchef
Läs mer Jun 11
Nu har du chansen att bli en viktig del av Atrias tillväxtresa och vara delaktig i att forma framtidens logistik. I Sköllersta har vi nu byggt ut anläggningen med en stor terminal som stod klar 2023, för att kunna centralisera logistiken från andra fabriker. Nu kan du växa med oss i rollen som Gruppchef med ansvar för inbound logistics och ca 20 medarbetare i ditt team.

Rekryteringen är ett samarbete med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd hos Atria.

Vår vision är att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle. Det uppnår vi bara om vi anställer de kunnigaste och mest engagerade medarbetarna och ser till att de trivs så bra som möjligt hos oss.

Vi har sex fabriker är utspridda i Sverige, där fabriken i Sköllersta 2 mil utanför Örebro är vår största fabrik med över 400 medarbetare, där tillverkas bl.a. korv och hamburgare. Hos oss produceras inspirerande mat under varumärken som Lönneberga, Sibylla, Lithells, Arboga och Ridderheims.

Dina ansvarsområden
Som Gruppchef blir ditt huvudansvar att leda och fördela det dagliga arbetet på terminalen samt säkerställa en optimal bemanning för att nå uppsatta mål. Du håller dagliga möten för att ständigt utveckla verksamheten, skapar starka samarbeten med andra avdelningar och samarbetspartners inom ansvarsområdet.

Du bidrar till att skapa en förändringskultur, motiverar din personal och arbetar med att uppnå specifika krav och mål. För att uppnå önskad servicegrad och leverera efter organisationens mål, blir en del i de huvudsakliga arbetsuppgifterna att utveckla och förbättra arbetsmetoder med fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.

I arbetsuppgifterna kan även operativt arbete ingå vid behov samt uppföljning av frånvaro. Administrativa uppgifter som uppföljning, rapportering och statistik ingår också i tjänsten.

Utöver fullt personalansvar för 20 medarbetare har du även ansvar för:

* Arbetsmiljö- och säkerhetsarbete
* Daglig uppföljning av verksamheten
* Facklig samverkan
* Kommunikation med stödavdelningar
* Driva utveckling med arbetsrotation inom terminalen för ökad flexibilitet

Arbetet är heltid och verksamheten bedrivs i 2-skift, men din arbetstid är förlagd till dagtid och anställningsformen är tillsvidareanställning. Du ingår i en gruppchefsduo som tillsammans med tre samordnare bemannar de olika arbetspassen och är direkt underställd Terminalchefen.



Vem är du?
Du har viljan och förmågan att axla ett ledaransvar med ett starkt intresse för att utveckla medarbetarna. Du är ambitiös, vill utvecklas i ditt ledarskap och ta dig an ett större ansvar.

För att lyckas i rollen känner du igen dig i dessa punkter:

* Har flera års erfarenhet av ledarskap i en liknande roll inom logistik eller lager, gärna på ett tillverkande företag med nära koppling till produktionen.
* Är en skicklig kommunikatör som uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
* Besitter goda kunskaper i MS Office och har erfarenhet av att arbeta med systemstöd, vi använder systemet M3.
* Har en lösningsorienterad inställning och trivs med att strukturera och arbeta med ständiga förbättringar.
* Är ett föredöme i lojalitet och rättvisa, och hanterar problem prestigelöst och konstruktivt.
* Har B-körkort

Du har troligtvis en utbildning inom logistik eller teknik, har du även grundläggande kunskaper inom områden som arbetsmiljö, kvalitet och livsmedelshygien är till din fördel.
Det är extra meriterande om du har erfarenhet av att hantera kylvaror inom FMCG-branschen, då vi har både kyl- & fryslager.

För att nå produktions- och kvalitetsmål krävs handlingskraft och engagemang samt god förståelse för vilka parametrar som påverkar både kostnader och intäkter. Du har förmågan att se övergripande med förståelse för hela kedjan; från produktion till utleverans.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer om Atria
Vår vision är att bli The Winning Northern European Food Company, det uppnår vi endast med engagerad, kunnig personal som trivs hos oss. Atria är det stora företaget med det lilla företagets möjligheter och du har stora möjligheter att påverka vårt företags resa och din egen karriärsresa.
Vi har idag flera spännande varumärken i vår portfölj som Lönneberga, Lithells och Ridderheims som är med och formar framtidens matutbud - det med hållbar innovation och utveckling på agendan.

Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se. Varmt välkommen att kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson om du önskar mer information på tel 070-276 9953.

Under sommaren kommer urval och intervjuer ske löpande, ett mindre uppehåll kan ske i slutet av juli och början på augusti. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu